- Μηνύματα
- 47,833
- Πόντοι
- 2,368
Το άκουσα πρωινιάτικα και μου σηκώθηκε η τρίχα. Με ανατρίχιασε.indie-anos laternative είπε:O κ. Νίκος δεν μας ξεχνάει
Από τα παραπάνω, συμπεραίνω ότι σου είχε τελειώσει ο καφές.Terry RoscoeBeck5 είπε:Έβγαλε όλο αυτό το «σκοτάδι» που κρέμεται πάνω από τα κεφάλια μας. Εφιαλτικό με τον τρόπο του, προάγει μουσικά- μέσα από τον μινιμαλισμό του- μια επαναλαμβανόμενη αγωνία. Ακριβώς σαν τις μέρες που ζούμε.
Διαμάντι, και μουσικά και στιχουργικά.indie-anos laternative είπε:Nick Cave & The Bad Seeds - Lightning Bolt
Από καθαρή περιέργεια και χωρίς καμία διάθεση για άγονη αντιπαράθεση: τι ακριβώς κατάλαβες από το τραγούδι; Για ποιο ακριβώς πράγμα μιλάει;Haris είπε:Διαμάντι, και μουσικά και στιχουργικά.
Καλα μη παιρνεις και ορκο για αυτο,απο την TV τα ειδε... ;D (δεν θυμαμαι να ειχαν γινει διαδηλωσεις τον Ιουλιο που ειχε ερθει στην Ελλαδα μια και οι συνδικαλιστες ηταν διακοπες.. ;D)Για μία έντονη κοινωνική κατάσταση που βίωσε από κοντά.
Το Νικ τον είδα τον Ιούλιο στα Τέμπη με το Μπούτα και έτρωγαν χαλβά Φαρσάλωνε 8) ο Δασκαλόπουλος ο Χρήστος ,όχι ο ΣΕΒ ,είχε κατέβει στο ποτάμι να μαζέψει χόρτο ;D ;D ;DSuperfunk είπε:Καλα μη παιρνεις και ορκο για αυτο,απο την TV τα ειδε... ;D (δεν θυμαμαι να ειχαν γινει διαδηλωσεις τον Ιουλιο που ειχε ερθει στην Ελλαδα μια και οι συνδικαλιστες ηταν διακοπες.. ;D)
Τι κάνει αυτός, χώθηκε σε καμιά δισκογραφική;samy paraga είπε:ο Δασκαλόπουλος ο Χρήστος ,όχι ο ΣΕΒ ,είχε κατέβει στο ποτάμι να μαζέψει χόρτο ;D ;D ;D
Αυτή την ερώτηση όμως την εχεις αφήσει αναπάντητη κι εσύ. Θέλω να πω, είσαι πολύ κατηγορηματικός (χρησιμοποιείς τη διατύπωση "τόσο επιδερμικός και άστοχος όσο οποιοσδήποτε") χωρίς κάποια τεκμηρίωση ή αναφορά στο κείμενο.trolley είπε:Από καθαρή περιέργεια και χωρίς καμία διάθεση για άγονη αντιπαράθεση: τι ακριβώς κατάλαβες από το τραγούδι; Για ποιο ακριβώς πράγμα μιλάει;
Θα συμφωνήσω 100%! Κατά τη γνώμη μου (και πολλών άλλων με τους οποίους το έχω συζητήσει) από το 2007 και μετά ο Cave ζει δεύτερη νιότη.ο δισκος ειναι εξαιρετικος ,ειδικα μετα την δευτερη-τριτη ακροαση που ο μινιμαλισμος του σταματαει να σε ξενιζει....
Δεν με είχε ρωτήσει κανείς μέχρι τώρα...sfaku είπε:Αυτή την ερώτηση όμως την εχεις αφήσει αναπάντητη κι εσύ.
Για πολλά χρόνια, έχουμε συνηθίσει διάφορους ποπ τραγουδοποιούς να λένε στιχουργικά τη γνώμη τους για τα προβλήματα (οικονομικά, πολιτικά, κοινωνικά) του πλανήτη. Έχουν καταγραφεί όλων των ειδών οι επιτυχίες/αποτυχίες σε αυτή την προσπάθεια, από το εξαιρετικό "Biko" του Gabriel, μέχρι το σαχλό "We Are The World".Θέλω να πω, είσαι πολύ κατηγορηματικός (χρησιμοποιείς τη διατύπωση "τόσο επιδερμικός και άστοχος όσο οποιοσδήποτε") χωρίς κάποια τεκμηρίωση ή αναφορά στο κείμενο.
Δεν μπορώ να πω ότι σε εννοώ (είναι και 5μιση τα ξημερώματα), αλλά... κακώς αγνοεί το "Πρώτο Θέμα"... κακώς δεν έχει υπ' όψιν του οτιδήποτε και αν είναι ότι δεν έχει υπ' όψιν του, εφ' όσον θέλει να γράψει για την Αθήνα. Τι έχει δηλαδή υπ' όψιν του.. το Δία; Σοβαρολογούμε;Πάντως δείχνεις επηρεασμένος από εξωγενείς παράγοντες όπως το Πρώτο Θέμα, το οποίο φυσικά ο Cave αγνοεί παντελώς, όπως και τον Μπακαλάκο και τον Σταμάτη Μεσημέρη, αν με εννοείς.
όταν έχεις προτάξει την ποιητική σου περσόνα αλλά θες να χρησιμοποιείς σαν όχημα τη μουσική, πρέπει να παραμένεις απλός και τίμιος (όπως πάντα ήταν ο Leonard Cohen) και όχι να παριστάνεις ότι είσαι σε φάση μουσικού ψαξίματος, με βιολονίστες, παιδάκια, Korg και δε συμμαζεύεται.
Άλλο τεκμηρίωση του περιεχομένου και άλλο γνώση του ιστορικού πλαισίου. Το θωρηκτό Ποτέμκιν δεν χρειάζεται τεκμηρίωση αλλά γνώση του πλαισίου. Αναφερόμενο σαφώς σε συγκεκριμένο ιστορικό γεγονός, δεν είναι καλό παράδειγμα, όταν αντιπαραβάλλεται με ένα πιο αφηρημένο εκφραστικό μέσο (ποιητικός λόγος) και μάλιστα χωρίς να γνωρίζουμε αν αυτός περιγράφει συγκεκριμένο γεγονός ή απλώς μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα.trolley είπε:@ sfaku
1. Διαφωνώ με τη θέση ότι ο ποιητικός λόγος δεν χρειάζεται τεκμηρίωση ή ότι βλάπτεται από αυτήν. Για να μείνουμε στα αριστερά χωράφια, το "Θωρηκτό Ποτέμκιν" θα ήταν μία κωμωδία του βωβού κινηματογράφου χωρίς την υποστήριξη της συναίσθησης της ιστορικής πραγματικότητας στην οποία αναφέρεται. Ελπίζω ότι το παράδειγμα, αρκεί.
Δεν είπα απηχεί, είπα ότι περιστασιακά συμπίπτει και αυτό είναι εύλογο να συμβαίνει, χωρίς να προσφέρεται για συμπεράσματα περί ιδεολογικών καταβολών του Κέιβ.Το προϊόν της εργασίας του Cave στο επίμαχο τραγούδι, εγώ το διάβασα σα δήλωσή τύψεων εκ' μέρους κάποιου που παρακολουθεί την ιστορική πραγματικότητα γύρω του από την τηλεόραση, και όχι σαν δήλωση αριστερών φρονημάτων (τα οποία άλλωστε, δε νομίζω πως έχει). Σαν τέτοια (δήλωση τύψεων) την χαρακτήρισα επιφανειακή: αν είχα την παραμικρή υπόνοια ότι ο Cave μπορεί να απηχεί τις απόψεις της ελληνικής αντιπολίτευσης αυτής της περιόδου, ούτε που θα είχα μπει στον κόπο να γράψω.
