Περί αυτοδίδακτων μουσικών

audiokostas είπε:
Δεν ξέρω για τους αθίγγανους (sic) αλλά άλλοι που είναι από μεσοαστική τάξη (που είμαστε οι περισσότεροι εδώ μέσα) και τις δυνατότητες που έχουν και διατείνονται ότι ασχολούνται δεκαετίες με τη μουσική και μουσική δεν έχουν μάθει, ναι, το συμφερότερο που έχουν να κάνουν είναι να αποδεκτούν ότι είναι θέμα τεμπελιάς.
Βρε μανία με την τεμπελιά. Χμμ....

Ρε συ Κώστα, αν εγώ δεν έχω απαιτήσεις από αυτό που κάνω, ακόμα και αν το κάνω για δεκαετίες, και ξέρω μέχρι που μπορώ να φτάσω, χαμηλά ομολογουμένως, και δεν με νοιάζει καθόλου, γιατί να με πείς τεμπέλη; Γιατί να αφιερώσω μεγάλο κομμάτι από τον πολύτιμο χρόνο μου σε κάτι που δεν μου χρειάζεται. Δεν θέλω καριέρα και αναγνώριση, θέλω να βαράω την Λα που λέει και ο marathon, ποιό ακριβώς είναι το κολλημά σου και με λές τεμπέλη;

Και άντε, πες ότι εγώ έχω πολύ χαμηλές απαιτήσεις και δεν μετράω στην συγκεκριμένη συζήτηση, κάποιος που μπορεί να έχει περισσότερες και ξέρει τι του γίνεται, γιατί να τον πείς τεμπέλη; Δεν έχει δικαίωμα επιλογής; Ή μελέτη ή τράβα ξύσου; Δεν είναι λίγο απόλυτο αυτό, για να μην πω προσβλητικό.

Πες ότι δεν είναι η καλύτερη τακτική γιατί επιφέρει περιορισμούς και δεν ανοίγει ορίζοντες. Εκεί μαζί σου. Μέχρι εκεί όμως.

 
Προσωπικά ως ερασιτέχνης μουσικός που έχει δουλέψει σε διαφήμιση και μάρκετινγκ με 10-12 ώρες τη μέρα (και βάλε, και βάλε), μπορώ να πω ότι οφείλω πολλά μουσικά ελαττώματά μου σε άλλους παράγοντες, εκτός από την τεμπελιά. Μακάρι να μπορούσα να τεμπελιάσω λίγο, είναι μία τέχνη που την έχω ξεχάσει, προσπαθώντας να γίνω καλύτερος μουσικός στον ελάχιστο ελεύθερο χρόνο μου ;D

 
RayDTutto είπε:
Πάντως, γενικά σε συζητήσεις σαν κι αυτές, θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να ξέρουμε το background του κάθε σχολιαστή. Εγώ προσωπικά παρακολουθώ με πολύ περισσότερο ενδιαφέρον άριστα τεχνικά καταρτισμένα μέλη να τοποθετούν τις γνώσεις τους στην πραγματική τους διάσταση και θέση, από άλλα που - είτε επειδή έχουν πέσει στο sunk cost fallacy είτε για λόγους βιοπορισμού - αρνούνται να αναγνωρίσουν σημαντικές παραμέτρους της "απέναντι" επιχειρηματολογίας...
Για πες τα πιο λιανά  ...α , και με συνοδεία  βιογραφικού και κανα  track άμα  έχεις

 
Γιατί να αφιερώσω μεγάλο κομμάτι από τον πολύτιμο χρόνο μου σε κάτι που δεν μου χρειάζεται.
ελα ντε....

γιατι να πω τεμπελη τον Bob Dylan ή τον Neil Young  που εδω και 50 χρονια παιζουν τα ιδια και τα ιδια 3 ανοικτα ακκορντα? (o ενας με...ντιστορσιο... ;D..ο αλλος χωρις.... ;D)

(διαλεξα αυτους τους δυο γιατι προερχονται απο την ...μεγαλοαστικη ταξη & θα μπορουσαν να πανε στο...ωδειο... ;D)

αφου μαμανε και δερνουν τα ατομα (και εκατονταδες αλλοι σαν και αυτους,δεν ειναι και οι μοναδικοι)

ΑΥΤΟ γουσταρουν να κανουν,ΑΥΤΟ κανουν.....(και μαλλον το κανουν και [ b] καλυτερα [/b] απο ...εμενα που ...βαυκανιζομαι σε ενα φορουμ...γραφοντας για....αυτους... ;D και ας εφαγα τα νιατα μου στα ...ωδεια.... ;D)

 
Superfunk είπε:
ελα ντε....

γιατι να πω τεμπελη τον Bob Dylan ή τον Neil Young...

ΑΥΤΟ γουσταρουν να κανουν,ΑΥΤΟ κανουν...
Πόσο μάλλον όταν δεν είναι και τόσο τεμπέλης στην τελική. Ο Γιανγκ ποτέ δεν ασχολήθηκε με κλίμακες αλλά ψάχτηκε πάρα πολύ με το θόρυβο και δούλευε με τις ώρες για να πετύχει έναν μικροφωνισμό τάδε αντί για έναν μικροφωνισμό δείνα. Και επίσης έχει τόσο συγκεκριμένες απαιτήσεις από την κιθάρα, τις χορδές, τους ενισχυτές και τα πετάλια που χρησιμοποιεί, ακόμη και από το χώρο όπου κάνει πρόβες, που καταλαβάινεις ότι έχει ψαχτεί πάρα πολύ για να κάνει αυτό που κάνει. Για να μην πούμε πόσο καλός τραγουδοποιός είναι, και πόσο καλός στιχουργός. Και αυτά δουλειά θέλουν, δεν τα γράφει... στην τουαλέτα ;) Αν δεν αρέσει βέβαια, αυτό σεβαστό, αλλά είναι και άλλο θέμα...

 
Ρε συ Χταπόδη αν ασχολείσαι (λέξη κλειδί) με κάτι και δεν προσπαθείς να γίνεις καλύτερος σε αυτό, αλλά λες "καλά είμαι κι εδώ και παραπάνω χέστο γιατί οι άλλοι και άλλοι που πρόκοψαν δεν ξέραν περισσότερα" πως το λες;

Και να το φέρω στο προσωπικό, κι εγώ βαράω με τους άλλους και την παραμύθα μας τρώμε χωρίς καμία ενοχή και κέφι μεγάλο αλλά είναι χόμπυ/πάρεργο/χαβαλές/ψυχανάλυση ανάμεσα σε δουλειά και οικογένεια και όχι ασχολία.

Όταν όμως είχα χρόνο (πριν εικοσιπέντε χρόνια και για 4 συναπτά έτη που ασχολήθηκα)  έλεγα "λίγο παραπάνω θέλω να μάθω αλλά κι έτσι καλά είναι καθότι σιγά, μήπως ο Χ (Dylan ή Young - κάποια τυχαία ονόματα) που γιναν σπουδαίοι και τρανοί, του Superfunk καμάρι, ήξεραν περισσότερα ή μήπως αυτοί που ξέρουν κάνουν και τίποτα σπουδαίο;"

Ίσως μεγαλώνοντας είμαι σκληρός με τον εαυτό μου αλλά τεμπελιά, βόλη, φυγοπονία, πασαλείματα, ημίμετρα (ούτε καν) το λέω αυτό που έκανα. Ο καθένας βέβαια το ντύνει όπως θέλει.

Κατά τα άλλα δεν ήταν η καλύτερη τακτική γιατί μου επέφερε περιορισμούς και δεν άνοιξε τους ορίζοντες μου........  ;D

 
lgbesios είπε:
Για πες τα πιο λιανά  ...α , και με συνοδεία  βιογραφικού και κανα  track άμα  έχεις
Εγώ σχολιάζω επί των σχολιαστών. ;D ;D

Κατά τ'άλλα άνοιξε και κανα βιβλίο website   :D :D :D :P :P :P

 
Ρε συ Χταπόδη αν ασχολείσαι (λέξη κλειδί) με κάτι και δεν προσπαθείς να γίνεις καλύτερος σε αυτό, αλλά λες "καλά είμαι κι εδώ και παραπάνω χέστο γιατί οι άλλοι και άλλοι που πρόκοψαν δεν ξέραν περισσότερα" πως το λες;
μηπως το λες "ασχολουμαι με την βελτιωση αυτου που ΕΓΩ θεωρω πιο σημαντικο απο τις κλιμακες και την "καθαρη" τεχνικη?"

(αυτο μπορει να ειναι ο...ηχος,η...συνθεση,η...τραγουδοποιϊα,η στιχουργικη κτλ,κτλ)

αν ας πουμε ο Edge αφιερωνε τις χιλιαδες ωρες που εχει αφιερωσει στο ψαξιμο των εφε...στο να μαθει να.... παιζει ..."καλη" κιθαρα θα ηταν απλα ενας ΑΚΟΜΑ πολυ καλος παικτης...τωρα ομως ειναι ενας ΘΡΥΛΟΣ και υπαρχει "η κιθαρα πριν και μετα απο αυτον".... ;),αρα καλα εκανε και...τεμπελιαζε τοσα χρονια..in my book..

τοσο απλο ειναι....αληθεια σου λεω.... ;D

προσωπικα ας πουμε θεωρω παντελως χαμενο χρονο τις...μουσικες σπουδες που εκανα μεχρι να αρχισω ,πολυ μεγαλος γυρω στα 20, να ΓΡΑΦΩ τραγουδια,αν ξεκιναγα πιο νωρις να γραφω θα ημουν και ΠΟΛΥ καλυτερος τραγουδοποιος (οπως ειναι ο Billy Joe π.χ που ασχολειται μονο με αυτο..)......φυσικα εμενα με ενδιαφερει πανω απο ολα η τραγουδοποιϊα και οχι η μουσικη τεχνικη καταρτηση,καποιον αλλον μπορει να τον ενδιαφερει το..αναποδο και πολυ καλα κανει,δημοκρατια εχουμε....

 
Superfunk είπε:
τοσο απλο ειναι....αληθεια σου λεω.... ;D
Μωρέ κι εγώ αυτό που σου λέω, απλό είναι (κατά την άποψή μου πάντα) και είχα την εντύπωση ότι θα το καταλάβαινες.

Αλλά γυρνάμε πάλι στην ίδια επιχειρηματολογία για Beatles, Green Day, Edge....... και άντε πάλι.

Αστο, δεν πειράζει.  ;)

Ευτυχώς (και να μην φοβάται ο Νικόλας) τα εκατομμύρια μικρά και μεγάλα παιδιά της Ευρώπης (ναι, με κορωνίδα το Βερολίνο πάντα) και του κόσμου γενικότερα που στύβουν τα κεφάλια και τα χέρια τους μελετώντας μουσική, δεν διαβάζουν noiz.

 
Μωρέ κι εγώ αυτό που σου λέω, απλό είναι (κατά την άποψή μου πάντα) και είχα την εντύπωση ότι θα το καταλάβαινες.Αλλά γυρνάμε πάλι στην ίδια επιχειρηματολογία για Beatles, Green Day, Edge....... και άντε πάλι.
οχι δεν ειναι αυτο,απλα θελεις να αναγνωριστει η γνωμη σου ως η ΜΟΝΗ σωστη,δεν πειραζει και εγω το παθαινω αυτο ποτε ποτε..... ;D ;D

peace

παντως πρεπει να παραδεχτεις οτι για πρωτη φορα ειμαι περισσοτερο..προοδευτικος απο εσενα μια και αναγνωριζω αξια και στις 2 κατηγοριες.....ενω εσυ μονο στους..σπουδαγμενους... ;D

 
audiokostas ξέρεις που είναι η διαφορά; ΑΛΛΟ πράγμα το τραγούδι ΚΑΙ ΑΛΛΟ η μουσική.

Για ένα καλό τραγούδι αρκούν δυο ακκόρντα και μια έμπνευση. Για καλή μουσική, άστο καλύτερα.

 
ΑΛΛΟ πράγμα το τραγούδι ΚΑΙ ΑΛΛΟ η μουσική.
οχι εδω θα διαφωνησω μουσικη ειναι ολα & μαλιστα εχουν τον ιδιο βαθμο "δυσκολιας"

Για ένα καλό τραγούδι αρκούν δυο ακκόρντα και μια έμπνευση.

μωρε και με 16 ακκορντα και 4 rhythm changes αν εισαι μαγκας γραφεις καραχιταρα...

Steely Dan plays Aja live

;)

 
audiokostas είπε:
Ρε συ Χταπόδη αν ασχολείσαι (λέξη κλειδί) με κάτι και δεν προσπαθείς να γίνεις καλύτερος σε αυτό, αλλά λες "καλά είμαι κι εδώ και παραπάνω χέστο γιατί οι άλλοι και άλλοι που πρόκοψαν δεν ξέραν περισσότερα" πως το λες;
Ωπα, δεν είπα πουθενά ότι δεν ασχολούμαι περισσότερο γιατί άλλοι που ασχολήθηκαν δεν πρόκοψαν ή τούμπα αυτοί που πρόκοψαν δεν ασχολήθηκαν. Ούτε με το ένα συμφωνώ ούτε με το άλλο. Πιο πολύ για αυθαίρετο συμπερασμα μου κάνει.

Είχα πεί σε προηγούμενο post ότι αυτοί που πέτυχαν οδηγήθηκαν εκεί από το σύνολο της ζωής τους και όχι μόνο από τις γνώσεις τους. Γι' αυτό υπάρχουν παραδείγματα εκατέρωθεν.

Αυτό που λέω είναι απλό. Τι θές; Να φτάσω μέχρι εκεί. Ωραία, τι απαιτείς και τι περιμένεις από αυτά που θα δημιουργείς; Τα εξής 1), 2),...... Ωραία, άρα θές.......

Για κάποιους η μελέτη και η σοβαρή ενασχόληση είναι απαραίτητη, για άλλους όχι. Cost benefit analysis τρομάρα μου.

Κατά τα άλλα δεν ήταν η καλύτερη τακτική γιατί μου επέφερε περιορισμούς και δεν άνοιξε τους ορίζοντες μου........  ;D
Σοφά λόγια αδερφέ, σοφά...  ;D

Ευτυχώς (και να μην φοβάται ο Νικόλας) τα εκατομμύρια μικρά και μεγάλα παιδιά της Ευρώπης (ναι, με κορωνίδα το Βερολίνο πάντα) και του κόσμου γενικότερα που στύβουν τα κεφάλια και τα χέρια τους μελετώντας μουσική, δεν διαβάζουν noiz.
Μα ΔΕΝ λέει κανείς να μην διαβάσουν. Βρε κακό κόλλημα που μας βρήκε. Αν θέλουν να διαβάσουν γιατί πιστεύουν ότι θα το χρειαστούν, καλά κάνουν. Ρε 'σεις, μήπως ψάχνετε να βρείτε από κάπου να δικαιολογήσετε τις επιλογές του παρελθόντος. Πρακτικό είναι το ζήτημα δεν είναι θρησκεία.

 
Καλά ναι SF, απλά μια φόρμα όπως π.χ. η σονάτα έχει διαφορετικές απαιτήσεις από ένα ΤΥΠΙΚΟ τραγούδι. Τώρα από εκεί και πέρα, μπορεί να υπάρξει και περίπλοκο τραγούδι, no question about it.

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι μια παιδεία σε επίπεδο φούγκας και βάλε, δεν είναι απαραίτητη για ένα τραγούδι, σε καμία περίπτωση.

 
lgbesios είπε:
Στείλε  κανα  link
Νάτος, το πιασε το νόημα:

Ρε 'σεις, μήπως ψάχνετε να βρείτε από κάπου να δικαιολογήσετε τις επιλογές του παρελθόντος. Πρακτικό είναι το ζήτημα δεν είναι θρησκεία.
 
manosx είπε:
audiokostas ξέρεις που είναι η διαφορά; ΑΛΛΟ πράγμα το τραγούδι ΚΑΙ ΑΛΛΟ η μουσική.
κοίτα  τι μάθαμε  σήμερα  :o

αν δεν καούν οι servers  σήμερα  δεν θα καούν ποτέ    ;D ;D ;D

 
Ξεφεύγοντας από το αρχικό ερώτημα, μια και θεωρώ ολίγον τι άτοπο να συνδέουμε τον Hendrix με την σπουδαιότητα των ωδείων στην μουσική εκπαίδευση και την μετέπειτα καλλιτεχνική επιτυχία, θα ήθελα να παραθέσω μια προσωπική άποψη:

Το ωδείο, μολονότι με τυράννησε αρκετά από άποψη μελέτης και πειθαρχίας, μου παρείχε πολύ σημαντικά εφόδια για την μετέπειτα μουσική πορεία μου, την οποία χρωστώ σε συντριπτικά μεγάλο βαθμό σε αυτό,παρόλες τις ώρες αυτο-ενασχόλησης με τα μουσικά όργανα, jams με φίλους, live με μπάντες και καλλιτέχνες και παρότι μπορεί να βοήθησε και το αυτί μου κλπ. Γνώμη μου είναι ότι ένα καλό ωδείο, διατηρώντας υψηλό το επίπεδο των μαθητών του και των καθηγητών του, μπορεί να συμβάλλει πολύ περισσότερο στην ανάπτυξη και την καλλιέργεια ενός ταλέντου, από το self-study, ασχέτως εαν υπάρχουν παραδείγματα που μπορεί φαινομενικά να δείχνουν ότι δεν είναι απαραίτητο.

Γενικά, εαν κάποιος θεωρεί ότι θα μάθει περισσότερα χαζοπαίζοντας* μόνος την κιθάρα του σε ένα δωμάτιο από το να παρευρίσκεται σε μαθήματα και να μελετά αυτά που 'με το ζόρι' θα του αναθέσουν στο ωδείο, τοτε ναι, μαλλον 'τεμπελιαζει'.

*νομίζω όλοι το καταλαβαίνουμε σαν έννοια, δεν χρειάζεται να καταφύγουμε σε κοινοτοπίες τύπου 'ο edge, ο b.j. armstrong, ο <insert pop. guitarist's name here> κ.α. 'χαζοπαίζανε' και γράψαν τραγουδάρες κλπ'

 
lgbesios, δε θέλω να σε στεναχωρήσω, αλλά υπάρχουν και άλλες φόρμες μουσικής. Μπες στο wikipedia να ξεστραβωθείς.

 
Μα ΔΕΝ λέει κανείς να μην διαβάσουν. Βρε κακό κόλλημα που μας βρήκε. Αν θέλουν να διαβάσουν γιατί πιστεύουν ότι θα το χρειαστούν, καλά κάνουν.
ακριβως...(καλα μιλαμε συμφωνουμε συνεχεια...αρχιζω και ανησυχω.... ;D)

Αυτό που θέλω να πω είναι ότι μια παιδεία σε επίπεδο φούγκας και βάλε, δεν είναι απαραίτητη για ένα τραγούδι, σε καμία περίπτωση.
σαφως,αν ηταν απλα ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ το τραγουδι.... ;)...ολοι συμφωνιες θα γραφαμε.... ;D

φανταζεσαι πλακα στο φορουμ?

"ρε παιδια ο Μαραθων ειμαι και γραφω απο τη σκαλα του Μιλανου που δεν εχει ελληνικα,ακουστε ρε μια καντατα που εγραψα για σαχλοφωνο χθες βραδυ!" (το μην.το εχει μετατρεψει απο τα greeklish ο Yameth)

"ακου Μανο τη συμφωνια που εγραψα χθες το πρωϊ"

"SF φοβερη η σονατα σου για 8 κλαρινα και 3 πιανα!"

"Αudioxosta θα ανεβασεις ακομα μια οπερα?Μου αρεσε πολυ η τελευταια"

"Παιδια χθες αγορασα μια καινουργια κιθαρα...για ακουστε την να μου πειτε τη γνωμη σας για τον ηχο της,παιζω κατι απλο το κοντσερτο.... νουμερο 34 του Francesco Corbetta "

;D

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top