Υπαρχει η κιθαρα πλεον σαν μουσικο οργανο;

Status
Not open for further replies.
"Αφήστε λοιπόν τους αφορισμούς χωρίς να έχετε ρίξει ούτε μια αυτιά σε αυτό που τόσο παθιασμένα προσπαθείτε χωρίς καμία επιτυχία να μειώσετε. "

Κόψε κάτι ρε Μπιλ, κανείς δεν πήγε να μειώσει "παθιασμένα" κανέναν.

Ή μήπως όχι; Διαβάζω σε επόμενο σχόλιο:

"Τα μπλουζ είναι" λέει "το ίδιο πάνω-κάτω".

Κι η γιαγιά μου το ίδιο θα έλεγε αν άκουγε SRV και μετά Ana Popovic. Αλλά εκείνη δεν καταλαβαίνει η φτωχη, εσύ τι υποτίθεται ότι καταλαβαίνεις, τι δικαιολογία έχεις ως μουσικός για να το λες αυτό; Και μάλιστα σε ένα φόρουμ μουσικών; Με κάτι τέτοια γελάνε και τα ζώα του δάσους.

Λοιπόν θα σας το χαλάσω ίσως, αλλά αυτό που δεν είστε ικανοί να αντιληφθείτε είναι ΑΚΡΙΒΩΣ αυτό που διαχωρίζει τη μουσική από το μάπα καρπούζι.

Έτσι, στην jazz/blues μπορεί οι μουσικοί να παίζουν forever παραλλαγές σε παραπλήσια ή standarts θέματα, αλλά ο Pat Metheny δεν θα ακουστεί ποτέ σαν τον Jim Hall, γιατί υπάρχει κάτι που λέγεται ερμηνεία και αυτοσχεδιαστική ικανότητα. Αυτά συνιστούν καλλιτεχνικη΄ταυτότητα για έναν μουσικό. Σε κάποια άλλα είδη μουσικης, το λένε και "ψυχή" ή "songwriting" (έμπνευση ας πούμε σε ό,τι αφορά τη σύνθεση). Αυτα έχουν βαρύνουσα σημασία και όχι το πόσα ακόρντα θα παίξει κάποιος (σόρι Dreamdancer)

Aκόμη κι αν μιλάμε για ένα άλμπουμ π.χ. σαν το The Wall που έχει γραφτεί όλο πάνω σε πέντε δέκα ακόρντα) ή για γκρουπ σαν τους U2 που τα κομμάτια τους δεν θα τα έβαζε κανείς σας ούτε για backing track, γιατί δεν είναι φαντάζομαι ευεπίφορα για να μπεγλερίσετε την πένα σας πάνω κάτω.  

Και τώρα επιστροφή στους τζετ κιθαρίστες των 18ών. Ας μιλήσουμε για μεγάλα νούμερα πλέον. Μουσικάρες!

 
Tamtam είπε:
"Αφήστε λοιπόν τους αφορισμούς χωρίς να έχετε ρίξει ούτε μια αυτιά σε αυτό που τόσο παθιασμένα προσπαθείτε χωρίς καμία επιτυχία να μειώσετε. "

Κόψε κάτι ρε Μπιλ, κανείς δεν πήγε να μειώσει "παθιασμένα" κανέναν.

Ή μήπως όχι; Διαβάζω σε επόμενο σχόλιο:

"Τα μπλουζ είναι" λέει "το ίδιο πάνω-κάτω".

Κι η γιαγιά μου το ίδιο θα έλεγε αν άκουγε SRV και μετά Ana Popovic. Αλλά εκείνη δεν καταλαβαίνει η φτωχη, εσύ τι υποτίθεται ότι καταλαβαίνεις, τι δικαιολογία έχεις ως μουσικός για να το λες αυτό; Και μάλιστα σε ένα φόρουμ μουσικών; Με κάτι τέτοια γελάνε και τα ζώα του δάσους.

Λοιπόν θα σας το χαλάσω ίσως, αλλά αυτό που δεν είστε ικανοί να αντιληφθείτε είναι ΑΚΡΙΒΩΣ αυτό που διαχωρίζει τη μουσική από το μάπα καρπούζι.

Έτσι, στην jazz/blues μπορεί οι μουσικοί να παίζουν forever παραλλαγές σε παραπλήσια ή standarts θέματα, αλλά ο Pat Metheny δεν θα ακουστεί ποτέ σαν τον Jim Hall, γιατί υπάρχει κάτι που λέγεται ερμηνεία και αυτοσχεδιαστική ικανότητα. Αυτά συνιστούν καλλιτεχνικη΄ταυτότητα για έναν μουσικό. Σε κάποια άλλα είδη μουσικης, το λένε και "ψυχή" ή "songwriting" (έμπνευση ας πούμε σε ό,τι αφορά τη σύνθεση). Αυτα έχουν βαρύνουσα σημασία και όχι το πόσα ακόρντα θα παίξει κάποιος (σόρι Dreamdancer)

Aκόμη κι αν μιλάμε για ένα άλμπουμ π.χ. σαν το The Wall που έχει γραφτεί όλο πάνω σε πέντε δέκα ακόρντα) ή για γκρουπ σαν τους U2 που τα κομμάτια τους δεν θα τα έβαζε κανείς σας ούτε για backing track, γιατί δεν είναι φαντάζομαι ευεπίφορα για να μπεγλερίσετε την πένα σας πάνω κάτω.  

Και τώρα επιστροφή στους τζετ κιθαρίστες των 18ών. Ας μιλήσουμε για μεγάλα νούμερα πλέον. Μουσικάρες!
Kαλα χαλαρωσε λιγακι εσυ και πες μας ποια ειναι τα progressions πχ των blues(ασε την jazz απεξω που την πετας για να θολωσεις τα νερα) που κανουν την...αρμονικη εκπληξη...ποια lick και turnaround  στα περισσοτερα τραγουδια δεν εχουν χιλιοπαιχθει.Εμενα προσωπικα δεν με χαλαει τιποτα απο τα παραπανω εχουν το χαρακτηρα τους

ΑΛΛΑ

οταν καποιος συγκρινει γιατι συνηθως απο κατι τετοιους πεντατονικους φωστηρες γινονται οι συγκρισεις και λεει οτι πχ η αρμονικη μινορε και τα αρπετζια(με α ;D) ειναι βαρετα και επαναλαμβανομενα ενω αυτος ακουει σετ chord progressions,επαναλαμβανομενα και ανακυκλουμενα double stop bendy licks και turnarounds και διατεινεται οτι η δικη του μουσικη εχει...ποικιλια και δεν επαναλαμβανεται η ολη φαση ειναι για γελια.

Πιστευω να καταλαβαινεις για τι μιλαμε...αυτος που ακουει πχ μπλουζ και το γουσταρει τρελα δεν τον ενοχλει οτι επαναλαμβανεται γιατι πολυ απλα του αρεσει.Το ιδιο και αυτος που ακουει αντιστοιχα μεταλ τραγουδια.Το προβλημα ειναι οταν ο ενας προσπαθει να πεισει για την ανωτεροτητα του δικου του γουστου εναντι του αλλου ;).

 
  Το προβλημα ειναι φιλε η ατακα που πεταξες  σε καποια φαση ,οτι οποιος δεν μπορει να τα παιξει αυτος δεν τα γουσταρει.Λες δηλ οτι ειμαστε ολοι κρυφοσρενταδες αλλα αφου δεν μπορουμε να τα παιξουμε τα αφοριζουμε.Αυτο φιλε ειναι ΜΑΛΑΚΙΑ .Τωρα τα αλλα ειναι με αλλα λογια να αγαπιομαστε.Τι να πεις ,σε καποιους αρεσουν οι Clash ,oi stones κτλ και σε καποιους αλλους ολο αυτο το συγχρονο power ,progressive ,περουκα μαλι κολητο δερματινο σωβρακακι.κτλ.

  Εμενα μου αρεσουν πχ τα τραγουδια ,γι'υτο και εμαθα οσο εμαθα μουσικη.Αν μου αρεσε να ριχνω σολιες αβερτα πιστεψε με θα το ειχα καταφερει .Αλλα δεν ειναι ο στοχος του καθε κιθαριστα να γινει τουμπανο.Αλλα επειδη εδω το φορουμ ειναι τινγκα στους κιθαριστες απο ολες τις ρατσες,αυτη η διαμαχη θα γινεται και θα ξαναγινεται μεχρι ο κοσμος να γινει μια κωλοτρυπιδα με το συμπαθειο.

  Και με ολα αυτα μου δημιουργηθηκε η αποροια και θελω να σε ακουσω να παιζεις.Δεν ανεβαζεις τπτ .Γιατι στο γραψιμο ολοι το λεμε το ποιημα ,αλλα καμια φορα στην πραξη βγαινουμε αλλιως.

 
Dreamdancer είπε:
Το προβλημα ειναι οταν ο ενας προσπαθει να πεισει για την ανωτεροτητα του δικου του γουστου εναντι του αλλου ;).
Αυτο συμβαινει και ΤΙΠΟΤΑ παραπανω. Και ξαναγραφω οπως και πριν...για εφηβους ειναι αναμενομενη πρακτικη... για ενηλικες ομως???

Επισης, κανετε το λαθος να νομιζετε οτι ΔΕΝ υπαρχουν βιρτουοζοι """"σρεντερς"""" με ΑΡΙΣΤΟ songwriting (υποκειμενικο κι αυτο προφανως) που δεν παιζουν πανω απο backing tracks αλλα γραφουν τραγουδια για τις ΜΠΑΝΤΕΣ τους. Off the top of my head, ακουστε seventh wonder πχ...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγώ παντως δεν προσπαθώ να πείσω κανέναν. Ισα ισα που λέω ότι αυτό που οι άγονοι δεξιοτέχνες δεν θα κατανοήσουν είναι ακριβώς αυτό που κάνει το ένα πράγμα μουσική και το άλλο ούτε καν. Δεν ειναι κακό να μην είμαστε όλοι ίδιοι.

Ντρημντάνσερ, δεν έχω να προσθέσω κάτι γιατί το σχόλιό σου επιβεβαιώνει ακριβώς αυτό...

Δεν καταλαβες καν πως πουθενά δεν αναφέρθηκα σε κλίμακες και licks ούτε ταχύτητες ούτε εντυπωσιαούς κλπ., αλλά σε: καλλιτεχνική ταυτότητα, ικανότητα αυτοσχεδιασμού, έκφραστικότητα, ερμηνεία.

Θα πεις πάλι ότι μιλάω στον αέρα, αλλά νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουν γιατί ο παρακάτω "μέτριος" κιθαρίστας παίζει σε τρια ακόρντα κάτι που κανένας από τους σρέντερς που πίνεις νερό στο όνομά τους δεν θα μπορέσει ούτε να προσεγγίσει ποτέ (μέχρι και φαλτσα κάνει :) . Για κάποιο λόγο, αυτός ο μέτριος για τα δεδομένα ορισμένων, κιθαρίστας, είναι απλά τεράστιος στην ιστορία της μουσικής.

Και αυτό που παίζει δεν ειναι μπλουζ ή τζαζ αν σε ενοχλεί το γεγονός ότι αυτα είναι κατεξοχήν δυο ιδιοσυγκρασιακά είδη μουσικής όπου ο κάθε μουσικός ερμηνευτής (πρέπει να) είναι /ακούγεται μοναδικός για να "σταθεί", και τον καταλαβαίνεις από τον ήχο, από το feel και από το phrasing... εϊναι τρία ακόρντα and it's only rock n' roll.

Καλημέρα σε όλους




 
theBox είπε:
Επισης, κανετε το λαθος να νομιζετε οτι ΔΕΝ υπαρχουν βιρτουοζοι """"σρεντερς"""" με ΑΡΙΣΤΟ songwriting (υποκειμενικο κι αυτο προφανως) που δεν παιζουν πανω απο backing tracks αλλα γραφουν τραγουδια για τις ΜΠΑΝΤΕΣ τους.
Εγώ μίλησα για μια συγκεκριμένη φουρνιά κιθαριστών (ως σύγχρονη τάση αντίληψης της κιθάρας και της μουσικής), όχι για όλους.

Φυσικά και υπάρχουν βιρτουόζοι που γράφουν κομμάτια (και καλά μάλιστα), παίζουν σε μπάντες, κλπ

 
Εγώ θα πω την αλήθεια. Οι παλαιοί κιθαριστές είναι μεν πιο αργοί αλλά ακούγονται καλύτερα διότι χρησιμοποιοιούν κιθάρες με καλά Κσύλα. Οι σρεντάδες παίζουν με όργανα των 15 κομματιών mdf και είναι γρήγοροι για να μπουκώνει το πράμα και να μη φαίνεται η κακή ποιότητα ήχου.

 
otto## είπε:
Εγώ θα πω την αλήθεια. Οι παλαιοί κιθαριστές είναι μεν πιο αργοί αλλά ακούγονται καλύτερα διότι χρησιμοποιοιούν κιθάρες με καλά Κσύλα. Οι σρεντάδες παίζουν με όργανα των 15 κομματιών mdf και είναι γρήγοροι για να μπουκώνει το πράμα και να μη φαίνεται η κακή ποιότητα ήχου.
Εσύ είσαι προβοκάτορας!  ;D Τι τα πετάς αυτά τώρα... ετοιμάσου για τη θύελλα που θα σου έρθει.

 
Tamtam είπε:
Εγώ παντως δεν προσπαθώ να πείσω κανέναν. Ισα ισα που λέω ότι αυτό που οι άγονοι δεξιοτέχνες δεν θα κατανοήσουν είναι ακριβώς αυτό που κάνει το ένα πράγμα μουσική και το άλλο ούτε καν. Δεν ειναι κακό να μην είμαστε όλοι ίδιοι.

Ντρημντάνσερ, δεν έχω να προσθέσω κάτι γιατί το σχόλιό σου επιβεβαιώνει ακριβώς αυτό...

Δεν καταλαβες καν πως πουθενά δεν αναφέρθηκα σε κλίμακες και licks ούτε ταχύτητες ούτε εντυπωσιαούς κλπ., αλλά σε: καλλιτεχνική ταυτότητα, ικανότητα αυτοσχεδιασμού, έκφραστικότητα, ερμηνεία.

Θα πεις πάλι ότι μιλάω στον αέρα, αλλά νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουν γιατί ο παρακάτω "μέτριος" κιθαρίστας παίζει σε τρια ακόρντα κάτι που κανένας από τους σρέντερς που πίνεις νερό στο όνομά τους δεν θα μπορέσει ούτε να προσεγγίσει ποτέ (μέχρι και φαλτσα κάνει :) . Για κάποιο λόγο, αυτός ο μέτριος για τα δεδομένα ορισμένων, κιθαρίστας, είναι απλά τεράστιος στην ιστορία της μουσικής.

Και αυτό που παίζει δεν ειναι μπλουζ ή τζαζ αν σε ενοχλεί το γεγονός ότι αυτα είναι κατεξοχήν δυο ιδιοσυγκρασιακά είδη μουσικής όπου ο κάθε μουσικός ερμηνευτής (πρέπει να) είναι /ακούγεται μοναδικός για να "σταθεί", και τον καταλαβαίνεις από τον ήχο, από το feel και από το phrasing... εϊναι τρία ακόρντα and it's only rock n' roll.

Καλημέρα σε όλους


Πρεπει να καταλαβεις ενα πραγμα.Οι πραγματικα καλοι και φτασμενοι κιθαριστες ποτε δεν μπαινουν σε διαδικασιες του στυλ "α αυτος ειναι shredder" " α αυτος παιζει γρηγορα διαγραψε τον" "α αυτος παιζει αργα αρα εχει feel".Ανεξαρτητα το ειδος στο οποιο ανηκουν ποτε δεν μπαινουν σε τετοιες διαδικασιες ουτε μπαινου ποτε σε συγκρισεις αργο vs γρηγορο που δεν εχουν ετσι και αλλιως καμια αντικειμενικη μουσικη υποσταση και οι καλοι κιθαριστες το ξερουν ;).

Το ολο θεμα παρακινειται απο κομπλεξικους  weekend warriors της μια κυριως κατηγοριας.Η αντιπαραθεση στην ουσια δεν ειναι καν αντιπαραθεση καθως δεν νομιζω να εχεις δει κανεναν απο τους λεγομενους  shredders να προσπαθει να ειρωνευτει τους μεν και τους δε...αποδειξη? δεν εχουν βγαλει παρατσουκλι για κανενα ....ξερεις εσυ αντιστοιχη εκφραση οπως το shredding για την αλλη...φατρια? αν ξερεις να μου την πεις παντως εγω δεν εχω ακουσει και αυτο ειναι η ποιο τρανη αποδειξη για το ποιος ειναι κομπλεξικος η οχι ;).

Κανεις shredder δεν κανει καν το κοπο να ασχοληθει ουτε πηγαινει πχ και σχολιαζει video  που τα θεωρει βαρετα και αδιαφορα.Δεν θα δεις κανεναν "shredder" να πηγαινει σε videos καλλιτεχνων και να λεει"τι αργες μαλ..ιες παιζει αυτος,ριξε κανα γρηγορο σολιδι να σε δει ο θεος αγορι μου" το αντιθετο ομως γινεται συνεχως με τους...ετερους καπαδοκες.Αρα για να το ληξουμε ο κομπλεξισμος ειναι ξεκαθαρο οτι ειναι oneway σε αυτη την περιπτωση,η αλλη πλευρα δεν δινει καν σημασια.

Τωρα για το τι προτιμαει ο καθενας τα ειπαμε καποιος προτιμαει τις ηρεμες ρομαντικες βολτες με το κανο στην λιμνη καποιος γουσταρει τις εντονα συγκινησιακες βολτες με το τρενακι του λουνα παρκ....το θεμα ειναι τι ενθουσιαζει τον καθενα και αυτο ειναι κατι καθαρα προσωπικο.

