Ξεκίνησα sweep picking, συμβουλές για βελτίωση τεχνικής αλλά και ρυθμού!!!

Μου θυμίζεις τον εαυτό μου στα 16-17 όταν προσπαθούσα να μάθω αυτές τις τεχνικές .Βασικη αρχή είναι να μάθεις να παίζεις καθαρά άρα θα παίζεις πιο αργά διότι η συγκεκριμένη τεχνική για να ακούγεται ωραία πρέπει να ακούγεται καθαρά αλλιώς είναι ηχορύπανση.

Και  βέβαια θα πρέπει να καταλάβεις ότι αυτά που παίζεις είναι ασκήσεις και όχι μουσική και κάποια στιγμή θα πρέπει να ενσωματώσεις τις ασκήσεις στην μουσική.

Καλη συνέχεια είσαι σε καλό δρόμο. 

GOD Bless YJM

 
  • Like
Reactions: nbampaliaris
Επίσης για τον ήχο, και εμένα μου σπάει τα αυτιά. Το πρόβλημα που είναι στο παιξιμό μου ή στον εξοπλισμό μου; Η ίσως στο κινητό που έκανε την ηχογράφηση;
Το πρόβλημα κατά πάσα πιθανότητα είναι στο ότι δε χρησιμοποιείς σωστά τον εξοπλισμό που έχεις. Δε μας είπες πως παίζεις, αλλά ότι κ να χρησιμοποιείς δε θα έπρεπε ν'ακουγεται έτσι. Είναι σαν να παίζεις ή από sim ή από plugin κ είναι απενεργοποιημένη η καμπίνα. Πες μας πως βγάζεις ήχο (ενισχυτή, σιμ, πλαγκιν) κ ίσως κάποιος μπορεσει να βοηθήσει.

Τουλαχιστόν μέχρι να δω για δάσκαλο, μπορείτε να μου δώσετε τίποτα πηγές στο internet πχ βιντεάκια που να στα μαθαίνουν και να σου δείχνουν και ασκήσεις;
Ασκήσεις οποιες κ να κάνεις μπορούν να βοηθήσουν. Δεν υπάρχει μυστική άσκηση που θα τα αλλάξει όλα . Είναι σε τι εστιάζεις όταν κάνεις μια άσκηση κ τι πρόγραμμα κ προσέγγιση έχεις φτιάξει για να βελτιωθείς. 

Δύο πηγές που θα πρότεινα για να καταλάβεις κάποια πράγματα κ να μη χάνεις χρόνο μέχρι να βρεις δάσκαλο είναι:

α) μπες στο justinguitar αν είναι ακόμα free κ πάρ'τα όλα από την αρχή. Σιγουρεψου ο,τι κατανοείς τι λέει σε κάθε βίντεο κ πως μπορείς να το εφαρμόσεις. Κάνε ότι λέει σε κάθε βίντεο (τα έχει όλα φοβερά οργανωμένα από beginner κ είναι πολύ καλός στο να εξηγεί) οπότε ακόμα κ αν νομίζεις πως το ξέρεις δες το κ εφάρμοσε το 

β) για καθαρά τεχνική βρες το rock discipline του petrucci. Αν το ακολουθήσεις για κάνα δίμηνο κ το  εφαρμόσεις θα φτιάξεις ένα καλό foundation στη τεχνική σου κ κυρίως στο alternate picking. Δουλεύει πολύ με καθαρό κ μετρονόμο οπότε αυτό το ρομποτικό on the beat θα σου καρφωθεί στο κεφάλι . Χρησιμοποιησε μετρονόμο αλλά σκέψου να μπορείς να φτιάξεις αυτό το ρομποτικό που λέμε κ όχι να ανεβάσεις tempo . Αν στην αρχή οι ασκήσεις για ζέσταμα σου φανούν παλούκι μην ανησυχείς... Είναι το πιο δύσκολο κομμάτι του βιβλιου?. Βασικό να βρεις κ το ηχητικό της μεθόδου εκτός του βιβλίου κ να συγκρίνεις πως ακούγεσαι με το πώς ακούγεται το κάθε παράδειγμα. (οχι το τεμπο που παιζει, αν κ τα περισσοτερα ευτυχως τα παιζει κ αργα)

Δυστυχώς η μέθοδος αυτή δεν έχει πολλές ιδέες να σου δώσει για το τι να παίξεις, όσο  για να φτιάξεις τεχνική . Μην κάνεις το λάθος να παίζεις τις ασκήσεις του για ..μουσική . γι'αυτο ξεκίνησα με Τζάστιν .

