Συμβουλές για μπάντα

Επισης η περιπλοκοτητα δεν εμποδιζει απαραιτητα το Groove.Μολις ειδα το ειδος που παιζεται.Στο Post rock πχ μια χαρα ειναι τα συνεχομενα  ογδοα..δινουν ντουμιλα..χρησιμοποιησε και καμια ελλατωμενη πεμπτη,η καμια ματζορε τριτη εντος μινορε ακκορντου...δοκιμασμενες εναλλακτικιλες B-) .Ολα υποκειμενικα..βεβαια να ξερεις οτι αν παιξεις Joy division με στακατα φανκ 16α θα σε απολυσουν :-P

 
mustafank είπε:
εδώ, με το touti, εννοείς να παίζουμε τις ίδιες notes, μαζί?

Αν δε σου είναι πρόβλημα, θα μπορούσες, σε παρακαλώ,  να μου το εξηγήσεις αυτό λίγο περισσότερο?

Υπάρχει κάποιο site, που θα μπορούσα να βρω ηχητικά παραδείγματα η και tabs, από όσα μου αναφέρεις?
Με έμφαση στο 2:45  ;D ;D



 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ένα σχόλιο που θα μπορούσα να κάνω είναι ότι ο μπασσίστας κάνει πολύ αισθητή την παρουσία του και όταν ΔΕΝ παίζει, στις παύσεις  (βλέπε πχ ρέγγε...) μιας και "αδειάζει" τον συνολικό ήχο της μπάντας.

Παίζοντας λίγο μπάσσο παλαιότερα είδα ότι - εκτός από το ότι σε πονάει η κλείδα σου και η πλάτη με τη ζώνη και το τόσο βάρος - υπάρχει πολλή ενέργεια που βγαίνει από το συγκεκριμένο ξύλο. Και μπορεί να είναι κάποιες φορές "εύκολο" αλλά έχει τεράστια ευθύνη στο συνολικό άκουσμα. Και ναι, παρέα με τον ντράμμερ πάντα!

ΥΓ Είναι το άτιμο το μπάσσο ύπουλη πώρωση πάντως....

 
Κοίτα λιγάκι και τα ''μπασιστικά'' tricks του Les Claypool,τον θεωρώ πολύ ενδιαφέρων μπασίστα για μελέτη.



Είναι ο αγαπημένος μου μπασίστας,αλλά ποσώς σε ενδιαφέρει αυτό! ;D

 
Jet72 είπε:
Ένα σχόλιο που θα μπορούσα να κάνω είναι ότι ο μπασσίστας κάνει πολύ αισθητή την παρουσία του και όταν ΔΕΝ παίζει, στις παύσεις  (βλέπε πχ ρέγγε...) μιας και "αδειάζει" τον συνολικό ήχο της μπάντας.
Δεν είναι ρέγγε αλλά πάρτε δωρεάν μαθήματα Μουσικής Οικονομίας.

Α, έχει και tutti......  ;D

Αν δεν κουνιέστε με αυτό το κομμάτι you ain't no friend of mine.  ;D



Και για να μην κρυβόμαστε, όπως και o man's world would be nothing without a woman, έτσι  κι ο  μπασίστας is nothing without a good drummer.  ;)

Εντάξει υπερβάλλω λίγο αλλά είμαι κοντά στην αλήθεια.

 
audiokostas είπε:
ο  μπασίστας is nothing without a good drummer.  ;)

Εντάξει υπερβάλλω λίγο αλλά είμαι κοντά στην αλήθεια.
+1000 (πιο κοντά στην αλήθεια δεν γίνεται)  :D

 
Ολα εχουν να κανουν  με το ποσο χρονο και διαθεση διαθετεις.

Καλοι και οι γιουτουμπ μπατσιστες αλλα....

Σημασια εχει να καλλιεργησεις την αισθητικη σου και το ρολο σου σε μια συνθεση.

Τα πραματα ειναι απλα και διαχρονικα...

-Aκου-απομονωσε το τι παιζει το μπασο σε απλα τραγουδια.

-Play along με ολοκληρωμενα κομματια

https://www.youtube.com/watch?v=_AnYCmH9-x4&list=RD_AnYCmH9-x4#t=125

https://www.youtube.com/watch?v=tGWVVdVbnJc

 
Το μπάσο και ο ρόλος του ενορχηστρικά , και στη rock, θέλει από μόνο του μελέτη (δηλαδή συμφωνάω με ξάδερφο).

