Ρύθμιση EQ:"Πως να επιβιώσετε στον κόσμο των συχνοτήτων"

Miltos23

Ενεργό μέλος
Μηνύματα
1,488
Πόντοι
103
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
“Η αρχή του κακού”

Εδώ και επτά χρόνια χρησιμοποιώ τo  Podxt Live της Line 6 και μου φαινοταν χαώδης η ρύθμιση του εικονικού πεταλιού EQ που είχε μέσα μιας και μπορούσες μέσα από 4 bands να πειράξεις συχνότητες απτα 50Hz έως τα 10000Hz. Ποτέ μου δεν είχα αφιερώσει χρόνο στο να μάθω ποιες νότες αντιστοιχουν σε συγκεκριμενες συχνότητες εκτος φυσικα απτην Λα στα 440Hz.

Αυτή η πολυπλοκότητα την οποια αντιμετωπίζω και στο Cubase οταν δεν ξερω τι μου φταιει στον ηχο προσπαθω να αντιμετωπίσω με αυτο το κειμενο.

“Γιατι να με ενδιαφερουν ολα αυτά?”

Ουσιαστικά προσπαθούμε να μάθουμε να εντοπιζουμε  και να λυνουμε γρηγορα και αποτελεσματικα τα προβληματα στα EQ της κιθάρας. Το πρόβλημα περιγράφεται καλύτερα με τις εξης ερωτησεις:

“Με ενοχλεί ο ήχος της ταδε χορδής, ποιες συχνοτητες αντιστοιχουν σε αυτη:”(Όταν μιλάμε για μια χορδή μεμονομένα συνήθως ειναι οι δύο ακραιες ΜΙ) Τετοια προβλήματα συναντάμε όταν έχουμε εναν πολυ ωραίο ήχο στα ρυθμικα μας και οταν παίζουμε στην Μι καντίνι απτο 12ο ταστο και μετα ο ήχος “ξυρίζει”.

“Οπου και να παίξω μου παίρνει ώρα να φτιάξω εναν καλό ήχο γιατι αλλάζουν τα μηχανήματα και τα EQ τους διαφέρουν με αποτέλεσμα να καθυστερώ πολύ να βρω τι μου φταεί και πως θα το λύσω”

“Για να δω που το πας...”

Από αυτό το λινκ http://www.phy.mtu.edu/~suits/notefreqs.html θα μαθουμε ποιες νοτες αντιστοιχουν σε ποιες συχνοτητες. Στην συνέχεια θα χωρίσουμε τις χορδες σε 7 κατηγορίες συχνοτικες και θα παρουμε τον Μ.Ο. Των συχνοτητων των νοτών της καθε χορδης. Η ΜΙ καντινι θα αντιμετωπιστει σαν χωριστή χορδή απτο 10ο ταστο και μετα.

Ο δευτερος τροπος ειναι να χωρισουμε τις χορδες σε 4 γκρουπ των δυο χορδων και ετσι θα παρουμε Μ.Ο. Για καθε γκρουπ ξεχωριστα.

Ειδικοτερα (Ονομασα τα γκρουπ ετσι για μεγαλυτερη πρακτικοτητα.):

Lows: ΜΙ και ΛΑ

Low Mids: ΛΑ και ΡΕ

High Mids: ΣΟΛ και ΣΙ

Highs: ΣΙ και ΜΙ

Ξεχωριστο γκρουπ αποτελει παλι η ΜΙ καντινι απτο 10ο ταστο και μετα.

Ονομασα τα γκρουπ ετσι για μεγαλυτερη πρακτικοτητα.

“Καλα φαινονται ολα αυτα αλλά δεν εχει δρακο η ιστορια σου”

Φανταζομαι οτι πολλοι που θα διαβασατε και θα εχετε φτασει μεχρι εδω θα εχετε πολλες ενστασεις σχετικα με την μεθοδο. Μπορω να μαντεψω οτι μια βασική ειναι οτι οι χορδες απτο 5ο ταστο και μετα εχουν αλληλοκαλυπτομενες συχνοτητες, αρα δεν μπορεις να ρυθμισεις καθε χορδη ξεχωριστα.

Αυτο το κειμενο αποτελει σκεψεις που προσπαθησα να τις βαλω σε “συνθηκες εργαστηριου” γιαυτο εχουν γίνει και καποιες παραδοχες:

1. Θα ασχοληθουμε μονο με τις συχνοτητες των νοτων τις κιθαρας. Συμφωνα με το παραπανω πινακα ειναι απο την Ε4 στα 329,63 έως την D8 στα 4698.64 (22ο ταστο στην Μι καντινι). Αυτο θα το κανουμε για να εστιασουμε εντελως στις συχνοτητες τους οργανου, να μην μπλεξουμε με αλλες συχνοτητες πχ του μπασου και θα εχουμε πιο στοχευμενο αποτελεσμα αφου θα αυξησουμε την απολεσματικοτητα αφου θα εχουμε λιγοτερες συχνοτητες να πειραξουμε.

2. Θα θεωρησουμε οτι εχουμε εναν μαγνητη. Αυτο γινεται για πρακτικους λογους. Αν καποιος φτιαξει τα EQ για τον Bridge μαγνητη δεν ειναι δυσκολο να προσαρμοστει και για τον Neck. Φυσικα αυτο εξαρταται κατα ποσο αλλαξει θεσεις στον διακοπτη. Καποιοι θα μπορουσαν να πουν οτι θα ηταν καλυτερο να παρουμε την μεσαια θεση των μαγνητων αλλα ετσι θα χαναμε τα πριμα στα καντινια του bridge που πολλες φορες ειναι ενοχλητικα.

3. Υποθετουμε οτι εχουμε ενα πληρως παραμετροποιησιμο EQ οπως τα plug in στο cubase. Ή καποιο πεταλι με πολλα συχνοτικα bands. Προφανως αν εχετε τεσσερα bands ανηκετε στην κατηγορια των ομαδων χορδων.

4. Φτασαμε στο ποιο δυσκολο, ποιες συχνοτητες θα επιλεξουμε ανα χορδη. Οι περισσοτεροι κιθαριστες οσο σε ποιο λεπτη χορδη παιζουν τοσο πιο χαμηλα πανε στα ταστα. Δηλαδη δεν φανταζομαι να εχετε παιξει πολλοι απο σας την ΜΙ μπασα στο 24ο ταστο της! Ομως αφου οι χορδες εχουν επικαλυπτομενες συχνοτητες τοτε αν φτιαξουμε καποιες συχνοτητες πχστη ΡΕ τοτε οι ΙΔΙΕΣ συχνοτητες θα ακουγονται οκ και στην ΣΟΛ. Αναγνωριζω οτι θα εχουμε διαφορες λογω του υλικου της χορδης ομως θα τονισω οτι ακομα μια φορα κοιταμε το πρακτικο του θεματος και το κατα ποσο στεκει θα το συζητησουμε μετα. Με βαση ολα αυτά θα χρησιμοπιήσουμε το 10ο ταστο καθε χορδης σαν ανω οριο.

Με κουρασες με ολα αυτα, τι υποτιθεται οτι πρεπει να κανω?

Αφου λοιπον θεσαμε τα ορια στην “ερευνα” μας παμε να δουμε ποιες συχνοτητες θα πειραζουμε απο δω και στο εξης.

Αρχικα αν μιλαμε για μεμονομενες χορδες:

hJ9u7.jpg


Οποτε αν θελετε περισσοτερα μπασα πειραζετε τις συχνοτητες στα 450Hz, αν οι συγχορδιες στις πρωτες θεσεις ακουγονται ωραια αλλα το σολο ειναι πριμο τοτε κοβεις συχνοτητες στα 3000Hz και αν ακουγονται μουντες δινεις λιγο στα 1300Hz & 1800Hz κ.ο.κ.