Υπάρχουν κι άλλες μέθοδοι τεχνικης αλλά αυτή είναι ολοκληρωμένη (αν κ εχει σα βαση το alternate picking, ετσι πρεπει οταν χτιζουμε το foundation) . Ξεκινάει από fragments σε μια χορδή (πολύ βασικό) κ μόλις την τελειώσεις θα έχεις πολλές καλές συνήθειες κ κατανόηση πως να φτιάχνεις κ μόνος σου υλικό για τεχνική 

Γ) βγάζε πράγματα που αντικειμενικά μπορείς με το αυτί . Δουλευε το συνέχεια. Βελτιώνε το όσο μπορείς. Εδώ δεν έχω να πω τιποτα καθώς ανά μήνα πχ θα αλλάζε το feedback  που θα σου έδινε κάποιος, αλλα μην το παραμελείς. Με το αυτί κ το μυαλό παίζουμε. Τα χέρια ακολουθούν (αφού τα έχουμε εκπαιδεύσει πρωτα?)

Δ) δυστυχώς δεν έχω τίποτα να προτείνω έτοιμο για το πιο σημαντικό κομμάτι που είναι αυτοσχεδιασμος. Εκεί θα πρέπει να εστιάσεις με τον δάσκαλο σου όταν βρεις.

Για να γλιτώνεις χρόνο σε Ο,ΤΙ ΚΙ ΑΝ ΚΑΝΕΙΣ ηχογράφησε τακτικά τον εαυτό σου κ άκου με ειλικρίνεια. Είτε είναι Ρυθμός, είτε άσκηση, είτε σόλο, είτε αυτοσχεδιασμος. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
μπαρέ στις δυο τελευταίες χορδές με λεγκάτο και pull off μετά σε repeat, 4 νότες δλδ. Θέλει mute με το δεξί στο sweep έτσι να ακούγεται σωστά και να μην κάνεις θόρυβο.

Ξεκίνα πολύ αργά και σιγά σιγά θα ανέβεις σε ταχύτητα. Αυτή η τεχνική θα ανοίξει νέους ορίζοντες στο γρήγορο παίξιμο γιατί μπορείς να βάλεις μία οι και δύο ακόμα νότες σε ό,τι lick θα έπαιζες με legato=>pull off, επίσης θα βελτιώσει πάρα πολύ το συγχρονισμό δεξιού και αριστερού.

Όταν το μάθεις καλά, θα σου είναι πάρα πολύ άνετο να παίξεις ΠΟΛΥ γρήγορα γιατί μοιράζεις τη δουλεία σε δεξί και αριστερό κάτι που δεν κουράζει. Λόγω του Mute πετυχαίνεις σχεδόν απόλυτη καθαρότητα.

Εφάμιλλο είναι μόνο το tapping για τους ίδιους λόγους.

Για να βγει σωστά είναι απαραίτητο να muta-ρεις πολύ ελαφρά τις νότες του sweep.

Frank Gambale είναι ο άνθρωπος σου.

Ελπίζω να βοήθησα και όχι να σε μπέρδεψα?

 
  • Like
Reactions: nbampaliaris
Σχετικά με το θέμα για να με βοηθήσετε γιατί ακούγετε τόσο cringe/ανατριχιαστικός ο ήχος:

Πως ακούγετε με καθαρό:





Να ξερετέ δεν έχω ιδέα από τις ρυθμίσεις στον ενισχυτή και στο πεταλάκι, όλα στην τύχη τα έχω. Η ηχογράφηση έγινε από κάμερα κινητού Xiomi redmi note 7 

Πάντως τον ενυσχητή τον έχω πάντα στο clean και αλλάzω μεταξύ clean και ovverdrive από το πεταλάκι.

1678377783666.jpg

1678377783661.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για αρχή, όπου λέει HIGH σε ενισχυτή και πετάλι (που σημαίνει ψηλές συχνότητες στο equalizer) κατέβασέ το κάτω ίσως και από τη μέση. Οι ψηλές συχνότητες είναι ο κύριος λόγος που πετσοκόβει αυτιά.

Στο πετάλι φέρε και τα άλλα στη μέση (Mid/low), και παίξε λίγο μέχρι να δεις πώς αλλάζει ο ήχος. Μπορεί να χρειαστεί να πειράξεις και το Distortion στο πετάλι.

Όσον αφορά το clean, ακούγεται καλύτερα το πόσο σκοντάφτει το sweeping, και όχι μόνο. Χρειάζεται αργή μελέτη με μετρονόμο. Κάνεις λάθος? Ξεκίνα από την αρχή ενός μέτρου. Να προσπαθείς να "ενώνεις" τα τμήματα μέτρο-μέτρο και σιγά σιγά ανεβάζεις και την ταχύτητα.

 
2 λεπτά πριν, manosx είπε

Solid state ενισχυτης, 8ρι ηχειο, πεταλακι ultra metal, και ολα τα treble στο τερμα


Θα πεσει φωτιά να μας καψει

 
Ούφ. Πρόβλημα πάλι. Τον ενισχυτή σου δε τον ξέρω. Από την φωτογραφία καταλαβαίνω όμως. Θα έχεις πρόβλημα να τον φέρεις ν'ακουστει υποφερτα έστω κ για practice amp. Για καθαρά μιλάω. Για βρώμικα ξέχνα το. Βάλε στο καθαρό όλα στη μέση (low mid hi). Ακου  προσεκτικά αν ξύνει, χαμήλωσε hi . Αν έχει υπερβολικά μπάσα (χλωμό) κόψε μπάσα. Αν χρειάζεται μπάσα γιατί είναι αναιμικος εκεί ανέβασε.. σε μικρές δόσεις. Τα μεσαία τώρα. Ο συγκεκριμένος ενισχυτής μόνο εκεί θα έχει παρουσία αλλά κ εκεί θολούρα θα είναι. Τώρα που το ξανασκέφτομαι όλα στο 5 και δοκίμαζε από 3-7 μόνο για διορθώσεις . Έχε στο νου σου πως αλλιώς θ'ακουγεται κάτω στο πάτωμα , αλλιως αν τον σηκώσεις ψηλά .

Αυτά ήταν τα εύκολα... Πάμε στα δύσκολα τώρα (στο πετάλι)

Πέτα το ? 

Το πετάλι αυτό είναι κλώνος του metal zone (ζώον). Κανένα πετάλι δεν είναι υπεύθυνο για περισσότερους κακούς τζιτζικο-ηχους στην ιστορία ολόκληρη. 

Το είχαν όλοι. Σε όλους τζιτζικιζε. Είτε σε φτηνό , είτε σε μέτριο , είτε σε καλό ενισχυτή. Σε όλους! Το αυθεντικό έτσι όχι ο κλώνος. Κάτι το μέταλ που είχε στο όνομα, κάτι ότι ήταν boss (εγγύηση τότε), κάτι ότι ήταν οικονομικό κ το ευρισκες εύκολα, κάτι ότι η σουηδική σχολή ντεθ μέταλ είχε στηρίξει τον ήχο της σε αυτό έκανε όλους τους μεταλλαδες αρχάριους κ λίγο πιο προχωρημένους κιθαρίστες να το έχουν. Παρά τα πολλά ρυθμιστικα που είχε, ο ήχος δεν ερχόταν.

Μέχρι που 30 χρόνια μετά μαθεύτηκε πως ήταν σχεδιασμένο να λειτουργεί στη λούπα ενισχυτή σαν προενισχυση για να βγει ο ήχος που έπρεπε . Αφού είχε πουλήσει τα μαλλιοκεφαλα του κ ακούσει τα περισσότερα καντήλια στην ιστορία του γκιταρ γκηαρ ! Τουλάχιστον κατάλαβαν όλοι γιατί δε μπορούσαν να κάνουν κάτι.

Βάλε τώρα πως το δικό σου είναι κ φτηνός κλώνος κ ο ενισχυτής σου δεν έχει λούπα να το βάλεις πριν το τελικό στάδιο να ακουστεί πιο υποφερτα. 

Οπότε συγγνώμη αλλά πάλι σου φέρνω άσχημα νέα σε αυτό το θρεντ.

Τι θα πρότεινα; Κάνε οικονομία 30-40 ευρώ αν μπορείς, κ ψάξε για φτηνό κλώνο hi gain πετάλιου που προσπαθούν να προσεγγίσουν ή mesa boogie η marshall jcm ήχο .(πχ τα discontinued πλέον joyo California sound ή joyo british) Αν βρεις κάτι στα μεταχειρισμένα ακόμα καλυτερα .

