Πώς επιλέγει τονικότητα ένας συνθέτης??

Τελικα εκανα την πιο απλη ερωτηση αλλα κανεις δε βρεθηκε να μου απαντησει... :P

 
Και αφου δεν ηξερες τις αρχικες τονικότητες, πως ησουν σιγουρος οτι δεν αλλαξατε τιποτα και μαλιστα πως το κομματι ειναι σε τρανσπορτο?
Sorry neeq δεν το ξανακανω.  :-[  :'(

 
ρε παιδια δεν μπορω να καταλαβω γιατι διαφωνείτε στο οτι η μουσικη ειναι θεμιτο να μεταφερεται μεσα στα ορια του οργανου . Οταν παιρνεις ενα κομματι για πιανο και το μεταφερεις στην κιθαρα προφανως θα το αλλαξεις για να το φερεις στα μετρα της κιθαρας . ειναι ασεβεια στον μπαχ οταν παιζεις κομματια για τσελο και φλαουτο στην κλασικη κιθαρα ?

αντιστοιχα ειναι θεμιτο οταν εχεις ενα τραγουδι του μαικλ τζακσον και θελεις να το κανεις διασκευη με την μπαντα σου να το μεταφερεις μεσα στα ορια του δικου σου τραγουδιστη που μπορει να ειναι πιο μπασος .σαν δηλαδη να εχεις δυο διαφορετικα οργανα.θεωρειται αυτο προσβολη ?

αυτα τα παραδειγματα που λετε για κλασικα κομματια πιανου ειναι ακυρα γιατι δεν εχει νοημα να του αλλαξεις τονικοτητα αν ειναι να το παιξεις στο ιδιο οργανο

για να ριξω και ενα στερεοτυπο πιστευω οτι οι περισσοτεροι που διαφωνειτε με την αλλαγη τονικοτητας ειστε κιθαριστες και σας χαλαει επειδη πρεπει να κανετε το κομματι απο την αρχη επειδη αλλαζουν τελειως οι θεσεις  :P ελα μην τεμπελιαζουμε  ;D

 
Στο thread έχουν αναπτυχθεί πολύ ενδιαφέρουσες απόψεις σχετικά με όλα αυτά που ανέφερες. Το να τα σνομπάρεις λέγοντας ότι είναι άκυρα, ειδικά όταν τα άλλα μέλη έχουν αφιερώσει τόσο χρόνο για να τοποθετηθούν είναι το λιγότερο ατυχές. Και εαν διαβάσεις προσεκτικά, κανείς δεν μίλησε για το τί είναι 'θεμιτό' ούτε για ασέβεια/προσβολή στην μνήμη του συνθέτη/αρχικού ερμηνευτή. Τέλος, η κουβέντα δεν χρειάζεται κανένα στερεότυπο για να συνεχιστεί ομαλά.

φιλικά,

 
STEFANOS604 είπε:
Πολλές φορές, όταν θέλω να αλλάξω την τονικότητα σε ένα κομμάτι για πρακτικούς λόγους για παράδειγμα για να έρθει στα «μέτρα» ενός τραγουδιστή, το κομμάτι ‘’χαλάει’’ {σίγουρα??} και  μάλλον δεν έχει το αποτέλεσμα που είχε στο μυαλό του ο συνθέτης.

Διαθέτω διατονικές φυσαρμόνικες  σχεδόν όλων των τονικοτήτων ματζόρε και αρμονικού μινόρε και  όταν στην παρέα τραγουδώ εγώ , ανάλογα με το τραγούδι επιλέγω την τονικότητα που ταιριάζει στη φωνή μου.{ έχω σημειολογικές παρτιτούρες των τραγουδιών στις οποίες αναφέρω την τονικότητα που ταιριάζει στη φωνή μου -συνήθως τα κλειδιά C-D-Bb-Em-Dm-Am}.

Κατά την αλλαγή κλειδιού διαφορετικού απ’ αυτό του συνθέτη ,μερικά κλειδιά σε ορισμένες μελωδίες (πχ AVE MARIA) φαίνονται να μην απηχούν στην ψυχή μου όπως το πρωταρχικό κλειδί του συνθέτη. Ακούγονται νεκρά. {πχ όταν παίζω το AVE MARIA σε Ab γεμίζει την ψυχή μου ενώ σε C όχι}

1. Το παραπάνω είναι κάτι το υποκειμενικό ή συμβαίνει και σε άλλους;

2. Ποιοι παράγοντες  καθορίζουν την επιλογή του κλειδιού  της μελωδίας ενός συνθέτη?

Αγαπητοί dnicola  και Tsotir , μόλις άνοιξα τον υπολογιστή μου  και είδα τα αιχμηρά σας σχόλια .

Απαντώ ως εξης:

Από την αρχική μου παράθεση φαίνεται  ότι η ερώτηση που έκανα ενώ ήταν πρακτική κατέληξε σε θεωρητικές εμπεριστατωμένες αναλύσεις από όλους σας - αλλά και πρακτικές ειδικά από τον Κο SuperFunk που γι αυτό και ευχαρίστησα σε προηγούμενο ποστ- και σας είμαι ευγνώμων ..

Όταν έκανα την ερώτηση είχα στο νου μου το AVE που ανέβασα για εκπαιδευτικούς σκοπούς {πιστεύω είναι μια μέθοδος νέα όσον αφορά τις Σημειολογικές Παρτιτούρες- και από το εξωτερικό είχα μεγάλη ανταπόκριση} . Δείτε το ΕΔΩ:


Όπως βλέπετε το εκτελώ  με χρωματική φυσαρμόνικα τονικότητας C { θα ήταν πολλαπλά εύκολο να το εκτελέσω και στην κλίμακα του C , δοκίμασα πολλάκις και δεν μου πήγαινε όμως -μου φαινόταν νεκρό – αισθητικά , ψυχολογικά πέστε το όπως θέλετε γι αυτό το εκτέλεσα με την C τονικότητας φυσαρμόνικα αλλά σε κλίμακα Ab και τότε το ένοιωσα  ΕΓΩ να μου απηχεί  ψυχικά.

Αυτός είναι ο λόγος που σας ζήτησα αν είναι το θέμα υποκειμενικό ή όχι κι αν συμβαίνει κάτι το ίδιο και σε σας.

Πιστεύω ότι παρεξηγήσατε , δεν με πειράζει όμως αφού απ’ όλη τη μέχρι τώρα συζήτηση εγώ αλλά και όλοι οι συμμετέχοντες έμαθα κάτι παραπάνω αλλά και κράτησα πολύτιμες σημειώσεις για όσα μέχρι στιγμής δεν κατανόησα και ίσως επανέλθω στο μέλλον ζητώντας σας περαιτέρω διευκρινήσεις.

Στέφανος

 
Εαν δεν θέλετε να παρεξηγείστε, να απαντάτε επί της ουσίας, και όχι με υπεκφυγές. Σας απεύθυνα τον λόγο ευθέως, και απαντάτε και σε άλλο μέλος, κάτι το οποίο είναι τουλάχιστον αγενές, όσο και αν διατείνεστε για το αντίθετο. Ανοίξατε ένα θέμα, πήρατε αρκετές εμπεριστατωμένες απαντήσεις/απόψεις από experts (βγάζω εμένα έξω από αυτό το σύνολο, φυσικά), και ευχαριστείτε αφού μας δηλώσετε ότι δεν σας ενδιέφερε τελικά η απάντηση στο ερώτημα (δεν θα ξαναπαραθέσω αυτό που γράψατε, μπορείτε να το βρείτε στην προηγούμενη σελιδα). Φροντίστε στο μέλλον να δείξετε περισσότερο σεβασμό στον χρόνο που αφιερώνουν οι συνομιλητές σας για να απαντήσουν στα δικά Σας ερωτήματα, κάτι που σας έχει ζητηθεί πολλάκις στο παρελθόν.

 
mr_davidoff είπε:
ρε παιδια δεν μπορω να καταλαβω γιατι διαφωνείτε στο οτι η μουσικη ειναι θεμιτο να μεταφερεται μεσα στα ορια του οργανου . Οταν παιρνεις ενα κομματι για πιανο και το μεταφερεις στην κιθαρα προφανως θα το αλλαξεις για να το φερεις στα μετρα της κιθαρας . ειναι ασεβεια στον μπαχ οταν παιζεις κομματια για τσελο και φλαουτο στην κλασικη κιθαρα ?

αντιστοιχα ειναι θεμιτο οταν εχεις ενα τραγουδι του μαικλ τζακσον και θελεις να το κανεις διασκευη με την μπαντα σου να το μεταφερεις μεσα στα ορια του δικου σου τραγουδιστη που μπορει να ειναι πιο μπασος .σαν δηλαδη να εχεις δυο διαφορετικα οργανα.θεωρειται αυτο προσβολη ?

αυτα τα παραδειγματα που λετε για κλασικα κομματια πιανου ειναι ακυρα γιατι δεν εχει νοημα να του αλλαξεις τονικοτητα αν ειναι να το παιξεις στο ιδιο οργανο

για να ριξω και ενα στερεοτυπο πιστευω οτι οι περισσοτεροι που διαφωνειτε με την αλλαγη τονικοτητας ειστε κιθαριστες και σας χαλαει επειδη πρεπει να κανετε το κομματι απο την αρχη επειδη αλλαζουν τελειως οι θεσεις  :P ελα μην τεμπελιαζουμε  ;D
Πιανίστας εδώ :) Κανεις δεν είπε ότι ειναι αθέμιτο. Απλά ότι δε λειτουργεί το ίδιο απο όλες τις τονικότητες. Και αυτο αποδεικνύεται περίτρανα απο τον πινακα στην προηγούμενη σελίδα. Τωρα το οτι χρειαζεται ΠΟΛΥ εμπειρο αυτι για να πιασει τις μικρες διαφορες στα μικρά τρανσπορτα είναι αλήθεια. Αλλα και το ότι υπάρχει διαφορά στις συχνότητες είναι αλήθεια.

Μια αστεια ιστορια. Καθηγήτρια μου, με μια στιβα πτυχία, να κολυμπας μεσα τους, πήγε (δε θυμάμαι για ποιο σκοπό, να διδαχτει ή να διδαξει) σε πανεπιστήμιο της Αγγλίας για λίγο καιρό. Εκεί εκατσε σε μια "ανεμελη" στιγμή σε ενα πιάνο και επαιξε ενα κομμάτι του Μπαχ.

Εγινε της μουρλής, ενω την καλεσε ο προεδρος (ή κατι τετοιο) του τμήματος, να της ζητήσει εξηγήσεις για αυτη την τρομερή ιστορική ασυνέπεια, να παίξει Μπαχ σε πιανοφόρτε. Τους φαινόταν αδιανόητο.

Μετα της εξήγησαν αλλοι φοιτητες εκει, οτι Μπαχ μελετάνε οταν φευγουν οι καθηγητές ;D

Sorry neeq δεν το ξανακανω.  :-[  :'(
Δεν καταλαβαίνω, ειλικρινά.

 
ndnikola είπε:
Εαν δεν θέλετε να παρεξηγείστε, να απαντάτε επί της ουσίας, και όχι με υπεκφυγές. Σας απεύθυνα τον λόγο ευθέως, και απαντάτε και σε άλλο μέλος, κάτι το οποίο είναι τουλάχιστον αγενές, όσο και αν διατείνεστε για το αντίθετο. Ανοίξατε ένα θέμα, πήρατε αρκετές εμπεριστατωμένες απαντήσεις/απόψεις από experts (βγάζω εμένα έξω από αυτό το σύνολο, φυσικά), και ευχαριστείτε αφού μας δηλώσετε ότι δεν σας ενδιέφερε τελικά η απάντηση στο ερώτημα (δεν θα ξαναπαραθέσω αυτό που γράψατε, μπορείτε να το βρείτε στην προηγούμενη σελιδα). Φροντίστε στο μέλλον να δείξετε περισσότερο σεβασμό στον χρόνο που αφιερώνουν οι συνομιλητές σας για να απαντήσουν στα δικά Σας ερωτήματα, κάτι που σας έχει ζητηθεί πολλάκις στο παρελθόν.
.. Συ είπας

Που το είδατε γραμμένο αυτό? Αν εννοείτε το ''δεν με ενδιέφερε να βάλω ταμπέλες σ' ένα μουσικό θέμα '' εννοώ ότι δεν δήλωσα εξ αρχής ότι αυτό που λέω εγώ είναι  το σωστό , έστω και για ένα λόγο πχ ότι αντικειμενικά έτσι συμβαίνει-αυτό θα ήταν ταμπέλα... , αλλά έβαλα διπλό ?? στον αν είναι υποκειμενικό κι αν συμβαίνει και σ' άλλους.

Σέβομαι απόλυτα όλους τους συμμετέχοντας και δηλώνω ότι οι γνώσεις μου στην αρμονία ήταν πριν 4 μήνες μηδαμινές και αυτά που κατανόησα από το ''Μουσική και Μουσικοί''  και οι επιπλέον γνώσεις που απέκτησα εγώ και ίσως και άλλοι συμμετέχοντες, από αυτά τα 3 threads που αναφέρεστε , οφείλονται σε όλους εσάς.

Αν εσείς και άλλοι έχετε θιγεί , πάλι ζητώ συγνώμη αν ούτε τώρα ούτε πριν είχα αυτή τη διάθεση.

Στέφανος

 
Off topic

neeq, μου ειπες οτι επαιζες ευφωνιο σε φιλαρμονικη.

Να μην το παρατησεις το ευφωνιο, ασχετα με οτι αλλο κανεις στη ζωη σου γιατι ειναι ενα φανταστικο και πολυ σπανιο οργανο (ολα τα παιδακια στη φιλαρμονικη σαξοφωνο θελουν να μαθουν), δεν βρισκεις σημερα βαρυτονους ευκολα, και θα δεις οτι σε μερικα χρονια τα πνευστα οργανα θα μπουνε σωρειδον στο μουσικο προσκηνιο. Εχει βαρεθει ο κοσμος τα στανταρ αυτα σχηματα και ηδη στην Αθηνα υπαρχουν (και γινεται χαμος οταν παιζουν) μουσικα σχηματα βαλκανικης μουσικης και αλλα τετοια περιεργα που εχω ακουσει μερικα και εχω παθει την πλακα μου.

Συν τοις αλλοις οι φιλαρμονικες ειναι μια απασχοληση που ποτε στη ζωη σου δεν προκειται να παρατησεις.

 
STEFANOS604 είπε:
Η υπερ-ανάλυση στο θέμα από πολλούς και κυρίως τον Κο SuperFunk φαίνεται ότι συνεχίζει να διατηρεί και το πρακτικό ενδιαφέρον για το οποίο ενδιαφέρθηκα πρωτίστως (εννοώ ότι δεν ενδιαφέρθηκα να λυθούν οι απορίες μου βάζοντας κανόνες και ταμπέλες σ’ ένα θέμα μουσικής που ‘’αποδείχθηκε??’’ ότι  είναι υποκειμενικό) αλλά και το αισθητικό και το ψυχολογικό.
Διαβάστε και μόνος σας ολόκληρη την πρόταση στην οποία αναφέρομαι. Όσον αφορά το κατά πόσο σέβεστε τους συνομιλητές σας, μόνο για την πρόθεση μπορείτε να διατείνεστε: τα αποτελέσματα της πρόθεσής σας είναι ορατά κυρίως στους συνομιλητές/αναγνώστες σας. Κάποιοι από αυτούς που σας απάντησαν και δεν ευχαριστήσατε προσωπικά (όχι ότι το έχουν ανάγκη) ακόμη μελετούν και ερευνούν αυτούς τους 'κανόνες' και τις 'ταμπέλες', μαζί με ένα σωρό άλλα θέματα σχετιζόμενα με το αντικείμενο, σε βάθος που απέχει παρασάγγας από το (κατά την δική σας παραδοχή) περιορισμένο εύρος των γνώσεών σας στην αρμονία και την μουσική. Οπότε προσπαθήστε εφεξής να είστε φειδωλός και προσεκτικός στον τρόπο που κάνετε την 'αποτίμηση' του θέματος που ανοίξατε.Ευχαριστώ,

 
TSotir είπε:
Off topic

neeq, μου ειπες οτι επαιζες ευφωνιο σε φιλαρμονικη.

Να μην το παρατησεις το ευφωνιο, ασχετα με οτι αλλο κανεις στη ζωη σου γιατι ειναι ενα φανταστικο και πολυ σπανιο οργανο (ολα τα παιδακια στη φιλαρμονικη σαξοφωνο θελουν να μαθουν), δεν βρισκεις σημερα βαρυτονους ευκολα, και θα δεις οτι σε μερικα χρονια τα πνευστα οργανα θα μπουνε σωρειδον στο μουσικο προσκηνιο. Εχει βαρεθει ο κοσμος τα στανταρ αυτα σχηματα και ηδη στην Αθηνα υπαρχουν (και γινεται χαμος οταν παιζουν) μουσικα σχηματα βαλκανικης μουσικης και αλλα τετοια περιεργα που εχω ακουσει μερικα και εχω παθει την πλακα μου.

Συν τοις αλλοις οι φιλαρμονικες ειναι μια απασχοληση που ποτε στη ζωη σου δεν προκειται να παρατησεις.
Το εχω αφήσει, απο τοτε που εφυγα απο την πόλη μου, πριν 8 χρονια. Είναι πάντως στα σχέδια μου να το ξαναπιάσω, αλλα όχι για βαλκανική μουσικη :D Προς το παρον μαθαίνω xaphoon απο πνευστα :P

 
ndnikola

Ευχαρίστησα όλους γενικά και τον SuperFunk ειδικά . Αλλά συνεχίζετε την προσβολή.. Με μια φράση που και κατόπιν ανέλυσα τι εννοούσα , ζήτησα συγνώμη , σας δήλωσα ότι πήρα πολλά απ’ όλους σ’ όλα τα threads, δήλωσα πολλές φορές ότι οι γνώσεις μου μουσικής θεωρίας είναι μέτριες και αρμονίας ήταν σχεδόν μηδαμινές .

Ο τρόπος που άνοιγα ένα θέμα ήταν και πιστεύω είναι πρωτοποριακός. Εννοώ ότι πχ στα ‘’temperaments’’ θα μπορούσα να κάνω εκατοντάδες ερωτήσεις. Προτίμησα όμως αφού μελέτησα διεξοδικά από δεκάδες sites το αντικείμενο να το παρουσιάσω με παραστατικό υλικό και σε πολλές σελίδες να το κατανοήσουν και άτομα της δικής μου ή κατώτερης μόρφωσης και από τους ανωτέρας γνώσεως άτομα να συμπληρώσουν ή να διορθώσουν. Αυτό το θεωρήσατε ,από ένα περιορισμένου εύρους γνώσεών στην μουσική άτομο , παραπληροφόρηση και πολλά άλλα…

Σαν ηλεκτρονικός μηχανικός προσπάθησα  να εξηγήσω ορισμένα θέματα που στο μέγιστο ποσοστό τους ήταν μαθηματικά και ελάχιστα μουσική, ‘’ανακάλυψα΄΄ μια νέα φυσαρμόνικα την ‘’Stefanos Hitzaz’’ την οποία θέλησα να μεταλαμπαδεύσω λόγω της πλειονότητας της Δημοτικής μας μουσικής (ειδικά Μακεδονίας) σ’ αυτή την κλίμακα  και ασχολήθηκα  με την ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ θεμάτων ΦΥΣΑΡΜΟΝΙΚΑΣ – θέμα που έλειπε από τα ελληνικά φόρουμ.

Γενικά το μόνο που ήθελα ήταν η προσφορά με μεράκι. Τίποτε άλλο.

Σαν τελευταία ‘αποτίμηση’ των θεμάτων του Noiz.gr στα οποία έλαβα μέρος σας δηλώνω ότι ΔΕΝ πρόκειται να ξανα-ανοίξω νέο θέμα και ΑΠΟΧΩΡΩ ΟΡΙΣΤΙΚΑ από το site σας και αν θέλετε μπορείτε να διαγράψετε όλα τα θέματα που άνοιξα.

Μια συμβουλή σαν γεροντότερος. Με τον τρόπο σας αποθαρρύνετε νέους επισκέπτες.

Ευχαριστώ τη διεύθυνση για τη μέχρι τώρα συνεργασία

Στέφανος

Στέφανος

 
Λυπούμαι πολύ που βλέπετε έτσι τα πράγματα. Καταρχήν, δεν δύναμαι να εντοπίσω που ακριβώς 'συνεχίζω' σας προσβάλω, με χαρά να σας ζητήσω συγγνώμη εαν μου το υποδείξετε. Εαν πάλι η 'αποτίμηση' του noiz για εσάς δείχνει ότι πρέπει να αποχωρήσετε, εύχομαι καλή συνέχεια.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top