Οχι, συντομότερα
Λοιπον για να επιταχυνουμε τη διαδικασία και μιας και εχω αποφασίσει να μην αναφέρομαι σε τόνο και ήχους που γνωμη μπορει να εχει καποιος μονο εφοσον ακουσει ο ιδιος το μηχανημα/οργανο στο χωρο του ή για μουσικα ειδη που δεν ασχολούμαι (τωρα τι αποψη να δωσω για blues ή heavy ήχο εγώ?) ,θα γραψω μια συντομη συγκριση του Μ13 με την Tonelab , που θα ειναι αρκετα
μονοπλευρη και αφορα κυρίως
θεματα λειτουργικότητας που με επεισαν για την αντικατασταση και δε μετανιωσα καθόλου.
Καταρχήν να πω οτι τα τελευταία 2 χρόνια τουλάχιστον, χρησιμοποιούσα την TL σαν σειρά απο πεταλάκια,δηλαδή τα presets μου ηταν αδεια (bypass) και οταν τα επελεγα,πατουσα το κουμπι FX On/Off για να ενεργοποιώ/απενεργοποιώ τα αντιστοιχα πεταλια που ειχα αποθηκευμένα στις θεσεις 1,2 και 3 (4 ηταν επιλογη για το reverb και επιανε σκονη το πληκτρο).Σε αυτη τη βαση,οποιος εχει καταλαβει πως λειτουργει το Μ13,βλεπει αμεσα τα πλεονεκτήματά του.
Mε αυτη τη χρήση , στην ΤL μπορουσε κανεις να χρησιμοποιεί την 1η θεση ειτε για compressor ειτε για wah ειτε για καποιο drive, τη 2η για καποιο modulation effect ή φιλτρο, την 3η για delays και την 4η για reverbs.
Στο Μ13 μπορουν να ειναι ανοιχτά ταυτόχρονα 4 πετάλια από οποιαδήποτε κατηγορία εφέ,ενω ταυτοχρονα υπαρχουν 3 διαφορετικες επιλογες για real time αλλαγή στην καθε θεση (να αλλαζουμε πεταλι στον καθετο αξονα).Με αυτό τον τρόπο οι υλοποιήσεις ειναι άπειρες και εξαιρετικά χρήσιμες, για εμενα τουλαχιστον.Κοινώς το Μ13 λειτουργεί by default οπως χρησιμοποιούσα εγω την TL,αλλα με δυνατότητα εναλλαγής 3
oποιωνδήποτε πεταλιών για καθε μια απο τις 4 θεσεις της TL, δηλαδη σε καθε preset της TL χρησιμοποιουσα 3 εφε που δεν επρεπε να ειναι ασυμβατα μεταξύ τους, ενω στο Μ13 εχω ταυτοχρονη επιλογή αναμεσα σε 12!
Ενα 2ο σημειο που με επεισε ήταν η δυνατότητα για παρεμβολή ενός εξωτερικού πεταλιού στην αλυσίδα,πραγμα το οποιο δεν κανει η TL και ακυρωνει με αυτον τον τροπο το καταπληκτικό της wah, για οσους εχουν ενα καλο πεταλι drive μπροστα απο την πεταλιέρα και δεν μπορούν να το χρησιμοποιήσουν μετα το wah.Στο Μ13 μπορεις να επιλεξεις αναμεσα σε ποιες θεσεις θα βρισκεται το εξωτερικο πεταλι και μάλιστα οι θεσεις αυτες μπορουν να ειναι και διαφορετικές σε διαφορετικά scenes!
Eνα 3ο που βρισκω εξαιρετικό και δεν γνωριζα οταν αποφασισα την αντικατασταση ηταν οι ιδιοτητες του
looper του Μ13.
Περα απο το οτι ειναι ενα ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ looper (oπως προανεφερα σε αλλο ποστ) , δινεται η δυνατοτητα οχι μονο να λειτουργει σαν να ειναι εξωτερικό απο την πεταλιερα (δλδ να ηχογραφεις κατι και μετα να κανεις overdub ή να παίζεις με ολα τα εφε που διαθετει το μηχανημα), αλλα επιτρεπει να εφαρμοζεις εφε και στην ΕΞΟΔΟ του!!!!(δλδ να γραφεις κατι και κατα το playback να μπορεις να του προσθεσεις οποιοδηποτε εφε απο την πεταλιερα)
Για αυτους τους λογους, για τη χρηση που κανω εγω με τα εφφέ, το βρίσκω κλάσεις ανώτερο οσον αφορα στη λειτουργικότητά του.
Κατι ακομα που με εξεπληξε ευχάριστα ηταν η ποικιλία των stompboxes που διαθέτει.Ειναι ακριβώς αυτα που χρειάζεται να εχει στα πόδια του ο κιθαρίστας οποιουδήποτε είδους ,από εξεζητημένα και σπάνια όπως το zvex seek wah (
)ή synth φιλτρα (ελεγα οτι επομενη αγορά μου θα ειναι το microsynth και απότι βλεπω αυτη τη στιγμή δεν θα το χρειαστώ) , μέχρι απλά καθημερινά όπως
tubescreamer ,metal zone ( ;D ) κλπ ,χωρις υπερβολές με global ρυθμίσεις, συνολικά EQs, διαφορετικά outputs κ.α. που περισσότερο μπερδεύουν και αλλοιώνουν τον χαρακτηριστικό σου ήχο , παρα εξυπηρετουν (βλ Boss GT8-10)
Αυτα
ΥΓ.Αργότερα θα μιλήσω για τους ήχους,προς το παρόν θα πω οτι τα φιλτρα ειναι σαφως ανωτερα στο Μ13, τα delays μου φαινονται στην ιδια κατηγορία με τη διαφορα οτι το M13 εχει περισσοτερες επιλογες, ενω εχω την εντυπωση οτι το reverse delay ειναι πολυ καλυτερο στη Vox.