Τι διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" από το "mastering";;

Δεν ξέρω πόσοι απο εσάς έχετε πάει σε μαστερά . αλλα εγώ που έχω πάει και είδα με τα μάτια μου ενα setup για mastering  σας λεώ οτι και με τα καλύτερα plugins να δουλεψεις όταν ο άλλος έχει ενα setup σαν και ΑΥΤΟ που δείτε οτι δεν έχει ΚΑΝ κονσόλα για μίξη...μιλάμε για καθαρά mastering ...ο ήχος που θα βγάλει δεν συγκρίνεται με εκέινων απο ΚΑΝΕΝΑ plugin, και σαφός αυτές η νοοτροπίες που βλέπω είναι που καταλήγουμε να βάζουμε ενα Ελληνικό cd διπλα σε ξένο, και το ξένο να είναι τουλάχιστον 2 RMS πιο δυνατά και πιό καθαρά !!

Απλά για την ιστορία να πώ οτι άν κάποιος αποφασίσει να κάνει εππαγελματικο mastering , να μην πάει ΚΑΝ σε στουντιο ... να πάει σε MASTERA εχει τεράστεια διαφορά ..ο μαστερας δεν είναι ηχολήπτης !!!

 
κανε τον κοπο να διαβασεις ΟΛΟΚΛΗΡΟ το Thread & θα δεις οτι απλα επαναλαμβανεις αυτα που ΠΟΛΛΟΙ εχουν ΗΔΗ πει. ;)

φυσικα και αλλο πραγμα το στουντιο ηχοληψιας/μιξης & αλλο το dedicated mastering studio (αν και υπαρχουν και παρα πολλα στουντιο που εχουν και τα δυο suites).

παντως & στο σπιτι καποιος που εχει ΓΝΩΣΕΙΣ & αισθητικη μπορει ΑΝΕΤΑ να κανει ενα ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΟ "mastering" (προσεξε τα ομοιωματικα) για "καθημερινη" χρηση (ανεβασμα στο myspace,demo σε εταιριες,διαφημιστικα κτλ) φυσικα δεν θα ειναι στο επιπεδο ενος ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΥ mastering engineer σε ενα εξαιρετικο mastering studio.

αν η δουλεια προκειται να κυκλοφορησει εμπορικα φυσικα και πρεπει να γινει κανονικο mastering.

να είναι τουλάχιστον 2 RMS πιο δυνατά και πιό καθαρά !!
το πιο δυνατα δεν σημαινει και καλυτερα για παρα πολλα ΕΙΔΗ μουσικης.

σαν και ΑΥΤΟ που δείτε οτι δεν έχει ΚΑΝ κονσόλα για μίξη.
τι να την κανει την κονσολα για μιξη ο μαστερας? :o

προφανως πρωτη σου φορα εζησες την εμπειρια του μαστερινγκ και ειναι δικαιολογημενος ο ενθουσιασμος σου...αλλα μαλλον εχεις μπερδεψει και μερικα πραγματακια στο μυαλο σου :)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
κανε τον κοπο να διαβασεις ΟΛΟΚΛΗΡΟ το Thread & θα δεις οτι απλα επαναλαμβανεις αυτα που ΠΟΛΛΟΙ εχουν ΗΔΗ πει. ;)

φυσικα και αλλο πραγμα το στουντιο ηχοληψιας/μιξης & αλλο το dedicated mastering studio (αν και υπαρχουν και παρα πολλα στουντιο που εχουν και τα δυο suites).

παντως & στο σπιτι καποιος που εχει ΓΝΩΣΕΙΣ & αισθητικη μπορει ΑΝΕΤΑ να κανει ενα ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΟ "mastering" (προσεξε τα ομοιωματικα) για "καθημερινη" χρηση (ανεβασμα στο myspace,demo σε εταιριες,διαφημιστικα κτλ) φυσικα δεν θα ειναι στο επιπεδο ενος ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟΥ mastering engineer σε ενα εξαιρετικο mastering studio.

αν η δουλεια προκειται να κυκλοφορησει εμπορικα φυσικα και πρεπει να γινει κανονικο mastering.

το πιο δυνατα δεν σημαινει και καλυτερα για παρα πολλα ΕΙΔΗ μουσικης.

τι να την κανει την κονσολα για μιξη ο μαστερας? :o

προφανως πρωτη σου φορα εζησες την εμπειρια του μαστερινγκ και ειναι δικαιολογημενος ο ενθουσιασμος σου...αλλα μαλλον εχεις μπερδεψει και μερικα πραγματακια στο μυαλο σου :)
Βασικά έχεις δίκιο και στιε 2 παρατηρήσεις, απλά οι απαντήσεις που έλαβα μου έδιναν την εντύπωση οτι νομιζουν οτι με καλα plugins εχεις το ιδιο αποτελεσμα...

by the way το video clip σας στη σελίδα σου στο myspace εμεις το φτιάξαμε περυσί το καλοκάιρι εκει που δουλευα :)

 
..απλά οι απαντήσεις που έλαβα μου έδιναν την εντύπωση οτι νομιζουν οτι με καλα plugins εχεις το ιδιο αποτελεσμα.
Φυσικά και ισχύει αυτό το πράγμα. Με Plug-ins μπορείς να βγάλεις ΤΕΛΕΙΟ αποτέλεσμα.

Σου ανέφερα ήδη ένα παράδειγμα όπου το ψηφιακό mastering προτιμήθηκε από εμάς σε σχέση με το αναλογικό master στο ίδιο mastering στούντιο, την ίδια μέρα, από τον ίδιο τεχνικό (κάνει μόνο mastering).

Yπάρχουν πιο σημαντικοί παράγοντες, όπως η εμπειρία, το ταλέντο, η ακουστική του χώρου και η αλυσίδα αναπαραγωγής. Αυτά είναι περισσότερο σημαντικά από το δίλλημα "αναλογικό vs ψηφιακό master".

Στην συγκεκριμένη περίπτωση προτιμήθηκε το ψηφιακό μάστερ γιατί το αναλογικό προσέθετε έναν χρωματισμό που δεν ήταν επιθυμητός για το συγκεκριμένο κομμάτι.

 
Με Plug-ins μπορείς να βγάλεις ΤΕΛΕΙΟ αποτέλεσμα.
φυσικα και μπορεις αλλωστε υπαρχουν plug ins & plug ins (απλα επειδη στην Ελλαδα ειναι...τζαμπα :P,τα υποτιμουμε...... :-\ :-X)

Yπάρχουν πιο σημαντικοί παράγοντες, όπως η εμπειρία, το ταλέντο, η ακουστική του χώρου και η αλυσίδα αναπαραγωγής.
αυτοι ειναι και οι λογοι που θα παει καποιος σε εναν "μαστερα"

 
Δυστυχως χρειαζονται και τα αναλογικα και τα ψηφιακα ....και λεω δυστυχως γιατι "ειναι πολλα τα λεφτα".

συμφωνω με τους παραπανω για ολα τα αλλα που χρειαζονται...αλλα μην ξεχασουμε να αναφερουμε οτι το πιο σημαντικο ειναι το "τριτο" και μη προκατελειμενο "αυτι" που παρεχει ο τεχνικος του μαστερινγκ.

και ως τεχνικος mastering θεωρω ακομα πιο σημαντικα : τους μουσικους, τα οργανα τους, τις ενορχηστρωσεις, τα μικροφωνα και τις τεχνικες ηχογραφησης και βεβαια την μιξη....

(by the way  επειδη αναφερθηκαν οι λαμπες ....γενικα δεν πολυχρησιμοποιυμε λαμπατα μηχανηματα ...τουλαχιστον οσοι προσπαθουμε να μην αλλαξουμε το προιον/μιξη του πελατη μας.)

 
Δηλαδή να καταλάβω ? με καλά plugins και καλή διάθεση μπορώ να πετύχω το ίδιο αποτέλεσμα που καταφέρνει ένας μαστερας που έχει επενδυσει σε πανακριβα μηχανηματα ?

Νομίζω οτι τώρα καταλαβαίνω τους φίλους μου που μου λένε οτι άμα θες να πετύχεις τον ήχω του εξωτερικου πρέπει να δουλευεις με οτι δουλευουν και αυτοι ...

Γιατή τότε αμα βάλω δίπλα δίπλα ενα cd τον Red Hot Chilli peppers και τους Oniramα εχω την εντύπωση οτι οι RHCP θα ακουγουνται super και οι onirama θα ακουγουνται home made ...

Μήπως έχουμε έλλειψη απο καλους ηχολήπτες και μαστεραδες οι οποιο να μην είναι κολλημενοι ροκαδες του '70 η σκυλαδες ?

 
algorhythm είπε:
Δηλαδή να καταλάβω ? με καλά plugins και καλή διάθεση μπορώ να πετύχω το ίδιο αποτέλεσμα που καταφέρνει ένας μαστερας που έχει επενδυσει σε πανακριβα μηχανηματα ?
Αυτό κατάλαβες από όσα είπαν οι προλαλήσαντες; Το γεγονός ότι ανέφεραν γνώση, εμπειρία, καλό monitoring σύστημα και ουδέτερη-αντικειμενική άποψη πάνω στο υλικό που πρόκειται να υποστεί mastering δεν σου λέει κάτι;

Αυτό που έχει γίνει σαφές για εμένα ή οποιονδήποτε άλλο που είναι άσχετος με το mastering και τις τεχνικές του είναι ότι:

1) Το mastering είναι μια διαδικασία που επ' ουδενί δεν ανήκει στη σφαίρα του ανεξήγητου.

2) Μπορεί να γίνει σε ένα αξιοπρεπέστατο επίπεδο από έναν ερασιτέχνη σε ένα home studio εφόσον υπάρχουν κάποια καλά εργαλεία.

3) Προφανώς ένας εξειδικευμένος επαγγελματίας με εμπειρία και άρτιο εξοπλισμό θα είναι αυτός που θα κάνει το κάτι παραπάνω συγκριτικά με τον ερασιτέχνη, δηλαδή ένα άριστο mastering, χωρίς παραχωρήσεις στο αποτέλεσμα.

Δε μου φαίνεται κάτι παράλογο σε όλα αυτά. Εδώ κάνουμε μόνοι μας, στα home studio μας ηχογραφήσεις και μίξεις, πράγματα που είναι απείρως σημαντικότερα από το mastering για να βγει μια καλή παραγωγή... ::)

 
Γιατή τότε αμα βάλω δίπλα δίπλα ενα cd τον Red Hot Chilli peppers και τους Oniramα εχω την εντύπωση οτι οι RHCP θα ακουγουνται super και οι onirama θα ακουγουνται home made ...
Γιατι?

Να σου εξηγησω λοιπον...

κατα 95% οφειλεται στο οτι οι RHCP ειναι οι...... RHCP & οι Onirama οι.... Onirama....(βαλτους δηλ.στο ΙΔΙΟ στουντιο,με τον ιδιο παραγωγο ,τον ιδιο μικτη και τον ιδιο μαστερα με τους RHCP και παλι το ιδιο θα ακουγονται πανω κατω...φερε τους RHCP στο στουντιο της γειτονιας σου και παλι το ιδιο θα ακουγονται πανω κατω )

κατα 4% οφειλεται στην ΠΑΡΑΓΩΓΗ ( στον Rick Rubin δηλ.) & στην ηχοληψια και την "ποιοτητα" των  στουντιο στα οποια γραφουν που οντως ειναι ΠΟΛΥ καλυτερα απο τα εγχωρια τοσο απο πλευρας εξοπλισμου οσο και ανθρωπινου δυναμικου και ΕΜΠΕΙΡΙΑΣ

κατα 1% οφειλεται στο mastering (ασε που στον τελευταιο δισκο τους ειναι κατα τη γνωμη μου χαλια τοσο δυνατα που ειναι.... ;D)

το μαστερινγκ ειναι απλα το ΚΕΡΑΣΑΚΙ στην τουρτα μιας καλης παραγωγης,αν ολα τα προηγουμενα σταδια (και κυριως το παιξιμο της μπαντας και η μιξη) δεν ειναι εξαιρετικα μη περιμενεις να κανει και πολλα πραγματα....

 
(ασε που στον τελευταιο δισκο τους ειναι κατα τη γνωμη μου χαλια τοσο δυνατα που ειναι.... )

Aπο το Californication (μαζι με αυτο μεσα) και μετα ολα το ιδιο χαλια ηχο εχουν

 
algorhythm είπε:
Δηλαδή να καταλάβω ? με καλά plugins και καλή διάθεση μπορώ να πετύχω το ίδιο αποτέλεσμα που καταφέρνει ένας μαστερας που έχει επενδυσει σε πανακριβα μηχανηματα ?

Νομίζω οτι τώρα καταλαβαίνω τους φίλους μου που μου λένε οτι άμα θες να πετύχεις τον ήχω του εξωτερικου πρέπει να δουλευεις με οτι δουλευουν και αυτοι ...
To mastering ειναι ενας ολοκληρος κοσμος γνωσης. Ειναι πολυ δυσκολο να βρεις καποιον που ασχολειται με συνθεση μουσικης ή ακομα ακομα και εναν ηχοληπτη που ασχολειται με ηχογραφηση, που να εχει αυτην την γνωση. Χρειαζεται παρα πολυ τριβη με το αντικειμενο (εμπειριες, διαβασμα), για να καταφερεις να κανεις ενα καλο master,  ειτε με plug ins, ειτε με αναλογικα μηχανηματα. Χωρις να θελω να φανω δογματικος , εαν ακουγα απο καποιον οτι θελει να δοκιμασει να κανει το τελικο master σε καποια δουλεια,  θα ελεγα οτι αν δεν εχει τουλαχιστον 10 χρονια πειρας πανω στον ηχο (δεν μιλαω για μουσικους αλλα για 10 χρονια πειρας ως ηχοληπτης αλλα και με σπουδες μουσικης), να μην το επιχειρησει αν προκειται για σοβαρη δουλεια.

Οι masterades που σεβονται τον εαυτο τους και τους πελατες τους, οπως ειπες εχουν επενδυσει σε πανακριβα μηχανηματα, αλλα κυριως εχουν επενδυσει σε πανακριβη γνωση.

Οπως ακριβως και τα στουντιο ηχογραφησης, που σεβονται τους πελατες τους, εχουν επενδυσει σε πανακριβα μηχανηματα και επισης πανακριβη ΑΛΛΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ γνωση.

Οσο για το δευτερο που λες συμφωνω με  τον φιλο σου αν και πιο πολυ συμφωνω με τον superfunk. Οπως προειπα ολα ξεκινανε απο την ιδια την μουσικη...

Μήπως έχουμε έλλειψη απο καλους ηχολήπτες και μαστεραδες οι οποιο να μην είναι κολλημενοι ροκαδες του '70 η σκυλαδες ?
Ναι εχουμε. Επισης εχουμε υπερβολικα πολλους που δεν ξερουν τι λενε, αλλα καταφερνουν να πειθουν πελατες, καθως και αλλους μικροτερους σε ηλικια και εμπειρια ηχοληπτες. Ετσι η διαστρεβλωμενη πραγματικοτητα, που κυριαρχει στο πεδιο του "ηχου", εντω στο Ελλαντα, διαιωνιζεται.

Και να μην ξεχασω, επισης εχουμε πολλους σκυλαδες (μουσικους/συνθετες) με τεραστιο ΕΓΩ που νομιζουν οτι ξερουν την δουλεια μας πιο καλα και επειδη πληρωνουν πρεπει να τους αφησουμε ευχαριστημενους....τι να πω, (δουλευω και σε μαγαζι βραδυνο οπως καταλαβαινετε εχω ερθει στο αμην lol)(αυτο που λεω εδω αφορα  το live αλλα η λαθος νοοτροπια ειναι σαν εκεινη την κακια αρρωστια που κανει μετασταση και τελικα περναει σε καθε τομεα της ζωης/δουλειας μας/τους)

κατα 1% οφειλεται στο mastering (ασε που στον τελευταιο δισκο τους ειναι κατα τη γνωμη μου χαλια τοσο δυνατα που ειναι.... ;D)
μονο 1%  ???....να ριξω τις τιμες μου δηλαδη? :P :P :P :P :P...

και μιας και το ανεφερες ...δηλαδη...κατα 95% ο χαλια ηχος του οφειλεται στην μπαντα...κατα 4% στον παραγωγο (rubin...? δυστυχως δεν γνωριζω σιγουρα)...και 1% στο mastering :P

Ετσι θελω να πιστευω κι εγω για οτι περασε απο τα χερια μου και δεν με ικανοποιει πληρως σαν ηχητικο αποτελεσμα. (χιουμορ κανω και αυτοσαρκαζομαι κιολας ελπιζω να μην παρεξηγηθεις :P)

Φιλικα

Αποστολης

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
playloud είπε:
(ασε που στον τελευταιο δισκο τους ειναι κατα τη γνωμη μου χαλια τοσο δυνατα που ειναι.... )

Aπο το Californication (μαζι με αυτο μεσα) και μετα ολα το ιδιο χαλια ηχο εχουν
Είναι off-topic, αλλά μια που το'φερε η κουβέντα... Συνέντευξη του Jim Scott στο Sound on Sound για την παραγωγή του Californication.

http://www.soundonsound.com/sos/dec99/articles/jim.htm

 
Superfunk είπε:
...

τι να την κανει την κονσολα για μιξη ο μαστερας? :o

...
Υπάρχουν περιπτώσεις, στις οποίες τα mastering houses παραλαμβάνουν το υλικό σε stems, οπότε εκτελούν και μια μορφή μίξης. Είναι κατανοητό ότι δεν πρόκειται για την ίδια δουλειά με αυτή ενός mixing engineer.

 
Καλησπερα και απο εμενα αν και παλιο μελος του φορουμ δεν συμετεχω-ειχα πολυ στις συζητησεις για καθαρα λογους διαφορων "μαργαριταριων" που ειχα διαβασει στο παρελθον και μιας και ειμουν στο σταδιο "μαθαινω τι κανει τι με το σωστο τροπο" επελεξα να παρακολουθησω λιγο περισοτερο τον ξενο τυπο, χωρις ομως αυτο να σημαινει οτι δεν διαβαζα κατα καιρους το φορουμ.

φυσικα υπαρχουν και εξαιρετα παιδια εδω μεσα που προσπαθουν να κανουν τον ελληνικο μουσικο χωρο καλυτερο και θελω να τους συγχαρω γιαυτο οπως και τον yameth και τους moderators για την προσπαθεια τους αυτη.

Και για να μην παρεξηγηθω μιλαω για την ελληνικη πατεντα αφου κραταω κιθαρα ειμαι και jimmy hendrix.

Βλεποντας οτι το φορουμ εχει ωριμασει γιατι οχι και εγω με την σειρα μου ως amateur - producer να βοηθησω τα ποιο νεα παιδια απο εμενα να μην κανουν τα λαθη που εκανα εγω ξεκινοντας αυτα τα "ακριβα" hobby μας.

Ον τοπικ τωρα γιατι σας επρηξα.

Τι διαφορά έχει το "ψευτομάστερινγκ" από το "mastering";

Τι διαφορα εχει μια κοπελιτσα που αυτοονομαζετε μοντελο με την βικυ καγια?...

Και γω δηλωνω αστροναυτης αλλα δεν με κανει και αστροναυτη κιολας.

Το μαστερινγκ σημερα ειναι η διαδικασια εκεινη στην αλυσιδα της μουσικης βιομηχανιας που θα παρει ενα καλα ηχογραφημενο τραγουδι και θα το μεταμορφωσει ηχητικα ετσι ωστε να παιζει στα περισοτερα δυνατα μεσα αναπαραγωγης (ραδιοφωνο, αμαξι, club, mp3 player κτλπ) με τις λιγοτερες ηχητικες απωλειες (απο την αρχικη ηχογραφηση-οραμα του συγκροτηματος-παραγωγου) ως προς το μεσο καταναλωτη. Επισης θα προσθεσει τις καταληλες πινελιες ετσι ωστε το τελικο προιον να εχει οσο το δυνατον επιτρεπει η ηχογραφηση "επαγγελματικης" ποιοτητας ηχου (stereo field, eq balance, loudness war, harmonic exciters κτλπ κτλπ).

Καλως η κακως ο μεσος καταναλωτης ειναι ανιδεος γιαυτο το πραγμα αλλα επισης ο ιδιος καταναλωτης που χρησιμοποιει κινητο τηλεφωνο δεν γνωριζει πως στελνει σημα το κιν τηλ του αλλα ουτε τον ενδιαφερει πως φτιαχνονται τα chipakια του τηλ του. Αυτο που τον ενδιαφερει ειναι οτι παιρνει τηλ και στελνει μυνηματα με ολο το κοσμο και αυτο τον κανει χαρουμενο που εχει κιν τηλεφωνο.

Ετσι και ενα επαγγελματικα φτιαγμενο τραγουδι τον διασκεδαζει και το απολαμβανει περισοτερο απο το demo cd του γειτονα του που ναι μεν ειναι ωραιο τραγουδι αλλα κατι του λειπει...

Το mastering καποτε ξεκινησε ως το προβλημα της μεταφορας απο την μπομπινα στο βινυλιο. Ολα τα βινυλια απο τα 250hz και κατω ειναι Mono και αυτο γιατι απο τις δονησεις τις βελονας στα αυλακια του βινυλιου πηδαγε και επρεπε να βρεθουν τροποι να μην πηδαει. Επισης στο βινυλιο εξτριμ ψηλες οπως και τα σσσ των τραγουδιστων δεν μπορουν να αναγνωριστουν σωστα απο τις κεφαλες εγγραφης και μεταφεροταν σαν distortion που σημαινε οτι οι τοτε τεχνικοι επρεπε να αρχισουν να αφαιρουν συγκεκριμενες συχνοτητες για να μπορεσει να εχει ο δισκος οσο το δυνατον καλυτερη ηχητικη αναμεταδωση χωρις παραμορφωση κτλπ κτλπ κτλπ... καπως ετσι γενηθηκε το ολο θεμα.

Η συνεχεια στο ολο θεμα ειναι απλη αλλος μαστορας ο ενας αλλος μαστορας ο αλλος..

Οσον αφορα τις χρεωσεις?

Προσφορα-Ζητηση. Εκει ειναι ολο το θεμα. Παρτε τον μαστερα οπως τον λετε σαν την αννα βισση, δεν κανει την ιδια δουλεια με καποια κοπελιτσα απο το ελλαντα εχεις ταλεντο. Τωρα αν η κοπελιτσα βγει απο το σοου και ζητησει οτι παιρνει η αννα βισση σε μαγαζι δεν μπορεις να κατηγορησεις αυτη αλλα τον μαλακα τον μαγαζατορα που θα τις τα δωσει. Καπως ετσι παει οταν πιανεσαι κοροιδο δεν σου αρεσει και γκρινιαζεις.

Η αννα βισση ειναι μια αλλα και αλλες μπορουν να τραγουδησουν τα τραγουδια της οχι τοσο καλα μεν αλλα με λιγοτερα λεφτα... Καπως ετσι και οι καλοι μαστεραδες. Επρασφραγιστα μυστικα τα mojo που χρησιμοποιουν γιατι στην ουσια αυτα τους εκαναν γνωστους και αυτα τους δινουν το χρημα που ζητανε. Παρακολουθωντας μανιωδως video γυρω απο το θεμα και διαβαζοντας το mastering φορουμ του gearslutz

μπορω να πω με βεβαιοτητα οτι η βασικη αρχη του ενος τεχνικου ειναι παραδειγμα προς αποφυγη για τον αλλον. Αλλιως δουλευει ο ενας με τον αλλον ομως εχουν αποτελεσματα ολοι τους με τελειως διαφορετικες τεχνικες.

Οσον αφορα αν μπορει να γινει απο τον ιδιο ανθρωπο?

Στην ροκ μουσικη γενικα τα πραγματα ειναι ψιλοστανταρ. Απο τον mixing engineer στον master engineer. Γιατι? Ear fatigue κανεις? Οπως ειπε και ενα αλλο μελος ποιο πανω οταν ο αλλος εχει φαει στη μαπα ολα τα πεπονια παυει να ειναι αντικειμενικος αν το πεπονι που τρωνε σημερα τα αυτια ειναι ωραιο, αγουρο, γλυκο κτλπ. Οταν βρισκετε σε ολη την παραγωγικη διαδικασια απο το στησιμο του πρωτου μικροφωνου ως το mix του τραγουδιου παει να ειναι αντικειμενικος απλα γιατι ειναι το παιδι του....

Εκει ερχετε ο δικηγορος του διαβολου με το ονομα mastering engineer.

Στην ηλεκτρονικη μουσικη τα πραγματα λογω της φυσης του πειραματισμου στον ηχο το mastering μπορει να γινει απο τον ιδιο τον παραγωγο γιατι πραγματι το mastering εχει να κανει με την ηχητικη δημιουργια του ιδιου του τραγουδιου και οχι κατι σαν στανταρ διαδικασια. Προσοχη μιλαω ομως για ανθρωπους που πραγματι ξερουν τι πραγματικα κανουν. Σοβαρες παραγωγες στην ηλεκτρονικη μουσικη θα σταλουν σε mastering εngineer του ειδους για να τους δωσει το "vintage feel" , να τρεξει ολο το Mix σε πραγματικη μπομπινα και διαφορες αλλες "ροκ" τεχνικες 1172? L2A2? pultecs? κτλπ κτλπ κτλπ ετσι ωστε να φυγει αυτος ο πεθαμενος digital ηχος απο ολα τα virus, drums machines, vsts, digital eq κτλπ κτλπ ετσι ωστε το τραγουδι να παρει ολο αυτο το καλο distrortion, eq hiss, διασταση κτλπ που λειπει απο τα ψυχρα chips του καθε pc η mac. Να το κανει δηλαδη αρμονικο ζωντανο αυτον τον ηχο που εχουμε συνηθισει να ακουμε τοσα χρονια γιατι ολοι μας καλος η κακως αρχισαμε να ακουμε μουσικη απο κασετα και βινυλιο και γιαυτον τον ηχο λεμε οτι ειναι ο σωστος.

Σε καμια περιπτωση δεν κατευθυνω το ποστ μου σε καποιον αλλα ειναι μια γενικη εικονα στο μυαλο μου οσον αφορα το θεμα.

Ελπιζω να μην κουρασα.

Φιλικα κωστας

 
Αποστολη δεν μπορω να συμφωνησω στον πανακριβο εξοπλισμο.

Συμφωνω ομως στην πανακριβη γνωση που λες :)

Και κατι απλο. Ολα τα στουντιο εχουν ns-10. Ποσα ομως τα χρησιμοποιουν σημερα? Κραχτες ειναι επειδη τα εχουν ολοι. Αν καταλαβαινεις τι εννοω.

 
Συμφωνώ βέβαια (αυτό με την Άννα Βίσση που είναι μια δεν το πολυκατάλαβα αλλά ας μη σταθούμε εκεί). Όμως διαφωνώ εδώ:

musix είπε:
Σοβαρες παραγωγες στην ηλεκτρονικη μουσικη θα σταλουν σε mastering εngineer του ειδους για να τους δωσει το "vintage feel" , να τρεξει ολο το Mix σε πραγματικη μπομπινα και διαφορες αλλες "ροκ" τεχνικες 1172? L2A2? pultecs? κτλπ κτλπ κτλπ ετσι ωστε να φυγει αυτος ο πεθαμενος digital ηχος απο ολα τα virus, drums machines, vsts, digital eq κτλπ κτλπ ετσι ωστε το τραγουδι να παρει ολο αυτο το καλο distrortion, eq hiss, διασταση κτλπ που λειπει απο τα ψυχρα chips του καθε pc η mac.
Mια χαρά είναι τα "ψυχρά τσιπς", και τέτοιοι δογματισμοί έχουν καυτηριαστεί πολλάκις κι εδώ, και αλλού. Η μονη φορά που θα δώσουν "πεθαμένο digital ήχο" είναι όταν χρησιμοποιούνται από ανθρώπους που δεν ξέρουν τι κάνουν. Και οι σοβαρές παραγωγές στην ηλεκτρονική μουσική είτε δεν χρειάζονται καν τέτοια ειδική επεξεργασία γιατί η ποιότητα του υλικού είναι ήδη άριστη, είτε γιατί αντιμετωπίζουν προβλήματα με πολύ σφιχτά deadlines και έχουν ήδη αντιμετωπίσει τέτοια προβλήματα "ψυχρότητας" με άλλες τεχνικές και plugin/μηχανήματα εκ των προτέρων.

Βεβαίως, κανείς δεν λέει όχι σε γνωστά και διάσημα αναλογικά μηχανήματα σε διάφορα στάδια της παραγωγής. 'Οντως χρησιμοποιούνται αρκετές φορές και στο τελικό στάδιο όπως γράφεις, και μερικοί δεν κάνουν βήμα χωρίς αυτά, αλλά δεν παύουν να αποτελούν ένα απλό εργαλείο (και ΟΧΙ πανάκεια) για να φτάσουμε στο τελικό αποτέλεσμα.

 
Καλησπερα και παλι.

Αυτο με την αννα βισση δεν εχει να κανει με την "φωναρα της" αλλα:

O Bob katz στο στουντιο του και ο τακη στην ανω κυψελη ειναι και οι 2 παρα πολυ καλοι mastering engineers με παρα πολυ καλα αποτελεσματα και οι 2.

Ο ενας ειναι ο μπομπ και χρεωνει 2000 ντολαρς την ωρα.

Και ο τακης γιατι δεν ειναι γνωστος παιρνει 20 ευρω την ωρα.

Καλος και ο τακης κανει την δουλεια το παιδι αλλα δεν ειναι ο μπομπ :)

Λογοπαιγνιο η βισση λοιπον.

Ξαναδιαβασα το σημειο και αλλο ηθελα να γραψω και αλλο εγραψα :p

Συμφωνω μαζι σου 100% μιας και ειμαι υποστηρικτης του σοφτγουερ. Αυτο που ανεφερα στο vintage gear κομματι εχει να κανει με την παραγωγικη δημιουργια mood-ηχου του τραγουδιου. Εχω διαβασει ιστοριες για τυπους που παντα στελνουν το ντραμ μπας του software host τους σε μπομπινα μονο και μονο για τα dynamics που δινει η μπομπινα σε overdriven ντραμς (πλακα πλακα ακομα και σημερα τα ντραμς πριν μπουν σε host σε σοβαρες ροκ παραγωγες στο αμερικα σε 2" tape τα γραφουνε).

Καλως η κακως οι ηλεκτρονικες-χορευτικες μουσικες δεν ειναι τοσο φιλικες μουσικα(ντο-ρε-μι) οσο εχει να κανει με τον ηχο αυτον προς αυτον. Αυτο ηθελα να πω :)

Εντιτ:

"Σοβαρες παραγωγες στην ηλεκτρονικη μουσικη θα σταλουν σε mastering εngineer"

Επρεπε να λεει:

"Σοβαρες παραγωγες στην ηλεκτρονικη μουσικη θα σταλουν και σε mastering εngineer" τι σου κανει ενα και χεχε.

Επισης να παραθεσω και το ποιο λογικο προβλημα οτι για να βαλω πχ εγω τα χερακια μου σε "ροκ" εξοπλισμο μου θα πρεπει να βαλω και τα χερακια μου να δουλευουν μερικες 10αδες χιλιαδες ευρω σε δανεια :P

Οποτε στελνεις το θεωρητικα καλα μιξαρισμενο τραγουδι σε ενα καλο dance master engineer και την γλιτωνεις με 100-200 ευρω :)

Και να παραθεσω και ενα ωραιο βιντεακι  για οσους εχουν χρονο να παρουν και μια γευση απο ντανς μαστερς :p

https://player.vimeo.com/video/808485?app_id=122963
 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
καλησπέρα σε όλους...

επειδή έχω και εγώ ένα κόλημα με το μάστεριν'  - σαν ακροατής - μπορείται να μου προτείνετε 2-3 δίσκους ελληνικής παραγωγής σε όποιοδήποτε είδος μουσικής που έχει καλό μάστεριν'?

αναφέρομαι σε κυκλοφορίες όπου και το μάστεριν έχει γίνει στην ελλάδα.....

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top