Ρύθμιση EQ:"Πως να επιβιώσετε στον κόσμο των συχνοτήτων"

Ωραία. Άνοιξε λοιπόν ένα θέμα για τα live και τους ηχολήπτες, γιατί εδώ δε συζητάμε για αυτό. Εκτός αν νομίζεις ότι το eq χρησιμεύει μόνο σε live, ή ότι οι μουσικοί δεν πρέπει να το ακουμπάνε ούτε με ραβδί  ;D

 
manosx είπε:
Ωραία. Άνοιξε λοιπόν ένα θέμα για τα live και τους ηχολήπτες, γιατί εδώ δε συζητάμε για αυτό. Εκτός αν νομίζεις ότι το eq χρησιμεύει μόνο σε live, ή ότι οι μουσικοί δεν πρέπει να το ακουμπάνε ούτε με ραβδί  ;D
Μάνο μου μην «παρεξηγείς» τον Νεκτάριο και νομίζω ότι και εσύ θα συμφωνήσεις:

Όταν κάποιος, μόνος του, φτιάχνει έναν ήχο στο σαλόνι του, ελλείψει άλλων οργάνων 99,9% δημιουργεί έναν ήχο που συχνωτικά είναι «τεράστιος». Το κάνει μάλλον ενστικτωδώς για να καλύψει την απουσία των άλλων οργάνων.

Εκεί αρχίζει να «χώνει»  ;D: Και να τα «τούμπανο» μπάσα και να τα πρίμα... Διότι (και πάλι) 99,9 επιλέγει μια καμπύλη V στον ήχο του.

Έλα όμως που κάπου θα... κουτουλήσουν τα «σαλόνια»  ;D

Φτιάχνει έναν ανάλογο ήχο και ο άλλος κιθαρίστας... και ο πληκτράς... και ο μπασίστας... «βαράει» και ο ντράμερ  ;D

Και μετά θα γίνει μια ομορφιά.

Και αυτό γιατί «όλοι» έφτιαξαν ήχους για το... σαλόνι, αλλά χωρίς να φανταστούν πως θα ακουστεί αυτό το πράγμα μαζί με τους άλλους.

Για αυτό IMHO ο ήχος βγαίνει στο στούντιο και από ένα σημείο και πέρα, συλλογικά.        

 
Terry RoscoeBeck5 είπε:
Φυσικά ανάλογα με τον χώρο, θα κάνεις ένα fine tuning στον ήχο σου- αλλά πάντα ΑΝ είναι απαραίτητο και πάντα μιλάμε για «μικρό διορθώσεις» και όχι για την «ουσία» του ήχου σου.   
Τα είπες όλα με αυτό.

Οπότε ότι γνώσεις πρέπει να έχει κάποιος για συχνότητες, είναι τόσες όσες του χρειάζονται για να κάνει αυτό το Fine Tuning.

Βέβαια το να γνωρίζει τον χώρο, τις ιδιότητες των υλικών γύρω απ'τον ενισχυτή κλπ βοηθάει επιπλέον.

 
Terry έχεις απόλυτο δίκιο. Αλλά 1ον) δεν είναι αυτό το κύριο θέμα, αλλά ποια είναι πιο "σωστή" μέθοδος για τη ρύθμιση του eq και 2ον) αυτά που λές τα έχω ήδη πει

manosx είπε:
Κοίτα, ο σκοπός είναι στις πρόβες και στις προηγούμενες συναυλίες να έχεις βρει τον ήχο σου ήδη. Αν περιμένεις το soundcheck για να βρεις ήχο, άστα να πάνε.

Στις πρόβες και τις προηγούμενες συναυλίες είπα ο χριστιανός, όχι στο... σαλόνι του. Πες μου εγώ τι φταίω τώρα να ακούω τα διάφορα από τον Νεκτάριο για το αν έχει και ποιος έχει κάνει live στη ζωή του  ;D

 
manosx είπε:
Terry έχεις απόλυτο δίκιο. Αλλά 1ον) δεν είναι αυτό το κύριο θέμα, αλλά ποια είναι πιο "σωστή" μέθοδος για τη ρύθμιση του eq και 2ον) αυτά που λές τα έχω ήδη πει

Στις πρόβες και τις προηγούμενες συναυλίες είπα ο χριστιανός, όχι στο... σαλόνι του. Πες μου εγώ τι φταίω τώρα να ακούω τα διάφορα από τον Νεκτάριο για το αν έχει και ποιος έχει κάνει live στη ζωή του  ;D
;D ;D ;D

Επί της ουσίας όλοι λέμε τα ίδια πράγματα, οπότε no harm done  :D ;)

Απλά έδωσα μια «έμφαση» στο «φαινόμενο ήχος σαλονιού», διότι αρκετές φορές στο παρελθόν, οι κιθαρίστες  :-X ως επί των πλείστων και οι πληκτράδες  :-X κατά δεύτερο λόγο, είχαν τόοοοσα μπάσα, που εγώ (ως μπασίστας) ή θα έπρεπε να περάσω σε... υπόηχους  ;D ή να αναλάμβανα συχνοτικά τον ρόλο του... κιθαρίστα  :o ;D  

 
Πολύ σωστή και έμπειρη παρατήρηση mr Terry. Οπότε τι λέει η λογική; Ποιά 220 και 110 hZ,  ;Dκαι κομπιουτεράκια και βλακείες... τράβα εκεί ένα LOW CUT στα μπάσα να καθαρίσει το σύμπαν  ;D ρύθμισε και το freq ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΙ ώστε να καθαρίζει χωρίς να γίνεται ανεμικό το όργανο, και άσε τα κομπιουτεράκια για τους... λογαριασμούς  ;D

 
manosx είπε:
Πολύ σωστή και έμπειρη παρατήρηση mr Terry. Οπότε τι λέει η λογική; Ποιά 220 και 110 hZ,  ;Dκαι κομπιουτεράκια και βλακείες... τράβα εκεί ένα LOW CUT στα μπάσα να καθαρίσει το σύμπαν  ;D ρύθμισε και το freq ΜΕ ΤΟ ΑΥΤΙ ώστε να καθαρίζει χωρίς να γίνεται ανεμικό το όργανο, και άσε τα κομπιουτεράκια για τους... λογαριασμούς  ;D
Προφανές... Πιο προφανές δεν γίνεται  :)

Ακούς, βάζεις ή κόβεις.

Δεν μπορώ να φανταστώ την «σκηνή» όπου ο κιθαρίστας θα λέει: Εμ, μισό λεπτό να βάλω το... spectrum analyzer -γιατί νομίζω ότι ξύνουν λίγο τα πρίμα μου- για να βρω την «κακή» συχνότητα  ;D ;D ;D

Ακούς... κόβεις  ;D

Και φυσικά ακούει και ο ηχολήπτης από κάτω- που ακούει αυτά που δεν μπορείς να ακούσεις εσύ από πάνω- και ενίοτε σου λέει και αυτός.    

 
Terry RoscoeBeck5 είπε:
Δεν μπορώ να φανταστώ την «σκηνή» όπου ο κιθαρίστας θα λέει: Εμ, μισό λεπτό να βάλω το... spectrum analyzer -γιατί νομίζω ότι ξύνουν λίγο τα πρίμα μου- για να βρω την «κακή» συχνότητα  ;D ;D ;D

Μωρέ εντάξει  ;D να δω κιθαρίστα με spectrum analyser το φαντάζομαι  ;D κάτι η ηλικία, κάτι τα γκάζια  ;D πάνε τα αυτιά  ;D

Αλλά να δω κιθαρίστα να βγάζει παρτιτούρα, για να βρει ποιές νότες παίζει ώστε να ρυθμίσει το... eq  ;D ε, αυτό είναι too much  ;D ;D ;D

 
Terry RoscoeBeck5 είπε:
Και φυσικά ακούει και ο ηχολήπτης από κάτω- που ακούει αυτά που δεν μπορείς να ακούσεις εσύ από πάνω- και ενίοτε σου λέει και αυτός.    
Βασικά ο ηχολήπτης από κάτω κόβει ή δίνει, γιατί ο εκάστοτε κιθαρίστας-μπασίστας πάνω στη σκηνή τι να κόψει, πότε να κόψει κι από που ο άμοιρος;

Πρέπει να είσαι πολύ παλιά καραβάνα όχι μόνο για να ακούς αλλά για να ακούς και "σωστά" την στιγμή που εξελίσσεται ένα live performance.

Ο Μanos επιμένει να θεωρεί το soundcheck περιττό και καθόλου χρήσιμο, όπως επίσης επιμένει ότι ο "οδηγός" για τα σωστά eq είναι τα προηγούμενα live και οι πρόβες στα studio.

Οκ manos ότι πεις, εσύ πάντα ξέρεις. ;)

 
nektarios είπε:
Ο Μanos επιμένει να θεωρεί το soundcheck περιττό και καθόλου χρήσιμο, όπως επίσης επιμένει ότι ο "οδηγός" για τα σωστά eq είναι τα προηγούμενα live και οι πρόβες στα studio.

Οκ manos ότι πεις, εσύ πάντα ξέρεις. ;)
Ρε φίλε, δεν πας σε καμιά άλλη παραλία;

 
Αν η κουβέντα γίνετε (και) για τα live να πω ότι υπάρχουν τρεις βασικοί λόγοι να γίνει soundcheck.

1) Η προσαρμογή του ήδη υπάρχον ήχου του εκάστοτε μουσικού στο χώρο.

2) Αν ο ήχος του εκάστοτε μουσικού είναι για τον π^@*!@)# κάποιος που ξέρει πρέπει να τον καθοδηγήσει για να μη γίνει ρόμπα αυτός και το μαγαζί.

3) Ηχητική Ισορροπία μεταξύ οργάνων και φωνών.

nektarios είπε:
Ο Μanos επιμένει να θεωρεί το soundcheck περιττό και καθόλου χρήσιμο,
 Εγώ δεν κατάλαβα κάτι τέτοιο απ'τα γραφόμενά του.

όπως επίσης επιμένει ότι ο "οδηγός" για τα σωστά eq είναι τα προηγούμενα live και οι πρόβες στα studio.
Σωστό! Γιατί έχει να κάνει με την εμπειρία που αποκτάς μέσα απ'τα live και τις ηχογραφήσεις/πρόβες σε στούντιο, οπότε και μαθαίνεις πως να κουρδίζεις τον ήχο σου σε κάθε περίπτωση.

 
nektarios είπε:
Βασικά ο ηχολήπτης από κάτω κόβει ή δίνει, γιατί ο εκάστοτε κιθαρίστας-μπασίστας πάνω στη σκηνή τι να κόψει, πότε να κόψει κι από που ο άμοιρος;

Πρέπει να είσαι πολύ παλιά καραβάνα όχι μόνο για να ακούς αλλά για να ακούς και "σωστά" την στιγμή που εξελίσσεται ένα live performance.

Ο Μanos επιμένει να θεωρεί το soundcheck περιττό και καθόλου χρήσιμο, όπως επίσης επιμένει ότι ο "οδηγός" για τα σωστά eq είναι τα προηγούμενα live και οι πρόβες στα studio.

Οκ manos ότι πεις, εσύ πάντα ξέρεις. ;)
Βρε Νεκτάριε ήμαρτον  :D

Δεν είπε αυτό το πράγμα ο άνθρωπος. Και τώρα θα το πω σε εσένα ότι δεν διαφωνείς με αυτό που λέει ο Μάνος- ότι τον ήχο τον έχεις βρει από το στούντιο και τα προηγούμενα live και δεν τον ψάχνεις εκείνη την ώρα στο sound check. Τον «κουρδίζεις» εκεί να μπορώ να το πω έτσι.

Πραγματικά δεν σας καταλαβαίνω- μέσες άκρες όλοι λέμε τα ίδια πράγματα, αλλά για κάποια... μεταφυσική αιτία χανόμαστε στην μετάφραση  ;D    

 
Terry RoscoeBeck5 είπε:
Πραγματικά δεν σας καταλαβαίνω- μέσες άκρες όλοι λέμε τα ίδια πράγματα, αλλά για κάποια... μεταφυσική αιτία χανόμαστε στην μετάφραση  ;D    
Την ακούσαμε απ'τις πολλές συχνότητες ;D

 
"Κοίτα, ο σκοπός είναι στις πρόβες και στις προηγούμενες συναυλίες να έχεις βρει τον ήχο σου ήδη. Αν περιμένεις το soundcheck για να βρεις ήχο, άστα να πάνε."

Τάδε έφη ο φίλτατος Εμμανουηλ.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν έχει παρεβρεθεί ποτέ επί σκηνής .

:)

 
WilliamSats είπε:
Την ακούσαμε απ'τις πολλές συχνότητες ;D
;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Πραγματικά...  :D

Και όχι τίποτα άλλο, αλλά εδώ δίπλα η... Βόρειο Κορεατική ποπ υπόσχεται ένα πολύ ευχάριστο απόγευμα Παρασκευής  ;D

 
;D

Μιλάμε για τον ήχο συχνοτικά έτσι.

Δεν μιλάμε για τον ήχο "'αποψη" που έχουμε σαν μπάντα.

Το θέμα μας είναι οι συχνότητες αν δεν απατώμαι, όχι τι "ήχο" πρεσβεύουμε γενικώς και αορίστως.

Βασικό.

 
nektarios είπε:
"Κοίτα, ο σκοπός είναι στις πρόβες και στις προηγούμενες συναυλίες να έχεις βρει τον ήχο σου ήδη. Αν περιμένεις το soundcheck για να βρεις ήχο, άστα να πάνε."

Τάδε έφη ο φίλτατος Εμμανουηλ.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν έχει παρεβρεθεί ποτέ επί σκηνής .

:)
Don't tell me! Anatsoytsoyriasa!

Όχι φίλε μου! Αυτό σημαίνει ότι ΜΕ ΤΟΝ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ μου, ΑΝΑ ΠΑΣΑ ΩΡΑ ΚΑΙ ΣΤΙΓΜΗ μπορώ να βγάλω έναν ΑΞΙΟΠΡΕΠΕΣΤΑΤΟ ήχο, κατάλληλο για Live. Δεν περιμένω να έρθει το... soundcheck για να ψαχτώ με τον ήχο μου, κατάλαβες; Το Soundcheck γίνεται ΓΙΑ ΤΟΝ ΗΧΟΛΗΠΤΗ, δε γίνεται για εσένα, αν είχες κάνει ποτέ θα το καταλάβαινες.  ;)

 
nektarios είπε:
"Κοίτα, ο σκοπός είναι στις πρόβες και στις προηγούμενες συναυλίες να έχεις βρει τον ήχο σου ήδη. Αν περιμένεις το soundcheck για να βρεις ήχο, άστα να πάνε."
κι όμως, αυτό ισχύει έν μέρει:Το "γενικό EQ" του ηχου σου, το έχεις ήδη στημένο κατα ένα μεγάλο ποσοστό πριν το sound check live, όπου ασχολείσαι κυρίως με  fine tuning και θέματα εντασης.
 


Γράψε απάντηση...

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top