ρε παιδιά σας χάνω ώρες ώρες...μιλάτε για κομμάτια που χρησιμοποιούνε 3 ακορντα,συνήθως το VI-VII-I σε μινόρε.Τι εννοείτε αντιγράψανε?Τι αντιγράψανε δηλαδή?Αφου τα προγκρέσσιονς στα γνωστά ποπ και ροκ κομμάτια που γίνονται επιτυχίες είναι μετρημένα στα δάχτυλα...Για τον Τσαλίκη πχ που είπε το παιδί πιο πάνω, το μισο ποζερο-χαρντ-ροκ-μεταλ απο μπον τζοβι μέχρι μέιντεντεντεν(εκο) του 80 έχει τέτοια κομμάτια...άλλωστε ο Φοίβος είναι γνωστό (και φανερό ακόμα και να μην έχεις ακούσει τις προτιμήσεις του) οτι αυτά είναι τα κομμάτια που παραλλάσει εως αντιγράφει.Για να μιλήσουμε για αντιγραφή, πρέπει να είναι υπερβολικά όμοια και η μελωδία στα φωνητικά, ή και η ενορχήστρωση, και γενικώς να μην υπάρχει καμμία ανα-πλαση και συνδιασμός στο κομμάτι.Αν απλώς μιλάμε για τα προγκρεσσιονς, ε, τότε το 80% της λαικής μουσικής (με την κυριολεκτική έννοια, δηλαδή ποπ,ροκ,χορευτική και σκυλαδικο για την Ελλάδα) έχει ξαναπαιχτεί.Θέλετε να βγάλετε κομμάτι που να μοιάζει με κάποιο άλλο?Παίξτε κάτι που σας αρέσει.Σας αρέσει γιατι το ξέρετε, και αν δεν το συνθέσετε θεωρητικά και έχοντας την κατάλληλη γνώση, σας αρέσει γιατι έχετε ακούσει κάτι παρόμοιο.
Μετά πάμε και στο "τυχαίο", ή υποσυνείδητο.Πόσες μελωδίες ρεφρέν που έχετε φτιάξει, έχετε ψάξει αν μοιάζουνε με οποιοδήποτε μέρος μουσικού οργάνου που έχετε ακούσει σε κάποιο κομμάτι?Εγω μια φορά με "έπιασα" να φτιάχνω ένα θεματάκι για φωνητικά, που αργότερα κατάλαβα οτι ήταν 2η φωνή σε πλήκτρα κομματιού που μου άρεσε, κι αυτό το πρόσεξα μήνες μετά τυχαία.Αν γράφετε σε ματζόρε - μινόρε άντε και μπλούζ,πεντατονικές και φρύγιο, τι τόσο διαφορετικό να φτιάξετε πια?