Ενισχυtips

ΘΕΟΣ.

Προλαβες ακομα και το προβλημα φασης σε δικωνους και λοιπα ηχεια με το οποιο ηθελα να ασχοληθω (απο ακουστικης πλευρας, δηλαδη το φαινομενο τυπου χτενας κλπ).

ΘΕΟΣ.-

 
Ας δώσω και εγώ τα συγχαρητήριά μου (έστω και αργοπορημένα ;D)...

Όχι πως δεν είχα δει το thread, απλά έχω κάποιες απορίες και για αυτό επαναφέρω το θέμα. ;)

alderbody είπε:
3)Καθαροτητα. Παμε για καθαρα ή βρωμικα?

Ως γνωστον προσθετοντας μεσαια αυξανουμε την ταση του ενισχυτη για βρωμια και αντιστροφα τον καθαριζουμε. Το volume της κιθαρας μπορει να "καθαρισει" ενα βρωμικο σημα αν το κατεβασουμε (κλασσικο κολπο Ηendrix και πολλων αλλων φυσικα).

Σε καποιους ενισχυτες το ανοιγμα του Volume προκαλει βρωμια κι εδω ειναι που σε αρκετες περιπτωσεις παιζει ρολο τι τελικες λυχνιες εχουμε και σε τι bias ειναι σεταρισμενες. ("κρυο" για πιο καθαρα "ζεστο" για πιο ευκολο breakup/OD)
1. Ανοίγοντας το volume πράγματι ακούμε πως απλώνεται η νότα. Παρατηρώ όμως πως κάποιες φορές, όταν ανοίγω παραπάνω από 6-7, ο ήχος χαλάει σε χροιά. Συγκεκριμένα ''γρατζουνάει''. Να πω πως χρησιμοποιώ πάντα στο loop του ενισχυτή τα εξής: equalizer & compression. Το ότι μου βρωμίζει ο ήχος πάνω από τέτοιες εντάσεις είναι θέμα equalizer & compression ή πρέπει να το διορθώσω πειραματιζόμενος με το volume και το tone της κιθάρας μου;

2. Επίσης. Όταν χρησιμοποιώ πεταλιέρα συνδεδεμένη στον ενισχυτή και θέλω να ρυθμίσω τη γενικη ένταση του ήχου μου, τι είναι πιο ορθό να κάνω; Να έχω σταθερή την ένταση της πεταλιέρας και να ''παίζω'' με το volume του ενισχυτή ή το αντίθετο;

3. Παρατηρώ πως όταν κάνουμε πρόβα ο ήχος μου καθαρίζει ΠΑΑΑΑΡΑ πολύ (και σε χροιά και σε ένταση) ελλατώνοντας τα μπάσσα από τη πεταλιέρα μου, κρατώντας όμως σταθερά τα μεσαία. Κατεβάζοντας λοιπόν τα μπάσσα από το 7 περίπου στο 4 ο ήχος βγαίνει πολύ πιο καθαρός και δυνατός και έτσι δεν καλύπτομαι. Αυτό όμως, μου στερεί τα μπάσσα που θέλω. Πώς θα μπορούσα να το διορθώσω αυτό; Πώς δηλ θα μπορούσα να ακούγομαι καθαρά και δυνατά έχοντας μαζί μου τα μπάσσα που θέλω;

Σας ευχαριστώ...

 
α ρε Παναρε (Alder Body)τετοια λες και στους Φωκαδες??, τους εχεις τρελανει καθολου???

ελπιζω ναι.. :D

χα χα χα χα χα

ευχαριστουμε για το thread! ;)

 
1. Ανοίγοντας το volume πράγματι ακούμε πως απλώνεται η νότα. Παρατηρώ όμως πως κάποιες φορές, όταν ανοίγω παραπάνω από 6-7, ο ήχος χαλάει σε χροιά. Συγκεκριμένα ''γρατζουνάει''. Να πω πως χρησιμοποιώ πάντα στο loop του ενισχυτή τα εξής: equalizer & compression. Το ότι μου βρωμίζει ο ήχος πάνω από τέτοιες εντάσεις είναι θέμα equalizer & compression ή πρέπει να το διορθώσω πειραματιζόμενος με το volume και το tone της κιθάρας μου;
Το οτι "αγριευει" ο ηχος ειναι και θεμα ενισχυτη. Για παραδειγμα, ενας twin reverb με Ultra Linear μετασχηματιστη δεν θα αγριεψει ποτε οσο κι αν τον ανοιξεις.