Καταρχήν γιατί αναφέρεσαι σε αντιπολιτεύσεις και τα τοιαύτα, ορίζοντας ένα συγκεκριμένο χώρο, τη στιγμή που αυτά αφορούν μεγαλύτερη μερίδα Ελλήνων; Αυτά όλα εκτός από άποψη του Αυτιά είναι άποψη πολλών ανθρώπων, και δική μου, και φρονώ και του Κέιβ, όπως μαρτυρεί το κείμενό του σχετικά εύγλωττα.3. Περιέργως όμως, εσύ φαίνεται να νομίζεις ότι απηχεί ακριβώς αυτές τις απόψεις (της ελληνικής αντιπολίτευσης), ή πως αλλιώς να ερμηνεύσω αυτά περί "ανθρώπων vs αριθμών", "ανθρώπων που χάνονται", "χαραμισμένες ζωές και στιγμές" κλπ στα οποία αναφέρεσαι (όροι που πρωί-πρωί άκουγα στον Αυτιά και συγνώμη για το ανίερο της αναφοράς);
Χαίρομαι που σε άγγιξε. Κατανοώ κάποιες επιφυλάξεις σχετικά με αυτές τις θεματολογίες. Επ' αυτού έχω καταλήξει ότι δουλειά της ποίησης δεν είναι να δίνει τις απαντήσεις αλλά να κάνει τις σωστές ερωτήσεις. Ή ακόμη καλύτερα να οδηγήσει εμάς στο να τις θέσουμε. Νομίζω ότι ο Κέιβ πέτυχε ως προς αυτό, ιδίως αν αναλογιστείς ότι τόση ώρα συζητάμε ακριβώς το τι λέει το επίμαχο τραγούδι.5. Διορθώνω σε, από την δικαιολογημένη θέση σου ότι το κομάτι δεν με άγγιξε. Και βέβαια το έκανε, τι διάολο τον ακούω τόσα χρόνια αν δεν έχω μάθει να δονούμαι με τη φάση του. Όμως, την ίδια ακριβώς στιγμή που με συγκινεί, βαραίνει στο νου μου η πεποίθηση ότι επιδιώκει να ασκήσει μία συναισθηματική πειθώ (αν δεν είναι αδόκιμος ο όρος) εις βάρος της καλά τεκμηριωμένης συναίσθησης της πολιτικής πραγματικότας γύρω μου, πέρα από συναισθηματισμούς. Είναι λίγο σα να λέμε "τι κρίμα τα καημένα τα παιδάκια που πεινάνε στην Αφρική"... προφανώς ο Cave θα το πει με λεπτότερο/αποτελεσματικότερο τρόπο από άλλους, αλλά.. παραμένει μία άχρηστη και ελαφρώς ηλίθια αγωνία η οποία ΔΕΝ λύνει το πρόβλημα της πείνας στην Αφρική, όπως βέβαια δεν πρόκειται να λύσει (ο συναισθηματισμός) τα προβλήματα της Ελλάδας.
Ανέφερα την αντιπολίτευση διότι επίσης (όπως ο Cave) επιδιώκει μία άγονη και συναισθηματική προσέγγιση στο ελληνικό πρόβλημα, την οποία απορρίπτω ως ψευδεπίγραφη και ακατάλληλη για την αντιμετώπιση του προβλήματος.sfaku είπε:Καταρχήν γιατί αναφέρεσαι σε αντιπολιτεύσεις και τα τοιαύτα, ορίζοντας ένα συγκεκριμένο χώρο, τη στιγμή που αυτά αφορούν μεγαλύτερη μερίδα Ελλήνων;
Όχι δική μου όμως. Όχι των περισσότερων.Αυτά όλα εκτός από άποψη του Αυτιά είναι άποψη πολλών ανθρώπων, και δική μου, και φρονώ και του Κέιβ, όπως μαρτυρεί το κείμενό του σχετικά εύγλωττα.
Το να λες "δεν με αφορά" είναι ασφαλώς δικαίωμά σου. Δεν αλλάζει τίποτε. Ξέχασες πάντως το "τον Κέιβ Αυτιά"Το ότι αυτές οι απόψεις μου συμπίπτουν με του Αυτιά δεν με αφορά καθόλου, γιατί αφενός ο Αυτιάς μπορεί να υποκρίνεται, αφετέρου μπορεί να φτάνει στο ίδιο συμπέρασμα με μένα μέσα από λανθασμένο ή και διεστραμμένο σκεπτικό, και εν πάσει περιπτώσει η όποια σύμπτωση σεν κάνει ούτε εμένα Αυτιά, ούτε εμένα Κέιβ, ούτε τον Αυτιά Κέιβ, το οποίο θα ήταν και το τραγικότερο.
Την ημέρα που θα εντόπιζα στοιχεία συμτωματικής ταύτισης απόψεων μου με απόψεις (νεο)ναζιστών, θα έθετα αυτές τις απόψεις σε διαδικασία αναθεώρησης. Δεν μου έχει συμβεί όμως, οπότε δεν μπορώ να τοποθετηθώ με ειλικρίνεια.Για να το μεταδώσω πιο εύγλωττα, μπορεί ένας αριστερός και ένας νεοναζιστής να καταγγέλλουν αμφότεροι το κράτος του Ισραήλ και τα εγκλήματα κατά της Παλαιστίνης, κάτω όμως από αυτή την επιφανειακή ταύτιση κρύβεται ένα χάος, αφού ο αριστερός διαμαρτύρεται γιατί τα ανθρώπινα δικαιώματα καταπατούνται, ενώ ο νεοναζιστής παρακινείται πρωτίστως από τον εγγενή αντισημιτισμό του και ψάχνει αφορμή για αντιεβραϊκή προπαγάνδα.
"3 αράδες και πέντε όροι" ισούνται με "3 αράδες και πέντε όρους". Δεν ξέρω πάνω από πόσες αράδες και πόσους όρους ξεπερνιέται η κρίσιμη μάζα που έχεις στο νου σου, ή ποιος ακριβώς μετράει, αλλά δεν είναι και κάτι για να το καυχιέται κανείς, ότι υπάρχουν "3 αράδες και πέντε όροι" που συμπτωματικά συμφωνεί με τον Αυτιά ή τον όποιο τέτοιο.Αν λοιπόν βρεις 3 άράδες και πέντε όρους που ταυτίζονται, στην ουσία δεν έχεις βρει τίποτε. Εξάλλου συμπίπτω και σύμπτωση είναι απολύτως σχετικά ετυμολογικώς. Και αυτό δεν είναι σύμπτωση![]()
Τότε, η ποίηση είναι ακατάλληλο εργαλείο για την ανάλυση και την επίλυση δημοσιονομικών και πολιτικών προβλημάτων. Στη διαδικασία αντιμετώπισης τέτοιων προβλημάτων, τις σωστές ερωτήσεις τις έχει θέσει η πραγματικότητα και αναζητούμε απαντήσεις.Χαίρομαι που σε άγγιξε. Κατανοώ κάποιες επιφυλάξεις σχετικά με αυτές τις θεματολογίες. Επ' αυτού έχω καταλήξει ότι δουλειά της ποίησης δεν είναι να δίνει τις απαντήσεις αλλά να κάνει τις σωστές ερωτήσεις. Ή ακόμη καλύτερα να οδηγήσει εμάς στο να τις θέσουμε. Νομίζω ότι ο Κέιβ πέτυχε ως προς αυτό, ιδίως αν αναλογιστείς ότι τόση ώρα συζητάμε ακριβώς το τι λέει το επίμαχο τραγούδι. Τέλος, καμιά φορά η ποίηση δεν έχει καμία άλλη δουλειά από το να μας συγκινήσει, που κι αυτό το πέτυχε νομίζω.
Ο Κέιβ δεν επιδιώκει καμία λύση ή αντιμετώπιση σε τίποτε, ούτε καμώθηκε ότι το κάνει. Λόγο καταθέτει.trolley είπε:Ανέφερα την αντιπολίτευση διότι επίσης (όπως ο Cave) επιδιώκει μία άγονη και συναισθηματική προσέγγιση στο ελληνικό πρόβλημα, την οποία απορρίπτω ως ψευδεπίγραφη και ακατάλληλη για την αντιμετώπιση του προβλήματος.
Την επόμενη φορά που θα χρειαστώ αριθμητική επιβεβαίωση για απόψεις μου στις οποίες πιστεύω ακράδαντα, θα σκεφτώ να τις αλλάξω μήπως ικανοποιηθεί κάποια απροσδιόριστη πλειοψηφία. Μέχρι τότε λέω να τις κρατήσω.Όχι δική μου όμως. Όχι των περισσότερων.
Τώρα μας έστειλες. Αν είναι έτσι θα μπω με ένα χρυσαυγίτικο alter ego και σε μια βδομάδα θα σε κάνω να ψηφίζεις Παπαρήγα. ;DΤην ημέρα που θα εντόπιζα στοιχεία συμτωματικής ταύτισης απόψεων μου με απόψεις (νεο)ναζιστών, θα έθετα αυτές τις απόψεις σε διαδικασία αναθεώρησης. Δεν μου έχει συμβεί όμως, οπότε δεν μπορώ να τοποθετηθώ με ειλικρίνεια.
Μα για όνομα του Θεού, ποιος είπε ότι η ποίηση είναι ένα τέτοιο εργαλείο, και ποιος σου είπε ότι ο Κέιβ σχολιάζει τον προϋπολογισμό;Τότε, η ποίηση είναι ακατάλληλο εργαλείο για την ανάλυση και την επίλυση δημοσιονομικών και πολιτικών προβλημάτων. Στη διαδικασία αντιμετώπισης τέτοιων προβλημάτων, τις σωστές ερωτήσεις τις έχει θέσει η πραγματικότητα και αναζητούμε απαντήσεις.
Ναι βρε, το κατάλαβα.sfaku είπε:Ο Κέιβ δεν επιδιώκει καμία λύση ή αντιμετώπιση σε τίποτε, ούτε καμώθηκε ότι το κάνει. Λόγο καταθέτει.
Διαφωνώ βέβαια (ποτέ δεν αντιλήφθηκα ούτε τον Έλλιοτ, ούτε τον Πόε, ούτε τον Όμηρο ως γκρίνια), αλλά ΟΚ.Η ποίηση συνήθως είναι εκλεπτυσμένη γκρίνια. Άλλους αφορά. Άλλους όχι. Δεν έχει νόημα πάντως να την καταγγέλνεις για γκρίνια. Αυτή η γκρίνια, είναι η ποίηση.
Νομίζω ότι έχεις παρεξηγήσει αυτό που είπα. Δεν είπα ότι η πλειοψηφία έχει δίκηο. Είπα ότι η πλειοψηφία θα διαφωνούσε με το είδος προσέγγισης που προτείνει ο Κέιβ.Την επόμενη φορά που θα χρειαστώ αριθμητική επιβεβαίωση για απόψεις μου στις οποίες πιστεύω ακράδαντα, θα σκεφτώ να τις αλλάξω μήπως ικανοποιηθεί κάποια απροσδιόριστη πλειοψηφία. Μέχρι τότε λέω να τις κρατήσω.
Ναι, αλλά μην το παρουσιάζεις σαν κάτι που συμβαίνει κάθε μέρα... ίσα-ίσα είναι πολύ σπάνιο (το να βρεθεί ένας ψυχοπαθής που να συμφωνεί με τις απόψεις ενός λογικού ανθρώπου), οπότε είναι αξιοπρόσεκτο εκ' των πραγμάτων. Οποιοσδήποτε λογικός άνθρωπος (κατ' επέκταση) θα αναζητούσε την αιτία.Αλίμονο αν άλλαζες (και αν αλλάζαμε) απόψεις κάθε φορά που ένας λαϊκιστής, φασίστας ή άλλος τις, προσπαθούσε να τις καπηλευτεί ή οικειοποιηθεί προς ίδιον οφελος.
Συγχέεις τις απόψεις με τις ατάκες. Οι απόψεις (όχι ως ατάκες αλλά με το πλήρες φιλοσοφικό πλαίσιο που τις στηρίζει) δεν μπορούν να γίνουν αντικείμενο καπηλείας. "Ατάκες" πετάνε όλοι. Στην ανάπτυξη της άποψης φαίνεται αν το (και τι) εννοούν.
Η Επταετία δήλωνε δημοκρατία. Δηλαδή με τη δική σου λογική εγώ έπρεπε να πάψω να ειμαι φιλοδημοκρατικός, επειδή αυτοί κάποτε ισχυρίζονταν ότι είναι; (προκαλώντας το γέλιο, αλλά όχι σε όλους πάντως, σε κάποιους, και δεν ξέρω ποιοι ήταν περισσότεροι).
Το παράδειγμα με το νεοναζιστή και τον αριστερό δεν είναι τυχαίο, καθότι οι νεοναζί έχουν φτάσει να υποστηρίζουν την (ισλαμιστική κατά τα άλλα) Χαμάς, επειδή οι της Χαμάς είναι οι πιο φανατικοί αντι-Εβραίοι (οι ίδιοι νεοναζί στη δική τους χώρα, όταν δεν είναι φιλοπαλαιστίνιοι κυνηγούν με το μαχαίρι μουσουλμάνους, κάποιοι από τους οποίους μπορεί κάλλιστα να είναι Παλαιστίνιοι).
Μπορεί κάλλιστα να ακούσεις φιλοπαλαιστινιακό λόγο από νεοναζιστές, αλλά αν σκάψεις κάτω από τις τρεις-πέντε φιλοπαλαιστινιακές φράσεις θα δεις τη συγκυρία, την καπήλευση αλλά και την πραγματική θέση.
Πάντως από τότε που άκουσα νεοναζιστές να εκφέρουν τρεις πέντε φράσεις "συμπάθειας" προς την Παλαιστίνη δεν άλλαξα την άποψή μου για τα βάσανα αυτού του λαού. Σιγά μην κάνω τη χάρη σε κάθε ψυχοπαθή να αλλάζω την άποψή μου επειδή βγήκε και ταυτίστηκε με αυτές.
Ευχαριστώ για τη συζήτηση. Επισημαίνω ότι δεν ήθελα να μπλέξω σε πολιτική κουβέντα (δε θεωρώ ότι η αφορμή είναι κατάλληλη), αλλά μόνο να πω (ως φαν από το '81) ότι ο δίσκος δεν είναι καλός. Απλά, το τραγούδι για το οποίο μιλάμε, έχοντας ως αντικείμενο μία κατάσταση στην οποία υποχρεωτικά έχω εντρυφήσει, συνέβαλλε με τον τρόπο του στη διαμόρφωση αυτής της άποψης.Η διαδικασία αναθεώρησης απόψεων που περιγράφεις προσιδιάζει σε άτομα ετεροκαθοριζόμενα που δεν εμπιστεύονται την ίδια τους την πνευματική τους ικανότητα. Δεν με πείθεις λοιπόν, γιατί δεν μου έχεις δώσει τέτοια εντύπωση.
+50Διςtrolley είπε:Βλέπετε, υπάρχει ένας νόμος που δεν μπορεί να παραβιαστεί: όταν έχεις προτάξει την ποιητική σου περσόνα αλλά θες να χρησιμοποιείς σαν όχημα τη μουσική, πρέπει να παραμένεις απλός και τίμιος (όπως πάντα ήταν ο Leonard Cohen)