• Καλώς ήρθατε στο νέο forum! Σε περίπτωση που αντιμετωπίσετε κάποιο πρόβλημα επικοινωνήστε μαζί μας στο [email protected]. Διαβάστε και το σχετικό thread.

Hammond XK5 vs Hammond B3

  • Thread starter Thread starter Waterfall-K
  • Start date Start date
  • Απαντήσεις Απαντήσεις 28
  • Εμφανίσεις Εμφανίσεις 2K

Waterfall-K

Νέο μέλος
26 Ιουνίου 2017
13,635
5,658
0
52
Χαλκίδα
Ιδιότητα
  1. Κιθάρα
Τα σημερινά Hammond organs δεν έχουν να ζηλέψουν ηχητικά τίποτα από τα vintage B3, C3, A100, RT3 κ.α. μοντέλα, ίσα ίσα που ενσωματώνουν πολλές καινοτομίες και αδιανόητες δυνατότητες επεξεργασίας του ήχου τους σε σύγκριση με τα vintage μοντέλα. Αυτό βέβαια που πρωτίστως ενδιαφέρει τους Hammond players είναι ο ήχος των σύγχρονων μοντέλων, τα υπόλοιπα έρχονται σε δεύτερη μοίρα. Το πρόβλημα Ήχος λύθηκε το 2002 με την κυκλοφορία του Hammond New B3, ενός απλησίαστου οργάνου την εποχή εκείνη λόγω της υπέρογκης τιμής του, και έκτοτε η συγκεκριμένη τεχνολογία πέρασε σε όλα τα μετέπειτα console & portable μοντέλα της εταιρείας.

Η μαγκιά της Hammond ήταν ότι ενσωμάτωσε την ίδια ακριβώς sound engine σε όλα της τα μοντέλα, έτσι ο κάτοχος ενός XK1c των €1,600 είχε στα χέρια του τον ίδιο ακριβώς ήχο και δυνατότητες ενός New B3 mk2 των €22,000, στην περίπτωση δε του XK1c που ήταν λίγο νεότερο μοντέλο ο κάτοχος του είχε πρόσβαση σε κάποια έξτρα settings, τα οποία λίγο αργότερα πέρασαν με firmware update και στα πανάκριβα flagships New B3/C3 mk2.

Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει πολλά συγκριτικά τεστ μεταξύ διάφορων σύγχρονων και vintage μοντέλων. Vintage B2, B3, C2, C3 και A100 είναι τα όργανα που συνήθως συγκρίνονται με σύγχρονα μοντέλα από τις σειρές XK και SK, και το συμπέρασμα που βγαίνει είναι ότι οι αμελητέες ηχητικές διαφορές που μπορεί να βρει κανείς σε ένα vintage B3 και ένα σύγχρονο μοντέλο είναι παρόμοιες με αυτές που βρίσκουμε ανάμεσα σε δύο vintage B3s από διαφορετική χρονιά παραγωγής. Η αλήθεια είναι ότι κανένα vintage B3 δεν ακούγεται το ίδιο με κάποιο άλλο, ακόμα και αν αυτά τα δύο προέρχονται από την ίδια χρονιά παραγωγής. Μπορούσε κάποιος πχ πίσω στο 1965 να μπει σε μία αντιπροσωπεία της Hammond, να δοκιμάσει δύο ολοκαίνουργια B3 της ίδιας παρτίδας και να βρει το ένα ηχητικά ανώτερο από το άλλο, τουλάχιστον για τα γούστα του. 

Παρακάτω ένα 2λεπτο απόσπασμα από ένα 8λεπτο συγκριτικό τεστ μεταξύ του Hammond XK5, της ναυαρχίδας της Hammond αυτή τη στιγμή, και ενός "ανακαινισμένου" vintage B3 του 1958. Εσείς ακούτε το Hammond Α και το Hammond B. Πoιο κατά τη γνώμη σας είναι το σύγχρονο και ποιο το vintage μοντέλο?? Μετά από κάποιες απαντήσεις θα ποστάρω ολόκληρο το βίντεο που δείχνει καθαρά και τα δύο όργανα.




 
Θα δοκιμάσω πρώτος.

Α το Β3

B το ΧΚ5

 
και εγώ θα πω Α το Β3.

Κυρίως γιατί το leakage μου φάνηκε πολύ πιό έντονο και πιό random από όσο στο Β, αλλά και πάλι είναι θέμα παραμετροποίησης, μπορείς στα σύγχρονα να το κάνεις να ακούγεται παρα πολύ δυνατά

 
Πω πω ρε παιδιά, πραγματικά δεν περίμενα τόσο μεγάλη συμμετοχή. Με συγκινείτε ωρέ παλαιόπαιδα... image.gif

Στο θέμα μας τώρα. Όπως περίμενα, οι περισσότεροι από σας? απαντήσατε σωστά. Αυτό είναι δικό μου λάθος καθώς επέλεξα να ποστάρω δύο από τα πιο εύκολα μέρη, καθώς στο original βίντεο γίνεται σύγκριση νότα προς νότα με διάφορα drawbar sets, και το να κάτσω να κάνω edit ολόκληρο το βίντεο με Α & Β θα μου έπαιρνε κάνα μήνα.

Στα δύο αυτά μέρη λοιπόν είναι εμφανές ότι το Α είναι το Β3 γιατί ο ήχος του είναι λίγο πιο χαμηλά και πιο "μουντός". Ο ήχος του ΧΚ5 είναι δυνατότερος και πιο "καθαρός", και γι αυτό φταίει ο κάτοχος του που δεν έκανε καλύτερες ρυθμίσεις. Το ΧΚ5 μπορεί να ρυθμιστεί να ακούγεται πιο vintage κι απ'το πιο κατεστραμμένα vintage, με leakage που μπορεί να κάνει το όργανο να ακούγεται εντελώς out of order. Με λίγο παραπάνω πείραγμα μόνο στο EQ το ΧΚ5 θα μπορούσε άνετα να περάσει στα αυτιά μας σαν το vintage organ του συγκεκριμένου μέρους του τεστ. Η σύγκριση απ'ότι καταλαβαίνω έγινε με τα δύο όργανα "στεγνά", χωρίς να είναι δηλαδή περασμένα από κάποιο Leslie.

Όπως θα διαπιστώσετε στο original βίντεο παρακάτω, στις νότα προς νότα συγκρίσεις οι διαφορές είναι από μηδαμινές ως μηδενικές. Όταν δε προσθέσουμε στα όργανα αυτά Leslie και διάφορα εφέ και τα βάλουμε να παίξουν μέσα σε μια μπάντα, είναι προφανές ότι το να καταλάβει κανείς ποιο είναι ποιο είναι εντελώς ακατόρθωτο.

Kudos λοιπόν στη μαμά Hammond που μετά από δεκαετίες σκληρής δουλειάς και ερευνών κατάφερε να φέρει τον αυθεντικό ήχο ενός B3 στα χέρια κάθε πληκτρά με σχετικά χαμηλό κόστος.?






 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: mpamps
Πω πω ρε παιδιά, πραγματικά δεν περίμενα τόσο μεγάλη συμμετοχή. Με συγκινείτε ωρέ παλαιόπαιδα...Προβολή συνημμένου 37034


σε κιθαριστικό φόρουμ είσαι φίλος....

πάλι καλά που απάντησε κι ένας που δεν έχει hammond

 
Εκπληκτική ομοιότητα.

Αν ήξερα και να παίζω  θα έπαιρνα άνετα το νέο digital Hammond.

Αλλά επειδή είμαι κουλός πληκτρας θα αρκεστω στο Arturia simulation...το οποίο υπερκαλύπτει τις ανάγκες μου.

 
σε κιθαριστικό φόρουμ είσαι φίλος....

πάλι καλά που απάντησε κι ένας που δεν έχει hammond
Πάντα έτσι ήταν, αλλά κάποτε έβοσκαν και 10-15 πληκτράδες τριγύρω. Τώρα....?

 
Εκπληκτική ομοιότητα.

Αν ήξερα και να παίζω  θα έπαιρνα άνετα το νέο digital Hammond.

Αλλά επειδή είμαι κουλός πληκτρας θα αρκεστω στο Arturia simulation...το οποίο υπερκαλύπτει τις ανάγκες μου.
κουλός ξεκουλός, σ όλα αυτά τα πακέτα ό,τι πληρώνεις είναι το πληκτρολόγιο και τα κουμπια.

αλλιώς κάτσε να πατάς τα m audio και τα ΝΙ και τα ποντίκια.

Τουλάχιστον εγώ γι αυτό πήγα. Και δικαιώθηκα σ αυτό που ήθελα

Πάντα έτσι ήταν, αλλά κάποτε έβοσκαν και 10-15 πληκτράδες τριγύρω. Τώρα....?
ε, τώρα....1,5

 
Ρε κουμπάρε, να σε ρωτήξω κάτι, μια και σε βρήκα. Παρατήρησες κάτι περίεργο στα drawbars? Όταν τα μετακινείς αργά καταλαβαίνεις κάτι στον ήχο?

 
Τουλάχιστον εγώ γι αυτό πήγα. Και δικαιώθηκα σ αυτό που ήθελα


Και καλά έκανες.

Προσωπικά δυστυχώς βρίσκω τα πλήκτρα ελάχιστα... sexy ως όργανα (με απολύτως sexy τα drums και τις κιθάρες στην δεύτερη θέση) οπότε δεν με αφορά η απόκτηση του real thing (είχα βέβαια στο παρελθόν πολλά keyboards μέχρι και Jupiter 8 και Farfisa VIP και ΕLKA και KORG C3 πέρασαν από τα χέρια μου).

