Πνευματικα Δικαιωματα (Μουσική/Στίχοι: Ποσοστά; )

RythmicalRemedy

Νέο μέλος
Μηνύματα
4
Πόντοι
1
Kαλησπέρα σε όλους !

Επειδη απο οτι ακουω γυρω μου οι αποψεις ποικιλλουν η ερωτηση μου ειναι η εξης:

Πως καταμεριζονται τα πνευματικα δικαιωματα οταν σε ενα μουσικο κομματι καποιος εχει συνθεσει την μουσικη(ολα τα οργανα),εχει κανει την ενορχηστρωση και την δομη του κομματιου και καποιος αλλος εχει γραψει τους στιχους και τους εχει τραγουδισει στο κομματι ;

Να σας προλαβω πριν μου πειτε οτι εχει συζητηθει,εκανα την ερευνα μου εδω στο noiz για παρεμφερη θεματα αλλα επειδη η απορια μου ειναι συγκεκριμενη κ με ενδιαφερει για το τι ισχυει την τρεχουσα εποχη κ οχι πριν καποια χρονια, θα ηθελα τα φωτα οσων πραγματικα γνωριζουν και οχι το πως θα επρεπε να ηταν.

Ευχαριστω.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
RythmicalRemedy είπε:
Kαλησπέρα σε όλους !

Επειδη απο οτι ακουω γυρω μου οι αποψεις ποικιλλουν η ερωτηση μου ειναι η εξης:

Πως καταμεριζονται τα πνευματικα δικαιωματα οταν σε ενα μουσικο κομματι καποιος εχει συνθεσει την μουσικη(ολα τα οργανα),εχει κανει την ενορχηστρωση και την δομη του κομματιου και καποιος αλλος εχει γραψει τους στιχους και τους εχει τραγουδισει στο κομματι ;

Να σας προλαβω πριν μου πειτε οτι εχει συζητηθει,εκανα την ερευνα μου εδω στο noiz για παρεμφερη θεματα αλλα επειδη η απορια μου ειναι συγκεκριμενη κ με ενδιαφερει για το τι ισχυει την τρεχουσα εποχη κ οχι πριν καποια χρονια, θα ηθελα τα φωτα οσων πραγματικα γνωριζουν και οχι το πως θα επρεπε να ηταν.

Ευχαριστω.
Καλώς όρισες.

Εγώ στη θέση σου εφόσον πρόκειται για θέμα που έχει σχέση με χρήματα θα έπαιρνα κατευθείαν την ΑΕΠΙ (όπως σε παραπέμπει και ο φίλτατος grorig).

 
το ποιος εκτελει τα...οργανα ή τραγουδαει δεν εχει καμμια σημασια (για εκτελεστικα δικαιωματα,που ετσι κι αλλοιως ειναι λιγα λεφτα κοιταξε στον "ΑΠΟΛΛΩΝΑ") οσον αφορα στα πνευματικα δικαιωματα παντα αυτος που γραφει τους στιχους παιρνει το 50% και αυτος που γραφει τη μουσικη το αλλο 50%,κατι που ειναι λογικο αλλωστε,αν οι στιχοι ή η μουσικη εχει γραφτει απο περισσοτερους απο ενα ενημερωνεις ΕΣΥ την ΑΕΠΙ για το ποσοστο που πρεπει να παρει ο καθενας,η ΑΕΠΙ τηλεφωνει στους ενδιαφερομενους και αν συμφωνησουν παιρνουν το ποσοστο που εχει καθοριστει.

 
Σας ευχαριστω πολυ για τις αμεσες απαντησεις σας .

1.Ο στιχουργος ομως χρεωνεται μερος απο το 50% της μουσικης επειδη ενσωματωσε τους στιχους στο κομματι τραγουδιστα ; (που ουτως η αλλως δεν γινεται να τους βαλεις αλλιως δλδ σαν ενα κομματι χαρτι)

2.Οποτε αν καταλαβα καλα περα απο το απολυτα λογικο 50% μουσικοσυνθετες 50% στιχουργοι, το τι ποσοστο θα παρουμε απο το καθε 50% ειναι κατι που αποφασιζουμε εμεις οι ιδιοι οι δημιουργοι μεταξυ μας(στιχουργοι ή μουσικοσυνθετες) κ δεν το επιβαλλει καποιος απο τους οργανισμους ή νόμος ;

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
RythmicalRemedy είπε:
Οποτε αν καταλαβα καλα περα απο το απολυτα λογικο 50% μουσικοσυνθετες 50% στιχουργοι, το τι ποσοστο θα παρουμε απο το καθε 50% ειναι κατι που αποφασιζουμε εμεις οι ιδιοι οι δημιουργοι μεταξυ μας(στιχουργοι ή μουσικοσυνθετες) κ δεν το επιβαλλει καποιος απο τους οργανισμους ή νόμος ;
Tα έργα που προέρχονται από τη δράση περισσότερων φυσικών

προσώπων διακρίνονται  σε έργα συνεργασίας, συλλογικά και σύνθετα.

Σύνθετο έργο συνιστά, μεταξύ άλλων, το τραγούδι, το οποίο συντίθεται από αυτοτελή και απολύτως διακριτά τμήματα, ήτοι τη μουσική και τον στίχο.

Αν δεν συμφωνήθηκε αλλιώς, το δικαίωμα ανήκει κατά ίσα μέρη στους

συνδημιουργούς (50% συνθέτης -50% στιχουργός, oπως σου είπε και ο Sf).

Κανένας δεν σας εμποδίζει όμως, ούτε ο νόμος ούτε κάποιος οργανισμός συλλογικής διαχείρισης να συμφωνήσετε κάτι άλλο (ό,τι θέλετε δηλαδή) . Π.χ. 10% Ο συνθέτης και 90% ο Στιχουργός..  

Αν είστε λοιπόν παραπάνω από ένας στιχουργοί ή συνθέτες, το δικό σας πλέον ποσοστό (που προήλθε από την αρχική διαίρεση- συμφωνία) το κατανέμετε επίσης όπως θέλετε, άλλως και εδώ ανήκει κατά ίσα μέρη στους συνδημιουργούς. Στο ανωτέρω παράδειγμά μας, αν είναι π.χ. δύο συνθέτες , αν δεν συμφωνήθηκε διαφορετικά, παίρνει ο καθένας το 5% . Μπορεί όμως να συμφωνηθεί ότι ο ένας θα πάρει το 1% και ο άλλος το 9%  Εδώ πλέον μιλάμε για έργο συνεργασίας.

Φυσικά μπορεί να συμφωνηθεί και το εξής παράδειγμα:

Α Συνθέτης 30%

Β. Συνθέτης 5%

Α Στιχουργός 55 %

Β Στιχουργός  10%

Με άλλα λόγια κάνετε ό,τι θέλετε.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
1.Ο στιχουργος ομως χρεωνεται μερος απο το 50% της μουσικης επειδη ενσωματωσε τους στιχους στο κομματι τραγουδιστα ;
απο τη στιγμη που....στη δικη σας περιπτωση η μελωδια της φωνης (αυτο δεν εννοεις με το...τραγουδιστα? ;D) γραφεται απο τον στιχουργο ΦΥΣΙΚΑ και πρεπει να παρει μεριδιο (και μαλιστα το μεγαλυτερο μια και εννοειται οτι στο 99% των περιπτωσεων η μελωδια της φωνης μετραει σε ενα τραγουδι,τα υπολοιπα ειναι απλα....ακκορντα και συνοδειες)

(που ουτως η αλλως δεν γινεται να τους βαλεις αλλιως δλδ σαν ενα κομματι χαρτι)
πως δεν γινεται, ελαχιστοι επαγγελματιες στιχουργοι γραφουν μελωδικες γραμμες οι περισσοτεροι απλα δινουν ενα....κομματι χαρτι με στιχους οι οποιοι μελοποιουνται.

 
Superfunk είπε:
απο τη στιγμη που....στη δικη σας περιπτωση η μελωδια της φωνης (αυτο δεν εννοεις με το...τραγουδιστα? ;D) γραφεται απο τον στιχουργο ΦΥΣΙΚΑ και πρεπει να παρει μεριδιο (και μαλιστα το μεγαλυτερο μια και εννοειται οτι στο 99% των περιπτωσεων η μελωδια της φωνης μετραει σε ενα τραγουδι,τα υπολοιπα ειναι απλα....ακκορντα και συνοδειες)
χαχα ε οχι και το 99%  :o εκτος και αν η μουσικη που ακους  βασιζεται σε ακορντακια και φωνητικη μελωδια που οντως ειναι το 99% της Ελληνικης ομως λαικοσκυλομουσικης.

Αυτο το "τα υπολοιπα ειναι ακορντα κ συνοδειες" ειναι τραγικο..δεν το εχω ξανακουσει.

Η μουσικη που ακουμε κ θελουμε να φτιαχνουμε αφηνει χωρο σε ολα τα οργανα να δωσουν το στιγμα τους,δεν ειναι μονο η φωνη..

Τελος παντων επειδη απο οτι καταλαβα παρανοησες κιολας , ειμαι και στις 2 θεσεις και του στιχουργου και του συνθετη και ειπα ενσωματωνει τραγουδιστα γιατι πολλες φορες η φωνητικη μελωδια δεν προεκυψε απο το μυαλο μου ή των υπολοιπων αλλα βασιζεται εντονα στα υπολοιπα οργανα,οποτε δημιουργειται συγχυση κ πρεπει να μετραμε σημεια( :P λεμε τωρα..)

 
RythmicalRemedy είπε:
Η μουσικη που ακουμε κ θελουμε να φτιαχνουμε αφηνει χωρο σε ολα τα οργανα να δωσουν το στιγμα τους,δεν ειναι μονο η φωνη..
Ωραία...αφού δε βλέπετε τη μουσική σας λογιστικά,δείτε χονδρικά ποιος συνεισέφερε περισσότερο στο κομμάτι και δώστε τα ανάλογα ποσοστά.

Δε σας περιορίζει κάποιος νόμος, για να τα μοιράσετε όπως εσείς θέλετε,χωρίς να αδικείται κανένας,ούτε υπάρχει κάποιος μαθηματικός τύπος,για να τον ακολουθήσετε τυφλοσούρτη.

 
Συγνωμη που παρανοησα,νομιζα οτι εγραφες ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ,προφανως γραφεις ....συμφωνιες ή...ορχηστρικη μουσικη....με λιγο τραγουδι...

που ακους  βασιζεται σε ακορντακια και φωνητικη μελωδια που οντως ειναι το 99% της Ελληνικης ομως λαικοσκυλομουσικης.
και το 99% των τραγουδιων των Beatles,των Stones ,των U2 ,τον Coldplay,του Cole Porter,της Aretha Franklin,της ελληνικης λαϊκης μουσικης & γενικα του 99% αυτου που ονομαζεται popular music. ;)....σαφως και αν καποιος βαλει στο κομματι ενα ιδιαιτερο ριφ παιρνει song writing credit αλλα χωρις μελωδια φωνης...βραστα και αστα....

Αυτο το "τα υπολοιπα ειναι ακορντα κ συνοδειες" ειναι τραγικο..δεν το εχω ξανακουσει.
δεν πειραζει για ολα υπαρχει μια πρωτη φορα,δεν ειναι κακο να μαθαινει καποιος μεγαλωνοντας.

ετσι κι αλλοιως προφανως δεν παιζετε....mainstream  μουσικη οπου πρωταγωνιστει η μελωδια της φωνης  οποτε μια και δεν προκειται να παιχτει στο ραδιοφωνο δεν χρειαζεται και να σκας ιδιαιτερα για τα.....δικαιωματα......(εκτος και αν τα τραγουδια σας προοριζονται για το εξωτερικο)

αν επιμενετε παντως να ορισετε τα δικαιωματα ο μονος σωστος τροπος ειναι αυτος

Ωραία...αφού δε βλέπετε τη μουσική σας λογιστικά,δείτε χονδρικά ποιος συνεισέφερε περισσότερο στο κομμάτι και δώστε τα ανάλογα ποσοστά.Δε σας περιορίζει κάποιος νόμος, για να τα μοιράσετε όπως εσείς θέλετε,χωρίς να αδικείται κανένας,ούτε υπάρχει κάποιος μαθηματικός τύπος,για να τον ακολουθήσετε τυφλοσούρτη.
 
Superfunk είπε:
Συγνωμη που παρανοησα,νομιζα οτι εγραφες ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ,προφανως γραφεις ....συμφωνιες ή...ορχηστρικη μουσικη....με λιγο τραγουδι...
Συγχωρεμενος..αλλωστε δεν ειπα ποτε ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ειπα ΜΟΥΣΙΚΟ ΚΟΜΜΑΤΙ.ναι υπαρχει ΚΑΙ αυτο:ορχηστρικη μουσικη.. ΚΑΙ λιγο τραγουδι.και υπαρχουν τυπαδες που ασχολουνται ΚΑΙ με αυτο,επειδη εσυ δεν ασχολεισαι με αυτο δεν σημαινει οτι δεν το κανουν πολλοι αλλοι.αν καναμε ολοι τα ιδια θα μεναμε στο 0.

και το 99% των τραγουδιων των Beatles,των Stones ,των U2 ,τον Coldplay,του Cole Porter,της Aretha Franklin,της ελληνικης λαϊκης μουσικης & γενικα του 99% αυτου που ονομαζεται popular music. ;)....σαφως και αν καποιος βαλει στο κομματι ενα ιδιαιτερο ριφ παιρνει song writing credit αλλα χωρις μελωδια φωνης...βραστα και αστα....
χαχα τα ποσοστα πως τα βγαζεις,υπαρχει καμια ειδικη υπηρεσια "στο μυαλο σου"? η μουσικη δεν ειναι μονο POP και αν κατσω να σου αραδιασω συγκροτηματα ,ειδη μουσικης και παει λεγοντας οπου τα Riff και οι μελωδιες φυσικων οργανων ή ΚΑΙ ηλεκτρονικων παιζουν πρωταγωνιστικο ρολο θα τελειωσουμε μεθαυριο,δεν μπαινω σε κοπο για διαγωνισμο.

δεν πειραζει για ολα υπαρχει μια πρωτη φορα,δεν ειναι κακο να μαθαινει καποιος μεγαλωνοντας.
mr.Είρωνας αυτο ειναι πραγματικα για γελια!!δεν θα το σχολιασω καν. 

ετσι κι αλλοιως προφανως δεν παιζετε....mainstream  μουσικη οπου πρωταγωνιστει η μελωδια της φωνης  οποτε μια και δεν προκειται να παιχτει στο ραδιοφωνο δεν χρειαζεται και να σκας ιδιαιτερα για τα.....δικαιωματα......(εκτος και αν τα τραγουδια σας προοριζονται για το εξωτερικο)
ρε φιλε τωρα σοβαρα μιλας ? δηλαδη αν δεν παιζω mainstream μουσικη δεν θα παιζω ραδιοφωνο ? και αν δεν παιζω ραδιοφωνο ΔΕΝ χρειαζεται να ασχοληθω με πνευματικη μου ιδιοκτησια ?

περαν του οτι υπαρχει και το internet ,κ το live σαν λογοι να ασχοληθεις με πνευματικο δικαιωμα ,το ιδιο το δικαιωμα πρεπει να το εχεις κατοχυρωσει και ας μην το ακουσει ανθρωπος.

και επειδη πρεπει να παιζουμε mainstream μουσικη για ραδιοφωνο,και κυριως για ελληνικο ραδιοφωνο οπως ειπες και μουσικη οπου πρωταγωνιστει κυριως η φωνη:

τσεκαρε τους Gravitysays_i

Ειναι ελληνες και κανουν ολα τα αντιθετα απο αυτα που νομιζεις οτι ισχυουν εκει εξω και ομως ακουγονται στον Rock FM και στον Red.αλλα οπως ειπες καλο ειναι να μαθαινει κανεις μεγαλωνοντας.

Ευχαριστω πολυ ολους για τις απαντησεις και..τα πνευματικα δικαιωματα δεν ειναι για τα λεφτα ,τα λεφτα δεν ειναι το παν,αλλα η αναγνωριση !

 
Για να μην γίνει κάποιο μπέρδεμα:

Η αρχική σου ερώτηση αφορούσε αυτό:

RythmicalRemedy είπε:
Πως καταμεριζονται τα πνευματικα δικαιωματα οταν σε ενα μουσικο κομματι καποιος εχει συνθεσει την μουσικη(ολα τα οργανα),εχει κανει την ενορχηστρωση και την δομη του κομματιου και καποιος αλλος εχει γραψει τους στιχους και τους εχει τραγουδισει στο κομματι ;
Οι απαντήσεις λοιπόν που σου δόθηκαν , αφορούσαν αυτό το ερώτημα.

Δεν έχει κάποια σχέση με αυτό που λες τώρα:

και αν δεν παιζω ραδιοφωνο ΔΕΝ χρειαζεται να ασχοληθω με πνευματικη μου ιδιοκτησια ?

περαν του οτι υπαρχει και το internet ,κ το live σαν λογοι να ασχοληθεις με πνευματικο δικαιωμα ,το ιδιο το δικαιωμα πρεπει να το εχεις κατοχυρωσει και ας μην το ακουσει ανθρωπος.
Δεν υπάρχει κανένας πανηγυρικός τρόπος ή διαδικασία κατοχύρωσης στην Ελλάδα, απλά θεωρείται  ότι ένα έργο ανήκει στον (πνευματικό) δημιουργό του από τη δημοσίευση (άρα κρίσιμη είναι η χρονολογία δημοσίευσης και η απόδειξη αυτής).

Εκτός αν εννοείς να κατοχυρωθείς (από άποψη καταμερισμού ποσοστών- για να γίνει και σύνδεση με το πρώτο post) σε σχέση με τους λοιπούς συνδημιουργούς (οπότε άλλου παπά ευαγγέλιο). Δεν χρειάζεται να εμπλακεί κάποιος οργανισμός συλλογικής διαχείρισης  για να επικυρώσει τη μεταξύ σας συμφωνία, ούτε βέβαια απαιτείται η μεταξύ σας συμφωνία κατανομής ποσοστών να περιαφθεί  τον συνήθη τύπο των συμβάσεων των οργανισμών συλλογικής διαχείρισης  με τα μέλη των.

Τέλος δε:

...τα πνευματικα δικαιωματα δεν ειναι για τα λεφτα ,τα λεφτα δεν ειναι το παν,αλλα η αναγνωριση !
Επίσης η αναγνώριση (του δημιουργού) δεν συνδέεται με καμία διαδικασία (πλήν της αντικειμενικής πράξης της δημοσίευσης)  , εκτός αν και πάλι εννοείς (για να γίνει σύνδεση εκ νέου με το πρώτο post) την μεταξύ σας (των συνδιουμουργών) αναγνώριση.

Στο σημείο αυτό  λοιπόν έχει πρακτική αξία η παρατήρηση του Superfunk (ο οποίος δεν στερείται εμπειριών στον τομέα αυτόν, το αντίθετο μάλλον) , σχετικά με το ραδιόφωνο.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στο σημείο αυτό  λοιπόν έχει πρακτική αξία η παρατήρηση του Superfunk (ο οποίος δεν στερείται εμπειριών στον τομέα αυτόν, το αντίθετο μάλλον) , σχετικά με το ραδιόφωνο.
φυσικα και εχει... μια και απο το Internet...κατι θα παρεις....σε σχεση με τα δικαιωματα σου... ;D αλλα σιγουρα αυτο το κατι δεν θα ειναι....χρηματα.... ;D

κατα τα αλλα τα δικαιωματα σου απο την οποιαδηποτε χρηση μουσικης τα εισπρατει καποιος οργανισμος (ΑΕΠΙ ,ASCAP κτλ) και νομιζω οτι ο τροπος με τον οποιο καθοριζονται μεταξυ των συνδημιουργων αναφερθηκε καμμια...50αρια φορες σε αυτο το thread οποτε απο εδω και περα απλα το κουραζουμε το θεμα....στο κατω κατω αν δεν μας πιστευεις τραβα σε ενα δικηγορο να στα πει και ο ιδιος.

και αν δεν παιζω ραδιοφωνο ΔΕΝ χρειαζεται να ασχοληθω με πνευματικη μου ιδιοκτησια ?
στην Ελλαδα?ε,πρακτικα ναι δεν χρειαζεται...μια και το 90% των δικαιωματων που εισπρατει η ΑΕΠΙ τα εισπρατει απο τηλεοραση & ραδιοφωνο,αν το κομματι σου δεν υπαρχει σε αυτα αντε να παρεις τα μηχανικα δικαιωματα (τα οποια φυσικα θα τα παρεις μονο αν δισκογραφηθει η δουλεια σου)

δηλαδη αν δεν παιζω mainstream μουσικη δεν θα παιζω ραδιοφωνο ?
ΟΧΙ δεν θα... παιζεις..στο ελληνικο ραδιοφωνο τουλαχιστον, τωρα αν σε παιζει ο WTF.. ;D Texas Radio ειναι αλλου παππα ευαγγελιο... ;D

απο εκει και περα επειδη μαλλον τελικα η ερωτηση σου δεν αφορουσε την ΕΙΣΠΡΑΞΗ των δικαιωοματων σου αλλα την κατοχύρωση της πνευματικης σου ιδιοκτησιας ο μονος 100% ΣΙΓΟΥΡΟΣ τροπος να την κατοχυρωσεις  ειναι με συμβολαιογραφικη πραξη.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Superfunk είπε:
απο εκει και περα επειδη μαλλον τελικα η ερωτηση σου δεν αφορουσε την ΕΙΣΠΡΑΞΗ των δικαιωοματων σου αλλα την κατοχύρωση της πνευματικης σου ιδιοκτησιας ο μονος 100% ΣΙΓΟΥΡΟΣ τροπος να την κατοχυρωσεις  ειναι με συμβολαιογραφικη πραξη.
Που στην ουσία, έρχομαι να συμπληρώσω, απλά βεβαιώνει ημερομηνία δημοσίευσης.  Η οποία (πράξη) σε πιθανή αντιδικία, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως μέσο απόδειξης.  :D

 
Σαφως κυριε δικαστα μου,σαφως.... ;D

Επισης να πουμε οτι δεν χρειαζεται να κατοχυρωσει καποιος την..δημιουργια του για να εισπραξει δικαιωματα.

 
Superfunk είπε:
Επισης να πουμε οτι δεν χρειαζεται να κατοχυρωσει καποιος την..δημιουργια του για να εισπραξει δικαιωματα.
Μετά δε της τελευταίας ταύτης επισημάνσεως, απαντημένου του θέματος πλήρως,  λύεται  το session η συνεδρίασης.  :P :P

 
λύεται  το session η συνεδρίασης.  
τι??? :o

ετσι απλα?

δεν θα αναλυθει δηλ.η σαρκοβορα δρασης των τεραστιων πολυεθνικων εταιριων εισπραξης δικαιωματων,το κοινωνικο προτσες της μη ποιοτικιστικης μουσικης και των ελληνοσκυλαδικων στην κακατμιση της προσωπικοτητας των νοτιευρωπαιων κατα των 20ο αιωνα ,ουτε η δυναμικη των επερχομενων παραγωγικων κολχοζ μεσω των διακρατικων συμφωνιων ανταλλαγης κουλτουρας με την Β.Κορεα & τις αναγκες αντιμετωπισης του χακινγκ με τον γνωστο αποτελεσματικοτατο τροπο του εκει καθεστωτος? :o

ΑΙΣΧΟΣ! ;D

 
Παρολα αυτα υπαρχει και ποιο απλη επεξηγηση του θεματος αλλα μαλλον δεν το εψαξες

http://www.translatum.gr/forum/index.php?topic=2939.0

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Splatt_Forums&file=viewtopic&topic=17467

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Splatt_Forums&file=viewtopic&topic=13907

http://www.musicheaven.gr/html/modules.php?name=Splatt_Forums&file=viewtopic&topic=20258&gotolast=1

Προφανως ειναι και καποιοι που παιζουν μουσικη χωρις οποσδηποτε να περιμενουν να λυσουν το προβλημα τους κερδιζοντας χρηματα απο αυτο αλλα θα ηταν τραγικο ενα κομματι που καποια χ μπαντα το θεωρει παιδι της (εστω οτι ειναι απο τσιφτετελι μεχρι συμφωνια, για τον δημιουργο του την ιδια αξια θα εχει φανταζομαι)γιατι το δημιουργησε και το γουσταρει πολυ και λογω αφελειας να μην εχει κανει κατι για να εχει τα πνευματικα δικαιωνατα, να (1 στο 1.000.000.000.000.000.000 λεμε τωρα αλλα αυτο το ενα)  ακουσει καποια αλλη μπαντα να το παιζει σαν δικο της και να μην μπορει να κανει τιποτα. Μονο που το σκεφτομαι υδρωνω.

Τωρα καποιοι που ασχολουνται επαγγελματικα στον χορο της μουσικης ισως να τους φαινονται πιο απλα τα πραγματα αλλα εμεις οι υπολοιποι τωρα μαθαινουμε τι παιζει γενικως σε καποιους τομεις και σιγουρα χρειαζομαστε συμβουλες. Δηλαδη αν τελικα καταφερει να το παιξει στο ραδιοφωνο (και στο ευχωμαι φιλε μου) και εγω ο ψυχακιας αυριο βγω με χαρτουρα και πω οτι ειναι δικο μου ξερωντας οτι ο φιλος δεν ειναι καλυμμενος τοτε τι γινεται σε αυτη την περιπτωση;

http://www.warr.org/zep.html

συγνωμη αν παρολο που ελυξε το session εγω το συνεχισα

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
SPYROID είπε:
Δηλαδη αν τελικα καταφερει να το παιξει στο ραδιοφωνο (και στο ευχωμαι φιλε μου) και εγω ο ψυχακιας αυριο βγω με χαρτουρα και πω οτι ειναι δικο μου ξερωντας οτι ο φιλος δεν ειναι καλυμμενος τοτε τι γινεται σε αυτη την περιπτωση;
Αν το Ραδιόφωνο  παίξει το x κομμάτι, της μπάντας y, προφανώς θα αναφέρει και  τα στοιχεία αυτού (του τραγουδιού). Δηλαδή θα ακουστεί μια sexy φωνή (κατά προτίμηση γυναικεία ;D) από τα βάθη των ερτζιανών και θα πει: «Ακούμε τους y στη νέα τους δουλεία το  x!». Ή θα δείξει τα στοιχεία του τραγουδιού  μέσω rds, ή μέσω  playlist κ.ο.κ. Αυτό είναι κατά την έννοια του νόμου η «δημοσίευση» και από κείνη τη στιγμή, η μπάντα y αναγνωρίζεται ως ο πνευματικός δημιουργός του τραγουδιού x. Αν η μπάντα y δεν έκανε καμία άλλη ενέργεια για να αποκτήσει βέβαιη χρονολογία δημοσίευσης, π.χ συμβολαιογραφική πράξη κ.λ.π, και έρθει ο κακός «K» και στήσει καραούλι, περιμένοντας πότε θα ξαναπαίξει το ραδιόφωνο την «τραγουδάρα» x για να την ηχογραφήσει ή την βρει στο Internet για download , και την κάψει σε ένα cd , να κάνει και ένα print τους στίχους εξ ακοής και πάει με αυτό να αποκτήσει αυτός απόδειξη βεβαίας ημερομηνίας π.χ σε ένα συμβολαιογράφο, τότε τι γίνεται; Αυτό εννοείς; Ή ρωτάς τί γίνεται αν «κλέψει» την ιδέα και την ξανα ηχογραφήσει (ενδεχόμενος αλλάζοντας και κάποια πραγματάκια)  και την παρουσιάσει έτσι ως δική του- πρωτότυπη ; Σε κάθε περίπτωση πάντως είναι θέμα απόδειξης. Ποιός θα αποδείξει τι .

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top