Software και...μουσικη

gregg

Μέλος
Μηνύματα
1,580
Πόντοι
38
Σχεδον παντοτε, απο τον καιρο που ξεκινησα να ασχολουμαι με το μουσικο software (πρεπει να κλεινουν 10 χρονια κοντα), ειχα την εντυπωση πως προκειται για ενα εξαιρετικο τεχνολογικο μεσο που σου επιτρεπει τουλαχιστον να κανεις με αξιοπρεπεια τη δουλεια σου, αν οχι να εχεις εξαιρετικα αποτελεσματα.

Αναφερομαι στην αναπαραγωγη και εξομοιωση πραγματικων οργανων. Οχι τοσο σε πρωτοτυπους synth ηχους μιας και δεν εχω εμπειρια σε αυτον τον τομεα.

Οδηγηθηκα στο να αγορασω το πρωτο μου guitar rig, οχι γιατι δεν ειχα τον πραγματικο μου ενισχυτη ή προσβαση σε πραγματικες συνθηκες παιξιματος, αλλα γιατι ηθελα να δω τι ειναι αυτο και πως κανει αυτα που λεει.

Και φυσικα η χαρα (η οποια εχει και μια αφελεια μεσα της) πως θα εχω μπροστα μου με καποιον τροπο ενισχυτες ή εφφε που δυσκολα θα μπορουσα να εχω με αλλο τροπο.  

Με το περασμα του χρονου, το ενδιαφερον και η αναζητηση μου συνεχιστηκε προσπαθωντας να εχω μια καλη εποπτεια του συνολου των σχετικων προγραμματων, ειτε μεσα απο demo τους ειτε μεσα απο καποιες αγορες.

Προσφατα, βλεποντας ενα instructional video σχετικο με το midi ακουσα τον εκφωνητη του να υποστηριζει πως "τα samples θα ειναι παντα samples"

Ειναι κατι με το οποιο φτανω μεσα απο τη μικρη εμπειρια μου να συμφωνω και θεωρω πως εκτεινεται και στην περιπτωση της ηχητικης εξομοιωσης ενισχυτων κιθαρας, μπασου και οιουδηποτε μεσου χρειαζεται να ηχογραφηθει με καποιο τροπο ωστε να αναπαραχθει ως τετοιο μετα. Υπαρχει ενα οριο στη διαδικασια εξομοιωσης το οποιο μου φαινεται πως παντοτε θα υπαρχει με καποιο τροπο.

Οι ηχοι μπορουν να ειναι πολυ ωραιοι ομως, ειτε προερχονται απο το guitar rig, ειτε απο το amplitube και ουτω καθεξης.

Και μαλλον αυτο ειναι το πιο ενδιαφερον πραγμα που συμβαινει κατα τη γνωμη μου εδω και θελω να πω.

Εχω ακουσει ενα μεγαλο αριθμο απο μουσικα αρχεια που προεκυψαν με χρηση vst's. Αλλα ειναι πολυ καλα και "πειστικα" και αλλα ειναι μετρια ή αδιαφορα.

Ο λογος που χρησιμοποιω τα εισαγωγικα, ειναι πως, αυτο για το οποιο πειθουν (ισως και αλλους περα απο εμενα) αυτα τα αρχεια, δεν ειναι για την αψογη αξομοιωση του fender ή του boogie (μιας και αν το αρχειο ειναι προσεγμενο σπανια ακολουθει η ερωτηση "τι ενισχυτη προσομοιωνεις εδω; " αλλα συχνα το "μπραβο πολυ ωραιος ηχος"). Ειναι γιατι το διαθεσιμο τεχνολογικο μεσο με το οποιο εγινε η ηχογραφηση προσεφερε τη δυνατοτα να παραχθει ενα ευηχο αποτελεσμα. Ανεξαρτητως συνεπειας με εναν πρωτοτυπο ηχο που ανηκει σε εναν ενισχυτη για παραδειγμα.

Δε θα ηθελα να καταληξω στο να προτεινω πως να αντιμετωπισει ή να δει κανεις τετοιου τυπου vst's.

Ισως θα αξιζε ομως τον κοπο να σκεφτει κανεις τα παραπανω μιας και το παιχνιδι δεν παιζεται μοναχα εκει που υπαρχει η καλυτερη εξομοιωση (δε θεωρω τυχαιο οτι προγραμματα με υπερ-πολλες παραμετρους,εως και ρυθμιση του bias του ενισχυτη για παραδειγμα, βρισκονται πισω απο προγραμματα, που απλα ανοιγεις ενα παραθυρο και παιζεις, στην προτιμηση αρκετων), αλλα και εκει που ενα προγραμμα θα υποστηριξει τη δημιουργικη διαδικασια καποιου που θελει να παιξει ή να γραψει μουσικη.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
gregg είπε:
Προσφατα, βλεποντας ενα instructional video σχετικο με το midi ακουσα τον εκφωνητη του να υποστηριζει πως "τα samples θα ειναι παντα samples"
Αυτό ...πές του...να το πεί στον Παπαθανασίου...Και τα κρουστά του Βάγγου είναι samples...αλλά όταν τα παίζει εκείνος (live-ενώ βλέπεις ότι δεν υπάρχουν), πώς να το κάνουμε...ψαρώνεις ;)

Δε θα ηθελα να καταληξω στο να προτεινω πως να αντιμετωπισει ή να δει κανεις τετοιου τυπου vst's.
και όμως είναι απλό...εάν ξεπεράσεις τη ψυχολογία του μέσου...μ' αρέσει ο ήχος, τον κρατάω. Kάτι τέτοιο είχε πεί και ο Carlton στο πρόσφατο πέρασμά του στην Αθήνα όταν τον ρώτησαν περί analog vs digital

 
Εχει προχωρησει πολυ, αναμφιβολα, το θεμα του sampling. Προσωπικα, ελαχιστα γνωριζω για τη διαδικασια με την οποια γινεται, ομως το βλεπω απο τους ηχους που ειναι σημερα (και παλαιοτερα απο'τι μου λεει και ενας φιλος) διαθεσιμοι.

Συμφωνω δηλαδη με αυτο που λες.

Επισης θα συμφωνησω και με το δευτερο πραγμα που αναφερεις, αν μ'αρεσει το κραταω.

 
gregg είπε:
Επισης θα συμφωνησω και με το δευτερο πραγμα που αναφερεις, αν μ'αρεσει το κραταω.
γιατί είσαι μουσικός και όχι απλός κιθαρίστας ;)

 
mnimonio_3 είπε:
άλλο sampling, άλλο modeling.

amplitube, guitar rig, κλπ, καμια σχεση με samples.
σωστό και αυτό

 
Παντως να πω πως εχει πολυ ενδιαφερον οτι ακριβως παραδιπλα (στο θεμα του Σπυρου) υπαρχει και μια πρακτικη πλευρα του θεματος.

mnimonio_3 είπε:
άλλο sampling, άλλο modeling.

amplitube, guitar rig, κλπ, καμια σχεση με samples.
Ετσι ειναι.

To παραδειγμα με τα samples ηχων που εξομοιωνουν πραγματικα οργανα - σε αυτο αναφερομαι -  το χρησιμοποιησα ως αναλογο με αυτο που κανει ενα προγραμμα τυπου

guitar rig. Και τα 2 περνουν απο μια διαδικασια ηχογραφησης.  

 
To παραδειγμα με τα samples ηχων που εξομοιωνουν πραγματικα οργανα - σε αυτο αναφερομαι -  το χρησιμοποιησα ως αναλογο με αυτο που κανει ενα προγραμμα τυπου guitar rig. Και τα 2 περνουν απο μια διαδικασια ηχογραφησης. 
το guitar rig δεν περνα. επεξεργαζεται το σημα που παιρνει και προσομοιωνει εναν ηχο.

τα samples, ειναι δειγματα του αληθινου οργανου που αναπαραγονται και σου δινουν τη δυνατοτητα ρυθμισης του ηχου σε διαφορα σημεια.

αλλα καμια σχεση τα δειγματα του ipad (50mb??) με τα δειγματα του superior drummer (18Gb) πχ

 
mnimonio_3 είπε:
προσομοιωνει εναν ηχο
Πως τον προσωμοιωνει;

τα samples, ειναι δειγματα του αληθινου οργανου που αναπαραγονται και σου δινουν τη δυνατοτητα ρυθμισης του ηχου σε διαφορα σημεια.
Πως αναπαραγονται;

αλλα καμια σχεση τα δειγματα του ipad (50mb??) με τα δειγματα του superior drummer (18Gb) πχ
Αυτο ειναι σωστο, βεβαιως.

 
Πως τον προσωμοιωνει;
απ οσο ξερω ειναι καθαρα επεξεργασια του ηχου. αλγοριθμοι. εντολες. προγραμματισμος. δεν υπαρχει καποιο δειγμα μεσα στο προγραμμα. το axe fx που ειναι αυτη τη στιγμη το καλυτερο μηχανημα modeling κιθαρας ειναι ουσιαστικα ενας υπολογιστης (2πυρηνος αν δε κανω λαθος.δε θυμαμαι τα χαρακτηριστικα του.) αποκλειστικα για αυτη τη δουλεια.

Πως αναπαραγονται;
ψηφιακα μεσω καποιου προγραμματος. (πχ kontakt, best service engine ή το προγραμμα της καθε εταιριας.)

δεν ειμαι κανας επιστημονας. απλα σου λεω τι ξερω.

 
Επιφυλασσομαι για το συγκεκριμενο προγραμμα στην τρεχουσα εκδοση, για το αν χρησιμοποιει διαφορετικο τροπο με απουσια ηχητικων δειγματων. Για παλαιοτερη εκδοση (3η ή 4η) σιγουρα γινοταν ηχογραφηση μιας και υπηρχε σχετικο video απο την εταιρια στο youtube.

Αλλα μαλλον δεν ειναι αμεσα αυτο το θεμα που προτεινω εδω. Η τεχνικη που χρησιμοποιει το guitar rig.

Να επαναλαβω, πως το παραδειγμα με το video για το midi (προερχοταν απο την παρουσιαση μιας γνωστης βιβλιοθηκης orchestral ηχων) το χρησιμοποιησα ως μια αναλογια διαδικασιας "μεταφορας" ηχου πραγματικου οργανου στον υπολογιστη.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:


παραθετω αυτο στην κουβεντα για τα samples, ειναι ενδιαφερον

Τωρα για την εξομοιωση κιθάρας ειναι πάρα πολυ οι παράμετροι που πρέπει να αναλογιστεί κάποιος για να καταφέρει με την κιθάρα του και  μεσω software να πετύχει το απόλυτο αποτέλεσμα που να μπορει να συγκριθεί με τους πραγματικους ενισχυτες, διαμορφωτές αλλα και του συνδυασμού δειγμάτων κιθάρας περασμένα απο αντίστοιχους προσωμοιωτές καμπινων και πεταλιων και ενισχυτων οπως το guitar rig (το τελευταίο το χρησιμοποιώ εγω).

Εγω δεν ειμαι κιθαρίστας, ζήτημα να μπορώ να παιξω μια μελωδικη γραμμη και μια συγχορδία σε πραγματική κιθαρα και αυτο μετα απο προσπάθεια, ειμαι τελειως ασχετος, αλλα προσπαθώ να το κάνω μεσω των πλήκτρων και των ακουσμάτων μου.

Δεν μπορω να κρινω ποσο πετυχημένα μπορώ να το κάνω, ωστε να ξεγελάσω κάποιον (αν και αυτο ειναι υποκειμενικο γιατι και σε αυτη την τεχνικη δεν ειμαι ο top, μπορει να υπαρχουν αλλοι που με τον συγκεκριμενο τροπο να το κανουν καλυτερα απο εμενα ωστε να ειναι πιο αντικειμενικο παραδειγμα για κόντρα)

Πάντως στον κυκλο των μουσικων που γνωριζω και συγχρωτίζομαι και μερικοι απο αυτούς ειναι πολύ καλοι πραγματικοι κιθαρίστες, ιδιαιτερα στην ηλεκτρικη κιθάρα, ολοι ομόφωνα λένε, οτι ειναι καλό το αποτέλεσμα... αλλα δεν......... δεν πιανει το πραγματικό παρα μονο με υποβοηθηση της φαντασίας, ακομα και στο τεχνικο μερος του παιξιματος και της αποκρισης και εκει βρισκουν ψεγαδάκια. Και συγκεκριμενους τους εμπιστεύομαι.