Αν εχουμε να κανουμε με ομαδες χορδων τα πραγματα ειναι πιο απλα:

JDAPQ.jpg


Οποτε δεν σου βγαινει ο μεταλ ηχος που θελεις? Αν λασπωνει κοβεις στις 550 και δινεις λιγο στις 750..σου φαινεται πολυ μεσσαιος? Δινεις στις 550 και στις 1600, το σολο σου μετα παιρνει αυτια? Κοψε στις 3500.. ετσι λοιπον οταν εχεις 4 band ΕQ στην πεταλιερα σου μπορεις να εχεις εναν μπουσουλα που να κινηθεις!

Επιτελους τελος!

Ειναι ο παραπανω τροπος σωστος? Ενδεδειγμενος? Προφανως οχι. Υπαρχουν μπαντες που σιγουρα δεν ακολουθουν τα παραπανω και ολα ειναι υποκειμενικα.. Αν ολοι καναμε τα παραπανω τοτε η μουσικη θα ηταν πολυ βαρετη. Τοτε γιατι να παρει καποιος την παραπανω θεωρια στα σοβαρα? Θελω να πιστευω προσφερει βοηθεια σε καταστασεις που ο χρονος ειναι σημαντικος και βοηθαει να ξεμπλεχτει το κουβαρι σχετικα με τις συχνοτητες που τυχον εχει καθενας μας μεσα στο κεφαλι του..

Αντιλαμβανομαι οτι μπαζει απο παντου παρολο που ξεκιναει απο μια λογικη βαση. Θα ηθελα να προσκαλεσω οποιον θελει να βοηθησει με ιδεες να γινει πιο ολοκληρωμενη και να ισως να φτιαξουμε ενα αρθρο παρεα με samples και video. Θεωρω ομως το κυριοτερο να πειραματιστειτε με τα παραπανω συμπερασματα. Εμενα με βοηθησαν απιστευτα, εσας?

 
Χμμμμ... ελπίζω να σε διαβάσουν κάτι φίλοι κιθαρίστες, που παίρνουν 7χορδες και θέλουν και drop κούρδισμα  :o :o :o ;D

Και μετά το μπάσο θα πρέπει να κατέβει σε συχνότητες που ακούνε μόνο οι... νυχτερίδες  ;D

 
Φτου...ξεχασα την 7η χορδη... >:( για οποιον ενδιαφερεται ειναι η B3 και αντιστοιχη στα 246.94Hz! αρα ο Μ.Ο. σαν χορδη ειναι στα 350Hz περιπου και μαζι με την Ε4 στα 400Hz.

 
Άδικα μπαίνεις σε αυτή τη διαδικασία. Ο λόγος;

1ον)

http://en.wikipedia.org/wiki/Overtone

2ον)

http://www.recordingmag.com/resources/resourceDetail/261.html

Δηλαδή, όχι μόνο η κάθε νότα της κιθάρας αφορά πολλαπλές συχνότητες, αλλά και οι ρυθμίσεις κάθε μπάντας του eq αφορούν πάλι ένα εύρος συχνοτήτων.

Συμπέρασμα; Το eq το ρυθμίζουμε ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΙ και όχι με μαθηματικά. Το να ξέρουμε βέβαια ότι τα 100 hz είναι μπάσα και τα 10 khz πρίμα βοηθάει  ;D αλλά δεν υπάρχει μαθηματικός τύπος. Ειδικά αφού μιλάμε και για παρουσία μέσα σε ένα σύνολο μουσικών, εκεί είναι ακόμα πιο πολύπλοκο.

 
Παρεμπίπτοντος αν τσεκάρεις και στο wikipedia έχει ένα σχετικό θέμα, συχνοτικής ανάλυσης, με σταθερά το κλαβιέ του πιάνου και αναγωγές στα έγχορδα.

Πολύ χρήσιμο, για να καταλάβει κάποιος μέχρι που είναι «ωφέλιμες» οι συχνότητες που έχει στον ήχο του, μέχρι που φτάνει το όργανο που παίζει και από και πέρα «λασπώνει» τον ήχο του.

Edit: Με πρόλαβε ο Μάνος  :D

 
Ναι..αλλα!

Ο χρονος για soundcheck κινηται απτο 0 μεχρι τα 30λεπτα γενικα, το παραπανω κειμενο βοηθαει να επιλεξεις στοχευμενα καποιες συχνοτητες.

προφανως αν δωσεις στα 150 Hz ναι θα τονιστουν τα μπασα, αλλα αν θες πιο γρηγορο και αποτελεσματικο τροπο πρεπει να δωσεις στα 450Hz. Το αποτελεσμα δεν ειναι προφανως ιδιο, αλλα εξεταζουμε την πρακτικοτητα του θεματος.

Πιστευω οτι καποιοι νεοτεροι απο εμας θα βοηθηθουν απτο παραπανω.

Επισης αν κανεις ρυθμισεις σε ενα πεταλι με 6 bands ειναι ευκολο, εστω και με το 10αρι, αλλα οταν εχεις μια πεταλιερα με 4 bands που σε καθε ενα σε αφηνει να πειραξεις ολο το ευρος? ή στο cubase? (εκει βεβαια εχει ορια ανa band) εκει δεν γινεται χαος? Εκει λοιπον στοχευω στο να δωσω εναν οδηγο επιβιωσης στον λαβυρινθο των συχνοτητων.  :P εγω και η Αριαδνη!  :P :P :P

 
Κοίτα, ο σκοπός είναι στις πρόβες και στις προηγούμενες συναυλίες να έχεις βρει τον ήχο σου ήδη. Αν περιμένεις το soundcheck για να βρεις ήχο, άστα να πάνε. Άλλωστε είναι δουλειά του ηχολήπτη να πειράξει το eq της κονσόλας αν κάτι χρειάζεται να αλλάξει λόγο χώρου, εσύ πάνω στη σκηνή δύσκολα να το καταλάβεις, αν όμως δεν έχεις βρει τη γενική χροιά που θέλεις και που δουλεύει με το γκρουπ σου από πριν, χαιρέτα μου τον πλάτανο.  ;D

 
Νομίζω Μίλτο ότι ο πίνακας και και κατα συνέπεια και οι ρυθμίσεις σου έιναι λάθος ,

έχω την εντύπωση πως είναι μια ή και δυο οκτάβες κάτω συχνοτικά η κιθάρα.

Για τσεκαρε το.

 
Εγώ θα το πω λίγο διαφορετικά  :D

Τις προάλλες σε ένα στούντιο γνώρισα τον Παναγιώτη τον «Αμερικάνο».

Πολλοί εδώ μέσα τον γνωρίζετε καθώς θεωρείται ως «γκουρού» στους ενισχυτές, στις μόντες και στο «amp tuning».

Μιλήσαμε πάνω από μια ώρα για μηχανήματα και ήχο.

Ο άνθρωπος είπε την μεγάλη- αλλά και αυτονόητη- αλήθεια.

Οι περισσότεροι νομίζουν ότι για ακουστούν πρέπει να παίξουν τους ενισχυτές τους στο... 11. Ότι είναι θέμα volume... Λάθος. Είναι θέμα συχνοτήτων.

Και εκεί πήρα πάσα και του είπα, μεσαία  :D

Ναι, αλλά τα «καλά» μεσαία.

Δηλαδή, λέω εγώ τώρα... Όχι τα «κλούβια» μεσαία στον 1 κύκλο, αλλά τα πριμό μεσαία και τα μπασομεσαία. Βέβαια και αυτό είναι κατά προσέγγιση- ανάλογα με τι παίζεις, πως παίζεις, τον χώρο κλπ.

