- Μηνύματα
- 1,496
- Πόντοι
- 198
Χαιρεται κυριοι!
σημερα ειχα χρονο και εκανα πειραματα. Ηθελα να διαπιστωσω κατα ποσο αλλοιωνει/βελτιωνει τον ηχο ενας κομπρεσσορας οταν μπει αναμεσα στην κιθαρα και στο input ενος ενισχυτη, χρησιμοποιηθηκαν τα παρακατω:
Gibson LP Studio (maple top) με burstbucker pro (Mahogany)
Ibanez prestige με Dimebucker + Fernandes sustainer (Basswood)
Jackson Kelly 3 με Dimebucker (Alder)
Randall RH50T 50watt λαμπατη κεφαλη
Marshall park 80 watt - σαν καμπινα
PODxt Live για να δοκιμαστουν οι 3 κομπρεσσορες που εχει + το noise gate του.
GHS χορδες σε Ibanez + Jackson 0.10-0.52 tuned done 2 steps,
Dean Markley η Gibson 0.10-0.52 tuned done 2 steps
Ιδιο υψος οι Dimebucker απτις χορδες, στην Ibanez ηταν παραλληλος με της χορδες, στην Jackson εκανε γωνια 20 μοιρων αριστερα (counterclockwise) οπως την κοιτας ενω παιζεις.
Η συνδεσμολογια ηταν
ΚΙΘΑΡΑ - (NOISE GATE) - COMPRESSOR - RANDALL
Αποτελεσματα:
Δυστυχως το master volume δεν πηγε πανω απτο 4 και οι διαφορες μεταξυ τον κομπρεσσων δεν ηταν φοβερες αν και ο default που εχει το PODXT ηταν μαλλον ο καλυτερος (θυμιζω οτι εχει και τον BOSS CS-3 - modelling φαση παντα).
Στις κιθαρες τωρα, φυσικα με ολες τις ρυθμισεις σταθερες, καρφι στον ενισχυτη, η Gibson ειχε πιο vintage και διαυγη ηχο αν και εχανε στα γκαζια, η Ibanez ειχε λιγο πιο μπασο ηχο απτην Jackson, αλλα πολυ καλα πριμα, γενικα ηταν η αναμεση κατασταση μεταξυ Gibson+Jackson τέλος η Jackson ειχε τον πιο "metal" ηχο αλλα εξιναν ελαφρως τα πριμα της - ηταν καθαρα θεμα EQ.
GAIN 1-4,
χαμηλο κομπρεσσαρισμα
ο κομπρεσσορας εδινε ογκο, εκανε πιο συμπαγη τον ηχο, προσθετε λιγο θορυβο ο οποιος μειωνοταν αν αναβες το noise gate, εντελως διαυγης ηχος, αδυναμος στα σολο (εφοσον μιλαμε για ροκ - μεταλ σολο), αρκετα αδυναμα τα power chords αλλα "καθαρα"
υψηλο κομπρεσσαρισμα
θολωνε πολυ ο ηχος, ο θορυβος αυξανοταν σημαντικα, το noise gate ηταν απαραιτητο, προσωπικα θα προτιμουσα να εβαζα περισσοτερη παραμορφωση παρα κομπρεσσορα. τα σολο και power chords βελτιωθηκαν, τα ρυθμικα θολωσαν λιγο, χαθηκε αρκετα το ηχοχρωμα της λαμπας.
Gain 4-7
χαμηλο κομπρεσσαρισμα
εκανε πιο στουντιακο τον ηχο θυμιζοντας metal αμερικανικες παραγωγες πιο γυαλισμενο σιγουρα δινοντας του ογκο (αλλα και θορυβο - λιγο προς το παρον), αλλα σιγουρα διαυγης στα ρυθμικα, πολυ καλος στα σολο, σχετικα αδυναμος στα power chords
υψηλο κομπρεσσαρισμα
αρκετα υψηλα επιπεδα θορυβου (κοπηκαν με το noise gate), γεματος ηχος αν και αρκετα θολος, ειδικα στα σολο
GAIN 7-10
χαμηλο κομπρεσσαρισμα
η διαυγεια εχει χαθει λογω της υψηλης παραμορφωσης, γυαλισμενος ο ηχος λογω του compressor, noise gate απαραιτητο, συμπαγης ηχος σε power chords
υψηλο κομπρεσσαρισμα
το noise gate απαραιτητο, θολωσε πολυ ο ηχος ακομα και στα σολο παραηταν θολος. αλλοιωθηκε παρα πολυ το ηχοχρωμα της λαμπας
Γενικοτερα συμπερασματα
αναλογα με το ειδος της μουσικης ρυθμιζονται και τα επιπεδα gain, φαινεται να υπαρχει μια ανταλλακτικη σχεση κομπρεσσορα- παραμορφωσης, δηλαδη μπορεις να βγαλεις κομπρεσοορα και να βαλεις παραμορφωση με παρομοια αποτελεσματα.
σιγουρα αν βαλουμε πολυ κομπρεσσορα αλλαζει ο ηχος που βγαζει ο ενισχυτης γινεται πιο "πλαστικος", "ψευτικος" κλπ
Προσωπικα σαν μεταλλοκιθαριστας θα εβαζα gain 7-10 με λιγο η ελαχιστο compressor+ noise gate.
επισης η μεχρι τωρα συνδεσμολογια μου ηταν
ΚΙΘΑΡΑ - RANDALL - (SEND) PODXT - NOISE GATE - COMPRESSOR - (RETURN) RANDALL
αλλα παντα με λιγο κομπρεσσορα (3/10 το πολυ) και οσο το δυνατον λιγοτερο noise gate (2/10) μονο για να μην εχω πολυ θορυβο
Ερωτησεις:
1. εχει κανει καποιος κατι αναλογο? πως προτιμησατε να συνδεσετε τα noise+comp (στο input? στο fx loop?)
2. συμφωνα με τα οσα ξερετε, διαπιστωσατε καποιο λαθος στο ολο στησιμο του "πειραματος"?
3. καμια συμβουλη?
σημερα ειχα χρονο και εκανα πειραματα. Ηθελα να διαπιστωσω κατα ποσο αλλοιωνει/βελτιωνει τον ηχο ενας κομπρεσσορας οταν μπει αναμεσα στην κιθαρα και στο input ενος ενισχυτη, χρησιμοποιηθηκαν τα παρακατω:
Gibson LP Studio (maple top) με burstbucker pro (Mahogany)
Ibanez prestige με Dimebucker + Fernandes sustainer (Basswood)
Jackson Kelly 3 με Dimebucker (Alder)
Randall RH50T 50watt λαμπατη κεφαλη
Marshall park 80 watt - σαν καμπινα
PODxt Live για να δοκιμαστουν οι 3 κομπρεσσορες που εχει + το noise gate του.
GHS χορδες σε Ibanez + Jackson 0.10-0.52 tuned done 2 steps,
Dean Markley η Gibson 0.10-0.52 tuned done 2 steps
Ιδιο υψος οι Dimebucker απτις χορδες, στην Ibanez ηταν παραλληλος με της χορδες, στην Jackson εκανε γωνια 20 μοιρων αριστερα (counterclockwise) οπως την κοιτας ενω παιζεις.
Η συνδεσμολογια ηταν
ΚΙΘΑΡΑ - (NOISE GATE) - COMPRESSOR - RANDALL
Αποτελεσματα:
Δυστυχως το master volume δεν πηγε πανω απτο 4 και οι διαφορες μεταξυ τον κομπρεσσων δεν ηταν φοβερες αν και ο default που εχει το PODXT ηταν μαλλον ο καλυτερος (θυμιζω οτι εχει και τον BOSS CS-3 - modelling φαση παντα).
Στις κιθαρες τωρα, φυσικα με ολες τις ρυθμισεις σταθερες, καρφι στον ενισχυτη, η Gibson ειχε πιο vintage και διαυγη ηχο αν και εχανε στα γκαζια, η Ibanez ειχε λιγο πιο μπασο ηχο απτην Jackson, αλλα πολυ καλα πριμα, γενικα ηταν η αναμεση κατασταση μεταξυ Gibson+Jackson τέλος η Jackson ειχε τον πιο "metal" ηχο αλλα εξιναν ελαφρως τα πριμα της - ηταν καθαρα θεμα EQ.
GAIN 1-4,
χαμηλο κομπρεσσαρισμα
ο κομπρεσσορας εδινε ογκο, εκανε πιο συμπαγη τον ηχο, προσθετε λιγο θορυβο ο οποιος μειωνοταν αν αναβες το noise gate, εντελως διαυγης ηχος, αδυναμος στα σολο (εφοσον μιλαμε για ροκ - μεταλ σολο), αρκετα αδυναμα τα power chords αλλα "καθαρα"
υψηλο κομπρεσσαρισμα
θολωνε πολυ ο ηχος, ο θορυβος αυξανοταν σημαντικα, το noise gate ηταν απαραιτητο, προσωπικα θα προτιμουσα να εβαζα περισσοτερη παραμορφωση παρα κομπρεσσορα. τα σολο και power chords βελτιωθηκαν, τα ρυθμικα θολωσαν λιγο, χαθηκε αρκετα το ηχοχρωμα της λαμπας.
Gain 4-7
χαμηλο κομπρεσσαρισμα
εκανε πιο στουντιακο τον ηχο θυμιζοντας metal αμερικανικες παραγωγες πιο γυαλισμενο σιγουρα δινοντας του ογκο (αλλα και θορυβο - λιγο προς το παρον), αλλα σιγουρα διαυγης στα ρυθμικα, πολυ καλος στα σολο, σχετικα αδυναμος στα power chords
υψηλο κομπρεσσαρισμα
αρκετα υψηλα επιπεδα θορυβου (κοπηκαν με το noise gate), γεματος ηχος αν και αρκετα θολος, ειδικα στα σολο
GAIN 7-10
χαμηλο κομπρεσσαρισμα
η διαυγεια εχει χαθει λογω της υψηλης παραμορφωσης, γυαλισμενος ο ηχος λογω του compressor, noise gate απαραιτητο, συμπαγης ηχος σε power chords
υψηλο κομπρεσσαρισμα
το noise gate απαραιτητο, θολωσε πολυ ο ηχος ακομα και στα σολο παραηταν θολος. αλλοιωθηκε παρα πολυ το ηχοχρωμα της λαμπας
Γενικοτερα συμπερασματα
αναλογα με το ειδος της μουσικης ρυθμιζονται και τα επιπεδα gain, φαινεται να υπαρχει μια ανταλλακτικη σχεση κομπρεσσορα- παραμορφωσης, δηλαδη μπορεις να βγαλεις κομπρεσοορα και να βαλεις παραμορφωση με παρομοια αποτελεσματα.
σιγουρα αν βαλουμε πολυ κομπρεσσορα αλλαζει ο ηχος που βγαζει ο ενισχυτης γινεται πιο "πλαστικος", "ψευτικος" κλπ
Προσωπικα σαν μεταλλοκιθαριστας θα εβαζα gain 7-10 με λιγο η ελαχιστο compressor+ noise gate.
επισης η μεχρι τωρα συνδεσμολογια μου ηταν
ΚΙΘΑΡΑ - RANDALL - (SEND) PODXT - NOISE GATE - COMPRESSOR - (RETURN) RANDALL
αλλα παντα με λιγο κομπρεσσορα (3/10 το πολυ) και οσο το δυνατον λιγοτερο noise gate (2/10) μονο για να μην εχω πολυ θορυβο
Ερωτησεις:
1. εχει κανει καποιος κατι αναλογο? πως προτιμησατε να συνδεσετε τα noise+comp (στο input? στο fx loop?)
2. συμφωνα με τα οσα ξερετε, διαπιστωσατε καποιο λαθος στο ολο στησιμο του "πειραματος"?
3. καμια συμβουλη?