Περί αυτοδίδακτων μουσικών

Κατά τη γνώμη μου υπάρχει κάτι πιο σημαντικό από τη μελέτη ΓΕΝΙΚΑ: Η μελέτη, η ασχολία ή όπως θέλεις πέστο, με ένα ρεύμα που διαμορφώνεται στην εποχή σου. Αυτό είναι πολύ πιο πιθανό να σε κάνει να έχεις μια καριέρα, ή τέλος πάντων κάτι πιο αναγνωρίσιμο.

 
Superfunk είπε:
ακριβως...(καλα μιλαμε συμφωνουμε συνεχεια...αρχιζω και ανησυχω.... ;D)
Κάτσε, να φέρω ισορροπία στο σύμπαν....Δεν μου αρέσουν οι tele (ακόμα)  ;D

 
Superfunk είπε:
σαφως,αν ηταν απλα ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΕ το τραγουδι.... ;)...ολοι συμφωνιες θα γραφαμε.... ;D
Ναι ευτυχώς: φαντάσου πόσο περισσότερο θα απαξίωνε η πλειοψηφία των συμμετέχοντων εδώ τους κλασσικούς συνθέτες και ερμηνευτές, εαν ήταν τόσο διαδεδομένη η τέχνη τους.

 
ndnikola είπε:
Ναι ευτυχώς: φαντάσου πόσο περισσότερο θα απαξίωνε η πλειοψηφία των συμμετέχοντων εδώ τους κλασσικούς συνθέτες και ερμηνευτές, εαν ήταν τόσο διαδεδομένη η τέχνη τους.

Μάλλον δεν έχεις παρακολουθήσει πολλές Online συζητήσεις περί κλασσικής.  ;D Πραγματικά ώρες- ώρες αδέσποτα σκυλάκια να βασανιζόντουσαν, τέτοιο μίσος δε θα βγάζανε  ;D  ;D  ;D

 
ndnikola είπε:
Ναι ευτυχώς: φαντάσου πόσο περισσότερο θα απαξίωνε η πλειοψηφία των συμμετέχοντων εδώ τους κλασσικούς συνθέτες και ερμηνευτές, εαν ήταν τόσο διαδεδομένη η τέχνη τους.
καλα τους ακουω κι ολας.... ;D

"ρε βλακα SF μας τα επρηξες με τον Μπετοβεν...αφου δεν εχει τεχνικη ρε ζωον μονο 24 νοτες το μετρο εγραφε...ΕΓΩ εμαθα στο ωδειο της Ανω Μουσουνιτσας να συνθετω κομματια με παραπανω απο 56 νοτες το μετρο"

"αυτος ο Μοτσαρτ.......ΠΑΙΔΙ ηταν τελικα και τιποτα παραπανω"

"αμαν πια με αυτον τον θρησκοληπτο τον Μπαχ....ας μην ειχε τζαμπα το αρμονιο και ας μην ηταν λακες του Παππα...και θα βλεπατε που θα ηταν σημερα...ουτε μπυραρια στο Ζαξενχαουζεν δεν θα ειχε ανοιξει"

"αυτος ο Στραβινσκι ...ολο ΕΦΕ ειναι....δεν ξερει να παιζει κανονικη μουσικη ο κουλος?"  

;D

 
manosx είπε:
lgbesios, δε θέλω να σε στεναχωρήσω, αλλά υπάρχουν και άλλες φόρμες μουσικής. Μπες στο wikipedia να ξεστραβωθείς.
εκεί γίνεται το ξεστράβωμα  περί μουσικής.....  προτιμώ την τύφλα μου  τραγουδώντας

...και μου λέγε  η μάνα μου, τι τα θες όλα αυτά που μαζεύεις(κασέτες ,βινίλια ,cd)  εδώ ,θα πέσουν καμιά μέρα να σε πλακώσουν

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
theoctapus είπε:
Αν και η μουσική ΕΙΝΑΙ επιστήμη, η διαφορά με τα παραδείγματα είναι ότι αν του αρχιτέκτονα του αρέσει το σχέδιο και από στατικής πλευράς είναι λάθος...βλέπεις που το πάω. Στην μουσική δεν υπάρχουν επιπτώσεις, στην χειρότερη θα έχεις παραφωνία. Για κάποιους μπορεί και αυτό να είναι ωραίο. Whatever floats your boat που λέει και ο SF.

Αντίθετα, δεν μπορείς να είσαι λίγο μαθηματικός ή να έκανες ένα χρόνο αρχιτεκτονική και να θεωρείσαι αρχιτέκτονας.
Δεν υπαρχει καμια επιπτωση στη μουσικη εκτος της ανουσιας αταλαντης συνθεσης.Θεμα παραφωνιας δεν τιθεται κατα την αποψη μου γιατι δε θεωρω οτι υφισταται παραφωνια.

Μαλιστα ειναι επιτακτικη αναγκη και η παραφωνια (απο μικρη εως τεραστια), αναλογα τι θελει να εκφρασει ο συνθετης.

Νομιζω οτι ισχυουν ακριβως τα ιδια και για του μαθηματικους και αρχιτεκτονες κλπ

Πολλοι εχουν πτυχιο και λεγονται μουσικοι, μαθηματικοι και αρχιτεκτονες, το εργο που κανουν ομως δεν ειναι αναλογο του "αξιωματος" τους.

Απλα στη μουσικη δεν χρειαζονται ουτε οι στοιχειωδης βασεις που χρειαζεται να εχει ενας μαθηματικος ή αρχιτεκτονας για να κανει ενα υποτυπωδες εργο.

Αυτα τα αντικαθιστα η εμπνευση και ταλεντο (αυξημενη δυνατοτητα να αντιλαμβανεται καποιος ηχους και χρονο το λεω γω)

 
ndnikola είπε:
Γενικά, εαν κάποιος θεωρεί ότι θα μάθει περισσότερα χαζοπαίζοντας* μόνος την κιθάρα του σε ένα δωμάτιο από το να παρευρίσκεται σε μαθήματα και να μελετά αυτά που 'με το ζόρι' θα του αναθέσουν στο ωδείο, τοτε ναι, μαλλον 'τεμπελιαζει'.
Τα βλέπουμε όλα σαν πολίτες της Δύσης του 21ου αιώνα. Καλά ο Neil Young, ο Joey Ramone, ο Edge κ.λπ. Τι γίνεται όμως με τις παραδοσιακές μορφές μουσικής, που έχουν δεξιοτέχνες και δεν έχουν καθόλου ωδεία; Πήγε ωδείο ο Σούκας; Δεν είναι δεξιοτέχνης; Ας μην ξεχνάμε ότι τα ωδεία είναι σχετικά πρόσφατη ανακάλυψη στην ανθρώπινη ιστορία. Η προσβασιμότητα μάλιστα στα ωδεία για το 95% του παγκόσμιοιυ πληθυσμού έγινε εφικτή μόλις τα τελευταία 30-40 χρόνια. Νομίζω όμως μουσική υπήρχε από παλιότερα, όπως και δεξιοτέχνες φαντάζομαι ;)

 
sfaku είπε:
Τα βλέπουμε όλα σαν πολίτες της Δύσης του 21ου αιώνα. Καλά ο Neil Young, ο Joey Ramone, ο Edge κ.λπ. Τι γίνεται όμως με τις παραδοσιακές μορφές μουσικής, που έχουν δεξιοτέχνες και δεν έχουν καθόλου ωδεία; Πήγε ωδείο ο Σούκας; Δεν είναι δεξιοτέχνης; Ας μην ξεχνάμε ότι τα ωδεία είναι σχετικά πρόσφατη ανακάλυψη στην ανθρώπινη ιστορία. Η προσβασιμότητα μάλιστα στα ωδεία για το 95% του παγκόσμιοιυ πληθυσμού έγινε εφικτή μόλις τα τελευταία 30-40 χρόνια. Νομίζω όμως μουσική υπήρχε από παλιότερα, όπως και δεξιοτέχνες φαντάζομαι ;)
Να εξηγηθώ λοιπόν, γιατί φοβάμαι ότι δεν με έχεις καταλάβει. Δεν είναι λίγες οι φορές που παρατηρώ να μιλάμε για την κλασσική μουσική και τους ερμηνευτές της σαν να είναι απλώς άλλη μια γεύση φαγητού που δεν μας αρέσει, "άρα ο hendrix, o blackmore, o <insert pop. guitarist's name here>, είναι για μένα καλύτερος".

Τα πράγματα, κατά την γνώμη μου και χωρίς να παίζω/ακούω πλέον κλασική μουσική, είναι διαφορετικά: Θέλει πολλή προσπάθεια και αυταπάρνηση το να φτάσεις στο επίπεδο "του κλασικού" (ερμηνευτή/σολιστ/συνθέτη) σαν μουσικός και καλλιτέχνης, προσπάθεια και αυταπάρνηση που τελικά αμοίβεται (δεν μιλώ για χρήματα προφανώς) όταν φτάσεις στο τέλος.

Παρότι για μένα είναι ιδιαίτερα εκτιμητέο το μεράκι με το οποίο παίζει ο τάδε λαϊκός (όπως αντίστοιχα ο rock, ο gypsy swing και άλλοι) οργανοπαίκτης το κάθε όργανο, καθώς και οι αντίστοιχες συνθέσεις ,  μου είναι πολύ δύσκολο το να μην παροτρύνω κάποιον που έχει την ευκαιρία και την οικονομική άνεση να φοιτήσει σε ένα καλό ωδείο, ανεξαρτήτως των ακουσμάτων και του όργανου με το οποίο θέλει να ασχοληθεί.

Συνοπτικά: δεν είναι ανάγκη να πάρει ο καθένας από ένα πτυχίο φούγκας, αλλά οι βασικές σπουδές σε ένα ωδείο μπορούν να τους βοηθήσουν όλους.

 
delta66 είπε:
Νομιζω οτι ισχυουν ακριβως τα ιδια και για του μαθηματικους και αρχιτεκτονες κλπ
Όχι, δεν ισχύουν. Σε αυτές τις επιστήμες υπάρχει πληθώρα αυστηρών κανόνων που περιστρέφεται γύρω από τις έννοιες του σωστού και λάθους. Γι' αυτό και δεν τα πήγα καλά στα μαθηματικά την πρώτη χρονιά στις πανελλήνιες  >:( . Αν κάνεις λάθος, έκανες λάθος δεν υπάρχει άλλος τρόπος να το δείς.

Πολλοι εχουν πτυχιο και λεγονται μουσικοι, μαθηματικοι και αρχιτεκτονες, το εργο που κανουν ομως δεν ειναι αναλογο του "αξιωματος" τους.
Τα μπερδεύεις. Οι αρχιτέκτονες, μαθηματικοί κ.α. μπορεί να μην παράγουν ανάλογο έργο (αν και τι σημαίνει αυτό είναι σχετικό) όμως είναι σωστό, στην αντίθετη περίπτωση το έργο τους καταρρέει υπό το βάρος της παραβίασης κανόνων. Κοινώς δεν θα υφίσταται. Είναι απλά λάθος.

Στην μουσική τα πράγματα είναι περισσότερο εύπλαστα. Η παραβίαση κανόνων δεν είναι αυστηρά κολάσιμη. Γι' αυτό και υφίσταται η τρέχουσα συζήτηση. Φαντάζεσαι σε ένα φορουμ θεωρητικών φυσικών, thread με τον τίτλο "Περί αυτοδίδακτων κοσμολόγων";

 
manosx είπε:
audiokostas ξέρεις που είναι η διαφορά; ΑΛΛΟ πράγμα το τραγούδι ΚΑΙ ΑΛΛΟ η μουσική.
ΟΚ υπαρχουν πολλα ειδη μουσικης που χρειαζονται καποιο στοιχειωδες γνωσιακο υποβαθρο.Το αρχικο θεμα ειχε ομως παραδειγμα μουσικους οπως ο Hendrix και ο BB King.

Μιλαμε λοιπον καθαρα για αυτοδιδακτους στη ροκ και μπλουζ.

Νομιζω πως εκει η "μελετη" που πρεπει να πεσει, δεν εχει σχεση με ωδεια και βιβλια, ουτε ξυστα δεν περναει δλδ.

Ασε που μαλλον σε πολλους θα ειναι εμποδιο για το ... ροκ του μέλλοντος τους.

 
Πάντως, από τη στιγμή π.χ. που θέλεις να ασχοληθείς με την κλασσική αρμονία, η έννοια του λάθους υφίσταται. Δηλαδή λες π.χ. εδώ έγινε ένα παράλληλο.

Βέβαια μπορεί να το ήθελες το παράλληλο, οπότε αυτόματα λέγεται άποψη  ;D Αλλά μπορεί και να σου ξέφυγε. Γενικά, το όλο θέμα της παιδείας είναι να αποφύγεις το τυχαίο, το επιπόλαιο.

Με αυτήν την έννοια και η ροκ και η μπλουζ έτσι μαθαίνεται. Οπότε, είτε με δάσκαλο είτε χωρίς, νομίζω ότι εκεί σκοπεύεις. Γι' αυτό άλλωστε μια πεντατονική θα τη μάθεις, είτε από χαρτί είτε στην πράξη, είτε βήμα βήμα με το αυτί σου. Έτσι συμφωνώ με τον ndnikola, ότι τουλάχιστον η Αρμονία στο 99% των περιπτώσεων θα σε βοηθήσει. Πρέπει να παίζεις πολύ... hardcore punk για να την αγνοήσεις  ;D  ;D  ;D

 
Σιγουρα η μορφωση ειναι απαραίτητη για να παρεις μια ωθηση και να ξερεις τι κανεις.

Μορφωση ειναι και τα μαθηματα σε ωδειο, και τα ιδιαιτερα.

Μορφωση επιβεβαιωμένη ειναι ενα πτυχιο  ???

Σιγουρα ναι, αλλα δεν σημαινει οτι ενα πτυχιο σε κανει σιγουρα καλυτερο οργανοπαιχτη.

Η εξασκηση.

Και η μελετη.

Η αγαπη για αυτο που κανεις ειναι που σε κανει καλυτερο.

Love is in the air, γουσταρω τωρα και θα το βγαλω σε μεταλλαδικη εκδοση  :P

Καλο απογευμα

 
Γρηγορο κουιζ

Ποιος απο τους παρακατω καλαμπορτζηδες δεν ειναι αυτοδιδακτος?

Wes Montgomery

Eric Clapton

Eddie Van Halen

Prince

BB King

Jimmy Page

Jimi Hendrix

Yngwie Malmsteen

Carlos Santana

kurt cobain

Slash

Zakk Wylde

Marty Friedman

Guthrie Govan

George Lynch

Angus Young

Frank Zappa

David Gilmour

Greg Howe

SRV

Chet Atkins

Les Paul

Rory Gallagher

The Edge

Muddy Waters

Keith Richards

Jerry Garcia

Albert Collins

Brian May

T-Bone Walker

Tony Iommi

Alex Lifeson

 
manosx είπε:
Πάντως, από τη στιγμή π.χ. που θέλεις να ασχοληθείς με την κλασσική αρμονία, η έννοια του λάθους υφίσταται. Δηλαδή λες π.χ. εδώ έγινε ένα παράλληλο.

Βέβαια μπορεί να το ήθελες το παράλληλο, οπότε αυτόματα λέγεται άποψη  ;D Αλλά μπορεί και να σου ξέφυγε. Γενικά, το όλο θέμα της παιδείας είναι να αποφύγεις το τυχαίο, το επιπόλαιο.
Στην κλασικη αρμονια...στη Τζαζ αρμονια το φαλτσο ουσιαστηκα δεν υφισταται(καθως μπορει να θεωρηθει προσεγκιση ειτε στην τονικη ειτε στην πεμπτη ειτε δανισμος απο καποια αλλη κλιμακα που τεριαζει με την δοσμενη)

Για να μπορεις να τα ενσωματοσεις αυτα στο παιξιμο σου πρεπει

α.να κατανοεις τον μηχανισμο

β.να τα εχεις ως σκουσματα

γ.να τα τοποθετεις σωστα στο χρονο

Ενας αυτοδιδακτος μπορει να προσεγκισει μια νοτα(μπορει μαλιστα να στο δικαιολογησει με ενα σωρο λανθασμενες αποψεις που ομως.ΑΥΤΟΣ ΘΕΩΡΕΙ ΣΩΣΤΕΣ)

δεν θα μπορεσει ομως ποτε να κατανοησει τον μηχανισμο που τις κινει ετσι ωστε να παει παρακατω...

Ενα αλλο μεγαλο θεμα ειναι οτι οι εμπειροτεχνες στο 80% τους ειναι τα μεγαλυτερα ψωνια τα οποια υπαρχουν!

Γιατι αυτο...επειδη δεν εχουν μαθει με δασκαλο ετσι ωστε να εχουν καποια στανταρ στο παιξιμο τους...

και εγω οταν πρωτη φορα επαιξα το money νομιζα οτι ειμαι ο θεος...

οταν ομως βλεπεις τη υπαρχει εκει εξω και εχεις αμεση επαφη μαζι του τοτε βαζεις το κεφαλι κατω και δουλευεις..

συγνωμη αν ημουνα σκληρος αλλα δυστηχως ετσι ειναι...

 
warwickplayer είπε:
Ενα αλλο μεγαλο θεμα ειναι οτι οι εμπειροτεχνες στο 80% τους ειναι τα μεγαλυτερα ψωνια τα οποια υπαρχουν!

Γιατι αυτο...επειδη δεν εχουν μαθει με δασκαλο ετσι ωστε να εχουν καποια στανταρ στο παιξιμο τους...

και εγω οταν πρωτη φορα επαιξα το money νομιζα οτι ειμαι ο θεος...

οταν ομως βλεπεις τη υπαρχει εκει εξω και εχεις αμεση επαφη μαζι του τοτε βαζεις το κεφαλι κατω και δουλευεις..

συγνωμη αν ημουνα σκληρος αλλα δυστηχως ετσι ειναι...
Συμφωνω. Και βλεπω και τον εαυτο μου σε νεαρη ηληκια καπου μεσα στη περιγραφη σου.Ομως, μπορει καποιος να λιωσει στη μελετη, να βελτιωθει και ταυτοχρονα να παραμενει και αυτοδιδακτος.  

Αυτοδιδακτος δεν σημαινει υποχρεωτικα και ημιασχετος ή αμαθης ή "πρακτικος" ;)

Οι γνωσεις και η τεχνικη υπαρχουν, απλα τα ανακαλυπτει και τα μαθαινει μονος του.

 
ndnikola είπε:
Να εξηγηθώ λοιπόν, γιατί φοβάμαι ότι δεν με έχεις καταλάβει...

Συνοπτικά: δεν είναι ανάγκη να πάρει ο καθένας από ένα πτυχίο φούγκας, αλλά οι βασικές σπουδές σε ένα ωδείο μπορούν να τους βοηθήσουν όλους.
Και εγώ το διατύπωσα βιαστικά και με το άγχος να μη φτιάξω μακρυνάρι ποστ (έχω την τάση). Με το ποστ σου δεν διαφωνώ και είδα εξαρχής ότι η τοποθέτησή σου είναι πολύ "νηφάλια". Για να μην παρεξηγηθώ, και εγώ σαν "δυτικός" του 21ου αιώνα τα βλέπω, και πώς θα μπορούσα άλλωστε να μην! Περισσότερο ήθελα να συμπληρώσω στην όλη κουβέντα μία άλλη οπτική, παρουσιάζοντας μία άλλη πλευρά της μουσικής πραγματικότητας. Αυτό που λέω για τα ωδεία σίγουρα δεν αφορά καθόλου την κλασική μουσική, αφού σολίστας χωρίς σπουδές ακαδημαϊκού επιπέδου δεν νομίζω ότι νοείται. Για τα δε βασικά, δεν πήγα σε ωδείο, αλλά παλιότερα έχω κάνει ιδιαίτερα (παρότι γενικά δηλώνω αυτοδίδακτος). Μια χαρά ήταν. Ευχαρίστως θα συνέχιζα, αλλά πλέον δεν έχω τόσο χρονο.

 
delta66 είπε:
Γρηγορο κουιζ

Ποιος απο τους παρακατω καλαμπορτζηδες δεν ειναι αυτοδιδακτος?

Wes Montgomery

Eric Clapton

Eddie Van Halen

Prince

BB King

Jimmy Page

Jimi Hendrix

Yngwie Malmsteen

Carlos Santana

kurt cobain

Slash

Zakk Wylde

Marty Friedman

Guthrie Govan

George Lynch

Angus Young

Frank Zappa

David Gilmour

Greg Howe

SRV

Chet Atkins

Les Paul

Rory Gallagher

The Edge

Muddy Waters

Keith Richards

Jerry Garcia

Albert Collins

Brian May

T-Bone Walker

Tony Iommi

Alex Lifeson
O ZAPPA???

edit....ρε συ το κοιταξα και επαθα πλακα.....μονος του εμαθε να...γραφει.....scores!!! :o :o

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top