Κυνόδοντας-μια ελληνικη ταινια στα οσκαρ.

  • Thread starter Thread starter βα
  • Start date Start date
  • Last post Πρόσφατη δραστηριότητα Πρόσφατη δραστηριότητα:
  • Απαντήσεις Απαντήσεις: Απαντήσεις 102
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις: Εμφανίσεις 21K
είδα την ταινια όταν κυκλοφόρησε επιδεικνύοντας καλή θέληση απέναντι στο ενδεχόμενο "να τα ξαναβρούμε" με το σύγχρονο ελληνικό κινηματογράφο. Όταν τελείωσε είχα δει μια ταινία που δεν μου έκοψε τον ύπνο (από το μεγαλείο) αλλά ούτε και με προσέβαλε (από τη φτήνια). Και "το έργο το έχουμε ξαναδεί" και "αυτό αν δεν ήταν έτσι θα ήταν καλύτερα" κ.α. με βρίσκουν αρκετά σύμφωνο.

Η συμμετοχή στα Oscar λογίστηκε από τις σινεφίλ-παρέες με αποδοκιμασία στηριζόμενη σε δύο διαφορετικές εστίες : η μία αφορά στην υποτιθέμενη αδυναμία της ταινίας να σταθεί στο ύψος της περίστασης και η άλλη στην ολική απαξίωση των βραβείων της Ακαδημίας.Μάλιστα κάποιοι ήλπιζαν να πάρει το όσκαρ ο Κυνόδοντας για να τους δώσει ένα επιπλέον επιχείρημα για να κράξουν ;D

Οι συνθήκες της κατάστασης και ο αυτόματος διπολικός διαχωρισμός στις απόψεις που διατυπώθηκαν για να την περιγράψουν επέβαλαν την άμεση  ντοροποίηση του θέματος και κατά συνέπεια την ευκαιρία για εμπορική εκμετάλλευση, τουλάχιστον για όσο διαρκεί αυτός ο διϋλισμός. Για τον ίδιο λόγο οι εφημερίδες που εφαρμόζουν την τακτική "με κάθε μενίρ δώρο ένας σκλάβος" έσπευσαν να διατηρήσουν τη θέση τους στην κατάταξη καλυτερότητας που προσδιορίζεται από τον αριθμό φύλλων δωροπακέτων που πωλούνται.

Δεν υπάρχει και δεν υπήρξε ποτέ διάθεση για κουβέντα πάνω στην ταινία, μιας και οι δύο πόλοι έλξης των αντιφωνούντων θεμελιώνουν την υπόστασή τους στην προδιάθεση για επιβεβαίωση της κοινωνικής διάστασης της απόφασης γύρω από την κριτική της ταινίας (οι ακροατές, αλλά και οι μη-ακροατές δεν έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στο αν έχασαν χρόνο παρακολουθώντας το φιλμ ή οχι (ακόμη και αυτοί που δεν το παρακολούθησαν ;D), αλλά για το που ανήκουν αισθητικά, πού βγαίνουν για ποτό, με τι πάνε εκεί, από πού ενημερώνονται και τι εργαλεία επιχειρηματολογίας έχουν στη διάθεσή τους).

Αφού δεν έχουμε κάτι να μας προσδιορίζει, ας το κάνει μία ταινία για εμάς :)

Eγώ παίζω με τελεκάστερ :P

 
Χωρίς να θέλω να φανώ ούτε υπέρ ούτε κατά, βλέπω πολλή κουβέντα για τα Όσκαρ, όχι όμως και για τις Κάννες.

Όπου ο Κυνόδοντας κέρδισε κάποια διάκριση.

Εντάξει οι Αμερικάνοι, τα Όσκαρ, το Χόλιγουντ κ.α. γνωστά. Οι Καννιώτες όμως; Κι αυτοί δεν καταλαβαίνουν;

 
RayDTutto είπε:
Οι Καννιώτες όμως; Κι αυτοί δεν καταλαβαίνουν;
Αυτοί...έχουν δώσει και στον Αγγελόπουλο ;D ;D ;D Πές μου εσύ, τι κατάλαβαν από εκείνο το έργο!!!!

 
blue είπε:
Αφού δεν έχουμε κάτι να μας προσδιορίζει, ας το κάνει μία ταινία για εμάς :)
Ε, γιατί παραξενεύεσαι; Εδώ μόλις δώρισες στο σκηνοθέτη, ακριβώς αυτό το είδος κριτικής στο οποίο ήλπιζε, προσποιούμενος ότι υπάρχει κοινό για το συγκεκριμένο πόνημα.

Πολύ (χαμό)γέλασα με αυτό το "κουβέντα πάνω στη ταινία". Λες και είναι δυνατό να κάνεις κουβέντα πάνω στα ποιήματα του ποιητή Φανφάρα. Δεν μπορείς, διότι ο μόνος χώρος στον οποίο υπάρχουν είναι εκείνος της φάρσας (μέσα σε μία άλλη φάρσα), το είδος των στίχων που φτιάχονται ακριβώς για να προκαλέσουν γκριμάτσες.

Αυτό - πολύ απλά και σταράτα - δεν είναι τέχνη. Είναι απλώς ένα τεχνούργημα, εφικτό μόνο και μόνο επειδή είναι οικονομικά προσιτό να κάνεις πλέον το σκηνοθέτη και επειδή ξέρεις (δυστυχώς) ότι πλεονάζουν εκείνοι που νομίζουν ότι ξέρουν τα πάντα για την οικογένεια, από εκείνους που έχουν (ή προτίθενται να κάνουν) οικογένεια.

Σε σχέση με το ότι αρκετοί (σε αυτό το thread και άλλα) λένε τη γνώμη τους χωρίς να έχουν δει κάτι ή ακούσει κάτι, υπενθυμίζω ότι δε συνιστά παραβίαση των κανονισμών.

:)

 
blue είπε:
Μάλιστα κάποιοι ήλπιζαν να πάρει το όσκαρ ο Κυνόδοντας για να τους δώσει ένα επιπλέον επιχείρημα για να κράξουν ;D

Για δώσε κανένα link, για να μην ψάχνω.

Δεν υπάρχει και δεν υπήρξε ποτέ διάθεση για κουβέντα πάνω στην ταινία, μιας και οι δύο πόλοι έλξης των αντιφωνούντων θεμελιώνουν την υπόστασή τους στην προδιάθεση για επιβεβαίωση της κοινωνικής διάστασης της απόφασης γύρω από την κριτική της ταινίας (οι ακροατές, αλλά και οι μη-ακροατές δεν έχουν να επιλέξουν ανάμεσα στο αν έχασαν χρόνο παρακολουθώντας το φιλμ ή οχι (ακόμη και αυτοί που δεν το παρακολούθησαν ;D), αλλά για το που ανήκουν αισθητικά, πού βγαίνουν για ποτό, με τι πάνε εκεί, από πού ενημερώνονται και τι εργαλεία επιχειρηματολογίας έχουν στη διάθεσή τους).




Καλό το τσιγάρο εεεε ?? ;D ;D ;D (No offence. Μου άρεσε η διάταξη των λέξεων. ;D)
 
Ειχα δει την ταινια σε θερινο πριν καιρο.

Το thread μολις το πηρα πρεφα, αλλιως ισως να ειχα ηδη συμμετασχει...

Η ταινια θεωρω πως ειναι τουλαχιστον τραγικη.

Αν οντως υπηρχε εμπρακτη δεοντολογια, θα χρωσταγαν απο τα προστιμα.

Ορθως ειπωθηκε για το σεναριο πως ειναι παραφραση αλλου εργου.

Μου το ειχε πει λιγο καιρο αφοτου το ειδα ενας φιλος.

Απο κει κι υστερα, σκηνοθετικα, ο τυπος ανακαλυψε τον Godard με τριακονταετη καθυστερηση.

Πλανα κομμενα που δεν δειχνουν προσωπα και ποιος ειναι σε δραση, χρωμα σαν να ειναι απο φιλμ 70s, κενα δρασης χωρις μουσικη, χωροι μεγαλοι σχετικα και ολα βαλμενα σε μια, προφανως, μεγαλοαστικη οικογενεια.

Περι ερμηνειων να μη σχολιασω καλυτερα...

Εχει γινει μοδα ο καθε τραχανουλης να παιρνει και καλα "ερασιτεχνες" για να κανει κατι.

Ειτε λεγεται θεατρο, ειτε σινεμα, ειτε οτιδηποτε.

Επειδη δουλεψε καποτε το κολπο, με καποιους ανθρωπους (Sean Connery π.χ.) δεν παει να πει οτι το κανουμε κανονα.

Γι'αυτο το λογο εχει σταματησει ο κοσμος να πηγαινει θεατρο κ σινεμα.

Να παει να δει τι?

Τα ξερασματα του καθε νευρωτικου?

Δεν εννοω να υπαρχουν μονο εμπορικες η χαζοταινιουλες, αλλα, εχω βαρεθει να βλεπω τα ψυχολογικα κομπλεξ του καθε δηθεν (που ορθως ειπωθηκε επισης, οτι πατροναρονται απο εφημεριδες τυπου lifo κλπ) να βγαινουν στη φορα σα να ειναι το δεδομενο.

Εχουμε γεμισει με ηθοποιους, μουσικους, σκηνοθετες, τραγουδιστες και μετα απορουμε για τα σκουπιδια.

Εχω γενικα βαρεθει να βλεπω καταστασεις τραβηγμενες απο τα μαλλια, απλα και μονο για να σοκαρουν, επειδη δεν εχουν αλλο τροπο να πρωτοτυπησουν.

Πιθανον επειδη γενικα δεν εχουν κατι αλλο να πουν.

Ειδικα οταν βλεπω οτι ο σκηνοθετης αναφερει πως στην επομενη ταινια του οι ερωτικες σκηνες θα ειναι πραγματικες, ε, ξερω γω?

Δηλαδη, αν οχι για να προωθηθει, μεσω και καλα ενος "σοκ", τοτε για ποιο λογο?

Τεχνη, ε?

Καλο σινεμα, ε?

Και μετα απορουμε που οι Γερμανοι μας θεωρουν την βορειοτερη χωρα της Αφρικης...

 
marathon είπε:
Αυτοί...έχουν δώσει και στον Αγγελόπουλο ;D ;D ;D Πές μου εσύ, τι κατάλαβαν από εκείνο το έργο!!!!
Εγώ που να ξέρω. Ούτε χίλιες ταινίες δεν έχω δει ολόκληρες. Δύο μισές στη NOVA μετράνε σαν μία;

 
όσοι θεωρούν την ταινία τραγική, ελεεινή και τρισάθλια ας κοιτάξουν μερικές απο τις 56 κριτικές επαγγελματιών κριτικών, ίσως προβληματιστούν λίγο και βάλουν νερό στο κρασί τους (ή το ξύδι τους)

το θάψιμο είναι εξίσου ακραίο με τους διθύραμβους

http://www.rottentomatoes.com/m/dogtooth/

 
gdevelek είπε:
όσοι θεωρούν την ταινία τραγική, ελεεινή και τρισάθλια ας κοιτάξουν μερικές απο τις 56 κριτικές επαγγελματιών κριτικών, ίσως προβληματιστούν λίγο και βάλουν νερό στο κρασί τους (ή το ξύδι τους

το θάψιμο είναι εξίσου ακραίο με τους διθύραμβους

http://www.rottentomatoes.com/m/dogtooth/
Να διαβάσω να μου πουν, τι να νομίζω ??  ???

 
philosophos είπε:
Να διαβάσω να μου πουν, τι να νομίζω ??  ???
Οχι.

Να το διαβασεις, αν σε ενδιαφερει να δεις τι γνωμη εχουν οι συγκεκριμενοι κριτικοι.

Να μην το διαβασεις, αν δεν σε ενδιαφερει να δεις τι γνωμη εχουν οι συγκεκριμενοι κριτικοι.

 
Αααααα τώρα κατάλαβα.

Ευχαριστώ πολύ, αλλά δεν με ενδιαφέρει η γνώμη τους. Είδα την ταινία, όπως είπα.

Αν επρόκειτο να την δω, ίσως με ενδιέφερε.

 
odis13 είπε:
Οχι.

Να το διαβασεις, αν σε ενδιαφερει να δεις τι γνωμη εχουν οι συγκεκριμενοι κριτικοι.

Να μην το διαβασεις, αν δεν σε ενδιαφερει να δεις τι γνωμη εχουν οι συγκεκριμενοι κριτικοι.
Είπα να μην το σχολιάσω πριν, αλλά καταπιέζομαι και δεν κάνει.

1ον Είσαι ο μεταφραστής του gdevelek ?

2ον Αν ναι, δεν μεταφράζεις καλά. Το παλικάρι έκανε ξεκάθαρο, πως έβαλε το link, μήπως κάποιοι αλλάξουν γνώμη. ;)

 
To γιατι εβαλε καποιος το εν λογω link μου ειναι αδιαφορο. Εκανες μια ερωτηση και σου απαντησα. Αν θεωρει οτι αυτοι που εγραψαν τις εν λογω κριτικες το εκαναν ωστε να σου πουν πως να σκεφτεσαι, εχεις καθε δικαιωμα να τις αγνοησεις.

Αν σε ενδιαφερουν τα περιεχομενα του λινκ, μπορεις να το δεις και ισως αλλαξει η γνωμη σου πανω στο θεμα, ισως και οχι. Δεν υπαρχει κατι το μεμπτο στο παραπανω.

 
Ελάχιστο ρόλο παίζουν για εμένα οι κριτικές.

Αντικειμενικά όμως τι σας άρεσε στη συγκεκριμένη ταινία, έτσι για να γίνουμε και πιο συγκεκριμένοι.

Δηλαδή, τι σας μίλησε;Η ηθοποιία;Το σενάριο;Οι συμβολισμοί;Μπορείτε να γίνεται πιο συγκεκριμένοι;

Τόση ώρα οι περισσότεροι μιλάτε γενικά και αόριστα, παραθέτοντας κριτικές και διάφορες πηγές.Ας μιλήσουμε πιο ουσιαστικά.

 
blue είπε:
http:// truth.freeforums.org/index.php
ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ  και ΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ ξανά.

Δεν το ήξερα ρε συ, μπράβο σου!!!

Έτσι εξηγούνται όλα. ;)

 
Εμένα μου άρεσε η ταινία αλλά δεν θα την βάλω στο εικονοστάση μου και ούτε θα τσακωθώ για αυτή. Δεν είναι η υπέρτατη αλήθεια, ούτε περίμενα να την δω για να προβληματιστώ για την κοινωνική δομή του κόσμου μας. Η ιστορία δεν είναι πρωτότυπη και απορώ γιατί όλοι κολλάνε ότι είναι αντιγραφή (ομάδα ατόμων που είναι ξεκομμένη από την πραγματικότητα μέσω ψεμάτων για διάφορους λόγους) έτσι γίνεται από The Village, Trueman show, The Underground μέχρι το Lost.

Ναι έχει άσχημα σημεία που δεν μπορούν να την κάνουν κλασική και κοινώς αποδεκτή. Ναι μπορεί να αντιγράφει σκηνοθετικές τεχνικές (αλλά για αυτό  λέμε ότι οι σκηνοθέτες που πρωτοπόρησαν έκαναν “σχολή”) και ο Λάνθιμος δεν είναι ο μεσσίας-σκηνοθέτης. Ναι με ενοχλούν τα αποθεωτικά σχόλια διαφόρων alternative-hipster-ότινα'ναι και η υποκουλτούρα που συχνά προωθούν.

Αλλά είναι η πρώτη σύγχρονη ελληνική ταινία κοινωνικού περιοχομένου (που ξέρω προσωπικά που δεν πολυασχολούμαι με τον κινηματόγραφο  :)) που κάνει κάποια επιτυχία εγχώρια και ταυτόχρονα στο εξωτερικό. Οι διάλογοι δεν ήταν οι συνηθισμένοι που παίζουν σε τέτοιες ταινίες που ανά τρεις λέξεις ακούς και βρισιά(η χυδαιότητα δεν είναι μόνο οπτική). Οι ηθοποιοί έπαιζαν μια χαρά τον ρόλο τους (μην ξεχνάτε ότι τα παιδιά έκαναν άτομα με επίπεδο προσχολικό) και είχε και αρκετές στιγμές που γέλασα, άσχετα που αρκετοί τα θεωρούν χαμηλού επιπέδου αστεία και άλλοι ωρύονται  ότι δεν είναι κωμωδία και δεν πρέπει να στέκεται κάποιος εκεί. Τέλος για τις περισσότερες καταστάσεις που λαμβάνουν χώρα στο σπίτι μπορείς να σκεφτείς και να βρεις αντιστοίχηση με γεγονότα της κοινωνίας.

Τελικά πιστεύω ότι αν μη τι άλλο είναι μια ενδιαφέρουσα ταινία που δεν μπορείς να κάτσεις και να την δεις μόνος σου, χωρίς παρέα, γιατί κατά την γνώμη πιο πολλά βγάζεις από τον σχολιασμό της (είτε είναι περισσότερο γέλιο είτε περισσότερος προβληματισμός, c'est la vie).

 
Έχω ένα φίλο του συγχωρεμενου του αδελφού μου ,κοντά στα 60 ......................φανατίλα led zepelin ακόμα και στα γεράματα ο μπαγλαμάς  ;D

1 πουκάλι σκατς και μερικάαααααααααααααααβάδιστα συντροφιά σε κανά καλό πολιτιστικο κέντρο είναι η διασκέδασή του ,όταν θέλει να ακούσει μουσική πάει σπίτι του για ζεπ .

Εκατομμύρια άνθρωποι ακούνε μπαρούφες ,παρομοίως βλέπουν κιόλας ή διαβάζουν .

Στα 18 διάβασα διάφορα ,μου έμεινε ο Μπουκόφσκι και παραμένει ,απέριψα το κέρουακ σα μπάμια

Στα 45 διαβάζω αρχαίους έλληνες και ντοστογιέφσκι ,χέστικε η φοράδα στ αλώνι

Τη ταινία δε την είδα ,μάλλον δε θα τη δω ποτέ ,έχω να πάω κινηματογράφο 15 χρόνια και ντι βι ντι δε βλέπω , βαριέμαι ..........................και από ζωγραφική δε κατέχω ,ούτε από τις άλλες εικαστικές τέχνες . Τεχνοκριτικούς?  ;D

Μα τι ψάχνουμε ? Τι μου αρεσει? Πόσο πάει στο ζύγι? τι πούλησε? Τι είπε ο κριτικός? τι είπε ο λαός?

Τι είπε ποιός?

Ο μπαγλαμάς ειναι όργανο ,στα σύγχρονα λεξικά μπορεί και να υπάρχει ήδη σαν επιθετικος προσδιορισμός .

Και?

Τζάμπα κουβέντα ,μου αρέσει ,δε μου αρέσει ...................και προσωπικά δε μου πέφτει και λ΄γος μια και δεν είδα τη ταινία  ;D

Α ναι θυμάμαι κάποτε μια ταινία στην ΕΛΛΗ ΤΟ 80κάτι ,μάλλον φασμπίντερ ,2 αστυνομικούς να προσπαθούν να τα κάνουν μέσα σε 1 ποτήρι σφηνάκι ...........τα χοντρά τους ........................για κάποιους τέχνη , μπορεί και να ήταν ............γι αυτούς που το πίστευαν

 
samy paraga είπε:
Μα τι ψάχνουμε ?
Δε ξέρω για τον εξηντάχρονο φίλο σου, αλλά εσύ πάντως (όπως και όλοι εδώ μέσα) κάποιο είδος αυτοεπιβεβαίωσης ψάχνεις... αλλιώς δε θα παράταγες στιγμή τον ντοστογιέφσκυ και τους έλληνες, για να διαβάσεις (ή να απαντήσεις) στα ποστ μας.

Δεν αντιλαμβάνομαι λοιπόν, προς τι όοοόλη αυτή η ποζεριά, του τύπου που (και καλά) δεν νοιάζεται για τη γνώμη των κριτικών ή των μαζών.

Σωστά Αλεξ;

 
Σάλος έχει ξεσπάσει στην Ελλάδα για το γεγονός ότι η απαράδεκτη ταινία Κυνόδοντας πήρε βραβείο στο κορυφαίο φεστιβάλ στις Κάννες, ενώ αργότερα μέσα στη χρονιά προτάθηκε και για Όσκαρ καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας. Το βαθιά σινεφίλ ελληνικό κοινό εντόπισε από την πρώτη στιγμή την ανεπάρκεια του σκηνοθέτη στα τεχνικά ζητήματα, και ιδίως στην ανεπεξέργαστη εικόνα και στη χρήση του χρώματος, ενώ αποτράπηκε την τελευταία στιγμή πρωτοβουλία να κρεμαστούν ανάποδα οι κάκιστοι ηθοποιοί, αφού επικράτησε η καλύτερη ιδέα να τους κάψουν στην πυρά. Ταυτόχρονα κατατέθηκε μήνυση κατά του Λάκη Λαζόπουλου ο οποίος επηρέασε υπέρ της ταινίας όχι μόνο την Ακαδημία Κινηματογράφου των ΗΠΑ αλλά και την κριτική επιτροπή των Καννών, καθώς και καμία 100ριά κορυφαίους διεθνείς κριτικούς που είπαν πολύ καλά λόγια για την ταινία. Στη θέση του Κυνόδοντα το ελληνικό κοινό πρότεινε για τα Όσκαρ τη μεγάλη εγχώρια επιτυχία «Η καλή κουβέντα πέθανε»...

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top