Ορσμένες φορές εινα απλό το να γραφτεί ενα ωραίο κομμάτι

Nikolas είπε:
Να βρω χρόνο το απόγευμα να κάνω μια ψιλοανάλυση μερικών έργων γιατί τώρα ψιλοτρέχω...
Μην ζοριστείς. Αυτό είναι θέμα μπυροποσίας... :D ;)

 
pascal είπε:
δεν μπορείς όμως να αντικρούσεις πλήρως το "όταν κάτι φαίνεται απλό, δεν είναι πάντα απλό".
Φυσικά και δεν το αντικρούω...πολλές φορές κάποια απλά πράγματα είναι κάτω από τη μύτη μας και δεν τα πέρνουμε καν μυρωδιά...

 
Δεν ξέρω αν θα συμφωνήσετε αλλά κρινοντας απο πολλους φιλους μουσικους αλλα και απο εμενα , ορισμένες φορές γινόμαστε "δυσκολολάτρες" και "απλομάχοι".

Εννοώ για παραδειγμα οτι πολυ ευκολα αφηνουμε στο περιθώριο μια ωραία μελωδια σε ενα κομματι , για να προσεκσουμε ενα φασαριόζικο μπρε'ι'κ του ντραμμερ ή μια φλυαρια του πληκτρα.Θυμαμαι οτι πιο παλια οντας λιγοτερο μουσικος και περισσοτερο ακροατης , αυτο δεν υπηρχε ,ακουγα πιο "αγνα"... ;D

Γενικα πιστευω οτι ολα ειναι θεμα αισθητικης τοποθετησης...Το απλο ευκολα μπορει να καταντησει απλο'ι'κο και το συνθετο , απροσδιοριστο και ασκοπο..

Καπου ειχα διαβασει οτι ο Στραβινσκι ειχε πει οτι οταν συνθετει ,προσπαθει να ξεχναει οτι ειναι μουσικος...βεβαια οταν ακουσα και κυριως οταν διαβασα την ιεροτελεστια της ανοιξης ,μαλλον εγω ξεχασα  οτι ειμαι μουσικος...

 
Nikolas είπε:
Μα, όμως, ανέφερα το 1%. Μήπως το 1% είναι που κάνει τη διαφορά ανάμεσα στο "εμπνευσμένο" και στο μη?
Το να ποσοτικοποιήσεις την έμπνευση στα προσωπικά έργα είναι πολύ δύσκολο πόσο μάλλον στα έργα άλλων. Δεν μπορώ δηλ. να πω οτι το x κομμάτι είναι 63,28% έμπνευση.

Τώρα αν σε εσένα προσωπικά η έμπνευση δεν είναι κάτι στο οποίο μπορείς να βασιστείς, δεκτό. Αυτό είναι το ωραίο με την έμπνευση, είναι τοσο προσωπικό θέμα που όλες οι απόψεις είναι εξίσου σωστές (ή λάθος).

H παραγωγή ΕΙΝΑΙ δημιουργία και πηγή έμπνευσης, ή να το πώ καλύτερα μεγάλο μέρος δημιουργίας.
Εννοούσα την ψυχρή παραγωγή σε σχέση με την εκ βαθέων δημιουργία.

Δεν σας έχει τύχει να σπάτε το κεφάλι σας επί ώρες, μέρες ή και περισσότερο για να προχωρήσετε σε ένα κομμάτι και εκεί που δεν το σκέφτεστε στο ξεκάρφωτο να αναφωνήσετε "ναιιιι, επιτέλους το βρήκα..". Αυτό εγώ το θεωρώ έμπνευση, κάποιοι ίσως όχι. Είπαμε, είναι προσωπικό.

 
Δηλαδή σ ένα τραγούδι 3 λεπτών πόσο περίπλοκη μπορεί να είναι η αρμονία του?Πόσες συγχορδίες να περάσεις σε μία φράση 4 μέτρων?Το πολύ το κύριε ελέησον............

