• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Free Daw , που να τρέχει 64bit Vst

Μια και τα λέμε όμορφα και ωραία, και μιας και είμαι στη γύρα για ένα DAW, πέρασε κανείς από το δωρεάν Cakewalk προς το νέο, πληρωμένο Cakewalk, ώστε να μας πει αν είδε κάποια διαφορά προς το καλύτερο ή χειρότερο;
 
Προσωπικά δεν το έχω δοκιμάσει αν και από τα screenshots που είδα, το περιβάλλον είναι σχεδόν ίδιο με του free Cakewalk.

Απλά να διευκρινίσω ότι το Cakewalk Sonar (το νέο πληρωτέο πρόγραμμα δηλαδή) δεν μπορείς να το αγοράσεις one off όπως κάνεις με άλλα. Αγοράζεις Bandlab membership (περίπου όπως αγοράζεις subscription στο Office 365) το οποίο membership κοστίζει 96,15€ το χρόνο ή 14,52€ το μήνα.

Αποκτώντας το membership της Bandlab, μπορείς πλέον να κατεβάσεις και να εγκαταστήσεις το Sonar που είναι η ναυαρχίδα των προγραμμάτων της εταιρίας, το Cakewalk Next το οποίο είναι ένα πολύ ελαφρύ daw προσανατολισμένο σε loop creation και διάφορα άλλα modules, FX και tools της Bandlab, για desktop και κινητά. Επίσης η Bandlab "υπόσχεται" και distribution privileges και αναφέρει ότι τα κομμάτια σου μπορούν να προωθηθούν σε πλατφόρμες αλλά και labels κλπ.
 
το οποίο membership κοστίζει 96,15€ το χρόνο ή 14,52€ το μήνα.
Πανάκριβο είναι, άσε που αυτό το membership ...δεν για εμένα.
Να πληρώσω και 1000 ευρώ και 2000 ....αλλά άσε με να το χω 20 χρόνια, δεν θα ασχολουμαι με αυτό κάθε χρόνο.
 
Δεν ξέρω τι λέτε, εμένα η μάνα μου έλεγε "το φτηνό είναι και ακριβό". Πόσο μάλλον το τζάμπα.
Το τζαμπα αργά η γρήγορα θα το πληρώσεις με κάποιο τρόπο. Ιδίως αν αναθεωρείς κάθε ένα δυο χρόνια τις μουσικές σου και αρχίσουν να χάνονται vst και ήχοι.
Πριν κάποια χρόνια, μεταξύ τζαμπα και σπασμένου, αποφάσισα, σφίχτηκα και έριξα 500 στο cubase pro. Εκτοτε έκανα 3 upgrades, ένα το χρόνο και φέτος θα κάνω το 4ο. Πρόβλημα δεν είχα και δόξα τω θεω απο εργαλεία έχει 50 φορές παραπάνω από όσα θα χρειαστώ ποτέ. Και πολλές φορές βρέθηκα να έχω αγοράσει εργαλεία και να διαπιστώνω οτι αυτά που έχει ενσωματωμένα το cubase κάνουν την ίδια δουλειά.
Και μεταξύ μας, κάτι πιστεύω να ξέρει ο Hans Zimmer που φτιάχνει τις δουλειές του με cubase και όχι με cakewalk ή ο,τιδήποτε άλλο.
 
Δεν ξέρω τι λέτε, εμένα η μάνα μου έλεγε "το φτηνό είναι και ακριβό". Πόσο μάλλον το τζάμπα.
Το τζαμπα αργά η γρήγορα θα το πληρώσεις με κάποιο τρόπο. Ιδίως αν αναθεωρείς κάθε ένα δυο χρόνια τις μουσικές σου και αρχίσουν να χάνονται vst και ήχοι.
Πριν κάποια χρόνια, μεταξύ τζαμπα και σπασμένου, αποφάσισα, σφίχτηκα και έριξα 500 στο cubase pro. Εκτοτε έκανα 3 upgrades, ένα το χρόνο και φέτος θα κάνω το 4ο. Πρόβλημα δεν είχα και δόξα τω θεω απο εργαλεία έχει 50 φορές παραπάνω από όσα θα χρειαστώ ποτέ. Και πολλές φορές βρέθηκα να έχω αγοράσει εργαλεία και να διαπιστώνω οτι αυτά που έχει ενσωματωμένα το cubase κάνουν την ίδια δουλειά.
Και μεταξύ μας, κάτι πιστεύω να ξέρει ο Hans Zimmer που φτιάχνει τις δουλειές του με cubase και όχι με cakewalk ή ο,τιδήποτε άλλο.
Λέμε ή μάλλον λέω (για να μην πάρω και άλλους στο λαιμό μου), ότι προτιμάμε ένα daw να το πληρώσουμε αλλά να μην ασχολούμαστε μαζί του κάθε μηνα ή χρόνο ...
Το daw είναι εργαλείο για να κάνουμε δουλειά και όχι για να τρώμε εργατοώρες σε ανανεώσεις συνδρομών και updates πληρωμένα.
Να ξαναπώ για 1000 φορά, εμένα μου αρέσει η "φάση" παλιό cubase...το πλήρωνες άπαξ, και το χες ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ .....χωρίς να χρειάζεσαι να είναι Online .
Δεν μπορεί να εξαρτώνται ΤΑ ΠΑΝΤΑ από το τηλέφωνο (πληρωμές, εφορίες.....ακόμα και το daw).
....Και τα λέω αυτά σε μια μερα , που ύστερα από 25 έτη συνδρομής, άλλαξα σήμερα πάροχο τηλεφώνου και με μπινελίκια πραγματικά που ακουστηκαν μέχρι την Αθηνα.
 
Μια και τα λέμε όμορφα και ωραία, και μιας και είμαι στη γύρα για ένα DAW, πέρασε κανείς από το δωρεάν Cakewalk προς το νέο, πληρωμένο Cakewalk, ώστε να μας πει αν είδε κάποια διαφορά προς το καλύτερο ή χειρότερο;

Είχα κατεβάσει την trial εκδοχή του ...πληρωτεου... ακριβώς τα ίδια είναι μόνο τα χρώματα αλλάζουν.... σημειωτέον ότι εγώ το χρησιμοποιώ σαν... μαγνητόφωνο τα plug ins μου είναι UAD και τα vst μου third parties ...ούτε πολλά edit κανω ούτε ηλεΧτρονικη μουσική.
Οπότε αν σταματήσει το support θα το χρησιμοποιω of line (έχω τα exe σε στικάκι).
Ανήκω σε σε αυτούς που είχαν ΠΛΗΡΏΣΕΙ το original SONAR.
 
Λέμε ή μάλλον λέω (για να μην πάρω και άλλους στο λαιμό μου), ότι προτιμάμε ένα daw να το πληρώσουμε αλλά να μην ασχολούμαστε μαζί του κάθε μηνα ή χρόνο ...
Το daw είναι εργαλείο για να κάνουμε δουλειά και όχι για να τρώμε εργατοώρες σε ανανεώσεις συνδρομών και updates πληρωμένα.
Να ξαναπώ για 1000 φορά, εμένα μου αρέσει η "φάση" παλιό cubase...το πλήρωνες άπαξ, και το χες ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ .....χωρίς να χρειάζεσαι να είναι Online .
Δεν μπορεί να εξαρτώνται ΤΑ ΠΑΝΤΑ από το τηλέφωνο (πληρωμές, εφορίες.....ακόμα και το daw).
....Και τα λέω αυτά σε μια μερα , που ύστερα από 25 έτη συνδρομής, άλλαξα σήμερα πάροχο τηλεφώνου και με μπινελίκια πραγματικά που ακουστηκαν μέχρι την Αθηνα.
ας απαντήσω, γιατί πρέπει να μετράω και τις απαντήσεις, ήδη έφαγα 2.
αγόρασα άπαξ το 10, το έχω στο λαπτοπ και μετά έχω φτάσει στο ντεσκτοπ το 13, θα πάω 14.
Θα μπορούσα κάλλιστα (και πολλά πράγματα τα κάνω ακόμα κάλλιστα) στο λάπτοπ με το 10.
Όμως όταν κάθε φορά έβγαινε ένα καινούργιο, ζύγιζα τι έδινε παραπάνω και σκεφτόμουν "το θέλω?"
ε...το ήθελα.
Δεν ξέρω τι κάνει το sx, υποθέτω θα ήταν πιό κάτω από το 4 ή το 5 αλλά πάνω κάτω το ίδιο.

