Προσπάθεια για fusion αυτοσχεδιασμό

gkourmoul1

Amateur Musician
Μηνύματα
10,179
Λύσεις
1
Πόντοι
2,493
Επέλεξα ένα backing με δύο (νομίζω) βασικά ακορντα (εκτός εκείνα της γέφυρας), για ευκολία.

Επίσης επέλεξα να παίζω στη βασική θέση στο 7ο.ταστο, και για να έχω περισσότερο έλεγχο του τι παίζω. Προσπάθησα να οργανώσω το παίξιμο μου και να ομαδοποιω φράσεις, χρησιμοποιώντας παράξενες νότες, είτε ως περαστικές, είτε επιμένοντας σε αυτές. Σε κάποια σημεία άλλαζα, πιο ξεκάθαρα, κλίμακα (κινούμενος κυρίως μεταξύ αρμονική μινόρε, dorian, aeolian και bebop). Βασικά, ο,τι μου καταβαίνει παίζω. Όταν παίξω τη "λάθος" νότα, προσπαθώ να επενδύσω σε αυτό και να τη χρησιμοποιήσω και σε επόμενες φράσεις, ώστε να ακουστεί "εσκεμμένη".

Πειράματα κάνω, προσπαθώντας να χρησιμοποιώ φαντασία, αλλά και να είμαι όσο πιο ουσιαστικός γίνεται. Δεν έχω ακούσματα πολλά από το είδος, αλλά με πιάνω και ζηλεύω τους παίχτες που παίζουν έτσι. 

scoftelech.mp3

 





 

Attachments

στοχεύεις ψηλά.

Δεν είναι κακό για εξάσκηση, αλλά μην περιμένεις αποτελέσματα άμεσα.

Είναι υλικό αβαντ γκαρντ αυτοσχεδιασμού και ακόμα δεν είσαι γι αυτό.

Εχεις πετύχει πολλά στους ήχους, αλλά όπως σου είπα θέλεις περισσότερα ακούσματα/παιξίματα προς την κατεύθυνση αυτή.

Ασε αναπνοές, άσε τους άλλους να ακουστούν, και να τους ακούσεις για να πάρεις πάσες.

 
Ασε αναπνοές, άσε τους άλλους να ακουστούν, και να τους ακούσεις για να πάρεις πασες


Πολύ σωστό αυτό που λες. Πρέπει να ακούω περισσότερο, και να "δένω" αυτά που παίζω με αυτά που παίζουν οι άλλοι.

στοχεύεις ψηλά.

Δεν είναι κακό για εξάσκηση, αλλά μην περιμένεις αποτελέσματα άμεσα.

Είναι υλικό αβαντ γκαρντ αυτοσχεδιασμού και ακόμα δεν είσαι γι αυτό.


Συμφωνώ απόλυτα. Δεν ξέρω τι με έπιασε τελευταίο διήμερο. Πάντως διασκεδάζω απίστευτα με αυτό το εναλλακτικό παίξιμο. Κάποια στιγμή θα το κάνω καλύτερα.

 
Επισης ειναι πολυ busy. Ασε λιγο στην ακρη το συνηθες παιξιμο σου κ ειδικα σε τετοια πιο "εξωτικα" εργαλεια προσπαθησε με πιο μικρες φρασεις κ το ρυθμο να κανεις τη δουλεια. Strong rhythmic statements θελει σαν πρωτο βημα

Παιξε στην αρχη με καθαρο ηχο. Ξεχνα articulation κ τεχνικες εκφρασης κ κοιτα την διαρκεια των νοτων (ειδικα στην καταλληξη) κ τις παυσεις. Οταν οι φρασεις αρχιζουν να εχουν νοημα μονο με ρυθμο, επιλογη νοτων,accents τοτε ειναι η ωρα για τα υπολοιπα (κ θα μπουν αυτοματα τοτε)

Θελω να πω πως αυτο που εστιαζεις τωρα ειναι οι φρασεις-γραμμες σου να εχουν νοημα στο.... χαρτι. Να μαθεις πως δημιουργουνται. Η κιθαριστικη φωνη μπορει κ να σε μπερδεψει στην παρουσα φαση κ να σου βγαλει συνηθειες σου που συνηθως σωνουν την κατασταση (δεν ειναι αυτο το ζητουμενο σ'αυτο που προσπαθεις να κανεις εδω).

Δυστυχως οσοι ερχομαστε απο white ροκ κιθαριστικες σχολες εχουμε περιεργη σχεση με το ρυθμο κ το syncopation, ειμαστε κολλημενοι με το 1 κ δυσκολευομαστε να καταλαβουμε πως ακομα κ το πιο out there εργαλειο το περνας πανευκολα οπου θες με διαφορετικη ρυθμικη αντιληψη. Η bebop ειναι η νουμερο 1 σχολη γι'αυτο παροτι χρησιμοποιει φαινομενικα αλλα μεσα για να παιξεις πανω απο changes. Γι'αυτο ολοι εχουν περασει απο εκει

Τα λεω ολα αυτα ως ομοιοπαθης, που εχει τα ιδια θελω κ δεν εχει φτασει στο στοχο του.

Υπαρχουν πολυ πιο καταλληλοι απο εμενα να σου πουν την προσεγγιση τους πανω στο θεμα οποτε αν λεω μπουρδες περιμενω διορθωση κ εγω?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Πολυ σοφά όσα λες. Τα διαβάζω με μεγαλο ενδιαφέρον διότι είναι άκρως εύστοχα.

προσπαθησε με πιο μικρες φρασεις κ το ρυθμο να κανεις τη δουλεια. Strong rhythmic statements θελει σαν πρωτο βημα

Παιξε στην αρχη με καθαρο ηχο. Ξεχνα articulation κ τεχνικες εκφρασης κ κοιτα την διαρκεια των νοτων (ειδικα στην καταλληξη) κ τις παυσεις.


Ξεκινώ με αυτά....

 
Εγώ θέλω να ρωτήσω, ποιος είναι ο στόχος σου εδώ Γιώργο?

Μην μου πεις "να παίξω fusion", γιατί το αντικείμενο είναι πολύ ευρύ.

Fusion παίζει ο Metheny, ο Holdsworth, ο Gambale, ο Henderson, ο McLaughlin, ακόμα και ο Govan.

Όταν λέω "στόχος" εννοώ αν επικεντρώνεσαι σε κάτι συγκεκριμένο μουσικά και παιχτικά.

Και το λέω γιατί η προσπάθειά σου δεν έχει την απαραίτητη κατεύθυνση.

Πώς θέλεις να παίξεις?

Με out νότες?

Με rock φρασεολογία?

Με "συμβατικό" παίξιμο που όμως να ακούγεται λίγο "περίεργο"?

κλπ.

Για όλα αυτά οι επιλογές είναι άπειρες.

Αλλά πρέπει πρώτα να καθορίσεις/στοχεύσεις πώς θέλεις να είναι το αποτέλεσμα.

Να γίνεις πιο συγκεκριμένος δηλαδή, στον τρόπο που θέλεις να προσεγγίσεις το αντικείμενο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έκανα μια αρχή με βαση τα όσα μου ειπαν Δημήτρης και Βρασίδας. Λιγότερο gain, πιο μικρές φράσεις, μέσα στον ρυθμό, παύσεις και ανταπόκριση στα υπόλοιπα όργανα. Προσπάθησα, τουλάχιστον. Και μου αρέσει καλύτερα το αποτέλεσμα, νομίζω.

scoftelechlow.mp3

 




Πώς θέλεις να παίξεις?

Με out νότες?

Με rock φρασεολογία?

Με "συμβατικό" παίξιμο που όμως να ακούγεται λίγο "περίεργο"?


Καλή ερώτηση. Θελω να μπορώ να κάνω τα πάντα, στην τελική. Προφανώς δεν μπορώ να τα κάνω όλα μαζί, ούτε και το καθένα ξεχωριστά, στην παρούσα φάση. Γιαυτό ανέβασα το κλιπ, ώστε να εισπράξω την πολύτιμή βοήθεια σας, στο τι κατεύθυνση να παρω για αρχή, διότι είμαι εντελώς ασχετος από τη μουσική αυτή, αλλά και στο τι πρεπει να κάνω για να μην τα μπουρδουκλώσω....

Για αρχή θα ήθελα να μπορώ να παίζω συμβατικό παίξιμο που να ακούγεται περίεργο. Αλλά μου αρέσει να τριγυρίζω γύρω από ενα ακόρντο με διαφορετικές κλίμακες.

 

Attachments

@fusiongtr @gkourmoul1

Φιουζιε συμφωνώ, αλλά ότι κ να θες να παίξεις αντί να προσπαθείς να τα βάλεις όλα στην κατσαρόλα, μια μελέτη που εστιάζεις σε συγκεκριμένα (ή ακόμα κ ένα πράγμα) τη φορά μπορεί να βοηθήσει.

πχ κάνε κάτι σαν αυτό που έγραψα στη φωτό. Στο bar 1 απλά βάλε νότες στο Ρυθμό που έγραψα (με πεντατονικη, Ντόριαν, ο,τι θες). Στα bar 2-3 πάρε το εργαλείο που θες να μελετήσεις κ παίζε απαντήσεις που να έχουν συνέχεια, ροή κ νόημα σε σχέση με αυτό που έπαιξες στο  bar 1. (Μην αρχίζεις στο 1 του μπαρ 2 άσ'το ν'αναπνευσει). Στο bar 4 παύση

καν'το ξανά κ ξανά μέχρι ν'αρχιζεις να έχεις αυτοπεποίθηση στις φράσεις που δημιουργείς. 

Μετά καν'το κ σε άλλο ακορντο, μετά σε chord progressions κοκ (κ φυσικά με παραλλαγές ανάλογα την περίσταση)

(Το δεύτερο take δεν το άκουσα ακόμα)

IMG_20230526_140918.jpg

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για αρχή θα ήθελα να μπορώ να παίζω συμβατικό παίξιμο που να ακούγεται περίεργο.


Θα συμφωνήσω με την επιλογή σου.

Points of interest ....

- Ποτέ πάνω από 4 νότες μιας κλίμακας στην σειρά.

- Χρόνοι. Επικεντρώσου στις άρσεις παρά στις θέσεις. Άφησε την κιθάρα κάτω και χτύπα τις παλάμες σου στο πόδι με τον ρυθμό, προσπαθώντας να τονίσεις τις άρσεις τραγουδώντας τες με το στόμα.

- Διαστήματα. Απέφευγε τα συνεχή μικρά διαστήματα (τόνοι, ημιτόνια) ειδικά προς την ίδια κατεύθυνση.

Μελέτησε τις κλίμακες (άσκηση) με 3ες, 5ες, 6ες.

Προσπάθησε μετά από κάθε δύο/τρία μικρά διαστήματα, να κάνεις άλμα 4ης ή 5ης και να συνεχίσεις από εκεί.

- Μικρές φράσεις/μοτίβα με τέσσερεις/πέντε νότες το πολύ (ειδικά στην αρχή).

- Μην σε νοιάζει καθόλου η επιλογή των νοτών (για την ώρα).

Δεν υπάρχουν "παράξενες" νότες. Ο τρόπος που τις χρησιμοποιούμε τις κάνει να ακούγονται συμβατικές ή "περίεργες".

Αυτά για αρχή.

EDIT: Άσκηση.

Παίξε τις νότες μιας κλίμακας στην σειρά.

Μετά ξανακάνε το, αλλά όταν φτάσεις στην 4η νότα, παίξτην μια οκτάβα πάνω ή κάτω και συνέχισε την κλίμακα από εκεί.

Μετά ξαναπαίξτην αλλά παίζε δύο νότες, τις επόμενες δύο σε άλλη οκτάβα, τις επόμενες δύο σε άλλη, κλπ.

Αυτό λέγεται octave displacement.

Μοιράζει δηλαδή τις νότες μια φράσης σε διαφορετικές οκτάβες.

Αν το κάνεις καλά, θα δεις ότι με τις πιο απλές και συμβατικές νότες, έχεις πολύυυυυ παράξενο αποτέλεσμα.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Το δεύτερο take ξεκινάει σαν να'ναι άλλος κιθαρίστας από το πρώτο μόνο με τις αλλαγές που έκανες .

Μη μελετάς ολόκληρο κομμάτι όταν θες να βάλεις κάτι καινούργιο μέσα. Έχει κ άλλα , progressions, vamps που θέλει αλλά εργαλεία, αλλά το πιο σημαντικό το ν'αναπτυσσεις ένα σόλο είναι εντελώς άλλο ζητούμενο από το να μπορείς να γέννας διαφορετικές φράσεις (όπως το περιγράφεις σαν το αρχικό ζητούμενο).

 
Δεν μου λες, τα πλήκτρα στην αρχή αυτής της 2ης προσπάθειας, εσύ τα έπαιξες ή υπήρχαν?

 
Υπήρχαν. Και εγώ δεν τα είχα παρει χαμπαρι, μεχρι που έκανα παύσεις στο παίξιμό μου.... ?

 
Υπήρχαν. Και εγώ δεν τα είχα παρει χαμπαρι, μεχρι που έκανα παύσεις στο παίξιμό μου.... ?


Αυτούς τους χρόνους να ακολουθήσεις (μιλάω για τα ακκόρντα που παίζουν στην αρχή).

Είναι άρσεις, ακριβώς αυτό που έλεγα.

Μιμήσου τους χρόνους τους και θα αλλάξει το φραζάρισμά σου άμεσα.

 
πχ κάνε κάτι σαν αυτό που έγραψα στη φωτό. Στο bar 1 απλά βάλε νότες στο Ρυθμό που έγραψα (με πεντατονικη, Ντόριαν, ο,τι θες). Στα bar 2-3 πάρε το εργαλείο που θες να μελετήσεις κ παίζε απαντήσεις που να έχουν συνέχεια, ροή κ νόημα σε σχέση με αυτό που έπαιξες στο  bar 1. (Μην αρχίζεις στο 1 του μπαρ 2 άσ'το ν'αναπνευσει). Στο bar 4 παύση


Δηλαδή παίζω σε ένα μετρο κάτι ρυθμικό, στα επόμενα 2 μετρα κάτι σχετικό ως απάντηση, και στο 4ο παυση?

Το δεύτερο take ξεκινάει σαν να'ναι άλλος κιθαρίστας από το πρώτο μόνο με τις αλλαγές που έκανες .


Το αντιλαμβάνομαι και εγώ καθώς το ακουω.

Ποτέ πάνω από 4 νότες μιας κλίμακας στην σειρά.

- Χρόνοι. Επικεντρώσου στις άρσεις παρά στις θέσεις. Άφησε την κιθάρα κάτω και χτύπα τις παλάμες σου στο πόδι με τον ρυθμό, προσπαθώντας να τονίσεις τις άρσεις τραγουδώντας τες με το στόμα.

- Διαστήματα. Απέφευγε τα συνεχή μικρά διαστήματα (τόνοι, ημιτόνια) ειδικά προς την ίδια κατεύθυνση.

Μελέτησε τις κλίμακες (άσκηση) με 3ες, 5ες, 6ες.

Προσπάθησε μετά από κάθε δύο/τρία μικρά διαστήματα, να κάνεις άλμα 4ης ή 5ης και να συνεχίσεις από εκεί.

- Μικρές φράσεις/μοτίβα με τέσσερεις/πέντε νότες το πολύ (ειδικά στην αρχή).

- Μην σε νοιάζει καθόλου η επιλογή των νοτών (για την ώρα).


Τα μαυρισμένα τα καταλαβα, νομίζω, και θα τα δουλέψω.

 
Δηλαδή παίζω σε ένα μετρο κάτι ρυθμικό, στα επόμενα 2 μετρα κάτι σχετικό ως απάντηση, και στο 4ο παυση?
Παντου κατι ρυθμικο παιζεις (κ ας ειναι lead?)

Απλα στο μπαρ 1 σου εγραψα εναν πολυ απλο syncopated ρυθμο που αρχιζει στο 1 για οδηγο. Το σημαντικο ειναι πως εχει δυο νοτες. Δε χρειαζεται κατι παραπανω για πρωτο music statement. 2-3 νοτες. Φυσικα μπορεις να παιξεις 2-3 ξεξινωντας σε αρση οπως ειπε κ ο @fusiongtr (κ θα ειναι καλυτερα) απλα ετυχε να γραψω αυτο. Το θεμα ειναι τι θα γινει με την απαντηση. Που θα τη βαλεις, που θα τονιζει. ποσες νοτες θα εχει κλπ

Χρησιμοποιησε δηλαδη κατι απλο με περιορισμους για αρχη. Διαλεξε ενα ρυθμο προκαθορισμενο για την πρωτη φραση κ παιξε με εργαλειο που δε θα σε προβληματισει (πχ πεντατονικη) ωστε το τσαλλεντζ να ειναι η δευτερη να εχει λογικη συνεχεια παροτι χρησιμοποιεις κατι πιο δυσκολο. Κ θα αρχιζεις να βλεπεις πως το πραγματικο challenge στη δευτερη ειναι ο ρυθμος κ οχι το εργαλειο (γι'αυτο κ ειπα πως οταν εισαι σε φαση μελετης κ συμπερασματων ασε gain, vibrato, bend απ'εξω στην αρχη)

Σουπερ πηγη για πρωτη φραση ειναι οποιοδηποτε blues solo του Robben Ford. Κανε trancribe στο ρυθμο σε 5-6 opening licks του  κ χρησιμοποιησε αυτα στο bar 1 αντι για τη φραση που σου εγραψα. Καθε φορα που μελετας κ με αλλο

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σχεδόν ποτέ δεν παίζω με άρσεις και είναι παραξενο. Θέλει συνήθεια.
Τοτε ασε για λιγο τα σπαηση κ δουλεψε αυτο. Δε το λεω με ασχημο τροπο. Ο ρυθμος θα τα κανει ολα να δουλεψουν κ η μεγαλη πλειοψηφια των ακουσματων που τα χρησιμοποιουν αυτα εχουν πολυ εντονο κ το swing κ το syncopation στις γραμμες τους. Οα σου αλλαξει το παιξιμο κ το touch κατι τετοιο πολυ περισσοτερο απ'οτι κλιμακα να μελετησεις στην παρουσα φαση

@vrasidas27

Αυτό εννοείς?
Οχι βρε. Swing ογοα εννοω. Ασε τα 16α κ τα τριηχα αν θες να δωσεις βαση στην αρση κ το syncopation. Απαγορευονται ρητα για αυτο το σκοπο ? (για κανα μηνα)

Το συγκεκριμενο backing δε δουλευει τοσο για να μελετησεις swing ογδοα οποτε...αλλαξε backing!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Έπαιξα 1ο μετρο κατι ρυθμικο, 2ο και 3ο μετρο μια απαντηση σχετική, και 4ο μετρο παύση.

Το έκανα δυο φορές.

Δεν είχα το νου μου για swing 8α (δεν ξέρω πως παίζονται) κλπ, αλλά για τη βασική ιδέα.

Θα δουλεψω άρσεις για αρχή και βλέπουμε. Άρσεις είναι αυτό που κάνω στο προηγουμενο κλιπ ή τις εκανα και αυτές λάθος?

 
Έπαιξα 1ο μετρο κατι ρυθμικο, 2ο και 3ο μετρο μια απαντηση σχετική, και 4ο μετρο παύση.

Το έκανα δυο φορές.

Δεν είχα το νου μου για swing 8α (δεν ξέρω πως παίζονται) κλπ, αλλά για τη βασική ιδέα.

Θα δουλεψω άρσεις για αρχή και βλέπουμε. Άρσεις είναι αυτό που κάνω στο προηγουμενο κλιπ ή τις εκανα και αυτές λάθος?
Στην πρωτη φραση ξεκινας στην αρση, στη δευτερη στο δευτερο δεκατοεκτο.

Για τετοιου ειδους ρυθμικα πραγματακια η funk μεθοδος του Bolton ειναι σουπερ

Αλλα επιμενω πως πρεπει να το πιασεις απο swing ογδοα κ syncopation κ παλαμακια κ αξιες απο πανω που λεει κ ο @fusiongtr . Το παιξιμο σου γυριζει τοσο πολυ γυρω απο το μπλουζ στοιχειο που ειναι απαραιτητο. Πολες φορες σε πραγματα που ανεβαζεις τα εχεις ολα κ μου λειπει μονο αυτο. Η σχεση με την αρση κ το syncopation δηλαδη. Ακουω δηλαδη εναν κιθαριστα που το κολλημα του με την white 70'ς αισθητικη στα σολο τον κρατει πισω (ρυθμικα) κ με πολυ λιγη μελετη σε αυτον τον τομεα (αλλα πολλα ακουσματα προς αλλη κατευθυνση) θα εκτοξευτει το παιξιμο σου μιας κ ολα τα αλλα ζητουμενα τα εχεις μπολικα. 

 

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top