• Το Noiz σας εύχεται χρόνια πολλά και ένα ευτυχισμένο 2025! 🎊

Ερευνα: Tone Caps

bloody_sunday είπε:
Σε ευχαριστούμε για το χρόνο και τον κόπο σου Aλντερβόδι τεκνόν μου...  :) ;D

Ωραίο ποστ, αλλά τα κλιπάκια (έστω πολύ απλά με δυο - τρία ακκόρντα με sustain το καθένα) δεν θα ήταν καθόλου άχρηστα! Ένα SM57 ακίνητο στην ίδια θέση σε όλες τις ηχογραφήσεις, ίδιο vol και settings στον ενισχυτή, το mic περίπου στη μέση μεταξύ κέντρου και άκρης κώνου (με απόσταση που βρίσκεις εσύ), μια καρτούλα ήχου κι όξω απ'την πόρτα... έτσι, απόλυτα ενδεικτικά.  :)
Συμφωνώ. Τα clips θα ήταν πολύ χρήσιμα, αν και υποψιάζομαι ότι αυτές οι μικροδιαφορές (μεταξύ διαφορετικών τύπων πυκνωτών αλλά με ίδια πραγματική τιμή) δεν μπορούν να καταγραφούν σε λίγες συγχορδίες. Ιδιαίτερα στη θέση "10" που η συμμετοχή των πυκνωτών είναι πολύ μικρή.

 
trigga είπε:
Είσαι μερακλής πάντως, στη φωτογραφία είναι πολύ τακτοποιημένο.

Alderbody μπράβο για το πολύ καλό σου thread και για την υπομονή σου...

Αξίζεις τουλάχιστον +1 karma ;)

Σε ευχαριστούμε για το χρόνο και τον κόπο σου Aλντερβόδι τεκνόν μου...  :) ;D

index.php

Συμφωνώ. Τα clips θα ήταν πολύ χρήσιμα, αν και υποψιάζομαι ότι αυτές οι μικροδιαφορές (μεταξύ διαφορετικών τύπων πυκνωτών αλλά με ίδια πραγματική τιμή) δεν μπορούν να καταγραφούν σε λίγες συγχορδίες. Ιδιαίτερα στη θέση "10" που η συμμετοχή των πυκνωτών είναι πολύ μικρή.

[glow=blue,2,300]Ευχαριστω ολους για τα καλα σας λογια και για το πρωτο καρμα που μου χαρισατε!....[/glow]

[επικη μουσικη στο background, φωτα φλας και gλαμουρια, γιγαντοοθονες με τη φατσα μου παντου....]

[glow=blue,2,300]Θα ηθελα να το αφιερωσω στη Μητερα μου και στον Πατερα μου, που σταθηκαν μαζι μου στο πλευρο μου στις δυσκολες εποχες, σε ολη τη γειτονια που υπομονετικα (και υποχρεωτικα) με ακουει καθε μερα, επησης να ευχαριστησω την Warmoth Guitar products για τα καταπληκτικα της κουρδισμενα ξυλα, τον Bill Callaham που μου εδωσε τα σκληρα του μεταλλα, τον Jim Wagner για τους καταπληκτικους του μαγνητες, ολους τους προμηθευτες Custom parts, την RS Guitarworks, τη Switchcraft, την CTS, αλλα και τις εταιριες ηλεκτρονικων για τους υπεροχους πυκνωτες που φτιαχνουν...

Επισης να ευχαριστησω την Fender Musical Instruments Co για τους ενισχυτες της και τελος ενα μεγαλο ευχαριστω, στον ανθρωπο του οποιου οι δημιουργιες κατεστησαν το ολο εγχειρημα ...ακουστο![/glow]

[βαζω το βραβειο υπο μαλης, και αρχιζω να χειροκροτω...]

[glow=blue,2,300]Παρακαλω ενα θερμο χειροκροτημα στον κυριο George L !!!!..... [/glow]  [χαμος απο κατω...]

[οι καμερες στο κοινο, σ'ενα κουστουμαριμενο μπαρμπα που σηκωνεται με υφος μπλαζε και χειροκροτει κι αυτος...]

........ ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D ........

 
elavd είπε:
ΥΓ: O...Αστερίξ τα ξέρει τα ...κατορθώματά σου με τους πυκνωτές; ;D
Μαλλον δεν του το ειπα...  Το project ηταν Top Secret!

 


αν και ενα απο τα πραματα που μου εδωσαν το εναυσμα για να το ξεκινησω, ηταν η απαισια συμπεριφορα του ΠΑΝΑΚΡΙΒΟΥ paper/wax πυκνωτη του Alessandro σε μια απο τις Strat του.


 
bloody_sunday είπε:
Ωραίο ποστ, αλλά τα κλιπάκια (έστω πολύ απλά με δυο - τρία ακκόρντα με sustain το καθένα) δεν θα ήταν καθόλου άχρηστα! Ένα SM57 ακίνητο στην ίδια θέση σε όλες τις ηχογραφήσεις, ίδιο vol και settings στον ενισχυτή, το mic περίπου στη μέση μεταξύ κέντρου και άκρης κώνου (με απόσταση που βρίσκεις εσύ), μια καρτούλα ήχου κι όξω απ'την πόρτα... έτσι, απόλυτα ενδεικτικά.  :)
καλα τα λες. Θα ηθελα να ειχα εναν αξιοπρεπη εξοπλισμο για να ηχογραφω, αλλα δεν εχω.

θα επρεπε καποια στιγμη να το κανω κι αυτο.

 
harilatron είπε:
Συμφωνώ. Τα clips θα ήταν πολύ χρήσιμα, αν και υποψιάζομαι ότι αυτές οι μικροδιαφορές (μεταξύ διαφορετικών τύπων πυκνωτών αλλά με ίδια πραγματική τιμή) δεν μπορούν να καταγραφούν σε λίγες συγχορδίες. Ιδιαίτερα στη θέση "10" που η συμμετοχή των πυκνωτών είναι πολύ μικρή.
ακριβως.

Σε καποιες περιπτωσεις βεβαια, οι διαφορες ηταν κατι παραπανω απο απλα "αισθηση".

Αυτο θα φαινοταν.

Αλλα ειναι κυριως στο χερι και στο αυτι. Πρεπει να τα βαλεις διπλα διπλα για να την δεις τη διαφορα. Και τοτε πολλες φορες παθαινεις πλακα γιατι θεωρεις οτι δεν υπηρχε.

Ετσι νομιζα κι εγω...  ;D

 
Ενα μικρο update.

Η Strat με τους Lollar Tweeds συνεχιζει να ειναι υπο δοκιμη, αλλα εχω κατασταλαξει σε καποια συμπερασματα.

Οι διαπιστωσεις που εκανα στην αλλη Strat ισχυουν κι εδω, οι διαφορες στον ηχο μεταξυ διηλεκτρικων υφιστανται και φυσικα οι μικροτερες τιμες δινουν πιο λεπτο ηχο, ενω οι μεγαλυτερες πιο παχυ.

Αυτοι οι μαγνητες ομως φαινεται οτι αρεσκονται πολυ σε paper in oil πυκνωτες γιατι απο καθε κατηγορια τιμης οι PIO βγαζουν τον πιο "ολοκληρωμενο" ηχο. (παχυς αλλα και καθαρος. πολυ smooth αλλα detailed 0 και 10)

Οι "πλαστικοι" ακουγονται λιγο harsh (οι μικροτεροι αρκετα, και οσο μεγαλωνουν οι τιμες μειωνεται χωρις να φευγει). Ειναι κατα βαση καθαροι αλλα τα ανωτερα μεσαια/πριμα ειναι λιγο "μεταλλικα" και οχι τοσο γλυκα.

Στο 0 καποιοι διατηρουν την "ευκρινεια" τους, αλλα καποιοι "το χανουν" τελειως και μπουκωνουν.

Οι κεραμικοι ειναι ..."στο δικο τους κοσμο"...  ;D

Ο συνηθης υποπτος 0.01μF ειναι παχυς (πιο παχυς απο film 0.022/believe it or not...), ενω ο 0.022 βγαινει λιγο "ξερος".

Οι συγκεκριμενοι μαγνητες (Lollar Tweeds) οντας παραδοσιακοτατοι απο πλευρας κατασκευης, ειναι πιο κοντα στο μεσο ορο αυτων που "κυκλοφορουν" στην αγορα και ...στις κιθαρες ολων.  ;)

 
Χωρίς να θέλω να ανοίξω ξανά μέτωπο "ξυλάδων-αντιξυλάδων", θέλω να σε ρωτήσω το εξής:

μετά από τόσο ψάξιμο στους πυκνωτές και στα ηλεκτρικά, ποια είναι η γνώμη σου για την επίδραση των ξύλων στον ήχο;

 
Χωρίς να θέλω να ανοίξω ξανά μέτωπο "ξυλάδων-αντιξυλάδων"
Σιγα που δεν θελεις.... ;D ;D

εισαι μια σουπια εσυ,........ :) :) :)

 
Superfunk είπε:
Χωρίς να θέλω να ανοίξω ξανά μέτωπο "ξυλάδων-αντιξυλάδων"
Σιγα που δεν θελεις.... ;D ;D

εισαι μια σουπια εσυ,........ :) :) :)
Όχι ρε...Αλήθεια δεν θέλω... Άλλωστε ΠΟΣΟ ακόμη να τσακωθούμε; ;)

 
elavd είπε:
Χωρίς να θέλω να ανοίξω ξανά μέτωπο "ξυλάδων-αντιξυλάδων", θέλω να σε ρωτήσω το εξής:

μετά από τόσο ψάξιμο στους πυκνωτές και στα ηλεκτρικά, ποια είναι η γνώμη σου για την επίδραση των ξύλων στον ήχο;
Πιστευω οτι ΟΛΑ παιζουν ρολο, λιγο η πολυ αναλογα με τη μορφολογια του οργανου και τις ρυθμισεις του.

Οι κανονες και οι γενικευσεις ειναι εκει για να υπαρχει ενας "κοινος οριζοντας" αλλα απο κει και περα οι διαφοροποιησεις ειναι ενιοτε τεραστιες, τοσο που να βγαζουν εντελω knock out τους κανονες.

Αυτα τα extremes ειναι που "οπλιζουν" τους εκαστοτε "ξυλομαχους", με τα γνωστα αποτελεσματα...

Παντως ειμαι υπερ ενος καλου κοματιου ξυλου, τα περι "κουρδισματος" ομως, τα θεωρω mambo jumbo.

Ξυλο ειναι. Αν σου κατσει μαπα, μαπα θα ειναι ειτε το βαψεις με νιτρο, ειτε με ...κιμωλια  ;D

Πυκνοτητα, βαρος, ποσοστο υγρασιας, τροπος αποξηρανσης, κλπ κλπ....

Ολα κατι προσθετουν και κατι αφαιρουν... Απλα ας μην ορκιζομαστε υπερ του ενος η του αλλου...

Εφ'οσον ειναι μερος του οργανου και η ταλαντωση του συμμετεχει στη ταλαντωση του συνολου (αν χωραει να ειπωθει μια τετοια χοντραδα) τοτε κατι προσφερει κι αυτο. Και οχι τοσο καθαρα στον ηχο (αυτος διαμορφωνεται κατα πολυ απο τα ηλεκτρικα μερη), οσο στο ολο Envelope του ηχου (attack, decay κλπ).

Ο ηχος (και η χροια) μιας κιθαρας ειναι προιον συλλογικης προσφορας των μερων της.

 
elavd είπε:
Χωρίς να θέλω να ανοίξω ξανά μέτωπο "ξυλάδων-αντιξυλάδων"
Σιγα που δεν θελεις.... ;D ;D

εισαι μια σουπια εσυ,........ :) :) :)
Όχι ρε...Αλήθεια δεν θέλω... Άλλωστε ΠΟΣΟ ακόμη να τσακωθούμε; ;)
ΠΟΣΟ??? :)

κοιτα οπως ελεγε και ο Einstein :

"για δυο πραγματα ειμαι σιγουρος οτι ειναι ατελειωτα:το συμπαν & η ανθρωπινη βλακεια...& τωρα που το καλοσκεφτομαι για το συμπαν δεν ειμαι και τοσο σιγουρος..."

:) :)

οποτε εχουμε ακομα ΠΟΛΛΑ περιθωρια... ;) ;D

Ο ηχος (και η χροια) μιας κιθαρας ειναι προιον συλλογικης προσφορας των μερων της.
ορθως εμιλησες αν και καθημενος... :)

 
alderbody είπε:
Πιστευω οτι ΟΛΑ παιζουν ρολο, λιγο η πολυ αναλογα με τη μορφολογια του οργανου και τις ρυθμισεις του.

Οι κανονες και οι γενικευσεις ειναι εκει για να υπαρχει ενας "κοινος οριζοντας" αλλα απο κει και περα οι διαφοροποιησεις ειναι ενιοτε τεραστιες, τοσο που να βγαζουν εντελω knock out τους κανονες.

Αυτα τα extremes ειναι που "οπλιζουν" τους εκαστοτε "ξυλομαχους", με τα γνωστα αποτελεσματα...

Παντως ειμαι υπερ ενος καλου κοματιου ξυλου, τα περι "κουρδισματος" ομως, τα θεωρω mambo jumbo.

Ξυλο ειναι. Αν σου κατσει μαπα, μαπα θα ειναι ειτε το βαψεις με νιτρο, ειτε με ...κιμωλια  ;D

Πυκνοτητα, βαρος, ποσοστο υγρασιας, τροπος αποξηρανσης, κλπ κλπ....

Ολα κατι προσθετουν και κατι αφαιρουν... Απλα ας μην ορκιζομαστε υπερ του ενος η του αλλου...

Εφ'οσον ειναι μερος του οργανου και η ταλαντωση του συμμετεχει στη ταλαντωση του συνολου (αν χωραει να ειπωθει μια τετοια χοντραδα) τοτε κατι προσφερει κι αυτο. Και οχι τοσο καθαρα στον ηχο (αυτος διαμορφωνεται κατα πολυ απο τα ηλεκτρικα μερη), οσο στο ολο Envelope του ηχου (attack, decay κλπ).

Ο ηχος (και η χροια) μιας κιθαρας ειναι προιον συλλογικης προσφορας των μερων της.

Δε θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο!!! ;)

Ακριβώς αυτά που έγραψες πιστεύω κι εγώ ;)

 
Κατηγοριοποιωντας και "σταντάροντας" προιοντα της φυσης (βλ. ξυλα, φυσικα φαινομενα) ειναι σαν να προσπαθουμε να επιβαλουμε ταξη στο χαος...

Η φυση ομως ειναι η κυριοτερη εκφραση της μη γραμμικοτητας, δηλαδη του χαους (οχι acid house... ;D)

Θα κανει οτι γουσταρει και δεν θα ρωτησει και κανεναν....

αντε τωρα να βγαλεις ακρη αν το alder ειναι πιο "γεματο" απο το Ash...

...yeah right!     ;)  ;D

 
Οι νόμοι της φύσης λένε ότι άμα δεν φοράς μάλλινο καλτσάκι την ώρα που κάνεις σήκωμα στη Σολ δεν θα βρεις τη νότα που θες λόγω των χαριλατρονίων που συντονίζουν με την 134η αρμονική.

 
Είσαι σίγουρος γιαυτό αγαπητέ; Διότι σε παρόμοια πείραμα με μάλλινο σώβρακο, είχα τραυματικές εμπειρίες λόγω

α) των υπερβολικών ταλαντώσεων σε όλες τις μινόρε εβδόμης στην μεσαία περιοχή και

β) απάνθρωπης φαγούρας.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Εγω παντως οταν δοκιμαζω τους πυκνωτες πρωτα πλενω τα χερια με Dettol γιατι αλλιως τα μικροβια καθονται στις χορδες, με τις ταλαντωσεις ταξιδευουν στα pole pieces των μαγνητων και κατεβαινουν και τρωνε το βερνικι απο τα τυλιγματα.

Τα "αποφαγια" τους πεφτουν στο σωμα, αντιδρουν με το ξυλο και μου χαλανε το ηχο!

αντε μετα να καταλαβεις διαφορα στο διηλεκτρικο...  ;D

 
Αγαπητέ Κώστα έχεις δίκιο στις παρατηρήσεις σου αλλά έχει να κάνει με τη γεωμετρία του καλτσακίου, η οποία προσομοιώνει το wormhole που φύλαγε ο σταθμός Deep Space 9 στο Star Trek. Στη φωτό που παραθέτω θα προσέξεις τα vortices των συντονισμένων χαριλατρονίων.

DragonSocks.JPG


Το μάλλινο σώβρακο, ακριβώς λόγω της μη χαοτικής γεωμετρίας του (και ενίοτε λόγω της βρώμας) εμποδίζει τη δημιουργία αυτών των vortices. Το αποτέλεσμα όπως περιέγραψες είναι να προκαλούν απάνθρωπη φαγούρα γιατί η ενέργεια αυτή κάπου πρέπει να πάει και σύμφωνα με την αρχή της "Ε! ΝΤΡΟΠή πΙΑ" (συντομογραφικά εντροπία) γίνεται απάνθρωπη φαγούρα στο εφηβαίο. Οι τρίχες του εφηβαίου με τη σειρά τους συντονίζουν και ανάλογα με το μήκος τους και τη συγχορδία που παίζεις, προσθέτουν στο εύρος ταλάντωσης των χορδών.

Δοκιμασμένες εναλλακτικές λύσεις αποτελούν τα δερμάτινα σώβρακα που χρησιμοποιούν εδώ και χρόνια καταξιωμένοι καλλιτέχνες όπως οι Manowar:

manowar.jpg


 
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σας αγαπητέ, όμως από ότι βλέπω στην δεύτερη φωτό, χρησιμοποιείται από τον τραγουδιστή Ερρίκο Αδαμα και το γνωστό γούνινο γαντάκι

Ο ρόλος του είναι από όσο ξέρω η αποφυγή των "σσσ" και "π", αν και υποψιάζομαι ότι έχει και άλλες χρήσεις.

Επίσης, τα περιβραχιόνια που φορούν τα άλλα μέλη πιστεύω ότι ελκύουν τα ελεύθερα Χαριλατρόνια που περιφέρονται ασκόπως στην ατμόσφαιρα προκαλώντας ακατάσχετη διάρροια και σύγχιση στους στίχους. Σωστά;

 
Φίλε alterbody, δυστυχώς δεν έπιασα τη συζήτηση απο την αρχή, αλλά έστω και τώρα νοιώθω την ανάγκή να σε συγχαρώ για την πολύ σοβαρή, μεθοδική και αναλυτική προσέγγιση που έκανες στο θέμα, την επίδραση δηλαδή του tone πυκνωτή στον "χρωμματισμό" του ήχου της κιθάρας.

Το πρόβλημα είναι οτι τα αποτελέσματα τέτοιου είδους πειραματισμών μπορούν να εκτιμηθούν μόνο με υποκειμενικό τρόπο. Ακούγοντας κάποιος τις αλλάγές στον ήχο, μπορεί να βγάλει τα συμπεράσματά του. Αυτό όμως απαιτεί υπομονή, επιμονή, προσοχή, ακρίβεια κλπ και απέραντη διάθεση για "ψαξιμο", κάτι που λίγοι πιστεύω διαθέτουν (εγώ τουλάχιστον οχι πια).

Οσο για τα συμπεράσματά σου συμφωνώ. Πιστεύω οτι το είδος και η ποιότητα των πυκνωτών έχει μικρότερη επίδραση στον ήχο της κιθάρα, απο την τιμή τους.

Το θέμα με τους πυκνωτές είναι οτι οσο πιο χαμηλής ποιότητας είναι, τόσο μεγαλύτερη είναι η απόκλιση της πραγματικής τιμής τους απο την τιμή που γράφουν επάνω τους και τόσο πιο εύκολα αλλάζει η τιμή τους με τον χρόνο απο την επίδραση της υγρασίας της θερμότητας κλπ. Δεν ξέρω αν μέτρησες με όργανο τους πυκνώτές που χρησιμοποίησες ή όχι. Η τιμή ενος κεραμικού πυκνωτή μπορεί να διαφέρει π.χ. 10% απο την ονομαστική του τιμή. Αυτό για ενα πυκνωτή 47nF μπορεί να σημαίνει σημαντική διαφορά που θα μπορούσε να επιδράσει στον ήχο. Αυτό όμως ίσως τελικά να μην σημαίνει και τίποτα! Η Gibson Les Paul που έχω, τέτοιους πυκνωτές έχει! Δεν τους άλλαξα. Κατα την γνώμη μου παίζει μια χαρά.

Είναι όπως τα λές: Η τιμή του πυκνωτή tone μπορεί να επιδράσει στο "Resonant peak". Δηλαδη την συχνοτητα συντονισμου του, ή χοντρικα, το ποσο  «καθαρος» ή "μουντος " θα είναι ο ήχος.

(Ακόμα μεγαλύτερη ως "δραμματική" επίδραση έχει η αλλαγή της τιμής του ποτενσιόμετρου volume).

Κατα την γνώμη μου δεν πρόκειται για "καλύτερο" ή "χειρότερο" ήχο απλά για διαφορετικό ήχο. Σε κάποιους αρέσει έτσι, σε κάποιους άλλους αλλοιώς. Επίσης κατα την γνώμη μου, δεν υπάρχει σίγουρος γενικός κανόνας με βάση τον τύπο της κιθάρας ή του μαγνήτη! Προσωπικά προτείνω σαν λύση τον πειραματισμό.

Γενικά πιστεύω οτι άν κάτι δεν μας αρέσει στην κιθάρα μας, πριν περάσουμε στην λύση της αλλαγής μαγνήτη, αξίζει τον κόπο να παίξουμε με τις τιμές των πυκνωτών και των ποτενσιομέτρων. Καμια φορά, πιστέψτε με, μπορεί οι αλλαγές στην κιθάρα μας να μας εκπλήξου.

 
kwstas79 είπε:
Δεν θα μπορούσα να συμφωνήσω περισσότερο μαζί σας αγαπητέ, όμως από ότι βλέπω στην δεύτερη φωτό, χρησιμοποιείται από τον τραγουδιστή Ερρίκο Αδαμα και το γνωστό γούνινο γαντάκι

Ο ρόλος του είναι από όσο ξέρω η αποφυγή των "σσσ" και "π", αν και υποψιάζομαι ότι έχει και άλλες χρήσεις.

Επίσης, τα περιβραχιόνια που φορούν τα άλλα μέλη πιστεύω ότι ελκύουν τα ελεύθερα Χαριλατρόνια που περιφέρονται ασκόπως στην ατμόσφαιρα προκαλώντας ακατάσχετη διάρροια και σύγχιση στους στίχους. Σωστά;
Πολύ σωστά! Δεν σου ξεφεύγει τίποτα!

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top