IxNiLaTiS είπε:Ναι αλλά σε μια μίξη ενός κομματιού γιατί να το κάνω αυτό; ???
Βασικά το normalize δεν αλλάζει καθόλου τις δυναμικές του κομματιού, μόνο την ενταση. Εστω ότι αν δώσουμε 5db gain σε ένα κομμάτι θα φτάσει στο -1 σύνολο. Το ίδιο πράγμα μπορούμε να το επιτύχουμε με normalize και δίνοντας -1db ώς στόχο. Καμία σχέση με δυναμικές και κλιπ και κοψίματα των κλιπ και τέτοια..wasted είπε:Συμφωνωντας με τα παραπάνω να προσθέσω δυο προσωπικές απόψεις:
Ναι αλλά σε μια μίξη ενός κομματιού γιατί να το κάνω αυτό; ???
Το normalize χρησιμοποιείται για να ισορροπήσει το αποτέλεσμα σε μια συγκεκριμένη ένταση .Σε άλλα κομμάτια απαιτείται (dance) , και σε άλλο μάλλον θα έπρεπε να αποφεύγεται εφ΄όσον σκοτώνει τις δυναμικές του κομματιού. Έχω την εντύπωση δε ότι τελευταία αποτελεί τάση στις επαγγελματικές παραγωγές (κακώς βέβαια)
Επίσης το normalize αποτελεί και μια ύστατη προσπάθεια για να κόψουμε πικαρίσματα σε υλικό μας που δεν έχουμε τη δυνατότητα, η για οποιοδήποτε δεν επιθυμούμε να ξαναδημιουργήσουμε.
Για το 1.:Holystone είπε:1. Δεν κάνουμε normalize στα όργανα που ηχογραφούμε (φροντίζουμε να ηχογραφηθούν από την πηγή τους με την καλύτερη δυνατή ένταση χωρίς να peak-άρουν)
2. Αφήνουμε στο τέλος μετά τη μίξη κατά το mastering με limiter να ανεβάσουμε την ολική ένταση του κομματιού.
3. Έχουμε στο μυαλό μας πως όταν compress-άρουμε το κομμάτι, μειώνουμε κυρίως τα υψηλής ενέργειας όργανα, όπως τα Drums και το μπάσσο, οπότε φροντίζουμε τα pads, φωνητικά και lead όργανα να είναι σε χαμηλότερες εντάσεις (μιας και θα έρθουν μπροστά στο mix).
το ιδιο ειναι φιλε μου . σκεψου το λιγο καλυτερα (αφου ολα τα αλλα τα γραφουμε ιδια , πως γινεται σε αυτο να διαφωνουμεHolystone είπε:Άλλο το να σηκώσεις την ένταση ενός σήματος για να μπορέσεις να το δέσεις με τα υπόλοιπα όργανα και να φτάσει τα 0db και άλλο να προσπαθείς να δυναμώσεις το χαμηλά ηχογραφημένο σήμα για να φτάσεις το επιθυμητό επίπεδο έντασης που θα ήθελες να είχε ηχογραφηθεί και να μιξάρεις.
Όπως αναφέρει και το άρθρο στο link που παραθέτω και παραπάνω από το soundonsound, δεν μπορείς να επαναφέρεις την ανάλυση (resolution) που χάθηκε στο σήμα όταν ηχογραφήθηκε σε χαμηλά επίπεδα, μόνο την ονομαστική ένταση στα meters.
(π.χ. το CD έχει max ένταση 96db, αν το διαιρέσεις με το 16 που είναι τα bit, έχεις 6db έντασης για κάθε bit ανάλυσης. Ηχογραφώντας σε χαμηλή ένταση χρησιμοποιείς λίγα bit οπότε και να σηκώσεις την ονομαστική ένταση, εκ των προτέρων δεν θα ανέβει και η ανάλυση.)
Ναι δεν αλλάζει τις δυναμικές αλλά υπάρχει πιθανότητα να χρειαστεί και μία περαιτέρω (μικρή) επεξεργασία γιατί αλλιώς ακούς στα -40dB και αλλιώς στα 0dB.Βασικά το normalize δεν αλλάζει καθόλου τις δυναμικές του κομματιού, μόνο την ενταση. Εστω ότι αν δώσουμε 5db gain σε ένα κομμάτι θα φτάσει στο -1 σύνολο. Το ίδιο πράγμα μπορούμε να το επιτύχουμε με normalize και δίνοντας -1db ώς στόχο. Καμία σχέση με δυναμικές και κλιπ και κοψίματα των κλιπ και τέτοια..
Αυτό που αναφέρεις είναι σωστό, αν και η πραγματικότητα είναι πολύ πιο πολύπλοκη: Το normalizing και το να μετακινήσεις ένα fader σε ένα ήδη ηχογραφημένο έχουν ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα ενώ σε ένα μη ηχογραφημένο σήμα όχι απαραίτητα: όταν αυξάνεις την ένταση σε ένα κακώς ηχογραφημένο σήμα, τότε αυτό πάει και σου προσθέτει μηδενικά στο τέλος δεν προσδίδει περισσότερη πληροφορία. Άρα αυτό που λέει το SoundOnSound είναι σωστό αλλά ελλιπές. Όμως, όταν κάνεις μια ηχογράφηση σε δύο κανάλια στα 24-bit, υποθέτεις οτι έχεις 24*6dB = 144dB?? Δηλαδή αν έχεις το πρώτο σήμα στα 0dB έχεις την μέγιστη ανάλυση και το δεύτερο σήμα στα 0dB έχεις επίσης την μέγιστη ανάλυση. Σε ένα ψηφιακό σύστημα όμως, όταν έχεις 24bit και 24bit να αθροίζονται, έχεις arithmetic overflow, στην πραγματικότητα γίνονται περικοπές και διάφοροι εσωτερικοί πολλαπλασιασμοί για να μπορέσει το σήμα να έρθει στα 24bit στην έξοδό του. Το ίδιο συμβαίνει και με ένα synthesizer, π.χ. στο Virus TI, λέει η εταιρεία ότι είναι 24bit/96Khz αλλά αυτό δεν σημαίνει σε καμμία περίπτωση ότι οι τρεις ταλαντωτές είναι 24bit, εγώ θα έλεγα γύρω στα 20-22 bit έτσι ώστε όταν θα μιξαριστούν για να οδηγηθούν στο φίλτρο να είναι όσον το δυνατόν πιο κοντά στα 24dB (και συνεπώς στα 144dB). Το ίδιο συμβαίνει και στην ηχογράφηση βέβαια, στην οποία δεν πρέπει να μας ενδιαφέρει το το δυνατό σήμα αλλά το βέλτιστα δυνατό σήμα.(π.χ. το CD έχει max ένταση 96db, αν το διαιρέσεις με το 16 που είναι τα bit, έχεις 6db έντασης για κάθε bit ανάλυσης. Ηχογραφώντας σε χαμηλή ένταση χρησιμοποιείς λίγα bit οπότε και να σηκώσεις την ονομαστική ένταση, εκ των προτέρων δεν θα ανέβει και η ανάλυση.)
Aνεβάζει όλο το σήμα (ή το κατεβάζει ανάλογα την ρύθμιση που έχει) εώς το "όριο" που του θέτουμε.Αν του πούμε "-0.5db" και η ανώτερη κορυφή που χτυπάει το σήμα μας είναι -1.5db, τότε παίρνει το σήμα μας και το ανεβάζει 1db.Aν το σήμα μας χτυπούσε κορυφή (μιλάμε για peak πάντα) στα -0.5db, τότε το normalize δεν θα έκανε τίποτα.Αν ήταν 0db τότε το σήμα μας θα χαμήλωνε κατά μισό db.IxNiLaTiS είπε:Normalizing. Τι ακριβώς κάνει;
Ή την μειώνει όπως θα έχεις καταλάβει.Αυξάνει την στάθμη του σήματος, σωστά; :-\
Αν τον ρυθμίσεις να δίνει απλά gain στο σήμα χωρίς όμως να ενεργοποιείται το gain reduction τότε θα έχεις κάνει κάτι παρόμοιο.Όμως και αν έδινες στο master fader λίγο boost, θα έκανες το ίδιο πράγμα και δεν θα φόρτωνες ένα plug in limiter.Αλλά γιατί να μην το κάνουμε αυτό με έναν Limiter όπως πχ ο L2
Tελικά αυτό που σου δίνει το normalizing είναι ένα απλό gain change.Η 'ευκολία' είναι ότι του λες "θέλω το κομμάτι μου να χτυπάει ανώτερη κορυφή σήματος στα "τάδε" db και αυτό στο κάνει.Τι είναι αυτό που τελικά μας δίνει το Normalizing; Πότε και γιατί το χρησιμοποιούμε; :???