Ακόμα καλύτεροτερα μάζεψε περισσότερα να πας σε υποφερτο ενισχυτή modelling με 12αρι ηχείο ή κάποιο software στον υπολογιστή (δε θα το πρότεινα στην αρχή αλλά είναι μια λύση). Κ με τις 2 επιλογές σίγουρα θα μπορείς να έχεις ασύγκριτα πιο καλό ήχο από τον τωρινό. 

Επίσης έκανα λάθος στην εκτίμηση μου πως το gear σου δεν έχει πρόβλημα αλλά εσύ δε ξέρεις να το χρησιμοποιείς . Έχεις το χειρότερο πετάλι στην αγορά για να βγάλεις ήχο.  

Το μονο που παρακαλαγα να μη δω οταν σου ειπα δειξε μας με τι παιζεις? 

Μακάρι να μπορούσα να σου πω κάτι αλλο

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Επισης. Στη φαση που εισαι ψαξε καθε ευκαιρια να κουβεντιαζεις απο κοντα με καποιον πιο προχωρημενο κ πιο εμπειρο απο εσενα. Ειδικα με οργανο στη παρεα. Ξερω πως αν εισαι σε χωριο αυτο θα ειναι δυσκολο. Κυνηγα το ομως. Αν βρεις.. πρηξ'του τα.

Για ολα. Για παιξιμο, για gear-ηχο κ το πιο σημαντικο για ΑΚΟΥΣΜΑΤΑ

Αν βρεις κιθαροπαρεα σε κοντινο μερος.. κανονιζε καφε μια φορα την εβδομαδα κ πηγαινε! Πες να σου δειχνουν, να σου εξηγουν, ρωτα, ρωτα, ρωτα. Μετα ψαχνε ψαχνε ψαχνε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Συμφωνώ
Reactions: Ali Barout
Να πω εδώ δύο-τρεις σκόρπιες σκέψεις.

- Ο ενισχυτής ακούγεται μια χαρά καθαρός από ότι άκουσα στο κλιπ σου (είναι για μελέτη έτσι κι αλλιώς). Αν παίξεις με τις ρυθμίσεις του, θα τον κάνεις να ακούγεται ακόμα καλύτερα σύμφωνα πάντα με το δικό σου γούστο. Αν εσένα σου ακούγεται καλά όπως είναι μην τον πειράξεις.

- Ο ενισχυτής σου έχει κάποια εφφέ (reverb, delay, κλπ). Τα χρησιμοποιείς ποτέ? Καλό θα είναι να τα βάλεις και αυτά στο παιχνίδι αν δεν το έχεις κάνει ήδη. Αν δεν ξέρεις πώς να τα χρησιμοποιήσεις, ψάξε και διάβασε δύο-τρία βασικά στο ίντερνετ.

- Εσύ ακούς αυτό που χαρακτηρίζουν ως τζιτζίκισμα ή ξύσιμο, ή "ανατριχιαστικό" ήχο τα παιδιά εδώ?

Αν δεν το καταλαβαίνεις, είναι νωρίς ακόμα να ψαχτείς με εξοπλισμό, δεν θα καταλαβαίνεις διαφορές στον ήχο, που για άλλους είναι σημαντικές και για άλλους (ανεπιτήδευτα αυτιά) λεπτομέρειες.

- Παίζεις το sweep καλύτερα απ' ότι περίμενα στο καθαρό σου κλιπ. Αν συγκεντρωθείς και μελετήσεις με σύστημα, θα το καταφέρεις να ακουστεί μια χαρά.

- Μην μας παίρνεις πάντα τόσο σοβαρά και μην "πιάνεσαι" από κάποιες φράσεις που μπορεί να χρησιμοποιούμε, ψάχνοντας κάτι που ακόμα για σένα μπορεί να μην είναι τόσο σημαντικό. Εδώ είμαστε ένα φόρουμ μουσικής τεχνολογίας, και δίνουμε μεγάλη σημασία στον εξοπλισμό και την όσο το δυνατόν ηχητική τελειότητα. Κοινώς ... είμαστε και λίγο "ψώνια".

- Το παραπάνω στο έγραψα για να καταλάβεις ότι δεν σε πάει πίσω ο εξοπλισμός σου. Είναι επαρκέστατος για το επίπεδό σου. Όταν αρχίσεις να καταλαβαίνεις κάποιες "λεπτομέρειες" στον ήχο, και όταν αυτές σου "χτυπήσουν", τότε μάλιστα, ασχολήσου με αυτό το θέμα.

- Για την ώρα προσπάθησε να συστηματοποιήσεις την πληροφορία που λαμβάνεις από παντού. Από εδώ, από το youtube, από τα ακούσματά σου, από το ίντερνετ, κλπ.