Bottom line... δεν θέλει κόπο ( να ματώνεις τα αυτιά σου και των γύρω σου)  ;D

Θέλει τρόπο ( σωστές συχνότητες) με έμφαση στην συχνότητα που θα σε κάνει να ακούγεσαι παντού και πάντα- ακόμα και αν γύρω σου γίνεται... το σπατακρόμφ  ;D Και φυσικά χωρίς να χαλάς τον κόσμο και να γκαζώνεις τον ενισχυτή σου άνευ λόγου και αιτίας...

Τα σωστά μεσαία.        

 
Loki είπε:
Νομίζω Μίλτο ότι ο πίνακας και και κατα συνέπεια και οι ρυθμίσεις σου έιναι λάθος ,

έχω την εντύπωση πως είναι μια ή και δυο οκτάβες κάτω συχνοτικά η κιθάρα.

Για τσεκαρε το.

Χαχα, σωστά  ;D ;D ;D Δυο οκτάβες λάθος είναι  ;D

Όπως βλέπεις πλέον ξεκάθαρα φίλε μου, και όπως σου είπα και πιο πριν, το eq είναι θέμα αυτιού. Εσύ νόμιζες ότι πήγαινες μαθηματικά, στην πραγματικότητα όμως απλά σου άρεσε το αποτέλεσμα ΣΤΟ ΑΥΤΙ ΣΟΥ   ;) ;D

 
Πραγματι, η Λα 440 ειναι στο πεμπτο ταστο στην Μι αρα ειμαι δυο οκταβες λαθος..

Συγχωρεστε με ηταν λαθος βιασυνης, θα διορθωσω τον πινακα απο Δευτερα γιατι ειμαι στους γραμματεις και φαρισαιους των εκλογων! :P

Αν πιασουμε το θεμα του σαουντσεκ παει..απλα να αναφερω οτι αν στειλει καποιος ενα πολυ αλλοιωμενο σημα στην κονσολα και ο ηχοληπτης το ξαναπειραξει (δηλαδη το αλλοιωσει δευτερη φορα) ειναι πολυ δυσκολο να βγει καλος ηχος. Σε αυτο φανταζομαι συμφωνουμε ολοι στο να στελνεις ενα σημα οσο το δυνατον λιγοτερο αλλοιωμενο ειναι το καλυτερο.

Η πρακτικοτητα εγκειτα οταν πας και παιζεις με αγνωστα μηχανηματα ειτε σε λαηβ ειτε σε προβαδικο που σε πιεζει ο χρονος.

Σχετικα με τους δικους ηχους ειχα πολλα προβληματα απτην μεταφορα απτον σπιτικο ενισχυτη στου προβαδικου και σε λαηβ (το εχω αναφερει σε παλιοτερα τοπικ). Στην πεταλιερα δεν ειχα μονο το EQ προφανως, εικονικα ειναι ενισχυτες, μικροφωνα, πεταλια κλπ κλπ οποτε σε ηδη φορτωμενα patch προσπαθουσα να σωσω οτι μπορουσα. Οποτε δεν εφτιαξα τον ηχο μονο μαθηματικα αλλα και αισθητικα (εκει θελω να καταληξω).

Αλλα διαφωνω με την μη μαθηματικη αντιμετωπιση, αφου οι συχνοτητες εχουν μαθηματικη φυση, τι ποιο ευκολο να τα προσεγγισει κανεις παρα με τα μαθηματικα?

 
Ναι φίλε μου, οι συχνότητες είναι μαθηματικά, αλλά μαθηματικά πολύ πιο περίπλοκα από το να κάνεις μια λίστα με τις fundamental συχνότητες.

Οι συχνότητες των χορδών αλληλοκαλύπτονται λόγω αρμονικών. Επίσης το eq δεν μπορεί να επηρεάσει μια συγκεκριμένη συχνότητα, αλλά ομάδες συχνοτήτων. Για να μη βάλουμε μέσα και κάτι distortion κάτι fuzz και κάτι overdrive, που τις κάνουν τις συχνότητες σαλάτα  ;D 

Άρα, αυτό που μένει είναι η ρύθμιση με το αυτί, και όχι με λεπτομερείς πίνακες περί 1866.55 hz  ;D Φυσικά, για να χειριστούμε αποτελεσματικά το eq, θα πρέπει να ξέρουμε τι να περιμένουμε από αυτό, δηλαδή το που αντιστοιχούν στο ακουστικό φάσμα οι διάφορες συχνότητες, τον τύπο του φίλτρου, το q κλπ.

 
Στις ομαδες αναφερθηκα στο δευτερο μερος οπου αντιμετωπιζω τις χορδες σαν ομαδες.

Δεν διαφωνω μαζι σου, αλλα θεωρω οτι το ολο εγχειρημα αν διορθωθει  ;D μπορει να βοηθησει πολλους που ψαχνονται. Δηλαδη οταν καποιος ανοιγει πρωτη φορα το cubase και βλεπει το default EQ του δεν του φαινεται πυρηνικη φυσικη? ή ακομα χειροτερα το "εικονικο" EQ μιας πεταλιερας?

Μην κοιτας εμας που εχουμε φαει τοσα χρονια σε λαηβ, ηχογραφησεις και προβες.

Σκεψου τον αλλον που βλεπει το ΕQ της Line 6 που εχει 2 διακοπτες (gain, frequency) και το frequency ξεκιναει απο 50Hz, θα πρεπει να δοκιμασει ολες τις θεσεις απτο 50 μεχρι το 10000Hz? δεν ειναι χαοτικο αυτο?(μπορει εμενα να μου φαινεται ετσι και να κανω λαθος) ενω τωρα ξερει που να "παιξει μπαλα" και αναλογως να πειραματιστει.

Δεν ειναι μονο αρκετο το "για να πειραξω αυτο το κουμπακι να δω τι κανει".

Απο αυτην την αποψη και μονο πιστευω οτι θα βοηθησει πολλους που ακομα ψαχνονται 'η δεν εχουν τον χρονο να ψαξουν.

Ακομα και ο φιλος που εγραψε πιο πανω για τα "κακα μεσαια" ακομα και εκει ειναι πιο ευκολο να τα εντοπισεις με την μεθοδο μου. Ειναι ακριβης? Οχι απολυτα, αλλα μπορει να βοηθησει και ειναι στηριγμενη στο μοναδικο πραγμα στον κοσμο που δεν κανει λαθος, τα μαθηματικα!

 
Μα μόνο στο eq θα κολλήσει;  ;D Όταν θα έχει πχ delay time 0 έως 1000 ms, ή gain 0 έως 10 πάλι δε θα πρέπει να ψαχτεί;

Αυτό που θα τον βοηθήσει είναι να καταλάβει τη λειτουργία της κάθε παραμέτρου, ότι π.χ. το freq ρυθμίζει το ποια συχνότητα θα πειράξουμε. Επίσης καλό είναι να καταλάβει περίπου σε ποια συχνότητα αντιστοιχούν οι τιμές αυτές όσο αφορά το άκουσμα, πράγμα που έρχεται και με την εμπειρία. Αλλά να τον βάζεις να ρυθμίζει το eq... με κομπιουτεράκι, αυτό είναι εντελώς λανθασμένο.

 
manosx είπε:
Μα μόνο στο eq θα κολλήσει;  ;D Όταν θα έχει πχ delay time 0 έως 1000 ms, ή gain 0 έως 10 πάλι δε θα πρέπει να ψαχτεί;
ε ας του ερθει ευκολα το EQ μην εχει να κανει και αυτο!  :P

Αυτό που θα τον βοηθήσει είναι να καταλάβει τη λειτουργία της κάθε παραμέτρου, ότι π.χ. το freq ρυθμίζει το ποια συχνότητα θα πειράξουμε.
το λεει στο manual...

Επίσης καλό είναι να καταλάβει περίπου σε ποια συχνότητα αντιστοιχούν οι τιμές αυτές όσο αφορά το άκουσμα, πράγμα που έρχεται και με την εμπειρία.
Εδω διαφωνουμε! το εθεσες  τελεια. Να χρησιμοποιησει την εμπειρια αλλα να ξερει που αντιστοιχει το ακουσμα, 'η διαφορετικα οι χορδες που βαραει σε ποιο ακουσμα αντιστοιχουν/συχνοτητα!

Η γνωση δεν ερχεται μονο απτην εμπειρια, αλλα και απο το να διαβαζεις πραγματα, να ακους και να παρατηρεις, ε και γω θελω να μεταφερω την εμπειρια μου, μπορει καποιοι να πειραματιστουν και να μαθουν απο αυτο! (Εξαλλου δεν εγραψα καπου οτι δεν κανω λαθος  :P)

Δεν θα βγαλει κομπιουτερακι για να πειραξει το EQ, 4 bands εχει να μελετησει και να περασει/δοκιμασει στο μηχανημα του. Εξαλλου στο τελος γραφω οτι προσκαλω ολους να το δοκιμασουν (αφου το διορθωσω λεμε  ;D)

Δηλαδη εσενα προσωπικα δεν σε ιντρικαρει καθολου να δοκιμασεις οτι προτεινω "μπας και αυτος ο τρελος ο Μιλτος εχει δικιο?"

Ξεφευγουμε λιγο απτο θεμα αλλα εδω ειμαστε για να ανταλλαζουμε αποψεις και να αναζητουμε την αληθεια!  :P

 
Miltos23 είπε:
Εδω διαφωνουμε! το εθεσες  τελεια. Να χρησιμοποιησει την εμπειρια αλλα να ξερει που αντιστοιχει το ακουσμα, 'η διαφορετικα οι χορδες που βαραει σε ποιο ακουσμα αντιστοιχουν/συχνοτητα!

Ναι ρε φίλε, αλλά αυτό που λες ΔΕΝ ΙΣΧΥΕΙ! Στο γράφω για τρίτη φορά, οι χορδές έχουν ΑΡΜΟΝΙΚΕΣ, δεν έχουν ΜΙΑ συχνότητα. Αν είχαν μια συχνότητα, δε θα μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε ούτε την κιθάρα από το πιάνο  ;)

Ξέχνα λοιπόν τους πίνακες.

 
Μα τι λέτε; ???

Nα πειραματιστεί και να φτιάξει ήχο στο σπίτι του ο μουσικός-κιθαρίστας (πετάλια-συχνότητες-eq-meq-seq-feq) και μετά να πάει στο live να εφαρμόσει ακριβώς τα ίδια;

Άτοπο.Ρε παιδιά έχετε κάνει ποτέ live;Mε το συμπάθειο δηλαδή.

Κατανοήστε επιτέλους 2 εντελώς διαφορετικές έννοιες.

Μουσικός - Ηχολήπτης.

Καλή και χρήσιμη η έρευνα, αλλά τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα στην συγκεκριμένη κουβέντα είναι εντελώς λάθος.

 
nektarios είπε:
Μα τι λέτε; ???

Nα πειραματιστεί και να φτιάξει ήχο στο σπίτι του ο μουσικός-κιθαρίστας (πετάλια-συχνότητες-eq-meq-seq-feq) και μετά να πάει στο live
Τον ήχο σου τον «έχεις»- από το στούντιο που προβάρεις μαζί με την μπάντα, για να ξέρεις που «τοποθετήσε» σε σχέση με αυτή.

Το να βγάλεις μια... «ηχάρα να » (με το συμπάθιο) στο σαλόνι σου, είναι «συνταγή αποτυχίας».

Φυσικά ανάλογα με τον χώρο, θα κάνεις ένα fine tuning στον ήχο σου- αλλά πάντα ΑΝ είναι απαραίτητο και πάντα μιλάμε για «μικρό διορθώσεις» και όχι για την «ουσία» του ήχου σου. 

 

Trending...

Νέα θέματα