Ελληνική δισκογραφία: Συμπτώσεις ή αντιγραφές;

pericles είπε:
Φιλε μου οσοι γραφουν κομματια Ελληνες και ξενοι ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΕΧΟΥΝ ΥΠ'ΟΨΗ ΤΟΥΣ ΟΤΙ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ Η ''ΣΥΡΡΑΦΗ '' η οπως αλλοιως την λενε 7 συνεχομενων συγχορδιων (ακκορντα) απο αλλο κομματι που εχει ηδη δημοσιοποιηθει (εκδοθει ,οποτε εχει ηδη κατοχυρωθει στην Εταιρεια προστασιας πνευματικων δικαιωματων της αντιστοιχης χωρας ).Εν τοιαυτη περιπτωσει αν το μετεπειτα εκδοθεν κομματι κανει καποια επιτυχια και το παρει μυρουδια ο ''υποτιθεται ''αρχικος δημιουργος συνηθως ''μυριζομενος χρημα '' κινει τις νομιμες διαδικασιες για ανακτηση των προσβεβλημενων δικαιωματων του ( πνευματικων +οικονομικων).

Σε πολλες περιπτωσεις εχουν γινει δικες που αφορουσαν τετοιου ειδους διαμαχες.

Στην προκειμενη περιπτωση που ανηρτησες στο  ενθετο του cd γραφει ξεκαθαρα οτι η μουσικη ειναι του Δημητρη Κοντοπουλου.Παντως οντως η εισαγωγη μοιαζει με το κομμματι που εχεις αναρτησει απο κατω (του 1993 αρα προγενεστερο εκεινου του Δ.Κοντοπουλου.Η εντυπωση αυτη ενισχυεται απο την χρηση πιανου επισης.Βεβαια δεν ειμαι ειδικος να κατσω να μετρησω τα ακκορντα και να αποφανθω (εδω σε τετοιε δικες εχουν φαει τα μουστακια τους και ακρη δεν βγαλανε ) Βλεπεις η μουσικη ειναι Μαθηματικα στην Ουσια της και υπαρχουν απειροι συνδυασμοι που μπορουν να γινουν και να μην τρεχει τιποτα (νομικα) επιληψημο .Πιασε το αυγο και κουρευτο δηλαδη.Το δε συγκεκριμενο κομματι κατα την ταπεινη μου αποψη δεν ειναι αντιγραφη οτι εχει μια ομοιοτητα στο ΚΟΥΠΛΕ ειναι αληθεια ...αλλα ποιος νοιαζεται αν δεν νοιαζεται ο Ξενος που υποτιθεται του εχει κλαπει η συνθεση .Ο LK ΠΑΝΤΩΣ ΣΑΝ ΝΟΜΙΚΟΣ πο ειναι μπορει να εχει μια ποιο εμπεριστατωμενη αποψη για αυτα τα θεματα.
δεν με απασχολει αν νομικα δικαιωνεται ο 'αντιγραφεας' , απλη παρατηρηση κανω στην μη συπτωματικη κατα την γνωμη μου ομοιοτητα .

επιπλεον στοιχειο ομοιοτητας σε αυτα που λες (περαν της εισαγωγης-που ειναι και το κεντρικο θεμα -μελωδια-'πιανιστικο ριφ' αν επιτρεπεται ο ορος  ) ειναι και το 'υφος ' του κομματιου , ο τροπος 'σερβιρισματος' και ενορχηστρωσης .

ο 'ξενος' εχει κανει παγκοσμια επιτυχια , αν μαθει οτι στην τοπικη αγορα μιας μικρης χωρας (που πιθανων πριν την κριση θα ρωτουσε και 'που ειναι αυτο? ') καποτε ακουστηκε ενα παρομοιο κομματι λες να πολυ-σκοτιστει  ? 

καποιες φορες κομματια δεν ειναι ακριβως ιδια στα 'μετρηματα και στα ακορντα' ομως ειναι προφανης η ομοιοτητα τους .

 
Aυτο του celentano με ποιο μοιαζει  ;Με της Ραλιας ;

@alpatman :το υφος ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΡΟΛΛΟ -ερωτικο κομματι ειναι  τι να κανει δηλαδη να πλακωθει στα fuzz &δικασα ντραμς -Ειπαμε πιασε το αυγο και κουρευτο.

