Κατά τη γνώμη μου ένας παράγοντας που μάλλον καθορίζει τον αρχικό ήχο μίας κιθάρας (και που δεν το έχω δει να σχολιάζεται...)' date=' είναι το πόσο έχει χρειαστεί να ρυθμίζουμε το trussrod. Εξηγούμαι :Αν τα άκρα της χορδής ήταν ακινητοποιημένα σε δύο ακλόνητα σημεία τότε ο ήχος θα ήταν δεδομένος και συγκεκριμένα θα είχε σημασία μόνο το σημείο που θα χτυπούσαμε την πένα. Το nut και η γέφυρα όμως σε μια αληθινή κιθάρα κάθε άλλο παρά ακλόνητα είναι. Αυτο έχει σαν αποτέλεσμα να αποσβαίνονται διαφορετικές συχνότητες με διαφορετικό ρυθμό και αυτό να δημιουργεί το χαρακτηριστικό ηχόχρωμα κάθε κιθάρας. Στη μεριά του bridge το πώς "ξεφεύγουν" συχνότητες από τη χορδή προς το σώμα, αυτό είναι λίγο πολύ δεδομένο και εξαρτάται από το είδος της γέφυρας και κυρίως από το αν είναι floating ή αν ακουμπάει στο σώμα. Στη μεριά του nut το πρόβλημα ανάγεται στην εξέυρεση της καμπύλης συντονισμού του μπράτσου. Νομίζω ότι ένα μπράτσο το οποίο έχει τύχει και είναι OK μόλις του βάλουμε τις χορδές θα έχει διαφορετική καμπύλη συντονισμού από ένα μπράτσο που με τον καιρό τα έχει πάρει (η που του έχουμε βάλει πιο χοντρές χορδές) και έχει χρειαστεί να σφίξουμε πολύ το trussrod για να του δώσουμε το σωστο προφίλ.
Δηλαδή -νομίζω- ότι η καμπύλη συντονισμού του συστηματος ξύλο-μπάρα μάλλον εξαρτάται περισσότερο από το πόσο σφιγμένη (στις συγκεκριμένες συνθήκες) χρειάζεται να είναι η μπάρα παρά από τον τύπο του ξύλου. Περίπου όπως όταν τεντώνουμε μία χορδή. Η θεμελιώδης συχνότητα εξαρτάται από την πυκνότητα της χορδής (ανα μονάδα μήκους), το μήκος της χορδής, αλλά και από την τάση. Στα μπράτσα (ίδιου τύπου) οι πυκνότητες είναι λίγο πολύ ίδιες και το μήκος σταθερό. Οι εσωτερικές τάσεις είναι αυτές που διαφοροποιούνται κατά περίπτωση.
Disclaimer
:wink: Μιλάω σαν επαγγελματίας φυσικός και όχι σαν ερασιτέχνης μουσικός.:wink:[/quote']
Και πολυ ΣΩΣΤΑ ομιλεις. :wink:
Το εχω πει αρκετες φορες εδω μεσα,αν και οχι ακριβως με τον επιστημονικο τροπο που χρησιμοποιησες εσυ :wink:
Το βασικοτερο για να ακουγεται & να παιζει καλα μια κιθαρα ειναι το SET UP :wink:
Ειναι πραγματικα μεγαλη η διαφορα στον ηχο μιας κιθαρας με π.χ πολυ relief & μιας με ευθυ "τουφεκι" μπρατσο ,αυτη με το λιγοτερο relief παντα θα ακουγεται πιο ζωντανη & πιο γεματη (& ας "τριζει" και λιγακι δεν χαθηκε και ο κοσμος).
Το ιδιο σημαντικο ρολο παιζει και το action,κατα τη γνωμη μου το υπερβολικα χαμηλο ή υπερβολικα ψηλο action σκοτωνουν τον ηχο....
Εκει που θα διαφωνησω μαζι σου ειναι στα επι της γεφυρας,εκει να δεις τι μεγαλη διαφορα παιζει στον ηχο π.χ σε μια τελε η ΓΩΝΙΑ μεταξυ των saddles και του σημειου εξοδου μιας χορδης απο το σωμα,και βεβαια το υλικο & το βαρος της γεφυρας (πολυ,μα πολυ περισσοτερο απο τη ...σανιδα πανω στην οποια ειναι βιδωμενη..)