Ρύθμιση EQ:"Πως να επιβιώσετε στον κόσμο των συχνοτήτων"

nektarios είπε:
"Κοίτα, ο σκοπός είναι στις πρόβες και στις προηγούμενες συναυλίες να έχεις βρει τον ήχο σου ήδη. Αν περιμένεις το soundcheck για να βρεις ήχο, άστα να πάνε."
κι όμως, αυτό ισχύει έν μέρει:Το "γενικό EQ" του ηχου σου, το έχεις ήδη στημένο κατα ένα μεγάλο ποσοστό πριν το sound check live, όπου ασχολείσαι κυρίως με  fine tuning και θέματα εντασης.
 
manosx είπε:
Το Soundcheck γίνεται ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΧΟΛΗΠΤΗ, δε γίνεται για εσένα, αν είχες κάνει ποτέ θα το καταλάβαινες.  ;)
Έγραψες.Respect.

Νo hard feelings, αλλά γιατί δίνεις τώρα δικαιώματα βρε Εμμανουήλ να σε σχολιάζουν οι ηχολήπτες;

 
nektarios είπε:
"Κοίτα, ο σκοπός είναι στις πρόβες και στις προηγούμενες συναυλίες να έχεις βρει τον ήχο σου ήδη. Αν περιμένεις το soundcheck για να βρεις ήχο, άστα να πάνε."
Άλλο ο ήχος ΣΟΥ/ΜΟΥ/ΤΟΥ και άλλο το κούρδισμα/προσαρμογή στον εκάστοτε χώρο.

κι όμως, αυτό ισχύει έν μέρει:Το "γενικό EQ" του ηχου σου, το έχεις ήδη στημένο κατα ένα μεγάλο ποσοστό πριν το sound check live, όπου ασχολείσαι κυρίως με  fine tuning και θέματα εντασης.
Όπου έχει να κάνει περισσότερο με τα μαγαζιά και όχι με τον ήχο του.

Αν πρόσεξες πιο πάνω έγραψα σύντομα για διαφορές (χώρου) στα μαγαζιά και αντανακλάσεις απ'τα υλικά που υπάρχουν γύρω απ'τον ενισχυτή. Δεν είναι για να το αναλύσουμε τώρα, αλλά παίζει και αυτό το ρόλο του. Βέβαια καταλήγουμε για άλλη μία φορά στο ότι "κουρδίζουμε" δεν φτιάχνουμε εξ'αρχής ήχο σε κάθε μαγαζί που παίζουμε.

 
Πάω πάσο.

Αν ο ήχος για παράδειγμα είναι ο ίδιος στο Kitchen Bar στο Χαλάνδρι, έξω στην αλάνα στο Τεχνόπολις, στο Κύτταρο και στο Fuzz, και δεν χρειάζεται soundcheck ούτε η κιθάρα ούτε τα ντραμς ούτε η φωνή, ζητώ συγχώρεση, μάλλον εγώ τα έχω μπερδέψει.

Sorry. :)

 
Ρε φίλε, ποιος σου είπε ότι δε χρειάζεται soundcheck; Αλλά πες μου ειλικρινά, πιστεύεις ότι το soundcheck είναι η κατάλληλη ώρα για να βρεις ποια πεταλάκια θα χρησιμοποιήσεις και ποιους συνδυασμούς από παραμέτρους θα έχεις; Ειλικρινά το πιστεύεις αυτό  ???

 
WilliamSats είπε:
Άλλο ο ήχος ΣΟΥ/ΜΟΥ/ΤΟΥ και άλλο το κούρδισμα/προσαρμογή στον εκάστοτε χώρο.

Όπου έχει να κάνει περισσότερο με τα μαγαζιά και όχι με τον ήχο του.

Αν πρόσεξες πιο πάνω έγραψα σύντομα για διαφορές (χώρου) στα μαγαζιά και αντανακλάσεις απ'τα υλικά που υπάρχουν γύρω απ'τον ενισχυτή. Δεν είναι για να το αναλύσουμε τώρα, αλλά παίζει και αυτό το ρόλο του. Βέβαια καταλήγουμε για άλλη μία φορά στο ότι "κουρδίζουμε" δεν φτιάχνουμε εξ'αρχής ήχο σε κάθε μαγαζί που παίζουμε.
Ακριβώς αυτό. Έτσι όπως τα λες  8)

Και κύριοι... κόψτε λίγα πρίμα  ;D ;D ;D (ψυχραιμία)  ;)

Νεκτάριε, φυσικά και χρειάζεται soundcheck- αλλά δεν λέει κανείς το αντίθετο  :D

 
δεδομενου οτι παρα πολλες φορες κανοντας soundcheck σε εναν χωρο ειναι ευκολο να βρεις πανω στο οργανο τις προβληματικες νοτες, ξερω αρκετους μουσικους που χρησιμοποιουν κατι σαν την παρακατω φωτογραφια. μια απλη αντιστοιχια νοτων και συχνοτητων, που βοηθαει αρκετα αν υπαρχει ενα παραμετρικο eq, notch filter η κατι παρομοιο.

η μπασα χορδη της κιθαρας ειναι το Ε2 (82,4 Hz), ενω ενος τετραχορδου μπασου το Ε1(41,2 Hz)

notes.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Συγνώμη ρε παιδιά αλλά αυτή η ιστορία με τα τεφτέρια και τις συχνότητες δεν είναι σοβαρή.

Εγώ συμφωνώ με τον μάνο, τον ήχο πρέπει σαν μπάντα να τον έχεις ήδη από το "σπίτι"  στην πρόβα με την βοήθεια του ηχολήπτη κάνεις τις μικροδιορθωσεις για τον συγκεκριμένο χώρο.

Εαν δεν έχεις χρόνο για soundcheck ή δεν παίζεις ή παίζεις και δεν καλείς φίλους και γνωστούς να έρθουν να σε δούνε  ;D

Aν υπάρχει κάτι που μπορείς να κάνεις σαν μουσικός είναι, οχι να γράφεις λίστες με συχνότητες (διοτι αααααντε και τις έκανες ως κιθαρίστας,μπασιστας, ως πληκτρας τι θα κάνεις ;

αλλά να εκπαιδεύσεις έστω το αυτί σου να ξεχωρίζει τις συχνοτικες οκτάβες 125,250,500,1000 κτλ

Αλλά έτσι και αλλιώς σε έναν χώρο, δεν μπορείς ποτέ να έχεις εικόνα για το τι ακούει το κοινό ως περφορμερ

 
Συγνωμη που θα το ρε παιδια αλλα δεν εχετε καταλαβει το πνευμα του κειμενου μου.

Σκοπος δεν ειναι ουτε να φτιαξεις ηχο στο σπιτι σου, ουτε στην μπαντα. Εκει εχεις ανεση χρονου και ευκαιρια να πειραματιστεις. Σκοπος ολων οσων εγραψα ειναι να εχεις την δυνατοτητα να φτιαξεις ηχο γρηγορα αν κρινεται απαραιτητο απο τις καταστασεις.

Ολοι μας εχουμε κανει λαηβ οπου συμμετεχουν πολλες μπαντες, το σαουντσεκ κραταει το πολυ 10λεπτα και εχουμε κατι ενισχυτες του μαγαζιου "οτι ναναι" εκει λοιπον χρειαζεται μια ευεληξια. Ταυτοχρονα ομως εχουμε και μηχανηματα που προσφερουν ολο και πιο Indeep αναλυση στις συχνοτητες και ετσι εχουμε ταυτοχρονα και ελλειψη χρονου και πολυπλοκοτητα. Ενταξει ο ηχοληπτης θα διορθωσει το σημα μας, αλλα εμεις πανω στην σκηνη δεν πρεπει να χαιρομαστε το λαηβ με εναν καλο ηχο? Μιλαμε παντα για καταστασεις που η αλλαγη των μπαντων πρεπει να γινει γρηγορα, ή παιζουμε πολυ λιγο (πχ σε κανα διαγωνισμο κλπ). Δηλαδη ποιος απο σας θα κουβαλουσε ολο τον εξοπλισμο του για να παιξει 20 λεπτα? οκ καποιοι θα πειτε "εγω" αλλα η πλειοψηφια που εχουν εναν βαρυ combo δεν θα το εκανε ή ακομα και μια κεφαλη των 25κιλων. Στεκομαι και στο θεμα του changeover μεταξυ των μπαντων γιατι εχω τσακωθει με ηχοληπτη που του λεω "ασε να κρυωσει ο λαμπατος" και παει και τον κλεινει λεγοντας μου "δεν εχουμε χρονο μεγαλε". 

Αυτη την ευεληξια την εχουμε αποκτησει οι παλιοτεροι με τα χρονια και την συσσωρευμενη εμπειρια μας ομως οι νεοι?

Συμφωνω οτι ο καλυτερος τροπος ειναι να το κανεις με το αυτι, αλλα για καποιον που δεν νιωθει? καποιον που ακουει τον ηχο του δεν του αρεσει και δεν ξερει τι φταει?

Σε ολους αυτους απευθυνεται το παρον κειμενο. Δεν ειναι που δειχνει το αγιο δισκοποτηρο της ρυθμισεις των EQ, συμβουλευει και προτρεπει να δοκιμασετε αυτον τον τροπο, οσοι θελετε!

πολλοι απο σας διαφωνουν με οσα γραφω γιατι "στην θεωρια" εχω αδικο λογω αρμονικων, συχνοτητων των χορδων που μπλεκονται, λογω υλικου των χορδων κλπ και το παραδεχτηκα εξαρχης οτι "μπαζει" η θεωρια μου αλλα οσα εγραψα, τα δοκιμασε κανεις σας στην πραξη? 'η απλως πετατε ενα "εισαι λαθος" και τελος?

Δηλαδη αποκλειεται την πιθανοτητα ο ηχος που εχετε φτιαξει με το EQ σας να συμπιπτει με τον "μαθηματικογενη" τροπο που προτεινω εγω?

Οπως ειπα μετα τις εκλογες θα διορθωσω τους πινακες και ακομα μια φορα σας προσκαλω οταν θα ειναι ετοιμοι με τις σωστες τιμες να πειραματιστειτε! Δεν σας ειπα να το υιοθετισετε ή δεν ειπα ποτε οτι εχω δικιο. Ουσιαστικα ειναι "hey κοιταξτε τι σκεφτηκα με τα EQ σε εμενα δουλεψε τελεια, δεν το δοκιμαζετε και εσεις μπας και σας φανει χρησιμο?"

 
"Εντάξει παιδιά, θεωρητικά δε στέκει, εμένα μου δούλεψε ΜΕ ΛΑΘΟΣ ΝΟΥΜΕΡΑ, αλλά δοκιμάστε το, είναι καλό"




Για να τελειώνει η υπόθεση: Πείραξε το eq στα 1.3 khz. Κόψε τελείως αυτή τη συχνότητα. Παίξε στην πρώτη θέση. Τι; Άλλαξε ο ήχος; Άδειασε; Μεταμορφώθηκε; Έγινε sweeped; Τι μας λές ρε φίλε, αφού αυτή είναι η νότα του 24ου τάστου  ;D ;D ;D

Ελπίζω να κατάλαβες τώρα πόσο ΑΣΧΕΤΑ πράγματα λιβανίζεις.

 
Miltos23 είπε:
Ολοι μας εχουμε κανει λαηβ οπου συμμετεχουν πολλες μπαντες, το σαουντσεκ κραταει το πολυ 10λεπτα και εχουμε κατι ενισχυτες του μαγαζιου "οτι ναναι" εκει λοιπον χρειαζεται μια ευεληξια.
Mίλτο μου σε αυτή την (μακρυά από εμάς  ;D) περίπτωση νομίζω ότι θα «επιβιώσουν» ηχητικά μόνο οι... παλιές καραβάνες και αυτό λόγο εμπειρίας (και πάλι το λέω με πάσα επιφύλαξη). Αυτό λες και εσύ άλλωστε.

Οι νέοι...δεν  ;D Και δεν το λέω κακοπροαίρετα, αλλά όπως έγραψες... «εμπειρία» και δυστυχώς είναι μια πρακτική κατάσταση και όχι θεωρητική.

Βέβαια όσο περισσότερο χρόνο περνάς στο σανίδι, τόσο και μαθαίνεις- στο σανίδι, όχι στο στούντιο, σε αυτήν την περίπτωση.

Δεν παίζεις κάτω από «ελεγχόμενες» συνθήκες- όπως στο στούντιο. Στο live, μπορεί να σου συμβεί από... μέχρι- και επειδή θα σου συμβεί, σε όλους μας έχουν συμβεί- εκεί αρχίζεις και μαθαίνεις  ;D

 
terry εχεις δικιο αλλα σκοπος ειναι να επιβιωσουν και οι νεοι που τους ακουμε εμεις απο κατω!! ;D

Μανο εχω πει οτι θα επανελθω με νεους πινακες και πρωτα απολα θα τους χρησιμοποιησω εγω πρωτα!

Δεν σας εχει τυχει ποτε να εχετε ενα ηχο στα ρυθμικα τελειο και με το που πατε πιο ψηλα στην Μι καντινι (παντα με bridge μαγνητη) να σπαει τυμπανα? αυτο ειναι το κλασικοτερο προβλημα που ακουω στα λαηβ, προβες αλλων μπαντων κλπ.

Θα μου πειτε "αλλαζω στον neck" ενταξει, προφανως αυτο ειναι το ιδανικο, αλλα προλαβαινετε παντα??? :P :P :P

Ενταξει αν θεωρειτε οτι ειμαι τοσο λαθος θα ξανακανω τις μετρησεις μου, τους πινακες μου και θα θα επανελθω να το ξανασυζητησουμε!

 
Μα άμα είναι στα ρυθμικά τέλειος, αν πειράξεις π.χ. στα 1.200 hz που είναι η ψιλή νότα θα τον χαλάσεις.

Θα πρέπει να φτιάξεις έναν άλλο ήχο για lead, ή να προσαρμόσεις αυτόν αλλά με τη λογική ότι θα αλλάξει. Μπορείς π.χ. να βάλεις έναν compressor για να ισορροπήσουν οι δυναμικές, ή να κάνεις ένα high cut equalizing να μειώσεις τις ψηλές συχνότητες, ή μπορείς ακόμα και να προσαρμόσεις το παίξιμό σου.

Αλλά να πειράξεις μόνο τη θεμέλιο της νότας, και ταυτόχρονα αυτό να μην αλλάξει και τον "τέλειο" ήχο σου, αυτό είναι αδύνατο.

 
Miltos23 είπε:
Δεν σας εχει τυχει ποτε να εχετε ενα ηχο στα ρυθμικα τελειο και με το που πατε πιο ψηλα στην Μι καντινι (παντα με bridge μαγνητη) να σπαει τυμπανα? αυτο ειναι το κλασικοτερο προβλημα που ακουω στα λαηβ, προβες αλλων μπαντων κλπ.
Αυτό δεν είναι πάντα συχνοτικό το πρόβλημα, τις περισσότερες φορές είναι λάθος ρύθμιση στους μαγνήτες, με αποτέλεσμα τα καντίνια να βγαίνουν μπροστά.

Τελικά μου αρέσει αυτό το θέμα αλλά επειδή δεν προλαβαίνω τώρα θα επανέλθω αύριο γιατί θέλω να αναλύσουμε λίγο το θέμα με τα  live και τα διαφορετικά σετάπ και τι ρόλο παίζουν οι συχνότητες εκεί.

 
Miltos23 είπε:
terry εχεις δικιο αλλα σκοπος ειναι να επιβιωσουν και οι νεοι που τους ακουμε εμεις απο κατω!! ;D
Χμμμ... το θέμα το βλέπω λίγο... αντίστροφα  ;D ;D ;D

Να «επιβιώσουμε» εμείς οι από κάτω, από τους νέους από πάνω  ;D ;D ;D

Παιδιά, ελπίζω να μην με παρεξηγήσετε, πλάκα κάνω  :D ;)

 
Μίλτο, όπως προαναφέρθηκε το φάσμα που καλύπτει η κιθάρα όπως και τα περισσότερα όργανα είναι πολύ ευρύ και η "στόχευση" στον ήχο με συγκεκριμένα HZ (πόσο μάλλον με δεκαδικά ψηφία  :) ) είναι κάτι το οποίο δεν φαίνεται να έχει πρακτική ή θεωρητική βάση.

Βρήκα 2 αρχεία με λίγα δευτερόλεπτα κιθάρας το καθένα και σου δείχνω τα φάσματα για να δεις τι εννοώ.

index.php


Το "clean" είναι μια "καθαρή" strat σε 2 διαφορετικούς ενισχυτές: Είναι re-amp, παίζεται ακριβώς το ίδιο πράγμα και η διαφορά στα φάσματα -κόκκινο-μπλε- είναι η διαφορά των 2 ενισχυτών. (Ενας vox κι ένας rivera. O vox είναι ο κόκκινος)

index.php


Το "fuzz" είναι το ίδιο πράγμα με ένα fuzz πριν τους ενισχυτές (πάλι ο κόκκινος είναι ο vox κι εδώ φαίνεται καλύτερα πόσο πιο τονισμένα είναι τα πρίμα).

Ποια 440 Hz κλπ? Η μεγάλη διαφορά στο EQ είναι από το 3ΚHz και πάνω. (Παντού υπάρχει αν κάνεις "zoom" στα δεδομένα αλλά σ' αυτή την περιοχή είναι πιο εμφανής).

clean-spectra.jpg

fuzz-spectra.jpg

 
και αν βαλουμε στο παιχνιδι και τον τροπο που ακουει το αυτι (οταν συνηχουν διαφορες συχνοτητες), περιπλεκεται ακομη περισσοτερο το ζητημα. πχ

http://en.wikipedia.org/wiki/Combination_tone

milto (και alter)  φοβαμαι οτι οι πινακες δεν βοηθουν καθολου.

βεβαια μεσα απο την διαδικασια μαθαινει πολλα κανεις, οπτε μην το θεωρειται χαμενο κοπο το να το ψαχνετε απο την φυσικομαθηματικη του πλευρα.

 
Επισης να προσθεσω οτι οταν μειξαρεις μια βαρια και πολυπληθη απο οργανα ενορχηστρωση και "κλασαρει" το μπασο με καποιο τσελο , ενα συνθ, και μια σταμνα (χα χα δε παιζομαι τι κομματι θα ηταν αυτο αραγε? ), δε νομιζω να σε νοιαξει και πολυ που θα φας απο την κιθαρα τα 82,4 (μηπως χωρεσει και αυτη στην μειξη) που ειναι η θεμελιωδης της Ε2 ...! (για την ακριβεια πολλες φορες δε θα σε νοιαξει που θα φας απο τα 300 και κατω κι ας βρισκονται οι θεμελιωδεις απο τις μισες σου νοτες που θα παιξεις στην κιθαρα)

 
Ενταξει δεν μπορω να πω οτι δεν με πεισατε!  :P :P :P

Θα διορθωσω τους πινακες, μην τον δει κανεις και μππερδευτει 'η κομα χειροτερα ξαναποσταρει "εκανες λαθος τις νοτες". Απο κει και επειτα αν φανουν χρησιμοι σε καποιον τοσο το καλυτερο!

 
WilliamSats είπε:
Τελικά μου αρέσει αυτό το θέμα αλλά επειδή δεν προλαβαίνω τώρα θα επανέλθω αύριο γιατί θέλω να αναλύσουμε λίγο το θέμα με τα  live και τα διαφορετικά σετάπ και τι ρόλο παίζουν οι συχνότητες εκεί.
Άνοιξα καινούριο θέμα γιατί μου βγήκε μεγάλο ;D

http://www.noiz.gr/index.php?topic=193375.msg662654;topicseen#new

 

Trending...

Νέα θέματα