Έχω βέβαια ακόμα το εκπληκτικό Yamaha upright πιάνο μου (αγορασμενο το 1975) αυτό δεν φεύγει.

 
Last edited by a moderator:
Ρε κουμπάρε, να σε ρωτήξω κάτι, μια και σε βρήκα. Παρατήρησες κάτι περίεργο στα drawbars? Όταν τα μετακινείς αργά καταλαβαίνεις κάτι στον ήχο?
Τι να καταλαβω δηλαδη?

Σαν τι

 
Τι να καταλαβω δηλαδη?

Σαν τι
E, αν σου πω σαν τι, θα το καταλάβεις αμέσως.? Τράβα αργά μπρος-πίσω τα drawbars ενώ έχεις πατημένα κάποια πλήκτρα και άκου. Ακούς κάτι περίεργο?

Εγώ έχω μια sexy silver sparkle 60s Ludwig στην αποθήκη ενός φίλου ?
Ώρα να την πάρεις από κει.

 
E, αν σου πω σαν τι, θα το καταλάβεις αμέσως.? Τράβα αργά μπρος-πίσω τα drawbars ενώ έχεις πατημένα κάποια πλήκτρα και άκου. Ακούς κάτι περίεργο?


ακούω αυτό που πρέπει να ακούω, Αυξομείωση του ήχου.

Ακουγεται και ένα κλικ καθώς αλλάζουν τα νούμερα

 
ακούω αυτό που πρέπει να ακούω, Αυξομείωση του ήχου.
H αυξομείωση της έντασης του ήχου στα drawbars δεν είναι συνεχής, όπως πχ σε κάποιο fader έντασης σε οποιοδήποτε άλλο όργανο ή συσκευή, η ένταση κάθε drawbar αυξομειώνεται σε 8 μέρη (levels) τα οποία είναι ακουστά αν κινήσεις αργά τα drawbars. Η αρίθμηση 1-8 πάνω στα drawbars δεν είναι τυχαία. Έτσι δουλεύουν και ανταποκρίνονται τα μηχανικά drawbars στα vintage μοντέλα, και αυτή την λεπτομέρεια την έχουν μιμηθεί και στα σύγχρονα μοντέλα, αν και για πολλούς είναι μια άχρηστη λεπτομέρεια που θα μπορούσε να λείπει. 

Ξέρεις πόσοι νόμιζαν ότι τα drawbars τους είχαν πρόβλημα χάρη σ'αυτή την λεπτομέρεια, και είχαν πάρει σβάρνα τα διάφορα organ forums ζητώντας βοήθεια?? Αυτές τις λεπτομέρειες και πολλές ακόμα θα τις ανακαλύπτεις με τον καιρό, είναι λεπτομέρειες που κάνουν όμως τη διαφορά και διαχωρίζουν το Hammond από άλλα πληκτροφόρα. 

Αν έχεις ένα sustain switch, σύνδεσε το στο SK και κράτα το πατημένο. Πάτα μια νότα, άκου την, και χωρίς να αφήσεις ελεύθερο το switch, ξαναπάτα την, και θα παρατηρήσεις ότι η νότα δεν ξανατριγκάρει όπως γίνεται σε όλα τα synths και γενικά στα υπόλοιπα πληκτροφόρα όργανα.

Το τι ηχο μπορείς να τριγκάρεις με το sustain switch σε αφήνω να το ανακαλύψεις μόνος σου. Έχει σχέση με Lord/Emerson και κάποιους άλλους και τον τρόπο που έπαιζαν το Hammond τους...?

 
  • Like
Reactions: fusiongtr
Παιδιά συγχωρήστε με, αλλά κάνει πολύ ζέστη για να είμαι συνέχεια στο pc, είμαι πιο πολύ στο μπαλκόνι.

Γι' αυτό και δεν άκουσα το συγκριτικό.

Όμως υπάρχουν ενδιαφέρουσες πληροφορίες και μου αρέσει η κουβέντα σας.

Sexy βρίσκω τα πλήκτρα και το μπάσο.

Δεν χρειάζεται νομίζω να πω πόσο "ζηλεύω" τον dim ...

 
Last edited by a moderator:
  • Like
Reactions: Waterfall-K
Παιδιά συγχωρήστε με, αλλά κάνει πολύ ζέστη για να είμαι συνέχεια στο pc, είμαι πιο πολύ στο μπαλκόνι.
Στο δικό μου μπαλκόνι έχει άπνοια και πολύ ζέστη, οπότε κάλεσα τη βοήθεια της "αρκούδας".  image.gif

 
  • Haha
Reactions: fusiongtr
Στο δικό μου μπαλκόνι έχει άπνοια και πολύ ζέστη, οπότε κάλεσα τη βοήθεια της "αρκούδας". Προβολή συνημμένου 37039


Εγώ ντεν έκω αρκούδα καρντιά μου.

Ότι φυσήξει ο ύψιστος.

Έξω είναι καλά, έχει μια δροσερή αύρα.

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα