Είναι ο ήχος θέμα ψυχολογίας;

Το μόνο που δεν έχει η μουσική είναι "λογική" μιας και που αυτό που προσπαθεί να κάνει ο καθένας από εμάς είναι να αποδώσει τα συναισθήματα του σε ένα τραγούδι και να αγγίξει έτσι το "κάτι" του ακροατή. Οπότε μουσική = συναίσθημα και ΟΧΙ λογική.

Δεν νομίζω πως υπάρχουνε άνθρωποι που λένε "ποιος θα το καταλάβει" γιατί πολύ απλά αυτό συνεπάγεται στο ότι είναι ντροπή κάποιος να χρησιμοποιεί πχ. behringer σε μια ηχογράφηση ή κρίνεται γενικά "απαράδεκτο".

Ο ακροατής ακούει το τραγούδι σου κυρίως από το ραδιόφωνο και αν του αρέσει ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ, τον αγγίξει, διασκεδάσει, τον οδηγήσει ειδικότερα σε μια συγκεκριμένη συναισθηματική κατάσταση, πηγαίνει στο μαγαζί και το αγοράζει. Οπότε η μουσική για μένα δεν έχει το απειροελάχιστο χώρο για "κοροιδία", εκτός κι αν κάποιος έχει διαφορετική γνώμη οπότε μπορεί να επιχειρηματολογήσει.

 
Φίλε pantelis51, το τελευταίο σου post είναι άσχετο με την προηγούμενη δήλωσή σου ότι αφού όλοι ακούνε μουσική μέσω MP3 και ραδιοφώνου, δεν έχει σημασία ο εξοπλισμός με τον οποίο θα παραχθεί η μουσική. Θα ήταν καλό να κατασταλάξεις σχετικά με την άποψή σου επί του θέματος.

Το γεγονός ότι ο κόσμος ακούει μουσική από άθλιες πηγές και χωρίς να δίνει σημασία στην ίδια τη μουσική (την αντιμετωπίζουν πιο πολύ σαν ένα ηχητικό χαλί) είναι άσχημο. Όμως δεν είναι βλάκας όποιος προσπαθεί να βγάλει το καλύτερο αποτέλεσμα κατά την παραγωγή της μουσικής του.

Αν σέβεσαι τη δουλειά και τον ήχο σου, αυτό ακριβώς είναι που αποζητάς συνέχεια, να ακούσεις τη μουσική σου όσο το δυνατόν καλύτερα. Όχι για τους άλλους, πρωτίστως για τον εαυτό σου.

Εξάλλου, σε διαβεβαιώ ότι υπάρχει πάρα πολύς κόσμος στην Ελλάδα που υιοθετεί τη λογική του "δε βαριέσαι". Και οι περισσότεροι είναι επαγγελματίες, άνθρωποι που κανονικά θα έπρεπε να είναι οι τελευταίοι που κάνουν εκπτώσεις στην ποιότητα της δουλειάς τους. Ως αποτέλεσμα, γίνονται πολλές παραχωρήσεις στις παραγωγές που ακούμε καθημερινά. Κι αν η μάζα δεν τις πιάνει, οι περισσότεροι εδώ μέσα τις καταλαβαίνουν. Και απ' όσο βλέπω, κανείς από μας δεν είναι διατεθειμένος να κάνει τα ίδια στη δική του μουσική...

 
Που ακριβώς παρατήρησες πως δεν είμαι κατασταλαγμένος; Προφανώς δεν κατάλαβες αυτό που θέλω να πω.

Πως δηλαδή ακριβό μηχάνημα δεν σημαίνει πως το τραγούδι σου θα γίνει HIT SONG ή μόνο με αυτά γράφονται τα HIT SONG. Άλλωστε ακόμα κι αν γράψεις σε ένα εξωφρενικό sample rate ο περισσότερος κόσμος ακούει μουσική από mp3. Τι ανάλυση έχουνε τα τελευταία; Που πάνε όλες αυτές οι υψηλές συχνότητες που τόσο κόπιασες να τις φτιάξεις; Και ο περισσότερος κόσμος ακούει μουσική από ΦΤΗΝΑ ακουστικά κάτω των 12 ευρώ οπότε η "λεπτομέρεια" που χρυσοπλήρωσες για το home studio σου είναι μάλλον πολυτέλεια για πολλούς.

