Εμπνευση

ZeVioN

Νέο μέλος
Μηνύματα
72
Πόντοι
6
Θελω να γραψω αλλα δεν μου βγαινει. Εσεις τι κανετε σε τετοιες περιπτοσεις? Πια ειναι η πηγη εμπνευση σας? Εχετε καποιο χωρο π.χ βουνο, θαλασσα η περιμενετε οταν και αν σας βγει?

 
Βασικα,ξερεις με το στανιο,δεν γινεται τιποτα. :P :P

Ειδικα στην μουσικη.

Πιστευω οτι το καλυτερο που μπορεις να κανεις ( και κανω) σε αυτη την περιπτωση, τα παραταω και ασχολουμαι με κατι αλλο.

Τα περισσοτερα κομματια, τα εχω συνθεσει σε ενα synth yamaha SY 77 που εχω, αν και ειμαι κιθαριστας.

Η αλλαγη του οργανου με βοηθησε αρκετα, δοκιμασε το αν μπορεις.

Μη φανταστεις οτι παιζω και παπαδες. ;D ;D ;D

Το κατα δυναμην.Η εμπνευση μετραει. 8) 8)

 
Vartanis είπε:
Βασικα,ξερεις με το στανιο,δεν γινεται τιποτα. :P :P
I beg to differ dear σκουλήκη (ξέρεις εσύ...  :P :P :P :P :P)
Λοιπόν, εγώ είμαι μεγάλος οπαδός του "ΔΟΥΛΕΙΑ, ΓΝΩΣΗ, ΙΔΡΩΤΑΣ, ΤΥΧΗ και άντε και ελάχιστο ταλέντο".

Ναι, παίζει ρόλο η έμπνευση για να βγει το αριστούργημα (αλλιώς όλα αριστουργήματα θα ήταν), αλλα να πω την αλήθεια γράφω χωρίς να την περιμένω στη γωνία (την έμπνευση).

Στο κάτω, κάτω, αυτή τη δουλειά κάνει η εμπειρία και η τεχνική. Σου δίνει τα εργαλία να ΔΟΥΛΕΨΕΙΣ πάνω σε κάτι. Καί άντε να πεις ότι μία μελωδία είναι έμπνευση, το υπόλοιπο θέλει δουλειά και στρωσίδη, αλλιώς... απλά δεν "το δουλεύεις".

Και υπάρχουν συνθέτες που δουλεύουν το 8ωρό τους... Philip Glass, Morricone, etc...

 
Η εμπνευση και το ταλεντο ομως ξεχωριζουν τα ...κομματακια απο τις ΚΟΜΜΑΤΑΡΕΣ ε?

 
Συμφωνω Play... και επαυξανω. 8)

Αλλο να γραφεις γιατι πρεπει να γραφεις και αλλο γραφω γιατι εχω εμπνευση.

Τωρα η εμπνευση αν αξιζει, ειναι αλλου παπα ευαγγελιο. ;D ;D

Nikolas είπε:
I beg to differ dear σκουλήκη (ξέρεις εσύ...  :P :P :P :P :P)
Δεν σε καταλαβα, βοηθα με.

 
Συμφώνω με τον Νικόλα. Κάτσε και δουλεψέ το μέχρι τελικής πτώσης. Όσο για το ζήτημα

τι είναι κομματάρες και τι χρειάζονται για να γραφτούν μεγάλη κουβέντα. Σε πρώτη φάση

θέλω έναν ορισμό κοινώς αποδεκτό τι θεωρούμε κομματάρες και μετά συζητάμε και τι ρόλο

ρόλο παίζει το ταλέντο.

Υ.Σ: Μην απογοητεύεσαι ροκά αν δεν σου βγαίνει το κομμάτι.

Ένας σοφός είχε πει πως η δημιουργία είναι σαν την γένα. Απιτεί τρελό ζόρισμα για να βγει.

 
Θα συμφωνήσω με vartanis και playloud.                      (Πόσο μπροστά είμαι? ;D )

Σαφώς και το μουσικό "στόλισμα" η ενορχήστρωση ή η τελική διάρθρωση είναι προϊόν δουλειάς ή/και γνώσης αλλά η κεντρική ιδέα στις κομματάρες είναι απόρροια ειδικών στιγμών στο μυαλό του συνθέτη ή/και τύχης.