Φυσικά χωρίς τον ντράμμερ είσαι τίποτα (ειδικά σε τονισμούς), οπότε συμφωνάω με κώστα και τέρρυ.

Εγώ θα βάλω αυτό , ως παράδειγμα (μετά 3:05 το γιατί πριν μιλάνε)

https://www.youtube.com/watch?v=GN-lQHSN4Iw

Και το στουδιακόν (για καλλίτερο ήχο)

https://www.youtube.com/watch?v=v6i7hUArljw

 
ωωω!!!!

Τόσες απαντήσεις!

Σας ευχαριστώ!

:) :) :)

Θα χρειαστεί να μελετήσω, για να επανέλθω με απορίες.  ;)

Αυτό, που κατάλαβα, πάντως, είναι ότι θα πρέπει να κάνω (πέρα από την προσωπική μελέτη) πρόβες, μόνο, με τον ντράμερ, ώστε, ρυθμικά, να γίνουμε ένα.

audiokostas είπε:
Αλλά να θυμάσαι ότι bass is a state of mind πάνω απ' όλα.

Σημασια εχει να καλλιεργησεις την αισθητικη σου και το ρολο σου σε μια συνθεση.

:)

 
[quote author=mustafank link=topic=203396.msg803817#msg803817

Αυτό, που κατάλαβα, πάντως, είναι ότι θα πρέπει να κάνω (πέρα από την προσωπική μελέτη) πρόβες, μόνο, με τον ντράμερ, ώστε, ρυθμικά, να γίνουμε ένα.

:D

26583-2.jpg


 
Πάντως προσωπικά  μου πηρε πολύ καιρό για να αποτοξινωθώ απο το ρολο της κιθάρας παρόλο που   έπαιζα μπασοκιθαρο ( full bass line παράλληλα με syncopation chords ) :)

Τουλάχιστον 4 χρόνια  με practise ,προβες, μαθηματα , live  για να αρχισω να συνειδητοποιώ το νόημα το βάρος και τη σοβαρότητα που εχει αυτο το όργανο.

Και πάμε στις προσωπικές μου   συμβουλές

1. Ρυθμικό σολφέζ με το στόμα (τρόπος Ζωής)

2. Ανεξαρτησία στόματος με το παίξιμο και τα άλλα μελη του σώματος πχ ποδι ,χερια ,κεφαλια κλπ κλπ      

3. Οτι σκοπεύεις να παίξεις πρέπει να μπορεις πρωτα  να το παιξεις ρυθμικα με τα δυο σου χερια και  να το πεις ρυθμικά με το στόμα.

4.Ασκήσεις ντραμιστικες στο δεξι χερι τυπου full down tap up. To δεξι χερι παιζει 80% του ρόλου στο μπασο .Δε αναφερομαι στη slap τεχνικη ,αλλα στο ποσο χαλαρος ειναι ο καρπος και ολο το νευρικο συστημα στο χέρι ,οπως επισεις ποσο γρήγορα επικοινωνεί ο εγκέφαλος με τα δάχτυλα του χεριου .............................

5.Διάρκειες νότας και dynamics .

Αυτα που σου αναφέρω ειναι basics .Μη το παρεις οτι εγω θελω να παιξω μπασο οχι να γινω ο pastorius .

6.πρεπει να αρχισεις να ακους το bass line οταν ακους ενα τραγουδι οπως επισεις και τα τύμπανα χωρις να επηρεάζεσαι απο τη μελωδία

Αυτα για την ωρα  ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
THEOD είπε:
Και πάμε στις προσωπικές μου   συμβουλές

1. Ρυθμικό σολφέζ με το στόμα (τρόπος Ζωής)
Εδώ, εννοείς, μόνο, να μετράω τους χρόνους (πχ one-e-and-a-two-e-and-a...κτλ) ή να διαβάζω τις νότες στους σωστούς χρόνους;

5.Διάρκειες νότας και dynamics
Είχα την εντύπωση ότι το παίξιμο στο μπάσο "πρέπει" να είναι κομπρεσσαρισμένο, χωρίς πολλές αποκλίσεις στις δυναμικές.

Είναι κάτι, προφανώς, λάθος, έτσι;

6.πρεπει να αρχισεις να ακους το bass line οταν ακους ενα τραγουδι οπως επισεις και τα τύμπανα χωρις να επηρεάζεσαι απο τη μελωδία
Εδώ και λίγο καιρό δίνω περισσότερη βάση στα basslines και το groove του κομματιού.

Τα πραματα ειναι απλα και διαχρονικα...
-Aκου-απομονωσε το τι παιζει το μπασο σε απλα τραγουδια.

-Play along με ολοκληρωμενα κομματια
το προσπαθώ, αν και χάνομαι, όταν πάω να διαλέξω το κομμάτι, που θα μελετήσω.

Θα επανέλθω!!!

(μάλλον απειλή, παρά υπόσχεση  :P ;D )

 
THEOD είπε:
6.πρεπει να αρχισεις να ακους το bass line οταν ακους ενα τραγουδι οπως επισεις και τα τύμπανα χωρις να επηρεάζεσαι απο τη μελωδία
Πόσες φορές με έχουν κοιτάξει περίεργα στο σουπερ μάρκετ που παίζουν αυτά τα lounge backing track κι εγώ μουρμουράω μπασογραμμές..... ;D

Το κακό είναι που όταν γυρνάω σπίτι δεν κάθομαι να τις μελετήσω..... :-[

Ο ήχος είναι στο δεξί.

Η μελωδία στο αριστερό.

Το groove όμως είναι στο μυαλό και στη καρδιά.

Και δουλεύει καλά όταν μεταφέρεται από τα πόδια σας στα πόδια του κοινού.

(πσσσσσσσσσσσσσσ τι είπα πάλι)

Όλα θέλουν δουλειά κι εξάσκηση.

Μπράβο στον Θοδωρή.

 
εγω θα σου ελεγα να ακουσεις μερικους δισκους του Marvin Gaye και να μπεις για τα καλα στο νοημα..πχ whats going on , heard it through the grapevine, let's get it on.

 
mustafank είπε:
Είχα την εντύπωση ότι το παίξιμο στο μπάσο "πρέπει" να είναι κομπρεσσαρισμένο, χωρίς πολλές αποκλίσεις στις δυναμικές.

Είναι κάτι, προφανώς, λάθος, έτσι;
Ναι, είναι λάθος. Φυσικά και θα έχεις δυναμικές στο παίξιμο σου- όπως και ο ντράμερ και η υπόλοιπη μπάντα.

Και εμπέδωσε αυτά που είπε ο THEOD -ο οποίος είναι ο πιο «μουτζαχεντίν» μπασίστας (με την εξαιρετική έννοια του όρου) στο θέμα μελέτη/σύστημα/ τρόπος/ τεχνική/ ασκήσεις/ προσήλωση/ αφοσίωση, you name it, που έχω γνωρίσει στο Noiz  8)

 
mustafank είπε:
Εδώ, εννοείς, μόνο, να μετράω τους χρόνους (πχ one-e-and-a-two-e-and-a...κτλ) ή να διαβάζω τις νότες στους σωστούς χρόνους;

Είχα την εντύπωση ότι το παίξιμο στο μπάσο "πρέπει" να είναι κομπρεσσαρισμένο, χωρίς πολλές αποκλίσεις στις δυναμικές.

Είναι κάτι, προφανώς, λάθος, έτσι;

Εδώ και λίγο καιρό δίνω περισσότερη βάση στα basslines και το groove του κομματιού.

το προσπαθώ, αν και χάνομαι, όταν πάω να διαλέξω το κομμάτι, που θα μελετήσω.

Θα επανέλθω!!!

(μάλλον απειλή, παρά υπόσχεση  :P ;D )
Επανήρθα

1.πρεπει να συνειδητοποιήσει ο εγκέφαλος ακριβώς το presice  που εχουν τα 16α τα 8α τα 3ηχα και τέταρτα .Ενας τρόπος για να γίνει αυτό είναι το στόμα. 

Μπορει πχ να παιξουν 2 μουσικοι ενα  2μετρο bass line με μετρονομο χωρις χα φευγουν απο το χρονο και ο ενας να σε κανει να χορεύεις και ο άλλος να ακούγετε σα λαπας .

Τι φταει? Αφου κα οι δυο παιζουν on time ...

Απάντηση

Οι επιμέρους αξίες του 2μετρου .Η λεπτομέρεια που υπάρχει στο στην ρυθμικη  τοποθέτηση  ,η δυναμικές που εχουν κάποιες συγκεκριμένες αξίες και δινουν την αίσθηση της κινησης , η φυσικότητα της ροης που υπαρχει σε ολη την εκτελεση της φρασης .

Για να αρχίζει να τα μυρίζεται ο παίχτης αυτα , πρέπει

α . Να μπορει να λέει με το στομα όλες τις αξιες των 16 ων 8 ων 3 ήχων ανάλογα (με τι feel εχει το style μουσικης που παιζει) και να παίζει το πατερν που καλείται να παίξει χωρις να επηρεάζει το ενα το αλλο στους τονισμούς  .Αυτο θα τον  βοηθήσει  στη ροή

του παιξίματος  και στην ακρίβεια της τοποθέτησης της νότας σωστά στο σημείο που πρέπει να παιχτεί .

β. Να ακουει στους δισκους και τις κασσέτες  ;D ;D το μπάσσο και να αντιλαμβάνεται ποσο διαρκούν οι νοτες και ποιες τονίζονται.

5.Οταν παίζει το μπασο ανεξέλεγκτα απο θεμα δυναμικών εντάσεων καθαρότητας , με καποιο τρόπο πρεπει να το συμμαζέψουν οι τεχνικοί ήχου.

Αυτά που αναφέρω δύστυχος χρειάζονται καθοδήγηση. Δε μπορει ευκολα να τα κάνει κάποιος μόνος του. Εμένα χρειάστηκαν και χρόνια και βουρδουλας για να αρχίσω να μπαίνω σωστά στη διαδικασία  :'( :'(

Οπότε αν πραγματικά σου αρέσει και σου ταιριάζει ο ρόλος του μπάσου πρεπει ισως να ζητήσεις βοήθεια

Κωστα και Λευτερη ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια ;)

 
,,,ξαναθυμήθηκα τον Barry Adamson - έναν μπασίστα που αξίζει ν' ακούσετε

αυτά που έπαιζαν οι Magazine στα τέλη της δεκαετίας του 70,

στο χάραμα της μεταπάνκ εποχής,  ήταν πρωτόγνωρα!

και φυσικά είχαν ΜΗΔΕΝΙΚΗ εμπορική επιτυχία...


 
THEOD είπε:
Πάντως προσωπικά  μου πηρε πολύ καιρό για να αποτοξινωθώ απο το ρολο της κιθάρας παρόλο που   έπαιζα μπασοκιθαρο ( full bass line παράλληλα με syncopation chords ) :)

Τουλάχιστον 4 χρόνια  με practise ,προβες, μαθηματα , live  για να αρχισω να συνειδητοποιώ το νόημα το βάρος και τη σοβαρότητα που εχει αυτο το όργανο.

Και πάμε στις προσωπικές μου   συμβουλές

1. Ρυθμικό σολφέζ με το στόμα (τρόπος Ζωής)

2. Ανεξαρτησία στόματος με το παίξιμο και τα άλλα μελη του σώματος πχ ποδι ,χερια ,κεφαλια κλπ κλπ      

3. Οτι σκοπεύεις να παίξεις πρέπει να μπορεις πρωτα  να το παιξεις ρυθμικα με τα δυο σου χερια και  να το πεις ρυθμικά με το στόμα.

4.Ασκήσεις ντραμιστικες στο δεξι χερι τυπου full down tap up. To δεξι χερι παιζει 80% του ρόλου στο μπασο .Δε αναφερομαι στη slap τεχνικη ,αλλα στο ποσο χαλαρος ειναι ο καρπος και ολο το νευρικο συστημα στο χέρι ,οπως επισεις ποσο γρήγορα επικοινωνεί ο εγκέφαλος με τα δάχτυλα του χεριου .............................

5.Διάρκειες νότας και dynamics .

Αυτα που σου αναφέρω ειναι basics .Μη το παρεις οτι εγω θελω να παιξω μπασο οχι να γινω ο pastorius .

6.πρεπει να αρχισεις να ακους το bass line οταν ακους ενα τραγουδι οπως επισεις και τα τύμπανα χωρις να επηρεάζεσαι απο τη μελωδία

Αυτα για την ωρα  ;)
Ακριβώς (μα ακριβώς) τα ίδια ισχύουν και για την κιθάρα! 8)

Εγώ τουλάχιστον έτσι το αντιλαμβάνομαι το πράγμα.

 
Πολύ ωραίο thread!!! Για μας τους κιθαρίστες που γραντζουνάμε περιστασιακά μπάσο αλλά και για τους πρώιμους-μελλοντικούς μπασίστες, σωτήριο ::) ;D  Θα γίνω υπερβολικός αν πω να γίνει sticky, στο Guitars and Amps όμως ;)

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top