Είμαι κατά του κομπλεξαρισμού που έχουνε πολλοί νεόπλουτοι και της 3χρονης αντίδρασης τους "α καραγκιώζη, παίζεις με behringer!" και όλων εκείνων των ατάλαντων που πιστεύουν πως Η ΜΟΥΣΙΚΗ τους ακούγεται χάλια επειδή δεν έχουνε τα πανάκριβα μηχανήματα...

ΦΥΣΙΚΑ και ένα επαγγελματικό στούντιο θα πρέπει να έχει τα super wow μηχανήματα έτσι ώστε να καλύψει και το 3% των λεφτάδων του πλανήτη που μπορούν να έχουνε ΤΑ απίστευτα ηχοσυστήματα...

 
Φίλε Παντελή, σου εξήγησα και πριν ότι αν ξεκινήσεις με τη λογική "ο κόσμος δεν ξέρει από μουσική και από ήχο, πάμε να του δώσουμε ό,τι μας συμφέρει", είναι βέβαιο ότι θα καταλήξεις με μια αηδία στο τέλος. Δεν χρειάζεσαι τα τέλεια μηχανήματα αλλά ο σεβασμός στον ήχο σου πρέπει να υπάρχει.

Και επειδή καλό είναι να μην το κουράζουμε, απλά τα πράγματα:

Μπορείς να βγάλεις καλό ήχο με οτιδήποτε, ακόμα και με το φτηνότερο/ταπεινότερο εξοπλισμό που κυκλοφορεί. Αν μάλιστα έχεις ταλέντο, θα βγάλεις πολύ καλό ήχο, εφάμιλλο ακριβότερων καταστάσεων.

Όμως, ο top-class εξοπλισμός έχει κι αυτός το νόημά του. Όταν έχεις φτάσει τον εξοπλισμό σου στα όριά του, πρέπει να πας στο επόμενο στάδιο και εκεί αρχίζει το θέμα του καλύτερου gear. Μπορεί το φτηνό να αρκεί για να ακουστείς πάρα πολύ καλά αλλά το κορυφαίο είναι απαραίτητο για να ακουστείς φοβερά...

Το κυριότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο μέσος μουσικός είναι στην αξιοποίηση του εξοπλισμού που έχει. Αλλά αυτό είναι άσχετο με το αν το καλό gear χρειάζεται ή όχι...

 
Παίδες είναι πολύ απλά τα πράματα. Αν σε κάποιον που το κατέχει το άθλημα του δώσεις μπεριγκερ τότες θα βγάλει τρομερό ήχο. Αν του δώσεις τα άλλα τα μεγάλα και εξωτικά, τότε ο ηχος θα είναι διαγαλαξιακός. Αν αυτό το κάνεις με μένα, με τα μεν μπεριγκερ θα είμαι ανυπόφορος, με τα δε άλλα κάτι θα σωθεί.

Εξάλλου μην τα ισοπεδώνουμε όλα. Άλλο τα behringer μονιτορ και άλλο τα pmc. Άλλο ο maudio tampa και άλλο κάποιος prism. Όπως και να το κάνουμε η διαφορά στην ποιότητα ήχου είναι τεράστια. Και το ότι σε βοηθάνε μέσω της καλύτερης ποιότητας στο ήχο που βγάζουν, είναι μια παγκόσμια σταθερά και αυτή

Τώρα το γεγονός ότι οι περισσότεροι ακούνε mp3 δεν είναι δικαιολογία για τις κουραστικές παραγωγές που βγαίνουν και ακούω, με τα κρατς κριτς και ηλίθια  τέτοια άλλα....

