Revisiting Yamaha Montage (& MODX/MODX+)

Εγώ θα ήθελα να κοτσάρει ο,τι μηχανή σύνθεσης έχει αναπτύξει μέχρι στιγμής , on steroids προφανως.Και καμια επιπλέον μηχανή έτσι για να πει οτι έχει και φρέσκια καινοτομία, ξερει αυτη την εμπιστεύομαι.  Και ενα vp1 ετσι για το γαμωτο δε θα με χαλαγε. Αλλα σιγα μην το κανει, ποτε θα ξαναβγαλει synth ετσι; Μετα απο 50 χρόνια ; Οποτε τη βλεπω να ρετουσάρει το υπάρχων με αυτά που κρίνει η ίδια απαραίτητα, αντε να βάλει το καινουριο an-x ή όπως το ονομάζει που το έχει κατοχυρώσει ξανά άλλωστε. Αναμένω και εγώ με ενδιαφέρον.

 
  • Like
  • Συμφωνώ
Reactions: cos_dr and manosx
 Δυστυχως δε θα βαλει πληρες sequencer. Και φυσικα πληρες sequencer θα ειναι αν εχει και audio δυνατοτητες, ετσι; Αλλα ειμαι σιγουρος οτι δε θα βαλει, ουτε καν midi πληρες sequencer δε θα βαλει.

 Θελει πολυ υποστηριξη το sequencer, ειναι το μερος με τα περισσοτερα παραπονα απο τους χρηστες σε καθε workstation, και γλυτωνουν ΠΟΛΥ development και support με το να βαζουν απλα κατι απλο ?

 Μακαρι να βαλει κατι λειτουργικο τουλαχιστον, κατι minimal και λειτουργικο, κατι σε βαση loop based jamming mplimpliki, ουτε αυτο το βρισκω πολυ πιθανο, αλλα μπορει. Αλλα πληρες γαλα με ολη του την κρεμα το αποκλειω, παλι στο integration με το cubase θα στηριχθουν, για πλακα την αγορασαν τη steinberg;

 Κατα τα αλλα ουτε στα υπολοιπα περιμενω πολλα. Τακτικη τεχνολογιας με το σταγονομετρο ακολουθει και η yamaha εδω και δεκαετιες, δε βλεπω να αλλαζει αυτο. Θα μπει η αναλογικη engine, αντε και κανα δειγμα παραπανω και μεχρι εκει. Μια βελτιωση του Montage θα ειναι, βηματικη και οχι αλματωδης.

 Εκει που μπορει να εχουμε θετικη εξελιξη ειναι στο interface. Ευκαιρια ειναι αν τελικα μπει η αναλογικη engine, να γινουν αλλαγες εκει, και να προσαρμοστει η φαση σε real time control της synth engine.

 Ετσι και αλλιως, τα δειγματα θελουν το μενου τους, και η FM ακομα περισσοτερο. Αν δωσει εμφαση η Yamaha στο να εξυπηρετει το interface την αναλογικη μηχανη, και απλα δωσει στα knobs δευτερευοντες λειτουργιες οπως παντα για τα υπολοιπα, αλλα με εμφαση στο αμεσο sound design του αναλογικου, θα εχει μεγαλη περαση πιστευω. Απο τη στιγμη που η φαση θα ειναι cubase integrated, με ενα καλο editor για FM και δειγματα, και μια εργονομικη επιφανεια για το virtual analog, σε συνδυασμο με το transport αλλα και την ενσωματωμενη καρτα ηχου, θα ειναι μια λυση που θα δελεασει πολυ κοσμο.

 Το interface ειναι το κλειδι, sound engines υπαρχουν.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
  • Συμφωνώ
Reactions: Στάθης Π.
Δυστυχως δε θα βαλει πληρες sequencer. Και φυσικα πληρες sequencer θα ειναι αν εχει και audio δυνατοτητες, ετσι; Αλλα ειμαι σιγουρος οτι δε θα βαλει, ουτε καν midi πληρες sequencer δε θα βαλει.
Αυτό που χρειάζεται είναι ένα linear sequencer, σαν αυτό που είχε ως και τα Motif XF/MOXF. Δεν χρειάζεται κάτι καινούργιο, υπάρχει ήδη. Τα Montage/MODX έχουν step sequencer και μάλιστα πάρα πολύ καλό, αλλά είναι πολύ "μπέρδεμα" για να το συνηθίσεις. Επιστροφή λοιπόν του παλιού γ@μ@του linear (& step) sequencer του Motif XF, αλλιώς θα φάνε πάλι κράξιμο.