Καθαρα πρακτικα τωρα πχ αν οπωσδηποτε θελουμε να συγκρινουμε παικτες και στυλ παικτων(που εγω το θεωρω λαλακια αλλα τες πα) τι νομιζεις πχ οτι ειναι ποιο πιθανο...o Vinnie Moore να παιξει τα τραγουδια του Neil Young η το αντιθετο.Αυτο και μονο μπορεις να συγκρινεις...τα υπολοιπα ειναι σαν την...κολοκυθοπιτα...υποκειμενικα γουστα αρα και απολυτα αποδεκτα εκατερωθεν ;).

 
Dreamdancer είπε:
[...] τι νομιζεις πχ οτι ειναι ποιο πιθανο...o Vinnie Moore να παιξει τα τραγουδια του Neil Young η το αντιθετο.Αυτο και μονο μπορεις να συγκρινεις...τα υπολοιπα ειναι σαν την...κολοκυθοπιτα...υποκειμενικα γουστα αρα και απολυτα αποδεκτα εκατερωθεν ;).
Συγκεντρωθείτε λέμε. O Young παίζει με αρχαίες Gibson που ξεκουρδίζουν αυτομάτως (τις παραγγέλνει από τον Ed Roman έτσι). Ξεκινά να παίζει και ξεκουρδίζει. Έτσι αποκτά το γνωστό σε όλους μας style του. Ο Moore απλά δε μπορεί να πιάσει τα μόρια του ξεκουρδίσματος οπότε άντε γεια. Επίσης οι ουσίες που καταναλώνονται εκατέρωθεν διαφέρουν. Ο Young, ως παλαιάς κοπής, καταναλώνει μαριχουάνα και λοιπά ελαφρά, ο Moore παίρνει στεροειδή ώστε να αποκτά μυώδη δάχτυλα.

 
otto## είπε:
Εγώ θα πω την αλήθεια. Οι παλαιοί κιθαριστές είναι μεν πιο αργοί αλλά ακούγονται καλύτερα διότι χρησιμοποιοιούν κιθάρες με καλά Κσύλα. Οι σρεντάδες παίζουν με όργανα των 15 κομματιών mdf και είναι γρήγοροι για να μπουκώνει το πράμα και να μη φαίνεται η κακή ποιότητα ήχου.
Mήπως οι καινούργιοι κιθαρίστες παίζουν πιο γρήγορα γιατί έχουν καλύτερα ξύλα από τους παλιότερους; How about that?

 
nick_ls είπε:
Mήπως οι καινούργιοι κιθαρίστες παίζουν πιο γρήγορα γιατί έχουν καλύτερα ξύλα από τους παλιότερους; How about that?
Εσύ εκτόξευσες τη συλλογιστική. Πραγματικά χρειάζομαι χρόνο να το σκεφτώ.

 
Dreamdancer είπε:
Πρεπει να καταλαβεις ενα πραγμα.Οι πραγματικα καλοι και φτασμενοι κιθαριστες ποτε δεν μπαινουν σε διαδικασιες του στυλ "α αυτος ειναι shredder" " α αυτος παιζει γρηγορα διαγραψε τον" "α αυτος παιζει αργα αρα εχει feel".Ανεξαρτητα το ειδος στο οποιο ανηκουν ποτε δεν μπαινουν σε τετοιες διαδικασιες ουτε μπαινου ποτε σε συγκρισεις αργο vs γρηγορο που δεν εχουν ετσι και αλλιως καμια αντικειμενικη μουσικη υποσταση και οι καλοι κιθαριστες το ξερουν ;).

Το ολο θεμα παρακινειται απο κομπλεξικους  weekend warriors της μια κυριως κατηγοριας.Η αντιπαραθεση στην ουσια δεν ειναι καν αντιπαραθεση καθως δεν νομιζω να εχεις δει κανεναν απο τους λεγομενους  shredders να προσπαθει να ειρωνευτει τους μεν και τους δε...αποδειξη? δεν εχουν βγαλει παρατσουκλι για κανενα ....ξερεις εσυ αντιστοιχη εκφραση οπως το shredding για την αλλη...φατρια? αν ξερεις να μου την πεις παντως εγω δεν εχω ακουσει και αυτο ειναι η ποιο τρανη αποδειξη για το ποιος ειναι κομπλεξικος η οχι ;).

Κανεις shredder δεν κανει καν το κοπο να ασχοληθει ουτε πηγαινει πχ και σχολιαζει video  που τα θεωρει βαρετα και αδιαφορα.Δεν θα δεις κανεναν "shredder" να πηγαινει σε videos καλλιτεχνων και να λεει"τι αργες μαλ..ιες παιζει αυτος,ριξε κανα γρηγορο σολιδι να σε δει ο θεος αγορι μου" το αντιθετο ομως γινεται συνεχως με τους...ετερους καπαδοκες.Αρα για να το ληξουμε ο κομπλεξισμος ειναι ξεκαθαρο οτι ειναι oneway σε αυτη την περιπτωση,η αλλη πλευρα δεν δινει καν σημασια.

Τωρα για το τι προτιμαει ο καθενας τα ειπαμε καποιος προτιμαει τις ηρεμες ρομαντικες βολτες με το κανο στην λιμνη καποιος γουσταρει τις εντονα συγκινησιακες βολτες με το τρενακι του λουνα παρκ....το θεμα ειναι τι ενθουσιαζει τον καθενα και αυτο ειναι κατι καθαρα προσωπικο.

Καθαρα πρακτικα τωρα πχ αν οπωσδηποτε θελουμε να συγκρινουμε παικτες και στυλ παικτων(που εγω το θεωρω λαλακια αλλα τες πα) τι νομιζεις πχ οτι ειναι ποιο πιθανο...o Vinnie Moore να παιξει τα τραγουδια του Neil Young η το αντιθετο.Αυτο και μονο μπορεις να συγκρινεις...τα υπολοιπα ειναι σαν την...κολοκυθοπιτα...υποκειμενικα γουστα αρα και απολυτα αποδεκτα εκατερωθεν ;).
Συγνώμη αλλά αυτά τα περί της "μιας πλευράς" και "της άλλης" που λες, εγώ τα ακούω βερεσέ ως παπαριές καμαρωτές.

Τι πα να πει "ρομαντικές βόλτες" αργές ταχύτητες και τέτοια; Ο SRV ή ο George Βenson δηλαδή έπαιζαν αργά; Ή δεν έκαναν show off; Φυσικά και έκαναν!

Απλά, υπάρχει ένα πράγμα που είναι μουσική, με πάθος, έκφραση και songwriting, και κάτι άλλο που δεν είναι μουσική αλλά ασκήσεις αναπνοής ή αν θες, ΜΟΝΟ show off. Είναι τόσο απλό. Δεν τίθεται καν θέμα shredding. Kαι στους τζαζιστες και στους bluesmen θα βρεις κιθαρίστες που έπαιζαν τις κάλτσες τους. Το ζήτημα είναι ότι δεν ήταν μόνο αυτό αλλά και κάτι παραπάνω, κάτι "επιπλέον" που είχαν αυτοί οι άνθρωποι ώστε να μην έχει σημασία καν το αν μπορούσαν ή έπαιξαν ποτέ σε ταχύτητες Malmsteen.

Το "επιπλέον" αυτό που δεν θες να καταλάβεις (γιατί αφελής δεν είσαι,προφανώς και έχεις αντιληφθεί τι είναι) είναι ακριβώς αυτό που κάνει κάποιον μουσικό και κιθαρίστα και κάποιον άλλο "μποντιμπίλντερ ή σπρίντερ της κιθάρας".

 
Τώρα το είδα. Γράφεις:

" τι νομιζεις πχ οτι ειναι ποιο πιθανο...o Vinnie Moore να παιξει τα τραγουδια του Neil Young η το αντιθετο.Αυτο και μονο μπορεις να συγκρινεις...τα υπολοιπα ειναι σαν την...κολοκυθοπιτα...υποκειμενικα γουστα αρα και απολυτα αποδεκτα εκατερωθεν"

Απάντηση: κάποιος που παίζει σαν τον Neil Young δεν έχει καμία διάθεση να παίξει κομματι του Vinnie Moore. Πιστεύω όμως ότι αν έχει χέρι και μελετήσει, μπορεί να προσεγγίσει.

Κάποιος όμως που παίζει σαν τον Vinnie Moore δεν πρόκειται ποτέ να παίξει σαν τον Neil Young γιατί αυτό θα σημαίνει ότι θα πρέπει να ξεχάσει όσα ξέρει.

Στην υποθετική σου ερώτηση συνεπώς, απαντώ ότι περισσότερο απίθανο είναι ένας ανέμπνευστος σρεντάς να γίνει ποτέ καλλιτέχνης (και δεν εννοώ φυσικά τον Moore με αυτό), παρά ένας πραγματικός καλλιτέχνης να υποδυθεί (αν υποθέσουμε ότι έχει λόγο να το κάνει) τον πρωταγωνιστή κάποιου Guitar Hero game.

 
Tamtam είπε:
Εγώ παντως δεν προσπαθώ να πείσω κανέναν. Ισα ισα που λέω ότι αυτό που οι άγονοι δεξιοτέχνες δεν θα κατανοήσουν είναι ακριβώς αυτό που κάνει το ένα πράγμα μουσική και το άλλο ούτε καν. Δεν ειναι κακό να μην είμαστε όλοι ίδιοι.