Πάντως, νομίζω έτσι είναι οι πνευματικές δουλειές γενικώς. Χρειάζεται δουλειά για να υλοποιηθεί η καινούρια υπερφανταστική ιδέα μας αλλά το τι γίνεται και "κατεβαίνει" αυτή η ιδέα.... ακόμα δεν το έχω καταλάβει.  :)

 
Vartanis είπε:
Αλλο να γραφεις γιατι πρεπει να γραφεις και αλλο γραφω γιατι εχω εμπνευση.
Δεκτόν, αλλα να σημειωθεί ότι τα "μεγαλύτερα" "αριστουργήματα" γενικώς τύπου και είδους, δεν ήταν μια δουλειά 3 λεπτών και έμπνευσης, αλλα δουλειάς. Είτε μιλάμε για κλασσική μουσικη (και αυτά περι του Μότσαρτ που συνέθεσε μια συμφωνία σε 5 λεπτά είναι μάλλον μύθος), είτε μιλάμε για κάποιο ροκ συγκρότημα, είτε μιλάμε για τον Χατζιδάκη, όταν έπρεπε να γράψουν έγραψαν, και αυτά που βγήκαν, μπορεί να ήταν και αριστουργήματα.
Σάμπως όλοι οι συνθέτες δεν έχουν deadlines να προλάβουν; Σάμπως ο Bach δεν έγραψε 1000ες έργα (οκ, πάνω απο 1000 πάντως!  ;D), σάμπως όλα τα ροκ συγκροτήματα δεν έχουν συμβόλαια και εταιρίες που τους κυνηγούν να παραδόσουν;

Για να φτάσει κάτι να γίνει αριστούργημα ΣΙΓΟΥΡΑ θέλει τεράστια δουλειά (είτε είναι να κάτσεις να γράψεις 80 σελ. παρτιτούρα, είτε να κάτσεις στο στούντιο μια βδομάδα για ένα κομμάτι, είτε να παίζεις στο πιάνο ένα μήνα), αλλα βέβαια δεν αντιλέγω ότι το ταλέντο, ή η έμπνευση είναι ανύπαρκτα.

Απλά ότι δεν είναι απαραίτητα για την δημιουργία.

_________________

Και για να απαντήσω το αρχικό ερώτημα γιατι το πήγα αλλού:

Εξαρτάται γιατι και για ποιόν γράφω (δε γράφω πλέον για τον εαυτό μου).

1. Η έμπνευση μπορεί να έρθει απο concept art, tech demo, temp tracks, κλπ, σε κάποιο παιχνίδι Η/Υ.

2. Μπορεί να έρθει στην μορφή κάποιας κουβέντας με έναν διευθυντή ορχήστρας που έχει παραγγείλει ένα έργο (το τι θα παιχτεί πριν και μετά, τι δυνατότητες έχει η ορχήστρα κλπ).

3. Μπορεί να είναι κάτι εξωμουσικό καθαρά (πχ, ένα ψευδο-ερώτημα του Αριστοτέλη, ή κάποιο βιβλίο)

4. Μπορεί να είναι κάτι που άκουσα στην ΤV ή στο ραδιόφωνο (έτσι, όλοι μας κλέβουμε, το παραδέχομαι!).

Όπως διαβάζετε, οι περισσότερες πιθανότητες πάνε εκτός μουσικής ιδέας. Δε ψάχνω την έμπνευση σε μία μελωδία, ή αρμονία κλπ. Ψάχνω να βρω τον λόγο για να γράψω. Το λόγο ύπαρξης του κομματίου. Και τα άλλα πέφτουν στη θέση τους τελικά.

Τώρα, συγνώμη για το λίγο ψώνιο κλπ, απλά να δώσε ένα παράδειγμα (και συγνώμη που είναι "κλασσική" μουσική).

Κάποια στιγμή έμαθα για τη σημασία της χρυσής τομής στη μουσική. Και μου μπήκε να γράψω κάτι που να έχει τη χρυσή τομή μέσα. (έμπνευση μάλλον). Το βασάνιζα αρκετό καιρό και όταν, κάποιο βράδυ, ήμουν με την κοπελία μου (πλέον γυναίκα μου), σε κάποιο Λιβανέζικο (λεπτομέριες εεε), την είδα να καπνίζει (όχι πλέον), και σκέφτηκα κάτι. Συνδίασα κάποιες σκέψεις, με βοήθησε και η εικόνα του τσιγάρου και σκέφτηκα την φόρμα (αρχιτεκτωνική αν θέλετε), πάνω στην οποία θα γράψω το κομμάτι μου. (<-η έμπνευση τελειώνει εδώ, πιστεύω). Το υπόλοιπο, που είναι το "πραγματικό" μέρος της σύνθεσης έλαβε μέρος πολύ γρήγορα (αν και μεγάλο κομμάτι, 11 λεπτών), και πολύ "ανώδυνα", χωρίς πολύ κόπο. Και χωρίς προσπάθεια, ή κάποια ιδιαίτερη έμπνευση. Υπάρχει μελωδία, υπάρχει μουσική, δεν είναι εντελώς "κουφό" το κομμάτι. Αλλά όποιος το εξετάζει, ή το αναλύει, δεν αναφέρετε στο κομμάτι για τη μουσική του, αλλα για τις ιδέες που οδήγησαν τη μουσική να είναι έτσι όπως είναι.

Μου φαίνεται ότι το μπέρδεψα πολύ και φυσικά είναι υποκειμενικά τα πράγματα, αλλα τέλος πάντων, ας είναι να είναι ενδιαφέρον για κάποιους το παραπάνω.

 
H "έμπνευση" είναι μία αφηρημένη έννοια, που κάθε ένας από εσάς την αντιλαμβάνεται διαφορετικά - γι' αυτό έχουμε το απόλυτο παράδοξο: να συμφωνείτε.

:) :) :) :)

Υπάρχει ένας εύκολος τρόπος για να δει κανείς αν αντιλαμβάνεται μία λέξη - οποιαδήποτε λέξη - όπως την αντιλαμβάνεται ο συνομιλητής του: καλούνται και οι δύο να πουν ένα συνώνυμό της, οπότε καταδεικνύεται η διαφωνία.

----

Η προσωπική μου παρατήρηση για το θέμα της έμπνευσης, και για να βοηθήσω λίγο τον αρχικό εισηγητή, είναι ότι έρχεται μόνο δουλεύοντας - ΟΧΙ το αντίθετο, όπως πιστεύουν οι πολλοί.

:)

 
Wow! είπε:
Η προσωπική μου παρατήρηση για το θέμα της έμπνευσης, και για να βοηθήσω λίγο τον αρχικό εισηγητή, είναι ότι έρχεται μόνο δουλεύοντας - ΟΧΙ το αντίθετο, όπως πιστεύουν οι πολλοί.

:)

θα συμφωνησω ..

αν εγω δεν εχω πιασει ποτε κιθαρα η καποιο αλλο μουσικο οργανο στα χερια μου θα μου ερθει ποτε εμπνευση? :o

δηλαδη αν εγω δεν δουλεψω ενα οργανο πως μπορει να μου ερθει εμπνευση για καποια συνθεση? αρα σιγουρα για να ερθει εμπνευση πρεπει να δουλεψεις πρωτα ..

 
giannis είπε:
Χρυσή τομή φίλε Νικόλα???

Διαχωρισμός ταλέντου-εργασίας??
Δεν είμαι σίγουρος ότι καταλαβαίνω...
 
προφανως για να εχεις "εμπνευση" σε κατι πρεπει να το.. γνωριζεις.

πως  θα εχει εμπνευση σε κατι που δεν ξερει καποιος;  :P

αυτα ειναι αυτονοητα.

αυτο που μπορει να συζητηθει, ειναι το κατα ποσο η εμπνευση ειναι αναλογη του χρονου που διαθετει καποιος στην ενασχοληση του με μια δραστηριοτητα....

εγω πιστευω οτι μαλλον θα πρεπει να υπαρχει καποιος συσχετισμος μεταξυ χρονου ενασχολησης και εμπνευσης, αλλα πολλες φορες δεν ειναι απολυτος ο συσχετισμος αυτος, υπαρχουν κ εξαιρεσεις.. εκει μιλαω για φυσικο ταλεντο ή φυσικη κουλαμαρα, και θεωρω βεβαιο οτι υπαρχει η κλιση στη μουσικη σε καποιους...

τι να κανουμε, ετσι ειναι η ζωη... η φυση καποιους τους εκανε πιο ομορφους, αλλους πιο δυνατους, αλλους πιο γρηγορους, και σ'αλλους εδωσε την ικανοτητα να αντιλαμβανονται με χαρισματικο τροπο τη μουσικη. το πιστευω αυτο.  :)

 
Συμφωνώ απόλυτα με τις απόψεις του Νικόλα.

Θέλω να προσθέσω και κάτι ακόμα.

Αυτό που ο καθένας λέει "έμπνευση", δεν είμαι σίγουρος ότι το αντιλαμβάνεται τη στιγμή που συμβαίνει (σαν ένα σύμπτωμα). Πρόκειται για μία καλή στιγμή του μυαλού του και, ως εκ τούτου, μόνο εκ του αποτελέσματος έχει νόημα να πιστοποιηθεί. Το να περιμένεις την έμπνευση είναι σαν να κυνηγάς την ουρά σου.

Γι αυτό είμαι της άποψης να κάνει κανείς τη δουλειά του σωστά έτσι ώστε η στιγμή της έμπνευσης (αν έρθει) να τον βρει πάνω στο έργο.

Κι αν δεν έρθει σε αυτό το έργο θα έρθει στο επόμενο

Κι αν δεν έρθει και στο επόμενο, και πάλι καλά είναι

 
''Η κεντρική ιδέα της σύνθεσης, ή τουλάχιστον μέρος από αυτή, είναι καλό να προυπάρχει στο μυαλό του συνθέτη.''Arnold Schoemberg.

 
ninja είπε:
''Η κεντρική ιδέα της σύνθεσης, ή τουλάχιστον μέρος από αυτή, είναι καλό να προυπάρχει στο μυαλό του συνθέτη.''Arnold Schoemberg.
πολύ σωστό

αλλά τι σχέση έχει με την "έμπνευση";

 
Άντε, πάμε πάλι...

Wow! είπε:
H "έμπνευση" είναι μία αφηρημένη έννοια, που κάθε ένας από εσάς την αντιλαμβάνεται διαφορετικά - γι' αυτό έχουμε το απόλυτο παράδοξο: να συμφωνείτε.

:) :) :) :)

Υπάρχει ένας εύκολος τρόπος για να δει κανείς αν αντιλαμβάνεται μία λέξη - οποιαδήποτε λέξη - όπως την αντιλαμβάνεται ο συνομιλητής του: καλούνται και οι δύο να πουν ένα συνώνυμό της, οπότε καταδεικνύεται η διαφωνία.
Είναι λέμε ΑΦΗΡΗΜΕΝΗ ΕΝΝΟΙΑ.

Ορίστε την, πριν συνεχίσετε να συζητάτε, μεσημεριάσαμε...

:) :) :)

 
rockas είπε:
Θελω να γραψω αλλα δεν μου βγαινει. Εσεις τι κανετε σε τετοιες περιπτοσεις? Πια ειναι η πηγη εμπνευση σας? Εχετε καποιο χωρο π.χ βουνο, θαλασσα η περιμενετε οταν και αν σας βγει?
Για άλλη μια φορά , χωρίς φυσικά καμία κακόβουλη πρόθεση, θα διαφωνήσω με τον φίλο Wow!. Γιατί είναι λάθος σε 2 σημεία.

1ο σημείο

Η "έμπνευση" είναι μία αφηρημένη έννοια, που κάθε ένας από εσάς την αντιλαμβάνεται διαφορετικά - γι' αυτό έχουμε το απόλυτο παράδοξο: να συμφωνείτε.
Η "έμπνευση" μόνο αφηρημένη και υποκειμενική έννοια δεν είναι. Και όχι απλώς δεν είναι αλλά έχει αποτελέσει μαζι με το ταλέντο υποκείμενο έρευνας τόσο σε ψυχολογικό όσο και σε νευρολογικό επίπεδο, με συμπεράσματα που καταρίπτουν πολλούς μύθους.

Ένας απο αυτούς τους μύθους είναι το δέυτερο σημείο.

Η προσωπική μου παρατήρηση για το θέμα της έμπνευσης, και για να βοηθήσω λίγο τον αρχικό εισηγητή, είναι ότι έρχεται μόνο δουλεύοντας - ΟΧΙ το αντίθετο, όπως πιστεύουν οι πολλοί.
Βασικά συμβαίνει ακριβώς το αντίθετο . Η επιστημονική έρευνα έχει δείξει ότι η έμπνευση είναι αντιστρόφως ανάλογη της προσπάθειας.

Γιατί όμως συμβαίνει αυτό ?

Η εξήγηση είναι απλή.

Όλοι γνωρίζουμε τον συνειδητό νου , ο συνειδητός νους είναι όλες οι πνευματικές εργασίες  που συμβαίνουν με την θέληση του ατόμου. Ο υποσυνείδητος νούς είναι όμως πνευματικές και συναισθηματικές εργασίες που συμβαίνουν χωρίς την θέληση μας. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα απο την αρχή.

Όταν σκεφτόμαστε ένα πρόβλημα μπορεί να βρούμε ή να μην βρόυμε την λύση. Αν δεν βρούμε την λύση αυξάνουμε την προσπάθεια με αποτέλεσμα να κουράζουμε και φορτίζουμε συναισθηματικά τον εγκέφαλο μας. Αυτό έχει σαν συνέπεια να επιβραδύνει την σκέψη μας και να μειώνει την αποτελεσματικότητα της. Αν αφήσουμε το πρόβλημα και ασχοληθούμε με κάτι άλλο έχει αποδειχθεί επιστημονικά ότι ο εγκέφαλος μου δεν το εγκαταλύπει. Απλώς το μετακινεί απο τον συνειδητό στον υποσυνείδητο νου. Με λίγα λόγια  ο εγκέφαλος συνεχίζει να το σκέφεται όλην την ώρα ακόμα και όταν κοιμόμαστε. Για την ακρίβεια έχει αποδειχθεί οτι ο υποσυνείδητος νούς είναι πολυ πιο ενεργός όταν κοιμόμαστε.

Όταν το υποσυνείδητο βρεί την λύση στο πρόβλημα χτυπάει καμπανάκι. Το άτομα ξαφνικά βιώνει το πρώτο στάδιο της έμπνευσης. Σε πρώτο στάδιο το άτομο γνωρίζει ότι έχει την λύση, την νίωθει αλλά δεν μπορεί να την δεί ή να την καταλάβει ακόμα. Αυτό συμβάινει επειδή πέρνει κάποιο χρόνο να μετακινηθεί η σκέψη απο το υποσυνείδητο στο συνειδητό. Ο χρόνος διαφοροποιείται απο άτομα σε άτομο. Πχ. αν η λύση βρέθηκε όταν κοιμόμασταν μπορει να  θυμηθούμε αμέσως την λύση όταν ξυπνήσουμε  .

Γενικώς όλη αυτή η διαδικασία είναι γνωστή απο τις αρχές της ψυχολογίας και πιο πρόσφατα αποδεικνύεται απο την επιστήμη της νευρολογίας με ανάλογα πειράματα και έρευνες  .

Εννοείται βέβαια ότι δεν αναιρείται η έννοια της εργασίας. Αν και η σωστή εργασία δεν ισούται σε καμμία περίπτωση με την σκληρή εργασία, οστώσο δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο εγκέφαλος είναι όπως ένα μυς , όσον τον χρησιμοποιούμε τόσο αναπτύσεται.

Το ερώτημα λοίπον που προκύπτει είναι "Μπορούμε να βασιστούμε στην έμπνευση ? "

Κάποιοι φίλοι εδω μέσα σου τονίσαν ότι δεν πρέπει να βασίζεσαι στην έμπνευση, για τον λόγο ότι η έμπνευση είναι αναξιόπιστη. Το ίδιο θα μπορούσε να πούμε όμως και για την εργασία, δεν μπορεί να είσαι ποτέ σίγουρος ότι επειδή θα προσπαθήσεις πολύ ότι θα έχει και το ανάλογο αποτέλεσμα.Άλλες φορές το αποτέλεσμα μας αναταμοίβει και άλλες φορές όχι.Το ιδανικό είναι να χρησιμοποείς οτιδήποτε μπορει να σε κάνει πιο αποτελεσματικό.

Το επόμενο ερωτημα είναι "Μπορούμε να βελτιώσουμε την έμπνευση μας ? "

Η απάντηση εδώ είναι ναι. Πέραν απο την ίδια την εργασία που θα σε βοηθήσει να μάθεις και να βελτιώσεις τον τρόπο σκέψη σου και τον τρόπο προσέγισης ενός προβλήματος, δυο στοιχεία που βοηθάνε όχι μόνο το συνειδητό αλλά και τον υποσυνείδητο νού, υπάρχουν ασκήσεις που μπορούν να βελτιώσουν την έμπνευση σου.

Μια πολύ απλή άσκηση είναι η γνωστή αυθυποβολή. Μπορείς το βραδάκι να δοκιμάσεις διάφορες μελωδίες στο μουσικό όργανο της επιλογής σου. Όταν τελειώσει τους πειραματισμούς σου και είναι ώρα για ύπνο επαναλάμβανε τις πιο κάτω φράσεις "αύριο το πρωί θα ξυπνήσω με μια υπέροχη μελωδία μέσα στο μυαλό μου" ή οτιδήποτε ανάλογο σε κάνει να νιώθεις άνετα. Το μυστικό είναι να πιστέψεις αυτήν την φράση, χωρίς όμως να πιέσεις τον εαυτό σου , η όλη διαδικασία πρέπει να είναι ευχάριστη και χαλαρωτική.

Γενικώς οι ασκησέις διαλογισμού- αυθυποβολής είναι πολυποίκιλες και μπόρουν να έχουν απλές φράσεις , ασκήσεις σωματική χαλάρωσεις και εκένωσης του νου , μέχρι και όλοκληρα ταξίδια με την φαντασία σου , αλλά δεν είναι κάτι τι φοβερά μυστηριακό , είναι απλώς νοητικές ασκήσεις που χρησιμοποιούμε έτσι και αλλιως καθημερινά.            

Μια άλλη άσκηση είναι η συγγραφή ημερολογίου κάθε πρωί που θα καταγράφει τα όνειρα σου. Έτσι μαθαίνεις τον νού να περνάει υποσυνείδητες σκέψης πολυ πιο εύκολα στο συνειδητό. Εννοείται ότι το όλο θέμα είναι τεράστιο και δεν μπορεί να εξηγηθείσε μερικές παραγράφους , υπάρχει όμως  πλούσια βιβλιογραφία , που πολυ θα χαρώ να σε παραπέμψω αν και εφόσον αυτό σε ενδιαφέρει.

 
Αν θελετε αλλη μια αποψη για το θεμα θα συμφωνησω σε πολυ μεγαλο βαθμο με τον Nikola, τη θα πει εμπνευση ρε παιδια... αλλος λεει ειναι κ θεμα τυχης...? ???

οπως λει ο Νικος ειναι θεμα δουλειας, με την εννοια μιας προοδου στο να ξερεις να χειρηζεσε καλα τα εργαλεια της μουσικης το πως δουλευη ο μηχανισμος της μουσικης, αν γνωριζης πως γινετε αυτο θα μπορης να γραψης, ολοι μπορουν να γραψουν μουσικη αν μαθουν μουσικη, αλλα οπως σε ολα τα πραγματα, καποιος θα ειναι καλυτερος κ καποιος λιγοτερο, η μουσικη ειναι κ θεμα σε μεγαλο βαθμο εφυηας οσο περισσοτερη εχεις τοσο το καλυτερο κ οση περισοτερη δουλεια κανης τοσο το καλυτερο θα εχεις κ μια αναλογη προοδο....Η σκεψη, η εμνευση κ η ιδεα υπαρχη σε ολα τα πραγματα που κανει ο ανθρωπος...

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top