Μπορεις να κανεις μια δοκιμη χωρις τα εφε στο loop για να δεις πως θα συμπεριφερθει.

Αλλα παντα με το Volume της κιθαρας μπορεις να "μαλακωσεις" το σημα σου, μιας και εκτος απο το χαμηλωμα στην ενταση θα δεις κι ενα απαλο στρογγυλεμα, παντα σε συναρτηση με τα χαρακτηριστικα των μαγνητων/ποτενσιομετρων.

2. Επίσης. Όταν χρησιμοποιώ πεταλιέρα συνδεδεμένη στον ενισχυτή και θέλω να ρυθμίσω τη γενικη ένταση του ήχου μου, τι είναι πιο ορθό να κάνω; Να έχω σταθερή την ένταση της πεταλιέρας και να ''παίζω'' με το volume του ενισχυτή ή το αντίθετο;
Φανταζομαι οτι ανεβαζοντας απο την πεταλιερα θα "οδηγησεις" τον ενισχυτη πιο πολυ και αν το παρακανεις θα βρωμισει. Αν ειναι αυτος ο σκοπος καν'το ετσι.

Αν θελεις πιο γραμμικη αποδοση απο τον ενισχυτη, κρατα την πεταλιερα σε λογικες εντασεις και κοντρολαρισε τις σταθμες απο τον ενισχυτη.

3. Παρατηρώ πως όταν κάνουμε πρόβα ο ήχος μου καθαρίζει ΠΑΑΑΑΡΑ πολύ (και σε χροιά και σε ένταση) ελλατώνοντας τα μπάσσα από τη πεταλιέρα μου, κρατώντας όμως σταθερά τα μεσαία. Κατεβάζοντας λοιπόν τα μπάσσα από το 7 περίπου στο 4 ο ήχος βγαίνει πολύ πιο καθαρός και δυνατός και έτσι δεν καλύπτομαι. Αυτό όμως, μου στερεί τα μπάσσα που θέλω. Πώς θα μπορούσα να το διορθώσω αυτό; Πώς δηλ θα μπορούσα να ακούγομαι καθαρά και δυνατά έχοντας μαζί μου τα μπάσσα που θέλω;
Σε μεγαλες εντασεις προτεινεται να αφαιρουνται μπασσα. Ισως το tonestack του δικου σου ενισχυτη να κινειται σε χαμηλομεσαιες περιοχες, ή να καλυπτει τις χρησιμες (για σενα) χαμηλες συχνοτητες μονο οταν ανεβαζεις αρκετα...  ::)

Ειναι με λυχνιες ή τρανζιστορ? Ισως μια αλλαγη στην "υπευθυνη" λαμπα να δωσει καλυτερη αποκριση. (Σιγουρα θα βελτιωνεται με "εγχειρηση" και πειραγμα στο tonestack, αλλα ας μην παμε εκει...)

Μαλλον θα πρεπει να ψαχτεις λιγο και με τα μεσαια σου και να βρεις το σημειο που σε καλυπτει. Το EQ το εχεις "μεσα" οταν γινονται αυτα?

 
Αlderbody σε ευχαριστώ!

Λοιπόν: Εντάξει τα 2 πρώτα ;)

Ο ενισχυτής είναι λαμπάτος. Αρχικά δεν νομίζω να παίζει θέμα στις λάμπες διότι τον έχω μόλις 3 μήνες. (ή μήπως παίζει; :-\)

Άρα θα πρέπει να ψαχτώ λίγο παραπάνω όσον αφορά τα μεσαία.

Το equalizer, ΝΑΙ είναι μέσα...Έχω την -κακή να πω; καλή;- συνήθεια να μην το σβήνω ποτέ. Ούτε αυτό αλλά ούτε το compression. Μήπως είναι εκεί το όλο πρόβλημα;

 
FatalV είπε:
Ο ενισχυτής είναι λαμπάτος. Αρχικά δεν νομίζω να παίζει θέμα στις λάμπες διότι τον έχω μόλις 3 μήνες. (ή μήπως παίζει; :-\)
Δεν ειναι θεμα χαλασμενων λυχνιων. Ισως δεν ειναι και πολυ καλες ηχητικα, ή απλα δεν ειναι "για σενα". Τι λαμπες ειναι? (αν ειναι "πρωτης τοποθετησης" σε κινεζικο ενισχυτη, ισως δεν ειναι και κορυφαιες...)