Και μια λεπτομερεια :ο δισκος της ΗΡΟΥΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ 2001 ,εμεις εδω τωρα ανακαλυψαμε οτι εχει γινει πιθανη αντιγραφη ..Μετα απο 11 χρονια ....ουαου!!!

Για να μην παιδευεσαι θα σου πω ενα ακομα παραδειγμα :Τα μπλουζ (ειναι το ιδιο υφος ολα μεταξυ τους ετσι δεν ειναι;) μπορεΙ κανεις να βγαλει ακρη ποιανου ειναι ποιο ;Στα ρεμπετικα δεν συμβαινει το ιδιο,rock&roll ,surf κλπ.κλπ.

Οποτε αφου ο ξενος καλλιτεχνης δεν πηρε χαμπαρι τιποτα τοτε που επρεπε εμεις γιατι να ξυνουμε κλειστες πληγες ;

Αλλη παλι περιπτωση η αγορα κομματιων  ασημων τραγουδοποιων απο ''διασημους''  με σκοπο την εκδοση τους και τα πιθανα κερδη .Ποσοι απο τους δικους μας &ξενους συνθετες /τραγουδοποιους δεν εχουν αγορασει κομματια απο αλλους ;ΑΝΤΕ ΒΡΕΣΤΑ-ΣΤΟΥΣ

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας ρε παιδιά, να μη μένουμε στις τυπικότητες, αλλά ας κοιτάξουμε την ουσία. Τι συρραφές, τι ακκόρντα και πράσινα άλογα. Υπάρχουν περιπτώσεις που το τραγούδι είναι ολόιδιο, μα ολόιδιο, και το μόνο που ίσως να αλλάζει είναι ο τόνος. Το παραδεχόμαστε ότι η κλοπή είναι διαδεδομένη και στη μουσική. Συνέβαινε, συμβαίνει και θα συνεχίσει να συμβαίνει. Όσο πιο σύντομα το καταλάβουμε ότι τα ντόπια "μαγκάκια" την έχουν δει κάπως και κοροϊδεύουν τους αδαείς, τόσο καλύτερα για όλους μας. ;)

 
Η Ραλια παντως δινει σαν συνθετες της μουσικης του παραπανω τραγουδιου τους Giovanni Bella & Giulio Rapetti (υποθετω οτι ειναι οι ιδιοι που εγραψαν το κομματι για τον Celentano) και σαν στιχουργο τον Νικο Μωραΐτη.

Ας μη βιαζομαστε λοιπον να φωναξουμε "Κλεφτης" αν δεν τσεκαρουμε πρωτα.... 8)

 
cyclops είπε:
Μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας ρε παιδιά, να μη μένουμε στις τυπικότητες, αλλά ας κοιτάξουμε την ουσία. Τι συρραφές, τι ακκόρντα και πράσινα άλογα. Υπάρχουν περιπτώσεις που το τραγούδι είναι ολόιδιο, μα ολόιδιο, και το μόνο που ίσως να αλλάζει είναι ο τόνος. Το παραδεχόμαστε ότι η κλοπή είναι διαδεδομένη και στη μουσική. Συνέβαινε, συμβαίνει και θα συνεχίσει να συμβαίνει. Όσο πιο σύντομα το καταλάβουμε ότι τα ντόπια "μαγκάκια" την έχουν δει κάπως και κοροϊδεύουν τους αδαείς, τόσο καλύτερα για όλους μας. ;)
Ακριβως το ιδιο συμβαινει και στο εξωτερικο (χιλιαδες δικες δεν εχουν τελεσιδικησει ακομα)

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΙΔΙΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΑ Η ΑΠΑΤΗ Η ΚΟΡΟΙΔΙΑ !!!!

Εξ'αλλου το κακο αυτο να στρουθοκαμηλιζουμε το εχουμε σαν λαος για αυτο και μας εχουνε για τα μπαζα οι ξενοι.

 
Waterfall-K είπε:
Η Ραλια παντως δινει σαν συνθετες της μουσικης του παραπανω τραγουδιου τους Giovanni Bella & Giulio Rapetti (υποθετω οτι ειναι οι ιδιοι που εγραψαν το κομματι για τον Celentano) και σαν στιχουργο τον Νικο Μωραΐτη.

Ας μη βιαζομαστε λοιπον να φωναξουμε "Κλεφτης" αν δεν τσεκαρουμε πρωτα.... 8)
Αυτο ηθελα να γραψω αλλα δεν εχω βρη το cd ακομη .Ευχαριστω Waterfall .

Mια παραινεση ρε παιδια καλο θα ηταν να ακουμε απο original cd και οχι κοπιες απο pc (η αλλο μεσον) οι οποιες δεν εχουν πληροφοριες για τους συντελεστες .Ετσι σχηματιζουμε εσφαλμενες εντυπωσεις και αναρταμε λαθος πληροφοριες που σε καποιες περιπτωσεις ειναι ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ KAI ΛΑΘΟΣ .Προσοχη λοιπον .

 
Waterfall-K είπε:
Η Ραλια παντως δινει σαν συνθετες της μουσικης του παραπανω τραγουδιου τους Giovanni Bella & Giulio Rapetti (υποθετω οτι ειναι οι ιδιοι που εγραψαν το κομματι για τον Celentano) και σαν στιχουργο τον Νικο Μωραΐτη.

Ας μη βιαζομαστε λοιπον να φωναξουμε "Κλεφτης" αν δεν τσεκαρουμε πρωτα.... 8)
Για τη συγκεκριμένη καλλιτέχνιδα, δε θα μπορούσα να πιστέψω ότι θα προέβαινε σε επανεκτέλεση του τραγουδιού χωρίς να αναφέρει τους αρχικούς συντελεστές του, και όντως έτσι έκανε, είναι καθόλα νόμιμη και πάνω απ' όλα εντάξει με το κοινό της. Το ίδιο έχει συμβεί και με άλλους, δηλαδή αναφέρουν ρητά ότι το κομμάτι είναι επανεκτέλεση. Αυτό σαφώς και ΔΕΝ είναι αντιγραφή.

Παράδειγμα:

Eleftheria Arvanitaki - Min Orkizesai (Come Monna Lisa)

Mango - Come monna lisa

 
Παρεμπιπτόντως και για να μην παρεξηγούμαστε, δε νοείται κλοπή αρμονίας παρά μόνο μελωδίας. Αυτό που γράφει ο Περικλής παραπάνω περί 7 συνεχόμενων συγχορδιών, δεν είναι ακριβές. Προφανώς εννοεί 7 μέτρα μελωδικής γραμμής.

 
Jazzjoker είπε:
Παρεμπιπτόντως και για να μην παρεξηγούμαστε, δε νοείται κλοπή αρμονίας παρά μόνο μελωδίας.
Δεν είμαι σίγουρος αλλά μάλλον έτσι είναι. Να υποθέσω ότι στην μελωδία συμπεριλαμβάνονται εισαγωγές και κάποια πολύ χαρακτηριστικά riff.

Αυτό που γράφει ο Περικλής παραπάνω περί 7 συνεχόμενων συγχορδιών, δεν είναι ακριβές. Προφανώς εννοεί 7 μέτρα μελωδικής γραμμής.
Που μάλλον είναι 8, παλαιότερα ήταν 4 μέτρα.
Και καλά για ένα κομμάτι που είναι καθαρό 4/4. Το ερώτημα είναι τι γίνεται σε ένα non 4/4, για παράδειγμα ζεϊμπέκικο, όπου το ρεφραίν όλο κι όλο είναι 4 μέτρα.

Τι γίνεται εκεί; το αντιγράφει ο άλλος όπως είναι κι όλα καλά;

 
Μανώλης Χναράκης είπε:
Δεν είμαι σίγουρος αλλά μάλλον έτσι είναι. Να υποθέσω ότι στην μελωδία συμπεριλαμβάνονται εισαγωγές και κάποια πολύ χαρακτηριστικά riff.
Απ' όσο ξέρω, οποιοδήποτε 7μετρο (ή 8μετρο όπως λες) κοινής μελωδίας, ανεξαρτήτως σε ποιο σημείο του κομματιού βρίσκεται και ανεξαρτήτως φυσικά αν είναι οργανική ή φωνητική γραμμή.

Όσον αφορά το time signature που αναφέρεις, δε γνωρίζω τι ισχύει.

 
Ε γι'αυτο εγραψα για το πιασε τ'αυγο και κουρευτοΟυτε εγω ειμαι ακριβης στις πληροφοριες μου αλλα και δυσκολα θα βρουμε καποιον που να εχει πληρη ενημερωση επι του θεματος.

 
Jazzjoker είπε:
Απ' όσο ξέρω, οποιοδήποτε 7μετρο (ή 8μετρο όπως λες) κοινής μελωδίας, ανεξαρτήτως σε ποιο σημείο του κομματιού βρίσκεται και ανεξαρτήτως φυσικά αν είναι οργανική ή φωνητική γραμμή.
Αυτό λέω κι εγώ, ότι μπορεί να "δανειστεί" μέχρι και 8 μέτρα μελωδικής γραμμής (οργανικής ή φωνητικής).Τώρα, εάν θα είναι συνεχόμενα τα μέτρα ή συνολικά από το αρχικό, δεν το γνωρίζω...

Αυτό τουλάχιστον θυμάμαι από τελευταία συνομιλία που είχα με σχετικό άτομο επί τέτοιων θεμάτων, εκτός κι αν κατάλαβα εγώ κάτι λάθος.

Όσον αφορά το time signature που αναφέρεις, δε γνωρίζω τι ισχύει.
Έλα ντε...Γράφω εγώ το ζεϊμπέκικο και μου κλέβεις εσύ το ρεφραίν.

Στο δικαστήριο εσύ λες ότι αντέγραψες νόμιμα 8 μέτρα 9/4 κι εγώ λέω ότι μου αντέγραψες 24 μέτρα των 3/4 διότι... σε 3/4 το έγραψα εγώ το ζεϊμπέκικο κύριε πρόεδρε  ;D

Κουφό μεν αλλά με την ίδια λογική μπορεί κάποιος δημιουργός να ισχυριστεί ότι ένα κομμάτι 4/4 το έγραψε σε μέτρα των 2/4.

Edit:

Άλλο παράδειγμα.

Κλέβω "νόμιμα" ένα συνεχόμενο 8μετρο 4/4. Εάν ισχυριστεί ο δημιουργός ότι εντός των μέτρων υπάρχουν εμβόλιμα 2 μέτρα των 2/4 όπου εγώ τα θεώρησα 1 μέτρο 4/4, τότε...

Αυτά μεταξύ σοβαρού κι αστείου.

 
Τελευταία επεξεργασία από moderator:
Ο Αντώνης Ρέμος και οι λοιποί "εμπορικοί" δεν είναι συνθέτες αλλά ερμηνευτές. Η μουσική του γράφεται συνήθως από Φοίβο κλπ. Αυτοί απλά ερμηνεύουν.

Και δεν είναι ελληνικό φαινόμενο. Τεραστιες ομοιότητες πχ υπάρχουν μεταξύ ελληνικών και αραβικών κομματιών. Τώρα ποιος είναι ο αυθεντικός συνθέτης...παρε ταυγο...

Το κλέψιμο είναι σύνηθες φαινόμενο, όλοι το κάνουμε, αλλες φορες συνηδειτά (με τακτ ή όχι) και αλλες φορές ασυναίσθητα. Παρθενογένεση δεν υπάρχει. Ο ένας κλέβει τον άλλο.

Δεν είναι απαραίτητα κακό εαν γίνεται με τακτ, όχι όπως έκαναν οι Zeppelin και παρουσιαζαν στιχους κ μουσική για δικά τους ενώ είχαν αντιγράψει ολοκληρα κομμάτια.

Ας μην ασχολουμαστε λοιπόν με Ρεμο, Lady Gaga, Madonna κλπ καθώς πολλοι απο αυτους δεν ερμηνεύουν ΚΑΝ ζωντανα τα κομματια τους και παίζουν playback...

Kαι κατεμέ "δε φταίνει" οι ερμηνευτες 100%, φταίει η βιομηχανία και φυσικά ο κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες τους γίνεται λάθος στο playback και μετα καθονται και χειροκροτανε και από πάνω...



Kαι οι "ροκαδες"...και ο τραγικος κόσμος που χειροκροταει μετα το τραγικο playback fail

Lordi's phonogram has failed! (Moscow 13.07.2006)

 
Συμφωνω στα περισσοτερα αλλα δεν ειναι παραδειγμα η Γκαγκα και οι Λορδι.Το κοινο τους αποτελειται σε συντριπτικο βαθμο,απο 15χρονα παιδακια,που ουτε τιποτα φοβερες μουσικες γνωσεις εχουν,αλλα ουτε και την ωριμοτητα να 'κραξουν' το ειδωλο τους,επειδη χαλασε το playback!!!

 
Είναι απλά παραδειγματα που αντανακλουν την πραγματικότητα, τωρα ο μεσος ορος ηλικιας δε ξερω ποιος ειναι κ ουτε με απασχολει. Και δεν ειναι μονο τα 15χρονα που χειροκροτουν αλλα κ πολλοι "καμμενοι" ενηλικες που πανε να δουν κ οχι να ακουσουν και να δουν συγχρόνως.

Τεσπα για να μη ξεφυγουμε απο το θεμα, λέω απλα ότι η μουσική βιομηχανια γίνεται ΓΤΠ πάει από το κακό στο χειρότερο κ μαζι της και ο κόσμος που ακουει μουσική.

Και μια πολυ ωραια τοποθετηση του JoJo Mayer πανω στη μουσικη βιομηχανια





 
pericles είπε:
Aυτο του celentano με ποιο μοιαζει  ;Με της Ραλιας ;

@alpatman :το υφος ΔΕΝ ΠΑΙΖΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΡΟΛΛΟ -ερωτικο κομματι ειναι  τι να κανει δηλαδη να πλακωθει στα fuzz &δικασα ντραμς -Ειπαμε πιασε το αυγο και κουρευτο.

Και μια λεπτομερεια :ο δισκος της ΗΡΟΥΣ ΚΥΚΛΟΦΟΡΗΣΕ ΤΟ 2001 ,εμεις εδω τωρα ανακαλυψαμε οτι εχει γινει πιθανη αντιγραφη ..Μετα απο 11 χρονια ....ουαου!!!

Για να μην παιδευεσαι θα σου πω ενα ακομα παραδειγμα :Τα μπλουζ (ειναι το ιδιο υφος ολα μεταξυ τους ετσι δεν ειναι;) μπορεΙ κανεις να βγαλει ακρη ποιανου ειναι ποιο ;Στα ρεμπετικα δεν συμβαινει το ιδιο,rock&roll ,surf κλπ.κλπ.

Οποτε αφου ο ξενος καλλιτεχνης δεν πηρε χαμπαρι τιποτα τοτε που επρεπε εμεις γιατι να ξυνουμε κλειστες πληγες ;

Αλλη παλι περιπτωση η αγορα κομματιων  ασημων τραγουδοποιων απο ''διασημους''  με σκοπο την εκδοση τους και τα πιθανα κερδη .Ποσοι απο τους δικους μας &ξενους συνθετες /τραγουδοποιους δεν εχουν αγορασει κομματια απο αλλους ;ΑΝΤΕ ΒΡΕΣΤΑ-ΣΤΟΥΣ
οχι δεν εννοω οτι επρεπε να πλακωσει τα 'δικασα' , αλλα γενικα φαινεται 'επηρεασμενος' τοσο απο την μουσικη οσο και την ενορχηστρωση . Υπαρχουν παρα πολλα ελληνικα τραγουδια που ειναι ξεσηκωμενα απο ξενα βασιζομενοι στην αγνοια του ελληνικου κοινου ,οχι οτι οι ξενοι δεν κλεβουν .  Ο ξενος μπορει να το παρει χαμπαρι ,αλλα ισχυει το κατα ποσο θα αξιζει (οικονομικα ) να κυνηγησει την υποθεση ,στην περιπτωση της Ελλαδας προφανως δεν ισχυει .

ουτε τα 2 αυτα ειναι 100% ιδια , πειθεται κανεις οτι δεν 'επηρεαστηκε ' αυτος που εγραψε το ελληνικο ?Νομικα μπορει να οκ . Βαζω την εκτελεση των HIM γιατι εκει ειναι και πιο

'προφανης ' η φραση-απαντηση της κιθαρας .












 
alpatman είπε:
μηπως ακουει κανεις μεσα στο αυτο το τραγουδι το hotel california ?
Οπως λεει και ενα σχολιο κατω απο το βιντεο:

"Welcome to the hotel california


Such a lovely place
" ;D ;D

 
μια διορθωση , υπαρχει περιπτωση τα 2 πιο κατω να ειναι εκτος θεματος , ισως το ελληνικο ειναι απλα διασκευη ,οποτε στην περιπτωση αυτη ,κανενα προβλημα , δικο μου λαθος .



και προς αποφυγη παρεξηγησεως , αυτο δεν σημαινει οτι οι καλλιτεχνες που αναφερονται δεν εχουν αξια .  Και επισης οι τραγουδιστες ,οπως ο Ρεμος που αναφερεται στον τιτλο ,θεωρω εχει απο ελαχιστη εως καθολου ευθυνη  

 

Trending...

Νέα θέματα

Back
Top