Έτσι θα χαθείς. Πρέπει να υπάρχει ένας τρόπος ταξινόμησης και επεξεργασίας των πληροφοριών που δέχεσαι, για να λειτουργήσουν θετικά.

Πρέπει όλα να ενταχθούν σε ένα σύστημα, μια πορεία, να μην πετάγεσαι από το ένα στο άλλο χωρίς αναφορές και συνδετικούς κρίκους, δεν θα μάθεις ποτέ τίποτα έτσι στην πραγματικότητα.

Απλά θα έρθεις σε επαφή με έναν αχταρμά πληροφοριών που δεν θα γίνουν πραγματική γνώση. Μια ημιμάθεια τυφλοσούρτικη.

- Χρειάζεσαι καθοδήγηση. Μην την ψάχνεις στα φόρα, που ο ένας λέει το κοντό του και ο άλλος το μακρύ του. Και φυσικά μπορεί να έχουν δίκιο σ' αυτά που λένε, αλλά αυτή είναι η πλευρά του καθένα μας που βγάζει προς τα έξω, και δεν ξέρεις αν και πώς θα λειτουργήσει σε σένα.

Κάθε ένας είναι μοναδικός. Πρέπει να έρθεις σε επαφή με κάποια πράγματα με τον δικό σου τρόπο.

Μόνο που για να γίνει αυτό, και να μην χάνεσαι στα στενά δεξιά και αριστερά ψάχνοντας να φτάσεις κάπου, πρέπει κάποιος να σου δείξει τον δρόμο.

Αν μπεις εκεί, μετά θα τον περπατήσεις, θα τον ψάξεις, θα ρίξεις και ένα βλέφαρο στα στενάκια τριγύρω, αλλά δεν θα χαθείς.

Γιατί θα έχεις τον κεντρικό δρόμο πάντα μπροστά σου.

Αυτά τα λίγα από μένα.

 
- Ο ενισχυτής σου έχει κάποια εφφέ (reverb, delay, κλπ). Τα χρησιμοποιείς ποτέ? Καλό θα είναι να τα βάλεις και αυτά στο παιχνίδι αν δεν το έχεις κάνει ήδη. Αν δεν ξέρεις πώς να τα χρησιμοποιήσεις, ψάξε και διάβασε δύο-τρία βασικά στο ίντερνετ.
Σωστοτατος. Ηθελα τοσα να πω που ξεχασα αυτο

- Παίζεις το sweep καλύτερα απ' ότι περίμενα στο καθαρό σου κλιπ. Αν συγκεντρωθείς και μελετήσεις με σύστημα, θα το καταφέρεις να ακουστεί μια χαρά.
Γι'αυτο του ειχα γραψει πριν πως τωρα δεν ειναι ωρα για sweep γι'αυτον. Εχει αρκετο fascility κ πολλες ελλειψεις. Αν εχει ορεξη κ τον αναγνωρισει αυτο το συνδυασμο μπορει να κανει θαυματα σε προοδο

- Εσύ ακούς αυτό που χαρακτηρίζουν ως τζιτζίκισμα ή ξύσιμο, ή "ανατριχιαστικό" ήχο τα παιδιά εδώ?

Αν δεν το καταλαβαίνεις, είναι νωρίς ακόμα να ψαχτείς με εξοπλισμό, δεν θα καταλαβαίνεις διαφορές στον ήχο, που για άλλους είναι σημαντικές και για άλλους (ανεπιτήδευτα αυτιά) λεπτομέρειες.

- Το παραπάνω στο έγραψα για να καταλάβεις ότι δεν σε πάει πίσω ο εξοπλισμός σου. Είναι επαρκέστατος για το επίπεδό σου. Όταν αρχίσεις να καταλαβαίνεις κάποιες "λεπτομέρειες" στον ήχο, και όταν αυτές σου "χτυπήσουν", τότε μάλιστα, ασχολήσου με αυτό το θέμα.
Δε θα τον πηγαινει αν κλεισει αυτο το ρημαδοπεταλο. Αφου καταλαβει κ ακουσει τη ζημια που του κανει. Κ σοβαρολογω. Γι'αυτο λεω πως αν θελει ντε κ καλα βρωμικο ας ξεκινησει απο εκει (να το πεταξει) κ ας παρει οτι θελει. Μη συνηθιζει το αυτι του σε αυτο το πραγμα. 

Η επαφη κ το παιξιμο με αλλους θα τον βοηθουσε πολυ. Ολα ειναι trial and error κ διορθωσεις. Ειτε με καθοδηγηση ειτε με γνωμες μπορει να συνειδητοποιουσε καποια πραγματα πολυ πιο γρηγορα. Το προβλημα εδω μεσα ειναι πως κ 100% σωστα να ειναι οσα του λεμε, δεν ειναι δυνατον να παιρνει feedback κ καθοδηγηση ανα τακτα χρονικα διαστηματα. 

 
 Το προβλημα εδω μεσα ειναι πως κ 100% σωστα να ειναι οσα του λεμε, δεν ειναι δυνατον να παιρνει feedback κ καθοδηγηση ανα τακτα χρονικα διαστηματα.


Και επίσης το βασικότερο, είναι ότι δεν έχει τρόπο να αξιολογήσει τις πληροφορίες που του δίνονται.

Απλά τα δέχεται σαν θέσφατα.

Κι αν κάτι από όλα αυτά δεν είναι σωστό (ή δεν του ταιριάζει ρε παιδί μου) δυστυχώς θα το υιοθετήσει χωρίς να ξέρει καν γιατί.

 
Χρειάζεσαι καθοδήγηση. Μην την ψάχνεις στα φόρα, που ο ένας λέει το κοντό του και ο άλλος το μακρύ του. Και φυσικά μπορεί να έχουν δίκιο σ' αυτά που λένε, αλλά αυτή είναι η πλευρά του καθένα μας που βγάζει προς τα έξω, και δεν ξέρεις αν και πώς θα λειτουργήσει σε σένα.

Κάθε ένας είναι μοναδικός. Πρέπει να έρθεις σε επαφή με κάποια πράγματα με τον δικό σου τρόπο.

Μόνο που για να γίνει αυτό, και να μην χάνεσαι στα στενά δεξιά και αριστερά ψάχνοντας να φτάσεις κάπου, πρέπει κάποιος να σου δείξει τον δρόμο.

Αν μπεις εκεί, μετά θα τον περπατήσεις, θα τον ψάξεις, θα ρίξεις και ένα βλέφαρο στα στενάκια τριγύρω, αλλά δεν θα χαθείς.

Γιατί θα έχεις τον κεντρικό δρόμο πάντα μπροστά σου.
1.000 συμφωνώ κι ένα καφάσι μπύρες.

@nbampaliaris

Παλιά χρησιμοποιούσαν μια λέξη σε κατι βιβλία: Μέθοδος. Ο μέσος δρόμος. 100 άτομα να πάρεις, 100 διαφορετικοί παίχτες θα είναι, με 100 διαφορετικές γνώμες. Κι αν με τα χρόνια αποκτάς το γνώθι σ'αυτόν, και μπορείς να συζητάς με τον άλλον πώς και γιατί κάνεις ό,τι κάνεις, στην αρχή θέλει να πάρεις τον μέσο δρόμο, τον κεντρικό που λέει και ο κυρφιουζιονάρας. Κι αν δεν μπορείς να βρεις δάσκαλο, πρέπει εσύ να κάνεις αυτή τη δουλειά. Και θέλει αρκετή πειθαρχία πνευματική, να μην άγεσαι και φέρεσαι, να μη σε πλανεύουν οι σειρήνες. Ένας δάσκαλος κρατάει και λίγο τα γκέμια, σου λέει μην ξεστρατίζεις στα πουρνάρια ρέι θα σε φάει η αρκούδα. Ψυχραιμία, και μέθοδος.

 
Και επίσης το βασικότερο, είναι ότι δεν έχει τρόπο να αξιολογήσει τις πληροφορίες που του δίνονται.

Απλά τα δέχεται σαν θέσφατα.

Κι αν κάτι από όλα αυτά δεν είναι σωστό (ή δεν του ταιριάζει ρε παιδί μου) δυστυχώς θα το υιοθετήσει χωρίς να ξέρει καν γιατί.
Για αυτο ακριβως για το παιξιμο του προτεινα 2 κ μονο κλασσικες κ οργανωμενες πηγες.

Ενα site που τα εχει ολα οργανωμενα απο step 1 (σα βιτρινα των μαθηματων του). Εξηγει φοβερα, λιγο θεωρια, λιγο ρυθμος, λιγο τεχνικη, λιγο fretboard visualization κ λιγο βασικες ιδεες για να παιξει κατι δικο του.

Κ μια ολοκληρωμενη μεθοδο τεχνικης (που εχει μεγαλωσει γενιες) με περισσοτερο εμφαση στη βασικη τεχνικη (alternate picking) αλλα κ καλες συμβουλες για τις αλλες. Κ παιζει το 80% με καθαρο κ δειχνει κ το παραδειγμα αργα για να εχει να συγκρινει ηχο.

Αν κανει αυτα  μονος του θα παρει περισσοτερα απο το να του γραφουμε σελιδες. Γιατι αλλο ενας πετυχημενος beginner intermediate δασκαλος (justinguitar) που εκανε ονομα για το ποσο οργανωτικος κ μεταδοτικος ειναι στο free υλικο του, αλλο εμεις οση διαθεση κι αν εχουμε.

Κι αν δεν μπορείς να βρεις δάσκαλο, πρέπει εσύ να κάνεις αυτή τη δουλειά. Και θέλει αρκετή πειθαρχία πνευματική, να μην άγεσαι και φέρεσαι, να μη σε πλανεύουν οι σειρήνες.


Κ την επιλογη του πιο tried and tested υλικου που μπορεις να βρεις. Κ φυσικα να το κανεις σωστα. Αλλα αν δεν εχεις προσβαση σε δασκαλο δεν εχεις αλλη επιλογη απο το να το κανεις σωστα. Κ αν το θες πολυ θα το κανεις.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Καταρχάς ευχαριστώ για όλες τις συμβουλές.

Καταλαβαίνω όλα όσα μου λέτε, και αν δεν έχω τρόπο να τα αξιολογήσω ξέρω να συγκρίνω πληροφορίες στο ιντερνετ, και αυτά που λέτε φαίνονται αξιόλογα. Επίσης είστε οι μόνοι που ασχολείστε τόσο και το εκτιμώ.

Έχω φιλαράκι που είναι επαγγελματίας https://www.instagram.com/p/ClRybqqINIO/ (δεν ξέρω αν μπορείτε να το δέιτε, είναι στο instagram το βιντεάκι), αλλά κάθε φορά λέμε να βγούμε και δεν βγαίνουμε ποτέ.

Είδα τα βιντεάκια του Gambale και κατάλαβα τρομερά πράγματα, και για το down escape και για τον άρτιο/ζυγό αριθμό νότων που πρέπει να έχει ένα κομμάτι.

Για τον ήχο τώρα τι να κάνω; Λέω να ανοίξω νέο thread να συζητήσουμε εκεί. Το καθαρό στον ενυσχυτή μου, μου αρέσει αλλά το νιώθω αδύναμο, και δεν ξέρω αν είναι νορμάλ αυτό. Τα pull offs δεν μπορώ να τα κάνω δεν ακούγονται αν δεν κουνήσω την χορδή πολύ δυνατά ή αν δεν την πατήσω με μεγάλη δύναμη. Γενικά θέλει να το συζητήσουμε αυτό να μου προτείνεται κάτι, γιατί και με το πεταλάκι και στο βρόμικο τα pull offs αλλά και το tapping δεν ακούγονται σχεδόν καθόλου αν δεν βάλω τέρμα δύναμη στα δάκτυλα και μου βγει η πίστη. Λογικά αυτό έχει να κάνει με τον εξοπλισμό σωστά;

Επίσης στο alternate picking είμαι όντως πολύ κακός το είχα μάθει τέρμα λάθος (το έμαθα από ερασιτέχνες οργανοπαίκτες λαϊκής μουσικής, το οποίο αυτοί το λέγαν διπλό-πενιά).

Ο Gambale έχει και course στο ιντερνετ μόνο που το χρυσοπληρώνεις (300-400 ευρώ).

 
  • Like
Reactions: σκούφοΣ
Επίσης στο alternate picking είμαι όντως πολύ κακός το είχα μάθει τέρμα λάθος (το έμαθα από ερασιτέχνες οργανοπαίκτες λαϊκής μουσικής, το οποίο αυτοί το λέγαν διπλό-πενιά).

Ο Gambale έχει και course στο ιντερνετ μόνο που το χρυσοπληρώνεις (300-400 ευρώ).
Ο καλός παίχτης μπουζούκιου στο alternate picking είναι αιώνες μπροστά από εμάς. Πρέπει να βγάζει ήχο με ακουστικο όργανο με διπλές χορδές χωρίς δεκανικια για βοήθεια. Αυτό δε σημαίνει βέβαια πως θα έχει μεταδοτικότητα στο πως να στο δείξει.

