Guitar heroes of today?

Νεκτάριος Κοντολέων

Nekkon

Gretsch addict
Μηνύματα
2,279
Πόντοι
1,038
Στις 20/9 ο Mateus Asato ανέβασε ένα story στο instagram στο οποίο εκφράζει την άποψη ότι η κιθάρα έχει πλέον μειωμένο αντίκτυπο στο μουσικό κόσμο και μάλιστα κατονομάζει τρεις κιθαριστικούς ήρωες που απομένουν στις μέρες μας: John Mayer, Slash και Steve Vai. 

Κάθε φορά ένα τέτοιο ποστάρισμα σε κάνει να αναρωτηθείς πόση αλήθεια εμπεριέχει. Σίγουρα η κιθάρα δεν έχει το status που είχε στη δεκαετία του 80 και του 90. Αλλά και πάλι μέσα στο lockdown η fender ανακοίνωσε ρεκόρ πωλήσεων κιθάρας στην ιστορία της. Άρα σίγουρα η κιθάρα σαν όργανο συνεχίζει και πουλάει και αναμφίβολα συνεχίζει να επηρεάζει τον κόσμο. 

Θυμήθηκα ένα βίντεο παλιότερο του Chris Buck, ο οποίος είχε ασχοληθεί με τη σειρά του με τους ήρωες που παίζουν κιθάρα στις μέρες μας, αναφέροντας John Mayer, John Frusciante και Matt Bellamy.









Εσάς ποια είναι η άποψή σας πάνω στο συγκεκριμένο θέμα; Εκφράζοντας την ταπεινή μου άποψη, θα πω ότι είναι ένα ζήτημα το οποίο απλά δεν με επηρεάζει. Ποτέ δεν προσπάθησα να αντιγράψω ένα συγκεκριμένο μουσικό, αντιθέτως προσπάθησα να αναπτύξω το δικό μου στυλ δανειζόμενος στοιχεία από μουσικούς που μου άρεζε ο ήχος τους ή το παίξιμό τους. Βέβαια κάτι τέτοιο αλλάζει με το χρόνο όπως αλλάζουν και τα μουσικά μας ακούσματα. Και πλέον όντας σε μία ηλικία που είμαι πιο κατασταλαγμένος στις προτιμήσεις μου, μπορώ να πω ότι δεν με ενοχλεί που δεν υπάρχει πλέον ένας Eddie van Halen ή ένας Gary Moore εκεί έξω. Ο καθένας έχει χαράξει τη μουσική του πορεία, κατακτώντας αθανασία στο μουσικό πάνθεον και θα μείνουν εκεί για πάντα για τις νεότερες γενιές. 

Screenshot_20220922-082331_Chrome.jpg

 
Δεν υπάρχουν ηρωες σημερα. Κι αυτοι που αναφερεις ειναι old news.

Η κιθαρα,οχι οτι εχει απαξιωθει, απλως εχει καλυψει σχεδον τα παντα ως δραστηριοτητα και ειναι σαν το ρητο του dirty Harry. Everybody has one.

Για μένα ηρωες μονο στη jazz φυσικα χωρίς το εκτοπισμα των παλιων. Ιδιως μετα το περασμα του Pat Martino

 
ότι η κιθάρα έχει πλέον μειωμένο αντίκτυπο στο μουσικό κόσμο


Και δεν χαίρεσαι για αυτο;

Το μόνο καλύτερο θα ήταν να εξαφανιζόνταν εντελώς και τα κιθαριστικά σολΑ άνω των 2 δευτερολεπτων

 
βασικά δεν υπάρχει τίποτα.

Όλα τα όργανα έχουν γίνει συνοδευτικά (όλα) της φωνής ή όποιου πράγματος πλασάρεται για φωνή από την άπω ανατολή και το tiktok, instagram, y2b, spfy που καθορίζουν μέσω θεάσεων τις "επιτυχίες"

Πιό σημαντικό ρόλο έχει σαφώς το beat και το μπάσο (η δικαίωση ? του μπασίστα? μπρρρ).

Είδατε το βίντεο του Tim Pierce που έβαλα πρόσφατα. 8 στα 10 της αμερικής (όχι παγκόσμια) έχουν κιθάρα, αξιοπρεπή, επαγγελματική, σοφιστικέ, αλλά προς θεού με τίποτα "ηρωϊκή".

Η εποχή των σόλο και του βγες μπροστά με την κιθάρα πέρασε ανεπιστρεπτί.

 
Το μόνο καλύτερο θα ήταν να εξαφανιζόνταν εντελώς και τα κιθαριστικά σολΑ άνω των 2 δευτερολεπτων


Η εποχή των σόλο και του βγες μπροστά με την κιθάρα πέρασε ανεπιστρεπτί.
Όμως αυτό ακριβώς ενσαρκώνει ένας από τους "ήρωες" που αναφέρεται παραπάνω. Ο John Mayer δεν είναι σε καμία περίπτωση τεχνικά "βιρτουόζος" του οργάνου ή κιθαρίστας-"ήρωας", τουλάχιστον στις μεγαλύτερες γενιές που έχουν δει και καλύτερους. Το ηρωικό της υπόθεσης είναι ότι πουλάει ακόμα πλατινένιους δίσκους, όπως και το ότι κατόρθωσε να καταξιωθεί ως singer-songwriter, βασίζοντας την pop μουσική που γράφει πάνω στην κιθάρα ως όργανο και συνεπώς προβάλλοντάς την και εμπνέοντας νέα παιδιά να παίξουν.

Ένα άλλο στοιχείο της επιτυχίας και της απήχησης που έχει είναι το appeal στους μη κιθαρίστες. Η γυναίκα μου που άκουγε πχ μόνο ελληνικά πριν με γνωρίσει, ακούει στο αυτοκίνητο πανεύκολα John Mayer. Δεν ακούει εξίσου εύκολα van Halen. Φαντάζεσαι να έπρεπε να ακούω Νότη Σφακιανάκη στο αμάξι; Κρύος ιδρώτας...

 
o John mayer οριακά πρόλαβε να είναι ήρωας στις αρχές του 2000.

αλλά ήδη πέρασαν 20 χρόνια και πλέον αυτά που παίζει και συνθέτει είναι εντελώς σούπες σε σχέση με εκείνα.

Τώρα είναι παραπάνω από mainstream.

Δυστυχώς η μουσική έχει αλλάξει.

και είπαμε, η "φωνή" και το beat τραβάει το κομμάτι. Επίσης το κομμάτι πρέπει να κατεβαίνει στο επίπεδο της προνηπιακής ηλικίας για να πιάσει τις μάζες που δυστυχώς ανήκουν σ αυτόν τον τομέα

 
Το ηρωικό της υπόθεσης είναι ότι πουλάει ακόμα πλατινένιους δίσκους, όπως και το ότι κατόρθωσε να καταξιωθεί ως singer-songwriter


Ας μην ήταν ωραίος γκόμενος με ωραία φωνή και με ταλέντο στη σύνθεση χιταΚιων θα σου έλεγα αν τον ήξερε η μάνα του...

η "φωνή" και το beat τραβάει το κομμάτι


Πάντα αυτά το τραβούσαν έτσι κι αλλιώς. 

Κιθάρα άκουγαν μόνο οι κιθαρίστες  ;)

 
Και δεν χαίρεσαι για αυτο;

Το μόνο καλύτερο θα ήταν να εξαφανιζόνταν εντελώς και τα κιθαριστικά σολΑ άνω των 2 δευτερολεπτων
Τι το απωθητικό έχουν τα σοΛΛαρίσματα;

 
Όλοι οι κιθαρίστες που αναφέρθηκαν στο ποστ, είχαν επιτυχία στο maistream κοινό μέσω των τραγουδιών τους (ή της μπάντας στην οποία συμμετείχαν).

Εξαίρεση ο Steve Vai ο οποίος παίζει πιο ''πειραματική'' και progressive, κιθαριστική (κατά βάση) μουσική που απευθύνεται σε πολύ πιο συγκεκριμένο κοινό. 

Ο απλός κόσμος (που δεν είναι μουσικός) που του αρέσει να ακούει τα jump, sweet child o mine, californication κτλ ενώ καταλαβαίνει ότι υπάρχει ωραία κιθάρα στο κομμάτι, δεν μπορεί να ''αναλύσει'' το παίξιμο (όπως θα έκανε ένας που ασχολείται με την κιθάρα ή κάποιος μουσικός) και δεν τον ενδιαφέρει άλλωστε, καθώς το κοινό αυτό επικεντρώνεται στο ''τραγούδι'' κατα κύριο λόγο και όχι στα ''instrumental'' σημεία του κομματιού (πχ σόλο).

