- Μηνύματα
- 3,887
- Πόντοι
- 563
- Ιδιότητα
- Κιθάρα
Σε αυτό το άρθρο θα ήθελα να προσπαθήσω να περιγράψω την επίσκεψη μου σε μερικά από τα εργοστάσια παραγωγής πιατινιών στην Κωνσταντινούπολη πριν μερικά χρόνια{2012}, καθώς επίσης να προσπαθήσω να αναλύσω τα υπέρ και τα κατά των αγορών σε πιατίνια από τα ίδια τα εργοστάσια της Πόλης.
Εύχομαι αυτό το άρθρο να σας βοηθήσει και να σας λύσει τυχόν απορίες σε περίπτωση που σκοπεύετε να επισκεφτείτε την Κωνσταντινούπολη..που εκτός από την πόλη των πιατινιών..είναι και μια υπέροχη πόλη με όμορφα αξιοθέατα, καλό κόσμο, φτηνές τιμές και πολύ καλό φαγητό.
Το 2012 αποφάσισα να επισκεφτώ την Κων/πολη λοιπόν και μαζί με το ταξίδι, αποφάσισα να μείνω 2μέρες παραπάνω και να επισκεφτώ και 2 εργοστάσια παραγωγής πιατινιών.
Επισκέφτηκα το εργοστάσιο της Bosphorus και το εργοστάσιο της Istanbul Mehmet.
Καταρχήν να πώ ότι η όλη εμπειρία δεν ξεκίνησε με το που έφτασα στην Πόλη. Για την ακρίβεια, την προετοίμαζα αρκετούς μήνες πιο πριν, ακούγοντας διάφορα πιάτα απο όλες τις εταιρείες που εδρεύουν στην Πόλη, είτε από διάφορα site στο you tube που πουλάνε πιατίνια και έχουν ανεβάσει HD videos , είτε απο φίλους.
Η πρώτη κίνηση πριν ξεκινήσω οποιαδήποτε επικοινωνία με τις εταιρείες, {και αυτο προτείνω και σε εσάς} ήταν καταρχήν το να καταλήξω περίπου στο τί ήχους έψαχνα.
Bασικά έψαχνα για ένα Jazz ride και ένα Jazz Hi-hat με διαστάσεις 22 ή 24 ίντσες για το ride και 13 η 14 ίντσες για το hi-hat.
Έψαχνα επίσης για ένα όχι πολύ μεγάλο china 15-17 ίντσες το πολύ , όχι πολύ Trashy, με δυνατή ατάκα χωρίς πολύ μεγάλη ουρά .
Μετά από πολύ ψάξιμο και άκουσμα, είχα καταλήξει στη σειρά του Jeff Hamilton από την Bosphorus και την 50s Nostalgia Series από την Ιstanbul Mehmet.
Έστειλα λοιπόν τα απαραίτητα mail στα εργοστάσια δείχνοντας τους το ενδιαφέρον μου για τις συγκεκριμένες πιάτα , ενημερώνοντας τους για τις ημερομηνίες της επίσκεψης μου και ρωτώντας τους αν υπάρχουν σε stock οι συγκεκριμένες σειρές.
Με διαβεβαίωσαν ότι υπήρχαν.
Αρχικά θα επισκεπτόμουν την Bosphorus.
Με ένα τελικό mail μια εβδομάδα πριν την άφιξη μου στην Πόλη, τους έδωσα ραντεβού για μια συγκεκριμένη μέρα και ήρθαν και με παρέλαβαν από το ξενοδοχείο {με ένα επιπλέον κόστος 25 ευρώ}.
8.30 το πρωί το λεωφορείο της εταιρείας με περίμενε απο κάτω απο το ξενοδοχείο και μιάμιση ώρα μετά , ήμασταν στο εργοστάσιο της Bosphorus.
Στο show room είχε πάρα πολλά πιάτα από όλες τις σειρές της Bosphorus, αλλά με το που έφτασα, με περίμεναν στημένα τέσσερα 22 άρια και τέσσερα 24αρια Ride από την Hammer series , καθώς και τέσσερα 14αρια Hi-hat .
Υπήρχε επίσης ένα σετ ντραμς που μπορούσες να ακούσεις τά πιάτα κατευθείαν με φουλ σετ.
Άρχισαν να μου βάζουν το ένα πιάτο μετά το άλλο πάνω σε 4ς βάσεις.
Όλα ήταν εξαιρετικά ηχοχρώματα καταπληκτικής ποιότητας που σε έκαναν να μην ξέρεις ποιο να πρώτο-διαλέξεις.
Κάποια στιγμή είχα κολλήσει και ήμουν λίγο διστακτικός. Όχι γιατί δεν μ΄ άρεσαν ..αλλά γιατί δεν ήξερα ποιο ήταν καλύτερο. Είχα μπροστά μου 8 πιατίνια απο 2 διαστάσεις.. και τα 8 ήταν εξαιρετικά.
Μάλλον εξέλαβαν τον δισταγμό μου ότι δεν ήμουν ευχαριστημένος γιατί λίγο μετά ήρθε ένα από τα παιδιά από το εργοστάσιο με άλλα δύο - 24αρια ride στο χέρι που μόλις είχαν φτιάξει για μένα, ανεβάζοντας ακόμα πιο πολύ τον πήχη.
Έφυγα από το εργοστάσιο με ένα 22αρι Ride και ένα 14αρι Ηi-hat και τα δυο Hammer series.
Την επόμενη μέρα σειρά είχε η Istanbul Μehmet, που δυστυχώς δεν είχαν στις υπηρεσίες τους την μεταφορά με αυτοκίνητο στο εργοστάσιο, και ταλαιπωρήθηκα αρκετά με λεωφορεία και τραμ.
Θυμάμαι ότι ήταν τουλάχιστον 2μιση ώρες δρόμος απο την Πλατεία Τακσίμ με ένα λεωφορείο που δεν είχε air-condition .
Στην Istanbul ..είναι ένα εκφοβιστικό περιβάλλον γιατί με το που μπαίνεις βλέπεις ένα γιγαντιαίο Poster στην είσοδο φωτογραφία του Tony Williams που ήταν και από τους πρώτους endorsee της εταιρείας..και όσο να ΄ναι σε πιάνει ένα δέος να σκέφτεσαι ότι πριν αρκετά χρόνια στον ίδιο ακριβώς χώρο, δοκίμασε τα πρωτότυπα που είχαν φτιάξει για αυτόν ο..Tony..
Αφού μου σέρβιραν πρωινό και ήπια το τσάι μου σε μια τραπεζαρία με όλα τα παιδιά του εργοστασίου ..we got down to business.
Τρία άτομα ήταν από πάνω μου για 2 περίπου ώρες και δεν μου έβαζαν να ακούσω μόνο την σειρά που τους είχα ζητήσει εκ των πρότερων..αλλά και πιάτα με παρεμφερή ηχοχρώματα με την Nostalgia.
Πιάτα από άλλες σειρές, που θεωρούσαν ότι ταίριαζαν για το στυλ μουσικής που παίζω. Πέντε βάσεις για πιατίνια στο show room γέμιζαν και άδειαζαν αστραπιαία με τα παιδιά από το εργοστάσιο να μου φέρνουν πιάτα ασταμάτητα.
Η Filiz που είχαμε κάνει τις αρχικές επαφές μέσω mail..μετέφραζε συνεχώς τις υποδείξεις μου στα παιδιά ..που αμέσως καταλάβαιναν τι ζητούσα.
Μετά από περίπου μιάμιση ώρα και ενώ τα αυτιά μου είχαν ήδη κλείσει, ανακάλυψα ότι είχα στακάρει σε μια γωνία 5-6 πιάτα από τα αγαπημένα μου.
Στο τέλος ζήτησα να μου τα κατεβάσουν σε ένα άλλο χώρο που υπήρχε ένα Jazz σετ και μπόρεσα να τα ακούσω και με τύμπανα.
Πολύ ενδιαφέρον είχε , ενώ περίμενα να στεγνώσουν τα Logos η συνομιλία μου με τον ίδιο τον Mehmet..που με πολύ ευχαρίστηση μου διηγήθηκε όλη την ιστορία πως απο παιδί έμπλεξε σαν μαθητευόμενος για το μεροκάματο με τους Ziildjian-ιδες...μέχρι τα τέλη του 70 όπου με τον Αgop αρνήθηκαν να μεταναστεύσουν μαζί τους στην Αμερική και αποφάσισαν να στήσουν την δική τους εταιρεία. {Κάποια στιγμή πέθανε ο Agop και έγινε το σχίσμα της εταιρείας σε Istanbul Agop - Istanbul Mehmet.}
Προς έκπληξη μου ο ίδιος δεν είχε κανένα πρόβλημα να παραδεχτεί ότι αν και αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερες απο 6-7 εταιρείες πιατινιών στην Πόλη..όλα τα πιατίνια με εξαίρεση την Paiste, είναι ουσιαστικά η μέθοδος της Ziildjian.
Μέθοδος που υπάλληλοι διαιώνιζαν δουλεύοντας για ένα διάστημα σαν μαθητευόμενοι ή εργάτες στην Istanbul κ μετά άνοιγαν δικές τους εταιρείες.
Οι Ziidlijian –ιδες για όποιον δεν ξέρει να πώ ότι έφτιαχναν πιατίνια για το παλάτι απο το 17ο αιώνα και η ιστορία τους σαν πιατάδες πάει 6-7 γενιές πίσω.
Στο τέλος , αφού στέγνωσαν τα logos και οι 2 εταιρείες προσφέρθηκαν να μου κάνουν το tour του εργοστάσιου χωρίς καν να το ζητήσω, και να μου δείξουν όλα τα σταδία παραγωγής των πιατινιών, βήμα προς βήμα, κάτι που εκτίμησα πολύ σαν κίνηση αλλά και σαν εμπειρία .
Δεν είχαν κανένα πρόβλημα δε, να τραβήξω φωτογραφίες ή να τραβήξω βίντεο και όλοι ήταν πολύ φιλόξενοι και χαμογελαστοί.
Και στις 2 εταιρείες , στην τιμή αγοράς συμπεριλαμβανόταν δωρεάν η τσάντα μεταφοράς και ότι διαφημιστικό υλικό είχαν να σου δώσουν. {μπλουζάκια- καπελάκια – αυτοκόλλητα κ.λπ.}
Γενικά και με τις δυο εταιρείες ήμουν πολύ ευχαριστημένος και από την συνολική εμπειρία , την εξυπηρέτηση αλλά και από τις τιμές.
Εύχομαι αυτό το άρθρο να σας βοηθήσει και να σας λύσει τυχόν απορίες σε περίπτωση που σκοπεύετε να επισκεφτείτε την Κωνσταντινούπολη..που εκτός από την πόλη των πιατινιών..είναι και μια υπέροχη πόλη με όμορφα αξιοθέατα, καλό κόσμο, φτηνές τιμές και πολύ καλό φαγητό.
Το 2012 αποφάσισα να επισκεφτώ την Κων/πολη λοιπόν και μαζί με το ταξίδι, αποφάσισα να μείνω 2μέρες παραπάνω και να επισκεφτώ και 2 εργοστάσια παραγωγής πιατινιών.
Επισκέφτηκα το εργοστάσιο της Bosphorus και το εργοστάσιο της Istanbul Mehmet.
Καταρχήν να πώ ότι η όλη εμπειρία δεν ξεκίνησε με το που έφτασα στην Πόλη. Για την ακρίβεια, την προετοίμαζα αρκετούς μήνες πιο πριν, ακούγοντας διάφορα πιάτα απο όλες τις εταιρείες που εδρεύουν στην Πόλη, είτε από διάφορα site στο you tube που πουλάνε πιατίνια και έχουν ανεβάσει HD videos , είτε απο φίλους.
Η πρώτη κίνηση πριν ξεκινήσω οποιαδήποτε επικοινωνία με τις εταιρείες, {και αυτο προτείνω και σε εσάς} ήταν καταρχήν το να καταλήξω περίπου στο τί ήχους έψαχνα.
Bασικά έψαχνα για ένα Jazz ride και ένα Jazz Hi-hat με διαστάσεις 22 ή 24 ίντσες για το ride και 13 η 14 ίντσες για το hi-hat.
Έψαχνα επίσης για ένα όχι πολύ μεγάλο china 15-17 ίντσες το πολύ , όχι πολύ Trashy, με δυνατή ατάκα χωρίς πολύ μεγάλη ουρά .
Μετά από πολύ ψάξιμο και άκουσμα, είχα καταλήξει στη σειρά του Jeff Hamilton από την Bosphorus και την 50s Nostalgia Series από την Ιstanbul Mehmet.
Έστειλα λοιπόν τα απαραίτητα mail στα εργοστάσια δείχνοντας τους το ενδιαφέρον μου για τις συγκεκριμένες πιάτα , ενημερώνοντας τους για τις ημερομηνίες της επίσκεψης μου και ρωτώντας τους αν υπάρχουν σε stock οι συγκεκριμένες σειρές.
Με διαβεβαίωσαν ότι υπήρχαν.
Αρχικά θα επισκεπτόμουν την Bosphorus.
Με ένα τελικό mail μια εβδομάδα πριν την άφιξη μου στην Πόλη, τους έδωσα ραντεβού για μια συγκεκριμένη μέρα και ήρθαν και με παρέλαβαν από το ξενοδοχείο {με ένα επιπλέον κόστος 25 ευρώ}.
8.30 το πρωί το λεωφορείο της εταιρείας με περίμενε απο κάτω απο το ξενοδοχείο και μιάμιση ώρα μετά , ήμασταν στο εργοστάσιο της Bosphorus.
Στο show room είχε πάρα πολλά πιάτα από όλες τις σειρές της Bosphorus, αλλά με το που έφτασα, με περίμεναν στημένα τέσσερα 22 άρια και τέσσερα 24αρια Ride από την Hammer series , καθώς και τέσσερα 14αρια Hi-hat .
Υπήρχε επίσης ένα σετ ντραμς που μπορούσες να ακούσεις τά πιάτα κατευθείαν με φουλ σετ.
Άρχισαν να μου βάζουν το ένα πιάτο μετά το άλλο πάνω σε 4ς βάσεις.
Όλα ήταν εξαιρετικά ηχοχρώματα καταπληκτικής ποιότητας που σε έκαναν να μην ξέρεις ποιο να πρώτο-διαλέξεις.
Κάποια στιγμή είχα κολλήσει και ήμουν λίγο διστακτικός. Όχι γιατί δεν μ΄ άρεσαν ..αλλά γιατί δεν ήξερα ποιο ήταν καλύτερο. Είχα μπροστά μου 8 πιατίνια απο 2 διαστάσεις.. και τα 8 ήταν εξαιρετικά.
Μάλλον εξέλαβαν τον δισταγμό μου ότι δεν ήμουν ευχαριστημένος γιατί λίγο μετά ήρθε ένα από τα παιδιά από το εργοστάσιο με άλλα δύο - 24αρια ride στο χέρι που μόλις είχαν φτιάξει για μένα, ανεβάζοντας ακόμα πιο πολύ τον πήχη.
Έφυγα από το εργοστάσιο με ένα 22αρι Ride και ένα 14αρι Ηi-hat και τα δυο Hammer series.
Την επόμενη μέρα σειρά είχε η Istanbul Μehmet, που δυστυχώς δεν είχαν στις υπηρεσίες τους την μεταφορά με αυτοκίνητο στο εργοστάσιο, και ταλαιπωρήθηκα αρκετά με λεωφορεία και τραμ.
Θυμάμαι ότι ήταν τουλάχιστον 2μιση ώρες δρόμος απο την Πλατεία Τακσίμ με ένα λεωφορείο που δεν είχε air-condition .
Στην Istanbul ..είναι ένα εκφοβιστικό περιβάλλον γιατί με το που μπαίνεις βλέπεις ένα γιγαντιαίο Poster στην είσοδο φωτογραφία του Tony Williams που ήταν και από τους πρώτους endorsee της εταιρείας..και όσο να ΄ναι σε πιάνει ένα δέος να σκέφτεσαι ότι πριν αρκετά χρόνια στον ίδιο ακριβώς χώρο, δοκίμασε τα πρωτότυπα που είχαν φτιάξει για αυτόν ο..Tony..
Αφού μου σέρβιραν πρωινό και ήπια το τσάι μου σε μια τραπεζαρία με όλα τα παιδιά του εργοστασίου ..we got down to business.
Τρία άτομα ήταν από πάνω μου για 2 περίπου ώρες και δεν μου έβαζαν να ακούσω μόνο την σειρά που τους είχα ζητήσει εκ των πρότερων..αλλά και πιάτα με παρεμφερή ηχοχρώματα με την Nostalgia.
Πιάτα από άλλες σειρές, που θεωρούσαν ότι ταίριαζαν για το στυλ μουσικής που παίζω. Πέντε βάσεις για πιατίνια στο show room γέμιζαν και άδειαζαν αστραπιαία με τα παιδιά από το εργοστάσιο να μου φέρνουν πιάτα ασταμάτητα.
Η Filiz που είχαμε κάνει τις αρχικές επαφές μέσω mail..μετέφραζε συνεχώς τις υποδείξεις μου στα παιδιά ..που αμέσως καταλάβαιναν τι ζητούσα.
Μετά από περίπου μιάμιση ώρα και ενώ τα αυτιά μου είχαν ήδη κλείσει, ανακάλυψα ότι είχα στακάρει σε μια γωνία 5-6 πιάτα από τα αγαπημένα μου.
Στο τέλος ζήτησα να μου τα κατεβάσουν σε ένα άλλο χώρο που υπήρχε ένα Jazz σετ και μπόρεσα να τα ακούσω και με τύμπανα.
Πολύ ενδιαφέρον είχε , ενώ περίμενα να στεγνώσουν τα Logos η συνομιλία μου με τον ίδιο τον Mehmet..που με πολύ ευχαρίστηση μου διηγήθηκε όλη την ιστορία πως απο παιδί έμπλεξε σαν μαθητευόμενος για το μεροκάματο με τους Ziildjian-ιδες...μέχρι τα τέλη του 70 όπου με τον Αgop αρνήθηκαν να μεταναστεύσουν μαζί τους στην Αμερική και αποφάσισαν να στήσουν την δική τους εταιρεία. {Κάποια στιγμή πέθανε ο Agop και έγινε το σχίσμα της εταιρείας σε Istanbul Agop - Istanbul Mehmet.}
Προς έκπληξη μου ο ίδιος δεν είχε κανένα πρόβλημα να παραδεχτεί ότι αν και αυτή τη στιγμή υπάρχουν περισσότερες απο 6-7 εταιρείες πιατινιών στην Πόλη..όλα τα πιατίνια με εξαίρεση την Paiste, είναι ουσιαστικά η μέθοδος της Ziildjian.
Μέθοδος που υπάλληλοι διαιώνιζαν δουλεύοντας για ένα διάστημα σαν μαθητευόμενοι ή εργάτες στην Istanbul κ μετά άνοιγαν δικές τους εταιρείες.
Οι Ziidlijian –ιδες για όποιον δεν ξέρει να πώ ότι έφτιαχναν πιατίνια για το παλάτι απο το 17ο αιώνα και η ιστορία τους σαν πιατάδες πάει 6-7 γενιές πίσω.
Στο τέλος , αφού στέγνωσαν τα logos και οι 2 εταιρείες προσφέρθηκαν να μου κάνουν το tour του εργοστάσιου χωρίς καν να το ζητήσω, και να μου δείξουν όλα τα σταδία παραγωγής των πιατινιών, βήμα προς βήμα, κάτι που εκτίμησα πολύ σαν κίνηση αλλά και σαν εμπειρία .
Δεν είχαν κανένα πρόβλημα δε, να τραβήξω φωτογραφίες ή να τραβήξω βίντεο και όλοι ήταν πολύ φιλόξενοι και χαμογελαστοί.
Και στις 2 εταιρείες , στην τιμή αγοράς συμπεριλαμβανόταν δωρεάν η τσάντα μεταφοράς και ότι διαφημιστικό υλικό είχαν να σου δώσουν. {μπλουζάκια- καπελάκια – αυτοκόλλητα κ.λπ.}
Γενικά και με τις δυο εταιρείες ήμουν πολύ ευχαριστημένος και από την συνολική εμπειρία , την εξυπηρέτηση αλλά και από τις τιμές.