Περί mixing...

nathanlyk

Νέο μέλος
Μηνύματα
297
Πόντοι
16
Όταν κάποιος φτιάχνει ένα κομμάτι και κάνει τη μίξη μόνος του , φυσικά με monitor ηχεία, ύστερα από πολλές ώρες ακρόασεις και όλα ακούγονται τέλεια, στις σωστές εντάσεις κ.τ.λ. , τότε το κομμάτι το μόνο που του λείπει είναι το mastering έτσι;; Θέλω να καταλήξω στο ότι κάποιος μπορεί να κάνει τη μίξη μόνος του και να δίνει τα κομμάτια του για mastering και ύστερα να είναι έτοιμα για έκδοση σε cd.

 
Όλα είναι σχετικά σ'αυτή τη ζωή. Και γιατί να μην κάνεις και το mastering; Επιπλέον, γιατί να κάνεις mastering;

 
Θέλω να καταλήξω στο ότι κάποιος μπορεί να κάνει τη μίξη μόνος του και να δίνει τα κομμάτια του για mastering και ύστερα να είναι έτοιμα για έκδοση σε cd.
εεεε....ναι και ο ουρανος ειναι γαλαζιος και η Ελλαδα ειναι μεσογειακη χωρα και το ευρω μας ...μαμησε τη ζωη.... :lol:

τι ακριβως θες να πεις??? 8O

 
Επίσης νομίζω ότι μιά λεμονιά ανθίζει στη γειτονιά.

 
Στη γειτονιααααααα,στη μικρηηη μας γειτονιααααα.... :lol: :lol: :lol: :lol:

 
Και για να επαναφερω το θεμα απο το συνεχες παραληρημα.....Ετσι οπως τα περιγραφεις είναι μια τελεια ζωη που κανεις την μιξη σπιτι σου....και ειναι τελεια και τα πουλακια κελαηδουν χαρουμενα στον ανοιξιατικο αερα....

Το θεμα ειναι:

1)Ποσο αντικειμενικα ειναι τα ηχεια που λειτουργείς? (πιστεύω να εχεις δει κατι μεγαθηρια που χρησιμοποιούν στα studios )

2)Πως ξερεις ότι εχεις κανει σωστή μιξη έτσι ώστε ο master-ας να σου κανει σωστή δουλειά? (γιατι ωραία είναι να ασχολούμαστε μόνοι μας...αλλά οι αλλοι που το εχουν σπουδασει το θεμα....κατι παραπαπανω θα ξερουν)

.

.

.

.

.

Ετσι αν πληρεις όλες τις προυποθεσεις στην σωστή μιξη τοτε βεβαια θα μπορείς να το στείλεις για mastering και μετα να το γραψεις και cd ρε αδελφέ....

((να σημειωσω ότι ουδεμία φορά δεν έχω κανει σωστή μίξη.....έτσι για να μην το παίζω ξερολας...:lol:))

Ας συνεχισει το παραληρημα...:lol:

 
Επειδή πολλά έχουν ειπωθεί περί mastering, τα πάντα ξεκινάνε από τη μίξη (και πιο πριν, από τις πηγές σου). Αν πρόκειται για κυκλοφορίσιμο υλικό, εγώ προτιμώ να πηγαίνω σε επαγγελματία, όσο καλά και αν μπορώ να την κάνω μόνος μου. Το mastering έρχεται δεύτερο. Είναι πεταμένα λεφτά να πας για mastering υλικό κακής μίξης.

 
Θέλω να καταλήξω και μάλλον να ρωτήσω αν το θέμα μίξης είναι αποκλειστικά η ρύθμιση εντάσεων και των εφφέ.. Γιατί αν τελικά είναι έτσι.. τι ποιο εύκολο από το να φτιάξεις μουσική με καλά μόνιτορ και να ρυθμίσεις τις εντάσεις....

 
Δεν είναι. Εδώ τεράστιοι μιξαδόροι δεν έχουν απαντήσει τι είναι και οι απαντήσεις στην ερώτηση "τι είναι η μίξη" απο επαγγελματίες που μιξάρουν ραδιοφωνικά διαμάντια συνήθως είναι "Δεν ξέρω, είναι μαγεία" κτλ. :lol:

Εντιτ: Με πρόλαβες SF

 
Ρυθμιση εντάσεων,στερεοφωνική(πολυφωνική) εικόνα, εφφέ, πανάρισμα ήχων, συχνοτικές επεμβάσεις στους ήχους(για να μην εμποδίζουν τους υπόλοιπους,να μην πίανουν χώρο που δεν χρειάζεται στο συνολικό συχνοτικό φάσμα).

Αυτά νομίζω είναι κάποια απο τα βασικά-σημαντικά μιας μίξης.

Μετά αφού πάς στον ψυχίατρο και σου βάλει σφραγίδα για τα ηρεμιστικά που θα χρειαστείς πάς για, το ειδικό χειρουργείο με laser τελευταίας τεχνολογίας, mastering. Εκεί θα δείς βελτιώσεις στο κατεψυγμένο αρνί που θα τους πάς, αλλά να γίνει ντόπιο ελευθέρας βοσκής δεν παίζει......

Μ@λ@κιες στο 4γωνο πρόσχωμεν

 
ytsestef_2112 μήπως δεν λένε ακριβώς τι είναι γιατί είναι μια συνταγή γούστου του καθενός και το μυστικό του για να μπορεί να ταίσει τα παιδιά του?Όπως και το μάστερινγκ που εξαρτάται πάλι απο το αυτί,τον τρόπο,το γούστο του μηχανικου?

Απλά υπάρχει στο παιχνίδι ένας γενικός μπούσουλας που πατάνε όλοι εκεί και στη συνέχεια βρίσκουν το στύλ τους και τα κόλπα τους για κάθε πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν.....Δεν ξέρει το φτωχο αμειρο αγκόρι τι αλλο να πει γκα(μα)μότο

 
Για να πω κι εγώ το μακρύ μου και το κοντό μου, νομίζ ω η απάντηση είναι εκεί που το πάει ο triggas.

Δηλαδή το τεχνικό σκέλος της διαδικασίας για να επιτευχθεί μια αποδεκτή μείξη είναι κάτι το οποίο διδάσκεται και μαθαίνεται (και νομίζω είναι και σχετικά εύκολο). Ασφαλώς και γίνεται καλύτερο με την εμπειρία.

Το δημιουργικό σκέλος όμως αυτής της διαδικασίας και η προσωπική αισθητική αυτού που κάνει τη μείξη, είναι το στοιχείο εκείνο το οποίο μπορεί να έχει ουσιαστικό ρόλο στο καλλιτεχνικό αποτέλεσμα και να απογειώσει ή να "χαντακώσει" ένα σύνολο από πρωτογενή tracks. Ας μην ξεχνάμε ότι τις περισσότερες φορές χρησιμοποιείται τελικά ένα μέρος από (και όχι όλα) τα διαθέσιμα tracks (π.χ πολλά takes κλπ). Τουλάχιστον για το είδος της μουσικής που έχω κατά νου.

Με 10 δεδομένα tracks, άλλο αποτέλεσμα θα φτιάξω εγώ και άλλο ο Brian Eno. :lol:

 
τενκ γιου μαι λιτλε μποι.

Για να δω και το αβατάρι μου τωρα θα βγεί? :ΡΡΡΡΡ

Ψήθηκα μ'αρέσω :D

 
Θέλω να καταλήξω και μάλλον να ρωτήσω αν το θέμα μίξης είναι αποκλειστικά η ρύθμιση εντάσεων και των εφφέ.. Γιατί αν τελικά είναι έτσι.. τι ποιο εύκολο από το να φτιάξεις μουσική με καλά μόνιτορ και να ρυθμίσεις τις εντάσεις....
Βρε,τι ωραία που τα λες!!

Μακάρι να έχεις το ταλέντο να μιξάρεις εύκολα με οποιοδήποτε υλικό.

Γίνεται,το έχω δει σε μαθητή σχολής που έκανε recording και mix φίλων μου και ήμουν μέσα όταν έφερε τα tracks όλα στην επιφάνεια και ακουγόταν judas priest έτοιμο το πράγμα.

Εγώ από την άλλη ψειρίζω τη μαιμού για να "φαίνεται" απλή η μίξη ενω έχω ξεπατωθεί από την αρχή.

Τώρα που αποφάσισα σιγά-σιγά να ψάχνομαι και να τα χώνω σε gear γίνεται η δουλειά ευκολότερη να πετύχω τα στάνταρ που θέλω,αλλά και πάλι ποτέ δεν είμαι σίγουρος ότι θα πετύχω καλή μίξη.

Αλλά αν έχεις το magic touch που λένε,φυσικά και είναι όλα εύκολα ακόμη και αν γράφεις καζανάκια να "τρέχουν" ή τον Παβαρότι.

 
Επειδή πολλά έχουν ειπωθεί περί mastering' date=' τα πάντα ξεκινάνε από τη μίξη (και πιο πριν, από τις πηγές σου).....Το mastering έρχεται δεύτερο. Είναι πεταμένα λεφτά να πας για mastering υλικό κακής μίξης.[/quote']
Πω... άσχετο αλλά σε 3-4 γραμμές, περιέγραψες ίσως και τον 1ο παγκόσμιο νόμο του μαστεριγκ
 
Επειδή πολλά έχουν ειπωθεί περί mastering' date=' τα πάντα ξεκινάνε από τη μίξη (και πιο πριν, από τις πηγές σου).....Το mastering έρχεται δεύτερο. Είναι πεταμένα λεφτά να πας για mastering υλικό κακής μίξης.[/quote']
Πω... άσχετο αλλά σε 3-4 γραμμές, περιέγραψες ίσως και τον 1ο παγκόσμιο νόμο του μαστεριγκ
+1

Και λίγο ποιο πριν, από το σωστό παίξημο!!
 
Θέλω να καταλήξω και μάλλον να ρωτήσω αν το θέμα μίξης είναι αποκλειστικά η ρύθμιση εντάσεων και των εφφέ.. Γιατί αν τελικά είναι έτσι.. τι ποιο εύκολο από το να φτιάξεις μουσική με καλά μόνιτορ και να ρυθμίσεις τις εντάσεις....


Δεν είμαι ο ειδικός αλλά έχω καταλάβει ότι δεν είναι τόσο απλό. :roll:

Θα πρέπει να ρυθμίσεις τις εντάσεις και μέσα σε κάθε ήχο με το eq

ώστε τα όργανα – ήχοι να μην καλύπτουν ο ένας τον άλλο.

Πχ οι χαμηλές συχνότητες μίας κιθάρας να μην καλύπτουν το μπάσο' date='

και οι υψηλές της να μην σκεπάζουν τα πιατίνια.

Το μπάσο να μην καλύπτει την μπότα κλπ. …

Εκτός από το eq χρειάζεται και ό compressor

ώστε ο ήχος να μην έχει μεγάλη διαφορά στις δυναμικές του

και εξαφανίζεται τις στιγμές που παίζει σιγανά.

Αν μιξάρεις με ήχους σύνθ, τα πράγματα είναι πιο εύκολα,

γιατί οι ήχοι από τα σύνθ είναι πιο ισορροπημένοι.

Αν όμως έχεις να κάνεις με φυσικά όργανα και με φωνή,

τα πράγματα δυσκολεύουν.

Σου συνιστώ να διαβάσεις το βιβλίο The Art of Mixing

[img']http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/4/1/5/235415.jpg[/img]

είναι καταπληκτικό. :wink:

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top