- Μηνύματα
- 47,831
- Πόντοι
- 2,368
Μια και ο αγαπητος Ιχνηλατης το ζητησε ας δουμε λιγο πως & αν χρησιμοποιουμε Reverb στις ηχογραφησεις μας..
Προσωπικα οταν γραφω ΜΠΑΝΤΕΣ και πραγματικα οργανα εχω ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ εντελως τη χρηση του.
Τα πνιγμενα στα reverb ντραμς & φωνητικα μου την εδιναν παντα αλλα ηταν για πολλα χρονια στη μοδα ,λες και ειχαν παντρευτει οι ηχοληπτες τα Lexicon τους :lol: (& καλα να ηταν Lexicon ,quadraverb ηταν συνηθως :? )
Ετσι οταν πριν απο 4-5 χρονια διαβασα οτι ο αγαπημενος μου παραγωγος Buddy Miller δεν χρησιμοποιει ΠΟΤΕ reverb αποφασισα να το τολμησω & αρχισα να το αποκλειω τελειως (παντα μιλαμε για φυσικα οργανα).
Εχω την τυχη να γραφω αποκλειστικα σε ενα στουντιο με ενα καταπληκτικο drum room και ξεκινησα με τις εγγραφες τυμπανων χωρις καθολου reverb. Η διαφορα στην ποιοτητα του ηχου (παντα βεβαια με εναν ντραμμερ που ξερει να χτυπησει τα τουμπανα του γιατι αν δεν ξερει η κατασταση δεν σωζεται με τιποτα..) ηταν πολυ μεγαλη.
Επιτελους στακατα ταμπουρα,γεματες και punchy κασες,καθαρα πιατινια.
Το φυσικο reverb του χωρου σε συνδιασμο με προσεγμενο compression & ελαφρυ eq εκαναν θαυματα.
Τα ντραμς ειναι το 50% μιας παραγωγης και αν τα "φτιαξεις" καλα τα υπολοιπα ειναι παιχνιδακι..
Παμε τωρα στις κιθαρες,ετσι κι αλλοιως ποτε μου δεν το χρησιμοποιω (εκτος αν θελω να βγαλω surf ηχο) οποτε εδω δεν μου ελειψε καθολου,αν το χρησιμοποιειτε και εχετε προβληματα ευκρινειας καντε το "σωστο" δηλ. ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΤΕ το με DELAY :wink: (πολυ πιο ζεστος και αμεσος ηχος φτανει να κρατατε το level χαμηλα,αυξανοντας το feedback)
To ιδιο και στις φωνες.Οι πνιγμενες στο reverb φωνες των 80s εχουν οριστικα πεθανει.Και εδω χρησιμοποιω delay μια και η φωνη ετσι βγαινει πιο καθαρα μπροστα χωρις να χρειαζεται δραστικο eq & compression.
Γενικα η αντικατασταση του reverb με σωστα ρυθισμενα delay δινει ενα καθαροτερο & ευκολοτερο στο μιξαρισμα αποτελλεσμα...
Προσωπικα οταν γραφω ΜΠΑΝΤΕΣ και πραγματικα οργανα εχω ΣΤΑΜΑΤΗΣΕΙ εντελως τη χρηση του.
Τα πνιγμενα στα reverb ντραμς & φωνητικα μου την εδιναν παντα αλλα ηταν για πολλα χρονια στη μοδα ,λες και ειχαν παντρευτει οι ηχοληπτες τα Lexicon τους :lol: (& καλα να ηταν Lexicon ,quadraverb ηταν συνηθως :? )
Ετσι οταν πριν απο 4-5 χρονια διαβασα οτι ο αγαπημενος μου παραγωγος Buddy Miller δεν χρησιμοποιει ΠΟΤΕ reverb αποφασισα να το τολμησω & αρχισα να το αποκλειω τελειως (παντα μιλαμε για φυσικα οργανα).
Εχω την τυχη να γραφω αποκλειστικα σε ενα στουντιο με ενα καταπληκτικο drum room και ξεκινησα με τις εγγραφες τυμπανων χωρις καθολου reverb. Η διαφορα στην ποιοτητα του ηχου (παντα βεβαια με εναν ντραμμερ που ξερει να χτυπησει τα τουμπανα του γιατι αν δεν ξερει η κατασταση δεν σωζεται με τιποτα..) ηταν πολυ μεγαλη.
Επιτελους στακατα ταμπουρα,γεματες και punchy κασες,καθαρα πιατινια.
Το φυσικο reverb του χωρου σε συνδιασμο με προσεγμενο compression & ελαφρυ eq εκαναν θαυματα.
Τα ντραμς ειναι το 50% μιας παραγωγης και αν τα "φτιαξεις" καλα τα υπολοιπα ειναι παιχνιδακι..
Παμε τωρα στις κιθαρες,ετσι κι αλλοιως ποτε μου δεν το χρησιμοποιω (εκτος αν θελω να βγαλω surf ηχο) οποτε εδω δεν μου ελειψε καθολου,αν το χρησιμοποιειτε και εχετε προβληματα ευκρινειας καντε το "σωστο" δηλ. ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΤΕ το με DELAY :wink: (πολυ πιο ζεστος και αμεσος ηχος φτανει να κρατατε το level χαμηλα,αυξανοντας το feedback)
To ιδιο και στις φωνες.Οι πνιγμενες στο reverb φωνες των 80s εχουν οριστικα πεθανει.Και εδω χρησιμοποιω delay μια και η φωνη ετσι βγαινει πιο καθαρα μπροστα χωρις να χρειαζεται δραστικο eq & compression.
Γενικα η αντικατασταση του reverb με σωστα ρυθισμενα delay δινει ενα καθαροτερο & ευκολοτερο στο μιξαρισμα αποτελλεσμα...