Τελικά... τι κάνει μια κιθάρα καλό όργανο;

Την έλλειψη χαρακτήρα, που την αποδίδεις?
Γιώργο αυτό που λέω είναι καθαρά υποκειμενικό, μη μετρήσιμο και ακόμα πιο δύσκολο να το περιγράψω.
Δεν μπορώ να ξέρω που οφείλεται αλλά αυτός ο «επιτηδευμένος» ήχος εμένα δεν μου αρέσει. Αυτό δεν την κάνει κακό όργανο, ίσα ίσα για έναν επαγγελματία που παίζει πολλά διαφορετικά είδη θα είναι εξαιρετική και υποκειμενικά. Βλέπε @Nestoras

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Γιώργο αυτό που λέω είναι καθαρά υποκειμενικό, μη μετρήσιμο και ακόμα πιο δύσκολο να το περιγράψω.
Δεν μπορώ να ξέρω που οφείλεται αλλά αυτός ο «επιτηδευμένος» ήχος εμένα δεν μου αρέσει. Αυτό δεν την κάνει κακό όργανο, ίσα ίσα για έναν επαγγελματία που παίζει πολλά διαφορετικά είδη θα είναι εξαιρετική και υποκειμενικά. Βλέπε @Nestoras


Ρωτάω διότι μου δίδει την ίδια αίσθηση, και πιστεύω ότι φταίνε οι noiseless μαγνητες, συν ότι δίδει τόσες πολλές ηχητικές επιλογές με όλα τα έξτρα wirings. Ίσως φταίει και το γεγονός ότι είναι άψογη στα πάντα. Ίσως γίνεται "βαρετή".

 
 Ο φιουζιος ειναι ο μονος που το τοποθετει σε πλαισια που βγαζουν στην ακρη το προσωπικο, πιο αντικειμενικα. Συμφωνω οπως το θετει. Ομως οχι 100%. Το υποκειμενικο κριτηριο παιζει πολυ μεγαλο ρολο στις απαιτησεις που εχουμε απο ενα οργανο. Τι περιμενουμε να ακουσουμε. Σιγουρα οχι μονο το ποια ειναι καλυτερη. Θα πω μια ιστορια.

Προ εικοσαετειας πηγα την κιθαροτσαρκα μου Θεσσαλονικη. Τη πρωτη μερα Λιολιος στις καλες εποχες του. Την επομενη Λογοθετης ή Τσελιος νομιζω ηταν. Εκει βρεθηκαν στα χερια μου πολλες κιθαρες. Κατεληξα να μη μπορω να αφησω κατω μια G&L Fullerton.

Η κιθαρα ηταν αντικειμενικα απιστευτη. Ελαφρυα, πολυ resonant στο ακουστικο (για οποιον τον ενδιαφερει αυτο) κ στον ενισχυτη ακομα καλυτερη. Επαιζε σαν πιανο. Το 22 ταστο στη Μι καντινι εβγαινε τοσο ευκολα, καθαρα κ παρομοια σε ενταση οπως τα πρωτα. Η μεγαλυτερη ηχητικα ομοιομορφια που ειχα συναντησει σε κιθαρα. Το σεταπ φταιει? Η κατασκευη? Παντως ολες της εταιρειας ειχαν σεταριστει απο τον ιδιο μαστορα κ δεν παιζαν ετσι.Οταν ρωτησα τον πωλητη αν εχει αλλη Φουλερτον να συγκρινω γελασε (υποψιν πως γνωριζε πως δεν προκειται να αγορασω, ουτε εκεινη τη στιγμη, ουτε σκοπευα στο μελλον, τιμια, ξηγημενη, παρεοκιθαροτσαρκα-ξεχαρμανιασμα ηταν). Μου ειπε πως οι αλλες Φουλερτον ειχαν φυγει. Ρωτησα αν οι αλλες ηταν καλυτερες. Μου ειπε καμμια σχεση. Οι αλλες δεν ειχαν αυτα τα χαρακτηριστικα. Δε παιζαν σαν ''πιανο'' κ αυτο τις εκανε στα αυτια οσων τις δοκιμαζαν ν'ακουγονται πιο  παραδοσιακες κ τους θυμιζε στρατ. Το γιατι δεν πηραν στρατ δε το ξερω. Αλλα αυτο που με κουφαινει ακομα κ σημερα ειναι γιατι δε πηραν τη με διαφορα καλυτερη κιθαρα που υπηρχε σ'εκεινο τον τοιχο. Ενω ολοι συμφωνουσαν πως ηταν η καλυτερη.

Μετα απο πολλα χρονια κ ενω καλιμπραριστηκα κ εγω σε αυτον τον παραδοσιακο ηχο οταν παιζω κιθαρες στρατ φιλοσοφιας εχω 2-3 φορες πιασει στα χερια μου οργανο που να εχει εξισου εντονα κ τη στρατιλα κ τα χαρακτηριστικα που ανεφερα πριν, αλλα τα λεφτα ξεφευγαν τοσο πολυ, που μαλλον κ να τα ειχα δε θα δικαιογουσα στον εαυτο μου μια τετοια αγορα (εκτος απο μια που ανεφερα σε αλλο ποστ). Αλλα αναρωτιεμαι αν αυτο το καλιμπραρισμα ειναι φυσικη καταληξη των γουστων μεσα απο τις εμπειριες μου, ενα υγιες φιλτραρισμα δηλαδη αυτων που περιγραφει ο φιουζιος μεσω του προσωπικου γουστου ή αν η αποψη μου εχει επιρρεαστει πολυ απο παραγοντες κ γνωμες που απεχουν πολυ απο το αντικειμενικο

Οπως κ να εχει απο τη στιγμη που υπαρχουν τοσες γραμμες γυρω απο το τι κανει μια κιθαρα καλη, θεωρω δεδομενο πως οι περισσοτεροι (πλην Φιουζιου) απανταμε στο τι προτιμουμε οι ιδιοι κ σπανια κανουμε αναθεωρηση στο αντικειμενικο 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Η περικεφαλιδα του θεματος λεει   Τελικα....τι κανει μια κιθαρα καλο οργανο....
Δυο ειναι τα κριτηρια και μονο .

1ον η ποιοτητα κατασκευης (που διασφαλιζει το ευκολο και καλο παιξιμο, συν μια σειρα αλλους παραμετρους)

2ον Η ποιοτητα των υλικων (που διασφαλιζει τον ηχο και μια σειρα απο αλλα πραγματα)

Ολα τα αλλα περι σχηματων περι μουσικων (αν δωσουμε ενα εξαιρετικο οργανο σε εναν ασχετο σιγα μην παψει το οργανο να ειναι εξαιρετικο, επειδη ο παιχτης ειναι τενεκες), περι περι περι....ειναι μ αλλα λογια ν αγαπιομαστε.

Αν ο ποιτης του θεματος εγραφε
Τελικα .....τι κανει μια κιθαρα καλο οργανο για να σας αρεσει. ειχαν ολα οσα γραφτηκαν καποια σχεση.
 

 
Τελικά....

όλα αυτά είναι ένας μύθος. (σας σεβομαι όλους, σας ξέρω δεν σας ξέρω, αλλά μύθος)

ΜΥΘΟΣ.

Κιθάρα είναι αυτή που σε ευχαριστεί να παίζεις.

Το έγραψα πιό πάνω

έχω 5 ηλεκτρικές κιθάρες που κοστίζουν από 175 ευρώ έως 3100 (ίσως και παραπάνω να κοστίζει η deluxe του 1973 και μην πώ μέχρι 12000 αν έπαιρνα αυτη των 3100 reliced).

Παίζω το ίδιο ευχάριστα με όλες. Αυτή που πιάνω πιό συχνά είναι η squier των 200.

Θεωρω ότι όποιος και να πιάσει και παίξει μ αυτήν ευχαριστημένος θα είναι.

Αμα ψάχνεις το τέλειο έχεις χάσει το τραίνο.

Τις καλύτερες να μου δίνατε, είναι σίγουρο ότι θα παιρνούσα λίγες μέρες διαφορετικά και μετά θα τις έβαζα στην άκρη.

αυτή η κιθάρα δεν εμπόδισε αυτόν τον κιθαρίστα να είναι μεγάλος




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
που διασφαλιζει το ευκολο και καλο παιξιμο,


Αυτό διασφαλίζεται ΜΟΝΟ από το καλό set up και δεν έχει καμία σχέση με την πΓιοτιτα κατασκευής. (μεσα σε λογικά πλαίσια βέβαια δεν μιλάμε για όργανα με κατασκευαστικα λάθη τα οποία έτσι κι αλλιώς πλέον ,το cnc να είναι καλά,δεν υπάρχουν πλέον)

Ακόμα και το φθηνότερο όργανο αν σεταριστει σωστά εύκολα και καλά θα παίζει...τώρα αν ακούγεται χαλια αυτό είναι άλλο θέμα...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αυτό διασφαλίζεται ΜΟΝΟ από το καλό set up


Εξυπακουεται....
Αλλα αλλιως παιζεις με ενα μανικι σκουεαρ μπουλετ καλα σεταρισμενο, και αλλιως με ενα αμερικανικο μανικι επισης καλα σεταρισμενο.

Εχω και απο τα δυο και εχω οιδειανΠιρα. ?

 
Αλλα αλλιως παιζεις με ενα μανικι σκουεαρ μπουλετ καλα σεταρισμενο, και αλλιως με ενα αμερικανικο μανικι επισης καλα σεταρισμενο.

Εχω και απο τα δυο και εχω οιδειανΠιρα. ?


αυτό έγραψα πιό πάνω.

Καλά σεταρισμένο σημαίνει καλά σεταρισμένο.

Αν είναι δυο πράγματα καλά σεταρισμένα είναι ίδια.

αλλά το πήγα παραπέρα: και να μην είναι, αν δεν έχεις κέφι να παίξεις δεν παίζεις.

Δεν θα παίξεις επειδή η μια έχει πιό γιαλισμένα τάστα ή μανίκι.

 
Αν ο ποιτης του θεματος εγραφε Τελικα .....τι κανει μια κιθαρα καλο οργανο για να σας αρεσει. ειχαν ολα οσα γραφτηκαν καποια σχεση.


Τα ποστ που έχουν πιο άμεση σχεση με το θέμα, είναι εκείνα της πρώτης σελίδας. Όσο προχωρούσαν οι σελιδες, η συζήτηση πήγαινε αλλου, και καλά έκανε.

Το "θεμα" δεν είναι ο τίτλος του (πολύ γενικός), αλλά το περιεχόμενο του πρώτου ποστ, και τα ερωτήματα που εγείρει ο Νεκκονας.

 
Εξυπακουεται....
Αλλα αλλιως παιζεις με ενα μανικι σκουεαρ μπουλετ καλα σεταρισμενο, και αλλιως με ενα αμερικανικο μανικι επισης καλα σεταρισμενο.

Εχω και απο τα δυο και εχω οιδειανΠιρα. ?


Αυτό είναι θέμα προτίμησης,ένας...μεταλας θα προτίμησει το λεπτότερο μπράτσο της Bullet ?.

Να διευκρινίσω ότι μέσα στο σετ απ' βάζω και την ταστοδουλεια ,αν και σε πολλές Squier έχω δει καλύτερη δουλειά από πολλές αμερικανικές Fender....

 
Τα ποστ που έχουν πιο άμεση σχεση με το θέμα, είναι εκείνα της πρώτης σελίδας. Όσο προχωρούσαν οι σελιδες, η συζήτηση πήγαινε αλλου, και καλά έκανε.

Το "θεμα" δεν είναι ο τίτλος του (πολύ γενικός), αλλά το περιεχόμενο του πρώτου ποστ, και τα ερωτήματα που εγείρει ο Νεκκονας.
Καταλαβα αγαπητε φιλος τι εξυποννοει ο Νεκκονας καθως και το ολον του θεματος. Ο Chris Buck γνωστος και μη εξαιρεταιος.
Επιμενω ομως οτι μια καλη κιθαρα ειναι αυτη που εχει καλη δουλεια και καλα υλικα. 
Δεν ανεφερα τιμες και κοστολογια, αλλα αν μια σκουερ τη βαλω κατω αλλαξω μαγνητες κανω ταστοδουλεια και αλλαξω καβαλαρηδες γεφυρες και κλειδια, θα γινει ενα εξαιρετικο οργανο. Δεν θα ναι ομως φτηνο....
Με τρια κατοσταρικα δεν εχει κιθαρα ουτε εχει τεσταρει ποτε ο Chris Buck. Κατι τελεκαστορες τον βλεπω να ανακατευει και μαλιστα παλιες και χλιδατες.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Καταλαβα αγαπητε φιλος τι εξυποννοει ο Νεκκονας καθως και το ολον του θεματος. Ο Chris Buck γνωστος και μη εξαιρεταιος.
Επιμενω ομως οτι μια καλη κιθαρα ειναι αυτη που εχει καλη δουλεια και καλα υλικα. 
Δεν ανεφερα τιμες και κοστολογια, αλλα αν μια σκουερ τη βαλω κατω αλλαξω μαγνητες κανω ταστοδουλεια και αλλαξω καβαλαρηδες γεφυρες και κλειδια, θα γινει ενα εξαιρετικο οργανο. Δεν θα ναι ομως φτηνο....
Με τρια κατοσταρικα δεν εχει κιθαρα ουτε εχει τεσταρει ποτε ο Chris Buck. Κατι τελεκαστορες τον βλεπω να ανακατευει και μαλιστα παλιες και χλιδατες.
Έχει καναδυό squier που καραγουστάρει. Αλλά δε νομίζω να τις είχε στο νου του όταν έκανε αυτό το βίντεο 

 
 Οπως και να εχει παντως, απο μια τιμη και πανω τα features που υποτιθεται "δικαιολογουν" την αυξημενη αξια δεν εχουν καμια σχεση με το αν ειναι καλο οργανο μια κιθαρα. "Τα ξυλα εχουν ΑΑΑΑΑΑΑ νερα" και τι εγινε; "Τη βαραγαμε με κατσαβιδια και την αφησαμε στη βροχη να μοιαζει 90 ετων" και λοιπον; "Ειναι ιδια με αυτη που επαιζε ο Ζακης Πρεζακης το 1967" so? "Εχει κουρδισμενα ξυλα, τους μαγνητες τους τυλιξε σαολιν μοναχος, ειναι φτιαγμενη στην πολη των Αγγελων, μονο 100 τετοιες θα κυκλοφορησουν", μ@λ@κιες τουμπανα, ισα ισα να αρπαξουν λεφτα απο τα κοροιδα.

 Τελικα τι εννοουμε καλο οργανο, καλο για να παιζεις, η καλο οπως λεμε εβαλα τα καλα μου ρουχα να παω στην εκκλησια την Ανασταση; Χρειαζονται και τα καλα ρουχα, δε λεω, αλλα ειναι θεμα μοστρας περισσοτερο παρα ουσιας.

 Παλια οταν λεγαμε καλη κιθαρα ηταν θεμα ουσιας, γιατι οι φθηνες ειχαν λειτουργικα προβληματα. Με τις καινουργιες κιθαρες ομως, που τις φτιαχνουν με μηχανηματα κλπ, ο ορισμος εχει αλλαξει, μαλλον προς τη φαση καλα ρουχα παει παρα καλα απο λειτουργικη αποψη.

 
 Οπως και να εχει παντως, απο μια τιμη και πανω τα features που υποτιθεται "δικαιολογουν" την αυξημενη αξια δεν εχουν καμια σχεση με το αν ειναι καλο οργανο μια κιθαρα. "Τα ξυλα εχουν ΑΑΑΑΑΑΑ νερα" και τι εγινε; "Τη βαραγαμε με κατσαβιδια και την αφησαμε στη βροχη να μοιαζει 90 ετων" και λοιπον; "Ειναι ιδια με αυτη που επαιζε ο Ζακης Πρεζακης το 1967" so? "Εχει κουρδισμενα ξυλα, τους μαγνητες τους τυλιξε σαολιν μοναχος, ειναι φτιαγμενη στην πολη των Αγγελων, μονο 100 τετοιες θα κυκλοφορησουν", μ@λ@κιες τουμπανα, ισα ισα να αρπαξουν λεφτα απο τα κοροιδα.

 Τελικα τι εννοουμε καλο οργανο, καλο για να παιζεις, η καλο οπως λεμε εβαλα τα καλα μου ρουχα να παω στην εκκλησια την Ανασταση; Χρειαζονται και τα καλα ρουχα, δε λεω, αλλα ειναι θεμα μοστρας περισσοτερο παρα ουσιας.

 Παλια οταν λεγαμε καλη κιθαρα ηταν θεμα ουσιας, γιατι οι φθηνες ειχαν λειτουργικα προβληματα. Με τις καινουργιες κιθαρες ομως, που τις φτιαχνουν με μηχανηματα κλπ, ο ορισμος εχει αλλαξει, μαλλον προς τη φαση καλα ρουχα παει παρα καλα απο λειτουργικη αποψη.
Και μπράβο σε όσους το λένε αυτό και δεν το κάνουν μάρκετινγκ, έτσι;

Πχ η PRS λέει ότι η private stock σειρά απευθύνεται σε συλλέκτες και σε όσους θέλουν να έχουν ένα όργανο "of heirloom status". 

Εμένα πιο πολύ με ιντριγκάρει το αρχικό ερώτημα, δεν είναι γενικά θέμα τι tone θα βγάλεις.

Κρατώντας ίδιες όλες τις άλλες μεταβλητές (παίκτης, ενισχυτής, μέρος που παίζεις κλπ), εσύ ο ίδιος ως κιθαρίστας πώς οριζεις το τι κάνει μια κιθάρα καλή; Πάνω κάτω απαντήθηκε το ερώτημα, φαίνεται οι περισσότεροι να μην έχουμε σαφείς ορισμούς και να πηγαίνουμε με το feel ?

 
Και μπράβο σε όσους το λένε αυτό και δεν το κάνουν μάρκετινγκ, έτσι;

Πχ η PRS λέει ότι η private stock σειρά απευθύνεται σε συλλέκτες και σε όσους θέλουν να έχουν ένα όργανο "of heirloom status". 

Εμένα πιο πολύ με ιντριγκάρει το αρχικό ερώτημα, δεν είναι γενικά θέμα τι tone θα βγάλεις.

Κρατώντας ίδιες όλες τις άλλες μεταβλητές (παίκτης, ενισχυτής, μέρος που παίζεις κλπ), εσύ ο ίδιος ως κιθαρίστας πώς οριζεις το τι κάνει μια κιθάρα καλή; Πάνω κάτω απαντήθηκε το ερώτημα, φαίνεται οι περισσότεροι να μην έχουμε σαφείς ορισμούς και να πηγαίνουμε με το feel ?
Ίσως να είναι καθαρά θέμα προτίμησης. Για μενα, ο μεγάλος παράγοντας που θολώνει τα νερά με την κιθάρα είναι η φύση του οργάνου. Είναι σχεδιασμένο εξαρχής με σκοπό να παίζεται σε ενισχυτή. Σε άλλα όργανα είναι ξεκάθαρα τα πράγματα. Ένα φλάουτο, ένα τρομπόνι, όταν λέμε είναι "καλό", είναι ξεκάθαρο στον ήχο, και στο παίξιμο. Το καλό όργανο έχει μεγαλύτερο ήχο, τεράστια έκταση ποιοτικών δυναμικών, και απαιτεί και την αντίστοιχη παροχή από τα πλεμόνια ώστε να γίνονται όλα αυτά. Γι' αυτό και δεν ξεκινάς τον αρχάριο από όργανο του πεντοχίλιαρου, γιατί το "καλό" δε συγχωρεί. Κάθε αλλαγή στο στήσιμο, στη διαχείριση του αέρα, έχει επίδραση στον ήχο, ο μαθητής μπορεί να πελαγώσει, να μη μπορεί να σχηματίσει ήχο μέσα στο άπειρο των δυνατοτήτων. Στο φθηνό/μαθητικό, πολλά συγχωρεί το όργανο, και επιτρέπει στο μαθητή να χτίσει την τεχνική του.

Τώρα οι κιθάρες, να με συμπαθάτε για την ατυχή παρομοίωση, αλλά μου κάνει λίγο η φάση σαν τους κλαριντζήδες. Κερί στη μπουκαδούρα, καλάμι ξασμένο νούμερο 0.0000001, κάψες, πετάλια, όλα κρίνονται στο ρεύμα. Δεν υπάρχει νομίζω κλαριντζής που να απασχολείται με το πώς ακούγεται το όργανο στο χώρο υπό πραγματικές συνθήκες, κι αν το κάνει αυτό, είναι αρκετά μακριά από τις "προδιαγραφές" που είχε κατα νου ο κατασκευαστής. Οπότε; Μάλλον ό,τι μας κάνει κούκου πιο πολύ; γιατί η ποιότητα κατασκευής έχει ανέβει πάρα πολύ τα τελευταία 20 χρόνια, ακόμα και στα φθηνά όργανα.

 
Στο ερώτημα δεν υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια, διότι είναι υποκειμενικό.

Τι πάει να πει ποιότητα κατασκευής? Δηλαδή μια fender Eric Johnson του διομισαχίλιαρου (πλέον) που είναι "ψοφίμι" και τίγκα κομπρεσαρισμένη (πραγματικό παράδειγμα - προσωπική εμπειρία - η χειρότeρη κιθάρα που είχα ever) είναι "καλό όργανο"?

Το Yamahάκι των 300 ευρώ από την άλλη που κελαηδάει είναι "κακό" όργανο?

Αντικειμενικά "καλά" όργανα υπάρχουν μόνο για αυτούς που δεν παίζουν αλλά συλλέγουν. Για τους υπόλοιπους, τι να το κάνω εάν έχει νερά σαν της Καραιβικής αλλά δε φτουράει μία από ήχο και playability.

 
Στο ερώτημα δεν υπάρχουν αντικειμενικά κριτήρια, διότι είναι υποκειμενικό.

Τι πάει να πει ποιότητα κατασκευής? Δηλαδή μια fender Eric Johnson του διομισαχίλιαρου (πλέον) που είναι "ψοφίμι" και τίγκα κομπρεσαρισμένη (πραγματικό παράδειγμα - προσωπική εμπειρία - η χειρότeρη κιθάρα που είχα ever) είναι "καλό όργανο"?

Το Yamahάκι των 300 ευρώ από την άλλη που κελαηδάει είναι "κακό" όργανο?

Αντικειμενικά "καλά" όργανα υπάρχουν μόνο για αυτούς που δεν παίζουν αλλά συλλέγουν. Για τους υπόλοιπους, τι να το κάνω εάν έχει νερά σαν της Καραιβικής αλλά δε φτουράει μία από ήχο και playability.
Εννοείται είναι υποκειμενικό και η τιμή δεν παίζει απαραίτητα ρόλο. 

Το ερώτημα είναι γιατί η EJ ήταν χάλια ενώ η Yamaha κελαηδάει. Ποια είναι η ειδοποιός διάφορα για εσένα;

 
σαν τους κλαριντζήδες. Κερί στη μπουκαδούρα, καλάμι ξασμένο νούμερο 0.0000001, κάψες, πετάλια, όλα κρίνονται στο ρεύμα. Δεν υπάρχει νομίζω κλαριντζής που να απασχολείται με το πώς ακούγεται το όργανο στο χώρο υπό πραγματικές συνθήκες, κι αν το κάνει αυτό, είναι αρκετά μακριά από τις "προδιαγραφές" που είχε κατα νου ο κατασκευαστής.


Δεν θα χεις κανει με κλαριτζηδες φαινεται.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top