 
Μαλλον μπερδευτήκαμε.Τα καλά μηχανάκια απλά σε βοηθούν να έχεις προσωπικότητα, ενώ τα υπόλοιπα σε δυσκολεύουν στο κυνήγι της.

Eric Johnson, Gilmour, Buckingham, Marr. Καταπληκτικοί μουσικοί, όλοι γράφουν αναλογικά, με όσο καλύτερα μηχανάκια μπορούν να βρούν. Υπάρχει περίπτωση να μην τους ξεχωρίσω ακόμη και στο πιο άθλιο 56'αρι Mp3 ? όχι.

Αυτό που σου αγοράζουν τα καλά μηχανήματα είναι individuality, κατι που ο κόσμος των κλώνων (Behringer και λοιπά σκουπίδια) εχει παραγκωνίσει πλήρως.

Γράψε εσύ όσο καλύτερα μπορείς, και μην ανησυχείς για το πού και πώς θα ακούσω εγω τη μουσική σου. Να είσαι σίγουρος πως αν έχεις προσπαθήσει για το καλύτερο ο ήχος σου θα είναι αν μη τι άλλο ευχάριστος στο απαίδευτο αυτί μου...

 
σε μερικους τα Behringer ακουγονται καλυτερα με τη λογικη οτι οσο πιο καλα ξερει καποιος ενα μηχανημα τοσο καλυτερα το δουλευει.

Το σημαντικο ειναι να το ξερει και ας ειναι και ενα φθηνομηχανημα.

Ας φανταστει ο καθενας την πρωτη φορα που επαιξε σε ενα καλο λαμπατο ενω παλια επαιζε με πεταλιεριτσες.

το απολυτο 'ξεβρακωμα'.

γιατι απλα ο λαμπατος σου αποδιδει ακριβως οτι παιζεις,

εισαι καλος --> βγαινει

εισαι κακος --> βγαινει επισης.  ;)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ρε παιδια, η ακοη υποκειται σε εξασκηση, η φαντασια οχι επειδη ειναι αχαλινωτη.

Ειχα παντα την αρχη οτι οποιοδηποτε μηχανημα, πριν το αλλαξω, πρεπει να εξαντλησω τις δυνατοτητες του.

Δεν ξεκιναει καποιος να παιξει ενα οργανο ή να κανει ενα home studio αγοραζοντας καθε τι ακριβοτερο (και ποιοτικοτερο;). Δοκιμαζει, ψαχνεται, πειραματιζεται και 'φιλοσοφει' το πραγμα. Το αποτελεσμα ειναι να ανακαλυψει μονος του που πρεπει να βαδισει.            Αν υπαρχουν και καλοι φιλοι που να βοηθανε (οπως το noiz) ακομα καλυτερα.

 
παιδια τα πάντα, όλοι οι τομείς της ανθρώπινης δραστηριότητας έχουν να κάνουν με την ψυχολογία. τα specs αληθινά ή ψεύτικα δεν ειναι για τους ανθρώπους αλλα για τις εταιρίες.

 
Psyberbass thanks που ασχολήθηκες με το θέμα. Έκανα το λάθος και ανάφερα την απαγορευμένη λέξη (behringer) και το θέμα εκτροχιάστηκε σαν τρένο που πήρε τη φουρκέτα με 380  ;D

Να δώσω ένα άλλο παράδειγμα: Αν κάποιος πάρει το κύκλωμα ενός μέτριου μηχανήματος και το βάλει στο κουτί ενός γ@*@*ου, και μετά το βάλει σε κάποιον να το ακούσει, θα τον ψαρώσει? Η προκατάληψη έναντι του ονόματος του κουτιού θα οδηγήσει το αυτί στο να πιστέψει ότι ακούει κάτι ιδιαίτερο?  8)

 
Αν και το ερωτημα δεν απευθυνεται σε 'μενα, παιρνω το θαρρος και απαντω. ΝΑΙ.