Το alternate picking είναι η βάση για όλους, ακόμα κ για τον Gambale. Το λέει κιόλας χαριτολογώντας σε βίντεο του, "σε μια χορδή τι θα παίξεις? Sweep?" ?

Οι μέθοδος του που έχει 300 ευρώ, δεν είναι για τώρα. Σίγουρα θα μάθεις πολλά, αλλά είναι φτιαγμένο για να πάρεις ιδέες πως να σκεφτείς για να φτιάξεις γραμμές κ ρανς που δε θα μπορούσες να τα παίξεις έτσι με άλλη τεχνική . Αυτό θα ακούγεται κάπως παρόμοια με τα θέματα του Γκαμπαλε κ για να το αξιοποιήσεις σε καλό επίπεδο πρέπει ήδη να μπορείς να παίζεις πάνω από changes κ να είσαι πιο προχωρημένος στην αρμονκη σου αντίληψη. Δε το αγοράζεις δηλ για να μάθεις sweep αλλά για αντικαταστήσεις ένα τεράστιο ποσοστό του παιξίματος σου με αντίστοιχες ιδέες που υποστηρίζονται πιο κατάλληλα αν χρησιμοποιείς sweep . Για αυτό έχει τόσο 

Το απόγευμα προς βράδυ θα σου πω για δύο αλλά βίντεο του Gambale (που υπάρχουν κ free στο YouTube) που η μια είναι για sweep κ η άλλη technique workout ,που μπορείς να αρχίζεις να κάνεις από όταν αρχίζεις να βλέπεις πως το δεξί λειτουργεί πλέον καλά (που αν κάνεις σωστά τη μέθοδο του Petrucci μπορεί να είναι μόνο σε κάνα δίμηνο). Δεν είμαι σπίτι τώρα κ δε θυμάμαι ακριβώς το ποια είναι αυτά τα βίντεο.

Τέλος επειδή βλέπω πως συζητάμε μόνο τεχνική, μην εστιάσεις μόνο εκεί όσο σημαντική κ να είναι. 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ο καλός παίχτης μπουζούκιου στο alternate picking είναι αιώνες μπροστά από εμάς. Πρέπει να βγάζει ήχο με ακουστικο όργανο με διπλές χορδές χωρίς δεκανικια για βοήθεια.


Επιβεβαιώνω, γιατί είμαι καλύτερος μπουζουξής από κιθαρίστας. Στα σόλο μου που βάζω περισσότερο alternate picking ο κολλητός μου πάντα σχολιάζει το πόσο εύκολα μου βγαίνει λόγω του μπουζουκιού.

@nbampaliaris Άλλο η διπλοπενιά στο μπουζούκι, άλλο το alternate picking στην κιθάρα. Θέλει προσαρμογή και αρκετές ώρες στο όργανο για να φτιάξεις ήχο, δεν είναι απλό πράμα. Η κιθάρα είναι πιο λεπτεπίλεπτο όργανο, δε μπορείς να τη βαράς όπως στο μπουζούκι.

Τώρα για τα courses που λες, δε χρειάζεται να ξεκινήσεις τόσο βαθεία βρε παιδί μου. Αν θες την άποψή μου, μάθε ΚΑΛΑ τα fundamentals που λέμε. Κλίμακες, arpeggios, συγχορδίες, πεντατονικές κτλ. Μάθε να παίζεις κα-θα-ρα, και όσο ανεβαίνεις tempo, θα δεις ότι θα ενθουσιάζεσαι με τα αποτελέσματα. Το καθαρό παίξιμο είναι 100 φορές καλύτερο από το γρήγορο.

 
  • Like
Reactions: σκούφοΣ
Η κιθάρα είναι πιο λεπτεπίλεπτο όργανο, δε μπορείς να τη βαράς όπως στο μπουζούκι.


Προσωπικά, τα βαράω και τα δύο όταν είμαι σε lead mode. Χαιδεύω μονο όταν θέλω να ρίξω δυναμική, ή σε χαλαρά ρυθμικά.

 
Οφφτόπικς: Εγώ νιώθω ότι χαϊδεύω στο μπουζούκι, κι έτσι παίζω και κιθάρα, δεν αλλάζω κάτι. Απορώ όταν λες ότι βαράς στο μπουζούκι πόσα νιούτον βάζεις. (γιατί εγώ που νιώθω ότι "χαϊδεύω", για το δεξί μου ο βασίλης με λέει εκδοροσφαγέα.")

 
  • Haha
Reactions: σκούφοΣ

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα