• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Και τωρα πως προχωραω?

Καταρχην, ευχαριστω που ασχολειστε με την αφεντια μου. Εδω που μενω δεν εχω αλλους κιθαριστες να συναναστραφω και δεν υπαρχει καποιος να με κριτικαρει, βελτιωνοντας με.

Εννοεις να παιζω πιο απλα, με νοτες πανω στα beat, και να μην πολυκυνηγω τις παραπανω νοτες? Οσον αφορα τη ροη τι εννοεις?

 
    Εμένα το κλιπάκι σου μου άρεσε, για τον ενάμιση χρόνο που ασχολείσαι.  :)

    Επίσης είναι πολύ καλό το ότι τζαμάρεις με φίλους. Είμαι από αυτούς που πιστεύουν ότι η βελτίωση έρχεται πιο γρήγορα όταν παίζεις μαζί με άλλους ανθρώπους.

    Από εκεί και πέρα διαφωνώ με αυτό που λες

Μια λυση ειναι να μαθαινω σολο απο διαφορους κιθαριστες ωστε να μου μεινουν οι ηχοι και τα πατηματα. Μεχρι τωρα αυτο ψιλοεκανα. Βαριεμαι, πλεον, να βγαζω σολο αλλων. Παιζω μονο δικα μου σολο κομματια και καθε φορα ειναι και διαφορετικα. Απλα επιλεγω τραγουδια με βατη αρμονια
    Φυσικά και πρέπει να μπαίνεις στην διαδικασία να βγάζεις σόλο άλλων. Ειδικά στα σόλο, όπου το μυαλό σου έχει μπει σε μια συγκεκριμένη ''λούπα'' και ''καλούπι'', το οποίο ''σπάει'' όταν μελετάς ορίτζιναλ υλικό, με αποτέλεσμα να ''ανοίγεται'' ο αυτοσχεδιαστικός σου ορίζοντας και να γίνεσαι καλύτερος. Εξάλλου και όλοι αυτοί οι μεγάλοι, δεν έγιναν μεγάλοι από παρθενογέννεση, παλαίοτερης γενιάς κιθαρίστες ''ξεπατίκωναν''΄και αυτό τους οδήγησε να φτιάξουν σωστά το δικό τους στυλ.

 
Εγω απο αυτα που ακουσα κραταω τα εξης πολύ θετικα

1. Πολυ καλο vibrato (αν σκεφτεις οτι για να βρει ο καθε ενας το δικο του vibrato, μπορει να χρειαστει πολλα χρονια) Εσυ εισαι σε καλο δρομο

2. Σωστο tremolo στις bend νοτες. Σηκωνεις και κρατας σωστο το τρεμολο. Και αυτο παλι θελει δουλεια κα καποιον που οπως λες ακομα εχει δουλεψει 1,5 χρονο σε ηλεκτρικη.

Keep Rockin'!

 
gkourmoul1 είπε:
Εννοεις να παιζω πιο απλα, με νοτες πανω στα beat, και να μην πολυκυνηγω τις παραπανω νοτες? Οσον αφορα τη ροη τι εννοεις?
εννοώ ότι κυνηγάς να παίξεις αυτά που παίζει ο Carlos νότα νότα και δεν τα πιάνεις σωστά με αποτέλεσμα να φεύγει το κομμάτι μπρος πίσω (δεν βοηθάνε κι οι άλλοι πολύ).

Σχετικά με αυτά που έλεγα πριν,

προσπάθησε να ακούσεις αυτούς που ακούγανε και επηρεάστηκαν τα είδωλά σου.

Πχ ο Carlos ... όταν έπαιζα το black magic woman διάβαζα ότι άκουγε πολύ Gabor Szabo, Gery Garcia, Peter Green, Antonio Carlos Jobim. Ετρεχα να βρώ ποιοί είναι αυτοί και τι παίζουν που του άρεσε εκείνου και το έβγαλε προς τα έξω με τον δικό του τρόπο.

Πχ ο Blackmore. Διάβαζα ότι είχε δάσκαλο τον Big Jim Sullivan. Εψαξα να βρώ δίσκους του, και στο δρόμο φυσικά ανακάλυψα ότι είχε παίξει πχ με τον Tom Jones. Ακου πχ τον δίσκο του Tom Jones Live in Las Vegas να ακούσεις τι παίζει ο Sullivan... Πιθανόν δεν θα σου κάνουν εντύπωση, όμως θα βρείς στοιχεία από τον Blackmore και φυσικά...δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσεις να τα παίξεις (όπως είχα πάθει εγώ...). Επίσης διάβαζα ότι ο Blackmore είχε πρότυπο πάλι από τον δάσκαλό του τον Django. Ετρεξα να βρώ Django. Όταν πρωτοάκουσα είπα, τι μλκς είναι αυτές. Βέβαια ενώ μου φαινόντουσαν απλές νότες και πολλές φορές και σε αργό τέμπο, έσπασα τα μούτρα μου. Και ακόμα τα σπάω. Αν δεν σου αρέσει ο Django και σου φανεί παλιομοδίτης, άκου τους σύγχρονους Lagrene ή Rosenberg...

Ακου τους πολύ σύγχρονους...πχ Frisel, Rosenwinkel...και φυσικά τους κλασικούς με μπλουζ καταβολές Carlton, Ritenour, Scofield, Ford...

Δεν σου λέω τίποτα για κανέναν της country....

 
Λορδε,

Μα για τον λογο αυτο εχω φτασει σε αδιεξοδο. Σε αυτο που συμφωνειτε ολοι ειναι οτι πρεπει να ασχολουμαι με το τι κανουν οι αλλοι στα σολο τους ωστε να σπασει το καλουπι που βρισκομαι και να γινω πιο ευελικτος δημιουργικα και εκτελεστικα. Και το εξηγεις πολυ ευστοχα.

Επισης, συμφωνειτε στο οτι πρεπει να εισελθω και σε νεες κλιμακες, μεσω νεων τραγουδιων, και αναλυση της αρμονιας τους στον βαθμο που μπορω. Ισως σε συνδυασμο και με καποιο βιβλιο ή tutorial video.

Και επισης, πρεπει να βελτιωσω το παρον παιξιμο μου. Το θετικο ειναι δεν βιαζομαι μη χασω κανα τρενο. Τη πλακα μου κανω μονος στο σπιτι καινμε φιλους στην υπογα, απλα θελω να κανω σωστα ο,τι κανω.

gkourmoul1 είπε:
...υπαρχει καποιος να με κριτικαρει...
Ακυρο! Εχω τη γυναικα μου που δεν της αρεσει τιποτα απο οσα παιζω ολη μερα σπιτι...

 
dimsonic είπε:
εννοώ ότι κυνηγάς να παίξεις αυτά που παίζει ο Carlos νότα νότα και δεν τα πιάνεις σωστά με αποτέλεσμα να φεύγει το κομμάτι μπρος πίσω (δεν βοηθάνε κι οι άλλοι πολύ).

ΑΠΟΛΥΤΑ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ. ΘΑ ΔΟΥΛΕΨΩ ΠΙΟ ΠΟΛΥ BACKING TRACKS ΣΠΙΤΙ....

Σχετικά με αυτά που έλεγα πριν,

προσπάθησε να ακούσεις αυτούς που ακούγανε και επηρεάστηκαν τα είδωλά σου

ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΜΠΟΣΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΕΧΩ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΤΟ ΤΑΞΙΔΙ ΠΡΟΣ ΤΑ 60s-70s. ΚΑΙ ΒΛΕΠΩ ΑΥΤΟ ΑΚΡΙΒΩΣ. ΒΛΕΠΩ ΠΧ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΩΝ IRON ΜΑIDEN ΣΤΟΝ RORY Ή ΒΛΕΠΩ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ HENDRIX ΣΤΟΝ BLACKMORE. ΤΟ ΨΑΧΝΩ ΟΣΟ ΜΠΟΡΩ, ΑΛΛΑ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΔΕΝ ΜΕ ΦΤΑΝΕΙ ΜΙΑ ΖΩΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΩ ΟΣΑ ΘΑ ΗΘΕΛΑ ΝΑ ΜΑΘΩ.
 
gkourmoul1 είπε:
Ακυρο! Εχω τη γυναικα μου που δεν της αρεσει τιποτα απο οσα παιζω ολη μερα σπιτι...
μην ανησυχεις δεν εισαι ο μονος!!! ;D ;D ;D
 
  Nαι, εντάξει καλές είναι και οι κλίμακες, αλλά κατα την γνώμη μου η γνώση τους και μόνο δεν επαρκεί.

  Κλασσικό παράδειγμα η πεντατονική, που πολλοί -αδίκως- την θεωρούν ''βαρετή'', ενώ μπορείς να κάνεις τα απίστευτα πράγματα, αρκεί να μελετήσεις τους σωστούς παίκτες.

    Το θέμα δεν είναι ''αν'' πρέπει να μελετάς σόλο αλλων αλλά το ''πως''. Αν είχα να βασιστώ πχ στο αυτί ή σε παρτιτούρα, θα πελάγωνα και θα το παρατούσα, ειδικά για γρήγορα παιξίματα. Ευτυχώς πλέον υπάρχουν software που μπορείς να βλέπεις αλλά και να ακούς την παρτιτούρα ταυτόχρονα, να βάζεις το tempo που θες εσύ μέχρι να ''καταλάβεις'' τι παίζει και πως το παίζει, και να ''σπας'' το σόλο ή το κομμάτι σε διάφορα χρονικά διαστήματα (είναι σαν το φαγητό, δεν μπορείς να καταπιείς μεγαλύτερη μπουκιά από αυτή που χωράει στο στόμα σου, θέλει λάου λάου και μια μπουκιά την φορά.. :) ).

 
Να και ενα πιο ρυθμικο και γρηγορο με πεντατονικη. Γενικοτερα, τραγουδαω ταυτοχρονα, παιζω ρυθμικα και lead και ανεβαινει λιγο ο βαθμος δυσκολιας. Καποια στιγμη εχω σκοπο να ανοιξω ενα ξεωριστο θεμα για το πως θα πρεπει να μεταλλαξω το παιξιμο μου ωστε μια κιθαρα να ειναι αρκετη ηχητικα.

Λορδε, με την πεντατονικη ξεκινησα περυσι. Δεν ειχα σε πολλη υποληψη. Θεωρουσα οτι ειναι too simple ηχητικα και οτι επρεπε να προχωρησω ταχαιως στις ολοκληρωμενες κλιμακες που ειναι πλουσιοτερες σε ηχους. Τωρα βλεπω την αξια της, παρατηρωντας πχ εναν  Gilmour να την χρησιμοποιει. Θελει πολλη δουλεια και πολλα διαφορετικα ακουσματα.

Black_nighttt.mp3

 

Attachments

  Εφόσον τραγουδάς ταυτόχρονα, πρέπει να είσαι ακόμα πιο συγκεντρωμένος στο timing. Τουλάχιστον έτσι το βιώνω εγώ, όταν δεν τραγουδάω αφήνομαι στο rhythm section ώστε να συμβαδίσω σωστά μαζί του και να μην το ''προσπεράσω''. Όταν τραγουδάω, θέλει 2 φορές πιο πολύ προσοχή, γιατί εκείνη την ώρα έχεις περισσότερα πράγματα στο κεφάλι σου από το να παίξεις (τους στίχους, να τραγουδήσεις την σωστή νότα, κτλ).

  Όσον αφορά την πεντατονική, έχεις δίκιο όσον αφορά τον Gilmour. Αν δεν παίζετε ήδη, βγάλτε ZZ TOP. Κατά την γνώμη μου ο Billy Gibbons είναι τεράστιος παίκτης της πεντατονικής. Δυο-τρία κομμάτια τους να βγάλατε, και να μάθεις τα σόλο του ακριβώς όπως είναι στον δίσκο, έχεις αυτόματα εμπλουτίσει κατά πολυ την πεντατονική σου φρασεολογία.

 
dimsonic είπε:
επέτρεψέ μου να τα πάρουμε ένα ένα...

1.Ασχολουμαι γυρω στον 1,5 χρονο με ηλεκτρικη.

1. Λίγο....άλλοι ασχολούνται 50 και δεν έφτασαν εκεί που θέλουν ακόμα...

Ειπαμε, δε βιαζομαι...

2.Νοτες καλα καλα δεν ξερω, αλλα και να ηξερα (ενταξει τις ξερω) δεν θα ηθελα να τις χρησιμοποιησω για να προχωρησω και να εξελιχθω.

2.  Νότες μπορεί να μην ξέρεις, αλλά εκείνο που πρέπει να μάθεις είναι μπορείς σε πρώτη φάση να ενσωματωθείς σ αυτό που παίζουν οι άλλοι (αναγκαστικά με το αυτί) και μετά να μπορείς να δίνεις εντολή στα χέρια σου να εκτελέσουν. Εγώ άλλη λύση δεν βλέπω, ΑΝ δεν θες να μάθεις νότες...(και όχι απλώς να τις μάθεις αλλά να μάθεις μουσική δηλαδή που βρίσκονται οι άλλοι που σε συνοδεύουν και τι θα κάνεις μ αυτούς)

Δουλευω και με νοτες. Απλα με καθυστερουν...

3.Ειμαι πρακτικος τυπος και δουλευω με το αυτι και το ματι.

3. Πολύς κόσμος το κάνει. Προσωπικά σε μεγάλο βαθμό το κάνω, επειδή ακριβώς την κατάλληλη στιγμή δεν αφιέρωσα τον χρόνο που έπρεπε εκεί που έπρεπε και ίσως επειδή μπορούσα να το κάνω πολύ καλά με το αυτί. Πχ στις πρόβες πολλές φορές μου δίνουν παρτιτούρες, μπορώ να τις διαβάσω και να παίξω μετά από μια ώρα....(αν μιλάμε για πρίμα βίστα  ;D ) έτσι προτιμώ να μου παίξουν το μέρος μου και το παίζω σε δυό λεπτά και χρησιμοποιώ την παρτιτούρα μετά για να μην χαθώ αν ξεχάσω κάτι....

Σκετη καθυστερηση οι νοτες...

4.Αυτο που παιξω σε ενα σολο, θα το ακουσω στο μυαλο μου και λιγα δεκατα αργοτερα θα το κανω (αξιοπρεπως για το επιπεδο μου) πραξη.

4. Για να το πετύχεις πρέπει να πάρεις ρίσκα. Εκεί που σολάρεις να "φύγεις" από αυτά που ξέρεις σίγουρα. Να παίξεις μερικές πράσινες νότες και μετά αφού τις παίξεις να μαζέψεις την ντροπή σου και να βρεις τρόπο να το μπαλώσεις. Την άλλη φορά θα ξέρουν τα χέρια σου ότι αν πάς απο εκεί τζιζ... Αρα ...τόλμα...

Το κανω εκ του ασφαλους προς το παρον, με την ελπιδα καποια στιγμη να μην υπαρχουν πρασινες.

5.Το προβλημα μου ειναι οτι ενω καθε μερα γινομαι καλυτερος σε ο,τι παιζω (ασχολουμαι καμποσες ωρες την ημερα με την κιθαρα. Και με φυσικο και distance τροπο...), αυτα που παιζω ειναι τα ιδια και τα ιδια.

5. Παίζεις τα ίδια και τα ίδια διότι....παίζεις τα ίδια και τα ίδια. Δες τι είπα πιο πάνω στο 4. και φυσικά άκου ΑΛΛΑ πράγματα. Αν ακούς μπλουζ θα παίζεις μπλουζ. Πρέπει να ακούσεις και τζαζ (μεγάλο σχολείο) κλασική (το μεγαλύτερο) και ό,τι βρεθεί μπροστά σου. Για να καταλάβεις ότι θα κερδίσεις κάτι από αυτό που ακούς θα πρέπει αυτό που ακούς να σου είναι εντελώς ακαταλαβίστικο και ...ξένο. Στις 20 φορές θα σου είναι οικείο. Μετά προσπάθησε να το μάθεις και συ για να βοηθήσεις να στείλεις τα δάχτυλά σου σε εκείνο το δρόμο...

Μου αρεσει η ιδεα!

6.Ναι, βγαζουμε νεα κομματια συνεχως με το γκρουπακι, αλλα τα σολο και το στυλ μου παραμενουν τα ιδια στο υφος τους.

6. Παίξε με άλλους. Τουλάχιστον και με άλλους. Αν δεν υπάρχουν άλλοι που να παίζουν αλλιώτικα πράγματα,  πάρε backing tracks από jazz, jazz rock, gypsy swing, prog και προσπάθησε να παίξεις αρχικά μαζί με τον παίκτη και μετά μόνος.... Ωρες... μέχρι να ματώσεις και να πεις ήμαρτον

Παιζω που και που με παραξενα backing tracks. Οσο πιο χαρακτηριστικο ρυθμο εχουν, τοσο πιο ευκολα με παρασερνουν και βγαινει κατι ωραιο (πχ latin, reggae κλπ). Απλα, σε πολλες περιπτωσεις εχουν πολυπλοκη αρμονια, με αρκετα και ασυνηθιστα ακορντα και δεν την παλευω (κατι μπλουζοτζαζ περιπτωσεις)....

7.Δεν εχω την ποικιλια που θα ηθελα στους ηχους οχι διοτι δεν μπορω να τα παιξω, απλα δεν μπορω να τα ακουσω στο μυαλο μου για να τα εφαρμοσω.

7. Το είπαμε πιό πάνω. ΑΛΛΑ ακούσματα.... Ακου ένα μήνα Alan Holdsworth και ξαναέλα... Επίσης άκου odd signatures, μάθε τουλάχιστον ελληνικές κλίμακες δρόμους που σου είναι οικείοι. Όταν λέω odd signatures δεν εννοώ το take five, αλλά....έστω το take five, έτσι ώστε να μπορεις να σολάρεις σε 5 την ώρα που το ακούς και όχι σε 4....

Μπουζουκι επαιζα πιο παλια και εχει βοηθησει αρκετα. Αυτον τον Holdsworth θα τον τιμησω συντομα...

8.Μια λυση ειναι να μαθαινω σολο απο διαφορους κιθαριστες ωστε να μου μεινουν οι ηχοι και τα πατηματα. Μεχρι τωρα αυτο ψιλοεκανα.


Βαριεμαι, πλεον, να βγαζω σολο αλλων.


8. Είναι μια λύση. Στο τέλος θα σου μείνουν μερικές φράσεις που θα μπορείς να κολλάς εδώ και εκεί... Όμως το θεωρώ πολύ limited. Καλύτερα να τους ακούς, να προσπαθείς να παίζεις μαζί τους. 5-10 ωραίες φράσεις μάθε, αλλά καλύτερα να μπείς στο κλίμα τους παρά να τους κοπιάρεις.

Ειναι κατι που επρεπε να εχω κανει...

9.Παιζω μονο δικα μου σολο κομματια και καθε φορα ειναι και διαφορετικα. Απλα επιλεγω τραγουδια με βατη αρμονια.

9. Η μαγική λέξη... σολο.... Η μουσική ΔΕΝ είναι μόνο σόλο. Πολύ μεγάλη σημασία έχει να επικεντρωθείς στο σύνολο, πολλές φορές στο να μην παίξεις, και ΠΟΥ να μην παίξεις και να αφήσεις άλλους να ακουστούν. αλλά κύρια φύγε από την έννοια του σόλο. Το σόλο σου δίνει μια ελευθερία αλλά ταυτόχρονα και μια...ασυδοσία. Κάνω ό,τι γουστάρω να πούμε... Όχι, μουσική είναι μεν αυτό, αλλά κυρίως είναι να παίζεις με άλλους και φυσικά εκεί να έχεις discipline. Πειθαρχία. Επίσης ....ηχογράφησε τον εαυτό σου. Διάλεξε ένα κομμάτι ως backing track και ηχογράφησε τα μέρη σου. Τα ρυθμικά, τα lead τα σόλο. Και μετά άκου και κλάψε.... Βασικά θα έχεις ήδη κλάψει όταν ακόμα και στα ακόρντα θα  έχεις ήδη γράψει και σβήσει 40 φορές 3 απλά ακορντάκια....και έχεις σπάσει το πληκτρολόγιο ....

Ξερεις, 30 κοντα χρονια γρατζουναω στο σπιτι οργανα και δεν μπορεσα ποτε να αυτοσχεδιασω ουτε 2 μετρα. Το απεδιδα σε ελλειψη δημιουργικοτητας και ισως ταλεντου. Και στο μπουζουκι, αντεγραφα και ψιλο αλλαζα. Ταξιμια της στιγμης δεν μπορουσα να παιξω.

Και ενας απο τους λογους που αγορασα την πρωτη μου ηλεκτρικη τα περσινα χριστουγεννα ηταν για να μαθω καποια σολο, απο μελετη και αντιγραφη. Και κατεληξα λιγο καιρο μετα να παιζω σολο που μολις εχω δημιουργησει, βαση των δυνατοτητων μου παντα. Ηταν πολλα παραπανω απο οσα περιμενα ακομα και στο best case scenario. Βεβαια, εχω κολλησει στα ιδια διοτι χρειαζομαι νεα ακουσματα και πιο εστιασμενη μελετη.

10.Εκανα 1 χρονο ωδειο περυσι, αλλα δεν εμαθα τιποτα παραπανω απο καποια θεωρητικα πραγματα. Ολη η εξελιξη ηρθε απο καθημερινο παιξιμο.

10. Ελάχιστος χρόνος. Και δεν βοηθαει. Θέλει να αφιερώσεις χρόνο. Σε μεγάλη ηλικία το ωδείο δεν

βοηθάει. Καλύτερα να ακούς και να παίζεις πάνω σε δίσκους

100% μαζι σου!

11.Παιζω με απλες κλιμακες μινορε και ματζορε, πεντατονες και μπλουζ κλιμακες.

11. Είναι καιρός να δεις ότι υπάρχουν και άλλες κλίμακες. Ψάξε να βρεις κομμάτια που βασίζονται σε άλλες κλίμακες και προσπάθησε να παίξεις με εκείνα. Όχι με τα εύκολα που ξέρεις. Και φυσικά αφού το κάνεις, να μάθεις ποιά είναι τα ακόρντα που συνοδευουν τις κλίμακες και φυσικά παρακάτω ποια είναι άλλα υποκατάστατα ακόρντα...

Σε πιανω ακριβως μεχρι και τη λεξη "υποκαταστατα". Απο εκει και μετα σε εχασα...

12.Τα ακουσματα μου ειναι απο μπλουζ μεχρι heavy metal, αλλα τα χερια μου για καποιο λογο παιζουν μονο bluesy πραγματα (ενω δεν ακουσα ποτε μπλουζ προ ηλεκτρικης κιθαρας).

12. Τα ακούσματα είπαμε πρέπει να διευρυνθούν. Αν δεν έχεις σκοπό να παίξεις heavy metal δεν βρίσκω το λόγο να ακούς. Περισσότερο είναι τρόπος έκφρασης (για μένα) παρά εκμάθησης. Λυπάμαι που θα το πω ξανά.....jazzzzzz.  Δεν είναι αυτοσκοπός, είναι όμως συνήθως μέσον...

Απο που ξεκινω στη τζαζ...? Εχει αλλες κλιμακες? Την κοιτω θεωρητικα ή απλα να ακουω τζαζ?

Σόρρυ για το σεντόνι.

Ελπίζω να βοήθησα.

Φυσικα και βοηθησες!

Όλα τα παραπάνω τα εφαρμόζω (προσπαθώ) τα τελευταία 40 από τα 45 χρόνια που παίζω και θα έλεγα ότι ...κάτι πάει να γίνει...  ;)

Ο,τι προλαβεις μεχρι τα 100...
 
dimsonic είπε:
εννοώ ότι κυνηγάς να παίξεις αυτά που παίζει ο Carlos νότα νότα και δεν τα πιάνεις σωστά με αποτέλεσμα να φεύγει το κομμάτι μπρος πίσω (δεν βοηθάνε κι οι άλλοι πολύ).

Σχετικά με αυτά που έλεγα πριν,

προσπάθησε να ακούσεις αυτούς που ακούγανε και επηρεάστηκαν τα είδωλά σου.

Πχ ο Carlos ... όταν έπαιζα το black magic woman διάβαζα ότι άκουγε πολύ Gabor Szabo, Gery Garcia, Peter Green, Antonio Carlos Jobim. Ετρεχα να βρώ ποιοί είναι αυτοί και τι παίζουν που του άρεσε εκείνου και το έβγαλε προς τα έξω με τον δικό του τρόπο.

Πχ ο Blackmore. Διάβαζα ότι είχε δάσκαλο τον Big Jim Sullivan. Εψαξα να βρώ δίσκους του, και στο δρόμο φυσικά ανακάλυψα ότι είχε παίξει πχ με τον Tom Jones. Ακου πχ τον δίσκο του Tom Jones Live in Las Vegas να ακούσεις τι παίζει ο Sullivan... Πιθανόν δεν θα σου κάνουν εντύπωση, όμως θα βρείς στοιχεία από τον Blackmore και φυσικά...δεν υπάρχει περίπτωση να μπορέσεις να τα παίξεις (όπως είχα πάθει εγώ...). Επίσης διάβαζα ότι ο Blackmore είχε πρότυπο πάλι από τον δάσκαλό του τον Django. Ετρεξα να βρώ Django. Όταν πρωτοάκουσα είπα, τι μλκς είναι αυτές. Βέβαια ενώ μου φαινόντουσαν απλές νότες και πολλές φορές και σε αργό τέμπο, έσπασα τα μούτρα μου. Και ακόμα τα σπάω. Αν δεν σου αρέσει ο Django και σου φανεί παλιομοδίτης, άκου τους σύγχρονους Lagrene ή Rosenberg...

Ακου τους πολύ σύγχρονους...πχ Frisel, Rosenwinkel...και φυσικά τους κλασικούς με μπλουζ καταβολές Carlton, Ritenour, Scofield, Ford...

Δεν σου λέω τίποτα για κανέναν της country....

Εγω ηδη τρεχω να ακουσω αυτα το ονοματα που δεν εχω ξαναπετυχει  ;)

Thanx

 
Εγω ακομα χωνευω την πρωτη φουρνια που μου ειχε αραδιασει παλαιοτερα (pat travers, johnny winter, trower κλπ)...

 
Προσωπικα πιστευω οτι παικτικα εισαι σε καλο δρομο για το καιρο που ασχολεισαι.

Ομως αν ασχοληθηκες τοσα χρονια πριν με τα θεωρητικα και δεν εχεις καταλαβει την αρμονια του hotel california κατι δεν παει καλα.

Μαλλον παπαγαλια μαθαινες οτι μαθαινες και δεν τα καταλαβες στην πραξη.

Καποτε βρισκομουν στην φαση που εισαι. Με βοηθησε πολυ η μελετη των modes πανω στα κομματια του satriani, γιατι συνδυαζει το ροκ/μπλουζ (που μας αρεσει και των δυο απο οτι καταλαβα) με πιο μοντερνα πραγματα, που μπορουμε μεν να τα μαθουμε (οπως και στη συνεχεια και αλλα), αλλα να τα χρησιμοποιουμε  οσο θελουμε μεσα στο παιξιμο μας. Ετσι μπορεις να καταλαβεις και τα πιο απλα που τωρα σου φαινονται βουνο.

α. Μη ξεχνας ενα πραγμα μονο. Τα θεωρητικα και τους κανονες τα μαθαινεις για να τα παραβαινεις. Μη τα βλεπεις σαν φυλακη. Το αντιθετο ειναι.

β. Μη κολλας σε ενα ειδος. Ακου, ανελυε, και παιζε τα παντα. Παιρνε ιδεες απο παντου. Ρυθμικες και μελωδικες.

 
Σπυρο, αρχες δημοτικου που εκανα κλασικη 3-4 χρονια στον Φρουδαρακη, δεν εκανα μαθηματα θεωρητικων, ουτε εμαθα νοτες. Ενα τετραδιο μου εδινε να αντιγραφω με τις θεωριες και μου ελεγε να τα διαβαζω (να 'ναι καλα ο ανθρωπος εκει που ειναι). Και φυσικα ουδεποτε τα διαβασα. Βεβαια παρτιτουρες διαβαζα κανονικα καθως ηξερα η καθε νοτα σε πιο ταστο ηταν.

Οταν μαθαινα μπουζουκι στο γυμνασιο, δεν ειχα καν τετραδιο...

Θεωρια εμαθα λιγη περυσι στο ωδειο. Εμαθα τις νοτες και πηρα μια μικρη γευση. Αλλα το hotel california δεν μπορω να καταλαβω την αρμονια του. Μπορω να παιξω ολο το σολο, εξ ακοης, αλλα δεν καταλαβαινω τον λογο που πατω αυτες τις νοτες.

 
Spyros Delta είπε:
Με βοηθησε πολυ η μελετη των modes πανω στα κομματια του satriani
Για ποιο πραγμα μιλας? Τι ειναι τα modes?

 
Δε μπορω να βοηθησω ουσιαστικα στην ερωτηση σου-δεν ξερω γρι νοτα οποτε αντιμετωπιζω διαρκως τα ιδια κολληματα και χειροτερα-εξαλλου μιλησαν ανθρωποι που κατεχουν καλα και εδωσαν νομιζω πραγματα.

Να πω μονο οτι για το διαστημα που ασχολεισαι το παιξιμο σου μου φαινεται παρα πολυ καλο.

Κι αφου το γουσταρεις και το ψαχνεις,θα γινει ακομα καλυτερο.

Κι επισης οταν αρχισεις και καταλαβαινεις τι ειναι αυτα που παιζεις-θα ερθει κι αυτο με τον καιρο και με δουλεια-θα ανοιξει αλλος κοσμος μπροστα σου.

Το βασικο ειναι οτι "παιζεις",τα αλλα μαθαινονται αφου το θες.

Βαρα του. :)

 
gkourmoul1 είπε:
Σπυρο, αρχες δημοτικου που εκανα κλασικη 3-4 χρονια στον Φρουδαρακη, δεν εκανα μαθηματα θεωρητικων, ουτε εμαθα νοτες. Ενα τετραδιο μου εδινε να αντιγραφω με τις θεωριες και μου ελεγε να τα διαβαζω (να 'ναι καλα ο ανθρωπος εκει που ειναι). Και φυσικα ουδεποτε τα διαβασα. Βεβαια παρτιτουρες διαβαζα κανονικα καθως ηξερα η καθε νοτα σε πιο ταστο ηταν.

Οταν μαθαινα μπουζουκι στο γυμνασιο, δεν ειχα καν τετραδιο...

Θεωρια εμαθα λιγη περυσι στο ωδειο. Εμαθα τις νοτες και πηρα μια μικρη γευση. Αλλα το hotel california δεν μπορω να καταλαβω την αρμονια του. Μπορω να παιξω ολο το σολο, εξ ακοης, αλλα δεν καταλαβαινω τον λογο που πατω αυτες τις νοτες.
Δεν εχει σχεση το διαβασμα παρτιτουρας με αυτο που λεω.Ουτε εγω διαβαζω γρηγορα.

Η μαγκια δεν ειναι να ξερεις να την διαβαζεις, αλλα να την γραφεις.

Αν ειχες μαθει πχ κλιμακες, θα ηξερες οτι το κομματι (hotel) ειναι σε Β minor scale ή αλλιως B aeolian (δλδ οπλισμος D major scale) και οταν παιζει F# το γυριζει σε Β harmonic minor (δλδ οπλισμος D major συν μια A#).

Θα μου πεις, τι θα με βοηθησει να τα ξερω αυτα. Θα καταλαβεις πιο κατω,

Δεν ειναι τοσο δυσκολα. Τη θεωρια των κλιμακων μαθαινεις, (διαστηματα βεβαιως  για αρχη) οπλισμο και εναρμονιση ματζορε κλιμακας.

Απλα θελει τροπο να στο κανει κατανοητο ο δασκαλος και οχι να σου δινει μια προταση να της μαθεις απεξω,

Για την μεταφορα αυτων στην πραξη, μαθαινεις τα 7 boxes μιας ματζορε κλιμακας σε ολη την κιθαρα και με αυτο εχεις μαθει αυτοματα ολες τις ματζορε κλιμακες σε ολη τη ταστιερα (αφου στο οργανο μας απλα μεταφερεις αυτο που παιζεις σε αλλα ταστα)

Ταυτοχρονα εχεις μαθει ολα τα modes και τις πεντατονικες (αφου ολα σχεδον βρισκονται μεσα στη ματζορε κλιμακα και απλα αλλαζεις τις τονικες ή αφαιρεις νοτες και αν αλλαξεις την 7η βαθμιδα μιας aeolian εχεις και την αρμονικη μινορε και αν αλλαξεις και την 6η βαθμιδα εχεις την μελωδικη μινορε).

Απο τη ματζορε κλιμακα μαθαινεις και για ολες τις συγχορδιες.

Τι βαθμιδες περιεχουν και πως να τις βρισκεις μονος σου.  Ολες.

Αρκει να ξερεις τα ανοιχτα ακορντα στην πρωτη θεση (ματζορε μινορε)

Μεταφερομενα ειναι κι αυτα.

Πχ οταν βγαζεις κομματια, γνωριζωντας θεωρια, ξερεις τι θα παιξει ο αλλος πριν το παιξει. Οταν συνθετεις δικα σου κομματια (ή αυτοσχεδιαζεις) και κολλησεις, η θεωρια σου δινει  ολες τις επιλογες να δοκιμασεις και να διαλεξεις οτι σου αρεσε στο αυτι περισσοτερο.

Οριστε σε 10 γραμμες σου εγραψα το 90% αυτων που πρεπει να κατανοησεις για να ξεφυγεις.

Απλα χρειαζονται παραδειγματα και εξασκηση.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Σπυρο, την κλιμακα ματζορε και μινορε (νομιζω dorian), καθως και τα ακορντα που εχουν οι βαθμιδες τους τα ψιλοχρησιμοποιω σε καθε τονο που θελω. Ολα καλα μεχρι εκει. Επισης ξερω οτι οι λοιπες κλιμακες ειναι παραλλαγες. Οταν ομως σε ενα τραγουδι εχει νοτες αλλες απο τις 7 τοτε μπερδευομαι διοτι δεν γνωριζω...

Καποιο βιβλιο που να τα εξηγει βημα βημα, γρηγορα και πρακτικα, θα βοηθουσε.

Gvour, απο το στομα σου και στου θεου τ' αυτι...!

 
gkourmoul1 είπε:
Σπυρο, την κλιμακα ματζορε και μινορε (νομιζω dorian), καθως και τα ακορντα που εχουν οι βαθμιδες τους τα ψιλοχρησιμοποιω σε καθε τονο που θελω. Ολα καλα μεχρι εκει. Επισης ξερω οτι οι λοιπες κλιμακες ειναι παραλλαγες. Οταν ομως σε ενα τραγουδι εχει νοτες αλλες απο τις 7 τοτε μπερδευομαι διοτι δεν γνωριζω...
Ψάξε και διάβασε τα εξής.

- Βαθμίδες ματζόρε κλίμακας.

  Ονομασίες, λειτουργίες, χρήση τους

- Πτώσεις

  Είδη, χρήσεις.

- Μετατροπία

  Είδη, τρόποι χρήσης.

Δεν μου έρχεται τώρα κάποιο συγκεκριμένο βοήθημα για τα παραπάνω, αλλά είναι αρκετά συνηθισμένοι όροι, και μπορείς να βρεις πληροφορίες γι' αυτά με ένα απλό ψάξιμο, κρίνοντας μόνος σου πόσο απλά ή σύνθετα είναι γραμμένες αυτές οι πληροφορίες.

Αν αρχίσεις να μπαίνεις στο νόημα των παραπάνω, θα σου είναι ευκολότερο να καταλάβεις αυτά που έγραψες ότι σε μπερδεύουν.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top