- Μηνύματα
- 7,354
- Πόντοι
- 38
Κατ'αρχάς χρόνια πολλά με υγεία και πολύ μουσική!
Τον τελευταίο καιρό περισσότερο διαβάζω τα γραφόμενα στο φόρουμ παρά συμμετέχω γιατί με έχουν προβληματίσει οι διάφορες απόψεις που εκφράζονται. Όχι περισσότερο για θέματα περί ξύλων και μαγνητών αλλά για θέματα κατασκευής/συναρμολόγησης και μεγάλων διαφορών μεταξύ ίδιων μοντέλων.
Νομίζω πως όλοι θα συμφωνήσουμε αβίαστα αν μας πει κάποιος ότι αν πάρουμε 3-4 ολόιδιες κιθάρες (ίδια μάρκα, μοντέλο, σειρά κατασκευής) δεν θα ακούγονται ίδιες και μπορεί να έχουν και μεγάλες διαφορές μεταξύ τους, με μεγάλες πιθανότητες να πετύχεις και μια παντόφλα. Μερικοί σπεύδουν να προσθέσουν ειδικότερα για συγκεκριμένες μάρκες ότι οι τάδε δεν έχουν σταθερή απόδοση/ποιότητα/χροιά ήχου και διαφέρουν ριζικά η μία κιθάρα από την άλλη και ότι στις τάδε κιθάρες είναι δυσκολότερο να πετύχεις παντόφλα και συναντάς σταθερή απόδοση.
Θα'θελα να'ξερα πραγματικά, πόσοι από μας έχουν δοκιμάσει 3 ίδιες κιθάρες (ίδια μάρκα, μοντέλο, σειρά κατασκευής) για να επιβεβαιώσουν του λόγου το αληθές; Γιατί το βρίσκω ιδιαίτερα χλωμό δεδομένου και της ελληνικής πραγματικότητας, όπου πολύ δύσκολα θα βρεις μαγαζί που να έχει περισσότερα από ένα τεμάχια του κάθε μοντέλου που φέρνει προς δοκιμή. Ειδικά όταν μιλάμε για καμιά Gibson. Εγώ στα δέκα χρόνια που παίζω και έχω γνωρίσει αρκετούς μουσικούς κανείς τους δεν έχει κάνει αυτή τη σύγκριση!
Μετά με προβληματίζουν οι λόγοι για τους οποίους υποστηρίζουμε ότι γίνεται κάτι τέτοιο. Από την εμπειρία μου με μια μεξικάνα Strat (η πρώτη μου κιθάρα και μάλιστα από mail order κατάστημα στην Αγγλία) τόσον καιρό, η άποψή μου για τον ήχο της αλλάζει πολύ ανάλογα με το σετάρισμα που έχω κάνει και γενικά το στήσιμο της κιθάρας (το οποίο επηρεάζεται αρκετά από τις κλιματολογικές συνθήκες και τις αλλαγές του περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκεται). Από αυτό λοιπόν, εγώ συμπεραίνω ότι εφόσον πάρω δύο μεξικάνες Strat με συνεχόμενους αριθμούς σειράς (με σωστά τοποθετημένα hardware), θα έχουν μια διαφορά στον ήχο κυρίως λόγω του ότι δεν μπορούν να έχουν πανομοιότυπο σετάρισμα, ειδικά όσον αφορά το truss rod.
Αν λοιπόν ισχύει αυτό, τότε κάθε κιθάρα είναι καλή και η γραμμή παραγωγής έχει σταθερή απόδοση και απλά πρέπει να βρούμε αυτο το “sweet spot” στο σετάρισμα όπου θα “λαλάει” για μας το κάθε έπιπλο. Από κει και πέρα το θέμα θα είναι κατά πόσο μας βολεύει αυτό το σετάρισμα στο παίξιμο, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.
Τον τελευταίο καιρό περισσότερο διαβάζω τα γραφόμενα στο φόρουμ παρά συμμετέχω γιατί με έχουν προβληματίσει οι διάφορες απόψεις που εκφράζονται. Όχι περισσότερο για θέματα περί ξύλων και μαγνητών αλλά για θέματα κατασκευής/συναρμολόγησης και μεγάλων διαφορών μεταξύ ίδιων μοντέλων.
Νομίζω πως όλοι θα συμφωνήσουμε αβίαστα αν μας πει κάποιος ότι αν πάρουμε 3-4 ολόιδιες κιθάρες (ίδια μάρκα, μοντέλο, σειρά κατασκευής) δεν θα ακούγονται ίδιες και μπορεί να έχουν και μεγάλες διαφορές μεταξύ τους, με μεγάλες πιθανότητες να πετύχεις και μια παντόφλα. Μερικοί σπεύδουν να προσθέσουν ειδικότερα για συγκεκριμένες μάρκες ότι οι τάδε δεν έχουν σταθερή απόδοση/ποιότητα/χροιά ήχου και διαφέρουν ριζικά η μία κιθάρα από την άλλη και ότι στις τάδε κιθάρες είναι δυσκολότερο να πετύχεις παντόφλα και συναντάς σταθερή απόδοση.
Θα'θελα να'ξερα πραγματικά, πόσοι από μας έχουν δοκιμάσει 3 ίδιες κιθάρες (ίδια μάρκα, μοντέλο, σειρά κατασκευής) για να επιβεβαιώσουν του λόγου το αληθές; Γιατί το βρίσκω ιδιαίτερα χλωμό δεδομένου και της ελληνικής πραγματικότητας, όπου πολύ δύσκολα θα βρεις μαγαζί που να έχει περισσότερα από ένα τεμάχια του κάθε μοντέλου που φέρνει προς δοκιμή. Ειδικά όταν μιλάμε για καμιά Gibson. Εγώ στα δέκα χρόνια που παίζω και έχω γνωρίσει αρκετούς μουσικούς κανείς τους δεν έχει κάνει αυτή τη σύγκριση!
Μετά με προβληματίζουν οι λόγοι για τους οποίους υποστηρίζουμε ότι γίνεται κάτι τέτοιο. Από την εμπειρία μου με μια μεξικάνα Strat (η πρώτη μου κιθάρα και μάλιστα από mail order κατάστημα στην Αγγλία) τόσον καιρό, η άποψή μου για τον ήχο της αλλάζει πολύ ανάλογα με το σετάρισμα που έχω κάνει και γενικά το στήσιμο της κιθάρας (το οποίο επηρεάζεται αρκετά από τις κλιματολογικές συνθήκες και τις αλλαγές του περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκεται). Από αυτό λοιπόν, εγώ συμπεραίνω ότι εφόσον πάρω δύο μεξικάνες Strat με συνεχόμενους αριθμούς σειράς (με σωστά τοποθετημένα hardware), θα έχουν μια διαφορά στον ήχο κυρίως λόγω του ότι δεν μπορούν να έχουν πανομοιότυπο σετάρισμα, ειδικά όσον αφορά το truss rod.
Αν λοιπόν ισχύει αυτό, τότε κάθε κιθάρα είναι καλή και η γραμμή παραγωγής έχει σταθερή απόδοση και απλά πρέπει να βρούμε αυτο το “sweet spot” στο σετάρισμα όπου θα “λαλάει” για μας το κάθε έπιπλο. Από κει και πέρα το θέμα θα είναι κατά πόσο μας βολεύει αυτό το σετάρισμα στο παίξιμο, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία.