Ξεκίνησα sweep picking, συμβουλές για βελτίωση τεχνικής αλλά και ρυθμού!!!

Η τεχνική δεν πρέπει να είναι θέμα επιλογής. Όλοι οι στόχοι και οι διαφορετικες προσεγγίσεις είναι σωστές (είναι υποκειμενικο). Η τεχνική είναι must για όλους (είναι αντικειμενικό).
Εχω δει πολλους διαφορετικους τροπους προσεγγισης στο πως κραταμε την πενα κ το τι κινηση χρησιμοποιει καθενας. Κανενας δεν σφιγγεται τοσο. Αν δεν εκανε μπαμ στο παιξιμο του ολα οσα λεμε ειναι ωραια κ καλα κανουμε που τα συζηταμε. Απο τη στιγμη που διαλεξε να παει προς τα εκει που παει με τον τροπο που παει πρεπει το πρωτο πραγμα που θα του πουμε ολοι ειναι σταματα γιατι σε μια εβδομαδα, σε ενα μηνα, σε ενα χρονο θα παθει μια ωραιοτατη τενοντιτιδα.

Τα λεω ολα αυτα γιατι...... 

Είμαι κατά στο να αλλάξουμε τον παίχτη και όχι τον δάσκαλο, στο θέμα στοχων και προσέγγισης των μαθημάτων (σε διπλανό θέμα το αναλύσαμε). Εφόσον ο Χ παίχτης θελει κατι συγκεκριμένο, να κόψει το κεφάλι του ο δασκαλος να του το δείξει με τον τρόπο που ο μαθητής θελει, και στον ρυθμο που ο μαθητής θελει. Απλά, να του το δείξει σωστά. Αλλιώς, θα βαρεθεί και θα σταματήσει να είναι παραγωγικός. Και δεν μιλάω για καποιον που ξεκινα από το μηδέν, αλλά καποιον προχωρημενο (όπως ο ΟΡ), όπου απλά θέλει να φτιάξει την τεχνική του και να προχωρήσει με βάση τους προσωπικούς του στόχους.
Δεν πρεπει να υπαρχει δασκαλος. Εκτος αν αποφασισε να δουλεψει σουηπ χωρις να το ξερει ο δασκαλος. Γιατι αν ο δασκαλος αποφασισε να του δουλεψει το σουηπ στη φαση που ειναι τωρα ο OP ειναι αλλο το θεμα συζητησης που πρεπει να εστιασουμε...

 
  • Like
Reactions: gkourmoul1
Αν δε σε ενδιαφέρει η ταχύτητα, η τεχνική είναι ένα option που θα σε βοηθήσει σε δεύτερο χρόνο να μην πάθεις τραυματισμό


Νομίζω ότι η τεχνική είναι δεν πρέπει να είναι option ούτε σε αυτή την περίπτωση. Η σωστή τεχνική θα βοηθήσει κάποιον να βγάλει τον βέλτιστο ήχο από το όργανο του, ακόμα και σε αργές ταχύτητες. Έπειτα, επειδή οι στόχοι μπορούν να αλλάξουν κάποια στιγμή στο μέλλον, η σωστή τεχνική είναι απαραίτητο να προϋπάρχει έτσι ώστε εάν κάποιος αποφασίσει να γίνει βιρτουόζος στα "γεράματα" να μπορεί να το πράξει. Με λάθος τεχνική μοιάζει δύσκολο να συμβεί αυτό.

Bill, oι τεχνικές θέλουν τι ανάλογες ασκήσεις, προφανώς. Και η τεχνική του OP θέλει πολλη δουλειά, καθώς έχει ανοίξει πολλά μέτωπα. Συμφωνώ μαζί σου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Συμφωνώ και δεν το συζητώ. Το option το λέω με την εξής έννοια: Χωρίς τεχνική στο αργό, το πρόβλημα θα είναι θέμα ποιότητας εκτέλεσης. Στο γρήγορο όμως δε θα υπάρχει ΚΑΝ εκτέλεση, δε θα τις προλάβεις τις νότες, θα είναι σαν τον βάι με το ραλφ μάτσιο, θα πετάξεις την κιθάρα και θα χάσεις τη μονομαχια. ?

 Ρε τι ζημιά μας έκανε η εποχή του κολάν, μας κατέστρεψε ?