Ιδιαιτερα ενας καλος μου φιλος και καλος, πολύ καλος  κιθαριστας που ασχολείται και με το software , ειναι κατηγορηματικός.

Αυτο που μπορώ να πω με μεγαλυτερη βεβαιοτητα στον τομεα του sample playback για ψηφιακα οργανα οπως synthesizer  αλλα και καποιες π.χ. βιβλιοθήκες που προσομοιώνουν πραγματικα όργανα ...................

Μπορω να πώ οτι το software σε καποιες περιπτώσεις, ακομα και σε προσομοίωση αναλογικών θηρίων και διαφορους συνδιασμούς, μπορει να ειναι και ίσα ή ακομα και ανωτερα (καλά ηρέμησε λολ) ιδιαίτερα αν πεσει στα κατάλληλα χέρια, τουλάχιστο στην πιστοτητα αποδοσης στο επιπεδο της παραγωγής και οχι του αυτου καθ αυτου οργανου γιατι μπορει να υπαρξουν δικαιολογημένες αντιδράσεις απο τους λατρεις των αναλογικων  hardware synths σε αυτη τη δηλωσή αλλα και των φυσικών οργάνων.

Τελειώνοντας, θα πω κατι που δεν ειναι τοσο σχετικο με το θέμα, αλλα το software και οι δυνατοτητες τους εμενα προσωπικα εδω και πάρα πολλα χρονια πιστευω οτι με εχουν αλλοιώσει. Μπορει να συμβαινει μονο σε εμένα βεβαια, αλλοι να μην επηρεαζονται, αλλα με εχει κανει η ενασχοληση με το software και τις ευκολιες που παρέχει πολυ χειρότερο εκτελεστη, υπηρξα κορυφαιος και δικαιολογημένη ψωνάρα στην εκτέλεση πολυ παλαιοτερα στα πληκτρα, αλλα επειδη στραφηκα τα τελευταια 15 χρονια στο software εκτενεστερα, οι ευκολιες που υπήρχαν π.χ. και σε ενα synth workstation , αλλα με μια οθονη υπολογιστη και το ποντικι και τους editor ευαναγνωστους και πιο χρηστικους, με καναν να βγαζω καλα αποτελεσματα αλλα με λιγοτερο παιδευμα εις βαρος των εκτελεστικών μου δυνατοτήτων.

Και με απομόνωσαν επισης σταδιακά.

Με περιόρισαν σε ενα γραφείο μονο να προσπαθω να τα κανω όλα μονος μου.

Βοηθηστε με να ξεφυγω. Θελω να γυρίσω στα παλιά.  

 Ας πεταξει καποιος το pc μου απο το παράθυρο.

 
cos_dr είπε:
Πάντως στον κυκλο των μουσικων που γνωριζω και συγχρωτίζομαι και μερικοι απο αυτούς ειναι πολύ καλοι πραγματικοι κιθαρίστες, ιδιαιτερα στην ηλεκτρικη κιθάρα, ολοι ομόφωνα λένε, οτι ειναι καλό το αποτέλεσμα... αλλα δεν......... δεν πιανει το πραγματικό παρα μονο με υποβοηθηση της φαντασίας, ακομα και στο τεχνικο μερος του παιξιματος και της αποκρισης και εκει βρισκουν ψεγαδάκια. Και συγκεκριμενους τους εμπιστεύομαι.

Μα στη μια περιπτωση προκειται για εναν υπολογιστη και στην αλλη για εναν ενισχυτη. Δυο τελειως διαφορετικες κατασκευες, συστηματα υλικων να το πω; Ειναι λογικο να υπαρχουν διαφορες μιας και προκειται για 2 διαφορετικες αφετηριες για να φτασει κανεις σε ενα κατα καποιο τροπο κοινο αποτελεσμα.



Το καταλαβαινω αυτο. Αλλα δεν ειναι αναγκη να ειναι ετσι αν μου επιτρεπεται να πω.

Το πληκτρο παραμασχαλα και στο δρομο για καποιο jam night λοιπον  ;)

 
θα το σκεφτω αμα φτιάξει ο καιρος. Την ανοιξη με πιάνει. λολ

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top