Σκέψεις περι μουσικής ένα πρωϊνό Μ. Παρασκευής

Εγω ακουω μουσικη αλλα δεν πολυψαχομαι.Δεν θα ακουσω κατι οταν δεν μ αρεσει 100 φορες μεχρι να βρω με το στανιο κατι να μου αρεσει....καλυτερα να ακουσω για 100000000στη φορα το war pigs ας πουμε.Οταν κατι μου αρεσει το λιωνω ειτε ειναι sabbath ειτε korn ειτε papa roach ειτε τρυπες ειτε Antaeus...προτιμω να ακουσω και να υπεραναλυσω τι ηταν αυτο που εκανε το κομματι να μου αρεσει...ποιο συναισθημα μου τσιγκληθηκε απο αυτο και ΓΙΑΤΙ...Αυτο με βοηθαει να κατηγοριοποιω τα "εργαλεια" αναλογα με το συναισθημα που μου βγαζουν και ετσι τα χρησιμοποιω και εγω με τη σειρα μου οταν γραφω ο ιδιος κατι δικο μου.Δεν δινω δευτερες και τριτες ευκαιριες σε κομματια...αν δεν  μου αρεσει ενα κομματι στα πρωτα 20sec παμε στο επομενο...χασιμο χρονου.Δεν θεοποιω κανεναν (δεν μου αρεσουν ουτε οι pink floyd ουτε οι Beatles ουτε οι Stones...και κατι λιγα απο Zeppelin...) απλα αλλοι μου αρεσουν και ταυτιζομαι μαζι τους και αλλοι παλι οχι...και αυτο βοηθαει.Προσθετω με το σταγονομετρο τραγουδια στο playlist μου....τραγουδια δηλαδη που πιθανοτατα θα τα λιωσω γιατι με εντυπωσιασαν....τα ιδια κανω και με τα φαγητα....χιλιες φορες πατατες με κοτοπουλο και μακαρονια με κιμα παρα γκουρμεδιες του πιθανοτατα θα κλαιω τα λεφτα μου. ?

Μεθαυριο θα παω στη συναυλια του Vai...ok...δεν το χω σε τιποτα να ακουσω μονο το for the love of god και να σηκωθω να φυγω...αφου δεν μου αρεσει τιποτα αλλο δικο του!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βέβαια θα πω το εξής, και επειδή δεν ξέρω πώς αλλιώς να το πω, ίσως προσβληθεί κόσμος. Δεν το θέλω όμως σε καμία περίπτωση.

Είτε μιλάμε για jazz, είτε για κλασική, είτε για metal, αν κάποιος έχει μεγαλώσει με τα παλιά κλασικά, και έχει "μείνει" εκεί για οποιονδήποτε λόγο, τότε ίσως είναι σχεδόν αδύνατο να μπορέσει να απολαύσει με την ίδια ένταση μια νέα εκδοχή του είδους της αρεσκείας του. Χτίζεται ένας snob-τοίχος, ίσως και ασυνείδητα. Συνεχίζει να ακούει classics και μόνο classics, γιατί σαν αυτούς τίποτα, δεν θα υπάρξει ποτέ άλλος, κτλ, με αποτέλεσμα το κομμάτι που σε ενθουσίασε για 5 λεπτά να μη μπαίνει ποτέ στην playlist σου, μάλλον γιατί ασυνείδητα γίνεται σύγκριση με τους θρύλους του παρελθόντος. Ποιός Tim Henson, ποιός Tosin Abasi, ποιός Misha Mansoor.

Φυσικά δε γίνεται να αναγκάσει κανείς τον εαυτό του να του αρέσει κάτι - αλλά ίσως υπάρχει και το acquired taste που λέμε. Το έχω παρατηρήσει και στον εαυτό μου εννοείται. Αλλά όταν έρθει αυτό το μούδιασμα από ένα νέο άκουσμα, οφείλω να το αναγνωρίσω και να το βάλω στην playlist μου. Και έχω πρόσφατο παράδειγμα το κόλλημα που έφαγα με (κάποια κομμάτια των) Sleep Token. Μείξη pop, soul, math και deathcore, άκουσα και έπαθα κοκομπλόκο. Παλιά θα σου έλεγα ΜΟΝΟ TOOL KAI DREAM THEATER ΡΕ. Άλλοι θα έλεγαν ΜΟΝΟ RUSH. Όσο μεγαλώνω, τόσο διαμορφώνεται και η μουσική που ακούω. Κάποια αλλάζουν πολύ, κάποια λίγο. Αλλάζουν όμως, γιατί αλλιώς, όπως διαβάζω από πολλούς, σταματάς να ακούς μουσική. Μάλλον, δε ξέρω.
Ναι μεν αλλά ...

αλλά υπάρχουν τόσες μουσικες του παρελθόντος που όταν τις ανακαλύπτεις γίνονται νέες για σένα όσο κλασσικές κ να είναι. Κ εκεί αισθάνεσαι  πάλι έφηβος. Κ στις καινούργιες βέβαια . Στη τζαζ πχ συμβαίνουν κ πάντα θα συμβαίνουν πράγματα. Πόσα από αυτά θα γίνουν κλασσικα; Θα συγκρίνονται πχ με τα άλμπουμ του παρελθόντος ; Θα μου πεις ενδιαφέρει κάποιον που ανακαλύπτει κάτι καινούργιο αυτο; Κ αν το κάνει θα έπρεπε?

Θα σου πω κ μια άλλη σκέψη. Μικρός ήμουν μεταλλας. Κάποια στιγμή πριν 2 δεκαετίες κ βαλε συνειδητοποίησα πως επαψα να χαρακτηρίζω τον εαυτό μου έτσι. Λίγο που ανακάλυψα πως θεωρώ τη θεματολογία, τις εμμονές, τον ήχο κ, τις απόψεις κ ότι άλλο θες γραφικά. Λίγο που ανακάλυψα πως δε μ'ενδιαφερει το μέλλον του είδους ή το είδος στο σύνολο του αλλά συγκεκριμένα γκρουπ κ άλμπουμ τους (κ μάλιστα από πολύ μικρά χρονικά παράθυρα δημιουργίας για το κάθε γκρουπ) κ πως πάντα μπορώ να γυρίζω σε αυτά όσο αστεία κ να μου φαίνονται σκηνή/δημιουργός/είδος , οτιδήποτε κ αν ακούω. Όλα αυτά με ανακαλύψεις σε τόσα άλλα μουσικά ήδη που κάποια στιγμή λες "αν έκλεινε ή μουσική δημιουργία σήμερα, έχω τόσα πράγματα να ανακαλύψω κ να δεθώ μαζί τους που 100 χρόνια δε θα μου έφταναν".

Πάντα ρίχνω μια κλεφτή ματιά κ στα καινούργια. Αλλά γνωρίζοντας πως δεν υπάρχει κάποια τόσο σημαντική σκηνή που να δηλώνει ευθαρσώς πως θα αλλάξει τον κόσμο κ να συμβαίνει τώρα, σε συνδυασμό με το τι έχω ανάγκη να νιώσω όταν αφιερώνω 2-3 ώρες αποκλειστικά στο να ακούσω μουσική μην κάνοντας τίποτε άλλο, οι ώρες αυτές τείνουν να αποτελούνται από αριστούργημα του παρελθόντος που για μένα ειναι νέες ανακαλύψεις. Κ συνήθως δεν έχουν σχέση πλέον με το ροκ .

Το αστείο είναι πως όλη η αλλαγή έτυχε να συμβαίνει χρονικά την ίδια περίοδο με την απογοήτευση που έφαγα όταν κυκλοφόρησε το Σηνς Φρομ ε μεμορη από Ντρημ Θηατερ. Θυμάμαι να το ακούω συνέχεια (γιατί όλοι το εκθειαζανε) να αναρωτιέμαι "καλά αυτός ο Πετρουτσις πως είναι δυνατόν μετά το (μικρό έστω) άνοιγμα που έκανε παιχτικα στο (υποτιμημένο) falling να γυρίζει σε όλες τις κλισέ συνήθειες του κ να αφήνει αυτό το υπέροχο κ πιο ανοιχτό ύφος του που ακούσαμε για λίγο για να γίνεται όλο κ πιο μεταλλας όσο μεγαλώνει; Ο Πετρουτσι βέβαια το έκανε γιατί ήξερε καλά ποιο είναι το φανμπεης του κ έτσι γιγαντώθηκε οικονομικά με αυτή του την επιλογή . Εγώ αλλαζα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Θα ακούς και νέα μουσική. Αυτό είναι ο ορισμός της προόδου. In doing so, δεν βλάπτει να προτιμάς τα παλιά. Όλοι αυτό κάνουμε, ότι κ αν σημαίνει "νέο" και "παλιό"

 
Θα ακούς και νέα μουσική. Αυτό είναι ο ορισμός της προόδου. In doing so, δεν βλάπτει να προτιμάς τα παλιά. Όλοι αυτό κάνουμε, ότι κ αν σημαίνει "νέο" και "παλιό"
Εννοειται. Αλλα δεν ψαχνω νεα.

Αντιθετως παλια που δεν γνωρισα, ψάχνω 

 
Κοντευεις

Με πας πισω στα 15 μου που ακουγα Jesus Christian superstar....
Christ βασικα....

Charlie Christian κανα δυο χρόνια αργοτερα

Επαναλαμβάνω 

Οσοι απαντησανε αν και τι ακουνε Μ Παρασκευή είναι οφφτοπικ

 
Ναι μεν αλλά ...

(...)


Σίγουρα Μπιλ, με βρίσκεις σύμφωνο. Βέβαια, εγώ προσωπικά, έχω γνωρίσει πολλούς που ανακαλύπτουν αριστουργήματα του παρελθόντος χωρίς να τα σνομπάρουν, και ελάχιστους που έκαναν το αντίθετο. Και θα σου πω και το άλλο. Οκ γεννήθηκες το 40-50-60. Γιατί να αφήσεις τον εαυτό σου να σε καταδικάσει μόνο σε αυτό το είδος? Το ίδιο ακριβώς ισχύει και για το σήμερα και τις νέες γενιές. Γιατί να μένουν στη μουσική του σήμερα? Να πάνε και στο παρελθόν. Άμα λάχει, να πανε και στα gregorian chants.

H μουσική είναι φυσικό φαινόμενο, είναι κάτι χωρίς σύνορα, χωρίς χρονολογία. Γιατί πρέπει απαραίτητα να της βάλουμε ταμπελάκια παλαιό,μοντέρνο, κλασικό, διάσημο, top10, 70', κοκ? Κατ' εμέ ο κάθε ακροατής πρέπει να είναι ανοιχτός σε οτιδήποτε, και να κρίνει χωρίς να ξέρει τις λεπτομέρειες. Απόλυτη αμεροληψία.

Δυστυχώς όμως δε γίνεται κάτι τέτοιο, και όσο περνούν τα χρόνια βλέπω πως γίνεται ακόμη χειρότερο, το οποιό οδηγεί στο άλλο άκρο. Προωθείται υλικό που πληροί κάποιες προδιαγραφές ανεξαρτήτου ποιότητας (βλέπε το εύκολο, γρήγορο, ad-friendly, ντε και καλά diverse, κτλ), και φυσικά δε συμβαίνει μόνο στη μουσική. Εκεί ο δέκτης απλά καταναλώνει χωρίς καν να μπει στη διαδικασία να επεξεργαστεί οποιαδήποτε πληροφορία, και χάνεται όλο το νόημα.

Άλλος θα πει βέβαια, υπάρχει νόημα? Αν διασκεδάζει ο άλλος με το οτιδήποτε, δεν είναι αρκετό?

Και απαντώ, σίγουρα, και μακάρι να μπορούσα να διασκεδάζω με το οτιδήποτε ?

 
Και δηλαδη τι εννοουμε νεα μουσικη; Φετινη; Περσινη; Προπερσινη;

 Να πουμε τελευταιας πενταετιας;

 Λοιπον τελευταιας πενταετιας.

 Και μουσικη φτιαχνεται 500 χρονια; Τουλαχιστον;

 Αρα, αν θελουμε να ειμαστε τιμιοι και αμεροληπτοι, σε καθε εκατο καλα για τα γουστα μας κομματια που ανακαλυπτουμε, μονο το ενα θα ειναι καινουργιο.

 Και πολυ ειναι, γιατι αν αφησουμε το καθαρα ποσοτικο χρονικα, και παμε και στο ποιοτικο, διοτι αλλο βαρος εχει ο 18ος αιωνας ή η 10ετια του 70 και αλλο η εντελως παρακμιακη σημερινη πραγματικοτητα.

 Οποτε ΣΤΗΝ ΚΑΛΥΤΕΡΗ ενα στα εκατο καινουργια κομματια να μπει στην playlist, με πιο ρεαλιστικη πιθανοτητα το ενα στα χιλια.

 Τη μοδα, τα τρεντυ,τα μαστ και τις μ@λ@κιες να τα βαλουν στον ποπο τους, αρκετα πεσαμε θυματα πιτσιρικαδες, να πατε αλλου, δωσαμε, δωσαμε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
@Alex Raptakis

Δυστυχώς δεν υπάρχει ο χρονος που υπήρχε στα 15-20. 

Κ επειδή ο χρόνος είναι λιγότερος πρέπει να είσαι πιο επιλεκτικός στο τι ακούς. Αυτό δε σημαίνει πως κάποιος είναι σνομπ όμως. 

 
@Alex Raptakis

Δυστυχώς δεν υπάρχει ο χρονος που υπήρχε στα 15-20. 

Κ επειδή ο χρόνος είναι λιγότερος πρέπει να είσαι πιο επιλεκτικός στο τι ακούς. Αυτό δε σημαίνει πως κάποιος είναι σνομπ όμως. 


Ισχύει 100% εννοείται. Και όσο μεγαλώνεις αλλάζουν και οι προτεραιότητές σου.

Και δεν είπα ότι μιλάμε για κανονικούς σνομπ, όχι. Μιλάω για κάτι που συμβαίνει υποσυνείδητα, λόγω συνήθειας, παρελθόντος, κουλτούρας, ή ότι άλλο μπορεί να έχει επηρεάσει τις προτιμήσεις του ακροατή. Φυσικά και είμαστε επιλεκτικοί. Αλλά - ο OP λέει για το ότι ακούει φοβερά πράγματα αλλά του αρκεί που τα ακούει μία φορά. Εγώ όταν ακούσω κάτι που το χαρακτηρίζω έτσι, έχει μπει στην playlist στο repeat μέχρι να έρθει το επόμενο. Αν δεν το κάνει, τότε τι φταίει? Ε εγώ λέω το υποσυνείδητο bias που πιθανόν έχει, και όλοι έχουμε με διαφορετικές σταθερές.

 
.Αλλά - ο OP λέει για το ότι ακούει φοβερά πράγματα αλλά του αρκεί που τα ακούει μία φορά. 
Ο OP μάλλον εννοεί πως τα πράγματα αυτά είναι φοβερά ως παίξιμο/ήχος/παραγωγή αλλά μάλλον τους λείπει το βασικότερο όλων. Το συνθετικό. Τουλάχιστον έτσι το ερμηνευσα εγω. Ίσως γιατί κάπως έτσι το βλέπω κ εγώ σε πολλές περιπτώσεις. Αλλιώς αν υπάρχει κ το συνθετικό γιατί να μην το ακούσεις πάλι? OP βάλε ένα χεράκι βοήθειας, τι ενοουσαντε?

 
Ο op εννοει οτι τουλαχιστον μεχρι το 1980 συνθετικα κυριως αλλα και ως περιτυλιγμα τα πραγματα βαδιζανε σταθερα στην ανοδο οπως και μετα τις αρχες του 1930 40.

Και η χρονολογία παει εκει μονο οσον αφορα στο περιτυλιγμα διοτι μετα απο το οροσημο αυτό διασωζονται ηχογραφησεις.

Εννοειται οτι ο op δεν εμμενει αυστηρα στις δεκαετιες 50 60 70 κι ας αποτελουν το ψωμοτυρι του. Η κλασική προφανως και υπερισχυει των πάντων, αλλωστε η δισκοθηκη μου σε τιτλους κλασικής ξεπερναει αυτη της συγχρονης μουσικης.

Ομως η κλασική παντα ηταν των πιο ελιτ. Ο λαος ακουγε αλλα. Ευτυχως μετα απο 100 και 200 χρονια μπορει να αναπαραχθει πιστα. Δεν θα ισχυει το ιδιο ομως για εναν σύγχρονο οπως ο Χεντριξ (τυχαια επιλογη). Αυτα ευτυχως σωθηκαν ως εκτελεσεις συνθεσεις και ως τετοιες θα μεινουν. Γι αυτο και μεροληπτω υπέρ τους διοτι δεν εχουν το αβαντάζ της καταγεγραμμενης αυστηρα και ανα πασα στιγμή επανεκτελεσιμης κλασικής.

Πχ πως θα μπορουσε καποιος να αναπαραγαγει αυριο το dark side οπως ηχογραφηθηκε? (Οχι τυχαια επιλογη).

Αυτα λεει ο op

 
Ο op εννοει οτι τουλαχιστον μεχρι το 1980 συνθετικα κυριως αλλα και ως περιτυλιγμα τα πραγματα βαδιζανε σταθερα στην ανοδο οπως και μετα τις αρχες του 1930 40.

Και η χρονολογία παει εκει μονο οσον αφορα στο περιτυλιγμα διοτι μετα απο το οροσημο αυτό διασωζονται ηχογραφησεις.

Εννοειται οτι ο op δεν εμμενει αυστηρα στις δεκαετιες 50 60 70 κι ας αποτελουν το ψωμοτυρι του. Η κλασική προφανως και υπερισχυει των πάντων, αλλωστε η δισκοθηκη μου σε τιτλους κλασικής ξεπερναει αυτη της συγχρονης μουσικης.

Ομως η κλασική παντα ηταν των πιο ελιτ. Ο λαος ακουγε αλλα. Ευτυχως μετα απο 100 και 200 χρονια μπορει να αναπαραχθει πιστα. Δεν θα ισχυει το ιδιο ομως για εναν σύγχρονο οπως ο Χεντριξ (τυχαια επιλογη). Αυτα ευτυχως σωθηκαν ως εκτελεσεις συνθεσεις και ως τετοιες θα μεινουν. Γι αυτο και μεροληπτω υπέρ τους διοτι δεν εχουν το αβαντάζ της καταγεγραμμενης αυστηρα και ανα πασα στιγμή επανεκτελεσιμης κλασικής.

Πχ πως θα μπορουσε καποιος να αναπαραγαγει αυριο το dark side οπως ηχογραφηθηκε? (Οχι τυχαια επιλογη).

Αυτα λεει ο op
Οχι βρε ΟΠΙ μου γενικως.

Λες στο πρωτο ποστ πως στις καινουριες μουσικες (ακομα κ των μεταξυ μας) βρισκεις καταπληκτικα πραγματα τα οποια δεν αντεχουν στο χρονο. Γι αυτα κ μονο αναρωτιεμαι τοτε πως τα βρισκεις καταπληκτικα? Κ συμπερανα (κρινοντας εξ ιδιων τα αλλοτρια) πως ενω  τα παιξιματα, οι παραγωγες, το υφος κλπ μπορει να ειναι καταπληκτικα, τους λειπει το βασικο που ειναι η συνθεση αυτη καθε αυτη. Αλλιως αν συνθετικα ειναι καταπληκτικα γιατι δεν αντεχουν στο χρονο? Αυτο ειναι το μονο συμπερασμα που μπορω να βγαλω. Πως ενω ειναι γυαλισμενα κ γουστοζικα (ενιοτε) τους λειπει η ουσια. Αυτη ειναι η δικη μου ερμηνεια. Με αυτα που εγραψες πιστευω κατι παρομοιο εννοεις γι'αυτο ζητησαμε τη δικη σου ερμηνεια.

 
Να πω αλλο παραδειγμα. Δεν ζησαμε να δουμε τον Λιστ ή τον Παγκανινι αλλα ...ενα οργανο ηταν. Ενας Γκουλντ ή Καβακος ισως μας πεισουν σημερα.

Οπως αντίστοιχα το περιτυλιγμα σνος Django ηταν παντα μετριοτατο. Ευτυχως βρεθηκε σημερα ενας Lagrene ή ενας Rosenberg να μας καλυψει

 
Είναι γνωστό φαινόμενο. Όσο γεράζουμε τόσο σου φαίνονται ανούσια "τα μοντέρνα". 

https://psychology-spot.com/new-music-when-we-get-older/

(Δείτε και τη βιβλιογραφία στο τέλος )

Βάλτε και το γεγονός ότι η mainstream μουσική σήμερα εξυπηρετεί διαφορετικό σκοπό από αυτόν που εξυπηρετούσε πριν 30 χρόνια (συχνά μπορείς να χωρέσεις όλο το κομμάτι σε ένα snippet 15 sec)  και... καταλάβατε.

 
Τα βρισκω καταπληκτικα but cannot relate to them.

 Ειναι καταπληκτικά ως ενα ειδος που περασε και εφυγε.

Σημερα δεν υπαρχει κατι σαν τους beatles τον Davis την Fitzgerald τον Jarrett  ή τον Corea να δημιουργησει εκεινο το impact του τοτε. 

Σημερα πχ μπορει να ακουσω τον Rubalcaba που σνταξει δεν ειναι σημερινος και να μη μου κανει το ιδιο κλικ με τον Corea. Πού να πω για νεους.

Εννοείται οτι στο soundcloud και συνθετες μπορει να εχει αλλα πλεον εχω αρχισει να λέω κιθαριστες και πιανιστες 10 στο σωρό...

 
Βάλτε και το γεγονός ότι η mainstream μουσική σήμερα εξυπηρετεί διαφορετικό σκοπό από αυτόν που εξυπηρετούσε πριν 30 χρόνια (συχνά μπορείς να χωρέσεις όλο το κομμάτι σε ένα snippet 15 sec)  και... καταλάβατε.
Μαλλον αυτο σχολιαζουμε τοση ωρα απλα εσυ το ειπες πιο ευστοχα

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top