Μαμά

Στράτο εγώ νομίζω ότι είναι απλά μίμηση (μουσική, στυλιστική, στιχουργική, κινησιολογική) αντίστοιχων αμερικάνικων καλλιτεχνημάτων. Ωραίες οι παρατηρήσεις σου αλλά δε νομίζω ότι παίρνει πολλή κοινωνιολογική ανάλυση το θέμα εδώ.

 
Όχι βρε συ, έτσι είμαι εγώ, και του σαλονιού, και του πεζοδρομίου ασούμε.
Σοβαρά τώρα,

Πιστεύω οτι το αναλύεις περισσότερο απο όσο πρέπει,επειδή ακριβώς δεν έχει κανένα περιεχόμενο και ο εγκεφαλός σου αρνείται να το αποδεχτεί

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Στράτο εγώ νομίζω ότι είναι απλά μίμηση (μουσική, στυλιστική, στιχουργική, κινησιολογική) αντίστοιχων αμερικάνικων καλλιτεχνημάτων. Ωραίες οι παρατηρήσεις σου αλλά δε νομίζω ότι παίρνει πολλή κοινωνιολογική ανάλυση το θέμα εδώ.


Στο ότι είναι μίμηση συμφωνώ απόλυτα.

Τα views όμως τα παίρνει από Ελλάδα, και υπάρχουν λόγοι γι' αυτό.

EDIT: Να το πω αλλιώς. Η δημοφιλία του κομματιού στην Ελλάδα, έχει σχέση με τις αξίες μιας μερίδας της ελληνικής νεολαίας (και όχι μόνο ελληνικής, αλλά εδώ έχουμε ελληνικό στίχο).

Ποιας μερίδας όμως?

Νομίζω ότι πρόκειται για μέρος της νεολαίας, που στο παρελθόν θα αντιδρούσε στο σύστημα με άλλο τρόπο (αντισυστημική νεολαία).

Αυτό το θεωρώ πολύ σημαντικό.

Γιατί κάποιοι από αυτούς, αν είχαν γεννηθεί στο παρελθόν, ίσως τραγουδούσαν για τον κόσμο, τώρα τραγουδάνε για την πάρτη τους.

Κάποτε ίσως ήθελαν να καταστρέψουν τις δομές, τώρα τις χρησιμοποιούν και τις κοροϊδεύουν (τελείωσαν οι ουτοπίες, this is for real mutherfucka).

Αλλάξανε τα κόζα μάγκες μου.

EDIT 2:  Όλα αυτά που λέει το τραγούδι (και όπως τα λέει), αποτελούν ανεκπλήρωτες επιθυμίες μιας μερίδας της νεολαίας.

Αυτό από μόνο του εμένα μου φτάνει.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ίσως είμαι ο μανοδικός που δεν το θεωρεί σκουπίδι, αλλά πολύ ενδιαφέρον.

Όχι μουσικά ενδιαφέρον, αλλά κοινωνιολογικά.

Όσο κι αν αυτό φαίνεται παράδοξο, θεωρώ ότι υπάρχει ρομαντισμός μέσα σ' αυτό.

Σύγχρονος ρομαντισμός όμως, ο ήρωας είναι ο "μαμάω" τύπος που μόνος και πάντα άνετος κοροϊδεύει τις "κακές δομές" (κράτος, αστυνομία, εφορία, κλπ), κυκλοφορεί με φτιαγμένα αυτοκίνητα (όχι όπως θέλουν οι εταιρίες, αλλά βελτιωμένα), ζει στα όρια (200 στην στροφή).

Έχει όμως και χαρακτηριστικά από αστυνομική λογοτεχνία (βγάζω πολλά λεφτά από την ντρόγκα, και οι μπάτσοι με κυνηγάνε, αλλά είμαι πάντα πιο έξυπνος από αυτούς), παίρνοντας την θέση του "κακού", αλλά ανένταχτου στο σύστημα.

Ο εμφανής αριβισμός (ότι και να κάνετε εσείς σας γράφω κι ας μην είναι ηθικό και καλό αυτό που κάνω αρκεί να πετύχω) ενώνεται με την επιτυχία (δεν ήμουν τίποτα αλλά τώρα που κάνω ότι γουστάρω έχω τα πάντα), και είναι προς μελέτη σχετικά με τις επικρατούσες αξίες σε μια μεγάλη μερίδα νεανικού κοινού.

Γιατί "πουλάει" σήμερα?

Όλοι τα έχουν με τις κοινωνικές δομές (κράτος, αστυνομία, εφορία, κλπ), και πολλοί ονειρεύονται (αλλά "δεν έχουν τα κότσια") να πάνε ενάντια στο σύστημα, και ακόμα περισσότερο ονειρεύονται να πετύχουν σ' αυτή τους την προσπάθεια (όπως στο τραγούδι).

Μερικά ολίγα χαζά.

Αν το εξετάσει κάποιος σοβαρά, θα φτάσει σε πολύ περισσότερα συμπεράσματα, χρήσιμα για τον σημερινό μας κόσμο, από κοινωνιολογική άποψη πάντα.
Εχει βαση η σκεψη σου. 

Νομιζω οτι ειναι ενα ξενοφερτο προιον {Αμερικανικο επι το πλείστον} τα  οσα πραγματευεται το κομματι.

Στην Αμερικανικη κουλτουρα η εννοια του Get rich or die trying ειναι μια πολυ σοβαρη υποθεση που μου εκανε κ εμενα εντυπωση οταν ημουν εκει.

Δεν τους νοιαζει απο που βγαζεις χρηματα αρκει να οδηγας Bentley και να ανοιγεις σαμπανιες στο κλαμπ καθε σαββατο.

 Η ραπ σκηνη του 80 που μιλησε για ανισότητες κ κοινωνικο ρατσισμο πλεον μιλαει για ζαντολαστιχα κ κωλους να λικνιζονται..κ οπως πολυ ευστοχα λες..παμε κοντρα στο συστημα.

Δυστυχώς  ο πιτσιρικας που ειναι ολη μερα στην καφετερια κ βλεπει αυτα τα κλίπ με τις γκομενες να χαριεντιζονται με τον τραγουδιστη / ηρωα,  μαλλον ταυτιζεται..

Αλλωστε για αυτες δεν γινονται ολα

 
Εχει βαση η σκεψη σου. 

Νομιζω οτι ειναι ενα ξενοφερτο προιον {Αμερικανικο επι το πλείστον} τα  οσα πραγματευεται το κομματι.

Στην Αμερικανικη κουλτουρα η εννοια του Get rich or die trying ειναι μια πολυ σοβαρη υποθεση που μου εκανε κ εμενα εντυπωση οταν ημουν εκει.

Δεν τους νοιαζει απο που βγαζεις χρηματα αρκει να οδηγας Bentley και να ανοιγεις σαμπανιες στο κλαμπ καθε σαββατο.

 Η ραπ σκηνη του 80 που μιλησε για ανισότητες κ κοινωνικο ρατσισμο πλεον μιλαει για ζαντολαστιχα κ κωλους να λικνιζονται..κ οπως πολυ ευστοχα λες..παμε κοντρα στο συστημα.

Δυστυχώς  ο πιτσιρικας που ειναι ολη μερα στην καφετερια κ βλεπει αυτα τα κλίπ με τις γκομενες να χαριεντιζονται με τον τραγουδιστη / ηρωα,  μαλλον ταυτιζεται..

Αλλωστε για αυτες δεν γινονται ολα


Συμφωνώ Βαγγέλη.

Το θέμα είναι ότι σχεδόν παντού (όχι μόνο στην Αμερική από την οποία ξεκίνησε), τέτοια κομμάτια μιλάνε στην γλώσσα των νέων (όχι όλων φυσικά), και τους λένε ακριβώς αυτό που θέλουν να ακούσουν.

 
Να πω κι εγω ενα γενικο, κατα τη γνωμη μου η ραπ/χιπ χοπ ειναι μια πολυ πιο επαναστατικη μουσικη απο τη ροκ, επειδη δημιουργηθηκε απο πραγματικα καταπιεσμενους ανθρωπους, με αποτελεσμα οι νεοι που βραζει το αιμα τους ευκολα να την προτιμουν. 

Το συγκεκριμενο ειναι αντιγραφη αμερικανια, οπως φυσικα και οι περισσοτερες ποπ μουσικες που φτιαχνουμε στην Ελλαδα. Εδω εμεις προσπαθουμε να παιξουμε τα Μπλουζ σαν τον BB King, οι χιπχοπαδες στο πηγαδι κατουρησαν?

Να πω και την αμαρτια μου, μετα το πρωτο σοκ (απο τη δευτερη ακροαση και μετα δηλαδη) αρχισε να μου αρεσει και μενα.

 
Να πω και την αμαρτια μου, μετα το πρωτο σοκ (απο τη δευτερη ακροαση και μετα δηλαδη) αρχισε να μου αρεσει και μενα.


Νταξ, εδώ δεν έχεις θέμα.

Και με εννιάρες να το παίζεις, δεν θα σου πει κανείς τίποτα. :classic_biggrin:

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
7 hours ago, Jazzjoker said:

Μια που τελευταίως έπεσαν πολλά θρεντς με απόψης και δοθείσης της ευκαιρίας, είπα να ρωτήσω κι εγώ κάτι. Το παρακάτω κομμάτι έχει γίνει απίστευτο trend στη νεολαία από τη στιγμή που ανέβηκε. Όπως μπορείτε να δείτε μέσα σε 3 εβδομάδες έχει σχεδόν 14 μύρια views. Τι σας λέει μουσικά, στιχουργικά (αν βάλετε υποτίτλους εμφανίζονται οι στίχοι), αισθητικά; Γενικώς ποιες οι απόψης σας;


και μετα κραζαμε τους greta van fleet.

κατι τετοια βλέπω και απορω που πάει αυτός ο κόσμος.

 
το βρήκα και σε λαιβ. 

δε ξερω ποια έκδοση ειναι καλύτερη.




 
και μετα κραζαμε τους greta van fleet.

κατι τετοια βλέπω και απορω που πάει αυτός ο κόσμος.
ήδη νιώθω άσχημα ?

 
Δεν πρόκειται να το ακούσω γιατί δεν θέλω να συνεισφέρω με οποιοδήποτε τρόπο σε κάτι το οποίο είναι trend, επομένως δεν μπορώ να κρίνω αν είναι καλό ή όχι, και ούτε νομίζω ότι χρειάζεται να το κρίνω από την στιγμή που δεν ακούω τέτοια μουσική ούτως ή άλλως.

Το ότι είναι δημοφιλές στην νεολαία δεν μου λέει κάτι, γιατί πρώτον δεν είμαι νεολαίος ο ίδιος ? και δεύτερον διότι η νεολαία έχει κάνει trend μέχρι και να πετάει ο καθένας κουβάδες με νερό και παγάκια στο κεφάλι του.

Απλά σε τέτοιες ηλικίες  λογικά οι έφηβοι και λοιποί νεολαίοι επιζητούν την ''ατάκα'' ή το ''τσιτάτο'' ή το ''σλόγκαν'' μέσα από στίχους κομματιών, διαφημιστικών σποτ, ταινιών-σειρών και άλλων μέσων, είτε γιατί θέλουν να ''ανήκουν'' κάπου που θεωρούν ότι είναι cool είτε γιατί θέλουν να επιδείξουν μια ''καφρίλα'' για να το παίξουν cool εις τας νεαράς κορασίδας (να, Μαράκι, δες τι καφρίλες κάνω, ρεύομαι, κλάνω, τραγουδάω το ''μαμά'' από την μια για να με προσέξεις αλλά από την άλλη για να δείξω ότι δεν με ενδιαφέρει αυτό που υπάρχει κάτω από το κυλοτάκι σου -παρόλο που έπαιξα το τρομπόνι μου χτες πέντε φορές χτες για πάρτη σου).

Νομίζω ότι είναι συνηθισμένα και γνωστά όλα αυτά και όλοι έχουμε περάσει από τέτοιες φάσεις όντας και εμείς κάποτε μυξιάρικα και μπασμένα, και με το το παραπάνω σκεπτικό δεν νομίζω ότι το τραγούδι χρήζει κάποιας ιδιαίτερης ανάλυσης....

 
Εγώ πάντως το παρακολούθησα εκστατικός ως το τέλος. Δεν έχω αμφιβολίες ούτε βαθυστόχαστα σχόλια να κάνω, του τύπου "δεν πρόκειται να το ακούσω γιατί δεν νομίζω ότι χρήζει κάποιας ιδιαίτερης ανάλυσης".
ΚΤΓΜ πρόκειται για (εύπορουςπιθανόν , που δεν έχουν δουλέψει ποτέ στη ζωή τους) κοπρίτες, οι οποίοι σκοτώνουν το χρόνο τους. Επιτυχώς, σύμφωνα με τους ίδιους (και τους απολύτως υπεύθυνους γι' αυτήν την κατάντια γονείς τους) , γελοιωδώς για όποιον έχει έστω και μια φορά στη ζωή του απλώσει μια μπουγάδα, δουλέψει το καλοκαίρι για να μαζέψει λεφτά για διακοπές, ή ασχοληθεί να διαβάσει/καταλάβει τους στίχους από έστω ένα τραγούδι καλλιτέχνη στο είδος μουσικής που υποτίθεται ότι γουστάρει - 2Pac ή Eminem και όχι... Μικρό Νικόλα.
Πάτος και στα αγγλικά, ρε ούγκανα;
Δεν θα τους εμπιστευόμουν ούτε για να σκουπίσουν το πεζοδρόμιο.
Πιθανά μελλοντικά επαγγέλματα: καραβανάδες στο στρατό, πληρωμένοι τεμπέληδες στην εταιρία του μπαμπά, τριτοκοσμικοί entrepreneurs.
 

 
Από τα σχόλια του βίντεο (κλαίω απ' τα γέλια)
 

Otan gurnas apo odontiatro kai den exei fugei h narkwsi
 

Οι φωνες τους ειναι πιο επεξεργασμενες και απο τα μπεργκερς στο Mc Donalds
Μμμμβμμμμψμβμβμμβμμχμχμβμω ΜΑΜΑΑΑΑ
Μμβμμμωμμχμψμωμωμνμμνμμμμν ΜΑΜΑΑΑΑΑ
Και μόλις έκανα μια περίληψη τι λέει το τραγούδι

σαν να μηλάει ενα pc ή ενα λαπτοπ.....στα live χωνουν 2 μπάρες με μια τελειως διαφορετικη φωνη που δεν την εχεις ξαναακουσει και μετα δε μπορουν να παρουν ανασα

 


Εγώ δεν εκραξα, απλά είπα ότι ναι είναι αλληθεια, ραπάρει λιγο σαν μέθησμενος αλλά ΕΓΩ ΛΑΤΡΕΥΩ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟΝ ΙΔΙΟ !!??



 





δεν ειναι μεθυσμενος ειναι τα ναρκοντικα που επερνε δεν θελω να δει αυρο σχολειο και νομιζει οτιν τον κραζει και μεθυσμενος να ειναι θα πρεπει να τον πας ετσει οπως ειναι εγω δεν εχω προβλημα ειτε περνει ναρκοτικα ειτε οχι εγω τον αγαπαω φυλικα οπως ειναι δεν εχω προβλημα το μονο που με ενδιαφερει ειναι να ειναι καλα στην υγεια του ετσι οπως τραγουδαει το τραγουδι ειναι πιο ωραιο το τραγουδι αλλα και το βιντεο λιπ


 




 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Με ένα πρόχειρο google search πάντως, βρίσκει κανείς ότι την καλύτερη προώθηση σε κάτι τέτοια δήθεν underground πονήματα, την κάνουν τα mainstream media, που θέλουν "να είναι μέσα στα πράγματα".
Με τον συγκεκριμένο βρίσκω να έχουν ασχοληθεί αποενοχοποιημένα κιόλας, σχεδόν οι πάντες , από Athens Voice και Lifo μέχρι Σκρα Punk και in.gr.

Από το Athens Voice:
" Δεν είναι κακό να έχεις κολλήσει με το “Mama” και δεν είναι κακό τα πιτσιρίκια να έχουν κολλήσει με το “Mama”. Γιατί αυτή τη στιγμή βιώνουμε την εκθρόνιση του ροκ από την κορυφή και την κυριάρχηση ενός άλλου είδους μετά από πάρα πολλά χρόνια και υπάρχουν λόγοι για αυτό. Και γιατί δεν πρέπει να καταδικάζουμε τις νέες γενιές για τη μουσική που παράγουν και καταναλώνουν. Όπως οι γονείς μας δε δαιμονίστηκαν ακούγοντας rock n’ roll, έτσι και τα παιδιά αυτά δεν θα γίνουν drug dealers ακούγοντας Sin boy. Τέλος, ανά 3 με 4 χρόνια όλοι σχεδόν περνάμε μουσικά φάσεις, έχοντας βέβαια μια αισθητική αφετηρία.".

μπλα μπλα μπλα

"κυριάρχηση" ? χα χααα

Bαριέμαι. Και παύω να ασχολούμαι με κάθε περαιτέρω "ανάλυση".
 

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Θα αφήσω και αυτο εδώ...
https://www.lifo.gr/articles/mediac_articles/233894/poso-kostizoyn-1-ekatommyrio-fake-views-sto-elliniko-youtube

"Εύκολα, με έναν λογαριασμό Paypal και λίγα χρήματα, μπορείς να αγοράσεις views και subscribers, μέχρι και σχόλια σε πολλές γλώσσες. Όσοι ασχολούμαστε με τη διαφήμιση και το ελληνικό YouTube είναι αρκετά εύκολο να καταλάβουμε αν κάποιο βίντεο έχει αγορασμένα views και αυτό προκύπτει από την αναλογία views, likes, comments και dislikes. Ένα βίντεο είναι "ζωντανό" και ο τρόπος που προχωράει σχετίζεται με πολλούς παράγοντες. Π.χ. αν έχει 1 εκατομμύριο views και 1.000 σχόλια, κάτι βρομάει. Αντίστοιχα, αν έχει 1 εκατομμύριο views και 1.000 likes, πάλι κάτι είναι ύποπτο."

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Για κοινωνιολογική ανάλυση παίζει καλύτερο βίντεο:

https://youtu.be/6Kqy_zyWm6M
Σε ευχαριστώ.

Και κάθομουν και εξέταζα μάρτυρες σε αγωγές διατροφών.

ΘΑ παίζω αυτό το βιδεον instead .

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγώ πάντως κρατάω ανοιχτό μυαλό κι επειδή πιστεύω ότι οι στίχοι είναι σε μεγάλο βαθμό συμβολικοί, θα επιχειρήσω μια ερμηνεία/ανάλυση κάποιων σημείων που μου έκαναν εντύπωση:

Μες στο σπίτι δε βγάζω τα chains
Για να θυμάμαι πως κάποτε δεν ήμασταν okay


Παραμένει αλυσσοδεμένος όταν είναι σπίτι για να θυμάται τη "σκλαβιά" της φτώχειας και να μη χάσει τις ρίζες της λαϊκής του καταγωγής. 

Οι βαλίτσες γεμάτο ως πάνω μες στα χόρτα


Εδώ έχουμε μια γεωπονική αναφορά η οποία με δυσκόλεψε ομολογώ. Νομίζω ότι τα χόρτα/γκαζόν συμβολίζουν οικονομική ευμάρεια αλλά εμείς τα έχουμε στις βαλίτσες γιατί δε θέλουμε να τα δίχνουμε. Επίσης το ότι οι βαλίτσες είναι γεμάτο και όχι γεμάτες είναι κλείσιμο του ματιού σε αλλοδαπά ελληνικά δηλαδή μπροζ μετανάστες και πρόσφυγες είμαστε μαζί σας με τα χόρτα. Δεν είναι κανένα μυστικό το ότι οι ράπερς είναι αριστερών φρονημάτων. Οικολογία και πρόβλημα μετανάστευσης στην ίδια στροφή. Μεγαλειώδες.

Ψάχνουνε παντού, μέχρι τ' αρχίδια μου
Πάντα όμως παίρνουνε τ' αρχίδια μου


Εδώ έχουμε μια γενναία δήλωση ότι άμα δε βρίσκω ομοικαταληξία, δεν κολλάω να βάλω την ίδια λέξη. Είναι μια παρέμβαση που έρχεται σε φαινομενική σύγκρουση με το λυρισμό των υπόλοιπων στίχων. Ουσιαστικά όμως είναι διπλής σημασίας το ότι ψάχνουν τ' αρχίδια μου και παίρνουν τ' αρχίδια μου γιατί σε μια δεύτερη ανάλυση, πρόκειται περί σαφούς ψυχαναλυτικής αναφοράς σε φόβο ευνουχισμού. Τα παίρνουν και δε μου τα δίνουν πίσω.

Ποτέ νερό από τη βρύση


Ξανά οικολογική/επαναστατική αναφορά. Το νερό της βρύσης όλοι ξέρουμε τι έχει μέσα και τι βάζουνε για mind control κλπ.

Αφήνω αφρικάνικη σκόνη


 Σαφής συμβολισμός για την αφρικανική καταγωγή που μπορεί να τριγυρνάω στο Παρίσι αλλά κουβαλάω την Αφρική πάνω μου. Όμως κι εδώ υπάρχει διπλό νόημα και ξανά οικολογία με βροχή αφρικανικής σκόνης, κλιματική αλλαγή κλπ.

Γεμάτες οι τσέπες και το παντελόνι πέφτει


Συμβολικό. Το βάρος που επιβάλλει η κοινωνία στον άντρα να βγάζει λεφτά, ουσιαστικά του ρίχνει τα παντελόνια. Δηλαδή δρα αντίθετα προς την αφετηρία του ανδρισμού. Τεράστιος στίχος με υφέρπουσα φεμινιστική αναφορά.

Τώρα βγαίνω, δίνω στο δρόμο σ' όποιον δεν έχει


Πραγματικά συγκινητικός στίχος.

Θα μπορούσα να γράψω πολλά ακόμα αλλά το αφήνω εδώ για να μη γίνει τεράστιο το ποστ.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Παρόμοια θέματα

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top