Σας καλησπερίζω μετά από αρκετά χρόνια απουσίας ως ενεργό μέλος (παρακολουθώντας σποραδικά και σιωπηλά όμως).
Πρόσφατα έπεσα πάνω σε προσφορά εντόπιου καταστήματος (του μεγαλύτερου στην Ελλάδα) που δε μου άφηνε άλλη επιλογή από το να αλαφρώσω το πορτοφόλι μου. Έτσι μοιραία έγινα κάτοχος ενός Fender Bassbreaker Head 45w. Η αλήθεια είναι ότι εδώ και κάποιο διάστημα με "έτρωγε" να ψαχτώ για νέο ενισχυτή καθώς το τρέχον setup μου είχε αρχίσει να μη με καλύπτει. Κυρίως έπαιζα με έναν Vox AC15 (στο σπίτι και σε live), με έναν Vox AC30 (στις πρόβες) και με έναν Egnater Tweaker 15w (στο σπίτι και σε κάποια live). Το πρόβλημα μου ήταν στην περίπτωση των Vox ότι πολλά πετάλια (fuzz/od) δεν με ικανοποιούσαν χωρίς όμως να φταίνε τα πετάλια (έχανα σε articulation και όγκο) και στην περίπτωση του Egnater το headroom. Ψιλοάσχετη παρατήρηση, τα προβλήματα εμφανίστηκαν κυρίως όταν αποφάσισα να χρησιμοποιώ στις πρόβες την Gretsch streamliner που έχω (μαμά μαγνήτες) αντί της Jazzmaster που χρησιμοποιουσα (με Curtis Novak vintage μαγνήτες). Ενημερωτικά παίζω στο όριο του breakup (εκεί είναι το "καθαρό" μου) και η χρήση OD/Fuzz είναι σχεδόν συνεχής.
Πάμε τώρα στο ζουμί. Σαν ενισχυτή καλώς ή κακώς τον άκουσα σε demos στο YouTube μετά την παραγγελία και μέχρι την παραλαβή του και ομολογώ ότι δεν μου έπεσαν και τα σαγόνια (ήμουν όμως συγκρατημένα αισιόδοξος). Επίσης σαν features τον λες και φτωχό (θα ήθελα master volume, effects loop, reverb, tremolo), ενώ σίγουρα μπαίνει στην εξίσωση ότι είναι ένας μαζικής παραγωγής λαμπάτος ενισχυτής με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό. Παρόλ' αυτά, πήρα το ρίσκο μιας και η τιμή ήταν στο 40% της προτεινόμενης λιανικής που δίνει η Fender με την σκέψη ότι αν δε μου κάνει να τον πουλήσω. Μετά από περίπου ένα μήνα μαζί του, τον ενισχυτή, καθότι κεφαλή, τον έχω ακούσει με μια Marshall 4x12 καμπίνα στο προβάδικο ενώ στο σπίτι μην έχοντας καμπίνα, έχω modάρει τον Vox (με το μαμά Celestion Greenback 12αρι speaker των 25w) ώστε να λειτουργεί και ως cab. Συνοπτικά, και στην πρόβα αλλά και στο σπίτι οφείλω να ομολογήσω ότι με εξέπληξε πολύ πολύ ευχάριστα! Έχει αρκετό headroom, ο ήχος του και στα τρία κανάλια μου έκατσε γάντι (και τα καθαρά και στο όριο του breakup που συνηθίζω να παίζω - και τα βρώμικά του θεωρώ ότι είναι παραπάνω από decent απλά δεν είναι κάτι που εγώ θα χρησιμοποιήσω) και κυρίως είναι φοβερή πεταλομηχανή! Ό,τι πετάλι και να του έβαλα (οι δοκιμές κυρίως στο σπίτι με τη Vox καμπίνα), φτηνό η ακριβό, ψηφιακό ή αναλογικό, ακούγεται θαυμάσια! Κομπλιμεντάρει ό,τι και να του βάλεις μπροστά και βγάζεις ηχάρα όπως και να έχει! Έχω φτάσει σε σημείο να περιμένω να γυρίσω από τη δουλειά για να παίξω κιθάρα (πραγματικά δεν το είχα ποτέ αυτό), συν ότι το riffin' πάει σύννεφο!
Τα ερωτήματά μου προς εσάς είναι δύο:
1) Σκέφτομαι την αγορά μιας καμπίνας. Για την ώρα λέω να ξεκινήσω από την matched cab (Bassbreaker BB-212 2x12 με Celestion V-type 70w το καθένα). Έχετε κάποια άλλη καλή ιδέα/πρόταση; Επίσης, τι διαφορά θα έχω μεταξύ 1x12 και 2x12 (ναι, οκ, θα "κινείται" περισσότερος αέρας αλλά τι λέει αυτό ως προς προς την ένταση ή το focus στον ήχο); Την καμπίνα την θέλω για το σπίτι και για live χρήση.
2) Δεδομένου ότι δε ζω σε απομονωμένο χωριό αλλά σε γειτονιά της Αθήνας (ευτυχώς σε μονοκατοικία με όλα τα κιθαριστικά στο υπόγειο) πρέπει να είμαι λίγο προσεκτικός με τις εντάσεις. Μπορώ μεν να παίζω άνετα σχετικά με ενισχυτή αλλά σε ανθρώπινες εντάσεις. Δυστυχώς το voltage control που έχει ο Bassbreaker επάνω του (από 1 μέχρι 45 watt) δεν έχει ιδιαίτερη επιρροή στην ένταση, αφού ακόμα και στο 1 watt είναι αρκετά δυνατός. Με τα παραπάνω δεδομένα έχω αρχίσει και σκέφτομαι τη λύση του attenuator. Προτάσεις/ιδέες πάνω σε αυτό; Το ιδανικό θα ήταν να μπορώ να δοκιμάσω μια τέτοια λύση, για να δω πόσο αλλάζει ο ήχος (ποιοτικά αλλά και σε ένταση).
Τέλος, ξαναλέω ότι είμαι αρκετά ενθουσιασμένος με τον συγκεκριμένο ενισχυτή και όχι άδικα. Σκεφτείτε ότι στην πρώτη πρόβα που τον χρησιμοποίησα κούμπωσε τόσο καλά με την υπόλοιπη μπαντα που ο τραγουδιστής μας ενθουσιάστηκε με τον ήχο του. Στην δε επόμενη πρόβα που δεν τον κουβάλησα, ο τραγουδιστής μας φυσικά αναρωτήθηκε γιατί...
Πρόσφατα έπεσα πάνω σε προσφορά εντόπιου καταστήματος (του μεγαλύτερου στην Ελλάδα) που δε μου άφηνε άλλη επιλογή από το να αλαφρώσω το πορτοφόλι μου. Έτσι μοιραία έγινα κάτοχος ενός Fender Bassbreaker Head 45w. Η αλήθεια είναι ότι εδώ και κάποιο διάστημα με "έτρωγε" να ψαχτώ για νέο ενισχυτή καθώς το τρέχον setup μου είχε αρχίσει να μη με καλύπτει. Κυρίως έπαιζα με έναν Vox AC15 (στο σπίτι και σε live), με έναν Vox AC30 (στις πρόβες) και με έναν Egnater Tweaker 15w (στο σπίτι και σε κάποια live). Το πρόβλημα μου ήταν στην περίπτωση των Vox ότι πολλά πετάλια (fuzz/od) δεν με ικανοποιούσαν χωρίς όμως να φταίνε τα πετάλια (έχανα σε articulation και όγκο) και στην περίπτωση του Egnater το headroom. Ψιλοάσχετη παρατήρηση, τα προβλήματα εμφανίστηκαν κυρίως όταν αποφάσισα να χρησιμοποιώ στις πρόβες την Gretsch streamliner που έχω (μαμά μαγνήτες) αντί της Jazzmaster που χρησιμοποιουσα (με Curtis Novak vintage μαγνήτες). Ενημερωτικά παίζω στο όριο του breakup (εκεί είναι το "καθαρό" μου) και η χρήση OD/Fuzz είναι σχεδόν συνεχής.
Πάμε τώρα στο ζουμί. Σαν ενισχυτή καλώς ή κακώς τον άκουσα σε demos στο YouTube μετά την παραγγελία και μέχρι την παραλαβή του και ομολογώ ότι δεν μου έπεσαν και τα σαγόνια (ήμουν όμως συγκρατημένα αισιόδοξος). Επίσης σαν features τον λες και φτωχό (θα ήθελα master volume, effects loop, reverb, tremolo), ενώ σίγουρα μπαίνει στην εξίσωση ότι είναι ένας μαζικής παραγωγής λαμπάτος ενισχυτής με ότι μπορεί να σημαίνει αυτό. Παρόλ' αυτά, πήρα το ρίσκο μιας και η τιμή ήταν στο 40% της προτεινόμενης λιανικής που δίνει η Fender με την σκέψη ότι αν δε μου κάνει να τον πουλήσω. Μετά από περίπου ένα μήνα μαζί του, τον ενισχυτή, καθότι κεφαλή, τον έχω ακούσει με μια Marshall 4x12 καμπίνα στο προβάδικο ενώ στο σπίτι μην έχοντας καμπίνα, έχω modάρει τον Vox (με το μαμά Celestion Greenback 12αρι speaker των 25w) ώστε να λειτουργεί και ως cab. Συνοπτικά, και στην πρόβα αλλά και στο σπίτι οφείλω να ομολογήσω ότι με εξέπληξε πολύ πολύ ευχάριστα! Έχει αρκετό headroom, ο ήχος του και στα τρία κανάλια μου έκατσε γάντι (και τα καθαρά και στο όριο του breakup που συνηθίζω να παίζω - και τα βρώμικά του θεωρώ ότι είναι παραπάνω από decent απλά δεν είναι κάτι που εγώ θα χρησιμοποιήσω) και κυρίως είναι φοβερή πεταλομηχανή! Ό,τι πετάλι και να του έβαλα (οι δοκιμές κυρίως στο σπίτι με τη Vox καμπίνα), φτηνό η ακριβό, ψηφιακό ή αναλογικό, ακούγεται θαυμάσια! Κομπλιμεντάρει ό,τι και να του βάλεις μπροστά και βγάζεις ηχάρα όπως και να έχει! Έχω φτάσει σε σημείο να περιμένω να γυρίσω από τη δουλειά για να παίξω κιθάρα (πραγματικά δεν το είχα ποτέ αυτό), συν ότι το riffin' πάει σύννεφο!
Τα ερωτήματά μου προς εσάς είναι δύο:
1) Σκέφτομαι την αγορά μιας καμπίνας. Για την ώρα λέω να ξεκινήσω από την matched cab (Bassbreaker BB-212 2x12 με Celestion V-type 70w το καθένα). Έχετε κάποια άλλη καλή ιδέα/πρόταση; Επίσης, τι διαφορά θα έχω μεταξύ 1x12 και 2x12 (ναι, οκ, θα "κινείται" περισσότερος αέρας αλλά τι λέει αυτό ως προς προς την ένταση ή το focus στον ήχο); Την καμπίνα την θέλω για το σπίτι και για live χρήση.
2) Δεδομένου ότι δε ζω σε απομονωμένο χωριό αλλά σε γειτονιά της Αθήνας (ευτυχώς σε μονοκατοικία με όλα τα κιθαριστικά στο υπόγειο) πρέπει να είμαι λίγο προσεκτικός με τις εντάσεις. Μπορώ μεν να παίζω άνετα σχετικά με ενισχυτή αλλά σε ανθρώπινες εντάσεις. Δυστυχώς το voltage control που έχει ο Bassbreaker επάνω του (από 1 μέχρι 45 watt) δεν έχει ιδιαίτερη επιρροή στην ένταση, αφού ακόμα και στο 1 watt είναι αρκετά δυνατός. Με τα παραπάνω δεδομένα έχω αρχίσει και σκέφτομαι τη λύση του attenuator. Προτάσεις/ιδέες πάνω σε αυτό; Το ιδανικό θα ήταν να μπορώ να δοκιμάσω μια τέτοια λύση, για να δω πόσο αλλάζει ο ήχος (ποιοτικά αλλά και σε ένταση).
Τέλος, ξαναλέω ότι είμαι αρκετά ενθουσιασμένος με τον συγκεκριμένο ενισχυτή και όχι άδικα. Σκεφτείτε ότι στην πρώτη πρόβα που τον χρησιμοποίησα κούμπωσε τόσο καλά με την υπόλοιπη μπαντα που ο τραγουδιστής μας ενθουσιάστηκε με τον ήχο του. Στην δε επόμενη πρόβα που δεν τον κουβάλησα, ο τραγουδιστής μας φυσικά αναρωτήθηκε γιατί...