Στυλ κιθαριστών και οπτικές

SlapGas

Νέο μέλος
Μηνύματα
529
Πόντοι
18
Χαιρετώ τους φίλους του noiz once more.

Ήθελα λίγο να συζητήσω έναν προβληματισμό που έχω σχετικά με την οπτική πολλών παικτών κιθάρας πάνω στο ίδιο τους το όργανο.

Αποφάσισα να ανοίξω αυτό το thread, λογώ των αρκετών entry videos για το French Guitar Competition που είδα τελευταία (κάποια από αυτά και προσωπικών μου γνωστών).

Είμαι κι εγώ κιθαρίστας κατά βάση.

Έχω διαβάσει στη ζωή μου και έχω κάνει και μαθήματα.

Σε καμία περίπτωση δεν είμαι Master, μάλλον ούτε καν αξιόλογος παίχτης.

Κοιτώντας τα παλληκάρια να παίζουν σε αυτά τα entry videos, αναγνωρίζω το πόσο έχουν μελετήσει.

Η άνεση τους πάνω στο όργανο φαίνεται, όπως και να το κάνεις.

Ξέρουν να παίζουν σίγουρα καλύτερα από εμένα, επομένως ίσως να μην έπρεπε να μιλάω καν.

Δεν θέλω ωστόσο να σταθώ στο παίξιμο τους όσον αφορά την τεχνική, αλλά στην όλη οπτική αυτού του τρόπου παιξίματος.

Προς Θεού, δεν λέω ότι τα συγκεκριμένα παλλικάρια παίζουν μόνο αυτό!

Είναι σχεδόν σίγουρο οι περισσότεροι από αυτούς παίζουν άλλα πράγματα σπίτι τους.

Ξέρω πολλούς όμως που έχουν γαλουχηθεί με την φάση του "shredding".

Δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να προσπαθούν να βελτιώσουν την ταχύτητα τους για να παίζουν shredίλες πιο γρήγορα και πιο στυλάτα.

Και αναρωτιέμαι...

Είναι όντως κάτι σωστό αυτό? ???

Προφανώς και το να είσαι μονόπλευρος σε οτιδήποτε στη ζωή, δεν είναι σωστό.

Αλλά νιώθω ότι άλλα στυλ παιξίματος, όσον αφορά το ροκ και τα παρακλάδια του (δεν μιλάω για Jazz, Funk όπου υπάρχουν συνειδητοποιημένοι παικταράδες), δεν γνωρίζουν άνθιση ιδιαίτερα εδώ και είναι κρίμα.

Όσοι κιθαρίστες ροκ,μέταλ και τα συναφή γνωρίζω, παίζουν λίγο ρυθμική φάση μέταλ και μετά η φάση είναι σόλο και σόλο και άγιος ο Θεός.

Πριν 1-2 χρονάκια, για παράδειγμα, κατέβηκα σε ένα φίλο στην Κρήτη και γνώρισα έναν φίλο του, ο οποίος έχει στείλε συμμετοχή στο french guitar φέτος.

Ο τυπάς ξέρει πολύ καλή κιθάρα, αλλά μόνο για να κάνει shreds και σόλο.

Οι ρυθμικές γραμμές σταθερά Αιολικός τρόπος power chords σε στυλατοhardrock οπτική (όπως το backing track του French Guitar), κατ' εμέ χωρίς το παραμικρό ενδιαφέρον.

Θα πει κάποιος "SlapGas, το ότι παίζει αυτό το στυλ για το French Guitar δεν πάει να πει ότι το παίζει και σπίτι του".

Έτσι νόμιζα κι εγώ.

Αλλά και τα κομμάτια που γράφει είναι ακριβώς αυτό!

Κρίμας δεν είναι? ???

Καθίσαμε να παίξουμε, έπαιξε το παλλικάρι κάτι τρελλά εκεί.

Δεν μπορώ να τα παίξω εγώ, αλλά δεν μου έκαναν και εντύπωση κιόλας.

Μετά με ρώτησε "Εσύ τι φάση παίζεις?".

Και του έπαιξα αυτό:


Πέρα από 1-2 σημεία, δεν είναι κάτι τρελλό.

Μόνο το Syncopation του είναι λίγο δύσκολο και θέλει συνήθεια.

Και μου λέει το παλλικάρι "δεν παίζονται αυτά".

Ε, κρίμα δεν είναι?

Είχα μια συζήτηση με ένα άλλο παιδί, τρελλό κιθαρίστα, και του έλεγα για τη φάση του math metal με τα παράξενα chords και το πολυμετρικό παίξιμο.

- Soloz έχει?

- Κατά βάση όχι μαν.

- Ε, δεν λέει.

- ...

Πιστεύω, εν κατα κλείδη, ότι πολλοί κιθαριστές έχουν αυτή τη λάθος οπτική.

Το originality και η ουσία πάνε λίγο χαμένα.

Ωραία τα solo δεν λέω, αλλά δεν θα ήταν καλύτερο αν είχαμε λίγο πιο ανοικτούς μουσικούς ορίζοντες?

Disclaimer: Προφανώς και ο κάθε παίχτης θα παίζει ο,τι θέλει και ο,τι τον ευχαριστεί.

Απλά, η κλειστομυαλιά νομίζω μας τρώει.

Αν κάποιος έχει δει όλα τα είδη/στυλ και τον εκφράζει αυτό που έχει επιλέξει, τότε είμαι 100% μαζί του, ο,τι στυλ και αν είναι.

Αλλά, οι περισσότεροι ούτε καν έχουν ασχοληθεί να δούνε τι υπάρχει παραέξω... :(

 
Είναι όντως κάτι σωστό αυτό?
ΝΟΜΟΣ που να απαγορευει να παιζει ο καθενας οτι αυτος νομιζει οτι τον ενδιαφερει ή τον κανει να γουσταρει δεν υπαρχει.

Οπως δεν υπαρχει και νομος που να απαγορευει την καγκουρια,την ελλειψη παιδειας και αισθητικης και την ελλειψη ακουσματων.

Δημοκρατια εχουμε οποτε ο καθενας μπορει να πραττει οπως αυτος νομιζει (φτανει να μην ενοχλει τους αλλους)

Επισης ο καθενας μπορει να παιζει οσες νοτες γουσταρει ακομα και αν ειναι παρα πολλες...φτανει  να μη θελει να παιξει στη μπαντα μου... ;D

 
Καλά εννοείται ότι ο καθένας παίζει ό,τι θέλει.

Σε άλλους αρέσει και σε άλλους όχι.

Προσωπικά (μιας και άνοιξες κουβέντα και έχω και καφέ ;D) και εγώ τα μεγάλα σε διάρκεια solos (από όποιο όργανο και αν προέρχονται) τα βαριέμαι.

Την  εποχή των Guitar Heros την χόρτασα στα 90’s .

Από εκεί και πέρα , για εμένα πλέον το ζητούμενο είναι το εξής:

Να μπορείς να εντάξεις (για όλα τα όργανα μιλάω) μέσα σε ένα μουσικό κομμάτι ή καλλίτερα τραγούδι, ακόμα και τις πιο ακραίες τεχνικές , οι οποίες να μην πλατειάζουν και να μην μειώνουν τη δυνατότητα να ακουστεί το τραγούδι (κομμάτι) από το ευρύτερο κοινό.  

 
@ Superfunk

Σύμφωνοι 100%, για αυτό άλλωστε έγραψα και το disclaimer κάτω κάτω.

Ωστόσο, προσωπικά νιώθω ότι κατακερματίζεται η οπτική πάνω στη μουσική με αυτό τον τρόπο.

Και με ψιλοστεναχωρεί αυτό.

@ LK

Για αυτό ακριβώς το πράγμα μιλάω!!  :)

 
  Ωραίο θέμα, SlapGas!  :)

  Πάντως, θα είχε ενδιαφέρον, για μένα, αν, αντί να αναλωθούμε σε ένα (άσκοπο) debate τύπου shredding vs πολυμετρικό παίξιμο vs οτιδήποτε, ανέφερε ο κάθε μουσικός (κιθαρίστας, μπασίστας, οργανίστας κτλ) - και ιδιαίτερα όσοι συνθέτουν δικά τους κομμάτια - πως προσσεγγίζουν το όργανο και τη μουσική, γενικότερα.

 
@ Mustafank

Ακριβώς αυτό εννοώ.

Για οποιαδήποτε οπτική, υπάρχει μια σωστή υλοποίηση (ή και περισσότερες).

Αυτό που με προβληματίζει είναι ότι πολλοί προσεγγίζουν το όργανο λανθασμένα, ακριβώς όπως το είπες.

Δεν άνοιξα το thread για να "κριθεί" και καλά, ποιά οπτική, ποιό στυλ αν θέλεις, είναι το καλύτερο.

Όλα τα στυλ είναι ωραία και για αυτό υπάρχουν.  :)

 
Ωστόσο, προσωπικά νιώθω ότι κατακερματίζεται η οπτική πάνω στη μουσική με αυτό τον τρόπο.Και με ψιλοστεναχωρεί αυτό.
τι ακριβως σε στεναχωρει ?

το γεγονος οτι η πλειοψηφια των παικτων οσο καλα και να παιζουν απο τεχνικη αποψη  ειναι στην τελικη αταλαντοι και δεν θα πετυχουν ποτε στη μουσικη βιομηχανια (ή βιοτεχνια) μια και δεν προσφερουν κατι ενδιαφερον ,ουσιαστικο και καινουργιο?

ΠΑΝΤΑ ετσι ηταν και παντα ετσι θα ειναι σε ΟΛΑ τα ειδη μουσικης.Θελει πολυ ταλεντο,μυαλο και ΠΑΙΔΕΙΑ για να πας μπροστα στη μουσικη και αυτα ηταν και θα ειναι παντα κτημα λιγων...(αλλοιως θα ειμασταν ολοι stars.... ;D)

 
Superfunk είπε:
αλλοιως θα ειμασταν ολοι stars.... ;D
αλλιώς θα HTAN  όλοι stars θες να πείς.

Εμείς είμαστε! :P :P ;D ;D ;D

 
Αν αυτο που παιζεις κανει το κομματι να ακουγεται καλυτερα-οτι και να ναι αυτο-καλα κανεις.

Η οποια τεχνικη πρεπει να εξυπηρετει το κομματι και οχι το αντιστροφο-γνωμη μου μονο.

Σκεψου ενα φοβερο σολο σ ενα κακο κομματι.Σα να χεις μια απαισια τουρτα μ ενα πολυ

ωραιο κερασακι.

Παιρνω την τουρτα κι ας μην εχει κερασακι.Αν και τα δυο ειναι καλα τοτε σουπερ.

Βεβαια ολα αυτα ειναι και θεμα γουστου.

Κι οπως ειπε και ο-μεγας-Pete Anderson"καλυτερα να μπορουν ν ακουσουν οι αλλοι αυτα

που παιζεις παρα να μη μπορεις ουτε εσυ ο ιδιος".

 
Αυτό που με προβληματίζει, είναι να βλέπω νέα παιδιά να μην έχουν άποψη και προσωπικότητα πάνω σε αυτό που κάνουν και να θέλουν απλά να "βγάλουν" το τάδε σόλο του Petrucci ή του Malmsteen (με τους οποίους δεν έχω κάτι).

Είναι σαν να έχεις ένα παλλικάρι, άπιαστο στη φυσική και τα μαθηματικά, να δουλεύει λογιστής στην Ακαδημίας.

 
SlapGas είπε:
Αυτό που με προβληματίζει, είναι να βλέπω νέα παιδιά να μην έχουν άποψη και προσωπικότητα πάνω σε αυτό που κάνουν και να θέλουν απλά να "βγάλουν" το τάδε σόλο του Petrucci ή του Malmsteen (με τους οποίους δεν έχω κάτι).
1ον) Αυτό μπορεί να τους ευχαριστεί.

2ον) Ακόμα ακόμα, μπορεί να είναι συνειδητοποιημένοι μουσικοί με αυτογνωσία, που θεωρούν πως μέσα τους δεν κρύβουν κανένα... συνθεταρά  ;D, και πως τις ώρες που περνάνε στο όργανο είναι καλύτερο να ασχολούνται με αριστουργήματα (του όποιου είδους ) παρά με μετριότητες ιδίας... κατασκευής.

3ον) Αλλά ακόμη και (μελλοντικοί ) συνθετάρες να είναι, οι μελέτη των κορυφαίων (κάθε είδους ) είναι όχι μόνο καλό αλλά ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ, άλλωστε από αυτήν την μελέτη και την εμβάθυνση σε άλλους συνθέτες δεν ξεφυγαν ούτε οι Κλασσικοί 

 
@ manosx

Μαζί σου.

Δεν είπα να μην παίζουν ο,τι τους ευχαριστεί.

Ούτε είπα να μην μελετήσουν αυτό που θέλουν.

Κατανοείς όμως ότι η απόσταση μεταξύ του "μελετάω αυτό το κάτι ποιοτικά, γιατί γιγνώσκω την αξία του" και του "αυτό είναι που πρέπει να παίζει ο κιθαρίστας και τίποτα άλλο", είναι πάρα πολύ μεγάλη.  :)

 
Καλά το τι πρέπει και το τι δεν πρέπει είναι ανούσια συζήτηση...

Αν πάντως θέλεις να παίξεις glam- heavy- progressive- mpourdompourdou metal  ;D ;D ;D έ, πως να το κάνουμε,  πρέπει να ρίξεις και κάνα σολάκι  ;D Βέβαια άμα δεν υπάρχει ο... τσιριδοτραγουδιστής  ;D με την ξανθιά περμανάντ  ;D ;D και τις γκόμενες που του γλύφουν το μικρόφωνο ;D , αν δεν υπάρχει λοιπον αυτός πάλι η... μαρμάγκα θα σου τα φάει τα σόλο, αλλά τέλοσπαντων.  ;D

 
Superfunk είπε:
ειναι στην τελικη αταλαντοι και δεν θα πετυχουν ποτε στη μουσικη βιομηχανια (ή βιοτεχνια) μια και δεν προσφερουν κατι ενδιαφερον ,ουσιαστικο και καινουργιο?
[off topic]

Θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω, διότι για να πετύχεις στη μουσική βιομηχανία ΠΛΕΟΝ δεν χρειάζεται να είσαι καλός μουσικός αρκεί να έχεις έναν καλό manager (που να έχει φράγκα και καλά "κονέ") και μετά ακόμα και με διασκευή της "Παπαλάμπρενας" χτυπάς χρυσό![/off topic]

Για μένα, γρήγορα ή αργά solos δεν έχουν και μεγάλη διαφορά αρκεί να ξέρει αυτός που τα παίζει να τα δένει ΣΩΣΤΑ με το υπόλοιπο κομμάτι, αν κάποιος υστερεί σε ένα απ'τα δύο (ρυθμική, σόλο) απλά δεν είναι ολοκληρωμένος μουσικός και αν δεν κλείσει τις τρύπες του δεν πρόκειται να γίνει.

 
manosx είπε:
Βέβαια άμα δεν υπάρχει ο... τσιριδοτραγουδιστής  ;D με την ξανθιά περμανάντ  ;D ;D και τις γκόμενες που του γλύφουν το μικρόφωνο ;D , αν δεν υπάρχει λοιπον αυτός πάλι η... μαρμάγκα θα σου τα φάει τα σόλο...
Κάπως έτσι!  ;D

 
Αυτό που δεν έχει καταλάβει ακόμη ο πολύς κόσμος και κυρίως αυτοί που ασχολούνται ερασιτεχνικά με τη μουσική είναι ότι το να είσαι καλός ρυθμικός κιθαρίστας είναι πολύ πιο δύσκολο από το να είσαι καλός σολίστας. (καλά αν είσαι και τα δύο, είσαι Θεός  ;D. Βλέπε EJ π.χ.)

Από εκεί και πέρα μόνο προσωπικά μπορώ να μιλήσω μια και περί ορέξεως τα γνωστά. Βαριέμαι τα σόλα απερίγραπτα (όπως και τα περισσότερα από τα δικά μου) εάν δεν έχουν κάτι να πουν. Δηλαδή είτε είναι μπλουζ, είτε τζαζ, είτε μέταλ, αν ο παίκτης δεν προσπαθεί να παίξει μια μίνι σύνθεση (έστω κι όταν είναι αυτοσχεδιαστική) με αρχή, μέση και τέλος, βαριέμαι.

Τώρα, στο μέταλ και τα περί αυτό είδη (shredding), οι πολλές και ανούσιες νότες είναι πολύ συχνό φαινόμενο για πολλούς λόγους. Ως εκ τούτου, είναι και το είδος που συχνότερα απ' όλα, με αφήνει αδιάφορο ανεξάρτητα από την τεχνική κατάρτιση του παίκτη.

 
Να 'μαστε πάλι στο γνωστό θέμα.Κατα την γνωμη μου υπαρχουν οι κιθαριστες που καπου μεσα τους εγιναν κιθαριστες για την κιθαρα σαν κιθαρα και αλλοι για να παιξουν κιθαρα γιατι τους αρεσε πχ ο πρωτος απο velvet underground κτλ(που λεν και οι μουσικοκριτικοι)

Και κατι ακομα,μιλησαμε για τους τεχνικους γρηγορους κτλ.Γιατι δεν παμε και σε αλλες μουσικες οπως στα blues πχ.

Γιατι οσοι κθαριστες βλεπω και ξερω εχουν βαλει μεχρι και το καπελο για να μοιασουν με τον SRV .ενω οι περισσοτεροι ροκαδες που εχω ρωτησει ,λεν τρομερος αλλα θελω κατι πιο απλο.(freedie king is tha man)

Γιατι ολοι και αρκετοι ελληνες παιζουν ακομα στη σκια αυτουν του παιχτη και γενικα.

Ωρε ρε φιλε τι παιχτης ιδιος ο SRV ...Εκει φτανει η φιλοδοξια του καθε μπλουζοπαιχτη.Μαθαινεις ενα οργανο για να γινεις κατι που δεν εισαι?

Η μουσικη περα απο τεχνικες κτλ ειναι και τραγουδια,

Αλλοι παιζουν για να παν μπροστα την ΜΟΥΣΙΚΗ και αλλοι για να περασει καλα ο κοσμος που ακουσει ΜΟΥΣΙΚΗ.

Και εδω μπαινει παλι ο κιθ(χεχε) αλλα ακομα και ο jonathan richman απο τους modern lovers ,τον ακους και περνας καλα και γελας,,δεν σκεφτεσαι α εδω εβαλε το εννια στο δεκα και μετα το γυρισε σε πιτα γυρο με ολα απο βαρδαρη,

 
Α και τα αργα γενικα κομματια ειναι πιο δυσκολα οπως ειπε παλι ο keith, ;D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top