Αλλά το κοινό αυτό είναι που γιγαντώνει τις μπάντες και τους καλλιτέχνες αυτούς. 

Ο λόγος που δεν υπάρχουν δηλαδή οι νέοι Slash, Frusiante κτλ είναι επειδή δεν υπάρχουν οι νέοι G'n'R και RHCP. 

 
Ο λόγος που δεν υπάρχουν δηλαδή οι νέοι Slash, Frusiante κτλ είναι επειδή δεν υπάρχουν οι νέοι G'n'R και RHCP. 


συμφωνώ με το γενικό πνεύμα που έγραψες, απλά θα σου πω ότι όλα είναι και θέμα εποχής.

Για μας που ζήσαμε και μεγαλώσαμε με ζωντανούς JH, EC, κλπ ποτέ ο Slash ή ο Frusiante (ιδίως ο δεύτερος) δεν ήταν αυτό που λέγαμε ήρωας.

ο ένας ίσως ένας φάνσυ πλευερ και ο άλλος ένας φανκ ελιτιστής

 
Όσο υπάρχει κιθάρα, θα υπάρχουν και οι ήρωές της. Αυτό που αλλάζει είναι ο τρόπος έκθεσης του έργου των καλλιτεχνών κατά βάση, και εκεί τα τελευταία 20 χρόνια υπάρχει συνολικά μια δραματική αλλαγή τόσο σε επίπεδο δισκογραφίας όσο και σε επίπεδο ακρόασης της μουσικής.

Προσωπικά εμένα αφοριστικές γνώμες που εκφράζονται του τύπου "η κιθάρα έχει πεθάνει" ή "η jazz έχει πεθάνει" ή "δεν υπάρχουν πια μεγάλες ροκ μπάντες" κλπ κλπ δεν με βρίσκουν σχεδόν ποτέ σύμφωνο, καθότι αφενός αρκεί μία περίπτωση να καταρρίψει την οποιαδήποτε αυθαίρετη γενίκευση, αφετέρου το ένδοξο παρελθόν από μόνο του, όσο παραμένει ζωντανό στις προτιμήσεις του κοινού, δείχνει και ότι το breed όσο dying να θέλει κανείς να το τιτλοφορήσει, δεν θα γίνει dead ποτέ (ίσα ίσα).

Στα της ερώτησης του θέματος, παρακάμπτοντας το προφανές γεγονός ότι οι all-time guitar heroes παραμένουν προφανώς και heroes of today, στις πιο σημαντικές και ουσιαστικά επιδραστικές κιθαριστικές μορφές της εποχής μας (χωρίς να σημαίνει ότι καθένας από αυτούς ανήκει και στους αγαπημένους μου παίχτες) θα ανέφερα προσωπικά τους Derek Trucks, John Mayer, Mateus Asato, Wayne Krantz, Charlie Hunter, Jon Gomm, Julian Lage...

 
Κατά την ταπεινή μου άποψη, όσο περνούν τα χρόνια η κιθάρα εξελίσσεται σε επίπεδο παιξίματος, ενώ στον αντίποδα η μουσική πληροφορία είναι τόσο μεγάλη που χάνεσαι. Να προσθέσω τον Matteo Mancuso ο οποίος είναι απίστευτος.




 
6 λεπτά πριν, gosho είπε

Κατά την ταπεινή μου άποψη, όσο περνούν τα χρόνια η κιθάρα εξελίσσεται σε επίπεδο παιξίματος, ενώ στον αντίποδα η μουσική πληροφορία είναι τόσο μεγάλη που χάνεσαι. Να προσθέσω τον Matteo Mancuso ο οποίος είναι απίστευτος.


Απιστευτος ειναι ηρωας δεν ειναι

 
Κάτι πεθαμένο, μην δίνεις σημασία! Το ξέρω αυτοαναιρούμαι αλλά και πάλι μην δίνεις σημασία....


Μα έχει σημασία.

Τι κάνει κάποιον κιθαρίστα guitar hero?

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top