Keith Jarrett - Αυτοσχεδιασμός εκτός τονικότητας;

gdevelek

Μέλος
Μηνύματα
7,647
Πόντοι
36
Ο άνθρωπος είναι τεράστιος μουσικός, και το κομμάτι υπέροχο, αλλά δεν νομίζετε πως στο 2:08 και για μερικά δευτερόλεπτα βγαίνει εκτός τονικότητας στον αυτοσχεδιασμό;

Νικόλας;


 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
αλλά δεν νομίζετε πως στο 2:08 και για μερικά δευτερόλεπτα βγαίνει εκτός τονικότητας στον αυτοσχεδιασμό;
Φυσικά. Και νωρίτερα από το 2:08 (1:27) και αργότερα το κάνει. Το "αλλά" σου δεν κατάλαβα πού κολλάει.

 
Jazzjoker είπε:
Φυσικά. Και νωρίτερα από το 2:08 (1:27) και αργότερα το κάνει. Το "αλλά" σου δεν κατάλαβα πού κολλάει.
Πράγματι και στο 1:27, δεν το έγραψα γιατί το βρήκα λιγώτερο χτυπητό

Το "αλλά" κολλάει στο ότι το κράτησε το "εκτός" περιπου ως το 2:30, θα περίμενα να το καταλάβει ταχύτατα και να το μαζέψει (όπως έγινε στο 1:27 όπου του έφυγαν ελάχιστες νότες)

Σε κάθε περίπτωση θεωρώ απίστευτο το πώς μερικοί  άνθρωποι είναι σε θέση να βγάλουν τέτοια μουσική αυτοσχεδιάζοντας, υποκλίνομαι στο ταλέντο τους.

 
Εννοείται πως αυτά τα out περάσματα τα κάνει επίτηδες και δεν είναι λάθη. Ειδικά σε αυτά τα μουσικά μεγέθη όπως ο Jarett, δεν τίθεται θέμα "λάθος τονικότητας".

 
Χμ μα δεν προκειται για ''περασματα'' (πως αλλιως να το πω) με χρηση χρωματικης κλιμακας..? Δε νομιζω οτι του φευγει κατι.  :-\

 
gdevelek είπε:
δεν νομίζετε πως στο 2:08 και για μερικά δευτερόλεπτα βγαίνει εκτός τονικότητας στον αυτοσχεδιασμό;
Για πολλάαααα δευτερόλεπτα. Έτσι "ακούει".

Υπερθέτει μια τονικότητα πάνω από μια άλλη (superimposition). Ειδικά εδώ, που είναι μόνος του, έχει όλη την ευχέρεια να θέτει τονικά κέντρα, και υπερθέτει άλλες τονικότητες που ΣΥΝΗΧΟΥΝ δημιουργώντας έτσι την αίσθηση του "λάθους"!

Όχι απλώς βγαίνει εκτός τονικότητας, αλλά παίζει ταυτόχρονα σε δύο τουλάχιστον (αν χρησιμοποιεί και πολυσυγχορδίες) τονικά κέντρα!

να το καταλάβει ταχύτατα και να το μαζέψει (όπως έγινε στο 1:27 όπου του έφυγαν ελάχιστες νότες)
Δεν του φεύγουν νότες, αυτός τις "διώχνει". ;)

δεν τίθεται θέμα "λάθος τονικότητας".
Τι θα πει αυτό?  ;D

 
Ο άνθρωπος είναι τεράστιος μουσικός, και το κομμάτι υπέροχο, αλλά δεν νομίζετε πως στο 2:08 και για μερικά δευτερόλεπτα βγαίνει εκτός τονικότητας στον αυτοσχεδιασμό;
Μεχρι το 2:08 παιζει μη διατονικα και μετα διατονικα.... 8)

Τστττ.....!! Οχι παιζουμε.....

 
Συγκεκριμένα και αν δε με γελούν τα κουρασμένα αυτιά μου, ενώ η αρμονία του αριστερού χεριού είναι ένα απλό Φα ματζόρε (καθώς και η μελωδία), από το 2:08 και μετά το δεξί παίζει κάποια συμμετρική (diminished?) ενώ το αριστερό δεν έχει αλλάξει την αρμονία. Κάνει και πολλά άλλα βέβαια.

Μεγάλες ταρζανιές. ;D

 
gdevelek είπε:
Ο άνθρωπος είναι τεράστιος μουσικός, και το κομμάτι υπέροχο, αλλά δεν νομίζετε πως στο 2:08 και για μερικά δευτερόλεπτα βγαίνει εκτός τονικότητας στον αυτοσχεδιασμό;
Παρόλο που πόσταρες ένα τέτοιο βίντεο με αυτό που ρωτάς θα πίστευα ότι δεν έχεις και πολλά ακούσματα από αυτό το είδος μουσικής. Αν ισχύει κάτι τέτοιο να πώ ότι αυτό το out που ακούς γίνεται κατά κόρον στην jazz μουσική από όλα τα όργανα ακόμα και από την ντραμς.

Άκου πχ αυτό μετά το 2.30!



Το αν σου αρέσει η όχι είναι άλλο θέμα. Λάθος πάντως δεν τίθεται καν ζήτημα αν είναι!!

 
Δε νομίζω ότι μπορώ να απαντήσω ως γνώστης τζαζ (που δεν είμαι), ή ως συνθέτης (που είμαι, αλλά δεν είναι εκεί το θέμα)...

Μπορώ να απαντήσω σαν πιανίστας για κάτι που μπορεί να σας ξεφεύγει...

Οι πιανίστες μαθαίνουν να παίζουν νότες. Όχι κλίμακες (ντάξει το μαθαίνουν κι αυτό αλλά δεν είναι η ραχοκοκαλιά των σπουδών τους). Δεν είναι δηλαδή ότι μπήκε σε άλλο τάστο και άρα όλα πάνε πάνω/κάτω. Το να ξέφυγε είναι εξαιρετικά απίθανο. Το 1:17 ειδικά δεν είναι καθόλου εκτός (ξεκινάει και βάζει Σι αναίρεση και μετά το προχωράει). Το 2:08 καταλαβαίνω γιατί το λες, αλλά και πάλι δεν είναι εκτός... (πάει προς μι ύφεση ελ. αν δεν κάνω λάθος)... Και δεν παίζει με polychords, γιατί το αριστερό είναι ostinato...

Αλλά είναι σπουδαίο σόλο! :)

 
Nikolas είπε:
Δε νομίζω ότι μπορώ να απαντήσω ως γνώστης τζαζ (που δεν είμαι), ή ως συνθέτης (που είμαι, αλλά δεν είναι εκεί το θέμα)...

Μπορώ να απαντήσω σαν πιανίστας για κάτι που μπορεί να σας ξεφεύγει...

Οι πιανίστες μαθαίνουν να παίζουν νότες. Όχι κλίμακες (ντάξει το μαθαίνουν κι αυτό αλλά δεν είναι η ραχοκοκαλιά των σπουδών τους). Δεν είναι δηλαδή ότι μπήκε σε άλλο τάστο και άρα όλα πάνε πάνω/κάτω. Το να ξέφυγε είναι εξαιρετικά απίθανο. Το 1:17 ειδικά δεν είναι καθόλου εκτός (ξεκινάει και βάζει Σι αναίρεση και μετά το προχωράει). Το 2:08 καταλαβαίνω γιατί το λες, αλλά και πάλι δεν είναι εκτός... (πάει προς μι ύφεση ελ. αν δεν κάνω λάθος)... Και δεν παίζει με polychords, γιατί το αριστερό είναι ostinato...

Αλλά είναι σπουδαίο σόλο! :)
Μάλλον έχεις παρεξηγήσει τι μαθαίνουν οι κιθαρίστες ή τουλάχιστον έτσι επικρατεί!! ;)

 
Nikolas είπε:
Οι πιανίστες μαθαίνουν να παίζουν νότες. Όχι κλίμακες
Σωστός, έτσι θα έπρεπε να είναι τα πράγματα! :)

Και δεν παίζει με polychords, γιατί το αριστερό είναι ostinato...
Εννοείται, το έγραψα σαν πιθανότητα του τι μπορεί να συμβεί! ;)

 
notlrac είπε:
Μάλλον έχεις παρεξηγήσει τι μαθαίνουν οι κιθαρίστες ή τουλάχιστον έτσι επικρατεί!! ;)
πιθανόν...
Αλλά σοβαρά, ακόμη και κλασσικούς κιθαρίστες που ξέρω καμμιά φορά πήγαιναν λίγο "στα τυφλά"... Είναι και λογικό (και οι βιολιστές το πάνε έτσι... με το αυτί καμμιά φορά. Αφού δεν έχουν κάν τάστα οι καημένοι).

Δεν το έλεγα για κακό πάντως (αν και γράφτηκε λιγο έτσι ομολογώ...)

 
Nikolas είπε:
Αλλά σοβαρά, ακόμη και κλασσικούς κιθαρίστες που ξέρω καμμιά φορά πήγαιναν λίγο "στα τυφλά"...
Αυτό είναι το θέμα. Τι κάνει κανείς με τις νότες (όχι κλίμακες) που μαθαίνει!

 
Νικόλα αντιλάμβάνομαι αυτό που λες και ισχύει και γιαυτό επικρατεί μια φήμη ότι η κιθάρα είναι εύκολο όργανο και δεν χρειάζεται να ξέρεις νότες ούτε θεωρία και γιατί και πως απλά παίζεις μια κλίμακα και μια πετατονική και είσαι κουλ!

Η κλίμακα και το αρπέτζιο (πχ) είναι βοηθητικά μέσα για να εξεικοιωθείς με το όργανο καθώς έχει μια δυσκολία στο να το προσεγγίσεις απέυθείας με νότες λόγω κατασκευής του.

Όποιος δεν το αντιληφθεί έγκαιρα απλά γίνεται δέσμιος αυτών με αποτέλεσμα το γνωστό ''παίζει τα ίδια και τα ίδια''!!

Τι εννοείς στα ''τυφλά''? ότι εκείνη τη στιγμή δεν ήξεραν αν αυτό που έπαιζαν ήταν κάτι συγκεκριμένο?

 
Nikola, έχεις δίκιο. Συμφωνώ μ'αυτό που λες.

Βεβαίως, μπορεί να μην ισχύει για κάποιον όπως τον κύριο noltrac.

    Θα μπορούσαμε να πούμε ότι σκεφτόμαστε με διαστήματα σε μεγάλο βαθμό, και υπάρχουν και μηχανικές κινήσεις. Απ'την άλλη ένας συνάδελφος μου στο δίπλωμα του (κλασσική) μου έλεγε ότι σκέφτεται τις νότες του επόμενου μέτρου για να παίζει σωστά... Αναλόγως συνθηκών λοιπόν.

Κι εγώ που ξεκίνησα από το καλοκαίρι να παίζω με μια τρομπέτα είχα άρχισει πάλι να σκέφτομαι πιο έντονα τις νότες. Τώρα που συνήθισα σκέφτομαι άλλα πράγματα περισσότερο ;D

 
fusiongtr είπε:
Δεν του φεύγουν νότες, αυτός τις "διώχνει". ;)
Μήπως απλά να παραδεχόμασταν πως είναι άνθρωπος και όχι ημίθεος;

Είναι παράλογο να κάνει 1-2 λάθη μέσα σε ένα αυτοσχεδιασμό;

Έχω ακούσει πολλούς αυτοσχεδιασμούς του σε λάιβ, που έχουν κυκλοφορήσει στο εμπόριο, και τέτοια αίσθηση δεν έλαβα πουθενά αλλού. Μάλιστα το συγκεκριμένο σόλο  δεν κυκλοφορεί ηχογραφημένο, τυχαίο;

Το 1:27 πιστεύω πως ήταν εκ παραδρομής. Το 2:08 το κράτησε ως "πειραματικό σκέλος", σαν να είπε "ωραία, μου ξέφυγε, ας δούμε τι θα βγεί τώρα...".

Αυτή είναι τουλάχιστον η γνώμη μου.

Δεν δηλώνω ειδήμων σαν τον:

Παρόλο που πόσταρες ένα τέτοιο βίντεο με αυτό που ρωτάς θα πίστευα ότι δεν έχεις και πολλά ακούσματα από αυτό το είδος μουσικής.
Guilty, your Honor.

 
Αυτοσχεδιασμός εκτός τονικότητας. Το γράφεις στον τίτλο.

Διέγραψε απλά την τονικότητα.

Τι άλλο να σχολιάσεις;

Αυτός και το πιάνο του.

Τα βογγητά ευχαρίστησής του και τα κοπανήματά του πάνω στο πιάνο.

Από τα αγαπημένα μου το Koln Concert.

 
gdevelek είπε:
Μήπως απλά να παραδεχόμασταν πως είναι άνθρωπος και όχι ημίθεος;

Είναι παράλογο να κάνει 1-2 λάθη μέσα σε ένα αυτοσχεδιασμό;

Έχω ακούσει πολλούς αυτοσχεδιασμούς του σε λάιβ, που έχουν κυκλοφορήσει στο εμπόριο, και τέτοια αίσθηση δεν έλαβα πουθενά αλλού. Μάλιστα το συγκεκριμένο σόλο  δεν κυκλοφορεί ηχογραφημένο, τυχαίο;

Το 1:27 πιστεύω πως ήταν εκ παραδρομής. Το 2:08 το κράτησε ως "πειραματικό σκέλος", σαν να είπε "ωραία, μου ξέφυγε, ας δούμε τι θα βγεί τώρα...".

Αυτή είναι τουλάχιστον η γνώμη μου.

Δεν δηλώνω ειδήμων σαν τον:

Guilty, your Honor.
Αγαπητέ gdevelek, σε διαβεβαιώνω ότι λάθος σε αυτό το βίντεο δεν υπάρχει. Ούτε εκ παραδρομής ούτε τίποτα. Ό,τι παίζει είναι ακριβώς αυτό που ήθελε να παίξει. Τώρα, αν στα δικά σου αυτιά ακούγεται σα λάθος, αυτό είναι καθαρά θέμα προσωπικού μουσικού γούστου.

Επίσης υπάρχουν πολλές ηχογραφήσεις του Jarett (όπως φυσικά και πολλών άλλων) που παίζει τέτοια "λάθη" και πολύ "χειρότερα".

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top