- Μηνύματα
- 684
- Πόντοι
- 28
Οποιοδήποτε πεντάγραμμο γραμμένο σε γνώμονα ΦΑ μπορεί να μετατραπεί σε γνώμονα ΣΟΛ, πολύ απλά αν σβήσουμε την 5η γραμμή του πενταγράμμου, και προσθέσουμε μια γραμμή κάτω από την 1η, δηλαδή μεταφέροντας την 5η γραμμή του πενταγράμμου κάνοντάς την 1η. Δίνω ένα παράδειγμα
Η αρχική παρτιτούρα σε γνώμονα ΦΑ (αριστερό χέρι)
και η μετατροπή του πενταγράμμου σε γνώμονα ΣΟΛ, κάνοντας την 5η γραμμή 1η. (έχω σβήσει με κόκκινο την 5η γραμμή και την έχω κάνει 1η πάλι με κόκκινο χρώμα):
Ορίστε, που το πρόβλημα να ήταν όλα γραμμένα σε γνώμονα ΣΟΛ? το κόστος είναι μόνο 1 γραμμή διαφορά. Κανένα πρόβλημα στο γράψιμο. Αν κάτι είναι γραμμένο σε γνώμονα ΦΑ μπορεί πολύ απλά και χωρίς να δημιουργείται κανένα πρόβλημα να γραφτεί και σε γνώμονα ΣΟΛ με την προσθήκη μιας μόνο γραμμής.
Άρα γιατί να βάλεις ένα μικρό παιδί στη διαδικασία να του λες ότι η νότα στο 2ο διάστημα είναι η ΛΑ αλλά μπορεί να είναι και η ΝΤΟ για το αριστερό χέρι στο πιάνο, και να το κάνεις να μισήσει το πιάνο και τη μουσική και να σου πει ότι δεν θέλει να ξαναπάει μάθημα γιατί όλα του είναι τόσο μπερδεμένα? Είναι σαν να του λες ότι το γράμμα Α μπορεί να διαβάζεται και Γ! Σύγχυση!
Η αρχική παρτιτούρα σε γνώμονα ΦΑ (αριστερό χέρι)

και η μετατροπή του πενταγράμμου σε γνώμονα ΣΟΛ, κάνοντας την 5η γραμμή 1η. (έχω σβήσει με κόκκινο την 5η γραμμή και την έχω κάνει 1η πάλι με κόκκινο χρώμα):

Ορίστε, που το πρόβλημα να ήταν όλα γραμμένα σε γνώμονα ΣΟΛ? το κόστος είναι μόνο 1 γραμμή διαφορά. Κανένα πρόβλημα στο γράψιμο. Αν κάτι είναι γραμμένο σε γνώμονα ΦΑ μπορεί πολύ απλά και χωρίς να δημιουργείται κανένα πρόβλημα να γραφτεί και σε γνώμονα ΣΟΛ με την προσθήκη μιας μόνο γραμμής.
Άρα γιατί να βάλεις ένα μικρό παιδί στη διαδικασία να του λες ότι η νότα στο 2ο διάστημα είναι η ΛΑ αλλά μπορεί να είναι και η ΝΤΟ για το αριστερό χέρι στο πιάνο, και να το κάνεις να μισήσει το πιάνο και τη μουσική και να σου πει ότι δεν θέλει να ξαναπάει μάθημα γιατί όλα του είναι τόσο μπερδεμένα? Είναι σαν να του λες ότι το γράμμα Α μπορεί να διαβάζεται και Γ! Σύγχυση!