Το εζησα και το καταλαβα πολυ καλα, αρκετες φορες μαλιστα.

Γεια μας.

 
σωστα πολλα απο αυτα που λετε περιψυχολογιας αλλα μη μπερδευετε την ψυχολογια με την ελλειψη γνωσης ακουσματων και σημειων (ηχων) αναφορας. οταν καποιος μια ζωη ακουει μπ3 στον υπολογιστη στο κινητο και μερικα μπιτακια με τσιτα τα μπασα στο αυτοκινητο πως θα ξερει ποιος ειναι καλος ηχος ή οχι .αυτος σε ενα τεστ δυο ηχειων , αν στο ενα του βαλουμε λιγα μπασα και λιγη ενταση παραπανω θα του πουλησουμε ανετα τα χειροτερα ηχεια....

καμια φορα λετε ο ταδε κομπρεσορας ειναι καλος . ειστε σιγουροι (οχι ολοι ) οτι ξερετε γιατι το λετε? ποια η εμπειρια απο καλους κομπρεσορες ? μηπως δεν ειναι η ψυχολογια που σας(μας) κανει να το λετε αυτο? μηπως απλα δε ξερουμε?

 
ουχου... συμφωνώ 1000% με τα λεγόμενα του bloody.

Αν και είναι έυκολο κάποιος να πάρει το κύκλωμα από το απαίσιο "λαμπάτο" κομπρέσορα της μπεριγκερ, να το βάλει μέσα στο σασί ενός avalon και να μπερδέψει κάποιον, αλλά πολύ σύντομα θα αποκαλυφθεί τι έγινε.

Αλήθεια μιας και έχω ακούσει και μπεριγκερ και avalon μηχανήματα, όσοι υπερασπίζεστε ότι ντε και καλά δεν παίζουν τέτοιες διαφορές, το έχετε βάλει δίπλα δίπλα;

Τα μπεριγκερ τρουθ τα στήσατε με adam a7/p22 να χαθήτε;

Για να μην μιλήσουμε για aurora vs όλοι οι υπόλοιποι γνωστοί κονβέρτορες στην οικονομική κατηγορία.

Και άλλα πόσα μηχανήματα που όταν δουλέψουν απλά σου έρχεται να δακρύσεις από τα όσα ακούς!!!!

Εντάξει το ξαναλέω ότι οι γνώσεις κάνουν την τεράστια διαφορά, αλλά τα καλά μηχανήματα πάντα φαίνονται

 
manosx είπε:
Να δώσω ένα άλλο παράδειγμα: Αν κάποιος πάρει το κύκλωμα ενός μέτριου μηχανήματος και το βάλει στο κουτί ενός γ@*@*ου, και μετά το βάλει σε κάποιον να το ακούσει, θα τον ψαρώσει? Η προκατάληψη έναντι του ονόματος του κουτιού θα οδηγήσει το αυτί στο να πιστέψει ότι ακούει κάτι ιδιαίτερο?  8)
Εξαρτάται απο τον "κάποιον"....

Δεν λέω ότι εγώ θα πέσω μέσα, αλλά σίγουρα αν αυτός ο κάποιος "ΑΚΟΥΕΙ", δεν θα την πατήσει εύκολα...

Ακόμα όμως κι αν ξεγελαστεί αρχικά, αν συνεχίσει να παίζει ή να ακούει το συγκεκριμένο μηχάνημα για κάμποση ώρα, στο τέλος θα το καταλάβει και θα το απορρίψει...

 
boukas είπε:
Αν και είναι έυκολο κάποιος να πάρει το κύκλωμα από το απαίσιο "λαμπάτο" κομπρέσορα της μπεριγκερ, να το βάλει μέσα στο σασί ενός avalon και να μπερδέψει κάποιον, αλλά πολύ σύντομα θα αποκαλυφθεί τι έγινε.
ΧΜΜΜ...Αναρωτιέμαι γιατί έβαλες τη λέξη λαμπάτο σε εισαγωγικά!!?.....