Γενικά κι όλας, απαντώ και για reaper, studio one, cake, fl που τα δοκίμασα λίγο, πιό πολύ studio one και cake.
Είπαμε τα daws είναι ίδια. Διαφέρει το workflow και το interface και φυσικά ποσο learning curve σπατάλησες. Και κάποια άλλα, λεγε με cubase έχουν τεράστιο βάθος σε λειτουργίες και δυνατότητες προγραμματισμού workflow, commands, shortcuts κλπ. Θεωρω ότι είναι Industry standard όπως ένα pro tools. Το δεύτερο αποκλείεται λόγω συνδρομής.
Τώρα τι σχέση έχω εγώ με το industry....ας το αφήσουμε. Τα γούστα πληρώνονται.
 
.... σημειωτέον ότι εγώ το χρησιμοποιώ σαν... μαγνητόφωνο τα plug ins μου είναι UAD και τα vst μου third parties ...ούτε πολλά edit κανω ούτε ηλεΧτρονικη μουσική.
Αυτό κάνω και εγώ.
Ούτε λούπες με ενδιαφέρουν, ούτε να κάμω beats ούτε ...καν quantize...ούτε Ντι τζέης είμαι.
Ό,τι μπορώ να παίξω θα το ηχογραφήσω.
Αν δεν μπορώ δεν με αφορά να με βοηθήσει η τεχνολογια.
Την ξέρω, μπορώ να την χρησιμοποιήσω, αλλά θα ταν σαν να κοροϊδεύω τον εαυτό μου
Δεν θα ήταν η μουσική μου...
 
Να ξαναπώ για 1000 φορά, εμένα μου αρέσει η "φάση" παλιό cubase...το πλήρωνες άπαξ, και το χες ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ .....χωρίς να χρειάζεσαι να είναι Online .

Αυτό το "παλιό" (ας πούμε) μοντέλο χρέωσης λογισμικού, ήταν απαραίτητο να αναθεωρηθεί διότι η ομάδα ανθρώπων που εργάζεται πάνω σε αυτό, πρέπει και αυτή να ζήσει. Χρεώνει λοιπόν μία συνδρομή, και ανταποδίδει με το να κρατά το πρόγραμμα ενημερωμένο και συμβατό.

Λογικό είναι.

Έτσι λειτουργούν και τα anti-virus, με πολύ καλά αποτελέσματα και στα δύο μέτωπα (δηλαδή το μέτωπο του να μην εκνευρίζουν τον χρήστη τους και να μην χρεώνουν υπερβολικά ποσά).

Συμφωνώ, ότι θα έπρεπε αυτό να συνοδεύεται από εγγυήσεις μακροημέρευσης, αλλά δε συμβαίνει.
 
Αυτό το "παλιό" (ας πούμε) μοντέλο χρέωσης λογισμικού, ήταν απαραίτητο να αναθεωρηθεί διότι η ομάδα ανθρώπων που εργάζεται πάνω σε αυτό, πρέπει και αυτή να ζήσει. Χρεώνει λοιπόν μία συνδρομή, και ανταποδίδει με το να κρατά το πρόγραμμα ενημερωμένο και συμβατό.

Λογικό είναι.

Έτσι λειτουργούν και τα anti-virus, με πολύ καλά αποτελέσματα και στα δύο μέτωπα (δηλαδή το μέτωπο του να μην εκνευρίζουν τον χρήστη τους και να μην χρεώνουν υπερβολικά ποσά).

Συμφωνώ, ότι θα έπρεπε αυτό να συνοδεύεται από εγγυήσεις μακροημέρευσης, αλλά δε συμβαίνει.
Δόξα τω θεώ, το cubase sx και όλα τα προ 20ετίας vsts (και δεν είναι και λίγα) είναι συμβατά με windows 11
Από εκεί και πέρα, και δίκιο να έχεις και να έχουν οι άνθρωποι που εργάζονται και θέλουν συνδρομή, πραγματικά δεν θέλω να με απασχολεί.
Θέλω να αγοράσω ένα προϊόν και να το ξεζουμίσω, γιατί πραγματικά δεν έχω χρόνο και διάθεση να ασχολούμαι, ούτε 1 λεπτό, με ανανέωση συνδρομής.
Τσίπης δεν είμαι.
Να πληρώσω, αλλά άπαξ.
Αν σκεφτείς πόσο χρόνο χάνουμε κάθε μέρα....
 
1. για να τελειώνει η παραφιλολογία περί του θέματος της δωρεάν έκδοσης, η επίσημη θέση της εταιρείας είναι η κάτωθι:

Is Cakewalk Sonar replacing Cakewalk by BandLab?

Cakewalk Sonar builds and improves on Cakewalk by BandLab, offering advanced technology, effortless workflow, and an interface that amplifies inspiration.
However, Cakewalk by BandLab will continue to be free without a subscription requirement. While the software will continue receiving essential maintenance updates, no new feature development is planned as we prioritize advancements in Cakewalk Next and Cakewalk Sonar.Cakewalk by BandLab is available for download here.


ακόμα κι αν δεχθώ κάποια θεωρία αυθαίρετης δίκης "προδιαθέσεων" περί ενδεχόμενης μελλοντικής αθέτησης των παραπάνω (το αποκλείω σε νορμάλ συνθήκες αλλά λέμε), άνετα το cakewalk μπορεί να εξακολουθεί να χρησιμοποιείται offline (όπως ήδη αναφέρθηκε από τον Νίκο παραπάνω)...

στην ουσία τώρα, με τις μέχρι τώρα δυνατότητες του καλύπτει πλήρως ως DAW τον μέσο (και όχι μόνο) χρήστη στο οποιοδήποτε στάδιο μιας ποιοτικής σπιτικής (και όχι μόνο again) μουσικής παραγωγής... και θα το κάνει για πολλά χρόνια, καθώς όπως ξαναείπα δεν φαίνεται κάποια τεχνολογία στον ορίζοντα που θα αλλάξει το στάτους (ακόμα και ARA υποστηρίζει το CbC και μάλιστα άψογα)...

2. όποιος πέσει στην παγίδα να συγκρίνει DAWs με κριτήριο τα VST που τα συνοδεύουν, είναι σαν να αγοράζει αμάξι δίνοντας σοβαρή σημασία στο κρεμαστό αρωματικό δεντράκι του καθρέφτη τους καθώς τα εκατοντάδες δωρεάν δια πάσαν νόσον και μαλακίαν πρόσθετα που κυκλοφορούν, υπερκαλύπτουν ποιοτικά την όποια audio ανάγκη ενδέχεται να του προκύψει...

επιφυλάσσομαι σε πρώτη ευκαιρία να ανεβάσω μια παραγωγή που θα έχω κάνει χρησιμοποιώντας entry level σπιτικό εξοπλισμό και το δωρεάν cakewalk μόνο με όσα VST το συνοδεύουν, ώστε να υπάρχει και ένα μικρό δείγμα για το τι μπορεί κάποιος να περιμένει από αυτό στην πράξη... εννοείται ότι παράλληλα θα προτείνω και ένα βασικό σετ από δωρεάν VST και VSTi σε όλη την γκάμα των βασικών εργαλείων που χρειάζονται για να γίνει μια αξιοπρεπής (κατ' ελάχιστον) δουλειά σε ένα home studio χωρίς απαραίτητα να μπει ούτε μια φορά το χέρι στην τσέπη...

3. είμαι χρήστης καμιά δεκαριά μέρες τώρα και της πληρωμένης έκδοσης οπότε δεν έχω προλάβει να εμβαθύνω στις όποιες διαφορές με την δωρεάν version... αυτό που ήδη μου είναι εμφανές πλέον της εμφάνισης είναι η διαφορά στην "άνεση" της διαχείρισης κάποιων πολύ "βαριών" project που άνοιξα σε ταυτόχρονο συνδυασμό με ARA και ReWire εφαρμογές (melodyne και sibelius)...

βέβαια μιλάμε για τραβηγμένες καταστάσεις για τον μέσο χρήστη και εν κατακλείδι με σιγουριά θεωρώ ότι αυτός πολύ δύσκολα θα νοιώσει επιτακτικά την ανάγκη να "πληρώσει" και στις συνήθεις παραγωγές του θα είναι υπερκαλυμμένος...

4. εν γένει πάντως σε παραφθορά μιας παλιάς διαφήμισης, το "αυτό ξέρετε, αυτό εμπιστεύεστε", ισχύει κατά κανόνα και στα DAWs... και φυσικά η ανθρώπινη φύση και εδώ παγκοσμίως γεννά πολύ συχνά οπαδικές συμπεριφορές και στην κάθε μετέπειτα επιλογή μας... αλλά τι τα θες... ειδικά στα του ήχου είναι άπειρες οι φορές που "έτσι είναι γιατί έτσι νομίζουμε"...
 
Last edited:
Απο οτι εχω καταλαβει, το Sonar απαιτει online ενεργοποιηση, τοσο για την αρχικη του εγκατασταση οσο και για τη διατηρηση του activation καθε 6 μηνες περιπου. Ετσι τουλαχιστον καταλαβα οταν εψαχνα και εγω για κατι αναλογο.

Τωρα το "αυτο ξερετε αυτο εμπιστευεστε", it works both ways. Το ιδιο ισχυει και για τους φιλους- οπαδους του Sonar. Απο τη στιγμη βεβαια που ειναι δωρεαν, αυτοματα παιζει σε αλλη κατηγορια, δηλαδη θα πρεπει να εισαι τρελος για να "κατηγορησεις" κατι δωρεαν, αυτο που λεμε για γαιδαρο και δοντια.


Απο εκει και περα ομως, θα πρεπει να ξερει ο καθενας το τι διαλεγει. Ειναι κατι το εντελως διαφορετικο το open source π.χ. του Ardour, το shareware του Reaper και το freeware του Sonar, ειναι ΕΝΤΕΛΩΣ μα ΕΝΤΕΛΩΣ διαφορετικα αυτα τα τρια μεταξυ τους, και ας μην κοστιζουν πρακτικα τιποτα, και τα τρια. Και πρεπει να εχει επιγνωση οποιος επιλεγει κατι απο αυτα, απλα επιγνωση του τι κανει, για να μη βρεθει προ εκπληξεων, εστω και σε μακρυνο σεναριο.

Αν τωρα δεν καταλαβαινει καποιος αυτες τις διαφορες, η θα ασχοληθει λιγο για να τις καταλαβει, η δεν θα ασχοληθει και θα συνεχισει παρακατω, its fine by me, εδω αλλα και αλλα δεν απασχολουν τους ανθρωπους, σε αυτα θα κολλησουμε, μακρυα απο τον λολο μας και οπου θελει ας μπει.
 
Last edited:
Τωρα το "αυτο ξερετε αυτο εμποστευεστε", it works both ways. Το ιδιο ισχυει και για τους φιλους- οπαδους του Sonar

αν δεν ήμουν σαφής στο ότι δεν το εξαιρώ, mea culpa...
 
Last edited:
Για ολους μας ισχυει.

Προσωπικα, για μεγαλο διαστημα επρεπε να ειμαι εξοικειωμενος με οσο το δυνατον περισοτερες πλατφορμες.

Και παλι, το κολλημα με το Cubase δεν μου εφυγε ποτε, διοτι με αυτο παιδευομουν στα μικρατα μου, και οι αναμνησεις της τοτε εποχης δεν προκειται να σβησουν ποτε.

Υπαρχουν διαφορες στα προγραμματα, δε λεω, αλλα οπως προειπα οι περισσοτερες μπορουν να γινουν bypass. Ειδικα αν μιλαμε για φαση "virtual μπομπινοφωνο" που λενε ο SF και ο LK, ε εκει τι να λεμε, με ενα καλο template, τη ρυθμιση των keyboard shortcuts στα μετρα μας και τα αγαπημενα μας 3rd party plug ins, η κατασταση θα ειναι "Οθονης σβησθεισης, ολα τα DAW ομοια" :ROFLMAO:


Αυτα που λεει ομως ο Trolley και εγω, δεν αφορουν το μουσικο αποτελεσμα, δεν εχουν ΚΑΝ σχεση με το αν μιλαμε για DAW. Αφορουν την αδεια χρησης, αυτα τα μικρα γραμματακια που περναμε ολοι χωρις να διαβασουμε.

Περισσοτερες λεπτομερειες στο South Park αριστουργημα Human Centipad





:ROFLMAO:
 
Όπως είπα, όταν πήρα το arturia , μου εδωσαν δώρο το arturia analog lab.
Πολύ ωραίο δεν λέω, έχει τα πάντα hammond, grand piano, αναλογικα synths.... electric piano ....sound fx...τα πάντα.
Όχι μόνο δεν τρέχει Offline , αλλά δεν τρέχει ακόμα και αν απεγκαταστήσεις το Arturia Software Center το software που αρχικά χρησιμοποήσες για να το κανεις register και για να το κατεβάσεις.
Κάθε φορά που το ανοίγεις το vst , κάνει verify το registration.....
Μεγαλη χαζομάρα.
 
Ήμουν πελάτης της Cakewalk, μάλλον ο μόνος στη χώρα που είχε κάνει register όλες τις εκδόσεις του Sonar, μέχρι που κλείσανε. Με απ' ευθείας ανάθεση, μέσω της εδώ αντιπροσωπείας, με είχαν στείλει και είχα κάνει εβδομαδιαίο σεμινάριο σε ανθρώπους ραδιοφωνικού σταθμού σε κάποιο υπόγειο στον Περισσό, για να καταρτιστούν όσον αφορά βασικές λειτουργίες editing, εκείνα τα χρόνια.

Επίσης, κάπως χαριτωμένο αυτό, θυμάμαι ότι είχα τηλεφωνήσει στο Βερολίνο, στα κεντρικά της Native Instruments να διαμαρτυρηθώ για το ότι (αρχικώς) δεν υποστήριζαν το DX Format, με τον Γερμανό σε άψογη προφορά Σβαρτσενέγκερ να με ρωτάει: Why are you using this, the environment is so Uninspiring?

Επίσης, έχω στήσει καμιά δεκαριά σταθμούς εργασίας (για ένα συνθέτη ορχηστικής μουσικής στην Κηφισιά), με διπλές γεφυρωμένες κάρτες ήχου να στέλνουν σε κονσόλα κλπ, πάντα με κάποιο Sonar, σε εποχές λίγο μετά τα Windows 2000.

Οπότε συμφωνώ και επαυξάνω για την ποιότητα και την ιστορία του προϊόντος, καθώς και με τις ειδικές επισημάνσεις του npap για τα ορθά κριτήρια για την επιλογή DAW.

Εν΄τούτοις, δεν υπάρχει εκ' μέρους μου κάποια δίκη προ-προ-προθέσεων, απλά συνετή ανάγνωση όσων λέει ο πιλότος. Ναι, δεν λέει ακόμη "Πέφτουμε, προσευχηθείτε σε κάποιον", αλλά λέει ένα "Αγαπητοί επιβάτες, όπως θα προσέξατε έχει ανάψει η φωτεινή ένδειξη για επιστροφή στις θέσεις σας". Δεν θα προτείνω λοιπόν, σε κανέναν, να ξεκινήσει αυτή τη στιγμή με Cakelwalk προϊόν, τουλάχιστον μέχρι να περάσουν οι αναταράξεις. Η καταναλωτική εμπιστοσύνη παίρνει πολλά χρόνια να κτιστεί, ένα πεντάλεπτο για να γκρεμιστεί.

Και, εν' τω μεταξύ, υπάρχουν άλλες προτάσεις, από εταιρείες που φαίνονται πιο συγκροτημένες, προτιτότατες οικονομικά, με πλατύτερο userbase και μάλλον πιο αισιόδοξο μέλλον. Ούτε ο LK, ούτε ο SF, ούτε ο NP, ούτε κανένας άλλος που έχει ήδη έργο με ένα DAW, δεν θα πάει να το αλλάξει στα 50 του, προφανώς.
 
Πιστεύοντας οτί όλα τα DAW δέν είναι ίδια και ότι το κάθε ένα προορίζεται σε συγκεκριμένο αγοραστικό κοινό,με τα πλεονεκτήματα αλλά και τα μειονεκτήματα του σε σχέση με τον ανταγωνισμό,η επιλογή του πρέπει να γίνει βάση αναγκών του χρήστη και η επιλογή free η όχι,πρέπει να έρχεται σε δεύτερο χρόνο.
Πλατφόρμες γενικών καθηκόντων όπως Pro Tools,Cubase,Pyramix,όπου και αυτές διαφέρουν μεταξύ τους, δέν θα έπρεπε να συγχέονται με διαφορετικής αρχιτεκτονικής περιβάλλοντα η free εκδόσεις,καθώς το όποιο κόστος εξεικονομηθεί προσωρινά,θα βρεθεί μπροστά μας μακροπρόθεσμα σε μιά λάθος επιλογή,η το ποσό που θα δαπανήσουμε ίσως να μήν ήταν απαραίτητο εφόσον οι ανάγκες μας μπορούσαν να καλυφθούν με μία έκδοση free λογισμικού (π.χ κάτοχοι hardware,3th party vsts,plugins κ.α).

Φυσικά υπάρχει διαφορά στο ηχητικό αποτέλεσμα.
Σε κανένα free δέν θα βρείτε την απόδοση που έχουν τα native vsts,plugins που έχουν οι πληρωμένες εκδόσεις.
Διαφορά συγκεκριμένα,θα βρείτε και στο ίδιο DAW με όσα περισσότερα πληρώνετε για να εξελίσετε την έκδοση και την παλέτα ήχων η επεξεργαστών που αυτό προσφέρει.
Αν αυτό δέν γίνεται αντιληπτό,είναι είτε λόγο περιορισμού hardware,συγκεκριμένα της κάρτας ήχου και των ηχείων του χρήστη,η απο λανθάνουσα συμπεριφορά χρήσης,(π.χ ένα plugin που βάζουμε πάντα σε κανάλι η στο master και μας καταστρέφει όλο τον ήχο,λάθος εργαλεία με λάθος χρήση λόγο απειρίας κ.α).
 
Πραγματι, σε εναν ιδανικο κοσμο, στην επιλογη ενος DAW δε θα επρεπε να μας απασχολει η τιμη.

Δεν μπορεις ομως να εχεις παντα αυτην την προσεγγιση, ειδικα αν μιλαμε για πολυ χαμηλο budget.

Εκει ακριβως παταει, ειτε το Sonar για να προσελκυσει ανθρωπους στην Bandlab πλατφορμα, ειτε το δωρεαν waveform για να δελεασει κοσμο που στη συνεχεια θα παρει το πληρωτικο, ειτε το cubase essential που σου δινει το τυρακι για να μπεις στο μαγικο αλλα ακριβο κοσμο της steinberg.


Τη δουλεια ενος normal home studio, λιγο πολυ την κανουν ολα. Πολυκαναλο recording, midi sequencing, audio editing, vst plug ins, λιγο πολυ ολα τα σοβαρα DAW τις καλυπτουν αυτες τις αναγκες.


Το θεμα ειναι, ο χρηστης θελει να "χτισει" τις ικανοτητες του σε ενα προγραμμα, με την προοπτικη να εξακολουθει να το χρησιμοποιει στο απωτερο μελλον; Αν ναι, τοτε καλο θα ηταν να εξετασει το μελλον του ιδιου του προγραμματος, και ναι, εκει θα αξιζει να δωσει και καποια λεφτα παραπανω, και ας παρει εστω μια πιο φτηνη εκδοση.

Ολα ειναι θεμα προτεραιοτητων, και καθε DAW εχει τα συν και τα πλην. Cubase: Διαρκης εξελιξη, σθεναρη Yamaha ΑΛΛΑ ακριβο, Sonar Free: Το πιο πληρες δωρεαν, ΑΛΛΑ τερμα η εξελιξη, Presonus Studio One: Προσιτη τιμη, αρκετη εξελιξη ΑΛΛΑ η Fender σαν ιδιοκτητρια εχει κακα προηγουμενα κλπ κλπ κλπ.

Οταν διαλεξει καποιος με τι θα ασχοληθει, η αν αυτη η επιλογη εχει γινει καιρο πριν, ε απο εκει και περα κανει το σταυρο του και προχωραει. Και το Logic τω καιρω εκεινω φοβερη επιλογη ηταν για τους PCακιδες, και ολα μια χαρα πηγαιναν, μεχρι που μια ωραια πρωια ηρθε η Apple, το αγορασε και αντε γεια, και αυτο ειναι αισιοδοξο σεναριο γιατι το να αλλαξεις πλατφορμα υπολογιστη ειναι απειρως πιο ευκολο απο το να αλλαξεις DAW, αλλα οπως και να εχει, το μελλον ειναι απροσδιοριστο, οποτε απλα κανουμε το λογικο and hope for the best.
 
Εγώ κατάλαβα πως οι όποιες εξελίξεις στα daw, δεν αφορούν εμένα και τύπους σαν εμένα....και τη μουσική που γράφουν.
Είναι oriented σε πιο "ηλεκτρονικά " πράγματα ή σε djs και γενικά ανθρώπους που δεν γράφουν μουσική, όπως εμείς οι 50+.
Το να κάνεις tracking φυσικά όργανα και η τεχνολογία τους, δεν μπορεί να εξελιχθεί παραπάνω.
Οι όποιες εξελίξεις για τύπους σαν εμένα αφορούν κυρίως τα plugins, τα οποία πραγματικά είναι καλλίτερα του παρελθόντος...γενικά (όχι πάντα, αλλά κατά πλειοψηφία).
Ας πούμε το mastering tool ozone elements 11, μου φαίνεται αστείο μπροστά στο προ 20 ετιας steinberg wave lab 5 ή 6.
 
Σωστές οι αναφορές και του Μάνου και του LK.
Απλά θα ήθελα να εστιάσω στο αν έχουμε ξεκάθαρη επιλογή του που θέλουμε να κινηθούμε και ένα free λογισμικό δέν μας φαίνεται η καλύτερη λύση,ας αγοράζουμε σταδιακά κατά τις περιόδους των προσφορών,συνήθως κάθε 6 μήνες,αυτό που μας αρέσει καλύτερα και μας εμπνέει και σαν περιβάλλον,φτάνοντας το εώς το σημείο που επιθυμούμε.
Με αυτά που μας παρέχει,ίσως γλυτώσουμε και περιττά έξοδα σε 3th party.
Το DAW είναι το βασικό πρόγραμμα που θα έχουμε συνέχεια μπροστά μας και θα κάνουμε το χόμπι η την δουλειά μας σε αυτό.
Ας είναι κάτι που δέν μας κουράζει και ικανοποιεί.
 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top