Mastering στο εξωτερικό...Αξίξει τελικά;

Το οτι δεν γίνονται και πολλά Mastering στην Ελλάδα φταίει στο οτι ο Έλληνας καλιτέχνης δεν εμπιστεύεται τους Έλληνες ηχολήπτες και Μαστεράδες. Νομίζει οτι αν γράψει και μειξάρει στο σπίτι του με μια κάρτα ήχου και μετά κάνει Mastering σε Studio του εξωτερικού θα γίνει το τραγούδι του φοβερό και θα πουλήσει 1 εκατομύριο CD's. Ενώ αν το κάνει στην Ελλάδα θα είναι δεύτερης ποιότητας ανάλογης αυτής που θα έκανε ο ίδιος στο σπίτι του.
Εχεις δίκιο σε κάποια πράγματα , σε κάποια άλλα εγώ το βρίσκω λίγο πιο σύνθετο το θέμα. Πχ. αν ακούσουμε το καινούριο cd των ταλαντούχων αν μη τι άλλο ΡΟΔΕΣ νιώθω ότι ήταν μια χαρά η μίξη αλλά τους κατέστρεψε το μαστερινγκ (έγινε στο εξωτερικό). Αρα έχεις δίκιο σε κάποια πράγματα.

Αν ομως κάποιος παίζει ροκ πανκ και δεν ξέρω τι που στην Ελλάδα να πάει και ποιον να εμπιστευτεί; Η ελλάδα καλως ή κακώς κυριαρχείται από το trash λαικο και ούτε καν απο το ποπ. Αλλα είδη δεν υπάρχουν. Οι ηχολήπτες λοιπόν και οι enginneers και όλοι δεν έχουν καν το υλικό για να εντρυφήσουν σε άλλα είδη. Ενδεικτικά κάποια είδη στα οποία δεν υπάρχει ουτε μουσική παιδεία στην Ελλάδα ούτε ρευμα. ΠΑΝΚ, NU METAL, TZAZ, COUNTRY, TRIP HOP, ETHNIC, SYMPHONIC, LOW FI, ALTERNATIVE, και πολλά αλλα.. Πιστεύω λοιπόν ότι όσοι είναι σε φάση λαικο ή ποπ πάνε απευθείας σε ελληνικά στουντιο. Αλλοι είναι αυτοί που την ψάχνουν για έξω και δεν νομίζω ότι ειναι λόγο έλειψης σεβασμου στους Ελληνες ηχολήπτες αλλά καθαρά λόγο εμπειρίας σε συγκεκριμένα είδη..

 
Θα συμφωνήσω μαζί σου εν μέρη διότι δεν δόθηκε η ευκαιρία στους ηχολήπτες να ασχοληθούν με αυτά τα είδη μουσικής. Βλέπεις οι μουσικές αυτές δεν πουλάνε στην Ελλάδα και αυτό γιατί η Ελληνική παιδεία όσον αφορά την μουσική είναι πίσω!

Το κακό ξεκινάει από την ηλικία που αρχίζει το παιδί να ακούει....π.χ αν πας στο εξωτερικό θα δείς π.χ μια γιαγιά σε ένα κατάστημα που πουλάει τσιγάρα να ακούει STING. εδώ μάλλον θα ακούει ΒΑΣ-ΒΑΣ .

Στο εξωτερικό π.χ οι μαθητές που έχουν ένα συγκρότημα παίρνουν επιδότηση από το ίδιο τους το σχολείο να πάνε σε ένα στούντιο να ηχογραφήσουν...

Εδώ....? Από το μπαμπά....! Αν και αυτός ο καημένος με τον μισθό που παίρνει τα διαθέτει.

Πως λοιπόν όλα αυτά τα χρόνια περιμένεις από τους Έλληνες ηχολήπτες και αναφέρομαι στους μεγαλύτερους από μας να μπορούν να  έχουν τέτοια ακούσματα και άποψη για τον ήχο όπως του εξωτερικού από την στιγμή που 9 στους 10 δίσκους είναι λαικοί με κλεμένα ανατολικά και αραβικά στοιχεία.

Τα πράγματα πιστεύω όμως έχουν αλλάξει εδώ και κάποια χρόνια με την ίδρυση μουσικών σχολέιων, με την τεχνολογία που τώρα πια μπορείς να επιλέξεις με μεγαλύτερη ευχερια το είδος της μουσικής που σε εκφράζει, με την δημιουργία των home studios που μέσα από αυτά τα παιδιά καλιεργούν το μουσικό τους ταλέντο προσπαθόντας να δημιουργήσουν, με την δημιουργία σχολών ηχοληψίας, με την δημιουργία σύνχρονων recording & mastering studios από νέους ανθρώπους που δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα από του εξωτερικού, με την δημιουργεία forum που ασχούνται με όλα τα παραπάνω και άλλα πολλά.........

Θέλω να πω πως μπορεί πολλά από τα ξένα είδη μουσικής να μην πουλάνε από τις δισκογραφικές της Ελλάδας αλλά σίγουρα ακούει περισσότερος κόσμος από όσος νομίζουμε. 

Πρέπει λοιπόν να εμπιστευθούμε τους Έλληνες ηχολήπτες γιατί δεν βράζουν όλοι στο ίδιο καζάνι!

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σωστά αυτά που λες (ελπίζω τουλάχιστον ;D). Θεωρείς δηλαδή ότι έρχονται οι μέρες που θα δούμε και κανα world hit από Έλληνα μουσικό/παραγωγό;

 
Και βέβαια το πιστεύω!

δεν μπορώ μόνο να σου πω, πόσο σύντομα!

 
Πάντως φίλε μου βάλε κι άλλες photos στο site, γιατί και μόνο που τις βλέπω αυτές τις λίγες που έχετε μου'ρχεται να έρθω μια βδομάδα εκεί πέρα απλά για να κάθομαι, κι ας μην έχω τίποτα να ηχογραφήσω!!!! :)

Αλήθεια τις εκάστοτε τιμές σας πώς μπορούμε να τις ξέρουμε;

 
Σε ευχαριστώ!

Όσο για τις τιμές μας κυμαίνονται ανάλογα με το project δηλ,

Αν είναι για recording πόσες ώρες θα χρειαστούμε, αν είναι για mastering πόσα τραγούδια και τι διάρκεια έχει το κάθε τραγούδι κλπ.

Πάντος είναι αρκετά ανταγωνιστικές μιας και συμπεριλαμβάνεται και η διαμονή στα studios μας.

Επίσης παρέχουμε δωρεάν MASTER SAMPLES όπως θα διάβασες στο site...

Έτσι θα δεις άμα τα αξίζουμε τα λεφτά μας... τουλάχιστον από θέμα Mastering.

 
Ναι, εννοείται ότι πάνε ανάλογα, αλλά αυτό ρωτάω κι εγώ :) Πχ για να κλείσεις το studio για μια βδομάδα πόσο πρέπει να δώσεις;

 
Για μια βδομάδα Lock out συμπεριλαμβανομένου και της διαμονής που σημαίνει οτι κανείς άλλος δεν μπαίνει στο studio εκτός από σένα είναι 2240€.

ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΤΙΜΗ! έτσι δεν είναι?

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εχεις δίκιο σε κάποια πράγματα , σε κάποια άλλα εγώ το βρίσκω λίγο πιο σύνθετο το θέμα. Πχ. αν ακούσουμε το καινούριο cd των ταλαντούχων αν μη τι άλλο ΡΟΔΕΣ νιώθω ότι ήταν μια χαρά η μίξη αλλά τους κατέστρεψε το μαστερινγκ (έγινε στο εξωτερικό). Αρα έχεις δίκιο σε κάποια πράγματα.
Οι μίξεις ήταν μέτριες και το mastering πολύ καλό σε σχέση με το υλικό.

Και το λέω γιατί άκουσα το υλικό (ήταν να γίνει η δουλειά στο Athens Mastering αλλά τελικά πήγαν Αμερική)

και φτιάξαμε στο τέλος και κάποια promo.

O  Ted Jensen που έκανε το mastering και οποιοδήποτε σοβαρός mastering engineer δεν θα "κατέστρεφε" ποτέ ενα δίσκο.Θα τον έκανε απο πολύ λίγο έως εντυπωσιακά καλύτερο (ανάλογα το υλικό και την "έμπνευση" της ημέρας.

Εκτός αν δεν ξέρεις την αισθητική του και περιμένεις κάτι άλλο. Αλλά στην περίπτωση αυτή ας έστελναν οι Ρόδες το δίσκο στον Doug Sax  για πιο "creamy ήχο" , η στόν  Ludwig για πιο  σφικτό και 'καθαρό" ήχο η στόν Bernie Grundman για έναν  "βρώμικα" καθαρό"  ήχο αλλά Tom Waits η σε μένα για ότι κάνω που οι πελάτες μου (και οι Ρόδες) στο παρελθόν ξέρουν.

Όπως μου αρέσει να λέω το  mastering  είναι μαγική και άχαρη δουλειά , μαγική γιατί μπορεί να βελτιώσεις κάτι τόσο πολύ σε 2 κανάλια που να φαίνεται θαύμα και άχαρη γιατί μπορεί να βελτιώσεις ένα κακό υλικό εντυπωσιακά αλλά να εξακολουθήσει να είναι μέτριο.

 
Οι μίξεις ήταν μέτριες και το mastering πολύ καλό σε σχέση με το υλικό.
!!! Ελα ρε... περίεργο. Μα καλά η μίξη είναι το πιο βασικό.. κριμα γιατι ειναι και μεγάλη μπάντα (κατεμέ πάντα), άξιζε να προσέξουν την μίξη ώστε να μπορέσει στο μαστερινγκ ο άλλος να τους κάνει άψογη δουλεια..

 
Χαίρετε..

Βλέπω και την προειδοποίηση εκει πάνω ότι το θέμα έχει να λάβει απαντήσεις πολλές ημέρες, αλλά παίρνω το "ρίσκο" του να παραπεμφθώ να ανοίξω καινούριο θέμα! ;D

Το θέμα με το μαστερινγκ έχει αρχίσει να με απασχολεί τον τελευταίο μήνα και ομολογώ ότι διαβάζοντας το θέμα εδώ δεν ξεκαθάρισαν κάποια issues που έχω. Anyway, αρχίζω...

Έχω τελειώσει μια προσωπική δουλειά και σκέφτομαι να την κυκλοφορήσω μόνος μου- αρχικά τουλάχιστον- καθώς δεν έχω και καμμιά άκρη ούτε και το know how σε ορισμένα (πολλά) θέματα. Τελειώνοντας λοιπόν τις μίξεις μου, είμαι πλέον σε αναζήτηση μαστερινγκ. Δυστυχώς λόγω του DIY του θέματος το budget που μπορώ να διαθέσω δεν είναι και ΤΟ μεγαλύτερο.

Με μια γρήγορη αναζήτηση βρήκα κάποια πράματα στο εξωτερικό (αμερική και γερμανία κυρίως - όχι στο στερλινγκ πάντως :P ) και ένα δυο samples που έλαβα δεν ήταν και αυτό που περίμενα δυστυχώς.. Αυτό που έχω να ρωτήσω είναι όσοι απο εδώ έχουν άποψη πάνω στο θέμα (και απ'ότι βλέπω είστε πολλοί  :) ) αν μπορείτε να συστήσετε κάποια τέτοια studios, είτε εσωτερικού είτε εξωτερικού που να πληρούν τα παραπάνω κριτήρια και ιδανικά να παρέχουν και sample ώστε να μπορεί πιο άνετα να γίνει η επιλογή..Αντιλαμβάνομαι ότι το είδος μουσικής παίζει κυρίαρχο ρόλο στην επιλογή. Στο myspace της υπογραφής μου υπάρχει αρκετά αντιπροσωπευτικό δείγμα.

Πω, έχω τόσες πολλές ερωτήσεις πάνω στο θέμα.. ;D

Mods, αν είναι εκτός κλίματος feel free να το ταξιδέψετε όπου είναι..

Ευχαριστώ εκ των προτέρων όποιον ασχοληθεί,

Σπύρος Χαρμάνης.

 
και ένα δυο samples που έλαβα δεν ήταν και αυτό που περίμενα δυστυχώς..
εννοεις οτι τους εστειλες δουλεια σου και σου εκαναν μαστερινγκ δειγμα?

 
yep, και τα δυο αυτά sites προσέφεραν free sample από υλικό που τους στέλνεις..

εννοείς ότι μπορεί καμμιά φορά αυτό να μην είναι αντιπροσωπευτικό, κάπως "στο πόδι"?

thanks  ;)

 
  Ασχετο βεβαια αλλα...

Πολυ καλο το sober sun!!! Μπραβο

Γενικα η δουλεια σου ειναι ομορφη

 
ότι μπορεί καμμιά φορά αυτό να μην είναι αντιπροσωπευτικό, κάπως "στο πόδι"?
δεν νομιζω να ειναι στο ποδι, αν και γενικα το on line mastering δεν ειναι και η πανακεια.. ;D (καποιοι αφελεις νομιζουν οτι οταν κανουν online mastering στα..Sterling ας πουμε οτι οντως κανουν το mastering οι...αρχιμηχανικοι του Sterling.. στην κεντρικη μαστερινγκ σουϊτα  του Sterling;D ;D )

αν διαβασεις το θεμα και κανεις και ενα search στο noiz για mastering θα βρεις πολλες και διαφορες απαντησεις (και τρομερα debates ;D) δυστυχως ΚΑΝΕΙΣ δεν μπορει να σου εγγυηθει οτι θα σου αρεσει το mastering μια και αν μη τι αλλο το mastering ειναι καθαρα θεμα ΓΟΥΣΤΟΥ & ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ του καθε μαστερα (το οποιο μπορει απλα να μη συμπιπτει με το δικο σου),προσωπικα οποτε κανω μαστερινγκ (αν και ειμαι παρα πολυ ευχαριστημενος απο τα μαστερινγκ που μου εχουν κανει στην Ελλαδα ) προσπαθω να ειμαι κοντα στον "μαστερά" (οσο ικανος και να ειναι) για να ειμαι σιγουρος οτι το τελικο αποτελεσμα μου αρεσει ,τι να κανεις ας πουμε ενα εξαιρετικα "μουσικο" και δυναμικο μαστερινγκ οταν παιζεις καφρομεταλ?(εκει θες αλλου ειδους μαστερινγκ και πρεπει να βεβαιωθεις οτι ο μαστεράς ειναι στο ιδιο "μηκος κυματος" με εσενα.)

πριν απο μερικα χρονια μιλαγα με τον παραγωγο των Green Day  και οταν τον ρωτησα τι μαστερινγκ προτιμαει μου ειπε..."καταρχην τα θελω ΟΛΑ στο μηδεν  :o & αν πηγαινει και παραπανω χωρις να ακουγεται το κλιπαρισμα χωσε,αλλα και να ακουγεται ΠΑΛΙ χωσε...,το ζητουμενο ειναι να μη μπορεις να ΔΕΙΣ καν την κυματομορφη αλλα μονο ενα solid block απο...κοκκινο,απο εκει και περα... βλεπουμε  ;D ;D" αυτη η αισθητικη ας πουμε δεν θα ηταν και πολυ αρεστη στους..Tindersticks ,για αυτο το καλυτερο απο ολα ειναι να βρεις εναν μαστερα με πειρα στο ΕΙΔΟΣ που ΕΣΥ παιζεις... ;)

 
Ουσιαστικά αυτό που λες είναι περίπου η περίληψη όσων ειπώθηκαν στις προηγούμενες σελίδες εδώ  ;D και τα αντιλαμβάνομαι 100%!

Ναι ρε συ, μακάρι να μπορούσα να είμαι κοντά στο χώρο που γίνεται η δουλειά (και από άποψη περιέργειας κυρίως), αλλά κάτι η δουλειά, κάτι οι σχολή με εμποδίζουν. :-\

Επίσης δεν έχω κανένα μα κανένα ενδοιασμό και προκατάληψη για το ζήτημα "Μαστερινγκ εντός / Μάστερινγκ εκτός (και επί τα αυτά)", το ζήτημα σαφώς είναι η ποιότητα της δουλειάς και με βάση αυτό θα κρίνω εγώ προσωπικά εμπειρία, χρηματικό κόστος κλπ κλπ. Γιαυτό και προσπαθώ να βρώ άτομα που να μπορούν να διαθέτουν sample. A, συν του ότι κρίνω όχι βάσει καμμιάς επιφωτισμένης εμπειρογνωμοσύνης, αλλά προσωπικού γούστου και αισθητικής όπως ακριβώς είπες.

Περίεργος ο green day-s. Με όσους έχω μιλήσει εγώ μέχρι τώρα, μου έχουν πει ότι προτιμούσαν την ψόφια από πλευράς dBFS έκδοση, παρά την κομπρεσσαρισμένη στο 0- που τους έστελνα. Τι να πεις?

Keep searching,

Να σαι καλά SF

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top