- Μηνύματα
- 1,495
- Πόντοι
- 2,728
- Ιδιότητα
- Κιθάρα
...κατά την προσωπική μου άποψη ναι......αλλά στην πραγματικότητα νομίζω πως ο πιο επιδραστικός παράγωντας είναι ο αλγόριθμος/φορμάτ συμπίεσης και ο τρόπος που γίνεται και όχι τόσο το αρχικό προιόν.korakios είπε:Μια ερώτηση που αφορά περισσότερο όσους ασχολούνται με mastering:
Θα είχε νόημα να γίνουν δύο διαφορετικές εκδόσεις master, μία κανονική-audio cd και μία που θα προσανατολίζεται σε συμπιεσμένο φορμάτ ωστε να παιχτεί σε ραδιοφωνικό σταθμό-ίντερνετ?
Προσωπικά θεωρώ ότι πρόβλημα μπορεί να υπάρχει (τουλάχιστον εγώ έτσι το αντιλαμβάνομαι) όταν η προς μετατροπή ηχητική πληροφορία έχει πολύ υψηλό μέσο RMS level και peak κοντά στα 0dbfs ....έτσι θεωρώ πως μια λογική προσέγγιση θα ήταν η δημιουργία ενός master με max peak level έως τα -3 dbfs ......στα αυτιά μου τουλάχιστον αυτό "μεταφράζεται" πολύ καλύτερα σε συμπιεσμένο φορμάτ (και με κάποιο υψηλό bitrate) απ'ότι το αντίστοιχο "δυνατότερο". Από την άλλη οι περισσότεροι ιντερνετικοί και μη σταθμοί ξαναμετατρέπουν τα αρχεία με πολύ χαμηλό bitrate (είτε για λόγους streaming είτε απλά για εξοικονόμηση χώρου) οπότε κάτι τέτοιο μάλλον είναι τελικά ανούσιο....