Αν μπορεις να βρεις ιδιου τυπου (πχ 12ΑΧ7) αλλα πιο hip λαμπες απο καποιο φιλο να κανεις μια δοκιμη, ισως δεις καποια πραγματα καλυτερα (ή χειροτερα.../οτι λαμπει δεν ειναι χρυσος)  ;)

Άρα θα πρέπει να ψαχτώ λίγο παραπάνω όσον αφορά τα μεσαία.Το equalizer, ΝΑΙ είναι μέσα...Έχω την -κακή να πω; καλή;- συνήθεια να μην το σβήνω ποτέ. Ούτε αυτό αλλά ούτε το compression. Μήπως είναι εκεί το όλο πρόβλημα;
θα το διαπιστωσεις πολυ ευκολα, αν τα βγαλεις και τα δυο και δοκιμασεις.

Αν φυγει το "προβλημα" κανε το κλασσικο: βαλ'τα με τη σειρα (βαλε ενα-δοκιμασε/βγαλε/βαλε αλλο-δοκιμασε) και δες αν και ποιο προκαλει ...φαινομενα.

 
FatalV είπε:
3. Παρατηρώ πως όταν κάνουμε πρόβα ο ήχος μου καθαρίζει ΠΑΑΑΑΡΑ πολύ (και σε χροιά και σε ένταση) ελλατώνοντας τα μπάσσα από τη πεταλιέρα μου, κρατώντας όμως σταθερά τα μεσαία. Κατεβάζοντας λοιπόν τα μπάσσα από το 7 περίπου στο 4 ο ήχος βγαίνει πολύ πιο καθαρός και δυνατός και έτσι δεν καλύπτομαι. Αυτό όμως, μου στερεί τα μπάσσα που θέλω. Πώς θα μπορούσα να το διορθώσω αυτό; Πώς δηλ θα μπορούσα να ακούγομαι καθαρά και δυνατά έχοντας μαζί μου τα μπάσσα που θέλω;

Σας ευχαριστώ...
Σπας καταρχήν τον μπασίστα στο ξύλο για να τα κόψει αυτός!!! ;D

Αυτό που λές είναι λογικό γιατί τονίζοντας τα μπάσα άθελα σου τα μεσαία δεν γίνονται τόσο έντονα(που είναι και η βασική συχνότητα της κιθάρας) και σε καλύπτει ο μπασίστας!Εγώ στο EQ έχω κόψει τα πολύ μπάσα(βλ 100-150hz) και έχω τονίσει τα υπόλοιπα και βγαίνω μια χαρά.Το είπα λίγο απλοικά αλλά έτσι πως το έχω παρατηρήσει κάτι τέτοιο συμβαίνει!

 
janick είπε:
Σπας καταρχήν τον μπασίστα στο ξύλο για να τα κόψει αυτός!!! ;D

Αυτό που λές είναι λογικό γιατί τονίζοντας τα μπάσα άθελα σου τα μεσαία δεν γίνονται τόσο έντονα(που είναι και η βασική συχνότητα της κιθάρας) και σε καλύπτει ο μπασίστας!Εγώ στο EQ έχω κόψει τα πολύ μπάσα(βλ 100-150hz) και έχω τονίσει τα υπόλοιπα και βγαίνω μια χαρά.Το είπα λίγο απλοικά αλλά έτσι πως το έχω παρατηρήσει κάτι τέτοιο συμβαίνει!
Άμα αρχίσουν οι μπασσίστες να κόβουν και μπάσσα πάει, την κάτσαμε τη βάρκα!!!  ;D

Κατά τ'άλλα +1

Εκτός κι αν παίζεις meshuggah. Εκεί απλά ανέβασέ τα όλα μέχρι να καλύψεις εσύ τον μπασσίστα.

Υπόψην βέβαια πως άλλες οι συχνότητες του μπάσσου κι άλλες της κιθάρας.

 
Κουφη Λεοπαρδαλη είπε:
Αυτα που λενε για basswood ισχυουν?
???

μηπως εννοεις για τις διαφορες maple με rosewood??? ;D ;D ;D

μπραβο ρε alderbody αλλο ενα φοβερο thread που ανοιγεις... ;)

 
Απαντάω τώρα... ;D

1. alder έχω τον Blackheart 5Η εδώ και κανα 2μηνο..Θα μου πρότεινες κάποια αλλαγή στις ''μαμήσιες'' λυχνίες; Στο ρωτάω γιατί με ρώτησες συγκεκριμένα για τις λάμπες. ;)

Αυτός έχει: Μία EL84/6BQ6 και μία 12AX7/ECC83.

http://www.thomann.de/gr/blackheart_little_giant_bh5h.htm

2. janick λες; ;D Βασικά θα τον δώσω στεγνά! ο panagiotis είναι!! :o :o ;D

Θα το δοκιμάσω αυτό που μου προτείνεις διότι όντως εκεί έγκειται το σοβαρό πρόβλημα. Mείον λοιπόν στα μπάσα. ;)

3. X-minor μακάρι να έπαιζα Meshuggah :-[ :). Σε ευχαριστώ και σένα.

 
super αρθρο!!!

Ευγε!!!

εμενα αυτο που με ζοριζει αυτη τη περιοδο,ειναι να βρω χρυση τομη στο gain του rockerverb ωστε με το  dist που χρησιμοποιω σε ρυθμικα αλλα κ σε lead, να μπορω να εχω ακορντα, με παχιες καθαρες νοτες χωρις το ενοχλητικο γρεζι του dist..

προς το παρων οταν θελω να ακουστω ετσι, περναω στο καθαρο καναλι και παιζω με overdrive pedal το οποίο φέρνει το επιθυμητό αποτέλεσμα αλλά έτσι αναγκαζομαι να χορευω κλακέτες.  >:(

(και να χαμηλώσω απο volume κιθαρας παλι δεν καταφερνω την άποψη που βγαζει το overdrive στο καθαρο καναλι)

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
FatalV είπε:
1. alder έχω τον Blackheart 5Η εδώ και κανα 2μηνο..Θα μου πρότεινες κάποια αλλαγή στις ''μαμήσιες'' λυχνίες; Στο ρωτάω γιατί με ρώτησες συγκεκριμένα για τις λάμπες. ;)

Αυτός έχει: Μία EL84/6BQ6 και μία 12AX7/ECC83.
Παρολο που δεν εχω εμπειρια απο τον συγκεκριμενο ενισχυτη υποπτευομαι κινεζικες λαμπες, αν και δεν μπορω να ξερω το ποιον τους.

Αν μπορεις να δανειστεις απο καποιο φιλο μια "καλη" 12ΑΧ7 αρχικα, θα ειναι καλο για να εντοπισεις πιθανες αδυναμιες της μανισιας.

Βεβαια μια πληρης αλλαγη, ή συνδυασμος νεων παλιων και στην τελικη θα δωσει πιο πληρη εικονα.

Υποθετω οτι ειναι cathode biased και δεν θελει "πειραγμα" μετα την αλλαγη τελικης. Αν οχι, ας με διορθωσει καποιος γνωστης.

 
alderbody είπε:
Παρολο που δεν εχω εμπειρια απο τον συγκεκριμενο ενισχυτη υποπτευομαι κινεζικες λαμπες, αν και δεν μπορω να ξερω το ποιον τους.

Αν μπορεις να δανειστεις απο καποιο φιλο μια "καλη" 12ΑΧ7 αρχικα, θα ειναι καλο για να εντοπισεις πιθανες αδυναμιες της μανισιας.

Βεβαια μια πληρης αλλαγη, ή συνδυασμος νεων παλιων και στην τελικη θα δωσει πιο πληρη εικονα.

Υποθετω οτι ειναι cathode biased και δεν θελει "πειραγμα" μετα την αλλαγη τελικης. Αν οχι, ας με διορθωσει καποιος γνωστης.
Σε ευχαριστώ και πάλι..Θα δοκιμάσω τις 12ΑΧ7 ;)

 
Είχα υπόψιν μου τα παραπάνω και είπα να πειραματιστώ λιγάκι.

Η αφορμή ήταν ότι ο κολλητός μου κάτι έκαψε στον Hot Rod Deluxe του και έπρεπε να τον "βολέψω" με ενισχυτή.

Αφού παίξαμε με όλους, καταλήξαμε στον Rivera M100, (κι ας είχα και Rivera M60) που η μεγαλύτερη διαφορά του από τον 100άρη είναι το EV 12L που έχει ο μεγάλος.

Προσπαθήσαμε να πλησιάσουμε τα καθαρά του Fender (σιγα το δύσκολο) και χώσαμε και λιγάκι όγκο παραπάνω.

Ο ενισχυτής ρυθμίστηκε μικρομετρικά στα bias με καρεδάκι matched 6CA7 (αμερικάνικες EL34) και αρχίσαμε να παίζουμε τις επιλογές τριοδικής - πεντοδικής λειτουργίας και μικρή - μεγάλη τάση.

Ξέρετε που καθάρισε τελείως ο ενισχυτής ? ? ? σε φουλ λειτουργία..... Πεντοδικά και με μεγάλη τάση !!!!!

Ειλικρινά είναι κάτι που δεν το περίμενα επ΄ ουδενί.

Ο M60 τώρα που φοράει Vintage Celection μάλλον θα φάει κι αυτός EV 12L για να έρθει στα ίσα του.

Τώρα αφού τελειώσω την επισκευή του Hot Rod Deluxe θα πειραματιστώ με τάσεις και τάξεις να δούμε τί κρύβουν οι υπόλοιποι ενισχυτές μου.

 
Thank you για αυτο το αρθρο, τουλάχιστον επιβεβαίωσε κάποιες μου παρατηρήσεις, και τα τιψ για το EQ μετρήσανε πολύ! :)

 
Πολυ σωστο και ακριβες το αρθρο κατι που δεν διαβασα ηταν , Προσοχη στην επιλογη καλωδιου , διοτι η αλυσιδα Κιθαρα-καλωδιο-ενισχυτης κλπ. ειναι πολυ ευθραυστη. Ενα κακης ποιοτητας η προβληματικο καλωδιο μπορει να καταστρεψει τα παντα, πολλες φορες καποιο καλωδιο μπορει να ειναι προβληματικο χωρις να το εχουμε καταλαβει και η αιτια του κακου ηχου μας να βρισκεται εκει. Ενα ποιοτικο καλωδιο παντα θα μας δωσει 'καθαροτερο' και καλυτερο αποτελεσμα. :) 

 
Kαταπληκτικο αρθρο. Συγχαρητηρια

Και εγω ειμαι οπαδος του DIY, αλλα δεν εχω την δικη σου εμπειρια, η αλλων συμφορουμιτων.

Παντως εχω διορθωσει με επιτυχια βλαβη στο reverb tank του Ampeg VH-70, (με μικρη πατεντα που εμποδιζει την ταλαντωση του ελλατηριου), εχω αλλαξει spring tank (αγορασμενο απο το πολυ καλο TUBE AMP DOCTOR στη Γερμανια, οπου παρεμπιπτοντως ειναι πολυ καλο site που πουλα καθε ειδους εξαρτηματα κ οχι μονο, καποια απο τα οποια ειναι δυσευρετα), στον Fender 212-R, (μαπα γκαζια, αλλα συμπαθητικα καθαρα για τα λεφτα του) κ τελος, εκανα πατεντα για επιπλεον εξοδο στον Marshall VS-65, ουτως ωστε να δεχεται ενα 2χ12 Cab, της ιδιας εταιρειας.

Τελικα η ικανοποιηση που παιρνει κανεις απο αυτες τις διαδικασιες, φοβαμαι πως εχει και λιγο στοιχεια <<ναρκισισμου>>, με την εννοια οτι <<εγω εχω καλυτερο>>. Τες πα.

Θα θελα αν διαθετεις λιγο χρονο κ γνωση, να μου δωσεις τα φωτα σου, για να αλλαξω εναν μαχαιρωτο 5θεσιο διακοπτη, σε μια τυπουκαστερ κιθαρα. (εχει ανοιχτου τυπου κ εχω αγορασει για  να της βαλω, εναν κλειστου.)

Αυτο που κανει την αλλαγη ισως λιγο πιο συνθετη, εινα οτι εχω φταξει δυο splitter διακοπτακια για τις δυο ακραιες θεσεις κ ενας φιλος μου, που δεν προλαβαινει ομως να με βοηθησει, μου ειπε οτι πριν αποκολλησω τις συγκολλησεις, πρεπει να μετρησω με το πολυμετρο!!!!

Αγαπητε Alderbody μπορεις να με βοηθησεις να βρω μια ακρη? Εστω να με παραπεμψεις σε αλλους συμφορουμιτες.

Εχω φιλους να με βοηθησουν, αλλα αφ ενος δεν μπορω να τρεχω να τους βρω κ αφ εταιρου, θα προτιμουσα να το κανω μονος μου...

Με εκτιμηση

Scott Tracey

 

Απαντήσεις

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top