• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Στησιμο για επαγγελματικο home studio

Παίδες συγνώμη κιόλας που επεμβαίνω καθότι είμαι χομπίστας και δεν ξέρω και πολλά απ το χώρο σας........

Μόνο εδώ μέσα απ όσους γράφουν σε τούτο το φόρουμ ,υπάρχουν καμιά 10αριά στούντιο επαγγελματικά απ όσο λέτε. Τα οποία αφορούν ποιόν? Τις μπάντες που προσπαθούν μήπως και βγάλουν κανά σιντι? Σε ποιά εταιρεία? Με τι αμοιβή ? και ποιός θα πληρώσει το στούντιο ? Την έκδοση του σιντι? Τι πωλήσεις θα έχει αυτό το προιόν?

Μιλάμε έχει πλημμυρίσει η αγορά ακόμη και από πετυχημένους επαγγελματίες του λαικού-ποπ με εκδόσεις σιντι μέσω εφημερίδων . Μιλάμε για αρχεία MP3-4ή κι εγώ δεν ξέρω πως τα λέτε σε ποιότητα για κλάματα σε σχέση με τις εποχές του βινυλίου. Μιλάμε για μια αγορά που έχει κατακλυστεί από σπιτικές παραγωγές ερασιτεχνών που έχουν τη δυνατότητα να κοντράρουν στα ίσα τις δημιουργίες επαγγελματιών μουσικών με το τρόπο που ευτελίστηκε συνολικά η αγορά και ο τρόπος λειτουργίας της.

Πριν 3 μέρες συνταξίδευα με πρώην συμμαθητή μου ναυπηγό στο Νεώριο Σύρου ,είναι απλήρωτος 1 χρόνο .

Πριν ένα μήνα συμμαθητής μου Πολιτικός μηχανικός ,άνεργος 3 χρόνια μου έδειξε έντυπη πρόταση εργασίας από κατασκευαστική με 450 Ε καθαρές αποδοχές το μήνα .

Τι 8 και 18 και 108 Ε λέμε ? Ζούγκλα είμαστε .

Όταν ο κάθε πικραμένος σαν εμένα έχει τη δυνατότητα να γράψει σπίτι του ικανοποιητικά ,μάλλον πρέπει να δείτε πως μπορείτε να εκμεταλευτείτε τις αδυναμίες μου πχ στη μίξη και το μάστερινγκ και να με προσεταιριστείτε με προσιτές τιμές ,καθότι η περισσότεροι από εσάς αποκλείεται να βρείτε το Νταλάρα και άλλους 5-10 για πελάτη ώστε να κάνετε τις υπερπαραγωγές που μπορείτε και συγχρόνως να πληρωθείτε σύμφωνα με την αξία και τα μέσα που έχετε .

Αυτά κατά την άποψη ενός χομπίστα,εντελώς φιλικά μαζί με τις καλημέρες μου. ;)

 
Ακουσε wyndorf ειμαστε στην ιδια ακριβως ηλικια!!ειμαι απο 16 χεονων στα στουντιο μεσα!!ξερω τι ειναι καλο και τι ειναι κακο!!εγραψα για να παρω γνωμες και ανταλλαγη αποψεων,αυτο δεν νομιζω πως ειναι κακο,δεν με κανει ερασιτεχνη!!Το οτι γραφω home studio ηθελα απλα να δειξω οτι δεν θα νοικιασο εναν αλλο χωρο.

Και δεν το ειπα αυτο γιατι ηδη ηταν πολυ μεγαλο,πιστευα οτι πανω στην κουβεντα θα το ελεγα!!!

Με προσεβαλες στο οτι τα παιρνω μαυρα!!!και αν για σενα αυτο δεν αλλαζει ειναι δικαιωμα σου!!αντε ομως να σε πιστεψει καποιος που ξερει οτι δεν με ξερεις καν!!!

Οσο αναφορα το ποσο που λες,ναι ειναι προσβλητικο,ομως καπως πρεπει να ζησω δεν νομιζεις???και γι αυτο ξεκιναω απο το χωρο μου!!να μην εχω διπλα παγια σε ρευματα ενοικια κ.λ.π.

Δυστηχως η αγορα επεσε......πιστεψε με οσο καλο στουντιο και να εχεις θα ειναι ελαχιστοι αυτοι που θα ερθουν,το βλεπω απο το στουντιο που συνεργαζομαι!!!

και επειδη δεν ξερω τι γνωμη μπορει να εχεις για μενα σε πληροφορο οτι παντα λεω καλυτερα να γραφουμε στο μεγαλο παρα σε μενα,αλλα ξερεις τι γινεται??δεν θελουν!!!!

Πρεπει να σκεφτεις κατι πολυ απλο..........καποιος ο οποιος ειναι διατεθειμενος να δωσει μεχρι 8 ευρω την ωρα,δεν θα ερθει ποτε στο στουντιο σου,σκεψου το απλα.....εχεις μια παραγωγη με κλασσικη ορχηστρα αλλα δεν εχεις λεφτα!!!οι επιλογες που εχεις ειναι η να την γραψεις με vst η καθολου!!!ειναι ακριβως το ιδιο που λεω πιο πανω,ναι δεν θα εχει ιδια ποιοτητα αλλα τι να γινει???

ετσι λοιπον αυτος που θα ερθει σε μενα δεν προκειται ποτε να ερθει σε σενα και το αντιστροφο!!!

Αν δεν υπηρχα και υπηρχες μονο εσυ???πολυ απλα θα αγοραζε με ενα 800αρι τα παντα και θα το εκανε οπως μπορουσε,οπως ακριβως το κανουνε παρα πολυ σημερα ακομα και με καρτες του 50αρικου!!!

Οπως λοιπον ειπα και στο προηγουμενο ποστ προτιμο να εχω δουλεια με αυτα τα λεφτα παρα με πιο πολλα και ελαχιστη!!

Παιρνουν στο σττουντιο και ζητανε σποτ με 10 ευρω το ξερεις??με συνθεση μιξη ηχογραφηση και εκφωνητη!!και ζητανε καλυτερη τιμη απο 10 ευρω!!σε επαγγελματικο στουντιο οπως το δικο σου!!!ζητανε ενορχηστρωση δικων τους τραγουδιων με 40 ευρω με ηχογραφησει και ζωντανους μουσικους!!τι συμπερασμα βγαζεις λοιπον??

Οποτε οτι γνωμη εχεις για μενα καλως την εχεις αλλα και γω δεν την αλλαζω γιατι πρεπει να ζησω!!!

και ναι κανω και ιδιαιτερα θεωριας με 5 ευρω και κιθαρας με 10!!και στο ξαναλεω ολοι αυτοι δεν θα πηγαιναν σε ωδειο να δωσουν 20 και 25 ευρω την ωρα!η θα μαθαιναν απο το διαδικτυο η απο κανενα φιλο τους!δεν τους νοιαζει να γινουν professional!!!

Και κατι τελευταιο σαν συμβουλη αν την θες...............σημερα θα ζησει εκεινος οχι που εχει χρημα αλλα αυτος που μπορει να προσαρμοστει πιο ευκολα στης συνθηκες που υπαρχουν!!!
Χαιρομαι που ανοιξε αυτο το θεμα..... Κατα αρχας , δεν νομιζω να ξερεις της τιμες μου αλλα ουτε και το πελατολογιο μου οποτε πως μπορεις να μου δινεις αυτην την συμβουλη?Φυσικα και υπαρχουν τροποι να προσαρμοστεις με της εποχες , το κανουμε ολοι μας για αυτο συνεχιζουμε να υπαρχουμε σαν studio , αλλα υπαρχει και μια γραμμη σε ολο αυτο. Το να ζητας για recording πιο χαμηλα απο την τιμη μιας προβας συγγνωμη αλλα παει πολυ, δηλαδη εσενα τι σου μενει στο τελος της μερας αμα βγαλεις ρευματα ,εφορια,και τεβε? παρα πολυ λιγα ,για αυτο και υπεθεσα οτι τα παιρνεις μαυρα, και μην μου πεις τωρα οτι δεν ειναι ετσι.

Μεσα σε ολο αυτο το κατεβατο λες και αλλα που δεν βγαζουν νοημα οπως αυτο με την κλασσικη ορχηστρα και τα vst, δηλαδη αμα ειναι να την κανει με vst γιατι να ερθει σε εσενα ? το κανει και μονος του στο δικο του home studio. Θα σου πω λοιπον πως το βλεπω εγω αλλα και τι κανουμε στο δικο μου studio. Φυσικα και κανουμε πλεον καλυτερες τιμες και φυσικα εχουμε σταματησει να δουλευουμε με την ωρα δινοντας ετσι την δυνατοτητα στον μουσικο να μην κοιταει το ρολοι. Νομιζω πως δεν πρεπει να δινεις αυτον τον περιορισμο της χρονοχρεωσης, και εγω θυμαμαι οτι με ενοχλουσε αλλα και με ενοχλει οταν παω σε studio. Χρεωνουμε με το κομματι απεριοριστες ωρες και μαζι και την μιξη σε μια πολυ καλη τιμη και για εμας αλλα και για τον μουσικο, λογο κανονισμων δεν μπορω να αναφερω την τιμη αλλα πιστεψε με ειναι μια χαρα αμα σκεφτεις που γραφεις και ποσο θα πληρωνες σε αλλες εποχες. Ειμαι μουσικος και ζω στην Ελλαδα ξερω την κατασταση και ποσο δυσκολα ειναι τα πραγματα και για αυτο κανω οτι καλυτερο μπορω εφοσον εχω την δυνατοτητα ετσι ωστε να μπορει καποιος να κανει ενα album σε πραγματικες συνθηκες και στο τελος της ημερας ολοι να ειναι happy. Αλλα οχι σε ξεφτιλες τιμες και tax free, νομιζω δεν ειναι σωστο.

Το θεμα ειναι να δωσεις ΚΙΝΗΤΡΟ στον αλλον να ερθει και αυτο δεν εχει να κανει μονο με την τιμη και πιστευω ενα U87 δεν σωνει την κατασταση. Οπως και τα ηλεκτρονικα τυμπανα δεν βοηθανε την κατασταση. Και εδω θα ηθελα να σου πω δυο πραγματα για αυτο, ειναι δυνατον να θελεις να το κανεις επαγγελματικα και το μονο option που δινεις να ειναι ηλεκτρονικα τυμπανα???? δηλαδη πως το εχεις στο μυαλο σου ? Εσυ δεν το βλεπεις καπως περιεργο?? να μην μπορεις να γραψεις μια φυσικη ντραμς ?? να μην εχεις τουλαχιστον 16 καναλια να κανεις την δουλεια σου?? και αυτο θες να το πουμε επαγγελματικο τροπο προσεγγισης ?? και σε προσβαλω οταν τι?? σου λεω την πραγματικοτητα?? Συγγνωμη αλλα δεν μπορω να σε καταλαβω.

Φτιαξε ΣΩΣΤΑ το studio με της προδιαγραφες που θα πρεπει να εχει ενα studio που ζηταει ΧΡΗΜΑΤΑ απο τον κοσμακι σε αυτες της δυσκολες εποχες, κανε της καταλληλες ενεργειες με της εφοριες και λοιπα , και μετα καλως ορισες σε αυτο το δυσκολο επαγγελμα, τοτε δες και της τιμες και ολα.

Δεν θελω να σε προσβαλω δεν ειναι αυτος ο σκοπος μου σε καμμια περιπτωση , σκεψου αυτα που σου λεω και μετα τι θα παρεις .........που και τοτε θα χαρω να σου πω την γνωμη μου οσο αναφορα το gear .......

φιλικα παντα :)

 
Superfunk είπε:
ειδικα στα eq ουτε να τα ΒΛΕΠΩ δεν θελω τα hardware...
Χωρις να θελω να χαλασω το thread και καθαρα απο περιεργεια, γιατι το λες αυτο?

Τι hardware EQs εχεις δοκιμασει και κατεληξες σ'αυτο το συμπερασμα?

 
To EQ της ΜΕΣΗΣ ελληνικης στουντιακης κονσολας.... ;D (οχι ΔΕΝ εχω NEVE & SSL σπιτι μου... ;D)

Ενταξει αν μου δωσεις κανα Pultec ή κανα Massenburg δεν θα πω και οχι...αλλα και παλι...πολυ βαβουρα το να γυρνας κουμπακια.. ;D..ειδικα αν δεν θες ενα "χρωματιστικο" eq τα ψηφιακα ειναι καλυτερα...αλλα και παλι και ..χρωματιστικο eq να θες υπαρχουν πλεον τρομερα plug ins (μονο την,οι μαλλον ΤΙΣ, native console του SONAR X2 να ακουσεις αρκει...)

Ετσι κι αλλοιως ,οπως και πολυ αλλοι,πλεον μιξαρω μονο in the box οποτε μοιραια αδιαφορω για το hardware....

YMMV & IMHO παντοτε βεβαια... ;)

 
Superfunk είπε:
To EQ της ΜΕΣΗΣ ελληνικης στουντιακης κονσολας.... ;D
OK, θα συμφωνησω. Απλα μου ακουστηκε λιγο απολυτο  :)

 
samy paraga είπε:
Παίδες συγνώμη κιόλας που επεμβαίνω καθότι είμαι χομπίστας και δεν ξέρω και πολλά απ το χώρο σας........

Μόνο εδώ μέσα απ όσους γράφουν σε τούτο το φόρουμ ,υπάρχουν καμιά 10αριά στούντιο επαγγελματικά απ όσο λέτε. Τα οποία αφορούν ποιόν? Τις μπάντες που προσπαθούν μήπως και βγάλουν κανά σιντι? Σε ποιά εταιρεία? Με τι αμοιβή ? και ποιός θα πληρώσει το στούντιο ? Την έκδοση του σιντι? Τι πωλήσεις θα έχει αυτό το προιόν?

Μιλάμε έχει πλημμυρίσει η αγορά ακόμη και από πετυχημένους επαγγελματίες του λαικού-ποπ με εκδόσεις σιντι μέσω εφημερίδων . Μιλάμε για αρχεία MP3-4ή κι εγώ δεν ξέρω πως τα λέτε σε ποιότητα για κλάματα σε σχέση με τις εποχές του βινυλίου. Μιλάμε για μια αγορά που έχει κατακλυστεί από σπιτικές παραγωγές ερασιτεχνών που έχουν τη δυνατότητα να κοντράρουν στα ίσα τις δημιουργίες επαγγελματιών μουσικών με το τρόπο που ευτελίστηκε συνολικά η αγορά και ο τρόπος λειτουργίας της.

Πριν 3 μέρες συνταξίδευα με πρώην συμμαθητή μου ναυπηγό στο Νεώριο Σύρου ,είναι απλήρωτος 1 χρόνο .

Πριν ένα μήνα συμμαθητής μου Πολιτικός μηχανικός ,άνεργος 3 χρόνια μου έδειξε έντυπη πρόταση εργασίας από κατασκευαστική με 450 Ε καθαρές αποδοχές το μήνα .

Τι 8 και 18 και 108 Ε λέμε ? Ζούγκλα είμαστε .

Όταν ο κάθε πικραμένος σαν εμένα έχει τη δυνατότητα να γράψει σπίτι του ικανοποιητικά ,μάλλον πρέπει να δείτε πως μπορείτε να εκμεταλευτείτε τις αδυναμίες μου πχ στη μίξη και το μάστερινγκ και να με προσεταιριστείτε με προσιτές τιμές ,καθότι η περισσότεροι από εσάς αποκλείεται να βρείτε το Νταλάρα και άλλους 5-10 για πελάτη ώστε να κάνετε τις υπερπαραγωγές που μπορείτε και συγχρόνως να πληρωθείτε σύμφωνα με την αξία και τα μέσα που έχετε .

Αυτά κατά την άποψη ενός χομπίστα,εντελώς φιλικά μαζί με τις καλημέρες μου. ;)
Πολυ σωστα ολα αυτα που ανεφερες και ειναι η πραγματικοτητα. Η διαφορα με πρηοηγουμενες δεκαετιες ειναι οτι ο χομπιστας εχει την ικανοτητα πια να πετυχει ενα καλο αποτελεσμα, παντα βεβαια με καποιο κοστος, στην προκειμενη περιπτωση την αποκτηση του εξοπλισμου. Οπως ολες οι δουλειες ετσι και αυτη εχει το κοστος των 'υλικων' (φθορα εξοπλισμου, λογαριασμος δεη, κτλ) και το κοστος εργασιας. Παλαιοτερα οπου η αμοιβη των μουσικων γινοταν και απο τα cd και απο τις συναυλιες οντως η αγορα ηταν αναπτυγμενη και κανεις δεν σκεφτοταν πως θα βρει αυτα τα χρηματα για να κανει κατι τετοιο (υπηρχαν οι δισκογραφικες εταιρειες, οπου αξιζε τον κοπο να επενδυσουν ωστε να βγαλουν κερδος, κατι λογικο και θεμιτο απο τη στιγμη που ο μουσικος δεν ξοδευε χρηματα).

Σημερα κατι τετοιο δεν συμβαινει, οποτε και οι δυο πλευρες εχουν προσαρμοστει, οι μουσικοι αποκτουν μερος του εξοπλισμου με δικα τους χρηματα, και τα στουντιο ηχογραφησης εχουν μειωσει τις τιμες τους. Ειναι απο τους λιγους κλαδους οπου το κοστος εχει μειωθει και η παραγωγη ενος αλμπουμ εχει γινει αρκετα φθηνη και αυτο οφειλεται σε μεγαλο βαθμο απο την ελλειψη ζητησης απο το αγοραστικο κοινο (μουσικοι και ακροατες). Το ιδιο εχει συμβει και με τις συναυλιες μικρων συγκροτηματων, καποτε επι ΡΟΔΟΝ δεν υπηρχε η εννοια της δωρεαν εισοδου, υπηρχε εστω και μια τυπικη εισοδος σε ολα τα μικρα μαγαζια, τωρα πια μπορει να δει κανεις συναυλια δωρεαν. Βεβαια ειναι λογικο οταν δεν εχει καποιος κερδος να μην θελει κανει, αλλα ειναι διαφορετικο καποιος να κανει το χομπυ του και να θελει να περασει καλα και αλλο ενας επαγγελματιας να θελει να αμοιφθει γαι τις υπηρεσιες της.

Η λυση βρισκεται καπου στη μεση οπως παντα, απλα η λογικη του οτι το μπορω να το κανω δωρεαν σε συγκριση με το να πληρωσω δεν ειναι τροπος συγκρισης της αγορας.

Νικος

 
wyndorf είπε:
Χρεωνουμε με το κομματι απεριοριστες ωρες και μαζι και την μιξη σε μια πολυ καλη τιμη και για εμας αλλα και για τον μουσικο, λογο κανονισμων δεν μπορω να αναφερω την τιμη αλλα πιστεψε με ειναι μια χαρα αμα σκεφτεις που γραφεις και ποσο θα πληρωνες σε αλλες εποχες.

Αρα το έχεις ξεφτιλίσει εκατοντάδες φορές περισσότερο το ζήτημα από τον άνθρωπο που κατηγορείς, διότι τουλάχιστον αυτός (θα) χρεώνει το χρόνο του, ενώ εσύ θα είσαι θύμα του κάθε αργόσχολου.

 
Αρα το έχεις ξεφτιλίσει εκατοντάδες φορές περισσότερο το ζήτημα από τον άνθρωπο που κατηγορείς, διότι τουλάχιστον αυτός (θα) χρεώνει το χρόνο του, ενώ εσύ θα είσαι θύμα του κάθε αργόσχολου.
Κοιτα να δεις....δεν παει ετσι ακριβως το πραγμα, αλλα ετσι και αλλιως δεν ρωτας κατι απλα αναβεις φυτιλι σε μια κουβεντα που στην τελικη δεν βλεπω και τον λογο να αναβεις φυτιλιες....

Για την ιστορια παντως θα σου πω οτι δεν σημαινει οτι ειμαι εγω παντα εκει, υπαρχουν πολλες φορες που δινουμε τον χωρο χωρις τεχνικο, οποτε τα περι θυματος και λοιπα θα σε παρακαλουσα να μην τα αναφερεις.... αλλα και παλι τι καθομαι και σου λεω , εσυ απλα θες να με προκαλεσεις ετσι δεν ειναι???

 
Folks,δεν καταλαβαίνω προς τι η φαγωμάρα. Ο κάθε επαγγελματίας είναι ελεύθερος να διαλέξει τον τρόπο δουλειάς του με γνώμονα τι είναι καλό για την επιχείρησή του και τον τρόπο που δουλεύει. Το να πουλάς με το κομμάτι και όχι με την ώρα, μπορεί σε κάποιο project με καλό workflow να έχει καλύτερα αποτελέσματα. Ή κάνοντας τη μίξη σε νεκρές ώρες χωρίς την παρουσία του πελάτη δίνει τη δυνατότητα να γεμίσεις το πρόγραμμά σου.

Αλλά anyway ο καθένας επιλέγει το δρόμο του και δεν υπάρχει κάτι κακό σε αυτό κατά τη γνώμη μου.

Το θέμα που θέλω να τονίσω όμως είναι ότι με την έκρηξη του home studio και του affordable ποιοτικού εξοπλισμού το βάρος πλέον πέφτει στον άνθρωπο. Σπάνια κάποιος θα επιλέξει ένα στούντιο για να γράψει στην ταδε κονσόλα ή στο τάδε δωμάτιο όπως παλιά. Όλα τα λεφτά είναι για τον άνθρωπο που θα κάνει τη δουλειά. Το U87 δεν κάνει το engineering μόνο του (χώρια που έχω βαρεθεί να βλέπω στούντιο με ένα u87 που νομίζουν ότι γράφοντας τα πάντα και τους πάντες με αυτό έχουν καβατζωθεί με τον υπερτατο ήχο).

Ο καθένας μπορεί 1 καλό premap/AD, ένα mic, ένα σετ ηχεία και ένα DAW. Και μπορεί με αυτά να γράψει ένα σούπερ δίσκο ή μια μπούρδα.

Τώρα ποιός θα κάνει το ένα ή το άλλο είναι αυτό που ξεχωρίζει ποιος πληρώνεται άσχημα, ποιος πληρώνεται καλά και ποιος δεν πληρώνεται καθόλου.

Ίσως δεν ειναι τόσο απλό, αλλά στο τέλος της μέρας έτσι πάει τις περισσότερες φορές...

 
Folks,δεν καταλαβαίνω προς τι η φαγωμάρα. Ο κάθε επαγγελματίας είναι ελεύθερος να διαλέξει τον τρόπο δουλειάς του με γνώμονα τι είναι καλό για την επιχείρησή του και τον τρόπο που δουλεύει. Το να πουλάς με το κομμάτι και όχι με την ώρα, μπορεί σε κάποιο project με καλό workflow να έχει καλύτερα αποτελέσματα. Ή κάνοντας τη μίξη σε νεκρές ώρες χωρίς την παρουσία του πελάτη δίνει τη δυνατότητα να γεμίσεις το πρόγραμμά σου. Αλλά anyway ο καθένας επιλέγει το δρόμο του και δεν υπάρχει κάτι κακό σε αυτό κατά τη γνώμη μου.
το ολο θεμα τουλαχιστον απο δικια μου πλευρα ειναι τα πλαισια που θα το κανει , να λαβει υποψην οτι θα πρεπει να βαλει και καποια αλλα εξοδα που θα εχει οσο αναφορα το δημοσιο και λοιπα εφοσον μιλαμε για επαγγελματικα θεματα...... τοτε να μπορει να διαμορφωσει οποια τιμη θελει.......

Βρισκω και λιγο προκλητικο τον τροπο που το εθεσε....δεν ρωτησε απλα για gear...μιλησε για "παιρνω πιο φθηνα δουλειες" και αλλα τετοια , που συγγνωμη εγω δεν τα βρισκω σωστα, νομιζω οτι ειναι φυσικο να αντιδρα κανεις σε αυτο.....

 
Switters είπε:
Το θέμα που θέλω να τονίσω όμως είναι ότι με την έκρηξη του home studio και του affordable ποιοτικού εξοπλισμού το βάρος πλέον πέφτει στον άνθρωπο. Σπάνια κάποιος θα επιλέξει ένα στούντιο για να γράψει στην ταδε κονσόλα ή στο τάδε δωμάτιο όπως παλιά. Όλα τα λεφτά είναι για τον άνθρωπο που θα κάνει τη δουλειά. Το U87 δεν κάνει το engineering μόνο του (χώρια που έχω βαρεθεί να βλέπω στούντιο με ένα u87 που νομίζουν ότι γράφοντας τα πάντα και τους πάντες με αυτό έχουν καβατζωθεί με τον υπερτατο ήχο).

Ο καθένας μπορεί 1 καλό premap/AD, ένα mic, ένα σετ ηχεία και ένα DAW. Και μπορεί με αυτά να γράψει ένα σούπερ δίσκο ή μια μπούρδα.

Τώρα ποιός θα κάνει το ένα ή το άλλο είναι αυτό που ξεχωρίζει ποιος πληρώνεται άσχημα, ποιος πληρώνεται καλά και ποιος δεν πληρώνεται καθόλου.

Ίσως δεν ειναι τόσο απλό, αλλά στο τέλος της μέρας έτσι πάει τις περισσότερες φορές...
Για να διαχωρίσω κάτι το οποίο χτυπάει κάποιους εδώ μέσα σα να κατέβηκαν απ τον Άρη και τα είδαν όλα ξάφνου κακοφορμισμένα,μπορώ να σας δείξω με αποδείξεις αγοράς τον εξοπλισμό μου μέχρι κεραίας .............και συνεχίζω.

Τι θα πει αγόρασα και δεν αγόρασα εξοπλισμό ,όταν μιλάμε για επαγγελματικές δουλειές. Μου θυμίζεται το αεροδρόμιο Βενιζέλος ,που έθεσε η εταιρεία σαν όρο-και φυσικά ο πελάτης τον δέχθηκε-να μην υπάρχει πολιτικό αεροδρόμιο ,σε ακτίνα 150 χλμ  ;D

Ας μην ήμαστε υποκριτές ,όπου μπορούμε και όπου μας παίρνει είναι η αγορά. Δυστυχώς όμως για τους επαγγελματίες ,που και που βγαίνουν και τπτ άκυρα ,τύπου κινέζικες Φένδερ,φτηνά Daw κλπ κλπ .

Ο επαγγελματίας,μπορεί να ακυρωθεί-ξεπεραστεί απ τη τεχνολιγία και τη φτήνια της ,αλλά ,αν αξίζει να μείνει ,θα μείνει εξ αιτίας της γνώσης του στο χειρισμό της τεχνολογίας και αυτό αν ...........

Πλέον DAW χρησιμποποιείται κι εσείς οι επαγγελματίες κι εγώ ο ερασιτέχνης . Σε πρώτη φάση είστε πιο έμπειροι ,αλλά σε δεύτερη και μη το ξεχνάτε αυτό ,μη συγχέουμε τους όρους ,μηχανικός ήχου-ηχολήπτης-παραγωγός και ότι άλλο θέλετε συμπληρώνεται που καταργήθηκαν,απ τη τεχνολογία ,η οποία με έκανε σε ''μια βραδιά'' όλα αυτά ,εμένα τον άσχετο .

Ίσοι επαγγελματικοί όροι ? Ναι με την αξία του καθενός ,εν προκειμένω θα πρέπει ,μάλλον να μεταμορφωθείται σε παραγωγούς-μηχανικούς ήχου-ηχολήπτες κλπ κλπ

Τα μηχανήματα ,οι επενδύσεις σε εξοπλισμό,οι σπουδές,τα ΤΕΒΕ,ΙΚΑ κλπ μάλλον δεν αρκούν σε κανέναν μας ,πλην αυτών που έχουν τη μίζα στο χέρι να λαδώσουν για να πάρουν υπερκοστολογιμένα έργα επιδοτούμενων  ;D

Γιατί τι έχει να φοβηθεί η βιομηχανία των Στόουνς πχ από μένα  που δεν ανήκω στην ΑΕΠΙ και δεν εισπράττω δικαιώματα? .......για να μιλήσω με όρους αγοράς 

 
Μια συνηθης τακτικη στην Αγγλια τουλαχιστον ειναι η λογικη του dry-hire, οπου νεοι ηχοληπτες συνηθως συμφωνουν να ηχογραφησουν μπαντεσ στο στουντιο, εναντι χαμηλοτερης αμοιβης απο οτι θα ζηταγε ο ηχοληπτης τυ στουντιο, ετσι και τα στουντιο εχουν δουλεια αλλα και ο ηχοληπτης δεν χρειαζεται να επενδυσει χρηματα και να διαμορφωσει καποιο στουντιο. Στην Ελλαδα δεν συμβαινει αυτο συχνα διοτι τα περισσοτερα στουντιο εχουν φτιαχτει απο ιδιωτες και δεν ειναι commercial στουντιο, ετσι υπαρχει προκαταληψη στην χρηση του εξοπλισμου απο καποιον αλλο ηχοληπτη . Εμεις παντως οσες φορες το εφαρμοσαμε μονο θετικα αποτελεσματα ειχαμε. Οι ιδιοι οι ηχοληπτες μας ειπαν οτι δεν θελουν να τους απασχολει εαν πρεπει να αλλαξουν δερματα στα ντραμς, αν ο ενισχυτης θελει συντηρηση και αλλα πολλα που εχουν να κανουν με την λειτουργια ενος στουντιο. Θελουν απλα να ηχογραφησουν την μπαντα την οποια γνωριζουν προσωπικα και ξερουν ολοι τους τι αποτελεσμα θελουν να εχουν και πανω απο ολα υπαρχει συννενοηση και εμπιστοσυνη μεταξυ τους.

Η αποψη οτι το ετσι ενα στουντιο 'εκμεταλλευεται' τον ηχοληπτη πιστευω οτι ειναι παρεξηγημενη, αφου η ευθυνη και το αγχος της καλης λειτουργιας ενος στουντιο ειναι αποκλειστικα του ιδιοκτητη και για αυτο αλλωστε πληρωνεται. Αντιστοιχα ο ηχοληπτης πληρωνεται για τις υπηρεσιες που προσφερει διχως υποχρεωσεις οπως πληρωμες λογαριασμων, ΦΠΑ, ΤΕΒΕ, συντηρησεις κτλ.

Νικος

 
Τα είπε όλα ο Νικόλας νωρίτερα, κατά την άποψή μου:

Nikolas είπε:
Αααα... Τώρα κατάλαβα.

Σόρρυ κατάλαβα κάτι άλλο.

κοιταξέ εγώ ως συνθέτης τι να πω; Αν εσύ έχεις για ανταγωνισμό το "home studio" του όποιου εγώ έχω απέναντί μου τους bedroom composers που επιπλέον έχουν κατεβάσει ΤΑ ΠΑΝΤΑ πειρατικά και σπασμένα και την μπαίνουν σε εμένα που αγοράζω ότι μπορώ με τα χρήματα που βγάζω! Έχω δει ανθρώπους να προσφέρουν κομμάτια για 5$ σε game developer. Χέσε με μετά να βγάλω εγώ κάτι...

Όμως να που γίνεται: Η διαφορά στην ποιότητα και στον επαγγελματισμό φαίνεται απο χιλιόμετρα μακριά!

Το να σταματήσεις αυτούς που διαλύουν την αγορά με τις φθηνές τιμές και αντιδεοντολογικές πρακτικές τους είναι δύσκολο (αν και μαζί σου), αλλά και πάλι ξεχωρίζεις για τον επαγγελματισμό σου και το όλο σύνολο απέναντί αυτών.

(Μιλάω γενικά όχι προσωπικά για εσένα, ή εμένα ή τον ΟΠ).
 
εντελώς αδικαιολόγητη η επίθεση στον OP.
Μαλιστα......συγγνωμη κιολας παιδια, να τον παροτρυνουμε λοιπον..... τι να πω?

Αμα δεν τα θεωρειται σωστα τα σχολια μου τοτε μαλλον υποστηριζετε και τετοιες ενεργειες σαν forum. σε καμμια φαση δεν μας ειπε αν τελικα ειναι νομιμος η οχι, απλα τελικα μας ειπε οτι λυπατε κιολας......

Σε σχολια και κατηγοριες λοιπον αν θες, που ειναι απολυτα λογικες απο ανθρωπους που προσπαθουν να πανε by the book και παραληλλα να ειναι και προσιτη για τον ΚΑΘΕΝΑ.....τι να πω ειλικρινα.......

Βεβαια ως συνηθως κανενα σχολιο για την προσωπικη επιθεση που εγινε σε εμενα απο ανθρωπο ασχετο με το ολο θεμα. μια ανοητη προσπαθεια στο να προκαλεσει τι? το σφραγισμα του thread? παλι τι να πω?

 
Νομίζω ότι το να αγοράσει κάποιος εξοπλισμό, όσο ακριβός ή φτηνός και αν είναι είναι σχετικό εύκολο. Το δύσκολο είναι να φας χρόνο και διάβασμα, και πάνω από όλα να έχεις το ταλέντο, όλα τα αυτά τα μαραθέτια (μικρόφωνα, προενισχυτές, ενισχυτές, EQ, Compressors, BΒQ, ABC,CBS κτλ κτλ) να τα βάλεις κάτω να τα αξιοποιήσεις και να δώσεις στον πελάτη αποτέλεσμα. Οι περγαμινές, τα βραβεία και όλα τα άλλα είναι να είχαμε να λέγαμε. Το αποτέλεσμα μετράει. Εγώ προσωπικά θα αξιολογούσα περισσότερο κάποιον που έχει γνώσεις, παρά hardware, software και της Παναγιάς τα μάτια από εξοπλισμό και δεν γνωρίζει να τα αξιοποιήσει :)

Πάντα θα υπάρχουν οι φθηνοί, οι ακριβοί, οι καλοί και οι κακοί, οι νόμιμοι και οι παράνομοι. Δεν είναι θέμα της κρίσης, απλά λόγω κρίσης συρρικνώθηκε το πελατολόγιο και φάνηκε περισσότερο το πρόβλημα. Παιδιά σε όλους τους κλάδους συμβαίνει το ίδιο. Θα επιβιώσουν αυτοί που μπορούν να πετύχουν το καλύτερο αποτέλεσμα για τον πελάτη στην καλύτερη τιμή. Παντού, είτε έχεις στούντιο, είτε καθαριστήριο, είτε συνεργείο αυτοκινήτων, είτε μπακάλικο κτλ κτλ.

 
Φίλε wyndorf, βιάζεσαι να κρίνεις. Και τους άλλους, αλλά και το forum. Ο οποιοσδήποτε μπαίνει εδώ να ρωτήσει για το τι εξοπλισμό θα αγοράσει, έχει κάθε δικαίωμα να το κάνει, εφόσον δεν αντιβαίνει στους κανονισμούς. Εφόσον είσαι εσύ (και ο καθένας), καλός στην δουλειά σου, δεν έχεις τίποτε να φοβηθείς (και κανένα λόγο να αντιδράς) στο τι εξοπλισμό θα αγοράσει κάποιος - η διαφορά όπως σημείωσε ο νικόλας φαίνεται από χιλιόμετρα: αυτό που πραγματικά πληρώνει κάποιος σε έναν καλό επαγγελματία του ήχου, είναι η τεχνογνωσία και η εμπειρία, και αυτά δεν αντικαθίστανται από 'επαγγελματικά' μηχανήματα.

Τέλος, το forum δεν είναι λαϊκό δικαστήριο όπου θα κριθεί η ενοχή του οποιουδήποτε σε σχέση με το εάν είναι ή δεν είναι παράνομος. Η συζήτηση δεν γίνεται καν, καθώς δεν είμαστε αρμόδιοι και δεν έχουμε τα στοιχεία για να κρίνουμε  - ούτε και είναι υποχρεωμένος ο καθένας που ρωτά να τα παραθέσει.

Σημειώνω ξανά λοιπόν: δεν αρκούν τα πειρατικά software και το φτηνό hardware για να υποκαταστήσει κάποιος έναν καλό επαγγελματία. Ελπίζω έγινα κατανοητός, και να μην παρεξηγηθώ περαιτέρω.

Φιλικά,

 
Ένα commercial recording studio είναι μια έννοια δύσκολο να περιγραφεί σε μερικές αράδες

...είναι οι χώροι, ο εξοπλισμός, το workflow, οι δυνατότητες επιλογών, η αισθητική κατέυθηνση, οι άνθρωποι που το απαρτίζουν, οι πελατες του, οι freelancers που το εμπιστέυοντε και το προτιμούν, η τιμολόγηση των υπηρεσιών του, η πορεία του σε σχέση με τις εξελίξεις τόσο σε υλικοτεχνολογικό επίπεδο όσο και σε καθαρά κοινωνικό, το εύρος και η ποιότητα των υπηρεσιών που παρέχει,η παρουσία του στο συνολικό μουσικό γίγνεσθαι, και χιλιάδες άλλα σημαντικότερα ή λιγότερα σημαντικά πράγματα....

...η όλη ιστορία όχι μόνο στο συγκεκριμένο θέμα αλλά σε άπειρες αντίστοιχες περιπτώσεις παγκοσμίως είναι κάτι αντίστοιχο με το "ολίγον έγκυος"

Σας (μας) αρέσει, δεν σας (μας) αρέσει υπάρχει μια διαχωριστική γραμμή ανάμεσα στους 2 αυτούς "κόσμους" και δεν είναι καθόλου λεπτή και καθόλου κόκκινη.....είναι τεράστια, ευδιάκριτη και ελεύθερη προς διάβαση από όλους με βάση το τι θέλουν....το πραγματικό πρόβλημα είναι πως αυτή την ευμεγέθη και ευδιάκριτη διαχωριστική γραμμή αρνούντε πεισματικά να αντιληφθούν τόσο οι περισσότεροι από τους εκατέρωθεν "παροικούντες την Ιερουσαλήμ" όσο και οι δυνητικοί πελάτες τους.

Ελπίζω και έχω βάσιμες ενδείξεις για αυτή μου την ελπίδα αυτό σύντομα να αλλάξει

 
Last edited by a moderator:

Trending...

Νέα θέματα