 
Εκτός από τα χρήσιμα που αναφέρουν οι συνάδελφοι από πάνω, εγώ προσθέτω κάτι το οποίο μπορεί να μοιάζει επουσιώδες αλλά δεν είναι: 

Σου κάνει κακό στη μελέτη όταν παίζεις με τόσο μεγάλη ποσότητα παραμόρφωσης. Οι λόγοι είναι πολλοί αλλά θα πω τους δύο σημαντικότερους κατ' εμέ:

1. Καλύπτονται οι μικροτσαπατσουλιές και τα μικρολάθη (γιατί τα μεγάλα δεν κρύβονται με τίποτα)

2. Έχεις να διαχειριστείς, εκτός από την τεχνική σου καθεαυτή, το θόρυβο που προκαλείται από το αναπόφευκτο χτύπημα των παράπλευρων χορδών αλλά και το feedback/θόρυβο που προκαλούν οι ανοιχτές χορδές, είτε τις ακουμπάς είτε όχι.

Υπόψιν ότι αν ακούσεις προσεκτικά τον ήχο πολλών βιρτουόζων ροκ/μέταλ κλπ. θα διαπιστώσεις ότι παίζουν με πολύ λιγότερη παραμόρφωση απ' ό,τι αρχικά δίνεται η εντύπωση. Ο τρόπος που επιτυγχάνουν αυτό τον ήχο του φαινομενικά άπειρου sustain και απόλυτα συνεχούς ήχου είναι κυρίως θέμα τεχνικής και πάλι.

 
Να προσθεσω άλλον εναν σημαντικό λόγο που δεν πρεπει να μελετάμε με υψηλό gain, ή γενικότερα με ήχο που έχει πολύ κομπρεσιον (θα μπορούσε να είναι και "καθαρός" ήχος, με πολύ κομπρεσάρισμα). Αποκτά ο παίχτης έλεγχο στο δεξί χέρι, διότι η παραμικρή παρέκλιση, πχ χτυπάμε δυνατά μια χορδή, μεταφράζεται σε κακό ήχο. Με ακομπρεσάριστο ήχο, υπάρχει η αναγκαιότητα του ελεγχου στο δεξί.

Με τον κομπρεσαρισμένο ήχο που συναντάμε και στα πιο πολλά plugins, δυστυχώς είναι δύσκολο να αντιληφθούμε το πόσο σημαντικό είναι ο έλεγχος της δύναμης, καθως δεν "ακουνε" στην πένα. 

 
  • Συμφωνώ
Reactions: σκούφοΣ
Εκτός από τα χρήσιμα που αναφέρουν οι συνάδελφοι από πάνω, εγώ προσθέτω κάτι το οποίο μπορεί να μοιάζει επουσιώδες αλλά δεν είναι: 

Σου κάνει κακό στη μελέτη όταν παίζεις με τόσο μεγάλη ποσότητα παραμόρφωσης
?Ηθελα να το πω πριν αλλα ειπα να μην ανοιξω κ το συγκεκριμενο θεμα.

Παρα πολλοι λενε μελετα με τον ηχο που θα παιξεις. Δεν ειναι λαθος αλλα οχι οταν χτιζουμε τα βασικα της τεχνικης. Μελετα με τον τροπο που θα παιξεις λοιπον, αλλά οταν εισαι ετοιμος. Η μεταμορφωση? (παραμορφωση) πχ στο alternate picking θα κομπρεσαρει τις νοτες, θα τις κανει να ακουστουν πιο ευκολα κ "σωστα" σε δυναμικες ενω στην πραγματικοτητα η μια νοτα θα ειναι τεράστια κ η αλλη στα ορια να ακουστει τζουφια. Αυτο αν ισχυει σε μια χορδη φαντασου τι γινεται στις αλλαγες χορδων. Δε σ'αφηνει να φτιαξεις τη ροη των νοτων ηχητικα με συνεπεια να μην μπορεις να εστιασεις στο να τις βελτιωσεις κ ρυθμικα, με συνεπεια κακη τεχνικη κ 0 δυναμικες.

Αν μελετας κ με καθαρο  καταλαβαινες πως οι νοτες δεν βγαινουν, πρωτα απ'ολα σαν ποιοτητα ηχου. Τωρα απο το κομπρεσαρισμα τις "ακους" κ το σφιξιμο ερχεται ως αντιδραση σωματικη για να τις χωρεσεις κ χρονικα. Με το καθαρο οσο κ να σφιγγομαστε αυτη η διαφορα στην ενταση 2 νοτων ειναι αμυνα που μας λεει απο μονη της να σταματησουμε γιατι δεν ακουγεται "σωστα"

Φυσικα οταν τα φτιαξουμε αυτα πρεπει να μελεταμε κ με βρωμικο (αν θελουμε να παιζουμε κ με βρωμικο) καθως αυτο το κομπρεσαρισμα δεν κανει διακρισεις κ ανεβαζει την ενταση κ στον παραμικρο θορυβο, μεχρι να γινει απο... θορυβουλης θορυβαρα. Οποτε  δουλευουμε περισσοτερο στο πως μιουταρουμε (τοσο με το αριστερο οσο με το δεξι) τις χορδες που ΔΕΝ παιζουμε

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σου κάνει κακό στη μελέτη όταν παίζεις με τόσο μεγάλη ποσότητα παραμόρφωσης.


Δεν ξέρω πώς εννοείς το "μεγάλη ποσότητα παραμόρφωσης" αλλά διαφωνώ με αυτή την συλλογιστική

Να προσθεσω άλλον εναν σημαντικό λόγο που δεν πρεπει να μελετάμε με υψηλό gain ..


Παρα πολλοι λενε μελετα με τον ηχο που θα παιξεις. Δεν ειναι λαθος αλλα οχι οταν χτιζουμε τα βασικα της τεχνικης.


Εγώ παιδιά διαφωνώ με αυτό.

Ακόμα και σε ότι αφορά τα βασικά της τεχνικής.

Και εξηγούμαι.

Εντελώς διαφορετική είναι η τεχνική όταν παίζουμε με καθαρό ήχο από όταν παίζουμε με παραμόρφωση.

Για μένα είναι άλλο όργανο στην κυριολεξία.

Αλλιώς βάζουμε τα δάχτυλα, αλλιώς παίζει το δεξί, αλλιώς πατάει το αριστερό.

Χρειάζεται ταυτόχρονα μελέτη με καθαρό ήχο και μελέτη με παραμόρφωση.

Η παραμόρφωση δεν καλύπτει λάθη/άτσαλο παίξιμο, τα μεγενθύνει, και πρέπει να βρούμε έναν τρόπο παιξίματος που να μην υπάρχουν.

Για πολλά χρόνια έπαιζα/μελετούσα με καθαρό ήχο, αλλά δεν μπορούσα να παίξω με παραμόρφωση.

Έπρεπε να ξαναμάθω απ' την αρχή κάποια πράγματα, και δεν είναι καθόλου εύκολο να προσαρμοστείς.

Η γνώμη μου είναι ότι πρέπει να το αντιμετωπίζουμε σαν να είναι άλλο όργανο.

Γιατί κατά κάποιον τρόπο είναι άλλο όργανο παικτικά.

 
Συμφωνώ. Είναι διαφορετικός τρόπος παιξίματος. Πρέπει να προσέχεις συγκεκριμένα πράγματα με distortion (μιουτάρισμα χορδών κλπ), όπως πρέπει να προσέξεις διαφορετικά πράγματα στον καθαρό ήχο. Όποιος μπορεί να παίξει με τον έναν τρόπο, δεν σημαίνει ότι μπορεί να παίξει και με τον άλλον, κυρίως δημιουργικά.

Τεχνικά, (picking technics, αριστερό χέρι κλπ) δεν βλέπω μεγάλες διαφορές. Όποιος μπορεί να παίξει με την πενα σε καθαρό ήχο, θα μπορεί να παίξει και σε βρώμικο.

Φαντάζεσαι όμως το παίξιμο που έκανε ο OP να το έκανε σε έναν καθαρό λαμπάτο με ένταση στο 2? Δεν θα άντεχε να ακούει το εαυτό του, και η αιτία θα ήταν το ανεξέλεκτο, βαρύ δεξί χέρι. Το να παίξει τα ίδια με ένα ελαφρύ overdrive, που ακούει στην πενα, θα ήταν ιδανικό, ώστε  να καταλάβει μόνος του προς τα που θα πρέπει να κινηθεί.

Είναι απαραίτητο να υπάρχει μια σωστή ροή στο παίξιμο, μια σταθερή δυναμική, στην οποία το compression δεν είναι φίλος μας. Τα υπόλοιπα θα έρθουν.

 
Εν μέρει συμφωνώ.Ειδικα πως πρέπει να μελετάμε κ με τα δύο. Κ όταν περιγράφω το γιατί, κάποια από αυτά τα λέω.

Που διαφωνώ τώρα. Στο ότι εσύ όταν το έκανες αυτό δεν ήσουν αρχάριος. Οπότε συμφωνούμε πως πρέπει από αρχικά στάδια να μελετάμε κ με τα δύο. Διαφωνώ στο τι πράγματα μελετάμε κ με τα δύο. Η μέχρι ποιου σημείου.

Να το πω αλλιώς. Όταν απέχω  καιρό από το όργανο κ η (οποία) τεχνική μου μ'εγκαταλειπει φυσικά κ θα βάλω στο παίξιμο μου σε μεγάλο ποσοστό πχ το alternate picking στο καθαρό. Αν τώρα θέλω να ανεβάσω (κ δε μιλάω μόνο για ταχύτητα) το βρώμικο, μόλις το καθαρό αρχίζει πάλι να έχει τα χαρακτηριστικά που θέλω, βάζω κ το βρώμικο μέσα. Μόλις δουλεύει όπως θέλω κ αυτό κ πλέον εστιάζω στα bpm ε δε δουλεύω το καθαρό ή τουλάχιστον το κάνω στο ζέσταμα. 

Τη μεγαλύτερη βελτίωση σε τεχνικά θέματα τη βλέπω όταν έχω χρόνο να στήσω ένα πρόγραμμα στο οποίο πιάνω ένα συνδυασμό από fragments -ασκησεις- technique etudes κ τα μελετάω με μετρονόμο σε μικρότερες ταχύτητες από την "τελική" μου κ κάθε φορά εστιάζω σε ΕΝΑ μόνο χαρακτηριστικο που θέλω να δουλέψω. (Ρυθμική ακρίβεια, οικονομία στο αριστερό, οικονομία στο δεξί, καθαρότητα, συγχρονισμός, δυναμικές). Φυσικά σε κάποια μόνο με καθαρό, αλλά με βρώμικο αλλά κ με τα δύο. 

Όλο αυτό ακούγεται πολύ κλινικό κ είναι . Κ εγώ το κάνω μια φορά το χρόνο για... καλιμπραρισμα. Όμως θέλω πάντα να έχω αίσθηση του που είμαι τεχνικά τόσο σε καθαρό όσο κ σε βρώμικο παιξιμο κ κυρίως τι μεταφράζεται από την τεχνική μου κ στα δύο κ πως.

 
Όσον αφορά το sweep picking και πώς να το εξασκήσεις:

Ξεκινάς με το να κάνεις sweep, αργά, όλες τις χορδές, μόνο πένα, κάνοντας mute με το δεξί χέρι σαν να παίζεις ghosts. Χρονικά πρέπει να είσαι επακριβώς σε κάθε χορδή, χωρίς να σκοντάφτεις. Σιγά σιγά αυξάνεις ρυθμό.

Για να βάλεις νότες, ξεκινάς συνήθως με 2 χορδές και παίζεις ένα arpeggio 1 3 5 3 1, με το 5 να είναι hammer, και όλα τα υπόλοιπα sweeping. Για παράδειγμα 12 (στη 2η χορδή), 10 - 14 - 10. Πρέπει να το κάνεις πολύ αργά για να βγαίνει καθαρό το sweep χωρίς να σκοντάφτει. Αυτό το κάνεις για να φύγει το muscle memory πιθανού alternate/economy picking.

Μετά το κάνεις 3 χορδές, και εκεί ξεκινάει το πραγματικό sweeping. Mετά πας 4 χορδές κτλ.

Εγώ που το προσπαθούσα σχεδόν κάθε μέρα για 1 μήνα, δεν το πολυκατάφερα.

 
Τα διάβασα όλα και ευχαριστώ πολύ για τις συμβουλές σας. Δάσκαλο θα προσπαθήσω να βρω, αλλά είμαι σε ένα κατσικοχώρι και είμαι αρκετά αποκομμένος. Δεν ξέρω αν αξίζει από το internet.

Για τεχνική (κίνηση καρπού, χεριού, κατεύθυνση πένας, τρόπος τοποθέτησης του αντίχειρα και τον υπόλοιπων δαχτύλων κτλ) τα έχω υπόψην μου αλλά όντως δεν έχω κάτσει κάποια από αυτά να τα δουλέψω ξεχωριστά.

Επίσης δεν κάνω ασκήσεις, μαθαίνω πχ μια τεχνική και την εφαρμόζω πάνω σε ένα τραγούδι.

Για τραυματισμό δεν κατάλαβα, τι μπορώ να πάθω δηλαδή; Καμιά φορά βγάζω κάλους στα δάχτυλα αλλά νομίζω είναι φυσιολογικό για τους κιθαρίστες. Επίσης αφήνω μια μέρα να περάσει για να ξεκουραστούν τα δάχτυλα και το μυαλό μου, γιατί βλέπω ότι στα γρήγορα σόλος που έχουν και πολές νότες μέσα που δεν επαναλαμβάνονται, χρειάζεται αρκετό brain power.

Κάτι ακόμα. Όταν παίζω τέτοια σόλος, κουράζεται η "πάπια" (ο μυς) σε λιγότερο από 5 λεπτά και παραλύουν τα δαχτυλά μου που πατάνε στα τάστα, με αποτέλεσμα να χάνω τον έλεγχο και να χάνω νότες. Αυτό με κρατάει αρκετά πίσω αυτήν την στιγμή. Μήπως πιέζω πάρα πολύ τις χορδές από ότι πρέπει κανονικά; Μήπως φταίει και η κιθάρα μου (150-200 ευρώ κιθάρα), γιατί αν δεν τις πατάω δυνατά δεν ακούγονται καλά, σαν να τις μισό πατάς δηλαδή.

Παίζω κιθάρα 10+ χρόνια, έχω πάει και ωδείο έναν χρόνο κιθάρα, αλλά μάθαινα και έπαιζα κυρίως rythm και κάνα μεσαίας ταχύτητας melodic lead guitar (εισαγωγή sweet child o mine για παράδειγμα) απλά πράγματα. Τώρα ξεκίνησα να μαθαίνω τεχνικές όπως sweep picking, alternate picking (το γρήγορο) για να μπορώ να παίζω solos.

Τα είχα παρατήσει, δεν έχω προσπαθήσει να γίνω καλύτερος τα τελευταία 7 χρόνια. Δηλαδή είμαι στο ίδιο επίπεδο που ήμουν πριν 7-8 χρόνια, συν την πρόοδο που έκανα τώρα τελυταία στο sweep picking, το οποίο σας το ξανα λέω ξεκίνησα από το μηδέν πριν κάνα μήνα, δεν είχα ξανά προσπαθήσει πότε να το μάθω.

Όσον αφορά το sweep picking και πώς να το εξασκήσεις:

Ξεκινάς με το να κάνεις sweep, αργά, όλες τις χορδές, μόνο πένα, κάνοντας mute με το δεξί χέρι σαν να παίζεις ghosts. Χρονικά πρέπει να είσαι επακριβώς σε κάθε χορδή, χωρίς να σκοντάφτεις. Σιγά σιγά αυξάνεις ρυθμό.

Για να βάλεις νότες, ξεκινάς συνήθως με 2 χορδές και παίζεις ένα arpeggio 1 3 5 3 1, με το 5 να είναι hammer, και όλα τα υπόλοιπα sweeping. Για παράδειγμα 12 (στη 2η χορδή), 10 - 14 - 10. Πρέπει να το κάνεις πολύ αργά για να βγαίνει καθαρό το sweep χωρίς να σκοντάφτει. Αυτό το κάνεις για να φύγει το muscle memory πιθανού alternate/economy picking.

Μετά το κάνεις 3 χορδές, και εκεί ξεκινάει το πραγματικό sweeping. Mετά πας 4 χορδές κτλ.

Εγώ που το προσπαθούσα σχεδόν κάθε μέρα για 1 μήνα, δεν το πολυκατάφερα.


Ακριβώς αυτό κάνω, απλώς δεν χρησιμοποιώ arpeggios αλλά αληθηνά τραγούδια. Θα σας κάνω τώρα και ένα βίντεο σε σχετικά αργό ρυθμό να σας δείξω πως το εξασκώ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Αναφέρθηκε πριν οτι δεν μπορεί να έχεις διαρκεια σε αυτά που παίζει στο βιντεο, διότι σφίγγεσαι πολύ. Και 5 λεπτά που αντέχεις, είναι πολλά. Το αριστερό, όπως και το δεξί, πρέπει να είναι χαλαρά. Να πιέζουν τη χορδή, χωρίς υπερβολές. Θα έλεγα μια μέτρια προς χαλαρή πίεση. Παρατήρησε κανα βίντεο του Σπυρου Δέλτα. Το αριστερό χαϊδεύει τις χορδές, ακόμα και σε απαιτητικά παιξίματα. Χρειάζεται δουλειά για να γίνει αυτό.

Η κιθάρα, και συγκεκριμένα το μανίκι και η ταστιέρα, επηρρεάζει όλο αυτό, αλλά όχι στον βαθμό που νομίζεις. Θα έλεγα ένα 5%. Καλό είναι να έχουμε σχήμα μανικιού που να ταιριάζει στο χέρι μας, και τάστα που να βολεύουν τα δακτυλά μας. Θα έβαζα άλλο ένα 15% στο σετάρισμα της κιθάρας. Ιδανικό relief και action μπορουν να κάνουν μια κιθάρα των 100 ευρω να έχει τέλεια αίσθηση και να σε διευκολύνει στο μαλακό πάτημα των χορδών. Και οι πιο λεπτές χορδές, επίσης βοηθούν. Την πιο πολλη δυο δουλειά την έχει το χέρι...

 
Κάτι ακόμα. Όταν παίζω τέτοια σόλος, κουράζεται η "πάπια" (ο μυς) σε λιγότερο από 5 λεπτά και παραλύουν τα δαχτυλά μου που πατάνε στα τάστα, με αποτέλεσμα να χάνω τον έλεγχο και να χάνω νότες.
Πρόβλημα. Δεν ξέρω αν μελετάς στην καρέκλα του βίντεο, αλλά βλέπω γενικά ότι ο βραχίονάς σου είναι σε κάθετη θέση, για να χωράει κάπως στην εσοχή της καρέκλας. Θέλει όλο το χέρι να είναι χαλαρό από την ωμοπλάτη μέχρι κάτω. Το μπράτσο είναι χαλαρό, και απλά κατευθύνει το σύστημα κάτω από τον αγκώνα, ο καρπός επίσης χαλαρός. Ο αντίχειρας όσο καλύτερες θέσεις παίρνει, τόσο διευκολύνει τα δάχτυλα. Αλλά χέστα αυτά, έτσι παίζω εγώ, που ούτε μαθήματα μου έχουν κάνει, ούτε παίζω κιθάρα. Μη σε πάρω στο λαιμό μου με λάθος συμβουλές.

Μόνο συγκράτησε το εξής. ΔΕΝ είναι φυσιολογικό σε καμία περίπτωση να ΠΑΡΑΛΥΕΙΣ παίζοντας όργανο. Πρέπει να μπορείς να παίζεις όργανο 8 ώρες σερί. Με ασάφεια, με κακό ήχο, λόγω κούρασης; Σύμφωνοι. Αλλά πρέπει να μπορείς να παίζεις. Μη βασανίζεσαι. Όταν πονας και παραλύεις, κάτι κάνεις λάθος. Δεν είναι θέμα επανάληψης μέχρι να "φτιάξει", είναι θέμα προσεκτικής μελέτης της θέσης σου και του στησίματός σου στο όργανο, ώστε να μπορείς να παίζεις χωρίς κόπο, πόνο, και κούραση. 

 
Κάτι ακόμα. Όταν παίζω τέτοια σόλος, κουράζεται η "πάπια" (ο μυς) σε λιγότερο από 5 λεπτά και παραλύουν τα δαχτυλά μου που πατάνε στα τάστα, με αποτέλεσμα να χάνω τον έλεγχο και να χάνω νότες. Αυτό με κρατάει αρκετά πίσω αυτήν την στιγμή. Μήπως πιέζω πάρα πολύ τις χορδές από ότι πρέπει κανονικά; Μήπως φταίει και η κιθάρα μου (150-200 ευρώ κιθάρα), γιατί αν δεν τις πατάω δυνατά δεν ακούγονται καλά, σαν να τις μισό πατάς δηλαδή.
Φαντασου πως εγω ολα αυτα τα ελεγα για το δεξι (γιατι εκει κυριως σφιγγομαστε ως αντιδραση οταν ανεβαζουμε τεμπο)

Για το αριστερο κανε κατι που πολυ ευκολα μπορεις να καταλαβεις ποσο παραπανω πιεση βαζεις ενω δε χρειαζεται, παρε ας πουμε 4 χρωματικες νοτες οποιες να ναι. πχ 5-6-7-8 σε οποια χορδη θες.

Παιξ'τες πολυ αργα κ σταθερα μονο με downstroke στο δεξι (γιατι σκοπος ειναι να βγουν συμπερασματα για το αριστερο, οποτε βαζουμε οσο πιο ευκολη δουλεια γινεται στο δεξι για να βγει απο την εξισωση). 

Στην αρχη πατα τες οσο λιγοτερο γινεται με το αριστερο, να μην ακουγεται η νοτα, να ειναι μπουκωμενη αλλα με το αριστερο. Ακουμπας το δαχτυλο οσο λιγοτερο γινεται. Οπως κανεις σε πιεση πχ αν θες να βγαλεις αρμονικη. Παιξ'το σταθερα ετσι με τις νοτες να μην ακουγονται. Λουπαρε το κ σιγα-σιγα κ σταδιακα αυξησε την πειση στο αριστερο  . Οταν περασεις το οριο στην ταση που βαζεις, κ αρχισουν να ακουγονται, βρηκες την πιεση που πρεπει να ασκεις με το αριστερο οταν παιζεις μεμονομενες νοτες (κ οχι ακκορντα). Ο,τιδηποτε παραπανω ειναι περιτο σε πιεση. Αν το κανεις σταδιακα ομαλα κ σωστα διαπιστωνεις ποσο παραπανω πιεζουμε απ'οσο χρειαζεται. Θελει επαναληψη μπολικη στην αρχη μεχρι διορθωσουμε την κακια συνηθεια.

Το πιο σημαντικο ειναι πως τη στιγμη που το σφιξιμο παυει να ειναι σφιξιμο κ γινεται ενοχληση ή πονος εστω κ μικρου βαθμου, σταματαμε αμεσως. (κ στο αριστερο κ στο δεξι)

Για το δεξι ξεκινα με πιο βασικα πραγματα απο το σουηπ. Κανε κ καποιες ασκησεις στο καθαρο κ εστιασε στο να ερθουν οι εντασεις απο τις νοτες στο ιδιο επιπεδο. Παιξε πρωτα επαναλαμβανομενες νοτες σε μια χορδη κ κοιτα το downstroke να εχει το volume του upstroke 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
 Οι περισσοτερες τεχνικες, τουλαχιστον οι βασικες και οχι περιεργες του στυλ ξερω γω pick sliding ?, αφορουν παιξιμο τοσο με καθαρο ηχο οσο και με γκαζι. Οποτε εξασκουμαστε και με τα δυο σεναρια. Απλα στο μεν καθαρο τα ειπατε, προσεγουμε δυναμικες, ας πουμε τα λεγκατο με το σιδερωμα του γκαζιου γινονται ωραια, στα καθαρα φαινεται η δουλεια η σωστη. Αντιστοιχα, ακομα και το "Δεν περνας κυρα Μαρια δεν περνας- δεν περνας," με γκαζι ευκολα γινεται βρωμια και δυσωδια, θελει προσοχη και αναλογη τεχνικη.

 Εγω βρωμια και δυσωδια ημουν ετσι και αλλιως και δεν με ενοιαζε ? αλλα στα γρηγορα χωσιματα επεφτε χερι να μη βαζω τερμα γκαζι μονο και παμε, γιατι αν εκλεινες το πεταλακι την ωρα που εχωνες, και ακουγες ποσο μαλακισμενο ηχο εβγαζες στην πραγματικοτητα, ετρωγες την ταπεινοπιτα σου και το επαιρνες απο την αρχη.

 
Να και ένα βίντεο που ξεκινάω αργά και μεγαλώνω την ταχύτητα σιγά σιγά. Όπως θα δείτε χρειάζομαι δουλειά ακόμα στο "αργά και σωστά". Επίσης φαίνεται και ο καρπός μου γιατί στο προηγούμενο βίντεο δεν τον βλέπατε.

Επίσης προσπάθησα να είμαι όσο ποιο χαλαρός γίνεται, πιστεύω κατάφερα να χαλαρώσω λίγο.




 
Γιατί παίζεις τόσο ψηλά με το δεξί? Η πένα είναι πάνω απο τον neck μαγνήτη. Δεν έχεις τον καλύτερο έλεγχο στην περιοχή αυτή.

 
Το να μελετάς κομμάτια δεν είναι καθόλου κακό, απλά - ειδικά σε αυτές τις τεχνικές, αυτά που ακούς θα είναι αρκετά απαιτητικά. Προκειμένου να πιάσεις το απαιτητικό λοιπόν, πρέπει να ξεκινήσεις από το πολύ απλό, και να ανεβαίνεις σκαλοπάτι σκαλοπάτι.

Αυτό που ακούμε στο τελευταίο βίντεο, νομίζω δείχνει ξεκάθαρα ότι πρέπει να δουλέψεις αρκετά πραγματάκια. Και τον έλεγχο στο δεξί, και το αρίστερό, και το sweeping πάνω - κάτω, και το alternate picking - όλα. Επίσης να σημειώσω ότι το sweeping δεν είναι μόνο το να κατεβάζεις ένα arpeggio, αλλά να το ανεβάζεις κιολάς, και αυτό είναι το δύσκολο, το να είσαι δηλαδή consistent που λέμε, σε όλες τις νότες ανεξάρτητα του τι και πώς το παίζεις.

Να πω και για τον ήχο, είναι πολύ κοφτερός ρε συ, σαν να μην υπάρχει καμπίνα. Χρειάζεται λίγο ζεστασιά, κάτι, γιατί τώρα ως έχει πετσοκόβει αυτιά...

 
  • Like
Reactions: nbampaliaris
Το να μελετάς κομμάτια δεν είναι καθόλου κακό, απλά - ειδικά σε αυτές τις τεχνικές, αυτά που ακούς θα είναι αρκετά απαιτητικά. Προκειμένου να πιάσεις το απαιτητικό λοιπόν, πρέπει να ξεκινήσεις από το πολύ απλό, και να ανεβαίνεις σκαλοπάτι σκαλοπάτι.

Αυτό που ακούμε στο τελευταίο βίντεο, νομίζω δείχνει ξεκάθαρα ότι πρέπει να δουλέψεις αρκετά πραγματάκια. Και τον έλεγχο στο δεξί, και το αρίστερό, και το sweeping πάνω - κάτω, και το alternate picking - όλα. Επίσης να σημειώσω ότι το sweeping δεν είναι μόνο το να κατεβάζεις ένα arpeggio, αλλά να το ανεβάζεις κιολάς, και αυτό είναι το δύσκολο, το να είσαι δηλαδή consistent που λέμε, σε όλες τις νότες ανεξάρτητα του τι και πώς το παίζεις.

Να πω και για τον ήχο, είναι πολύ κοφτερός ρε συ, σαν να μην υπάρχει καμπίνα. Χρειάζεται λίγο ζεστασιά, κάτι, γιατί τώρα ως έχει πετσοκόβει αυτιά...


Τουλαχιστόν μέχρι να δω για δάσκαλο, μπορείτε να μου δώσετε τίποτα πηγές στο internet πχ βιντεάκια που να στα μαθαίνουν και να σου δείχνουν και ασκήσεις;

Επίσης για τον ήχο, και εμένα μου σπάει τα αυτιά. Το πρόβλημα που είναι στο παιξιμό μου ή στον εξοπλισμό μου; Η ίσως στο κινητό που έκανε την ηχογράφηση;

 
Μια μικρη ασχετη ερωτηση. Πως γραφεις. Αν γραφεις στο πισι που ειναι πολυ πιθανο γιατι οπως ανεφερε ο Αλεξ πιο πανω ακουγεται σαν να λειπει η καμπινα, βγαλε κ την παραμορφωση κ πες μας ποσες απο τις νοτες που επαιξες ακουγοντα κανονικα. Αν γραψεις απο το out του ενισχυτη (πολυ πιθανο κι αυτο) δοκιμασε να παιξεις ακριβως το ιδιο στο καθαρο κ πες μας. Πρεπει ν'αφησεις προς το παρον παραμορφωσεις (κ οποιαδηποτε τεχνικη αρθρωσης-εκφρασης πχ. slide , βιμπρατα κλπ) κ εστιασε για μια βδομαδα να παιζεις μελωδιες κ ασκησεις απλες alternate picking, με μονο στοχο να βελτιωσεις την ενταση τους, τον ηχο τους κ το ποσο κρατανε (μην κοβεις τη νοτα αν δε χρειαζεται πριν την επομενη). Χαμηλες ταχυτητες ωστε να δωσεις χωρο στο αυτι να ακουει τις κακες συνηθειες. Μετα προσπαθησε να φερεις τα συμπερασματα σου κ να τα εφαρμοσεις κ στο βρωμικο.

Τουλαχιστον το σφιξιμο φευγει σε καποιο βαθμο σε αυτο που ανεβασες. Θα ηταν ακομα μεγαλυτερο προβλημα να ησουν το ιδιο σφιγμενος κ στα πιο αργα σου

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Παρόμοια θέματα

Trending...

Νέα θέματα