Ντρημντάνσερ, δεν έχω να προσθέσω κάτι γιατί το σχόλιό σου επιβεβαιώνει ακριβώς αυτό...

Δεν καταλαβες καν πως πουθενά δεν αναφέρθηκα σε κλίμακες και licks ούτε ταχύτητες ούτε εντυπωσιαούς κλπ., αλλά σε: καλλιτεχνική ταυτότητα, ικανότητα αυτοσχεδιασμού, έκφραστικότητα, ερμηνεία.

Θα πεις πάλι ότι μιλάω στον αέρα, αλλά νομίζω ότι όλοι καταλαβαίνουν γιατί ο παρακάτω "μέτριος" κιθαρίστας παίζει σε τρια ακόρντα κάτι που κανένας από τους σρέντερς που πίνεις νερό στο όνομά τους δεν θα μπορέσει ούτε να προσεγγίσει ποτέ (μέχρι και φαλτσα κάνει :) . Για κάποιο λόγο, αυτός ο μέτριος για τα δεδομένα ορισμένων, κιθαρίστας, είναι απλά τεράστιος στην ιστορία της μουσικής.

Και αυτό που παίζει δεν ειναι μπλουζ ή τζαζ αν σε ενοχλεί το γεγονός ότι αυτα είναι κατεξοχήν δυο ιδιοσυγκρασιακά είδη μουσικής όπου ο κάθε μουσικός ερμηνευτής (πρέπει να) είναι /ακούγεται μοναδικός για να "σταθεί", και τον καταλαβαίνεις από τον ήχο, από το feel και από το phrasing... εϊναι τρία ακόρντα and it's only rock n' roll.

Καλημέρα σε όλους

Φιλε μου ο neil young ειναι θηριο ,τι να λεμε τωρα.Κατι τετοια ακουω και δεν μπορω με τπτ να συνηθισω το λουστρινι και την τελεια φρασεολογια των τεχνικων.Μιλαμε ο ηχος των Crazy Horse ειναι οτι πιο εναλακτικο και φρεσκο εχουν ακουσει τα αυτακια μου τελευταια.Και η μαλακια ειναι οτι δεν ειναι αυτο αλλα ΚΛΑΣΙΚΟΣ.Ευγε για το γουστο σου αδερφε.
 
Όλα καλά στην κουβέντα, μία ένσταση μόνο γιατί είναι πολύ άδικο: Μην τσουβαλιάζουμε τον Govan με τους backing track shredders, αμαρτία είναι. Το οτι το κάνει και αυτό (ειδικά παλιότερα) για να βγάζει κανα φράγκο είναι άλλο θέμα. Είναι απίστευτα (ευφυής και) μουσικός κιθαρίστας, εκτός από αρτιότατος (και ιδιαίτερα ταπεινός, ασχετο, αλλα μια και αναφερθηκε το καγκουροrawk attitude).

 
koraxprs είπε:
Όλα καλά στην κουβέντα, μία ένσταση μόνο γιατί είναι πολύ άδικο: Μην τσουβαλιάζουμε τον Govan με τους backing track shredders, αμαρτία είναι. Το οτι το κάνει και αυτό (ειδικά παλιότερα) για να βγάζει κανα φράγκο είναι άλλο θέμα. Είναι απίστευτα (ευφυής και) μουσικός κιθαρίστας, εκτός από αρτιότατος (και ιδιαίτερα ταπεινός, ασχετο, αλλα μια και αναφερθηκε το καγκουροrawk attitude).
Οι φίλοι μας από πάνω δεν έχουν ακούσει Aristocrats,βάζω και τα 2 μου χέρια στη φωτιά. ;)

Μπορεί να μη μου αρέσει ο Govan,δεν τον ακούω συχνά στο σπίτι ας πούμε,αλλά ο άνθρωπος έχει μελετήσει περισσότερο απ'όσο όλοι εμείς εδώ μέσα και άλλο τόσο.Τον εκτιμώ όσο λίγους κιθαρίστες.Και ναι κύριοι,έχει γράψει ωραία κομμάτια,καθώς ΞΕΡΕΙ πώς γράφεται ένα $^#&%$% κομμάτι.

Καλό Σ/Κ να έχουμε πάντως.Η συζήτησή μας μου έχει κάνει καλό.Κάθε φορά που βγαίνω από το noiz μελετάω κάνα 3ωρο. 8)


 
Tamtam είπε:
Συγνώμη αλλά αυτά τα περί της "μιας πλευράς" και "της άλλης" που λες, εγώ τα ακούω βερεσέ ως παπαριές καμαρωτές.

Τι πα να πει "ρομαντικές βόλτες" αργές ταχύτητες και τέτοια; Ο SRV ή ο George Βenson δηλαδή έπαιζαν αργά; Ή δεν έκαναν show off; Φυσικά και έκαναν!

Απλά, υπάρχει ένα πράγμα που είναι μουσική, με πάθος, έκφραση και songwriting, και κάτι άλλο που δεν είναι μουσική αλλά ασκήσεις αναπνοής ή αν θες, ΜΟΝΟ show off. Είναι τόσο απλό. Δεν τίθεται καν θέμα shredding. Kαι στους τζαζιστες και στους bluesmen θα βρεις κιθαρίστες που έπαιζαν τις κάλτσες τους. Το ζήτημα είναι ότι δεν ήταν μόνο αυτό αλλά και κάτι παραπάνω, κάτι "επιπλέον" που είχαν αυτοί οι άνθρωποι ώστε να μην έχει σημασία καν το αν μπορούσαν ή έπαιξαν ποτέ σε ταχύτητες Malmsteen.

Το "επιπλέον" αυτό που δεν θες να καταλάβεις (γιατί αφελής δεν είσαι,προφανώς και έχεις αντιληφθεί τι είναι) είναι ακριβώς αυτό που κάνει κάποιον μουσικό και κιθαρίστα και κάποιον άλλο "μποντιμπίλντερ ή σπρίντερ της κιθάρας".
To τι αποφασιζεις εσυ να αγνοησεις δεν με απασχολει.Σε ρωτησα αν εχεις δει καποιον "shredder"  να δινει αντιστοιχους χαρακτηρισμους σε αλλη "ομαδα" κιθαριστων.Αν δεν εχεις οπως ειπα και πριν ειναι εμφανες απο που προερχεται ο κομπλεξισμος.

Παρε για παραδειγμα την κλασσικη κιθαρα.Εκει που ολοι αναγκαστικα (λογω συστηματικης εκπαιδευσης) ειναι παικτρονια με αψογη τεχνικη και θεωρητικη καταρτηση εκει ποτε δεν θα ακουσεις για χαζομαρες αργο vs γρηγορο για shredding κτλ κτλ κτλ…..γιατι πολυ απλα εχουν ξεπερασει τις παιδικες ασθενειες πολυ νωρις.

Για show off μιλανε μονο κατι ημιμαθεις blusoροκαδες που πιστευουν οτι οταν ακουνε κατι που τους ξεπερναει ειναι για εντυπωσιασμο και οχι για μουσικη εκφραση.Δυστυχως για σενα πρεπει να δεχτεις οτι καποιοι ανθρωποι παθιαζονται με μουσικη που εσενα μπορει να μη σου αρεσει….αυτο δεν την κανει κατωτερη, ουτε εσενα αντικειμενικο κριτη τους….ο  malmsteen πχ που ανεφερες ηθελε να κανει την κιθαρα να πλησιασει το βιολι και τον παγκανινι και προς τα εκει κινηθηκε….αυτο γουσταρε και μαλιστα η τεχνικη του αναπτυχθηκε μονο και μονο για να μπορεσει να παιξει αυτο που ακουγε στο μυαλο του οχι το αντιθετο.Παντα η μουσικη εχει τον πρωτο λογο αλλα αν νομιζεις οτι εσυ εχεις αντικειμενικη ιδιοτητα για να κρινεις τι ειναι show off και τι οχι πλανασαι πλανην οικτραν.Μονο το τι σου αρεσει μπορεις να πεις.

Εξαλλου οπως φαινεται ακομα και στα ποιο αντικειμενικα δεν το κατεχεις…θες να μου πεις δηλαδη οτι ο Vinnie Moore θα δυσκολευτει να παιξει πχ το Heart of Gold του Υoung  περισσοτερο απο οτι ο Υoung το Shadows of yesterday?Θες να υποστηριξεις πχ οτι ο Young μπορει καν να το παιξει?Για να σοβαρευτουμε λιγακι.Κατι τετοιο ειναι πρακτικα αδυνατον αν και δεν μειωνει την αξια του  Υοung σαν μουσικου αλλα δειχνει οτι πρακτικα ειναι ποιο ευκολο για τον καλυτερα τεχνικα καταρτισμενο κιθαριστα να παιξει περισσοτερα πραγματα.

 
Dreamdancer είπε:
To τι αποφασιζεις εσυ να αγνοησεις δεν με απασχολει.
Φαντάσου πόσα θα έγραφες αν σε απασχολούσε κιόλας.

Tamtam έχεις απόλυτο δίκηο, κατά τη γνώμη μου.

 
Status
Not open for further replies.

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top