fleamail είπε:
Όμως υπάρχει ένα τεράστιο πρόβλημα στο "παράπονο" σας περί μπερδέματος Στόλλα και dealer κ. Γιάννη. Εσείς είσαστε αυτοί που διαμορφώσατε αυτή την εικόνα στην αγορά και εσείς έχετε διαμορφώσει το πως βλέπει και συγκρίνει ο καταναλωτής τον Στόλλα γιατί πολύ απλά πουλάτε και Λιανική. Ξέρω πολλά άτομα που πιστεύουν ότι πχ το κατάστημα σας στην Θεσσαλονίκη είναι απλά ένα μουσικό πολυκατάστημα και τίποτε άλλο. Δεν μπορείτε να ζητάτε από τον καταναλωτή να μην σας συγκρίνει με άλλα μεγάλα πολυκαταστήματα του εξωτερικού όταν εσείς δεν έχετε αποφασίσει ακόμη ποιός θα είναι ακρβώς ο ρόλος σας στην αλυσίδα.
Αγαπητέ fleamail και σε όσους ενδιαφέρονται για το after sales που έτσι κι αλλιώς είναι το θέμα:
Το θέμα της τροφοδοτικής αλυσίδας το ανέφερα λόγω σύγχυσης που γίνεται συνεχώς. Όπου και να αγοράσει ο καταναλωτής όργανο (συνεργαζόμαστε με 250 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα) και υπάρχει το παραμικρό πρόβλημα φταίει ο Στόλλας. Αυτό έγινε και στη συγκεκριμένη περίπτωση: ενώ το μπάσο αγοράστηκε από το Midi Club, ο Στόλλας αναφέρθηκε ως πωλητής άρα και ως φταίχτης (στην συγκεκριμένη περίπτωση ούτε το Midi Club έφταιγε). Και για να το διαχωρίσουμε σωστά (όπως σε όλο τον κόσμο) οι ευθύνες του setup του οργάνου είναι καθαρά του dealer (η τελευταίου πωλητή αν πρόκειται για showroom δικό μας) , η ευθύνη της εγγύησης είναι του αντιπροσώπου (εντός των ορίων που θέτει ο κατασκευαστής).
Τώρα σε αυτή τη σύγχυση βοηθούν και οι dealer καμιά φορά γιατί δεν ξέρουν όλοι από όργανα (και μάλιστα από όλα τα όργανα). Εκεί είναι εύκολο αν ο πελάτης ξέρει περισσότερα και αρχίσει να κάνει ενοχλητικές ερωτήσεις, ή εμφανιστεί ένα μανίκι με δύστροπο truss rod να παραπέμψουν το φταίξιμο στον Στόλλα.
Κι εδώ γεννάται το ερώτημα: η προστιθέμενη αξία του dealer που είναι ? Που είναι η παρεχόμενη υπηρεσία, το setup, το service, η γνώση και to know how που πρέπει ένας dealer να προσθέσει (μαζί με τα κεφάλαια και τα καθημερινά έξοδα) για να δικαιολογήσει την ύπαρξη του, το κέρδος του και τη διαφορά του από τον Thomann? Και επαναλαμβάνω, δεν μπορούν να τα ξέρουν όλοι όλα, ας τα κάνουν outsourcing από εξωτερικές πηγές, αρκεί να τα παρέχουν στον πελάτη τους. Έτσι κι αλλιώς υποστηρίζοντας στο προηγούμενο post μου ότι βλέπω τους έλληνες dealer να αλλάζουν προς το καλύτερο, αυτό εννοούσα: την προστιθέμενη αξία που βάζουν στο όργανο. Αν υπάρχει αυτό, ο Στόλλας δεν φταίει (όχι τουλάχιστον πάντα). Όταν δεν υπάρχει αυτό φταίει ο καιρός, ο Στόλλας, η άτιμη κοινωνία…. Εσείς ως μουσικοί-καταναλωτές αναζητήστε το. Έτσι θα καλυτερέψουμε όλοι!
Όπου λοιπόν εμείς πουλάμε λιανική αναλαμβάνουμε και τις ανάλογες ευθύνες του dealer. Όμως για να σου απαντήσω σχετικά με τα λεγόμενα σου για τη Θεσσαλονίκη, ο ρόλος μας στην αλυσίδα είναι ξεκαθαρισμένος με μία έννοια: Η κατεύθυνση της εταιρείας μας ήταν πάντα να τροφοδοτεί καταστήματα. Πως αλλιώς εξάλλου θα ξεκίναγε να αντιπροσωπεύει τις εταιρείες που αντιπροσωπεύει από την Πάτρα ? Το 92% των πωλήσεων μας παραμένει ως «χονδρική πώληση». Αυτό κατά κύριο λόγο ζητούν και τα εργοστάσια. Όπου εμείς κάνουμε λιανική γίνεται με σεβασμό στους dealers-πελάτες μας και με ένα κύριο μέλημα: Να δείξουμε τα προϊόντα στην αγορά! Δεν ξέρω αγαπητέ fleamail πόσο «παλιός» είσαι, αλλά πριν ανοίξουμε το υποκατάστημα στην Θεσσαλονίκη, η ακριβότερη κιθάρα της Fender που είχε δει Θεσσαλονικιός ήταν η American Standard Strat (και όχι tele γιατί ήταν παρακινδυνευμένο να στοκαριστεί από dealer εκείνη την εποχή…) κι αυτή μόνο σε μαύρο (μιλάμε για το 2000!). Ο μέσος dealer λοιπόν δεν «στόκαρε» πάνω του μέσου όρου προϊόντα και κατά μία έννοια αυτό συνεχίζεται. Απόδειξη ότι το showroom το δικό μας δεν έβλαψε αλλά ωφέλησε την αγορά, είναι ότι από το άνοιγμα του η χονδρική της Θεσσαλονίκης τριπλασιάστηκε και ο πλουραλισμός στην αγορά των καταναλωτών μόνο ωφελήθηκε.
+100000000000 στον fleamail. Νομίζω ότι πουθενά (και διορθώστε με αν κάνω λάθος) δεν ισχύει η πολιτική που εφαρμόζει η εταιρεία σας, το να εισάγει δηλαδή αλλά να πουλάει ΚΑΙ λιανικής...
Στον αγαπητό elavd,
Εταιρείες που κατά κύριο λόγο κάνουν χονδρική έχουν και υποκαταστήματα λιανικής και σε άλλες χώρες ή όπως προτιμούμε εμείς να τα λέμε ‘‘showroom’’ γιατί αν ήταν καθαρά σημεία λιανικής θα ήταν πιο επιθετικά στην αγορά. Αλλά γιατί δικαζόμαστε εμείς για το αν κάνουμε και λίγη λιανική τι στιγμή που α) αυτό ωφελεί τον καταναλωτή και β) είμαστε οι μόνοι στην Ελλάδα που από την αρχή είχαμε τέτοια κατεύθυνση (όλοι μα όλοι οι ανταγωνιστές μας αντιπρόσωποι ήταν και είναι λιανομάγαζα με εξαίρεση ενός που έχει αλλάξει ρότα τα 2-3 τελευταία χρόνια).
Ουπς.
Ξεκίνησα να απαντώ στον fleamail και στο συμπλήρωμα του elavd και έφτασε το forum στις 8 σελίδες. Ελπίζω κάποιους να κάλυψα με τα παραπάνω. Θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλους όσους μου απευθύνουν ερώτηση ή περιμένουν απάντηση άλλα καθώς ο χρόνος μου είναι σφιχτός αυτό θα γίνει μόλις μπορέσω…Ευχαριστώ για την κατανόηση σας (αν και το θέμα των τιμών δεν αφορά το συγκεκριμένο φόρουμ, θα απαντήσω και σε αυτό).