Οι audio δυνατότητες δεν είναι θέμα sequencer, τα sequencers δεν καταγράφουν audio, είναι πάντα MIDI (άντε και CV αν πάμε στην προ-MIDI εποχή). Στα της AWM2/rompler μηχανής τώρα, είναι ήδη υπερ-τούμπανο, και λογικά θα γίνει ακόμα πιο τούμπανο με την προσθήκη πολύ περισσότερων waveforms. Να θυμίσω εδώ ότι το προηγούμενο flagship, το Motif XF διέθετε AWM2 με 3,977 waveforms σε 741MB, ενώ το Montage διαθέτει 6,347 waveforms σε 5,67GB, όλες stereo, συν 1,75GB RAM για νέα waveforms. Προφανώς το νέο Montage θα διαθέτει περισσότερες waveforms.

Για όσους σκέφτονται "έλα μωρέ, διπλασίασαν εκεί τις waveforms και κάτι έγινε" να τους ενημερώσω ότι άλλο πράγμα οι waveforms και άλλο πράγμα οι waves. Μία waveform αποτελείται συνήθως από (ως και) 128 waves/samples. Κάντε τους υπολογισμούς σας τώρα και μετρήστε samples, θα δείτε έναν εξαψήφιο αριθμό λίγο πιο κάτω από το εκατομμύριο. Όλα αυτά τα samples δεν μαζεύονται από το χωράφι ούτε κόβονται απ'τα...samploδεντρα, χρειάζονται πολύ δουλειά, χρόνο και χρήμα για να δημιουργηθούν. 

Το να διπλασιάσουν την RAM είναι το μόνο εύκολο, αλλά το να διπλασιάσουν την ROM με τις waveforms είναι μια πολύ κοστοβόρα και χρονοβόρα διαδικασία. Το να δημιουργήσεις δε νέα performances και με τις νέες waveforms (η Yamaha έχει ξεφύγει πλέον από την patch/voice μορφή ήχου και δουλεύει αποκλειστικά με Performances) είναι ακόμα ένα "μανίκι" το οποίο πληρώνεται κι αυτό αδρά.

Να ξέρουμε λοιπόν για τι μιλάμε και να αφήσουμε τα "'έλα μωρέ τώρα, σιγά τις αλλαγές" γιατί αυτές οι αλλαγές μόνο "έλα μωρέ"  δεν είναι. Ας κάνουμε κριτική εκεί που όντως χωράει, για την "αρπαχτή" του MODX+ πχ η Yamaha δεν άκουσε λίγα, και καλώς τα άκουσε. Ελπίζω να τα λάβει και υπόψιν της. image.gif

 
  Ας το πουμε audio multitrack recorder. Αν δεν εχει ομως audio recorder, τοτε θα ειναι δωρο- αδωρο και το midi sequencer. Παλι θα πρεπει να συνδεθεις με το PC. Αν ειχε τουλαχιστον ενα πληρες sampler ισως κατι εκανες με αυτο, αλλα αυτο το βρισκω ακομα πιο χλωμο, και σιγουρα πολυ λιγοτερο χρηστικο απο το audio recorder. Δεν μπορω να διανοηθω να κανει καποιος κομματι και να περιοριζεται στους ηχους ενος synth, χωρις καν να βαζει τη φωνη του, μια κιθαρα, κατι τις. Δηλαδη μπορω εδω που τα λεμε, ηχαρες εχει το montage, αλλα οπως και να εχει ειναι υπερβολικα περιοριστικο για να το δεις σαν πληρης λυση, ενω καποιος αριθμος audio track ανεβαζουν τις δυνατοτητες στο θεο.

  Τωρα οσο αφορα τη rom, εχεις φυσικα δικιο οτι εκει ειναι το ζουμι. Ομως, το να μπουν καποια δειγματα παραπανω ειναι ευπροσδεκτο αλλα δεν ειμαι σιγουρος οτι θα κανει τεραστια διαφορα. Περισσοτερο διαφορα θα εκανε πιστευω να αλλαξει η αντιστοιχη μηχανη συνθεσης, να μπουν ξερω γω καποια στοιχεια physical modelling, καποια legato μηχανη, τιποτα macro πατεντες, ολα αυτα τα ωραια τελος παντων που εχουν οι μηχανες σε στυλ kontakt. Να ειμαι ειλικρινης εχω παψει να ασχολουμαι πολυ, και δεν ξερω σε τι φαση βρισκονται ακριβως οι τεχνολογιες, αλλα εχω την αισθηση οτι οι software μηχανες εχουν περισσοτερα περιθωρια για ρεαλιστικες εξομοιωσεις οσο αφορα καθαρα τη δομη τους, τουλαχιστον εκει τις ειχα αφησει.

 Δε νομιζω να εχουμε τετοιου ειδους εξελιξεις λοιπον, σε φαση ποιοτικες, μονο ποσοτικες.

 Γενικα δεν ειναι τυχαιο οτι η yamaha αφησε το ονομα motif, και το γυρισε στο montage, και το προωθησε σαν synthesizer και οχι σαν workstation. Πιστευω οτι τωρα θα ειναι ακομα πιο εντονη αυτη η προσεγγιση, και μην κοψει και το sequencer που εχει ? ΟΚ πλακα κανω, αλλα πιο πιθανο βλεπω να κοβει και
αυτο που εχει παρα να βαζει καλυτερο ?

 Παροτι PCακιας θεωρω οτι πρεπει να υπαρχουν και αλλες επιλογες, αν μη τι αλλο για τους μουσικους που δε θελουν ρε αδερφε να δουλευουν με το PC, δηλαδη υποχρεωτικο ειναι; Δυστυχως δεν το βλεπω να συμβαινει.

 
 Ας το πουμε audio multitrack recorder. Αν δεν εχει ομως audio recorder, τοτε θα ειναι δωρο- αδωρο και το midi sequencer. Παλι θα πρεπει να συνδεθεις με το PC.
Απ'ότι θυμάμαι η Yamaha ποτέ δεν πρόσφερε πολυκάναλο audio recorder στα workstations της, είχε μόνο ένα 16-track sequencer. Απ'ότι ξέρω μόνο τo Korg Nautilus διαθέτει 16-track sequencer και 16-track audio recorder. Το Montage έχει ενσωματωμένο ένα 6-channel In/32-channel Out USB audio interface για ηχογραφήσεις κατευθείαν σε ένα PC ή Mac. Επίσης το Montage (όπως και το MODX) μπορεί να ηχογραφήσει αυτά που παίζουμε σαν ένα stereo wav αρχείο κατευθείαν σε κάποιο USB φλασάκι, η δε ηχογράφηση μπορεί να διαρκέσει ως και 74 λεπτά. Καθόλου άσχημα θα έλεγα, αν συνυπολογίσουμε μάλιστα ότι μπορούμε να συνδέσουμε στο synth και οποιοδήποτε άλλο όργανο ή mic, να το περάσουμε από τα εφέ του και να το ηχογραφήσουμε κι αυτό στο USB φλασάκι με όλα τα υπόλοιπα (sequencer, arpegios, motion sequencer κλπ κλπ).

Δεν διαθέτει λοιπόν κάποιο audio multitrack recorder, αλλά έχει stereo recorder το οποίο μπορεί σε πολλές περιπτώσεις να είναι και το μόνο που χρειάζεσαι, αν φτιάχνεις ολοκληρωμένα electronic κομμάτια με το step sequencer του. Αν σε πειράζει πια τόσο πολύ να ανοίγεις το PC για multitrack recording, υπάρχουν και dedicated hardware multitrack recorders από Mackie, Zoom, Tascam κλπ. Είχα για κάποια χρόνια στο παλιό μου setup ένα Tascam DP32 SD και έκανε μια χαρά τη δουλειά, εύκολα, γρήγορα και χωρίς να αγγίξεις το PC.

Για την ενσωμάτωση ενός sampler το βλέπω χλωμό, αφού πλέον οποιοσδήποτε με ένα PC σαμπλάρει ότι θέλει, το κόβει/ράβει όπως θέλει και το περνάει στην RAM των Montage/MODX έτοιμο προς παίξιμο. Κι όσο για την "εγκατάλειψη" του ονόματος Motif και την κυκλοφορία του Montage, αυτό έγινε μόνο στα χαρτιά, γιατί στην ουσία το Montage είναι ένα υπερτούμπανο Motif με πολλά έξτρα. H καρδιά του Motif XF χτυπάει και στο Montage, αφού διαθέτει και αυτό την ίδια 8-element AWM2 engine, αλλά αρκετά πιο "τούμπανη" και πολύ ανανεωμένη, αφού πέταξε έξω μετά από δεκαετίες τα voices (patches στα άλλα synths) και ξαναέχτισε το όλο σύστημα γύρω από τα Performances (Combis στα άλλα synths), το synth δηλαδή δουλεύει μόνιμα σε 16-part multitimbral/performance mode. 

To φοβερό δε είναι ότι τα parts (που είναι στην ουσία τα παλιά voices/patches) που αποτελούν ένα performance είναι εντελώς ανεξάρτητα σε κάθε performance, και έτσι αν αλλάξεις, πειράξεις ή σβήσεις το X part από ένα performance, τα υπόλοιπα performances δεν επηρεάζονται.

Δεν ξέρω αν καταλαβαίνεις τι τρελή μαγκιά έχει κάνει η Yamaha εδώ, εγώ το πήρα χαμπάρι στην πράξη μετά από μήνες, κι ας το είχα διαβάσει σε κάποιο review. Σε οποιοδήποτε άλλο multitimbral synth χρησιμοποιούμε διάφορα patches/ήχους για να φτιάξουμε έναν multisound/compi/performance ήχο. Αν κάνουμε edit σε κάποιο από αυτά τα patches ή σβήσουμε κάποια από αυτά, τα compi/performances που τα χρησιμοποιούν και είναι χτισμένα πάνω σε αυτά αυτόματα "χαλάνε", παύουν να ακούγονται το ίδιο. Στην περίπτωση όμως των Montage/MODX που τα patches δεν υπάρχουν πλέον σαν ξεχωριστή ομάδα, τα performances είναι εντελώς ασύνδετα μεταξύ τους.

'Έτσι, αν κάνουμε, πχ, copy το 5ο part από το Χ performance και το κάνουμε paste στο Ψ performance, και εκεί μέσα κάνουμε edit στο part αυτό και του αλλάξουμε τα πάντα, από elements/waveforms, LFO/filters/EGs/effects settings και ότι άλλο μας κατέβει και κάνουμε save, το edited πλέον part δεν επηρεάζει καθόλου τον ήχο και τη συμπεριφορά του Χ performance από το οποίο το κάναμε copy. Αυτό δεν συμβαίνει σε κανένα άλλο synth και τα πλεονεκτήματα αυτής της μαγκιάς είναι πολλά. Μπορούμε πλέον να χρησιμοποιούμε τα performances όχι απλά σαν multisound/multitimbral συνδυασμούς αλλά και σαν γκρουπ ξεχωριστών ήχων για διάφορες περιστάσεις, πχ ένα performance αποτελούμενο μόνο από organ, string, piano/pads κλπ ήχους που τους εναλλάσσουμε και τους παίζουμε ξεχωριστά όποτε τους χρειαστούμε, μην ξεχνάμε εξάλλου ότι το κάθε part (16 συνολικά) ενός performance διαθέτει τα δικά του εφέ.

Η Yamaha έφτιαξε ένα υπερ-synth με άπειρες δυνατότητες, και το μόνο σίγουρο είναι ότι το νέο μοντέλο θα είναι καλύτερο. Μένει να δούμε πόσο καλύτερο θα είναι.?

 
  • Like
Reactions: manosx
Πως και δεν πρόσθεσαν ένα παρόμοιο audio recorded στο νέο Fantom?? 




 Και η roland εχει μπει στο τριπακι να στηριζεται στο integration με το DAW. Απο οτι ξερω ειναι deeply integrated με το logic και τα mac, η τουλαχιστον οι χρηστες τους φαινεται να γουσταρουν παραπανω ?

 Τωρα οσο αφορα την Yamaha, μπορει να μην ειχε audio multitrack στο motif, αλλα ειχε sampler, και μαλιστα πρεπει να δουλευε πολυ καλα για audio recording εφαρμογες, βλεπω εδω οτι επετρεπει ηχογραφηση ενω παιζει κανονικα το song, και μαλιστα με αυτοματο punch in και μετεπειτα συγχρονισμενη αναπαραγωγη, μιλαμε για παραδεισο

 https://www.manualslib.com/manual/1025699/Yamaha-Motif-Xf6.html?page=52

 Υπηρξε μια περιοδος στα 90ies, που δουλευα ετσι στο σπιτι, δηλαδη ειχα το sequencer του atari, hardware synthesizers για τους synth και τους drum ηχους, και ειχα το sampler για το audio. Ακουγες λοιπον την ενορχηστρωση απο τα synth, και σαμπλαρες ας πουμε τη φωνη σου η την κιθαρα που επαιζες ταυτοχρονα. Μετα, το μονο που επρεπε να κανεις ηταν να κροπαρεις την αρχη του δειγματος, και να στειλεις ενα note on στο σημειο που εμπαινε το audio, με μια νοτα διαρκειας οσο κρατουσε το παιξιμο σου.

 Η δουλεια γινοταν κανονικα, και μαλιστα ειχες στην ουσια τοσα καναλια οσα η πολυφωνια του sampler. Υπηρχαν βεβαια μειονεκτηματα, ας πουμε το playback δεν μπορουσε να γινει απο τη μεση του audio "track", επρεπε να περασει οπωσδηποτε το κομματι απο την note on για να ακουστει κατι.

 Την εκανα τη σπιτικη μου φαση ομως και ετσι,? και καταφερα να τρεναρω την αποκτηση audio PC για λιγο καιρο, και να αποφυγω να δωσω ενα εκατομμυριο και κατι για τη μπακατελα PC της εποχης, δε μου πηγαινε η καρδια να χωσω σε PC, τα χρησιμοποιουσα για audio εφαρμογες αλλου και ηταν τερμα αργα και αναξιοπιστα, μιλαμε για τα πρωτα pentium τωρα.

 Πολυ σωστα βεβαια αναφερεις τη λυση του πολυκαναλου. Ως φουλ midακιας τοτε, και το sampler στο 99% των περιπτωσεων ως midi sound generator το χρησιμοποιουσα, οποτε δεν καιγομουν για τετοια κινηση. Αλλα ενα hard disk recorder ολα- σε- ενα μπορουσε να ειναι η βαση για οποιον θελει ολοκληρωμενο συστημα χωρις υπολογιστη, και τοτε και τωρα.

  Το θεμα ειναι, βγαινουν πια τετοιες συσκευες; Θυμαμαι τοτε εβγαζε η roland κατι θηρια, κατι φοβερα μηχανηματα με κανονικες οθονες ξερω γω, κατι ποντικια, κατι moving faders, μιλαμε για μηχανηματαρες, το επαιρνες και καθαριζες. Τελευταια φορα που κοιταζα το τι παιζει στην αγορα για σεναριο workstation + hd recorder, δεν υπηρχε ουτε καν πολυκαναλος εγγραφεας που να συγχρονιζεται μεσω MIDI ! Μιλαμε για καταντια.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πως και δεν πρόσθεσαν ένα παρόμοιο audio recorded στο νέο Fantom?? 
Υπάρχει Sampler, όπως πάντα. Μπορείς να γράψεις audio απλά στο τελευταίο Fantom το audio λειτουργεί με άλλο τρόπο, για νέους χρήστες που δεν έχουν και τόσο σχέση είναι κάπως... τέλος πάντων...
Να σημειωθεί πως στο sequencer (ειδικά του τελευταίου Fantom) τα Midi Track λειτουργούν με ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία σε σχέση με τα Fantom-X και Fantom-G.

 
  • Like
Reactions: Waterfall-K
Το θεμα ειναι, βγαινουν πια τετοιες συσκευες;
Πως δεν βγαίνουν? Βγαίνουν και σε σχετικά χαμηλές τιμές. Μερικά παραδείγματα παρακάτω, κυρίως από Zoom και Tascam. Το τελευταίο (Tascam DP32 SD) το είχα κι εγώ όπως έγραψα, σήμερα πωλείται στο Thomann στα €599.

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

image.png

 
 Βλεπω οτι το dp 32 δεν εχει MIDI. Σε βολευε ετσι; Ολοκληρωνες το sequencing πρωτα, και μετα εστελνες το αποτελεσμα εκει μεσω ξεχωριστων εξοδων; Η εγραφες απευθειας audio το παιξιμο σου;

 Δε θα με βολευε καθολου να μην συχρονιζει το sequencer με το πολυκαναλο, εκτος αν ηταν η φαση live παιξιμο, μπαντα η κατι τετοιο. Θελω να εχω options, η μαλλον ηθελα, τωρα πια δεν εχω κουραγιο, βαραω στα ισα και οτι βγει ?

 
 Βλεπω οτι το dp 32 δεν εχει MIDI. Σε βολευε ετσι; Ολοκληρωνες το sequencing πρωτα, και μετα εστελνες το αποτελεσμα εκει μεσω ξεχωριστων εξοδων;
Η έλλειψη MIDI δε με απασχόλησε ποτέ στο συγκεκριμένο recorder, δεν μου χρειάστηκε ποτέ. Τα synths ήταν συνδεδεμένα μέσω MIDI στο workstation και οδηγούνταν είτε από τα πλήκτρα του είτε από το sequencer του. Όλα κατέληγαν στο Tascam και ηχογραφούνταν είτε σαν ένα ολοκληρωμένο stereo track είτε ξεχωριστά, ανάλογα το τι ήθελα να γράψω. Τις περισσότερες φορές πάντως έγραφα απλά ένα stereo κανάλι, με το sequencer να οδηγεί και να έχει κάνει ήδη την περισσότερη ή και ολόκληρη τη δουλειά. Τώρα αν χρειάζονταν κάποια overdubs κανένα πρόβλημα. Το συγκεκριμένο recorder ήταν μάλλον too much για τις ανάγκες μου, μια και η περισσότερη δουλειά γίνεται στο sequencer και η ανάγκη για πολλά audio tracks μειώνεται στο ελάχιστο. 

Αλλά κάποιος που δεν παίζει αποκλειστικά με synths όπως εγώ αλλά έχει να γράψει ένα κάρο ακουστικά & ηλεκτρικά όργανα, το συγκεκριμένο recorded τού λύνει τα χέρια, αν έχει αποφασίσει να μην ανοίξει PC.

H φωτό παρακάτω από το setup μου το 2015.

image.png

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Βλεπω οτι το dp 32 δεν εχει MIDI
Ακριβώς, δεν έχει MIDI άρα δεν έχει συγχρονισμό όπως τα προϊγούμενα.

Δεν ξέρω πως λειτουργούν χωρίς συγχρονισμό. Ή αυτοί βγάζουν παιχνιδομηχανές ή ο κόσμος δεν καταλαβαίνει ή έχει χαθεί η έννοια του multitrack, δεν ξέρω!

 
  • Συμφωνώ
Reactions: manosx
 Και εγω δε θα επελεγα λυση χωρις συγχρονισμο με τιποτα. Ομως υπαρχουν εφαρμογες που δεν τον χρειαζονται.

 Πρωτα απο ολα οι κλασσικες μπαντες. Γραφεις κρουστα, απο πανω τα οργανα, μετα φωνες κλπ κλπ ( η και ολα μαζι αν επιτρεπουν οι εισοδοι και οι παικτες ?) και ολα αυτα καθαρα σε audio. Οσο δεν παιζει midi sequencing, δε χρειαζεσαι και συγχρονισμο.

 Μετα υπαρχει και η περιπτωση σε στυλ waterfall. Να ολοκληρωνεις δηλαδη εντελως το midi arrangement, και μετα να περνας σε audio ολα τα synths, ωστε να τα μιξαρεις στο πολυκαναλο και να προσθεσεις απο πανω οτι audio καναλι χρειαζεσαι. Για εναν "καθαρο" πληκτρα midακια ?, που δεν εχει σε προτεραιοτητα το audio recording, η δουλεια θα γινει και ετσι, και θα γινει και ανετα.

 Για αυτον που δε θα γινει με τιποτα, ειναι για οποιον θελει να γραφει παραλληλα τα audio tracks την ωρα που κανει και το midi sequencing. Αυτο ουσιαστικα δε γινεται χωρις συγχρονισμο.

 Να προγραμματισεις τους ρυθμους στα drums, μετα να γραψεις σε audio το μπασο, μετα να γραψεις σε midi και τα synth, μετα σε audio τις κιθαρες, ας βαλουμε και δυο εξτρα γεμισματα τωρα στα drums, χμ, τελικα λεω να βαλω αλλο ηχο στο synth, ας γραψω τωρα τη φωνη και παει λεγοντας.

 Αν η τελευταια παραγραφος θυμιζει σε καποιον τον τροπο που κανει κομματια, θα πρεπει να διασφαλισει καποιον τροπο συγχρονισμου sequencer- multitrack οπωσδηποτε.

 
Είχα το DP-24 με το MIDI.

Αυτές οι συσκευές είναι για να ηχογραφούν μικρά σύνολα μουσικών, όχι για sequencing με την Cubase έννοια του όρου. Αυτό δεν ήταν κατανοητό σε ΄μένα, αλλά έγινε κατανοητό στην πορεία, και τελικώς το MIDI αφαιρέθηκε. Χρησιμεύουν κυρίως σαν οκτακάναλες (4 στέρεο) κονσόλες για πληκτράδες που έχουν αντίστοιχο αριθμός από συνθετητές.

Το πούλησα διότι ήταν ογκώδες σε σχέση με το τρέχον Model 12/16/24, το οποίο επίσης έχω.

 
 Δεν ειναι οτι θα κανεις sequencing σε στυλ cubase με αυτες. Ειναι οτι αν ΗΔΗ κανεις sequencing με καποιο hardware MIDI sequencer, ο συγχρονισμος με αυτες θα παραξει εναν audio + midi συνδυασμο, που θα προσομοιωσει σε καποιο βαθμο τα συγχρονα DAW.

 Ετσι δουλευε η φαση και προ αμνημονευτων, με τα 24 καναλα μπομπινοφωνα. Συγχρονιζες με timecode το midi, και μπορουσες πλεον να τα δουλευεις παραλληλα.

 Ειναι τεραστια η διαφορα στις δυνατοτητες ετσι.

 Βεβαια, οποιος δινει τον κωλο ενος ποντικου για κατι τετοιο ειναι ηδη με τα μπουνια στα PC, οποτε πολυ λογικο οι εταιριες να δωσουν εμφαση στην ευχρηστια για τα μικρα σχηματα οπως λες. Ειναι η ιδια ακριβως λογικη που κανει και τα synth workstation να μην εχουν τα πληρη sequencer που ειχαν καποτε. Δεν στηριζω ?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μου θυμίσατε τη Σία Κοσιώνη, όπου αφού κάποιος ρεπόρτερ πει την είδηση, η Σία την ξαναλέει, μάλλον για να την κατανοήσει το άλλο μισό του εγκεφάλου της. Στην τηλεόραση δε γίνεται, αλλά εδώ μπορούμε να το συνεχίσουμε.

Ρωτάω λοιπόν: Είναι για sequencing στυλ Cubase, ή για μικρά σχήματα και low bAdget?

 
 Ναι Νικο Τσιαμτσικα, οπως μας ειπε ο ειδικος της roland ειναι για μικρα σχηματα και οχι cubase Νικο Τσιαμτσικα, και ρωτω: Σε τι κοσμο θα φερουμε τα λουδιτικα παιδια μας που δε θελουν τους κΟΥμπΧιουτερς του διαβολου Νικο Τσιαμτσικα; Σε ρωτω, σε τι κοσμο θα τα φερουμε;

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα