Δεν ήταν. Ρώτα και τον Χναράκη, θα σου πει τα ίδια. Προσωπικά, σαν ήχος αλλά και σαν look ήταν το μόνο Fantom που μου άρεσε, και άνετα θα το αγόραζα.
Ακόμα και όταν είχε "μόνο" την sample engine
(Motif XF πχ) πάλι το πιο προχωρημένο, πολύπλοκο και ισχυρό synth ήταν. Οι sample δυνατότητες δεν μετριούνται με MB/GB, αν έτσι νομίζεις έχεις χάσει επεισόδια και κάτι δεκαετίες εξέλιξης των romplers, και των synths γενικότερα. Το
"Montage is the mother of all synths" δεν το είπα εγώ, το έγραψε πρώτο στο τρισέλιδο review του το Μusictech, και είχε δίκιο. Το πόσο δίκιο είχε το κατάλαβα αρκετά χρόνια αργότερα, όταν αγόρασα το MODX.
«I keep going on about how NI’s Komplete Kontrol and inMusic’s VIP software enable you to turn away from your computer to concentrate on the music.
Well, the same holds true with Montage, but in a slightly different way. While your computer will still be there for its DAW duties, the screen and control combo almost makes anything else redundant. It breaks down the barriers between hardware and software in a different way to VIP and KK, as it’s like having your computer in your keyboard – it really is that well implemented and opens up the keyboard architecture that well. Bottom line? Montage is the mother of all synths: climb on board.»
Το Kronos synth-ετικά δεν πιάνει μία μπροστά στο Montage. Εννιά sound engines δεν σημαίνει περισσότερη synth ισχύ, δεν μετριέται έτσι η ισχύς ενός synth. Σαν workstation όμως το Kronos ήταν σαφώς καλύτερο και πιο ολοκληρωμένο.
Ο Ian Gillan είχε πει κάποτε (και μάλιστα σε Ελληνική τηλεοπτική εκπομπή) την παρακάτω απίστευτη ατάκα:
"'Όταν ανεβαίνεις στην κορφή ενός βουνού, μην διανοηθείς να συμπεριλάβεις στο ύψος σου και το ύψος του βουνού." Με απλά λόγια, η σημερινή ισχύς των επεξεργαστών των pc δεν προσμετράται στην ισχύ ενός VST ή οποιοδήποτε άλλου προγράμματος. Τα VST τρέχουν και σε i9 και σε μονοπύρηνο Pentium, το pc τα έχει για κολατσιό. Τα περισσότερα δεν χρησιμοποιούν καν τις multicore δυνατότητες του επεξεργαστή, εδώ τα πιο βαριά games που υπάρχουν στη αγορά ακόμα δεν "βλέπουν" multicores, και όταν μιλάμε για games να ξέρουμε ότι μιλάνε για τα πλέον απαιτητικά προγράμματα που μπορεί να τρέξει ένα pc.
Το ότι ένα pc μπορεί να κολλήσει από κάποια VST(s) δεν συμβαίνει λόγω της μεγάλης υπολογιστικής ισχύς που χρειάζονται για να τρέξουν, αλλά επέιδή παράλληλα με τα VSTs τρέχουν από πίσω κάποιες χιλιάδες ακόμα προγράμματα του συστήματος, συν ότι άλλο τρέχει κανείς ταυτόχρονα, DAW πχ και άλλα προγράμματα.
Μην τρελαίνεσαι λοιπόν με την τεράστια υπολογιστική ισχύ των σύγχρονων επεξεργαστών, τα VSTs χρησιμοποιούν ελάχιστη από αυτή, και φυσικά αυτή η ισχύς δεν αποτελεί επ'ουδενί μέρος τους.
Αυτό το λες εσύ. Oι χιλιάδες επί χιλιάδων πληκτράδων στον πλανήτη και οι τρεις μεγαλύτερες εταιρείες παραγωγής synth έχουν διαφορετική γνώμη. Όταν δεις τη Yamaha να σταματάει να χαλάει τα ωραία τςη λεφτά σε νέα synths-workstations και το ρίξει στα home keyboards, στα arrangers και στα soft synths, τότε το ξαναβλέπουμε το θέμα.
Το ξέρω. Ελπίζω μόνο ότι όταν μάθεις κι εσύ υπέρ ποίου έχει λήξει το ζήτημα, να μην το πάρεις τόσο βαριά και αρχίσεις να κάνεις format στους σκληρούς σου...?
Ακριβώς αυτό που ήθελα να απαντήσω στο διπλοσέντονο σου.? Δεν ξέρεις από πόσο κόπο με βγάζεις ρε μπαγάσα...?
Εγώ τέλειωσα με το θρεντ
(κρίμα είναι να κλειδωθεί κι αυτό?), αφού
ακούστηκαν όλες οι απόψεις και οι κιθαρίστες που μας διαβάζουν φαντάζομαι κάτι θα κατάλαβαν, και θα αφήσω τον Cos να συνεχίσει απερίσπαστος με το πολυπόθητο "Kontrol S-Series MK3".???