Εγώ πιστεύω πως η συνταγή είναι πολύ απλή κ θα συμφωνήσω με τον Νικόλα πως δεν χρειάζεται την μεγάαααλη έμπνευση απ τον δημιουργό.Πόσα τραγούδια δεν έχουν γίνει επιτυχίες στηριζόμενα απλά σ ένα μοτίβο?Η ακόμη κ σ έναν ιδιαίτερο ήχο.Τι έκαναν οι δημιουργοί τους?Απλά στήριξαν αυτή την εμπνευσμένη φράση που έγραψαν.Αλλοι εμπειρικά άλλοι στηριζόμενοι σε μουσικούς κανόνες.Ο Μπετόβεν στην 5η του με 4 νότες έγραψε ολόκληρο μέρος "απλά" με μοτιβική επεξεργασία.

Κ όσο για το τραγούδι που παρατέθηκε δεν πιστεύω πως είναι απ τα τραγούδια που έχουν αυτό το κάτι.Με άλλο τραγούδι θα έπρεπε να πυροδοτηθεί αυτή η συζήτηση.

 
Το θέμα δεν είναι το πλήθος των νοτών αλλά η επιλογή αυτών.

takisffff είπε:
...Τι έκαναν οι δημιουργοί τους?Απλά στήριξαν αυτή την εμπνευσμένη φράση που έγραψαν...

...Κ όσο για το τραγούδι που παρατέθηκε δεν πιστεύω πως είναι απ τα τραγούδια που έχουν αυτό το κάτι....
 
theoctapus είπε:
Το θέμα δεν είναι το πλήθος των νοτών αλλά η επιλογή αυτών.
Είπα πως συμφωνώ με τον Νικόλα.Υπάρχει κάπου μέσα κ η έμπνευσή.Θεωρώ πως η έμπνευση προηγείται κ μας δίνει το υλικό για να δουλέψουμε.Από εκεί κ πέρα η συνταγή είναι απλή.Γι αυτό κ χρησιμοποιώ τις φράσεις που μαύρισες.Δεν ξορκίζω την έμπνευση.

 
αυτο το θεμα θα φτασει στις 11 σελιδες. Αν ειναι τοσο περιπλοκο το να περιγραψουμε κατι τοσο απλο, τοτε κατι δεν κανουμε καλα :)

 
blue είπε:
αυτο το θεμα θα φτασει στις 11 σελιδες. Αν ειναι τοσο περιπλοκο το να περιγραψουμε κατι τοσο απλο, τοτε κατι δεν κανουμε καλα :)
Βασικά δεν είναι ότι κάνει κάποιος κάτι λάθος.

Είναι έννοιες ελαφρώς στοχαστικές η έμπνευση πχ

Ναι μεν μια παραγωγική δουλεία είναι συγκεκριμένη και ακολουθεί φόρμες και μοτίβα, αλλά πως ακριβώς να περιγράψεις αυτό το κάτι που θα σκεφτείς που θα απογειώσει το δημιούργημά σου;

 
blue είπε:
αυτο το θεμα θα φτασει στις 11 σελιδες. Αν ειναι τοσο περιπλοκο το να περιγραψουμε κατι τοσο απλο, τοτε κατι δεν κανουμε καλα :)
Εάν ο Nikolas κρατήσει την υπόσχεσή του και αναλύσει αυτά που υποσχέθηκε, ας φτάσει και τις 200 σελίδες. Μόνο να κερδίσουμε έχουμε.

Κάνε όμως μια προσπάθεια να μας περιγράψεις το απλό.

 
marathon είπε:
Κάνε όμως μια προσπάθεια να μας περιγράψεις το απλό.
Μουσικά? Εκτελεστικα? ΔΕΝ υπαρχει απλο.-

Απλό είναι κάτι σαφώς ορισμένο σε όλες τις παραμέτρους του, που μπορεί να περιγραφεί πλήρως και να γίνει κατανοητό από όλους.

Απλό είναι ένα ημίτονο στα 100Hz. ;D

Όταν λεω "κατι δεν κανουμε καλα", εννοω οτι εχουμε κανει λαθος εξαρχης, θεωρωντας κατι ως "απλο", αφου για να το περιγραψουμε θα χρειαστουμε 200 σελιδες.

 
blue είπε:
αυτο το θεμα θα φτασει στις 11 σελιδες. Αν ειναι τοσο περιπλοκο το να περιγραψουμε κατι τοσο απλο, τοτε κατι δεν κανουμε καλα :)
Μα στα απλα δεν κολλαμε ολοι?ειτε προκειται για τραγουδι , ειτε για ιδεα ειτε για γκομενα ?

Απλο ειναι και το να πεις μ'αρεσει/δεν μ'αρεσει/θελω/δεν θελω/συγγνωμη κ.α. , μερικες φορες αλλα προτιμαμε να πουμε 11 χιλαδες σελιδες διαφορετικα πραγματα για καποιο λογο.

Τα απλα ειναι τα δυσκολα δυστυχως...

Η μουσικη σαν εννοια ειναι απλη ...Ολοι ζουμε με αυτη ...Μουσικοι και μη...Αντε να περιγραψεις τι ειναι..

 
blue είπε:
Όταν λεω "κατι δεν κανουμε καλα", εννοω οτι εχουμε κανει λαθος εξαρχης, θεωρωντας κατι ως "απλο", αφου για να το περιγραψουμε θα χρειαστουμε 200 σελιδες.
Συμφωνώ, αλλά νομίζω ότι αυτές οι 200 σελίδες θα είναι πιο ενδιαφέρουσες από τις αντίστοιχες 200 των κουρδισμένων ξύλων, PC Vs MAc, Fender Vs Gibson...

 
marathon είπε:
Συμφωνώ, αλλά νομίζω ότι αυτές οι 200 σελίδες θα είναι πιο ενδιαφέρουσες από τις αντίστοιχες 200 των κουρδισμένων ξύλων, PC Vs MAc, Fender Vs Gibson...
δεν ειπα να μην κανετε τη συζητηση ουτε οτι ειναι κακης ποιοτητας, αλλα σκεφτειτε μηπως ειναι εξαρχης λαθος το ερωτημα.

 
Βασικά νομίζω πως κανείς δε θεωρεί πως είναι μια απλή διαδικασία, πάλι παρεξήγηση λόγω κακής χρήσης μιας λέξης είναι.

 
Η έμπνευση είναι ένα από εκείνα τα αναπόσπαστα κομμάτια της ανθρώπινης νόησης που ταλαιπωρούν επί αιώνες τους φιλόσοφους και τις τελευταίες δεκαετίες τους ερευνητές σε χώρους όπως τεχνητή νοημοσύνη, γνωστικές επιστήμες, νευροφυσιολογία κ.α.

Όχι μονο δεν είναι κάτι απλό, είναι κάτι τόσο πολύπλοκο και πολύπλευρο που αδυνατούμε, όχι μόνο εμείς στο noiz αλλά γενικότερα, να του δώσουμε έναν ορισμό στον οποίο όλοι συμφωνούμε και να το αναγνωρίσουμε όταν υλοποιείται στα ανθρώπινα δημιουργήματα.

Η έμπνευση αποτελεί ένα από τα βασικά επιχειρήματα των πολέμιων των οραμάτων της τεχνητής νοημοσύνης ακριβώς γιατί είναι κάτι τόσο ανθρώπινο και αρα θωλό και μυστηριώδες.

 
Imaginator είπε:
Θυμαμαι οτι πιο παλια οντας λιγοτερο μουσικος και περισσοτερο ακροατης , αυτο δεν υπηρχε ,ακουγα πιο "αγνα"... ;D
εκει νομιζω οτι ειναι το θεμα...ο ακροατης σπανια καταλαβαινει την πολυπλοκοτητα ή την απλοτητα ενος κομματιου...ο ακροατης καταλαβαινει την ομορφια ενος τραγουδιου...

 
vs είπε:
εκει νομιζω οτι ειναι το θεμα...ο ακροατης σπανια καταλαβαινει την πολυπλοκοτητα ή την απλοτητα ενος κομματιου...ο ακροατης καταλαβαινει την ομορφια ενος τραγουδιου...
καταλαβαίνει ότι μπορεί να καταλάβει, αλλά αισθάνεται πολλά περισσότερα, ανάλογα με τις συγκυρίες (...) και/ή την αφοσίωση σ'αυτό που ακούει.

"απλά"
απλά θα ήθελα να τονίσω τα εισαγωγικά...  ;D

 
Μιας και αναφέρθηκε ο Μπετόβεν και η Πέμπτη:



Messiaen Vingt Regard sur L'enfant Jesus - Par Lui Tout a été Fait

Παίζει παπάδες ο θεός ο Roger Muraro (για αυτό και τον αναφέρω! Έχω το DVD! ΑΠΙΣΤΕΥΤΟΣ).

Λοιπόν, τι κάνει εδώ ο Messiaen? Και τι δε κάνει... Χαμός που χωρίς παρτιτούρα, δε μπορείς να εξηγήσεις (άρα αν περιμένετε κάτι τέτοιο απο αυτό το ποστ... σόρρυ).

Περι τα 02:00 όμως γυρνάει τα μπρος πίσω. Παίρνει το κομμάτι και του κάνει ένα retrograde και παίζει το μπρος πισω μέχρι την αρχή για να συνεχίσει. Και αυτό το παιχνίδι το συνεχίζει γενικά. Το κομμάτι το μισό είναι γραμμένο κανονικά και το άλλο μισό είναι πισογυρίσματα (κυριολεκτικά). Στο 04:06 τελειώνει αυτή η δουλειά για πρώτη φορα.

Η έμπνευση εδώ υπάρχει στην ιδέα να το γυρίσει ανάποδα, αλλά όχι στη μουσική.

---------------------

Αφού δεν είμαστε στο κεφάλι των συνθετών, δε μπορούμε να πούμε με σιγουριά (και το τονίζω αυτό, όπως και το γεγονός ότι όποιοι αριθμοί στο ποστ μου και στα παραπάνω (το 1% πχ), είναι καθαρά τυχαίοι και για να δώσουν μια μαθηματική αίσθηση στο τι λέω) το τί είχαν στο μυαλό τους και ΠΩΣ τα έγραψαν αυτά τα αριστουργήματα.

Μπορούμε όμως να αναλύσουμε το αποτέλεσμα και να δούμε γιατι μας αρέσουν τόσο. Απλό η σύνθετο.

Αν βάλουμε κάτω τις βασικές συνισταμένες του τι φτιάχνει ένα κομμάτι (τραγούδι) θα δούμε ότι υπάρχει μάλλον πεπερασμένος αριθμός πιθανοτήτων. Ειδικά αν μιλάμε για μια μελωδία, και όχι για ένα τεράστιο έργο (διάρκειας εννοώ). Αυτό σημαίνει είτε ότι οι συνδιασμοί είναι διαφορετικοί, είτε ότι πρακτικά η δουλειά που έχει πέσει είναι αυτό που κάνει το κομμάτι να ξεχωρίζει.

Μου είναι πλέον δύσκολο να σκεφτώ τι απο αυτά που κάνω σα συνθέτης είναι εμπνευσμένα, και ποιά είναι τυχαία, ποιά αποτέλεσμα δουλειάς κλπ... :-/ Αν ήταν πιο εύκολο θα το είχα κάνει.

τέλος πάντων κάποιες σκέψεις πάνω στο θέμα (περίπου). :)

 
Τι κρίμα που δεν καταλαβαίνω τα περισσότερα από αυτά που γράφεις...μπορώ να συμπεράνω (σωστά-λάθος? και αρκετά απλουστευμένα) ότι η σύνθεση (ή τουλάχιστον μέρος της)  είναι μια "άσκηση τεχνικής" (προσοχή όχι δεξιοτεχνίας).

Είναι προφανές ότι θα ήθελα να γράψω και να ρωτήσω κανα 2 σελίδες...γι αυτό προτιμώ να γίνει με τη παρουσία μπύρας...καταλαβαίνω καλύτερα. ;) ;)

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top