Μανία με τα κομμάτια των άλλων

Πολύ σωστή παρατήρηση audiokostas! Και μάλιστα αυτό ισχύει σε πολλά πράγματα, ακόμα και στην επιστήμη! Οι περισσότερες ανακαλύψεις έγιναν από άτομα στα 20ies τους!!

Το θέμα όμως είναι να υπάρχει και ένα background από πίσω. Διαφορετικά είσαι καταδικασμένος να "ανακαλύψεις" κάτι που ήδη υπάρχει  ;)

Why not όμως; Πλάκα έχει και αυτό  ;D

Εdit: Marathon το βλέπεις από μια άλλη, επίσης έγκυρη σκοπιά. Είναι οι δύο διαφορετικές έννοιες της δημιουργίας και τις πρωτοπορίας που μας μπλέκουν.

 
audiokostas είπε:
Συμφωνούμε (μπας κι είμαι άρρωστος; ;D) αλλά η λέξη κλειδί ήταν η "έναρξη" if you know what I mean.  ;)
Δεν είσαι άρρωστος, απλά ωριμάζεις ;D ;D

Όσο για τη λέξη έναρξη, σε κάποιους έρχεται η επιφοίτηση του Αγίου Πνεύματος (και ίσως αυτό λέγεται ταλέντο). Εμείς οι υπόλοιποι ;D, εκπαιδευόμαστε από μικροί...

Marathon το βλέπεις από μια άλλη, επίσης έγκυρη σκοπιά. Είναι οι δύο διαφορετικές έννοιες της δημιουργίας και τις πρωτοπορίας που μας μπλέκουν.
Το βλέπω από την επαγγελματική του πλευρά, και όχι από τη χομπίστικη. Στη πρώτη, ας μην ξεχνάμε, κάποιοι ζούν οικογένειες!

 
Στη πρώτη, ας μην ξεχνάμε, κάποιοι ζούν οικογένειες!

ή και αγοράζουν  βίλες , ferrari ,αεροπλάνα καιιιιιι βαπόοοορια

 
THEOD είπε:
ή και αγοράζουν  βίλες , ferrari ,αεροπλάνα καιιιιιι βαπόοοορια
που θές να μείνει η οικογένεια...σε τσαντίρι? ;D ;D

 
εεε όχι ρε παιδιά...

Ο Audiokostas, Ο Marathon και ο Μάνος... να συμφωνούν;;;

Και να συμφωνώ κι εγώ;;;; Πάμε καλά...

Πάντως νομίζω ότι η κάθε βιομηχανία θεάματος (ανεξαρτήτως του είδους της μουσικής) πουλάει το απλησίαστο των καλλιτεχνών, την ιδιαιτερότητα του δημιουργού, και την θεοποίηση, αν θέλετε, των συντελεστών! Εμένα μου μάθανε ότι ο mozart ήταν απλά... τέλειος. Το πως κατέληξα να συνθέτω είναι θαύμα τελικά. Το ίδιο ισχύει για τον κάθε ένα μας, νομίζω, που το 51% του νοιζ θεωρεί τους U2 μουσικάρες (και είναι, δε διαφωνώ), τους οποίους δε μπορούμε να αγγίξουμε. Και άρα κάνουμε το πίο απλό: Τους αντιγράφουμε!

 
spewfy είπε:
Γιατί τα περισσότερα συγκροτήματα έχουν μανία με το να παίζουν κομμάτια άλλων και όχι τα δικά τους? Βλέπω κατα καιρούς δεμένες μπάντες με πολύ καλούς μουσικούς και τις περισσότερες φορές με απογοητεύουν παίζοντας τα ίδια και τα ίδια (συνήθως λιγο χειρότερα από την original εκτέλεση). Τους έχει πει κανεις ότι αν παίξουν κομμάτια άλλων θα τους εκτιμήσει ο κόσμος? Τα παραδείγματα πολλά και αναρωτιέμαι... είναι δυνατόν τόσο καλοί μουσικοί να μην έχουν δικά τους να παίξουν?
Και εγω για καιρο νευριαζα με κατι τετοια συγκροτηματα...δλδ για ονομα του θεου, ΚΑΤΙ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΕΧΕΤΕ?...ο τοτε καθηγητης κιθαρας μου, μου απαντησε με τα λογια του Χριστου...Μην ζητατε απο αυτους που δεν εχουν...

Η μουσικη ειναι δημιουργια ΠΑΝΩ ΑΠ'ΟΛΑ...γιατι να παω καπου για να ακουσω το cover του Σμοκε ο δε γουοτερ που παιζουν οι Mitsaras & Co...100% οπως το παιζουν οι purple...γιατι?? Γιατι να πληρωσω 10 ευρο μαζι με ποτο? γιατι?...εχω το cd σπιτι μου...το βαζω και ακουω...

δεν περιγραφω αλλο... ;D

 
Και δεν είναι δημιουργία να κάτσεις στο πιάνο, ή με την κιθάρα, και να παίξεις τη μουσική κάποιου άλλου; Ειδικά με παρτιτούρα, που το ηχητικό μέρος, είναι απλά απών;;;

Και τέλος πάντων... οι ηθοποιοί... δεν είναι δημιουργοί, στο ελάχιστο; Δεν κάνουν τέχνη; Δεν υπάρχουν τελικά; ;)

 
Nikolas είπε:
Και δεν είναι δημιουργία να κάτσεις στο πιάνο, ή με την κιθάρα, και να παίξεις τη μουσική κάποιου άλλου; Ειδικά με παρτιτούρα, που το ηχητικό μέρος, είναι απλά απών;;;

Και τέλος πάντων... οι ηθοποιοί... δεν είναι δημιουργοί, στο ελάχιστο; Δεν κάνουν τέχνη; Δεν υπάρχουν τελικά; ;)
Για μενα η δημιουργια ειναι κατι το καινουριο...απο το τιποτα φτιαχνω κατι νεο...Η εκτελεση...ενταξι τι να πω...θα παω στο μεγαρο να ακουσω ΤΗΝ ηχαρα...απο ΤΟ εργο ΤΟΥ συνθετη...

Να παω στο οτι ναναι μπαρο μαγαζο...και να εχουν ενα 40-50 χρονο χοντρο οικογενιαρχη με την μπαντα του να παιζει Σανσινε οφ γιορ λαβ...και κριπ...ΟΠΩΣ ΕΙΝΑΙ οι κανονικες τους εκτελεσεις...

ειναι κριμα, που η μεγαλητερη πλειοψηφία μουσικών στην ελλαδα δεν εχουν καταλαβει το λογο που αρχιζεις να μαθαινεις μουσικη...για να δημιουργισεις σε καπια φαση και εσυ κατι δικο σου..να εκφρασεις αυτα που νιωθεις μεσα σου...τωρα ποιος μπωρει να εκφρασει dylan σαν τον dylan? ουτε για πλακα...μονο αν νιωθεις το ιδιο...που και παλι θα το εκφρασεις διαφορετικα γιατι ΔΕΝ εισαι ο dylan...

ειναι κριμα...!!!!!!!!!! ;D

 
Αλέξη,

Μάλλον δεν έχεις καταλάβει ακριβώς τι θέλω να πω.

Πάρε για παράδειγμα το σινεμά (τις ταινίες).

Κάποιος έχει μια ιδέα, ένα concept. Το δίνει σε κάποιον και το κάνει σενάριο. Αυτός το στέλνει στα στούντιο, και τα πιάνει αδρά! Βρίσκουν τον σκηνοθέτη και τόνους άλλους ανθρώπους και αρχίζουν να γυρίζουν την ταινία. Μπαίνουν μέσα οι ηθοποιοί, οι κομπάρσοι, κλπ... Μετά, μπαίνουν τα εφέ, το post production και στο τέλος μπαίνει και η μουσική.

Ιστοριογράφος: Γράφει την ιστορία.

Σεναριογράφος: Δημιουργεί το σενάριο, πάνω στο οποίο θα πατήσει οι σκηνοθέτες και παραγωγοί.

Σκηνοθέτης: Δημιουργεί την ταινία (?)

Ηθοποιοί: Δημιουργούν τους χαρακτήρες της ταινίας.

CGI team: Δημιουργούν τα εφέ της ταινίας

Foley effects team: Δημιουργούν τα ηχητικά εφέ της ταινίας

Συνθέτης: Δημιουργεί τη μουσική της ταινίας

και αν το πάμε παραπέρα.

Ενορχηστρωτής: Δημιουργεί την τελική φόρμα της μουσικής, ενορχηστρωμένη πλέον για ορχήστρα.

Αντιγραφέας: Δημιουργεί τις παρτιτούρες να πατήσει η ορχήστρα.

Engineer: Αποτυπώνει τον ήχο (άρα δημιουργεί την ηχογράφηση).

εγώ: Δημιουργώ αυτό το ποστ.

Τελικά ο μόνος που δε δημιουργεί, σύμφωνα με τα λεγόμενά μου είναι ο αρχικός τυπάκος, ο ιστοριογράφος, που μπορεί στην τουαλέτα να του κατέβηκε η ιστορία της ζωής του!

Ποιος είναι πιο δημιουργός από τους άλλους λοιπόν σε αυτό το παράδειγμα;

Βέβαια, εδώ στο νοιζ, συνήθως μιλάμε για σχετικά απλοϊκά σχήματα και απλές φόρμες και τραγούδια (3 ακόρντα διάβασα κάπου), αλλά ακόμη και αυτό, για να το κάνεις καλά θέλει κόπο, και προσωπική ευθύνη! Θέλει εισαγωγή προσωπικών στοιχείων!

Και ίσως εκεί είναι που λέμε "Άντε πάλι..." Γιατι λείπει οι εισαγωγή αυτή. Γιατί οι εκτελεστές, επιλέγουν να είναι αντιγραφείς, φωτοκόπιες, φωτογραφίες, αυτού που αντιγράφουν και όχι κλέφτες ολικής, να το κάνουν δικό τους, να πατήσουν και να μαγέψουν...

 
καταρχην εγω μιλουσα ΜΟΝΟ για συγκροτηματα...και μουσικους σαν μουσικους...

συμφωνω μαζι σου για το concept της ταινιας...ο καθενας "δημιουργει" στον τομεα του...ο καθενας βαζει το προσοπικο του στιγμα σε οτι κανει...

ελα ομως που αυτο δεν γινεται συχνα στον τόπο που ζουμε...σαν να μην εχουν πολυ φαντασια τα συγκροτηματα μας...και μιλαω για ποπ-ροκ φαση.

...αληθεια ειναι οτι δεν προβαλεται η προσωπική δουλεια ενός καλιτεχνη...εκτος κιαν βγεις με μια κιθαρα στο σύνταγμα..εκει θα προβληθείς... ;D

 
alexi είπε:
γιατι να παω καπου για να ακουσω το cover του Σμοκε ο δε γουοτερ που παιζουν οι Mitsaras & Co...100% οπως το παιζουν οι purple...γιατι??
Σίγουρα... 100% ίδια με τους purple θα παίζουν ;D

 
Λοιπον τα χουμε ξαναπει και θα τα ξαναπουμε. Συγχωρεστε μου το υφος αλλα δε μπορω καθε τοσο να προκυπτει ενα ποστ (το οποιο  δεν προλαβαινω ποτε να πιασω εγκαιρα  >:()) οπου καποιος αγανκτισμενος οπαδος της δημιουργιας διαμρτυρεται και δειχνει αγανακτισμενος που οι μπαντες δε δημιουργουν παρα μονο αναμασανε τα ηδη παιγμενα.

Σιγα τα ωα!

Πειτε μου σας παρακαλω :

Το οτι καποιος ξερει να παιζει καλα ενα οργανο (μουσικο), τον καθιστα αυτοματως και συνθετη?

Οποιος ασχολειται με την μουσικη εχει σαν απωτερο μεταφυσικο σκοπο τη "δημιουργια" (σιγα τη δημιουργια δηλαδη)

Το οτι εγραψες καποια τραγουδια σημαινει οτι ειναι ωραια?

Επειδη την ειδες κ καλα δημιουργος, πρεπει να ερθει ο αλλος να σε ακουσει? γιατι? τα τραγουδια σου ειναι καλυτερα απο αυτα που αναμασανε στο διπλανο μαγαζι?

Τελικα μετραει να παιζεις καλα τραγουδια ή "να δημιουργεις"?

Ειναι δυνατο ολοι να γραφουν καλα τραγουδια?

Ημαρτον ρε. Ο καθενας κανει οτι τον ευχαριστει. Παρακαλουνται απαξαπαντες οι δημιουργοι του Forum να μην αγανακτουν με τις διασκευομπαντες. Αφου υπαρχει κοινο που για α β λογους παει στα live τους, καποιο λογο θα εχει. Αν ειστε μαγκες κ γραψτε κοματαρες κ μαζεψτε στα live σας περισσοτερο κοσμο.

@Alexi  Θα πας να ακουσεις το σμοκε ον δε γουοτερ γιατι ειναι πιο ωραιο κομματι απο αυτο που εγραψε η Χ "δημιουργικη" μπαντα. απλα

 
hwept είπε:
Λοιπον τα χουμε ξαναπει και θα τα ξαναπουμε. Συγχωρεστε μου το υφος αλλα δε μπορω καθε τοσο να προκυπτει ενα ποστ (το οποιο  δεν προλαβαινω ποτε να πιασω εγκαιρα  >:()) οπου καποιος αγανκτισμενος οπαδος της δημιουργιας διαμρτυρεται και δειχνει αγανακτισμενος που οι μπαντες δε δημιουργουν παρα μονο αναμασανε τα ηδη παιγμενα.

Σιγα τα ωα!

Πειτε μου σας παρακαλω :

Το οτι καποιος ξερει να παιζει καλα ενα οργανο (μουσικο), τον καθιστα αυτοματως και συνθετη?

Οποιος ασχολειται με την μουσικη εχει σαν απωτερο μεταφυσικο σκοπο τη "δημιουργια" (σιγα τη δημιουργια δηλαδη)

Το οτι εγραψες καποια τραγουδια σημαινει οτι ειναι ωραια?

Επειδη την ειδες κ καλα δημιουργος, πρεπει να ερθει ο αλλος να σε ακουσει? γιατι? τα τραγουδια σου ειναι καλυτερα απο αυτα που αναμασανε στο διπλανο μαγαζι?

Τελικα μετραει να παιζεις καλα τραγουδια ή "να δημιουργεις"?

Ειναι δυνατο ολοι να γραφουν καλα τραγουδια?

Ημαρτον ρε. Ο καθενας κανει οτι τον ευχαριστει. Παρακαλουνται απαξαπαντες οι δημιουργοι του Forum να μην αγανακτουν με τις διασκευομπαντες. Αφου υπαρχει κοινο που για α β λογους παει στα live τους, καποιο λογο θα εχει. Αν ειστε μαγκες κ γραψτε κοματαρες κ μαζεψτε στα live σας περισσοτερο κοσμο.

@Alexi  Θα πας να ακουσεις το σμοκε ον δε γουοτερ γιατι ειναι πιο ωραιο κομματι απο αυτο που εγραψε η Χ "δημιουργικη" μπαντα. απλα
+1

 
Ποιά είναι η ειδοποιός, διαφορά αν υπάρχει, του οργανοπαίχτη από τον μουσικό;

 
audiokostas είπε:
Ποιά είναι η ειδοποιός, διαφορά αν υπάρχει, του οργανοπαίχτη από τον μουσικό;
Ο οργανοπαίχτης είναι αυτός που του έδειξαν 5-10 ακκόρντα και 2-3 κλίμακες και κάθετε και τα βαράει ανακατεύοντας τα 5-10 ακκόρντα και τις 2-3 κλιμακες προσπαθόντας να παίξει κάτι παραπάνω.

Ο μουσικός είναι αυτός που όταν παίζει ξέρει-καταλαβαίνει τι παίζει, μπορεί να το αναλύσει θεωρητικά και παικτικά και να παίξει 10 πραγματάκια παραπάνω πάνω στο όποιο κομμάτι.

 
WilliamSats είπε:
Ο οργανοπαίχτης είναι αυτός που του έδειξαν 5-10 ακκόρντα και 2-3 κλίμακες και κάθετε και τα βαράει ανακατεύοντας τα 5-10 ακκόρντα και τις 2-3 κλιμακες προσπαθόντας να παίξει κάτι παραπάνω.

Ο μουσικός είναι αυτός που όταν παίζει ξέρει-καταλαβαίνει τι παίζει, μπορεί να το αναλύσει θεωρητικά και παικτικά και να παίξει 10 πραγματάκια παραπάνω πάνω στο όποιο κομμάτι.
Αρα μια τεράστια μερίδα της ποπ και της ροκ (για να μην πω και άλλα είδη που συζητήθηκαν ή όχι πρόσφατα), δεν ήταν μουσικοί ....

 
audiokostas είπε:
Αρα μια τεράστια μερίδα της ποπ και της ροκ, δεν ήταν μουσικοί ....
Όχι δεν ήταν και υπάρχουν άπειρα παραδείγματα.

Αυτό δε σημαίνει όμως οτι κάποιοι απο αυτούς δεν έγραψαν κομματάρες (βλ. Gary Moore πχ).

 
WilliamSats είπε:
Όχι δεν ήταν και υπάρχουν άπειρα παραδείγματα.

Αυτό δε σημαίνει όμως οτι κάποιοι απο αυτούς δεν έγραψαν κομματάρες (βλ. Gary Moore πχ).
Αρα, ας πούμε τυχαία, ο Vai είναι μουσικός και ο Dylan οργανοπαίχτης.

 
audiokostas είπε:
Αρα, ας πούμε τυχαία, ο Vai είναι μουσικός και ο Dylan οργανοπαίχτης.
Yeap!

Χωρίς αυτό να εξυψώνει ή να υποβαθμίζει κάποιον απο αυτούς.

Μιλάς για δύο διαφορετικούς καλλιτέχνες, που απευθήνονται σε διαφορετικό κοινό και με έμφαση σε διαφορετικά πράγματα.

Ο Vai πχ, δίνει έμφαση στη μουσική σε αντίθεση με τον Dylan που δίνει έμφαση στο στοίχο.

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top