http://www.record-producer.com/learn.cfm?a=2838

 
;D

ε ενταξει . το οτι εχει led απο πισω δε σημαινει οτι η λαμπιτσα δε δουλευει ή οτι ειναι ειναι εκτος κυκλωματος και ειναι μονο για ομορφια . οπως επισης το οτι εχει λαμπα δε σημαινει οτι ειναι και καλο μηχανημα. Γιατι μηπως η tonelab που εχετε πολλοι (και ισως κι εγω σε λιγο ) ειναι καλο μηχανημα επειδη εχει λαμπα ή επειδη ειναι "αναμενη" ?

Ειναι παντως και αλλες εταιριες που κανουν αυτο το κολπο με τα led . το εχουμε ξανασυζητησει αυτο με τα λαμπακια της μπρεινγκερ πριν χρονια (ελαβντ αντε ξεθαψε το .. χε χε ) και αν θυμαμαι καλα αναφερθηκε οτι  υπαρχουν και αλλες εταιριες που κανουν αυτο το κολπο με τα λεντ. νομιζω η alesis . θα ψαξω γιατι το θεμα εχει πλακα...!

Ανοιξα προχτες να δω μια rp-7 digitech που  eχω και η λαμπα ειναι αναμενη απο μονη της χωρις το κολπο με τα λεντ. αναρωτιεμαι ομως ποιος μας ειπε οτι αμα η λαμπα ειναι αναμμενη ακουγεται πιο καλα ... ! δε ξερω , ιτ νταζντ μεικ σενς του μι...

 
boody είπε:
αναρωτιεμαι ομως ποιος μας ειπε οτι αμα η λαμπα ειναι αναμμενη ακουγεται πιο καλα ... ! δε ξερω , ιτ νταζντ μεικ σενς του μι...
Η κοροιδία της υπόθεσης είναι που ενοχλεί... ;)
 
boody είπε:
το εχουμε ξανασυζητησει αυτο με τα λαμπακια της μπρεινγκερ πριν χρονια (ελαβντ αντε ξεθαψε το .. χε χε ) και αν θυμαμαι καλα αναφερθηκε οτι  υπαρχουν και αλλες εταιριες που κανουν αυτο το κολπο με τα λεντ.
http://www.noiz.gr/index.php?topic=5843.0

Έφτασεεεεεεεεεεεεεε

 
manosx είπε:
Τελικά νομίζω ότι το βασικότερο στοιχείο για το πως εκλαμβάνουμε τον ήχο είναι η ψυχολογία. Αν σου μπει στο μυαλό ότι έχεις το σούπερ μηχάνημα, ε τότε ακούς σούπερ συχνότητες! Αν κάτι σου κοστίσει "ψίχουλα" το έχεις του κλότσου και του μπάτσου, ενώ άμα το χρυσοπληρώσεις το βάζεις σε γιάλα και του κάνεις τάματα στην Παναγία την Εκατονταπυλιανή  ;D Και για να το πω ακόμα πιο ωμά: Αν τα προιόντα Behringer κόστιζαν 10.000 ευρώ έκαστο θα ήταν αντικείμενα πόθου, και όλοι θα είχαν άποψη για την θαυμάσια... παραμόρφωση που επιφέρουν στον ήχο.  :P 
Να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω χρησιμοποιώντας το τετριμμένο επιχείρημα ότι αν ξέρεις να ακούς δεν σε ενδιαφέρει να ρωτήσεις τί μάρκα είναι αυτό το μηχάνημα που ακούς για να πεις την άποψη σου για τον ήχο. Άλλωστε δεν είναι τυχαίο που για μια αγορά ενός μηχανήματος ή ενός οργάνου κάποιοι βλέπουν την τιμή και νομίζουν ότι όσο πιό ακριβό τόσο το καλύτερο. Βέβαια να μου πεις ότι πληρώνεις παίρνεις (τις περισσότερες φορές) αλλά...

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top