Κοστολογώντας το χειροποίητο

pascal είπε:
Γνώμη μου:

Η τιμή ενός προιόντος, όποιο κι' αν είναι αυτό, είναι μια πληροφορία στην οποία θα πρέπει να μπορεί να έχει πρόσβαση ο οποιοσδήποτε, θέλει ή δεν θέλει να το αγοράσει.
Αυτό είναι πάρα πολύ σωστό. Αν, δε, ο πωλητής δεν διαθέτει αυτή την τιμή σε ευδιάκριτο σημείο ή δεν είναι διατεθειμένος να την προσφέρει άμεσα σε κάθε ενδιαφερόμενο, είτε δεν ενδιαφέρεται να πουλήσει, είτε πουλάει "δια της κοπής", δλδ για πόσα σε κόβει...

 
RayDTutto είπε:
Αυτό είναι πάρα πολύ σωστό. Αν, δε, ο πωλητής δεν διαθέτει αυτή την τιμή σε ευδιάκριτο σημείο ή δεν είναι διατεθειμένος να την προσφέρει άμεσα σε κάθε ενδιαφερόμενο, είτε δεν ενδιαφέρεται να πουλήσει, είτε πουλάει "δια της κοπής", δλδ για πόσα σε κόβει...
Αν η δοθείσα ως τελική τιμή είναι με ή χωρίς Φ.Π.Α. (εκεί να δείτε «παρεξηγήσεις» ) Γνωστό πρόβλημα και αφορμή καυγάδων σε συμβάσεις έργου.

 
RayDTutto είπε:
είτε πουλάει "δια της κοπής", δλδ για πόσα σε κόβει...
Eδώ το κάνουν και για όργανα εργοστασιακής παραγωγής πόσο μάλλον δε για κάποιο χειροποίητο.

 
Earendil είπε:
Δε θεωρώ ότι "μου την είπες".

Κατανοώ ότι το thread σε "τσίγκλισε" επαγγελματικά και δεν υπάρχει κάτι το επιλήψιμο σ' αυτό.

Ομολογώ πάντως πως με αυτά τα δεδομένα

δεν μπορώ να φανταστώ πώς θα αντιμετώπιζες εσύ τον Ιρλανδό Earendil Ο' Hara που θα ζητούσε πληροφορίες για τη δουλειά σου.

Ο Έλληνας Earendil ξαναδιάβασε το thread και δε βλέπει κάτι το επιλήψιμο στις πράξεις του. Θες να του προσάψουμε ότι ανακατεύεται πολύ, και χωρίς λόγο; Από μένα ελεύθερα. Δε νομίζω ότι έκανα και φόνο όμως. 8)

Για τη "σωστή εικόνα" και το κατά πόσο την έπληξα με αυτό το thread μπορούμε να συζητήσουμε με την πρώτη αφορμή (γιατί όχι και δια ζώσης), αρκεί πρώτα να σε έχω πείσει ότι δεν στέλνω mail για γελάω μετά με τους φίλους μου.

Πολύ φιλικά,

Γιάννης  :) :)
-Γιαννη,φυσικα και δεν στην ειπα "προσωπικα",ξερω καλα με τι σκεπτικο το'κανες...

ομως αφου δοθηκε η ευκαιρια ειπα να επιπληξω ολους οσους το κανουν με διαφορετικο σκεπτικο απ'το δικο σου,συν οτι μ'αρεσει να βαζω "φυτιλια"... ;D

Ετυχε να'χεις θεσει εσυ το θεμα! :)

-Τον Ιρλανδο μαλλον δεν θα τον αναλαμβανα,

αφου ΔΕΝ ΕΧΩ ΝΟΜΙΜΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ (αυτο το δοκιμασα,δε χωραει στην υπογραφη μου)

αυτος και ο λογος του "Δεν αναλαμβανω..." που τελικα εχει παρεξηγηθει....

Μπορει η δουλεια μου να'χει πολλα λαμογια-ασχετους-τσαπατσουληδες κτλ...

αλλα εχει και καποιους σεβασμιους "συναδελφους" (τα εισαγωγικα γιατι δεν ειμαι στο συλλογο οργανοποιων) που πληρωνουν φορους - τεβε - επιμελητηρια -λογιστες κτλ,...

Ετσι νοιωθω λιγο αβολα να παιρνω δουλειες "υπογεια" εις βαρος τους,(να κι ενας λογος που η χωρα ειναι μπουρδελο) οποτε και να φοροδιαφευγω.

Θα μου πεις,...ωραια,και γιατι δεν κανεις μια εναρξη?

Πολλοι οι λογοι,με κυριοτερους την αδυναμια της αγορας,και τον υπερπληθισμο στο επαγγελμα!(αυτο σηκωνει θεμα στην "Αγορα").

-Του Ελληνα Εarendil δεν θα του προσαψουμε κατηγορια,

απαλλασεται λογω καλης προθεσης,αφου η προθεση του ηταν η ασκηση (καλης ;D) δημοσιογραφιας,κανοντας ερευνα περι χειροποιητων μουσικων οργανων,με σκοπο τη δημοσιευση της ερευνας στο ηλεκτρονικο φορουμ "noiz.gr".

-Τιμωρειται δε,λογω αγνοιας καποιων κανονων δεοντολογιας,

με 10 καταναγκαστικα μαθηματα απο τον Πανο Σομπολο.(θεωρητικα οχι πρακτικα ε?) ;D

-H εικονα σου ειναι δικη σου,το thread και δικο σου και του νοιζ,

εγω απλως το ανεφερα (εγω πχ δε νοιαζομαι για τη δημοσια εικονα μου,οσοι με ξερουν προσωπικα με νοιαζουν και αυτοι ξερουν ακριβως τι ρολο παιζω,αλλοι παλι νοιαζονται μονο για τη δημοσια εικονα τους! ;) )

-Ξερω εξαρχης οτι δε στελεις μεϊλ για να γελας με τους φιλους σου... ;) 8)

..να ξερες ομως ποσοι αλλοι το κανουν αυτο!

Σόρι αλλά κι εσύ έχεις διακριτικό τίτλο στο noiz και αν είναι κάποιος να επηρεάσει τον αναγνώστη ΑΥΤΟΥ του θέματος λόγω τίτλου, αυτός δεν είναι ο mod ;)
Α,..αυτο το'πα γιατι ειναι εκεινος που ανοιξε το θεμα,αλλα τυγχανει να ειναι ΚΑΙ mod!  ;) ;D

 
pascal είπε:
Γνώμη μου:

Η τιμή ενός προιόντος, όποιο κι' αν είναι αυτό, είναι μια πληροφορία στην οποία θα πρέπει να μπορεί να έχει πρόσβαση ο οποιοσδήποτε, θέλει ή δεν θέλει να το αγοράσει.
Σωστον,αλλα αν μιλαμε για μοναδικο προϊον που η τελικη τιμη του αποτελειται απο πολλους παραγοντες,τοτε ο καθε οργανοποιος που δουλευει μονος πρεπει να προσλαβει γραμματεα μονο για την πληροφορηση... ;)

απο την άλλη, καταλαβαινω πως ενα χειροπολιητο όργανο δεν μπορεί να είναι και πάρα πολύ φτηνό (αν θελουμε να ειναι πολύ προσεγμενο) απλά το πρόβλημα εδώ έγκειται στο οτι για ηλεκτρικά όργανα, κατα 99% δεν μας χρειάζεται να καταφύγουμε στον οργανοποιό, όπως λέω και παραπάνω.
Αν δεις το πως φτιαχνεται ενα πραγματικα χειροποιητο οργανο,

και αν ακουσεις ποιες ειναι οι απαιτησεις οσων αποφασιζουν "χειροποιητο ηλ/κο",

το ποσοστο σου θα πεσει αρκετα,αλλα παλι θα ειναι μικρο το κομματι της "πιτας" για τους κατ/στες ηλ/κων χειροποιητων..

Αυτό είναι πάρα πολύ σωστό. Αν, δε, ο πωλητής δεν διαθέτει αυτή την τιμή σε ευδιάκριτο σημείο ή δεν είναι διατεθειμένος να την προσφέρει άμεσα σε κάθε ενδιαφερόμενο, είτε δεν ενδιαφέρεται να πουλήσει, είτε πουλάει "δια της κοπής", δλδ για πόσα σε κόβει...
Αν η δοθείσα ως τελική τιμή είναι με ή χωρίς Φ.Π.Α. (εκεί να δείτε «παρεξηγήσεις» ) Γνωστό πρόβλημα και αφορμή καυγάδων σε συμβάσεις έργου.
Eδώ το κάνουν και για όργανα εργοστασιακής παραγωγής πόσο μάλλον δε για κάποιο χειροποίητο.
"Οι καλοι λογαριασμοι,κανουν τους καλους φιλους".... ;)

 
Προσωπικα το πιο χρησιμο feature που εχω δει σε site οργανοποιων ειναι η παρουσιαση παραδειγματων της δουλειας τους συνοδευομενα απο specs list και την τιμη του συγκεκριμενου οργανου. Ετσι, περαν του οτι παιρνεις μια ιδεα για τη δουλεια του, μπορεις να εχεις μια γενικη ιδεα του κοστους του οργανου που σε ενδιαφερει.Ετσι δε δεσμευεται και ο οργανοποιος να δωσει απο πριν μια γενικη & αοριστη τιμη στο site του η οποια πεσει στο τελος εξω λογω απαιτησεων του πελατη.

 
odis13 είπε:
Προσωπικα το πιο χρησιμο feature που εχω δει σε site οργανοποιων ειναι η παρουσιαση παραδειγματων της δουλειας τους συνοδευομενα απο specs list και την τιμη του συγκεκριμενου οργανου. Ετσι, περαν του οτι παιρνεις μια ιδεα για τη δουλεια του, μπορεις να εχεις μια γενικη ιδεα του κοστους του οργανου που σε ενδιαφερει.Ετσι δε δεσμευεται και ο οργανοποιος να δωσει απο πριν μια γενικη & αοριστη τιμη στο site του η οποια πεσει στο τελος εξω λογω απαιτησεων του πελατη.
Πολυ σωστο το βρισκω,

μαλλον κι εγω το ιδιο θα εκανα,ο σωστος σχεδιασμος παρακαμπτει τον οποιο χαμενο χρονο.

Ας προσθεσουμε ομως και αυτο στα εξοδα ενος (νομιμου) οργανοποιου. ;)

(οσο περισσοτερα περιεχει μια ιστοσελιδα,τοσο πιο ακριβη ειναι,ετσι δεν ειναι?)

 
yann είπε:
Πολυ σωστο το βρισκω,

μαλλον κι εγω το ιδιο θα εκανα,ο σωστος σχεδιασμος παρακαμπτει τον οποιο χαμενο χρονο.

Ας προσθεσουμε ομως και αυτο στα εξοδα ενος (νομιμου) οργανοποιου. ;)

(οσο περισσοτερα περιεχει μια ιστοσελιδα,τοσο πιο ακριβη ειναι,ετσι δεν ειναι?)
σ'αυτό θα διαφωνήσω. Οι φωτογραφίες δε πιάνουν πολύ χώρο, ειδικά αν ο σερβερ βρίσκεται ... σπίτι σου έχεις όσο χώρο θες ;)

πράγματι ίσως ο πιο ωραίος τρόπος ειναι αυτός που αναφερει ο odis.

και παιρνεις μια ιδεα για τη δουλεια, και μια ιδεα για την ταξη των χρηματων που θα διαθεσεις, μια ιδεα για το μαστορα απο τις φωτο εργαστηριου κλπ... και αν όντως ψήνεσαι, τοτε στελνεις για ακριβή τιμή. Αν δεν ψηνεσαι και έχεις δεί ολα αυτά, μάλλον δε θα εχεις την αναγκη να στειλεις το μειλ, ακομα και για χαβαλέ.

 
  Από τη μεριά μου νομίζω ότι αν ο οργανοποιός είναι

καλός στη δουλειά του και δε αρχίζει τώρα να μαθαίνει να φτιάχνει

όργανα σε βάρος των πελατών του, είναι δυνατόν να  φτιάξει

ένα όργανο αρκετά καλύτερο απο τα σημερινά εργοστασιακά

όργανα του ύψους των 2000 ή 2500 ευρώ.Γιατί σε αυτά τα όργανα,

εκτός από τη μάρκα που μάλλον πληρώνεις,υπάρχει μεν

μια εργοστασιακή ορθότητα σε κάποια θέματα, αλλά και η απουσία

του χεριόυ που χρειάζεται σε κάποια άλλα σημεία.

Κατά τη γνώμη μου πάντα, θα έλεγα ότι είναι πιθανό παίρνοντας ένα

χειροποίητο όργανο να είναι αντάξιο με τα "παλιά καλά" όργανα των

γνωστών εταιριών, τα οποία άν φτιάχνονταν σήμερα με τον ίδιο

τρόπο όπως τότε θα κόστιζαν 4000-5000 και άνω.

Αυτό το λέω γιατί πολλές απο τις παλαιότερες τεχνικές έχουν απλά

παρακαμφθεί ή αντικατασταθεί με άλλες χάριν της ταχύτητας και

του κόστους.Τα περισσότερα (ακόμα και αυτά του ύψους των 2000ε)

]φτιάχνονται από Κινέζους σε ταχύτητα φωτός.Περνάνε γρήγορα απο

το ένα στάδιο στο άλλο και μόνο μια τελική εποπτεία έχει

ο τελευταίος που κάνει το setup.

  Φυσικά αυτό δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν καλά και φτηνά

εργοστασιακά όργανα ή ότι ανάμεσα στα "παλιά καλά"δεν υπάρχουν

και πατάτες.

Απο τη στιγμη που ζητας σ'ενα luthier να σου φτιαξει ενα μοντελο παραγωγης,το πιθανοτερο ειναι να δουλεψει με τον ιδιο τροπο που δουλευει και το εργοστασιο,

δηλαδη κλισε και φρεζες!....που ειναι το χειροποιητο??
Διαφωνώ με το Yann στο ότι τέτοια όργανα φτιάχνονται μόνο

με τον ίδιο τρόπο που το έφτιαξε η εταιρία τους.Εκ των πραγμάτων

ένας οργανοποιός δεν έχει τα ίδια μηχανήματα στη διαθεσή του

παρά μόνο τα βασικά και πολλές φορές ούτε και αυτά, αρα είναι

πολύ πιθανό να το φτιάξει εντελώς χειροποίητα.

Συμφωνώ όμως ότι για το χρόνο που  χρειάζεται ένα τέτοιο

όργανο για να φτιαχτεί, η αμοιβή είναι οριακή.

Άλλωστε οι περισσότεροι που κάνουμε αυτή τη δουλειά, εδώ

στην Ελλάδα τουλάχιστον, είναι επειδή μας αρέσει

και όχι επειδή περιμένουμε να βγάλουμε λεφτά.

Υ.Γ. Λαμβάνοντας υπόψη το γέλιο που πέφτει κάθε φορά

    με τα κουρδισμένα ξύλα θα έλεγα ότι,

    αν δεν υπήρχαν κουρδισμένα ξύλα δεν θα υπήρχαν ξυλόφωνα

    ή καλές κλασσικές κιθάρες.

 
AB είπε:
Υ.Γ. Λαμβάνοντας υπόψη το γέλιο που πέφτει κάθε φορά

     με τα κουρδισμένα ξύλα θα έλεγα ότι,

     αν δεν υπήρχαν κουρδισμένα ξύλα δεν θα υπήρχαν ξυλόφωνα

     ή καλές κλασσικές κιθάρες.
...για ηλεκτρικές όμως δεν μας είπες...μιλάς για ακουστικά όργανα...Τη καλημέρα μου ;D

 
marathon είπε:
...για ηλεκτρικές όμως δεν μας είπες...μιλάς για ακουστικά όργανα...Τη καλημέρα μου ;D
ΜΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗ  :o :o :o :o :o :o :o

 
AB είπε:
Διαφωνώ με το Yann στο ότι τέτοια όργανα φτιάχνονται μόνο

με τον ίδιο τρόπο που το έφτιαξε η εταιρία τους.Εκ των πραγμάτων

ένας οργανοποιός δεν έχει τα ίδια μηχανήματα στη διαθεσή του

παρά μόνο τα βασικά και πολλές φορές ούτε και αυτά, αρα είναι

πολύ πιθανό να το φτιάξει εντελώς χειροποίητα.
Δεν εννοω αυτο,ουτε εσενα,εμενα ή οποιον αλλο δουλευει αποκλειστικα "στο χερι"!

Εχω δει πολλους να δηλωνουν "Luthiers" (πιθανως γιατι φτιαχνουν και κανενα μαντολινακι η καμμια ακουστικη) και οταν κανουν ηλ/κα τα κανουν ολα στη "σβουρα" - φρεζα,

(οπως πχ το carving στο καπακι ενος lespaul-οειδους,η την καμπυλη του μπρατσου)

και πουλανε "χειροποιητο"... ;D (νταξει,κανουν τα τριψιματα στο χερι)

Οταν ομως το χειροποιητο βγαινει παραγωγικα,(δεν φτιαχνω ενα μοναδικο δηλαδη,αλλα 4-5 μαζι που θα διαφερουν μονο στις λεπτομερειες,οπως κανουν οι μπουζουξηδες),

τοτε εκ των πραγματων ειναι αναμεσα σε χειροποιητο και βιοτεχνικο!

-Αναμεσα στη βιομηχανια και την μοναδικη χειροποιητη κατασκευη,υπαρχει και η βιοτεχνικη παραγωγη που χρησιμοποιει τεχνικες-εργαλεια και απο τους "δυο κοσμους"!

Αυτα τα βιοτεχνικα οργανα δεν τα θεωρω "handmade",αλλα "handcrafted"!  ;)

...για ηλεκτρικές όμως δεν μας είπες...μιλάς για ακουστικά όργανα...Τη καλημέρα μου ;D
Καλα κανει...για να μας τις βαλεις ολες παλι στο ιδιο σακι? Βιομηχανοφιλε? Ε?.. ;D

ΜΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗΗ  :o :o :o :o :o :o :o
Εσυ βρε μπασιστα τι ανακατευεσαι?...για κιθαρες λεει!!  ;D ;D ;D

-Kαποια στιγμη να ξαναγυρισουμε και στον τιτλο του θεματος!

 
yann είπε:
-Kαποια στιγμη να ξαναγυρισουμε και στον τιτλο του θεματος!
Ποιος τιτλος ποιου θεματος; Αν δεν προκειται να τσακωθουμε για τα ξυλα πειτε μου να απωχορισο.

 
Nikoubis είπε:
Ποιος τιτλος ποιου θεματος; Αν δεν προκειται να τσακωθουμε για τα ξυλα πειτε μου να απωχορισο.
Ποιά ξύλα? Εδώ ο ΑΒ που λέει για τα ξύλα...φτιάχνει ακουστικές (και πολύ καλές μάλιστα) από fiber!!! :o...λεβέντη μου, μας κοροϊδεύουν ψιλό γαζί εδώ μέσα... :P

 
Nikoubis είπε:
Ποιος τιτλος ποιου θεματος; Αν δεν προκειται να τσακωθουμε για τα ξυλα πειτε μου να απωχορισο.
Bαλε τα γαντηα σου κε αναιβα στο ρινγκ (..rig?)  ;D

Ποιά ξύλα? Εδώ ο ΑΒ που λέει για τα ξύλα...φτιάχνει ακουστικές (και πολύ καλές μάλιστα) από fiber!!! :o
Eξυπνα φερθηκε,για να γλυτωσει απο σας... ;D 8)

...λεβέντη μου, μας κοροϊδεύουν ψιλό γαζί εδώ μέσα... :P
Σας αξιζει! ;D ;D ;D

 
AB και yann συμφωνώ με όλα όσα γράφετε περί του μικρού περιθωρίου κέρδους για έναν οργανοποιό που φτιάχνει όργανα με το χέρι.

Θα μπορουσατε όμως να εμβαθύνετε στα ακόλουθα χάριν της συζήτησης?

AB είπε:
...Γιατί σε αυτά τα όργανα,

εκτός από τη μάρκα που μάλλον πληρώνεις,υπάρχει μεν

μια εργοστασιακή ορθότητα σε κάποια θέματα, αλλά και η απουσία

του χεριόυ που χρειάζεται σε κάποια άλλα σημεία.

.....
Μέχρι πριν λίγα χρόνια πίστευα ότι οι δουλειές που πρέπει να γίνονται στο χέρι (μιλάω για ηλεκτρικά solid body όργανα) είναι τα τάστα και το nut. Αλλά πρόσφατα -με το PLEK- έχω την αίσθηση ότι δεν έμεινε τίποτα που να απαιτεί δουλειά στο χέρι. (Ασφαλώς χρειάζεται επίβλεψη των μηχανών, σχεδιασμός, έλεγχος συναρμογών, κόλλες κλπ από τον οργανοποιό που δουλεύει με τέτοια μέσα).

Κάνω λάθος? Το PLEK δεν είναι εξίσου καλό (ως αποτέλεσμα) με αυτό που μπορεί να πετύχει ένας καλός μάστορας αν φάει μισό μετροκάματο?

....

Εχω δει πολλους να δηλωνουν "Luthiers" (πιθανως γιατι φτιαχνουν και κανενα μαντολινακι η καμμια ακουστικη) και οταν κανουν ηλ/κα τα κανουν ολα στη "σβουρα" - φρεζα,

(οπως πχ το carving στο καπακι ενος lespaul-οειδους,η την καμπυλη του μπρατσου)

και πουλανε "χειροποιητο"... ;D (νταξει,κανουν τα τριψιματα στο χερι)

....
Κι εδώ προβληματίζομαι. Γιατί "πειράζει" να είναι με το τριβείο ή με το εργαλείο μορφής στη φρέζα η καμπύλη του μανικού? Ποιό το πλεονέκτημα να το κάνει κάποιος πλανάροντας μ' εκείνο το εργαλείο που είναι σαν ξύστρα?

Στην δική μου αντίληψη είναι λάθος να απευθύνεσαι σε οργανοποιό για τυποποιημένα σχέδια (π.χ. μια μια Les Paul) εκτός αν θέλεις κάποιο(α) συγκεκριμένο(α) custom στοιχεία. (Και όχι για να είναι κομμενο με το χέρι το carved top - το CNC δεν είναι αρκετά καλό ή και καλύτερο?).

Από την άλλη, θεωρώ ότι εκεί που βρισκόμαστε σήμερα, ο ρόλος του σύγχρονου οργανοποιού ηλεκτρικών solid body οργάνων πρέπει να είναι στη σχεδίαση νέων μοντέλων / παραγωγή πρωτοτύπων, στη δημιουργία custom σχεδίων με custom υλικά, στην ανάπτυξη custom φινιρισμάτων, στην καινοτομία με νέα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά κλπ.

Στα κούφια και στα ακουστικά, οι οργανοποιοί δεν χρειάζεται να αλλάξουν τίποτα και πρέπει να συνεχίσουν να κουρδίζουν τα καπάκια (δεν αστειεύομαι).  :)

Εσείς πως το βλεπετε?

 
Είχα παντελή άγνοια για το plek με το οποίο και έμεινα μακάκας.

Η συνολική δουλειά που κάνει, φαίνεται να είναι πάρα πολύ καλή

αν και απο τη μεριά μου ακόμα βλέπω να αφήνει κάποια περιθώρια

στο ανθρώπινο χέρι (όχι απαραίτητα το δικό μου).

Θεωρώ βέβαια ακόμα τη συνολική σκέψη και εποπτεία πάνω στην

κατασκευή ενός οργάνου πολύ σημαντική.Έχω δει δηλ.

να βγαίνουν χειροποίητα όργανα πάρα πολύ καλά

(όχι απαραίτητα τα δικά μου) και να μην μπορείς

να εξηγήσεις σε τι οφείλεται αυτό.

Όμως βλέπω πως, άν δεν έχει ήδη γίνει αυτό,σε λίγο καιρό

να μας παρακάμπτουν με όλα αυτά τα μηχανήματα.

Η μόνη μας ελπίδα ίσως, αργότερα όταν μπουχτίσει πιά ο κόσμος

με την τεχνολογία, να θεωρηθούμε αναλογικοί και να

επανέλθουμε (όπως το βινύλιο). 

Πράγματι ευτυχώς ακόμα έχουμε το κούρδισμα των ξύλων.

  (Marathon δεν είναι ανάγκη να απαντήσεις σε αυτό).

 
harilatron είπε:
Μέχρι πριν λίγα χρόνια πίστευα ότι οι δουλειές που πρέπει να γίνονται στο χέρι (μιλάω για ηλεκτρικά solid body όργανα) είναι τα τάστα και το nut. Αλλά πρόσφατα -με το PLEK- έχω την αίσθηση ότι δεν έμεινε τίποτα που να απαιτεί δουλειά στο χέρι. (Ασφαλώς χρειάζεται επίβλεψη των μηχανών, σχεδιασμός, έλεγχος συναρμογών, κόλλες κλπ από τον οργανοποιό που δουλεύει με τέτοια μέσα).

Κάνω λάθος? Το PLEK δεν είναι εξίσου καλό (ως αποτέλεσμα) με αυτό που μπορεί να πετύχει ένας καλός μάστορας αν φάει μισό μετροκάματο?
Γι'αυτο που ενα μηχανημα χρειαζεται λεπτα,

ο μαστορας μπορει να χρειαστει δουλεια ημερων!

Αλλα η διαφορα του μαστορα μ'αυτον που χειριζεται μηχανηματα ειναι στην ικανοτητα.

Μηχανημα μπορει να μαθει να χειριζεται ο καθενας.Τα χερια του οχι,ειναι και ταλεντο....

-Αυτο ακριβως πληρωνουμε σ'ενα καλο μαστορα.

Την ικανοτητα του να φτιαξει απολυτα και με ψυχη αυτο που θα μας χαροποιει για καιρο.

(οτι κι αν γινει κανενα βιομηχανικο δεν ειχει "την ψυχη" ενος χειροποιητου,αλλα αυτο το καταλαβαινουν ελαχιστοι...)

Για τον ιδιο λογο δηλαδη που πληρωνουμε και ενα μουσικο-ηθοποιο-ζωγραφο.

Με την ιδια λογικη δε μας χρειαζονται ουτε αυτοι (ζωγραφος πχ μονο για πρωτοτυπα,και τα υπολοιπα τα τυπωνουμε μαζικα,αλλα δεν νομιζω οτι ειναι ωραιο να βλεπουμε σε καθε σπιτι τους ιδιους πινακες,ποσο βαρετος θα ηταν ο κοσμος αν υπηρχαν μονο Fender και Gibson?)

Κι εδώ προβληματίζομαι. Γιατί "πειράζει" να είναι με το τριβείο ή με το εργαλείο μορφής στη φρέζα η καμπύλη του μανικού? Ποιό το πλεονέκτημα να το κάνει κάποιος πλανάροντας μ' εκείνο το εργαλείο που είναι σαν ξύστρα?
Γιατι το τριβειο και η φρεζα ειναι γρηγορα,και αν κανεις λαθος δεν εχει επιστροφη...

Οταν μιλαμε για χειροποιητο μοναδικο κομματι η καθε κινηση γινεται μια καθε φορα ωστε να ελαχιστοποιηται η περιπτωση λαθους.

Και δε θελουμε "ψεγαδια"!! (τωρα,...αμα γινει μενει... ;D)

Στην δική μου αντίληψη είναι λάθος να απευθύνεσαι σε οργανοποιό για τυποποιημένα σχέδια (π.χ. μια μια Les Paul) εκτός αν θέλεις κάποιο(α) συγκεκριμένο(α) custom στοιχεία. (Και όχι για να είναι κομμενο με το χέρι το carved top - το CNC δεν είναι αρκετά καλό ή και καλύτερο?).
Στον κοσμο της κιθαρας,το CNC ειναι υπερεκτιμημενο,αν οχι αχρηστο...

Δεν ειναι μηχανημα..αλλα ενα κομπιουτερ που ειναι συνδεμενο με ενα μηχανημα

και το ελεγχει,ιδιο με αυτο που εκοβε τα ξυλα με κλισε (templates) πριν την ελευση του CNC!!Βοηθησε βεβαια στην απολυση πολλων υπαλληλων και μειωσε τα εξοδα των εταιριων!

Από την άλλη, θεωρώ ότι εκεί που βρισκόμαστε σήμερα, ο ρόλος του σύγχρονου οργανοποιού ηλεκτρικών solid body οργάνων πρέπει να είναι στη σχεδίαση νέων μοντέλων / παραγωγή πρωτοτύπων, στη δημιουργία custom σχεδίων με custom υλικά, στην ανάπτυξη custom φινιρισμάτων, στην καινοτομία με νέα ηλεκτρικά/ηλεκτρονικά κλπ.
Εγω νομιζω οτι αυτος ειναι ο ρολος της βιομηχανιας

(η ενος βιοτεχνη με μεσαια παραγωγη) αλλα οχι ενος οργανοποιου.

Η δουλεια του οργανοποιου ειναι να φτιαξει κατι καλυτερο απο το βιομηχανικο,

τοσο μοναδικο οσο το δακτυλικο αποτυπωμα κι ας μοιαζει με καποιο στανταρντ μοντελο.

Ειτε ηλ/κο,ειτε ακουστικο.

Τα οργανα ειναι οργανα και πρεπει να αντιδρουν ακριβως στην εκφραση του παικτη,

κατι που καταφερνουν ελαχιστα βιομηχανικα,και αυτα οπωσδηποτε "πειραγμενα".

Ομως,υπαρχουν και δυο ειδων παικτες: (προσεξες οτι δεν λεω μουσικοι ή εκτελεστες?)

Οι "μηχανικοι",που "τα χωνουν" γενικως,

και οι "εκφραστικοι" που "τα νοιωθουν" λεπτομερως!

Οι πρωτοι ειναι ευτυχισμενοι με κατι ποιοτικο,βιομηχανικο.

Οι δευτεροι χρειαζονται το χειροποιητο,..

Ηλεκτρικο-ακουστικο... ;)

 
AB είπε:
Έχω δει δηλ.

να βγαίνουν χειροποίητα όργανα πάρα πολύ καλά

(όχι απαραίτητα τα δικά μου) και να μην μπορείς

να εξηγήσεις σε τι οφείλεται αυτό.
Εγω μπορω,αλλα ποιος μ'ακουει.... 8) ;D ;D ;D

 
Αλλα η διαφορα του μαστορα μ'αυτον που χειριζεται μηχανηματα ειναι στην ικανοτητα.Μηχανημα μπορει να μαθει να χειριζεται ο καθενας.Τα χερια του οχι,ειναι και ταλεντο....

-Αυτο ακριβως πληρωνουμε σ'ενα καλο μαστορα.

Την ικανοτητα του να φτιαξει απολυτα και με ψυχη αυτο που θα μας χαροποιει για καιρο.

(οτι κι αν γινει κανενα βιομηχανικο δεν ειχει "την ψυχη" ενος χειροποιητου,αλλα αυτο το καταλαβαινουν ελαχιστοι...)

Για τον ιδιο λογο δηλαδη που πληρωνουμε και ενα μουσικο-ηθοποιο-ζωγραφο.

Με την ιδια λογικη δε μας χρειαζονται ουτε αυτοι (ζωγραφος πχ μονο για πρωτοτυπα,και τα υπολοιπα τα τυπωνουμε μαζικα,αλλα δεν νομιζω οτι ειναι ωραιο να βλεπουμε σε καθε σπιτι τους ιδιους πινακες,ποσο βαρετος θα ηταν ο κοσμος αν υπηρχαν μονο Fender και Gibson?)
εγω πάντως θα πλήρωνα ενα μαστορα να μου φτιαξει καλη κιθαρα, οχι για "ψυχη" (τι ειναι παλι αυτο το ψυχη?)το οργανο ειναι ενα εργαλειο, την ψυχη ας τη βαλει ο παικτης.

επίσης αλλο το CNC (Που παραγει οργανα) και αλλο το εκτυπωτηριο (που παραγει εκτυπωσεις και οχι ζωγραφιες). Όταν βγει μηχανημα να ζωγραφιζει με λαδια, θα παρω απο αυτο μια κοπια πικασο ;)

επίσης και τι εγινε αμα δεν εισαι ο πιο επιδεξιος τεχνιτης, ξερεις ομως με τη βοηθεια μηχανηματων να βγαζεις οργαναρες?  ::)

Γιατι το τριβειο και η φρεζα ειναι γρηγορα,και αν κανεις λαθος δεν εχει επιστροφη...Οταν μιλαμε για χειροποιητο μοναδικο κομματι η καθε κινηση γινεται μια καθε φορα ωστε να ελαχιστοποιηται η περιπτωση λαθους.

Και δε θελουμε "ψεγαδια"!! (τωρα,...αμα γινει μενει... Grin)
αν κανεις λαθος, με ο,τι και να το εκανες, ο πελατης μπορει να μη μεινει ευχαριστημενος. Αυτο που λες για τη μια κινηση δε καταλαβαινω πως ελαχιστοποιει πιθανοτητα λαθους. Δηλαδη ο αλλος με τη φρεζα κοβει καπακια και ταστα μαζι? ;D

Στον κοσμο της κιθαρας,το CNC ειναι υπερεκτιμημενο,αν οχι αχρηστο...Δεν ειναι μηχανημα..αλλα ενα κομπιουτερ που ειναι συνδεμενο με ενα μηχανημα

και το ελεγχει,ιδιο με αυτο που εκοβε τα ξυλα με κλισε (templates) πριν την ελευση του CNC!!Βοηθησε βεβαια στην απολυση πολλων υπαλληλων και μειωσε τα εξοδα των εταιριων!
ενταξει τα cnc οδηγησαν σε πολλες απολυσεις και κυριως οχι στον κλαδο των οργανοποιων αλλα και των μηχανουργων και υπαλληλων βαριας βιομηχανιας. Αυτο ομως, οπως και το πώς λειτουργει και τί ειναι, δεν κανουν το CNC Ουτε υπερεκτιμημενο, ουτε αχρηστο, στον κοσμο της οργανοποιίας, οπως και καθε αλλης διαδικασιας κατεργασιας υλικων.Φυσικα φανταζομαι πως μιλας για τον κοσμο της ΗΛΕΚΤΡΙΚΗΣ κιθαρας βεβαια...

τωρα τα παρακατω που λες να αντιδρουν με τον παικτη τα οργανα και ελαχιστα βιομηχανικα το κανουν... τι να πω... ειναι σα να λες πως τα πινελα και οι μπογιες πρεπει να αντιδρουν με το ζωγραφο, η φωτογραφικη και το φιλμ με το φωτογραφο, τα παπουτσια με το χορευτη, το σφυρι και καλεμι με το γλυπτη, το μολυβι κ χαρτι με το συγγραφεα και παει λεγοντας.

Υπαρχουν/υπηρξαν ΑΠΕΙΡΕΣ μουσικαρες, που τα νοιωθουν και τα εκφραζουν και τα χωνουν και σου πετανε και ενα κιλο ψυχη μεσα, και παιζουν με εργοστασιακα οργανα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top